Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Sziasztok!
Tudom, hogy "nem jó helyen" járok a kérdésemmel, de mégis itt vagyok.
Projektor csere előtt állok, jelenleg egy LG PF1500G-val vetítek egy fix keretes 100 colos 1.3 gaines screenline vászonra egy jól sötétíthető nappaliban.
A legfőbb problémám a projektorral a gyenge fényerő (élettelen színek) a hitvány lencserendszer (akárhogy állítgatom a kép maximum felére lehet azt mondani, hogy éles) és az idegesítő 4 centis venti hang. Persze a gyenge fekete meg társait is látom, de nem zavarnak annyira. A LED létet viszont nagyon szeretem. - de látom, hogy el kell engednem egyelőre-
Előtte egy LG PF70G-m volt -szóval "rendes" projektorom még sosem volt, nem is láttam-
Kb. 500-550e pénzt szánok az újdonságra (minden projektorcserénél ~200-at lépkedek feljebb ) Szeretem a 3D-t és szeretnék 4K-t vagy legalábbis több pixelt mint FHD mert jelenleg is látom a pixeleket -ahol éles a kép -
Tudom, hogy a 0,47"-os DMD elég belépő.. de az általam kinézett kategóriában csak ez van. Az Optoma UHD51-val szemezgetek, az online tesztek alapján kategóriáján belül az egyik legjobb. Az LG-hez viszonyítok, ahhoz képest kéne jobbnak lennie. Esetleg tudtok valamit ajánlani még a támasztott elvárások ismeretében? Nem félek a használttól..
Tudom, hogy "nem jó helyen" járok a kérdésemmel, de mégis itt vagyok.
Projektor csere előtt állok, jelenleg egy LG PF1500G-val vetítek egy fix keretes 100 colos 1.3 gaines screenline vászonra egy jól sötétíthető nappaliban.
A legfőbb problémám a projektorral a gyenge fényerő (élettelen színek) a hitvány lencserendszer (akárhogy állítgatom a kép maximum felére lehet azt mondani, hogy éles) és az idegesítő 4 centis venti hang. Persze a gyenge fekete meg társait is látom, de nem zavarnak annyira. A LED létet viszont nagyon szeretem. - de látom, hogy el kell engednem egyelőre-
Előtte egy LG PF70G-m volt -szóval "rendes" projektorom még sosem volt, nem is láttam-
Kb. 500-550e pénzt szánok az újdonságra (minden projektorcserénél ~200-at lépkedek feljebb ) Szeretem a 3D-t és szeretnék 4K-t vagy legalábbis több pixelt mint FHD mert jelenleg is látom a pixeleket -ahol éles a kép -
Tudom, hogy a 0,47"-os DMD elég belépő.. de az általam kinézett kategóriában csak ez van. Az Optoma UHD51-val szemezgetek, az online tesztek alapján kategóriáján belül az egyik legjobb. Az LG-hez viszonyítok, ahhoz képest kéne jobbnak lennie. Esetleg tudtok valamit ajánlani még a támasztott elvárások ismeretében? Nem félek a használttól..
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Mire rá nem jössz Pali! Méghogy lassan nincs mit reszelni a gépen? Igaz lassan kiszorulsz belőle, de a periferiákat még tudod finomítani! Ráadásul nem is kis tartalekok vannak itt-ott!gyulaipal írta: ↑2018.12.12., szer. 13:12
Ezzel szemben ha "becsületes" gamma függvényt használunk (azaz NINCS lineáris szakasz a függvény alján) akkor a szabványos videó jelszintekkel az 1/230 törtnek a gamma-adik hatványa a maximális képi dinamika, azaz pl. 2,2-es megjelenítő gamma esetén kb. 1/157000 a legsötétebb szürke ami még digitálisan éppen ábrázolható. Ez több mint 100x-os javulás!
Csak így tovább!
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Dehogy vagyok! Sőtvmegkönnyebbült! Végre nem kell drága kábelt tudni a rendszerben! Bár..... kibtudja? DVI-ben is lehet?irishcream írta: ↑2018.12.12., szer. 22:162TSanyi írta: ↑2018.12.12., szer. 21:51Úgy b@sztam ki az Audioqest Diamond HDMI kábelemet a kukába miután feldaraboltam 10 cm-es darabokra mind a 3m-t hogy öröm volt nézni!gyulaipal írta: ↑2018.12.12., szer. 13:12
Mindenesetre ha a fentiek igazak, akkor UHD forrásból, MadVR ("tiszta gamma" függvény) és DVI kábel használatával, már színcsatornánként 8 bites átvitellel igen becsületes "fél-HDR" (azaz legalább a sötét képrészletek esetén "HDR jellegű") képet láthatunk, amiben a kép "dinamikáját" (végre) nem a kép tárolása és nem is az átvitele, hanem kizárólag a projektor "képességei" korlátozzák.
Frusztrált vagy Sanyi. Akarsz beszélni róla?
- irishcream
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3421
- Csatlakozott: 2015.05.28., csüt. 22:11
- Értékelés: 1202
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Frusztrált vagy Sanyi. Akarsz beszélni róla?TSanyi írta: ↑2018.12.12., szer. 21:51Úgy b@sztam ki az Audioqest Diamond HDMI kábelemet a kukába miután feldaraboltam 10 cm-es darabokra mind a 3m-t hogy öröm volt nézni!gyulaipal írta: ↑2018.12.12., szer. 13:12
Mindenesetre ha a fentiek igazak, akkor UHD forrásból, MadVR ("tiszta gamma" függvény) és DVI kábel használatával, már színcsatornánként 8 bites átvitellel igen becsületes "fél-HDR" (azaz legalább a sötét képrészletek esetén "HDR jellegű") képet láthatunk, amiben a kép "dinamikáját" (végre) nem a kép tárolása és nem is az átvitele, hanem kizárólag a projektor "képességei" korlátozzák.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Úgy b@sztam ki az Audioqest Diamond HDMI kábelemet a kukába miután feldaraboltam 10 cm-es darabokra mind a 3m-t hogy öröm volt nézni!gyulaipal írta: ↑2018.12.12., szer. 13:12
Mindenesetre ha a fentiek igazak, akkor UHD forrásból, MadVR ("tiszta gamma" függvény) és DVI kábel használatával, már színcsatornánként 8 bites átvitellel igen becsületes "fél-HDR" (azaz legalább a sötét képrészletek esetén "HDR jellegű") képet láthatunk, amiben a kép "dinamikáját" (végre) nem a kép tárolása és nem is az átvitele, hanem kizárólag a projektor "képességei" korlátozzák.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Hej,
rossz hírem van. A tegnapi beszélgetés hatására kételkedni kezdtem és megnéztem a pontos definícióját (Wikipédián) a Rec.709 átviteli függvényének. Nos, én azt látom problémának, hogy a függvény alsó részén van egy kis lineáris szakasz. Emiatt a legkisebb ábrázolható, de még NEM fekete jelszint (kb.) 1/1035 (a fehérszinthez viszonyítva). Magyarul (ha valóban a korrekt transzfer függvényt használjuk) akkor (egymáshoz képest) maximum 1035:1 kontraszttal ábrázolhatóak a NEM FEKETE képrészletek. Ez siralmas. Főleg akkor, ha valaki olyan projektort használ, amely natív kontrasztja ennek a többszöröse...
