Oldal: 16 / 40

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.07.22., hétf. 19:00
Szerző: violin
asebestyen írta:
2019.07.22., hétf. 16:11


Neked egyébként hogy vált be a Morini? Hozza amit vártál tőle?
Olyan mint egy bankrablás.....Csak semmi hirtelen mozdulat! :rolleyes: :D
Viccet félretéve bőven hozza azt amit vártam.... sőt, még annál is többet! Megmondom őszintén, hogy még nem is mertem úgy igazán "kipróbálni". Még mindig a frászt hozza rám a dinamika ,amit produkál. Nem tudom mihez hasonlítani,mert nincs friss tapasztalatom ilyen nagy rombolóval,de nekem rohadtul tetszik.....a hibái ellenére is.

Mert persze közel sem tökéletes. Azért is írtam, hogy semmi hirtelen mozdulat,mert odacsap ha nem vagy észnél. Kb 3000-től lehet viszonylag simán közlekedni vele,na nem mintha alatta nem menne de csapkod,rángat hisztizik.... igaz, hatodikban is simán elgyorsul innen. Viszont 4000-től már 100Nm felett van a nyomaték, szóval nagyon észnél kell lenni.... :rolleyes:

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.07.22., hétf. 16:19
Szerző: asebestyen
Lemmy9 írta:
2019.07.22., hétf. 08:45
Ez jó szarul néz ki. Esélyes, hogy kuka a tengely.

Minek kihúzó? Nem lehet kiütni egy dornival? Befelé meg a régi csapággyal üsd be.
Még dolgozok a kormányoszlopon. Ez ilyen rákövült zsíros rozsda... Amúgyis marha nehéz leütni róla a csészét, de mivel rá is van rohadva...

A kerékcsapágyak és a köztük lévő távtartó közé alig fért be a kihúzó kis pereme is, persze biztos ki lehet ütni is, de így szépen kijött. Van behúzóm is, majd a régi csapágyat használom nyomólapnak jobb híján. Majd hosszabb távon szerzek hozzá olyan "alátétet", ami 13mm belső átmérőjű és 39mm külső és akkor az M12-es menetes szárral be tudom húzni lazán.

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.07.22., hétf. 16:11
Szerző: asebestyen
violin írta:
2019.07.22., hétf. 15:40
Na igen....én is olyantól vettem a Morinit, akinek motoros ill. kertigép boltja és szervize van.... gondolkodik.gif ....
Még mindig rémálmaim vannak a szemben összedugott saruk és a rengeteg szigszalag miatt... :rolleyes:

Monjuk a te esetedben, az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem elcseszték....csak egyszerűen nem tartották karban...
Egyébként jónéhány gyári karbantartási utasítást láttam már, és nagyon meg lennék lepve, ha valóban minden pontján végigmennének a szerelők minden egyes időszakos szerviz alkalmával...
Így van, az enyém csak el van hanyagolva...
Az a baj, azon se mennek végig, amin kéne. Elvileg 4 évente fékcsöveket, vízcsöveket is cserélni kéne pl a szervizkönyv szerint. :rolleyes: Nekem az egyik halálom, mikor fékbetét csere van, mindegy hogy kerékpár, motor, autó, és visszatolja a dugattyút/kat a rákövült mocsokkal együtt. :smile51:
Én 10200km-rel vettem a gépet, de csak 13 éves már... A legtöbb dolog az idővel is tönkremegy, sőt, ha nem használják, talán méginkább.

Neked egyébként hogy vált be a Morini? Hozza amit vártál tőle?

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.07.22., hétf. 15:40
Szerző: violin
asebestyen írta:
2019.07.22., hétf. 12:40
És ez egy motorszerelő családé volt. Cross versenyzők a legények, "öreg" viszi a boltot, asszony intézi az ügyeket.
Az egész motor olyan, hogy igaznak látszik a kevés km, de azt a keveset nehezített körülmények közt tette meg jó eséllyel durva terepviszonyok közt. Olyan külső sérülések vannak rajta, mintha ágak, cserjék közt csapattak volna.
Na igen....én is olyantól vettem a Morinit, akinek motoros ill. kertigép boltja és szervize van.... gondolkodik.gif ....
Még mindig rémálmaim vannak a szemben összedugott saruk és a rengeteg szigszalag miatt... :rolleyes:

Monjuk a te esetedben, az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem elcseszték....csak egyszerűen nem tartották karban...
Egyébként jónéhány gyári karbantartási utasítást láttam már, és nagyon meg lennék lepve, ha valóban minden pontján végigmennének a szerelők minden egyes időszakos szerviz alkalmával...

