Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Első körben szeretném megköszönni azoknak akik priviben, és akik az oldalon érdeklődtek, illetve hiányolták az írásaimat.
Sokat töprengtem mi legyen a topikom sorsa. Amikor megnyitottam abban biztos voltam, h nem hagyom magára. Próbáltam folyamatosan tartalommal tölteni, érdekességekkel szolgálni. Sok motivációt jelentett ez, hisz hagyhattam volna én is úgy ahogyan sok megnyitott topik árválkodik a gazdája nélkül ma is. Mivel jóban vagyok sok importőrrel, adta magát egy - két érdekes teszt. Mindig megpróbáltam objektív maradni. Hál isten minden esetben szabad kezet kaptam, soha nem szóltak bele egyetlen beszámolóba sem. Leírtam a jót, és a rosszat egyaránt. A meglátásom az, h minden kereskedőnek vannak nagyon jó termékei. Szívesen foglalkoztam ezzel, időközben megismertem sok - sok embert. Jól éreztem magam, pedig azért némely tesztben, volt nem kis energia, és idő, néha még anyagi ráfordítás is. Aztán elkezdtek változni a dolgok, szurka piszkálások, jöttek, olyan dolgokkal, amikkel évekig nem volt probléma. Valakinek nagyon csípte a szemét a topik népszerűsége, sztem némi személyes problémával társítva. Időközben azt láttam, h megváltozott a fórum hangulata. Sok ember eltűnt, gondoljunk csak Bandira pl. De vannak még jó páran, akik hozzátettek a jó hangulathoz. Szóval sokan eltűntek, elhallgattak. Mára már senki nem is beszél, amin már egyáltalán nem csodálkozom a mai állás szerint. Kinek van szűksége, kigúnyolásra, kioktatásra, támadásra. Nem olyan rég, olvastam, h mennyivel szakmaibb ma a fórum. Olyanokkal foglalkoznak a felhasználók amivel idáig nem. Úgy látom, bizonyos mértékig jó a szakmaiság. Csak, h van ennek hátulütője is. Visszakanyarodnék a régi időkre, amikor még egy kellemes közösség volt. Amikor AV evők voltak, amikor még elnéztük Nemtomm-nak a kábelbe vetett hitét. Nem röhögtük ki, nem figuráztuk ki, nem kezeltük le. Jókat beszélgettünk a hobbiról, ki - ki beleadta a tapasztalatait. Remekül működött a közösség. Segítettük egymást a privát életben, ki ezzel, ki azzal. Ma a fene nagy szakmaiság csak árt, ma már nincs tolerancia, mindenki nagy doktor lett. Ami személyiség változással, arroganciával társul. Én azt mondom, sokkal jobb volt a közösség amikor, talán kicsit eszetlenül, a papírformától eltérően, de barátságosan álltunk egymáshoz. Felhorkanhatnak itt egyesek, h nincs itt baj, és nem tragikus a helyzet. Pedig az, meg kell nézni, mi tűnt el, mi maradt, és mi megy. No de ezt félre téve is álltam volna a sarat, nem adtam volna fel, nem vagyok az a fajta. Tavaly kaptam még egy kemény gyomrost, ami feltette az i-re a pontot. Próbáltam az utóbbi időkben egyre kevesebbet feljönni az oldalra. Hosszas gondolkodás után úgy döntöttem elbúcsúzom, lezárom a topikot. Egyelőre úgy, jó h nem jövök a fórum közelébe, így nem zaklatom fel magam. Lesz akinek ez öröm lesz, lesz akinek nem. Aki figyelte, követte a topikomat annak köszönöm a sok éves figyelmet, biztatást. Nem tudom lesz-e még valaha kinyitva, " soha ne mondd, h soha " a közeljövőben biztos, h nem.