Ezzel szemben ha "becsületes" gamma függvényt használunk (azaz NINCS lineáris szakasz a függvény alján) akkor a szabványos videó jelszintekkel az 1/230 törtnek a gamma-adik hatványa a maximális képi dinamika, azaz pl. 2,2-es megjelenítő gamma esetén kb. 1/157000 a legsötétebb szürke ami még digitálisan éppen ábrázolható. Ez több mint 100x-os javulás!
Mit jelentenek a fentiek?
Szerintem azt, hogy ha pl. 10000:1 natív kontrasztú projektort használunk, akkor a projektor által megjeleníthető képi dinamika 90%-át "elbukjuk" az átviteli függvény elején levő kis lineáris szakasz miatt. Persze ettől a fekete még nem lesz kevésbé fekete a képben, de a "majdnem fekete" képrészletek eltűnnek a képből. Ez pedig főleg azért sajnálatos, mert ezek ott vannak az UHD lemezen ... csak ÍGY nem tudjuk őket megjeleníteni.
A megoldás nyilván az, hogy:
- olyan forrást használunk amiben nagyobb dinamika van tárolva (HDR)
- NEM a Rec.709 szabványos átviteli függvényt használjuk a projektor és a HTPC között, hanem a "becsületes" gamma függvényt.
A fenti módszerrel azonnal 157000:1 dinamika áll rendelkezésre, tehát szépen MEGMARADNAK a "majdnem fekete" részletek a kép sötét részein. A MadVR-ben beállítható az átviteli függvény jellege, van "Tiszta gamma" beállítás. Szerencsére...
Ha a fenti számításokban nincs hiba, akkor "tiszta gamma" függvény használatával mindössze színcsatornánként 8 biten "átvihető" a HDR kép a (DLP) projektorba úgy, hogy a kábelen "átjutó" képi dinamika (sajnos) sokszorosa lesz a proji natív (és pl. OLED megjelenítőhöz képest képest szánalmasan gyenge) kontrasztjának. DLP projektorhoz tehát NEM KELL TÖBB mint 8 bit színcsatornánként ... de a "tiszta gamma" függvény használatán élet és halál múlik (vagy legalábbis a képi dinamika 90%-a :-).
A kérdés csak az, hogy miután a MadVR-t már "meggyőztük", hogyan vesszük rá a projektort is arra, hogy a "becsületes" gamma függvényt használja a megjelenítéshez? Nos, erre szerintem legalább két lehetőség van (Nvidia grafikus kártyával):
- HDMI kábel használata mellett az Nvidia kontrol panelen "full range" (0..255) beállítást választunk (alul, felbontás részletei).
- DVI kábellel kötjük össze a projektort és a HTPC-t.
Ez utóbbi engem nagyon meglepett, de úgy tűnik, hogy DVI interfészen egyáltalán NEM TÁMOGATOTT a "videó jelszintek" szerinti képátvitel, mivel ez egy "PC-s" interfész ... ami viszont (talán) azt is jelenti, hogy ilyen kábel használatával MINDIG a "becsületes gamma" függvényt használja mind a projektor, mind a HTPC. Találtam utalásokat erre a dologra neten, de azért jó lenne, ha egy hozzáértő megerősítene a hitemben... vagy kijavítana, ha félreértettem valamit.
Mindenesetre ha a fentiek igazak, akkor UHD forrásból, MadVR ("tiszta gamma" függvény) és DVI kábel használatával, már színcsatornánként 8 bites átvitellel igen becsületes "fél-HDR" (azaz legalább a sötét képrészletek esetén "HDR jellegű") képet láthatunk, amiben a kép "dinamikáját" (végre) nem a kép tárolása és nem is az átvitele, hanem kizárólag a projektor "képességei" korlátozzák. Egy jobb DLP-vel így az eddigi képi dinamika többszöröse jelenhet meg a vásznon (persze UHD forrásból). És ha még jobb lenne az a DLP, akkor még részletgazdagabbak lehetnének a kép sötét részei. Végre "csontig" kihasználhatjuk a projektor képességeit ...
Az UHD előnyeiből mindegyiket csak RÉSZBEN tudjuk kihasználni egy mai DLP-vel, de:
- Az 1440p natív felbontás igen éles és részletgazdag képet jelent egy DLP-vel.
- HDR forrásból 10x-es lehet a képi dinamika (persze ezt a sötétebb képrészletek "tágítják" ki, sajnos nem a fényes "oldal").
- A "DCI-szűrővel" a széles színtér is (részben, mondjuk félig) kihasználható. De ez a "fél" pont az a fél, ami a legjobban látható a képben.
Igazság szerint már a jó minőségben megjelenített Rec.709 kép is igen kellemes volt a szemnek, de erre a minőségre most UHD forrásból rátehetünk még egy "lapáttal". Ennél rosszabb sose legyen...
rossz hírem van. A tegnapi beszélgetés hatására kételkedni kezdtem és megnéztem a pontos definícióját (Wikipédián) a Rec.709 átviteli függvényének. Nos, én azt látom problémának, hogy a függvény alsó részén van egy kis lineáris szakasz. Emiatt a legkisebb ábrázolható, de még NEM fekete jelszint (kb.) 1/1035 (a fehérszinthez viszonyítva). Magyarul (ha valóban a korrekt transzfer függvényt használjuk) akkor (egymáshoz képest) maximum 1035:1 kontraszttal ábrázolhatóak a NEM FEKETE képrészletek. Ez siralmas. Főleg akkor, ha valaki olyan projektort használ, amely natív kontrasztja ennek a többszöröse...
Ezzel szemben ha "becsületes" gamma függvényt használunk (azaz NINCS lineáris szakasz a függvény alján) akkor a szabványos videó jelszintekkel az 1/230 törtnek a gamma-adik hatványa a maximális képi dinamika, azaz pl. 2,2-es megjelenítő gamma esetén kb. 1/157000 a legsötétebb szürke ami még digitálisan éppen ábrázolható. Ez több mint 100x-os javulás!
Mit jelentenek a fentiek?
Szerintem azt, hogy ha pl. 10000:1 natív kontrasztú projektort használunk, akkor a projektor által megjeleníthető képi dinamika 90%-át "elbukjuk" az átviteli függvény elején levő kis lineáris szakasz miatt. Persze ettől a fekete még nem lesz kevésbé fekete a képben, de a "majdnem fekete" képrészletek eltűnnek a képből. Ez pedig főleg azért sajnálatos, mert ezek ott vannak az UHD lemezen ... csak ÍGY nem tudjuk őket megjeleníteni.
A megoldás nyilván az, hogy:
- olyan forrást használunk amiben nagyobb dinamika van tárolva (HDR)
- NEM a Rec.709 szabványos átviteli függvényt használjuk a projektor és a HTPC között, hanem a "becsületes" gamma függvényt.
A fenti módszerrel azonnal 157000:1 dinamika áll rendelkezésre, tehát szépen MEGMARADNAK a "majdnem fekete" részletek a kép sötét részein. A MadVR-ben beállítható az átviteli függvény jellege, van "Tiszta gamma" beállítás. Szerencsére...