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.07.22., hétf. 12:40
Szerző: asebestyen
És ez egy motorszerelő családé volt. Cross versenyzők a legények, "öreg" viszi a boltot, asszony intézi az ügyeket.
Az egész motor olyan, hogy igaznak látszik a kevés km, de azt a keveset nehezített körülmények közt tette meg jó eséllyel durva terepviszonyok közt. Olyan külső sérülések vannak rajta, mintha ágak, cserjék közt csapattak volna.

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.07.22., hétf. 10:26
Szerző: violin
Jujj! Elég Sz.rul néz ki..... gondolkodik.gif 36_1_10.gif

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.07.21., vas. 18:55
Szerző: asebestyen
No, a 2 teló kész. Remélem jók is lesznek. :)
Első kerékcsapágyak kihúzva. Gyárilag a csapágyba igen kevés zsírt tettek.
Kerékcsapágy.jpg
Kerékcsapágy.jpg (565.42 KiB) Megtekintve 466 alkalommal
Kell szerezzek olyan nyomólapot/bármit a csapágyinstall szettemhez, amivel a 40mm-es külső átmérőjű csapágyat be tudom húzni. Sajnos a szettben a legkisebb is nagyobb. A 27-es dugókulcs feje kicsi, a 30-asé nagy. :D

A másik, hogy az alsó kormánycsapágy erősen beázott és elkezdett korrodálódni minden, nem is igazán volt beverődve.
Kormány.jpg
Kormány.jpg (876.16 KiB) Megtekintve 466 alkalommal
Itt tartok, mert közben mindenféle egyéb események is vannak. Meg béna is vagyok és rutintalan. Pedig már mennék egyet....

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.07.18., csüt. 22:04
Szerző: asebestyen
Mint már említettem, kormánycsapágy csere, első teló szimeringek és olaj cseréje következik, illetve ha már.... akkor első kerékagy csapágyak is csere, nem tétel. Szétszedtem, természetesen a golyós kormánycsapágy helyett normális kúpgörgős lesz.

Így néz ki lebontva szegény:
Vstrom3k.jpg
Vstrom3k.jpg (142.47 KiB) Megtekintve 494 alkalommal
És a kiszerelt telók:
Vstrom2k.jpg
Vstrom2k.jpg (78.54 KiB) Megtekintve 494 alkalommal
Végül még megrendeltem a teló olajszint ellenőrző névre hallgató szerszámot, amivel le lehet szívni gyárira a légrést, de ma hívtak, hogy nincs raktáron a gyártó központi raktárában sem, úgyhogy marad a méricskélés, finoman öntögetés. A belső csapágykihúzó szett és a csapágybehúzó szett holnap jön. Kíváncsi leszek.

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.07.15., hétf. 22:58
Szerző: violin
Hááát....azért nem biztos,hogy az 50-es usd Marzocchi-nak csak úgy nekiállok saját szakállamra.... :rolleyes:
Inkább hozzáértőre bízom. Kell egy rakás célszerszám,illeszteni kell. Ha meg netán valami alkatrész kell hozzá, azt se tudom merre induljak...

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.07.15., hétf. 22:35
Szerző: asebestyen
violin írta:
2019.07.15., hétf. 18:26
Én télen tervezem rendberakatni az elsőket. A többi dologból kiindulva, szerintem itt is elspórolták a karbantartást. Amúgy is megnézetném,mert én egy kicsit keménynek találom. Sajnos nem állítható,de lehet hogy beruházok egy Wilbers progresszív rugóra.....
Rendberakatniiiiiii? Azt Neked kell megcsinálni, hejjj! :D Egyébként nálam is ugyanez a helyzet, hiába motorszervizes emberé volt a motor, tényleg kevés benne a km, de nem is ápolták sajnos. Meg a krosszmotorosok máshogy értelmezik a karbantartást. :)
Nekem meg úgy tűnik, hogy sajnos a kormánycsapágy is cserés. Egyenes kormányállásnál akad picit, ott szerintem be van verődve, persze nem nagyon, de engem zavar. Még tuti a gyári golyós szar van benne, csere kúpgörgősre. Ez olyan vérbeli lakatos munka, sajnos. Nem várom, de ha már úgyis ki kell húznom a telókat, túl kell esni ezen is. A legrosszabb, hogy marhára le kell bontani hozzá az elejét.
Gondolkoztam én is a Wilbersen mag a Hyperpron is, de igazából tök jó nekem úgy, ahogy van. Gyárilag is progresszív benne a rugó. A keménységét az elejének inkább az olajjal lehet variálni. Pl az enyémben gyárilag 10W olaj van, de a Hyperpro a saját rugójához 15W-t ad. Ennek inkább puha az eleje gyárilag. Rugócsere helyett lehet érdemes lenne inkább 2,5W-t levenni az olajból, 10W helyett pl 7,5W-t beletenni, ha keménynek érzed.

