Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Z mozi
Re: Z mozi
dupla
Re: Z mozi
Hiccusz írta: ↑2019.12.15., vas. 16:48Pont a képi dinamika az, amelynek a VALÓS és TÉNYLEGES összehasonlításához, kimaxolásához muszáj, hogy azonos platformra kerüljenek a vetítők (magyarán, mindkettő be legyen kalibrálva a lehető legjobban). Akárcsak egy két kattintás a brightnes-en, s zuhan kb. 500-1000:1-et! Ugyanez a helyzet a kontraszttal! Félreértés ne essék, nem azt próbálom megmagyarázni, hogy egy 0,66 (0,45?) inch DLP chippel rendelkező, belépőszintet épp csak meghaladó vas (on-off) kontrasztban ugyanott lenne, mint egy mai LCD gép. Pusztán arra próbálok rávilágítani, hogy mivel egyik sincs bekalibrálva (a mágikus, mindent verő beállításokat most hagyjuk), egyik sem mutathatja tudásának a legjavát. Azt pedig, hogy egyik vagy másik mennyivel van arrébb a jótól, nem lehet megmondani így. Ezeket a gépeket hasonlítjuk össze ScreenShot erejéig most. Persze az is egyfajta információ az átlag embernek, hogy a különböző vetítők a dobozból kivéve milyen képet adnak helyből.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Hiccusz 2019.12.15., vas. 16:54-kor.
Re: Z mozi
-
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Hiccusz 2019.12.15., vas. 17:03-kor.
Re: Z mozi
A fénykép valóban nem ugyan olyan mint a vetített kép.
Kicsivel élénkebb és szinesebb.
Én a kontrasztkülönbségre gondoltam a két gép között.
Kicsivel élénkebb és szinesebb.
Én a kontrasztkülönbségre gondoltam a két gép között.
Re: Z mozi
Persze, ez evidens. Azért írtam, hogy nem tudom mennyire adja vissza a valóságot.fapaci írta: ↑2019.12.15., vas. 10:44Vetített képet lefotózni és az elkészült fényképet teljes színhűséggel digitális kijelzőn megjeleníteni nagyjából lehetetlen. A fényképezőgép, a feldolgozást, konvertálást végző szoftver és a megjelenítő is módosít a képen (ezért nem létezik beavatkozás nélküli digitális fénykép). Ahány kijelzőn megnézed, mindegyiken mást fogsz látni. Kalibrálhatsz minden résztvevő eszközt, de a fotómasinák automatikáját nem tudod teljesen kikapcsolni. Ha csak digitális képernyőmentést alkalmazol, abban meg nem lesz benne a kijelző hatása.
A betett kép alapján nem az Epson színei a természetesek, de ez lehet teljesen más a valóságban.
Amit én írtam arra vonatkozott, hogy lehet egy profi kalibrálónak gond van a képpel, de ha valakinek az tetszik, akkor neki az a tuti kép. Úgysem lehet meggyőzni, hogy nem az igazi.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Z mozi
Vetített képet lefotózni és az elkészült fényképet teljes színhűséggel digitális kijelzőn megjeleníteni nagyjából lehetetlen. A fényképezőgép, a feldolgozást, konvertálást végző szoftver és a megjelenítő is módosít a képen (ezért nem létezik beavatkozás nélküli digitális fénykép). Ahány kijelzőn megnézed, mindegyiken mást fogsz látni. Kalibrálhatsz minden résztvevő eszközt, de a fotómasinák automatikáját nem tudod teljesen kikapcsolni. Ha csak digitális képernyőmentést alkalmazol, abban meg nem lesz benne a kijelző hatása.
Online
Re: Z mozi
Ezek miért számítanak?Hiccusz írta: ↑2019.12.15., vas. 09:30Abból, hogy bekalibrálatlan projektorokról bekalibrálatlan kijelzőkön nézeget mindenki otthon screenshotokat, semmi értelme következtetéseket levonni. Pláne, hogy azt sem tudjuk, milyen lejátszó, milyen forrás, milyen lencse paraméterek, milyen beállítás, milyen képi módozat használata mellett. Csoda, ha egyik sem tűnik jónak? Az epson meg pláne nem. Mondom ezt úgy, hogy ismerem őket, volt nálam, s kalibráltam mindkettőt, illetve itthon is egy bekalibrált epson képét nézem. Ettől eltekintve azt adom, hogy a szekvenciális kontrasztja az optomának kevesebb. Ehhez valóban nem szükséges colorimeter. Elég csupán a speckót fellapozni.
Szerintem egy dolog számít csak - a végeredmény.
Persze kérdéses, hogy egy telefonos kép mennyire adja vissza az eredményt, de azért manapság már elég jól.
Egy profi kalibrálónak persze a műszerek is megmutatják a turpisságokat, de egyénenként is változó lehet, hogy ki milyen képet szeret nézni.
Az Epson képe kalibrált és amatőr szemnek is feltűnik, hogy valami így nem OK.
Ha a tulaj viszont így szereti, akkor így jó.
SZVSZ
Re: Z mozi
Abból, hogy bekalibrálatlan projektorokról bekalibrálatlan kijelzőkön nézeget mindenki otthon screenshotokat, semmi értelme következtetéseket levonni. Pláne, hogy azt sem tudjuk, milyen lejátszó, milyen forrás, milyen lencse paraméterek, milyen beállítás, milyen képi módozat használata mellett. Csoda, ha egyik sem tűnik jónak? Az epson meg pláne nem. Mondom ezt úgy, hogy ismerem őket, volt nálam, s kalibráltam mindkettőt, illetve itthon is egy bekalibrált epson képét nézem. Ettől eltekintve azt adom, hogy a szekvenciális kontrasztja az optomának kevesebb. Ehhez valóban nem szükséges colorimeter. Elég csupán a speckót fellapozni.