Ha a fenti számításokban nincs hiba, akkor "tiszta gamma" függvény használatával mindössze színcsatornánként 8 biten "átvihető" a HDR kép a (DLP) projektorba úgy, hogy a kábelen "átjutó" képi dinamika (sajnos) sokszorosa lesz a proji natív (és pl. OLED megjelenítőhöz képest képest szánalmasan gyenge) kontrasztjának. DLP projektorhoz tehát NEM KELL TÖBB mint 8 bit színcsatornánként ... de a "tiszta gamma" függvény használatán élet és halál múlik (vagy legalábbis a képi dinamika 90%-a :-).
A kérdés csak az, hogy miután a MadVR-t már "meggyőztük", hogyan vesszük rá a projektort is arra, hogy a "becsületes" gamma függvényt használja a megjelenítéshez? Nos, erre szerintem legalább két lehetőség van (Nvidia grafikus kártyával):
- HDMI kábel használata mellett az Nvidia kontrol panelen "full range" (0..255) beállítást választunk (alul, felbontás részletei).
- DVI kábellel kötjük össze a projektort és a HTPC-t.
Ez utóbbi engem nagyon meglepett, de úgy tűnik, hogy DVI interfészen egyáltalán NEM TÁMOGATOTT a "videó jelszintek" szerinti képátvitel, mivel ez egy "PC-s" interfész ... ami viszont (talán) azt is jelenti, hogy ilyen kábel használatával MINDIG a "becsületes gamma" függvényt használja mind a projektor, mind a HTPC. Találtam utalásokat erre a dologra neten, de azért jó lenne, ha egy hozzáértő megerősítene a hitemben... vagy kijavítana, ha félreértettem valamit.
Mindenesetre ha a fentiek igazak, akkor UHD forrásból, MadVR ("tiszta gamma" függvény) és DVI kábel használatával, már színcsatornánként 8 bites átvitellel igen becsületes "fél-HDR" (azaz legalább a sötét képrészletek esetén "HDR jellegű") képet láthatunk, amiben a kép "dinamikáját" (végre) nem a kép tárolása és nem is az átvitele, hanem kizárólag a projektor "képességei" korlátozzák. Egy jobb DLP-vel így az eddigi képi dinamika többszöröse jelenhet meg a vásznon (persze UHD forrásból). És ha még jobb lenne az a DLP, akkor még részletgazdagabbak lehetnének a kép sötét részei. Végre "csontig" kihasználhatjuk a projektor képességeit ...
Az UHD előnyeiből mindegyiket csak RÉSZBEN tudjuk kihasználni egy mai DLP-vel, de:
- Az 1440p natív felbontás igen éles és részletgazdag képet jelent egy DLP-vel.
- HDR forrásból 10x-es lehet a képi dinamika (persze ezt a sötétebb képrészletek "tágítják" ki, sajnos nem a fényes "oldal").
- A "DCI-szűrővel" a széles színtér is (részben, mondjuk félig) kihasználható. De ez a "fél" pont az a fél, ami a legjobban látható a képben.
Igazság szerint már a jó minőségben megjelenített Rec.709 kép is igen kellemes volt a szemnek, de erre a minőségre most UHD forrásból rátehetünk még egy "lapáttal". Ennél rosszabb sose legyen...
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Szerintem a HDR megoldhatósága 1080p felbontáson sosem volt kérdés azóta, hogy a MadVR képes lett az UHD spéci EOTF függvényét gammára konvertálni (mivel a projektor csak azt "eszi meg"). A HDR-SDR konverzió igazából az átviteli függvények ALAKJÁT konvertálja, hiszen az UHD film az új átviteli függvénnyel van tárolva a lemezen, de a projektor csak a "régi", azaz gamma alapú megjelenítésre képes. Ha ezt a konverziót nem csinálnánk meg, sérülne a kép dinamikája ... de ez a konverzió alapvetően NEM okoz adatvesztést. Színcsatornánként mondjuk 12 bites jellel "meghajtva" a projektort, még a gamma függvény kisebb hatékonysága mellett is simán "átjut" az 1080p felbontású HDR kép a projektorba. Az igazi kérdés csak az, hogy az mit csinál vele? És persze az a másik kérdés, hogy a kép romlik vagy javul?junior19 írta: ↑2018.12.11., kedd 21:43Hali!
Ezt én sem igazán értem, hogy miért fektetsz ennyi energiát egy olyan projektbe, amikor talán lehetőséged lenne arra is, amiről mások sokat beszélgetnek, s amiért a gyártók lehúzásának tartják a 4k-t. Folynak beszélgetések, hogy megoldható -e lenne a hdr 1080-as felbontáson....
Erre hdr-sdr konverziót alkalmazol a lejátszón a madvR-ban. Miért? Be lehetne bizonyítani, hogy a 4k felbontás nem feltétlenül kell a hdr megjelenítéshez, ráadásul ha nagy a távolság is a néző és a vászon között, akkor úgysem látszik. De a hdr többi tulajdonsága igen.
Bocs ha valamit félre értettem, de nekem így jött le.
A dupla lámpa nem nagy előny HDR ügyben, mert ha mindkettőt bekapcsolnám, olyan szürke lenne a fekete, hogy a HDR sötét részletei nem látszanának a szürkeségtől. Ha csak egy lámpa megy, akkor jó a fekete, de a HDR fényes pixelei nem "ütnek". A lényeg a kontraszt lenne, ha mondjuk a gépnek lenne 100000:1 natív kontrasztja, akkor baromi dögös lenne a kép HDR forrásból ... de egy DLP-nek ez ma még csak álom.
A probléma tehát (szerintem) nem a HDR-SDR átviteli függvények konverziója, ezzel még nem veszítünk adatot. A tragédia akkor jön, amikor a DLP natív kontrasztjával kell megjeleníteni a kábelen kapott jelet. Akkor "fogy el" a kontraszt a sötét jelenetekben ... és persze a fényerő a világos részeknél. A jobb natív kontraszt segítene, de ennek is vannak határai.
Ha egy 0,95"-es, 1080p felbontású gépet használnánk, a kép dinamikája jobb lenne és a HDR jobban mutatna. De most meg a nagyobb natív felbontás mutat jól ... persze ha valódi 4K a forrás.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Hali!
Ezt én sem igazán értem, hogy miért fektetsz ennyi energiát egy olyan projektbe, amikor talán lehetőséged lenne arra is, amiről mások sokat beszélgetnek, s amiért a gyártók lehúzásának tartják a 4k-t. Folynak beszélgetések, hogy megoldható -e lenne a hdr 1080-as felbontáson.
Nálad ott van a lehetőség a két lámpával a nagyobb fénysűrűségre, illetve kontrasztra.
Ha kiszélesíted a színteret, akkor az is meg van.
Erre hdr-sdr konverziót alkalmazol a lejátszón a madvR-ban. Miért? Be lehetne bizonyítani, hogy a 4k felbontás nem feltétlenül kell a hdr megjelenítéshez, ráadásul ha nagy a távolság is a néző és a vászon között, akkor úgysem látszik. De a hdr többi tulajdonsága igen.
