Palm írta: ↑2021.08.27., pén. 09:57
asebestyen írta: ↑2021.08.27., pén. 09:50
Palm írta: ↑2021.08.27., pén. 09:00
Mostanában igen gyakori eset, hogy a motorosok egy igen nagy része a felezővonalhoz nagyon közel közlekednek (szinte a sáv választó), holott jobbra tartási kötelezettség van és sorban haladás.
Valahogy így szoktak közlekedni (neten talált képek):
Szabályosan így kellene (neten talált kép):
Ha másért nem, akkor azért tartsa be mindenki a jobbra tartás szabályt, mert mindenkit haza várnak épen és egészségesen.
https://motorinfo.hu/10-legveszelyesebb ... ytalansag/
Kedves szakkollega, vilagositson fel bennünket legyen olyan kedves a csapatban motorozás szabályairól. Gondolom van A kategóriás jogosítványa.
Bringára és motorra is érvényes a jobbra tartás és a "liba" sorban közlekedés szabálya.
Egyébként nagyon gusztustalan, amikor a szabályosan közlekedő ék kell félre húzódni, mert szemből jön vele szembe a motor és nem igen tartja magát a jobbra tartás elvéhez, holott bőven lenne helye. Napi szinten találkozok ilyen esetekkel.
Ha valaki az általad említett módon szabályosan közlekedik az autójával, akkor miért kellene félrehúzódnia egy, a felezővonal mellett, de a saját sávjában közlekedő motorkerékpár miatt?
Ellenben nagyon sok olyan autóst látni, akár motorral közlekedem, akár autóval, aki levágja a kanyarokat ok nélkül, elhagyva ezzel a saját sávját és veszélyeztetve a szembejövőket.
Én 2003 óta motorozom, főképpen eléggé túlmotorizált hypersport és szupersport motorokkal, letekertem eddig vagy 140 ezer kilométert (saját hibás baleset nélkül), mindig is az úttesten a felezővonalhoz közel közlekedek, de arra ügyelve, hogy a saját sávomat sem egyenes úton (nyilván az előzéseket kivéve), sem kanyarban ne hagyjam el. Ennek az az egyszerű oka van, hogy így jobban látom a többi közlekedőt, tudok reagálni, ha látok egy idiótát...
Az utóbbi időben ilyen-olyan okok miatt többet mentem Magyarországon motorral, és lesújtó tapasztalataim vannak mind az utak minőségével, mind a többi közlekedő hozzáállásával. Sajnos a társadalmunkra jellemző frusztráltság az utakon is megjelenik, az emberek egyszerűen semmilyen figyelmet nem fordítanak egymásra a közlekedésben, azt hiszik, hogy körülöttük forog a világ. Jó példa erre, hogy az autópályán simán megállnak a felüljárók alatt, ha erősen esik az eső, féltvén a sz@rjaikat a jégtől, vagy egy balesetnél csoportosan fordulnak vissza az autópályán.
Valahogy egy közlekedésileg nem túl jó hírű országban, Romániában sokkal toleránsabbnak látom a közlekedőket, az utak minőségéről pedig egyszerűen nem érdemes vitát nyitni, mert annyival jobbak ott, mint nálunk.