Re: Z mozi
A színeknek elvileg mind a két rendszeren egyformán kellene mutatni. Független hogy DLP-e vagy sem. Most nem mozgásábrázolásról, kontrasztról volt szó.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára TSanyi 2019.12.15., vas. 09:27-kor.
Re: Z mozi
Beteszek három képet. Kevin Hart mondjuk ilyen lehet, amikor OK a kép.
Érdemes csak az arcát, a nyakkendőjét nézni.
A zöld szín is talán ilyesmi.
SZVSZ.
Melyik betett kép hasonlít ezekhez a legjobban?
Érdemes csak az arcát, a nyakkendőjét nézni.
A zöld szín is talán ilyesmi.
SZVSZ.
Melyik betett kép hasonlít ezekhez a legjobban?
Re: Z mozi
Már megint jönnek a dlpsek... Nekem meg a fakó, homályos kép a nem valósághű.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
Re: Z mozi
Nem tudom, mennyire adja vissza ez a fotó a valós helyzetet az epsonnál, mert nekem a legkevésbé sem tűnik természetesnek.
[/quote]
Ahhoz elég jól, hogy lássam az optoma sokkal jobb. Az epson túl színes.
[/quote]
Ahhoz elég jól, hogy lássam az optoma sokkal jobb. Az epson túl színes.
Re: Z mozi
Nem tudom, mennyire adja vissza ez a fotó a valós helyzetet az epsonnál, mert nekem a legkevésbé sem tűnik természetesnek.Emotiva írta: ↑2019.12.14., szomb. 23:59Annó készítettm egy képet az Optomával amit ha jól emlékszem itt is megmutattam.
Azt most megtaláltam. A Jumanjiból egy kép.Ma lefotóztam ugyan azt a képkockát az Epson álltal vetített képből.
A telefonom ugyan az és a film is ugyan az.Akkoriban az Optoma képe nekem nagyon jónak tünt.
Az Epson azért szerintem jobb.optoma.jpgepson.jpg
Re: Z mozi
Annó készítettm egy képet az Optomával amit ha jól emlékszem itt is megmutattam.
Azt most megtaláltam. A Jumanjiból egy kép.Ma lefotóztam ugyan azt a képkockát az Epson álltal vetített képből.
A telefonom ugyan az és a film is ugyan az.Akkoriban az Optoma képe nekem nagyon jónak tünt.
Az Epson azért szerintem jobb.
Azt most megtaláltam. A Jumanjiból egy kép.Ma lefotóztam ugyan azt a képkockát az Epson álltal vetített képből.
A telefonom ugyan az és a film is ugyan az.Akkoriban az Optoma képe nekem nagyon jónak tünt.
Az Epson azért szerintem jobb.
Re: Z mozi
Ha szólhatok, akkor nekem a személyes véleményem az, hogy az uhd65 nagyon gyengére sikeredett. Volt nálam is, de hogy ne gázoljak senki lelki világába, inkább nem írtam róla. Sem optikában, sem fényerőben és főként natív kontrasztban nem jeleskedett. Az a dlp-s színvilága és ansi kontrasztja sem volt az igazi, így a képi dinamikáján az xpr sem segített. Végül nem volt nehéz a 9400-nek jobbnak lenni.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
Re: Z mozi
Nekem az Optoma is elég kontrasztos volt - a Hans Zimmer koncert pl., az élmény máig élénken él bennem És azóta sűrűn nézegetjük itthon is!
Ha arra még tényleg rá tudott tenni egy lapáttal az Epson, az tényleg jó lehet
Ha arra még tényleg rá tudott tenni egy lapáttal az Epson, az tényleg jó lehet
Barco Optix Cinemascope * Seymour CenterStage XD 120" 2.35:1 * Dune HD Pro 4K II * Anthem AVM60 * Emotiva xpa3 * LabGruppen PDX3000 * IMG Stageline STA2000D * Crown XLS1502 * 7.3.4 * JBL 3677 * JBL 8330 * Beckersound b1000x2, JBL4645B * Synology ds418j
Re: Z mozi
Igen van különbség.
Az Epson élesebb képet vetít és sokkal jobb a fekete.Az Optoma képe sokkal lágyabb homogénebb volt.Azt nagyon szerettem.Viszont a feketéje kevés.
Szepi adott egy kalibrációs beállítást a géphez és az nagyon jó.Mindig próbálok belepiszkálni de a vége ugyan az vissza állítom a Szepi beállítására.
Minőségre nagyon hasonló egyébként a két készülék de az Epson kontrasztja sokkal sokkal jobb.
Re: Z mozi
Amúgy csak most találtam ide, gratulálok a szobához, én már párszor voltam itt
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
Re: Z mozi
Biztos, ami biztos legyen, elvittem egy 9400-et demóra és úgy döntött a Zoli bátyó :)
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
Re: Z mozi
Ez a lényeg és talán a legfontosabb!!
Az Optoma dlp volt, az Epson pedig nem az - Észlelsz különbséget a két gép produkciójában?
Barco Optix Cinemascope * Seymour CenterStage XD 120" 2.35:1 * Dune HD Pro 4K II * Anthem AVM60 * Emotiva xpa3 * LabGruppen PDX3000 * IMG Stageline STA2000D * Crown XLS1502 * 7.3.4 * JBL 3677 * JBL 8330 * Beckersound b1000x2, JBL4645B * Synology ds418j