Bocs ha valamit félre értettem, de nekem így jött le.
Ezt én sem igazán értem, hogy miért fektetsz ennyi energiát egy olyan projektbe, amikor talán lehetőséged lenne arra is, amiről mások sokat beszélgetnek, s amiért a gyártók lehúzásának tartják a 4k-t. Folynak beszélgetések, hogy megoldható -e lenne a hdr 1080-as felbontáson.
Nálad ott van a lehetőség a két lámpával a nagyobb fénysűrűségre, illetve kontrasztra.
Ha kiszélesíted a színteret, akkor az is meg van.
Erre hdr-sdr konverziót alkalmazol a lejátszón a madvR-ban. Miért? Be lehetne bizonyítani, hogy a 4k felbontás nem feltétlenül kell a hdr megjelenítéshez, ráadásul ha nagy a távolság is a néző és a vászon között, akkor úgysem látszik. De a hdr többi tulajdonsága igen.
Bocs ha valamit félre értettem, de nekem így jött le.
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Hej,upetat2 írta: ↑2018.12.11., kedd 19:04Te most egy 1080p projektor színszűrőzését definiálod? Amit uhd anyaggal hajtasz meg?
A másik ebből fakadó kérdés: Mi a helyzet azokkal akik nem htpc-t hasznalnak, hanem korongról szeretnének uhd filmet nézni? Azokra semmilyen tunning nem vonatkozik? De nem is csak a korong, hanem a lejátszó kérdésében...
egy 1 chip-es 1440p felbontású DLP projektorról beszélek ami valóban UHD forrásból van meghajtva. A színtér konverziót (BT.2020 -> DCI-P3) a MadVR végzi a HTPC-n. A HDR-SDR konverziót is a MadVR csinálja.
Akik nem HTPC-t használnak, azok gondban lesznek, mert az új (Perceptual Quantizer-es) EOTF függvényt nem fogják tudni átkonvertálni gamma-alapú fényesség-függvényre (mást meg a régi projektorok nemigen fogadnak el). Kivéve ha a lejátszó képest DCI-P3-ra kalibrált gamma függvényt használó kijelzőt meghajtani az UHD-ból konvertált jellel ... de ez engem meglepne. Szerintem ezt megcsinálni HTPC nélkül nem lenne egyszerű ... de hát tudja a fene. Ha a lejátszón állítható a kijelző színtere akkor működhet a dolog, de pl. a kép 1440p-re konvertálása (és különösen a MadVR minőségében) szerintem nem fog menni.
Sajnos a lejátszók nem a széleskörű konfigurálhatóságra, hanem az egyszerű használatra vannak optimalizálva. Ez előny amikor csak el kell indítani egy filmet egy kattintással, de hátrány amikor bonyolultabbá válik a feladat. Márpedig a HDR-SDR konverzió nem igazán egyszerű ... ezért ezt szerintem HTPC-vel érdemes csinálni. És ez sokkal olcsóbb is, mint egy rendes lejátszó ... kivéve ha olyan gépet vesz valaki, ami sok pénzért tud olyan dolgokat amire nincs szüksége.
Meg kéne nézni egy jobb lejátszót élőben ...
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Palikám , csak egy dolog nem jött át igazán.
Te most egy 1080p projektor színszűrőzését definiálod? Amit uhd anyaggal hajtasz meg?
A másik ebből fakadó kérdés: Mi a helyzet azokkal akik nem htpc-t hasznalnak, hanem korongról szeretnének uhd filmet nézni? Azokra semmilyen tunning nem vonatkozik? De nem is csak a korong, hanem a lejátszó kérdésében...
Te most egy 1080p projektor színszűrőzését definiálod? Amit uhd anyaggal hajtasz meg?
A másik ebből fakadó kérdés: Mi a helyzet azokkal akik nem htpc-t hasznalnak, hanem korongról szeretnének uhd filmet nézni? Azokra semmilyen tunning nem vonatkozik? De nem is csak a korong, hanem a lejátszó kérdésében...
Projektor: 3chip DLP,Digital Projection Highlite 660 /
Lejátszó: Oppo93eu / Védelem,szűrő: Isotek Mirra,Isotek Solus,
Hdmi: Furutech,AudioQuest / Tápkábelek: Furutech,Audioquest
Lejátszó: Oppo93eu / Védelem,szűrő: Isotek Mirra,Isotek Solus,
Hdmi: Furutech,AudioQuest / Tápkábelek: Furutech,Audioquest
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
OK, akkor a DCI-P3 színtér vetítésére használható színszűrővel kapcsolatos részletek ... de előtte egy kis háttér-info.
Az UHD gyakorlatilag 3 oldalról "támad":
1. felbontás (2K helyett 4K, megoldás: rezgőtükör)
2. kontraszt (amit dinamikának hívnak, de szerintem tökmindegy, megoldás: íriszek, ferde tüköralagút, spéci lámpa).
3. színtér (WCG azaz Wide Color Gamut, szaturáltabb színek, megoldás: színszűrő)
A fenti paraméterek mindegyikét lehet házilag javítani, az első kettőt már megbeszéltük.
A színtér növelése azonban eddig csak terv volt ... de már valóság. Van nálam egy "első verziós" szűrő ami "kivágja" a vörös tartomány "alját" és a zöld "tetejét" a lámpa fényéből. A dolog alapvetően működik, de pár dologra csak a prototípus elkészülte után jöttem rá:
- A szűrő NEM engedi át az összes fényt azokon a hullámhosszakon sem, ahol elméletileg átereszt. Emiatt a szűrőn átmenő MINDEN fényből, MINDEN hullámhosszon keletkezik valamennyi veszteség.
- Az előző pont miatt a színszűrő veszteségeit úgy minimalizálhatjuk, hogy csak egy részét engedjük át rajta a fénynek. Ez persze szöges ellentétben van a ma létező, hasonló funkcionalitású gyári rendszerek működésével (3 chip-es nagygépekel kapcsolatban léteznek ilyen szűrők, de 1 chip-es DLP-re én még nem hallottam gyári rendszerről).
- Az már az első tesztekből látszik, hogy HORROR fényveszteségbe kerül az, hogy a DCI-P3 színteret elérjük. Valószínűleg ez az oka annak, hogy az "UHD Prémium" minősítéshez sem kell 100%-ban lefednie a DCI-P3 színteret egy megjelenítőnek. Én is úgy látom, hogy egy "közelítő" megoldás már teljesen jól használható lenne a gyakorlatban ...
- A Wikipédián megnéztem a Rec.709 és a DCI-P3 színterek (százalékos) "lefedési arányait". A Rec.709 színtér 35,9%-át fedi le a látható színeknek, a DCI-P3 esetén 45,5% az arány. Ez alapján a DCI színtér 90%-os lefedéséhez (azaz az "UHD Prémium" minősítéshez) 45,5*0,9 azaz 40,95% területet kell lefedni egy kijelzőnek. Ez a 35,9%-nál kb. 5,05%-kal nagyobb felület és kb. 4,55%-kal marad el az "igazi" DCI-P3 színtértől ... magyarul nem sokkal több, mint "félúton" (kb. 52,5%-nál) van a Rec.709 és a DCI-P3 színtér felülete "között". Márpedig ha az UHD Prémium minősítéshez elég ez a "lefedés", akkor nekünk sem érdemes "túllőni" ezen a célon.