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.07.15., hétf. 18:26
Szerző: violin
Én télen tervezem rendberakatni az elsőket. A többi dologból kiindulva, szerintem itt is elspórolták a karbantartást. Amúgy is megnézetném,mert én egy kicsit keménynek találom. Sajnos nem állítható,de lehet hogy beruházok egy Wilbers progresszív rugóra.....

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.07.15., hétf. 14:26
Szerző: asebestyen
Készülök az első telók szimering és olaj cseréjére. Nem folyik, de az olajat mindenképp cserélni akarom az eddigi folyadékokból kiindulva és a porvédő szimering éle is már be van repedezve picit. Egyszerű, hagyományos felépítésű, 43-as becsúszószárú teleszkóp.
Ami nehézség lehet, ha a csillapító rúd (damping rod) kifele vagy befele szerelésnél elforog. Az okosok lécet/seprűnyelet szoktak belenyomni/ütni és azzal fogják meg, hogy nyomatékra le lehessen húzni, persze létezik hozzá gyári szerszám. Van, aki tesz menetrögzítőt, van aki nem a rögzítő csavarjához, gyári előírás szerint kell. Jó lett volna, ha van olajleszívóm, akkor a betöltéssel nem kell annyira pontosnak lenni vagy ki-be öntögetni az olajat, csak leszívom a légrésnyi szintig és kész, de olyan ritkán kell, hogy csak ezért most nem veszem meg.
A szimeringet a szervizkönyv szerint a telóolajjal kell megkenni, tőlünk nyugatabbra red rubber grease-t használnak erre, de azt én itthon nem találtam sehol, sőt, az eddig kérdezett üzletekben nem is hallottak róla. Elvileg pedig a féknyergekben a dugattyúk szimeringjeihez is jó, sőt. Ha lenne valakinek, vennék belőle. :D

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.07.09., kedd 19:56
Szerző: violin
Rendeltem egy olcsó kis nyeregtáskát a mocira. Nézegettem már a különböző dobozokat, táskákat de olyan széles a segge, hogy a kisebb dobozokkal is simán szélesebb lenne mint a kormány.... :rolleyes:
Ráadásul a valamire való doboz,mind hosszabb mint 45-50cm....és kitakar mindent. Hátsó lámpát....indexet....
DSC_0867.JPG
DSC_0867.JPG (3.98 MiB) Megtekintve 537 alkalommal

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.07.09., kedd 08:29
Szerző: asebestyen
Még május 1-én belefutottunk a kanyarfoto.hu-ba a Héreg - Bajnán egy túra alkalmával. :D
Bajna01.jpg
Bajna01.jpg (112.45 KiB) Megtekintve 546 alkalommal
Bajna02.jpg
Bajna02.jpg (110.86 KiB) Megtekintve 546 alkalommal
Bajna03.jpg
Bajna03.jpg (88.59 KiB) Megtekintve 546 alkalommal

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.07.06., szomb. 18:46
Szerző: asebestyen
violin írta:
2019.07.06., szomb. 14:35
Ó! A Honda még megvan?! Azt hittem már rég eladtad..... gondolkodik.gif
Fokozat kijelző nekem gyárilag van,bár az előző tulaj nem is tudott róla.... :D
A fogyasztásodat kicsit irigylem,de valószínűleg lakott területen kívül, nyugodt tempóban lejjebb tudnám szorítani.
Meg bizony, még meg se hirdettem. Utálok eladni, kéne keresnem valakit, aki eladja. Nagyon sajnálom, mert marha jó motor, de nem használom mióta megvan a V-strom, tehát felesleges.

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.07.06., szomb. 14:35
Szerző: violin
Ó! A Honda még megvan?! Azt hittem már rég eladtad..... gondolkodik.gif
Fokozat kijelző nekem gyárilag van,bár az előző tulaj nem is tudott róla.... :D
A fogyasztásodat kicsit irigylem,de valószínűleg lakott területen kívül, nyugodt tempóban lejjebb tudnám szorítani.

