gyulaipal írta: ↑2019.01.16., szer. 16:01
Den írta: ↑2019.01.16., szer. 14:49
Gyulai Pali Te voltál, Te vagy ...
Az eredmény az lett, hogy a szobából visszavert fények még ilyen sötét falak esetén is NAGYOBB mértékben rontják az ANSI kontrasztot, mint magának a projektor optikájának a fényszórása (optikai felületeken levő por, polírozási hibák, stb).
Így van. A következő adatok a nyugalom nagy mértékű megzavarására szolgál(hatnak), úgyhogy csak bátraknak és a mindenre elszántaknak javallott a továbbolvasás!
Ha egy projektor egyidejű kontrasztja (ANSI az 50-50%-os, 9 pont mérésének átlagolt értéke) 300:1, annak képe már dinamikusnak mondható. Élénk, kontrasztos képet fogunk látni. Viszont ezt az értéket csak a legritkább esetben kapjuk a vászonról mérve! Ugyanis, amennyiben a vetítő objektívétől úgy 15-20 cm-re mérünk (kalibráltan) 300:1-et, akkor a vásznon, a kontrasztunk a következőképp alakul (magyarán ennyi lesz a ténylegesen, a szobában elérhető LEGNAGYOBB fekete-fehér átfogási arány):
- 200:1, amennyiben denevérbarlangunk van (=matt fekete, nem csillogó festésű falak és mennyezet vagy matt fekete, nem csillogó tapéta, függöny, fekete padlószőnyeg, ablak egy szál se)
- 100:1, amennyiben sötét a moziszoba (=falak és mennyezet sötét tónusú, ablak egy szál se)
- 60:1, amennyiben a mozi front része sötét, a többi már nem az (ablak egy szál se)
- 40:1, amennyiben világosabb tónusú a szoba, ablak vagy beszűrődő fény van
- 20:1, amennyiben elsötétíthetőek a nyílászárók, de falak és a mennyezet fehér
Feltéve, hogy a fenti műveletet gyászruhában, komor (mosoly-mentes) pofával végezzük el.
Felmerül a kérdés, pld. milyen projektornak van 300:1-s kontrasztja. Jellemzően az 1-chipes DLP-k (akár a viszonylag olcsók is!) és az átlagnál jobb LCD-k produkálhatnak ilyet. A 3-chipes DLP-ké akár ennek a duplája is lehet.