A kérdés ezek után csak az, hogy a gyakorlatban hova tegyük a szűrőt a projektorban? Különösen annak fényében nehéz kérdés ez, hogy tudjuk: amikor Rec.709 forrásból vetítünk, akkor SEMMIT nem nyerünk a szűrővel ... viszont a fényt akkor is veszítjük általa. Emiatt azt gondolom (de persze vitának helye VAN) hogy a szűrőt CSAK akkor érdemes a fény útjába tenni, amikor UHD forrásból vetítünk (tehát amikor a nagyobb színteret kihasználhatjuk). Na de akkor két problémát is meg kell oldani emiatt:
1. a gépet "egyszerre" kell kalibrálni a két különböző színtérre
2. a szűrő mozgatását (azaz "szükség szerinti" fényútba helyezését) meg kell oldani.
A szűrő alapvetően 4 helyen helyezhető el a gépben (optikai okok miatt):
1. A lámpaházban
2. A tüköralagút bejáratánál
3. A belső írisz közelében.
4. A lencse íriszénél
... és van egy ötödik, zárójeles lehetőség: a gép második (jelenleg nem használható) lámpája előtt.
A kép homogenitása szempontjából az íriszek közelében nem lenne túl jó helyen a szűrő akkor, ha a fénynek csak egy részét szűrjük. A többi megoldással nincs gond ebből a szempontból.
A lámpaházba tett szűrő a "mozgatást" is megoldja, mivel a gépben lámpát cserélni kb. 10 másodperc. Ha lenne egy "beépített szűrős" és egy "sima" lámpánk, akkor ezeket "váltogathatnánk" a gépben (kizárólag UHD forráshoz lenne érdemes használni a "DCI" lámpát, hiszen sima HD anyag vetítésekor ezzel semmit nem nyerünk, ekkor csak "élvezzük" a fényveszteséget). Persze mindig a (leg)fényesebb (segédtükrös és/vagy Epson) lámpánk házába tehetnénk be a színszűrőt, így (legalább részben) kompenzálhatnánk a fényveszteséget.
A dolog "csodája" az lenne, hogy mindig a vetített anyaghoz (és a körülményekhez) lehetne alakítani a gép működési paramétereit. Ezt még a gyári rendszerek sem nagyon tudják utánunk csinálni ... (bár azért van rá példa).
A gyakorlati próba során az én gépembe betéve az új színszűrőt (és a fény kb. 60%-át áteresztve rajta) az alapszínek kellemesen szaturálttá váltak. Persze a gép CMS-e számára is definiálni kellett az új szín-alappontok helyzetét (és fényességeit) de egy kis gyakorlás után már egész jól kezdem érteni, hogy melyik beállítás mit csinál. Először egy Rec.709-re kalibrált projektorral összehasonlítva beállítottam, hogy a Rec.709 színtér "hihetően" jelenjen meg, majd a CMS-ben átírtam a vetítendő színtér alappontjainak a koordinátáit a DCI-P3 alappontok értékeire. Ezután a gép a kábelen kapott jelet DCI színtérben kódoltnak tekinti, tehát ha képest az adott pixel színét megjeleníteni, akkor ezt megteszi. Tudja azonban, hogy a saját szín-alappontjai a kívánt színtér sarkait nem érik el, így ha egy pixel színe már kívül van a gép "képességein", akkor egy valamivel kevésbé szaturált színt jelenít meg. Ez szó szerint ugyanaz, amit a mai, UHD kompatibilis projektorok is csinálnak ... csak ezek a gépek már vagy 10-12 éve is képesek voltak erre. Ez a mi szerencsénk...
A gép DCI színtérre kalibrálása után a MadVR-nek is jelezni kellett, hogy DCI színtérre van kalibrálva a megjelenítő. Ezután a MadVR ennek megfelelően küldte az adatokat a projektornak.
Eredmény: semmi. A "sima" HD filmek esetén nem látszik változás.
UHD forrásból vetítve viszont az eredmény: ... még mindig semmi. Első ránézésre legalábbis. Azután viszont feltűnik, hogy pl. a Lucy-ban az éjszakai taxizás során iszonyú dögös sárgák és vörösek vannak a képben, amelyek láthatóan szaturáltabbak lettek, mint eddig voltak. Nyilván eddig ezeknek a pixeleknek a színét a MadVR "nyomorította bele" a Rec.709 színháromszögbe. Most a projektor "nyomorít", de a háromszög mérete most már nagyobb, hiszen a DCI háromszöget közelíti ... valamennyire legalábbis. Az "időutazós" részben az indiánok fején a vörös festék nagyon vörös lett ... csakúgy, mint a Planet Earth "szigetes" részében a vörös rákok páncélja. Itt az is feltűnt, hogy egyes növények levelei sokkal zöldebbek voltak, mint amire emlékeztem.
Természetesen a projektorra ráférne egy korrekt, műszeres kalibrálás az új színtérben, de az már ebből a "bénázásból" is jól látszott, hogy a nagyobb színtér (UHD forrásból vetítve) szemmel látható (és hogy a Rec.709 kép sem romlott el közben). Van tehát értelme a színtér "tágításának" és így annak is, hogy egy jó gyakorlati megoldást találjunk a feladatra. De az is igaz, hogy nem minden filmben és nem minden jelenetben látszik a különbség. A fényveszteség viszont mindig jelen van... ami miatt nagyobbra kell nyitni az íriszeket, tehát csökken a kontraszt. Végül a nagyobb színtér ára a valamivel gyengébb kontraszt lesz ... de hát valamit valamiért.
Az is látszik, hogy bőven elegendő (sok is!) a fény kb. felét "átkergetni" a fényszűrőn. A szűrés hatása ekkor már drasztikus, de a fényveszteség is az. Szerintem valamivel kevesebb fény szűrése is elégséges lenne, ezt tesztelni fogom. Ha végül elfogadható fényveszteség mellett lehetne egy "kellemes" színteret elérni, akkor a szűrő "örökre" benne hagyható lehet a gépben ... de ezt majd meglátjuk.
A gyakorlati megvalósításra van több ötletem is:
- dupla lámpa használata DCI vetítéshez (az első lámpa fénye szűretlen, a másodiknak viszont a teljes fénymennyisége szűrt, így dupla lámpát bekapcsolva az összes fény fele megy át a szűrőn ... és a kép sem halvány ... de borzalmas az áramfogyasztás ... :-).
- szűrő mechanikai mozgatása (azaz a szűrő manuálisan vagy motorral betolható a tüköralagút bejárata elé, amikor szükség van rá). Így egy különösen fényes (pl. Epson) lámpával a szűrés ellenére sem csökkenne le zavaróan a kép fényessége, egy "átlagos" lámpával pedig nézhetünk Rec.709 filmeket (persze ekkor szűrő nélkül).
A dolog még hangolandó, nyilván messze vagyunk a végső állapottól, de az első eredmények igen bíztatónak tűnnek...