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.07.06., szomb. 14:03
Szerző: asebestyen
violin írta:
2019.07.06., szomb. 13:45
Megvolt az első "hosszabb" út... :rolleyes: Többnyire országúton, néhány településsel tarkítva.... rögtön "lecsökkent" a fogyasztás 7,2-7,3-ra....
Én is közel 3e km-t mentem a V-strom-mal mióta megvan. 2 személlyel 110-130 túratempó 5,2L.
Szereltem fel rá egy GiPro fokozat kijelzőt. Egy kényelmesebb ülő alkalmatosságot kell rá csináltatnom. El kéne adni a Pan-t...

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.07.06., szomb. 13:45
Szerző: violin
Megvolt az első "hosszabb" út... :rolleyes: Többnyire országúton, néhány településsel tarkítva.... rögtön "lecsökkent" a fogyasztás 7,2-7,3-ra....

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.06.30., vas. 09:51
Szerző: violin
Remélem mindenki motorozik... :rolleyes: ... azért pang a topic...

Én azóta vagy 1500km-t raktam a gépbe, és néhány hete már az asszony is motorral jár a munkahelyre.
A fogyasztásom elég rapszodikus , bár túlnyomórészt a városban járok.... gondolkodik.gif ... azért a 7,8-8,5l nem kevés. :D

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.06.20., csüt. 22:39
Szerző: irishcream
Singer Cafe Racer RocketGarage -002.jpeg
Singer Cafe Racer RocketGarage -002.jpeg (285.65 KiB) Megtekintve 620 alkalommal

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.06.10., hétf. 15:08
Szerző: violin
CPI SM 50....illetve 70.... :rolleyes:
DSC_0734.JPG
DSC_0734.JPG (3.98 MiB) Megtekintve 661 alkalommal

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.06.10., hétf. 15:06
Szerző: violin
asebestyen írta:
2019.06.10., hétf. 14:44
violin írta:
2019.06.10., hétf. 12:03
Megjöttünk a gyakorlásból. Már egészen tűrhetően motorozik a feleségem.... :rolleyes:
Hazafelé már ő hozta a motort. Legközelebb szerintem már a közúton gyakorolunk..... aztán még néhány alkalom,és mehet motorral dolgozni....
Melyik motorral, a naggyal?
Dehogy.... :rolleyes: .... még csak az kéne. Vett magának egy kis szúnyogot míg rendesen megtanul motorozni. Olyat,amit nem kell félteni ha netán eltaknyol vele...

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.06.10., hétf. 14:44
Szerző: asebestyen
violin írta:
2019.06.10., hétf. 12:03
Megjöttünk a gyakorlásból. Már egészen tűrhetően motorozik a feleségem.... :rolleyes:
Hazafelé már ő hozta a motort. Legközelebb szerintem már a közúton gyakorolunk..... aztán még néhány alkalom,és mehet motorral dolgozni....
Melyik motorral, a naggyal?

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.06.10., hétf. 14:43
Szerző: asebestyen
violin írta:
2019.06.10., hétf. 12:56
asebestyen írta:
2019.06.10., hétf. 12:19
Úgy néz ki, megvan a szervíz, kihűl, visszarakom a burkolatokat és próbakör.
:tutiok: Ezek szerint minden sikerült.
Az USB aljzat kábele baromi rövid, pedig készre szerelt, meg kell majd toldanom.
A hűtőfolyadék egy barnás fekete lötty volt. sad.gif
Tegnap a hátsó fék olaja is baromi sötét, már-már rendesen barna volt.
Gyertyából irídiumost tettem bele, amit kivettem biza elég véleményes.
Légszűrőházban is volt egy akkora darázs, amilyet élőt még sosem láttam. :D

Érdekes, hogy a hátsó fékfolyadék tartályához hogy hozzáférjen az ember, le kell szedni a hátsó doboztartó konzolt, az utaskapaszkodót, a hátsó idomot. Bandikán meg egy 10centis műanyagot kellett levenni 1 csavarral.
Az első henger gyertyájához meg le kellett vennem a hűtőt, máshogy egyszerűen nem fértem hozzá. Szervizkönyv szerint csak az alsó csavarját kell kivenni és elnyomni előre a hűtőt, de ááááááhhhh.

Remélem jó lesz minden, még az olajat kell lecserélnem, de az már tényleg gyorsan megy, könnyen hozzáférhető. Na meg az USB.

Re: Motoros topic motorosoknak

Elküldve: 2019.06.10., hétf. 12:56
Szerző: violin
asebestyen írta:
2019.06.10., hétf. 12:19
Úgy néz ki, megvan a szervíz, kihűl, visszarakom a burkolatokat és próbakör.
:tutiok: Ezek szerint minden sikerült.