Az UHD gyakorlatilag 3 oldalról "támad":
1. felbontás (2K helyett 4K, megoldás: rezgőtükör)
2. kontraszt (amit dinamikának hívnak, de szerintem tökmindegy, megoldás: íriszek, ferde tüköralagút, spéci lámpa).
3. színtér (WCG azaz Wide Color Gamut, szaturáltabb színek, megoldás: színszűrő)
A fenti paraméterek mindegyikét lehet házilag javítani, az első kettőt már megbeszéltük.
A színtér növelése azonban eddig csak terv volt ... de már valóság. Van nálam egy "első verziós" szűrő ami "kivágja" a vörös tartomány "alját" és a zöld "tetejét" a lámpa fényéből. A dolog alapvetően működik, de pár dologra csak a prototípus elkészülte után jöttem rá:
- A szűrő NEM engedi át az összes fényt azokon a hullámhosszakon sem, ahol elméletileg átereszt. Emiatt a szűrőn átmenő MINDEN fényből, MINDEN hullámhosszon keletkezik valamennyi veszteség.
- Az előző pont miatt a színszűrő veszteségeit úgy minimalizálhatjuk, hogy csak egy részét engedjük át rajta a fénynek. Ez persze szöges ellentétben van a ma létező, hasonló funkcionalitású gyári rendszerek működésével (3 chip-es nagygépekel kapcsolatban léteznek ilyen szűrők, de 1 chip-es DLP-re én még nem hallottam gyári rendszerről).
- Az már az első tesztekből látszik, hogy HORROR fényveszteségbe kerül az, hogy a DCI-P3 színteret elérjük. Valószínűleg ez az oka annak, hogy az "UHD Prémium" minősítéshez sem kell 100%-ban lefednie a DCI-P3 színteret egy megjelenítőnek. Én is úgy látom, hogy egy "közelítő" megoldás már teljesen jól használható lenne a gyakorlatban ...
- A Wikipédián megnéztem a Rec.709 és a DCI-P3 színterek (százalékos) "lefedési arányait". A Rec.709 színtér 35,9%-át fedi le a látható színeknek, a DCI-P3 esetén 45,5% az arány. Ez alapján a DCI színtér 90%-os lefedéséhez (azaz az "UHD Prémium" minősítéshez) 45,5*0,9 azaz 40,95% területet kell lefedni egy kijelzőnek. Ez a 35,9%-nál kb. 5,05%-kal nagyobb felület és kb. 4,55%-kal marad el az "igazi" DCI-P3 színtértől ... magyarul nem sokkal több, mint "félúton" (kb. 52,5%-nál) van a Rec.709 és a DCI-P3 színtér felülete "között". Márpedig ha az UHD Prémium minősítéshez elég ez a "lefedés", akkor nekünk sem érdemes "túllőni" ezen a célon.
A kérdés ezek után csak az, hogy a gyakorlatban hova tegyük a szűrőt a projektorban? Különösen annak fényében nehéz kérdés ez, hogy tudjuk: amikor Rec.709 forrásból vetítünk, akkor SEMMIT nem nyerünk a szűrővel ... viszont a fényt akkor is veszítjük általa. Emiatt azt gondolom (de persze vitának helye VAN) hogy a szűrőt CSAK akkor érdemes a fény útjába tenni, amikor UHD forrásból vetítünk (tehát amikor a nagyobb színteret kihasználhatjuk). Na de akkor két problémát is meg kell oldani emiatt:
1. a gépet "egyszerre" kell kalibrálni a két különböző színtérre
2. a szűrő mozgatását (azaz "szükség szerinti" fényútba helyezését) meg kell oldani.
A szűrő alapvetően 4 helyen helyezhető el a gépben (optikai okok miatt):
1. A lámpaházban
2. A tüköralagút bejáratánál
3. A belső írisz közelében.
4. A lencse íriszénél
... és van egy ötödik, zárójeles lehetőség: a gép második (jelenleg nem használható) lámpája előtt.
A kép homogenitása szempontjából az íriszek közelében nem lenne túl jó helyen a szűrő akkor, ha a fénynek csak egy részét szűrjük. A többi megoldással nincs gond ebből a szempontból.
A lámpaházba tett szűrő a "mozgatást" is megoldja, mivel a gépben lámpát cserélni kb. 10 másodperc. Ha lenne egy "beépített szűrős" és egy "sima" lámpánk, akkor ezeket "váltogathatnánk" a gépben (kizárólag UHD forráshoz lenne érdemes használni a "DCI" lámpát, hiszen sima HD anyag vetítésekor ezzel semmit nem nyerünk, ekkor csak "élvezzük" a fényveszteséget). Persze mindig a (leg)fényesebb (segédtükrös és/vagy Epson) lámpánk házába tehetnénk be a színszűrőt, így (legalább részben) kompenzálhatnánk a fényveszteséget.
A dolog "csodája" az lenne, hogy mindig a vetített anyaghoz (és a körülményekhez) lehetne alakítani a gép működési paramétereit. Ezt még a gyári rendszerek sem nagyon tudják utánunk csinálni ... (bár azért van rá példa).
A gyakorlati próba során az én gépembe betéve az új színszűrőt (és a fény kb. 60%-át áteresztve rajta) az alapszínek kellemesen szaturálttá váltak. Persze a gép CMS-e számára is definiálni kellett az új szín-alappontok helyzetét (és fényességeit) de egy kis gyakorlás után már egész jól kezdem érteni, hogy melyik beállítás mit csinál. Először egy Rec.709-re kalibrált projektorral összehasonlítva beállítottam, hogy a Rec.709 színtér "hihetően" jelenjen meg, majd a CMS-ben átírtam a vetítendő színtér alappontjainak a koordinátáit a DCI-P3 alappontok értékeire. Ezután a gép a kábelen kapott jelet DCI színtérben kódoltnak tekinti, tehát ha képest az adott pixel színét megjeleníteni, akkor ezt megteszi. Tudja azonban, hogy a saját szín-alappontjai a kívánt színtér sarkait nem érik el, így ha egy pixel színe már kívül van a gép "képességein", akkor egy valamivel kevésbé szaturált színt jelenít meg. Ez szó szerint ugyanaz, amit a mai, UHD kompatibilis projektorok is csinálnak ... csak ezek a gépek már vagy 10-12 éve is képesek voltak erre. Ez a mi szerencsénk...
A gép DCI színtérre kalibrálása után a MadVR-nek is jelezni kellett, hogy DCI színtérre van kalibrálva a megjelenítő. Ezután a MadVR ennek megfelelően küldte az adatokat a projektornak.
Eredmény: semmi. A "sima" HD filmek esetén nem látszik változás.
UHD forrásból vetítve viszont az eredmény: ... még mindig semmi. Első ránézésre legalábbis. Azután viszont feltűnik, hogy pl. a Lucy-ban az éjszakai taxizás során iszonyú dögös sárgák és vörösek vannak a képben, amelyek láthatóan szaturáltabbak lettek, mint eddig voltak. Nyilván eddig ezeknek a pixeleknek a színét a MadVR "nyomorította bele" a Rec.709 színháromszögbe. Most a projektor "nyomorít", de a háromszög mérete most már nagyobb, hiszen a DCI háromszöget közelíti ... valamennyire legalábbis. Az "időutazós" részben az indiánok fején a vörös festék nagyon vörös lett ... csakúgy, mint a Planet Earth "szigetes" részében a vörös rákok páncélja. Itt az is feltűnt, hogy egyes növények levelei sokkal zöldebbek voltak, mint amire emlékeztem.
Természetesen a projektorra ráférne egy korrekt, műszeres kalibrálás az új színtérben, de az már ebből a "bénázásból" is jól látszott, hogy a nagyobb színtér (UHD forrásból vetítve) szemmel látható (és hogy a Rec.709 kép sem romlott el közben). Van tehát értelme a színtér "tágításának" és így annak is, hogy egy jó gyakorlati megoldást találjunk a feladatra. De az is igaz, hogy nem minden filmben és nem minden jelenetben látszik a különbség. A fényveszteség viszont mindig jelen van... ami miatt nagyobbra kell nyitni az íriszeket, tehát csökken a kontraszt. Végül a nagyobb színtér ára a valamivel gyengébb kontraszt lesz ... de hát valamit valamiért.
Az is látszik, hogy bőven elegendő (sok is!) a fény kb. felét "átkergetni" a fényszűrőn. A szűrés hatása ekkor már drasztikus, de a fényveszteség is az. Szerintem valamivel kevesebb fény szűrése is elégséges lenne, ezt tesztelni fogom. Ha végül elfogadható fényveszteség mellett lehetne egy "kellemes" színteret elérni, akkor a szűrő "örökre" benne hagyható lehet a gépben ... de ezt majd meglátjuk.
A gyakorlati megvalósításra van több ötletem is:
- dupla lámpa használata DCI vetítéshez (az első lámpa fénye szűretlen, a másodiknak viszont a teljes fénymennyisége szűrt, így dupla lámpát bekapcsolva az összes fény fele megy át a szűrőn ... és a kép sem halvány ... de borzalmas az áramfogyasztás ... :-).
- szűrő mechanikai mozgatása (azaz a szűrő manuálisan vagy motorral betolható a tüköralagút bejárata elé, amikor szükség van rá). Így egy különösen fényes (pl. Epson) lámpával a szűrés ellenére sem csökkenne le zavaróan a kép fényessége, egy "átlagos" lámpával pedig nézhetünk Rec.709 filmeket (persze ekkor szűrő nélkül).
A dolog még hangolandó, nyilván messze vagyunk a végső állapottól, de az első eredmények igen bíztatónak tűnnek...
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Illetve régi Sony HW50es vetítőmben lámpát szeretnék cserélni, azt honnan érdemes beszerezni? Hallottam felújításról is esetleg érdemes e azt választani? Illetve szükség van e a lámpa cserénél a vetítőt "megbontani" és tisztítani? Szeretném, ha jó állapotban maradna egy későbbi eladásnál. (a vetítő 3-4 évig dobozban volt)
Köszi,
M.
[/quote]
Lámpa link: https://www.projektoros-lampa.hu/lampak ... -vpl-hw50/
Köszi,
M.
[/quote]
Lámpa link: https://www.projektoros-lampa.hu/lampak ... -vpl-hw50/
- Quetz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1917
- Csatlakozott: 2015.11.10., kedd 08:24
- Értékelés: 695
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Szerintem a 4K vászonnak az lehet a ki nem mondott előnye, hogy kisebb távolságban sem feltűnő a mintázata, azaz közelebb tudsz ülni hozzá. De ez csak teória.
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
- thxfan
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2850
- Csatlakozott: 2010.05.03., hétf. 18:58
- Értékelés: 1187
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Nekem ilyen van hangáteresztő változatban, de egy barátom a normált használja. Mindkettő jó, bársony keret, könnyen összeszerelhető és kiváló megoldással van feszítve. Ívelt, így hátránya, hogy egy kicsit túl kell vetíteni, de a szögben megtört bársony keret szépen nyeli a fényt, viszont nagyon jól néz ki és az ív talán a szélek élességének is jót tesz.Marcaudio írta: ↑2018.12.06., csüt. 10:46
Fix vásznat szeretnék venni kb. 2.8-3m széleset ami majd alkalmas lesz későbbiekben egy 4K-s vetítőhöz. Melyik márkát érdemes? 200-350e között kb.
Illetve régi Sony HW50es vetítőmben lámpát szeretnék cserélni, azt honnan érdemes beszerezni? Hallottam felújításról is esetleg érdemes e azt választani? Illetve szükség van e a lámpa cserénél a vetítőt "megbontani" és tisztítani? Szeretném, ha jó állapotban maradna egy későbbi eladásnál. (a vetítő 3-4 évig dobozban volt)
Köszi,
M.
https://www.hangkepstudio.hu/hazimozi/v ... itovaszon/
Rendelhető 270-es és 300-as méretben is: http://www.lumene-screens.com/en/model/ ... Curve.html
A vászon 4K mizériát nem értem, egy AT vászonnál még talán, de egy normálnál .
Batyót keresd meg, ő tud segíteni felújításban és tisztításban is korrekt áron.
10.1 Auro3D
Erősítő:Marantz SR7013+Crown XLS 1502,Hangfalak:HIVI Swans Allure+F2.2R+VR-8W,Sub:Behringer NX3000D+JBL 4641,PS4,Projektor:Optoma UHD 51,Vászon: Lumene Curve Acoustic,Kábelek:Taga Harmony Blue-12/Azure-14-2C, KáCsa KCE-FLW40, NorStone Classic B 250,Hálózati szűrő:Taga Harmony PF-1000
Erősítő:Marantz SR7013+Crown XLS 1502,Hangfalak:HIVI Swans Allure+F2.2R+VR-8W,Sub:Behringer NX3000D+JBL 4641,PS4,Projektor:Optoma UHD 51,Vászon: Lumene Curve Acoustic,Kábelek:Taga Harmony Blue-12/Azure-14-2C, KáCsa KCE-FLW40, NorStone Classic B 250,Hálózati szűrő:Taga Harmony PF-1000
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Sziasztok!
Segítséget szeretnék, illetve véleményeket szeretnék kérni tőletek.
Fix vásznat szeretnék venni kb. 2.8-3m széleset ami majd alkalmas lesz későbbiekben egy 4K-s vetítőhöz. Melyik márkát érdemes? 200-350e között kb.
Illetve régi Sony HW50es vetítőmben lámpát szeretnék cserélni, azt honnan érdemes beszerezni? Hallottam felújításról is esetleg érdemes e azt választani? Illetve szükség van e a lámpa cserénél a vetítőt "megbontani" és tisztítani? Szeretném, ha jó állapotban maradna egy későbbi eladásnál. (a vetítő 3-4 évig dobozban volt)
Köszi,
M.
Segítséget szeretnék, illetve véleményeket szeretnék kérni tőletek.
Fix vásznat szeretnék venni kb. 2.8-3m széleset ami majd alkalmas lesz későbbiekben egy 4K-s vetítőhöz. Melyik márkát érdemes? 200-350e között kb.
Illetve régi Sony HW50es vetítőmben lámpát szeretnék cserélni, azt honnan érdemes beszerezni? Hallottam felújításról is esetleg érdemes e azt választani? Illetve szükség van e a lámpa cserénél a vetítőt "megbontani" és tisztítani? Szeretném, ha jó állapotban maradna egy későbbi eladásnál. (a vetítő 3-4 évig dobozban volt)
Köszi,
M.
- Attilag001
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 307
- Csatlakozott: 2016.11.21., hétf. 12:06
- Értékelés: 55
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Ez nem beepitheto ugyan de az ara kozelebb van az eredeti elkepzeleshez mint a funscreen eseteben.
https://avspecialista.hu/Falra-mennyeze ... .html?ak=0
Koszonom a segitseget!
https://avspecialista.hu/Falra-mennyeze ... .html?ak=0
Koszonom a segitseget!
FocalSm9,Electra1027Be, CC1000,DaliIkon7.2.4, JBL4341
AudiaFlightPre, Phono, McIntoshMA9000, AudiomatArpege
RegaRP10/P10APHETA2/3, VincentPho701,Dac7
LessLoss, AQSky,Wild Blue
Y.HidiamondD5, D7Kondo KSL-VzII
BodorPc+PP4
Oppo105D, L.Bridge
StaxSRM-007tII,SR-009
SonyHw65 ,LGOled77",
AudiaFlightPre, Phono, McIntoshMA9000, AudiomatArpege
RegaRP10/P10APHETA2/3, VincentPho701,Dac7
LessLoss, AQSky,Wild Blue
Y.HidiamondD5, D7Kondo KSL-VzII
BodorPc+PP4
Oppo105D, L.Bridge
StaxSRM-007tII,SR-009
SonyHw65 ,LGOled77",
- Attilag001
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 307
- Csatlakozott: 2016.11.21., hétf. 12:06
- Értékelés: 55
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Sony Hw65 vetitohoz amit kb 4,2 meterre vetitek ki szeretnek venni vasznat.
Nincs tapasztalatom a temaban, de kb 2,9 meter szeleset keresek, talan ez az amire ki tudja vetiteni ez a gep.
Kb 4 meterrol nezem majd, felettem a vetito.
Motoros, beepitheto kellene gipszkartonba, de sajnos a gipszkarton csak 11,5 cm ennel sokkal nagyobb mar nem jo, kicsit esetleg kiloghat...
Meglepodtem..az arakon...nem kicsit...foleg hogy ketto kellene, de most elsonek egyet jo lenne beszerezni.
Az oldalso feszites kell? Minosegben is van kulonbseg vagy inkabb elettartamban? Hetente 1 x lesz hasznalva korulbelul...
Esdig egyedul a funscreen talaltam ami megfelelne az elvarasoknak, van mas is ami kb 500 korul van ezekkel a parameterekkel?
http://funscreen.hu/funscreen-vetitovas ... aszon.html
Koszonom a segitseget!
Nincs tapasztalatom a temaban, de kb 2,9 meter szeleset keresek, talan ez az amire ki tudja vetiteni ez a gep.
Kb 4 meterrol nezem majd, felettem a vetito.
Motoros, beepitheto kellene gipszkartonba, de sajnos a gipszkarton csak 11,5 cm ennel sokkal nagyobb mar nem jo, kicsit esetleg kiloghat...
Meglepodtem..az arakon...nem kicsit...foleg hogy ketto kellene, de most elsonek egyet jo lenne beszerezni.
Az oldalso feszites kell? Minosegben is van kulonbseg vagy inkabb elettartamban? Hetente 1 x lesz hasznalva korulbelul...
Esdig egyedul a funscreen talaltam ami megfelelne az elvarasoknak, van mas is ami kb 500 korul van ezekkel a parameterekkel?
http://funscreen.hu/funscreen-vetitovas ... aszon.html
Koszonom a segitseget!
FocalSm9,Electra1027Be, CC1000,DaliIkon7.2.4, JBL4341
AudiaFlightPre, Phono, McIntoshMA9000, AudiomatArpege
RegaRP10/P10APHETA2/3, VincentPho701,Dac7
LessLoss, AQSky,Wild Blue
Y.HidiamondD5, D7Kondo KSL-VzII
BodorPc+PP4
Oppo105D, L.Bridge
StaxSRM-007tII,SR-009
SonyHw65 ,LGOled77",
AudiaFlightPre, Phono, McIntoshMA9000, AudiomatArpege
RegaRP10/P10APHETA2/3, VincentPho701,Dac7
LessLoss, AQSky,Wild Blue
Y.HidiamondD5, D7Kondo KSL-VzII
BodorPc+PP4
Oppo105D, L.Bridge
StaxSRM-007tII,SR-009
SonyHw65 ,LGOled77",
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Fényerő kéne már neki, nem 4K. Nem is értem igazából, a többi gyártó olcsó modelljei sem remekelnek HDR ügyileg. Ha a képzelőerőm nem csal a JVC fényerejéből kiindulva izgalmasan fog festeni a HDR-es végeredmény.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Jahhh, kérem szépen, azt köllött vóóna írni, hogy "occsóósított", nem azt, hogy "első igazi"...
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Köszi az infót megnéztem a saját vetítőmnek a lámpáját és sokkal jobb árat kaptam mint az itthoni a kereskedésben.R_Andras írta: ↑2018.11.29., csüt. 08:43Sziasztok,
Gondolom az itt lévő projektor tulajdonosok többsége még nem lézeres, hanem lámpás projektorral rendelkezik.
Az én JVC DLA-HD750-es projektoromon sajnos már 1500 óra után érezhetően halványulnak a színek, úgyhogy lámpát kellett benne cserélnem. A szokásos német beszerzési forrásom közölte, hogy sajnos a lámpa árát megemelték (korábban 250 euró körül volt szállítással, ma szállítás nélkül 498 euro!!!).
Szomorúan vettem tudomásul ezt a tényt, de nem dőltem a kardomba, hanem körülnéztem és szerencsémre megtaláltam ezt az oldalt:
https://www.projektoros-lampa.hu/
Nem hinném, hogy az áfa eltérés okoz ekkora különbséget mondjuk az is igaz, hogy ez egy webáruház .
"Az igazi barát szemből támad."
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
https://www.projektoros-lampa.hu/lampak/sony/-
Kikerestem a márkák és típus között. Na ezt sem étetni, minek van fent ennyi féle ár.
Kikerestem a márkák és típus között. Na ezt sem étetni, minek van fent ennyi féle ár.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Nem tudom hol nézted meg, én ezt találtam az említett vetítőre:szepi0808 írta: ↑2018.11.29., csüt. 08:55Csak kíváncsiságból megnéztem a Sony VPL-HW55 lámpáját https://www.projektoros-lampa.hu/lampak ... pl-vw55es/
151 701,77 Ft ÁFÁ-val
A hivatalos listaára pedig olyan 115.000Ft
LMP-H202 Replacement Lampfor HW30ES, VPL-HW40ES, VPL-HW55ES, VPL-VW95ES
Hol itt az olcsóság?
https://www.projektoros-lampa.hu/search ... 0&st=lamps
Blogom
Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig
Amire Te finoman utaltál az a Z1 lézeres natív 4K projektor, amely jelenleg 10 990 000 Ft-ba kerül
Én az idén ősszel bemutatott földi halandók által is megfizethető N5, N7 modellekre céloztam...
Blogom