Sokat töprengtem mi legyen a topikom sorsa. Amikor megnyitottam abban biztos voltam, h nem hagyom magára. Próbáltam folyamatosan tartalommal tölteni, érdekességekkel szolgálni. Sok motivációt jelentett ez, hisz hagyhattam volna én is úgy ahogyan sok megnyitott topik árválkodik a gazdája nélkül ma is. Mivel jóban vagyok sok importőrrel, adta magát egy - két érdekes teszt. Mindig megpróbáltam objektív maradni. Hál isten minden esetben szabad kezet kaptam, soha nem szóltak bele egyetlen beszámolóba sem. Leírtam a jót, és a rosszat egyaránt. A meglátásom az, h minden kereskedőnek vannak nagyon jó termékei. Szívesen foglalkoztam ezzel, időközben megismertem sok - sok embert. Jól éreztem magam, pedig azért némely tesztben, volt nem kis energia, és idő, néha még anyagi ráfordítás is. Aztán elkezdtek változni a dolgok, szurka piszkálások, jöttek, olyan dolgokkal, amikkel évekig nem volt probléma. Valakinek nagyon csípte a szemét a topik népszerűsége, sztem némi személyes problémával társítva. Időközben azt láttam, h megváltozott a fórum hangulata. Sok ember eltűnt, gondoljunk csak Bandira pl. De vannak még jó páran, akik hozzátettek a jó hangulathoz. Szóval sokan eltűntek, elhallgattak. Mára már senki nem is beszél, amin már egyáltalán nem csodálkozom a mai állás szerint. Kinek van szűksége, kigúnyolásra, kioktatásra, támadásra. Nem olyan rég, olvastam, h mennyivel szakmaibb ma a fórum. Olyanokkal foglalkoznak a felhasználók amivel idáig nem. Úgy látom, bizonyos mértékig jó a szakmaiság. Csak, h van ennek hátulütője is. Visszakanyarodnék a régi időkre, amikor még egy kellemes közösség volt. Amikor AV evők voltak, amikor még elnéztük Nemtomm-nak a kábelbe vetett hitét. Nem röhögtük ki, nem figuráztuk ki, nem kezeltük le. Jókat beszélgettünk a hobbiról, ki - ki beleadta a tapasztalatait. Remekül működött a közösség. Segítettük egymást a privát életben, ki ezzel, ki azzal. Ma a fene nagy szakmaiság csak árt, ma már nincs tolerancia, mindenki nagy doktor lett. Ami személyiség változással, arroganciával társul. Én azt mondom, sokkal jobb volt a közösség amikor, talán kicsit eszetlenül, a papírformától eltérően, de barátságosan álltunk egymáshoz. Felhorkanhatnak itt egyesek, h nincs itt baj, és nem tragikus a helyzet. Pedig az, meg kell nézni, mi tűnt el, mi maradt, és mi megy. No de ezt félre téve is álltam volna a sarat, nem adtam volna fel, nem vagyok az a fajta. Tavaly kaptam még egy kemény gyomrost, ami feltette az i-re a pontot. Próbáltam az utóbbi időkben egyre kevesebbet feljönni az oldalra. Hosszas gondolkodás után úgy döntöttem elbúcsúzom, lezárom a topikot. Egyelőre úgy, jó h nem jövök a fórum közelébe, így nem zaklatom fel magam. Lesz akinek ez öröm lesz, lesz akinek nem. Aki figyelte, követte a topikomat annak köszönöm a sok éves figyelmet, biztatást. Nem tudom lesz-e még valaha kinyitva, " soha ne mondd, h soha " a közeljövőben biztos, h nem.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Nagy a csend Láda már bejáratódott?
proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Pár érdekesség, kiegészítés az Emotiva XMC2 processzorhoz.
Ahogy említettem a REW adatok átvihetők pendrive-on közvetlen az XMC2-be. Van azért némi bökkenő. A REW XMC1 kompatibilis, így nem vihetők át az abban nem létező hangszórók EQ adatai. Nekem legalább is nem sikerült sehogy sem. Tehát a felsőket nem lehet átvinni, és a center subot sem. Kézzel kell bevinni, jó kis móka, a 11 szűrön a 3 adat bepötyögése. Igaz egyszer kell megcsinálni. A kép szemlélteti a folyamatot. Egy kis érdekesség, a menü átlátszósága állítható több fokozatban. A két véglet: Nagyon kedvelhető még a távon található gyors azonnali csatornahangerő állítási lehetőség. Nem kell a menüben bogarászni ha valamit kicsit emelni, vagy netán csökkenteni szeretnénk. Valljuk be, néha megtréfál minket pár anyag, ahová jöhet kicsit több sub, vagy egy csipetnyi center hang még.
Ahogy említettem a REW adatok átvihetők pendrive-on közvetlen az XMC2-be. Van azért némi bökkenő. A REW XMC1 kompatibilis, így nem vihetők át az abban nem létező hangszórók EQ adatai. Nekem legalább is nem sikerült sehogy sem. Tehát a felsőket nem lehet átvinni, és a center subot sem. Kézzel kell bevinni, jó kis móka, a 11 szűrön a 3 adat bepötyögése. Igaz egyszer kell megcsinálni. A kép szemlélteti a folyamatot. Egy kis érdekesség, a menü átlátszósága állítható több fokozatban. A két véglet: Nagyon kedvelhető még a távon található gyors azonnali csatornahangerő állítási lehetőség. Nem kell a menüben bogarászni ha valamit kicsit emelni, vagy netán csökkenteni szeretnénk. Valljuk be, néha megtréfál minket pár anyag, ahová jöhet kicsit több sub, vagy egy csipetnyi center hang még.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
nem olyan drámai ám élőben és ha nem mondja észre sem vesszük de persze érthető, ha Tony-nak nme tetszik akkor nincs miről dumálni.. én biztosan így hagynám, senki sem veszi észre..
proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Igen, a zöldes csillogás látszik ezen a képen. Vagy bukod a Focal logot és lefóliázod az elejét is... Persze ha illik a nappali enteriörbe és tetszik Nektek!Tonyka írta: ↑2019.11.23., szomb. 22:04
A Focal előlapja tréfás. Fekete, de vannak benne apró szemcsék, mint valami metál fény, de mégsem az. Ehhez passzoló fóliát szerettem volna venni. Sok sok minta mellérakása után találtunk egyet, ami full hasonlóságot mutatott. Persze drága volt, és kintről kellett berendelni. Felraktuk tök tuti volt a neonfények mellett. Otthon a lámpafénynél viszont már nem mutatott jól. Zöldes csillámos anyag van benne, kicsit színváltós is, attól függ milyen szögből nézzük, és milyen fény esik rá. Kéne rá sima lakk fekete, de, mint mondtam annyira nem éget a dolog.
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
A Focal előlapja tréfás. Fekete, de vannak benne apró szemcsék, mint valami metál fény, de mégsem az. Ehhez passzoló fóliát szerettem volna venni. Sok sok minta mellérakása után találtunk egyet, ami full hasonlóságot mutatott. Persze drága volt, és kintről kellett berendelni. Felraktuk tök tuti volt a neonfények mellett. Otthon a lámpafénynél viszont már nem mutatott jól. Zöldes csillámos anyag van benne, kicsit színváltós is, attól függ milyen szögből nézzük, és milyen fény esik rá. Kéne rá sima lakk fekete, de, mint mondtam annyira nem éget a dolog.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Kintről lett rendelve a fólia, és a képen nem látszódott rendesen a szín? Mert egy fólia nem mutat mást felragasztva mint tekercsben?!
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Elkészült, csak rosszul jött ki a színválasztás, ezért át kéne újra fóliáztatni. Annyira viszont nem sürgetem, elvagyok vele, most ilyen.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Köszönöm mindenkinek!
A hátsók ugyan úgy vannak, rakok fel képet, de még mindig várják a végleges színűket.
A hátsók ugyan úgy vannak, rakok fel képet, de még mindig várják a végleges színűket.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
A láda tesztel még adós vagy! Várjuk ,nagyon!
proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor
- thxfan
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2851
- Csatlakozott: 2010.05.03., hétf. 18:58
- Értékelés: 1188
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
10.1 Auro3D
Erősítő:Marantz SR7013+Crown XLS 1502,Hangfalak:HIVI Swans Allure+F2.2R+VR-8W,Sub:Behringer NX3000D+JBL 4641,PS4,Projektor:Optoma UHD 51,Vászon: Lumene Curve Acoustic,Kábelek:Taga Harmony Blue-12/Azure-14-2C, KáCsa KCE-FLW40, NorStone Classic B 250,Hálózati szűrő:Taga Harmony PF-1000
Erősítő:Marantz SR7013+Crown XLS 1502,Hangfalak:HIVI Swans Allure+F2.2R+VR-8W,Sub:Behringer NX3000D+JBL 4641,PS4,Projektor:Optoma UHD 51,Vászon: Lumene Curve Acoustic,Kábelek:Taga Harmony Blue-12/Azure-14-2C, KáCsa KCE-FLW40, NorStone Classic B 250,Hálózati szűrő:Taga Harmony PF-1000
- Red75
- V.I.P.
- Hozzászólások: 1791
- Csatlakozott: 2009.01.20., kedd 09:58
- Értékelés: 809
- Tartózkodási hely: Budapest-Csillaghegy
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Boldog Szülinapot!
[spoiler]Nappali: TV 65" Hisense, AVR Pioneer VSX-933, Lejátszó Zidoo 9S, 5.0 Swans D3.2, Sub 2db. DIY Hivi-Hertz
Mozi: Vászon 106" motoros, Proji Benq W1090, Lejátszó Himedia Q10Pro, AVR Anthem MRX-510 5.0 Quadral Rhodium 400, Sub DIY Hivi[/spoiler]
Mozi: Vászon 106" motoros, Proji Benq W1090, Lejátszó Himedia Q10Pro, AVR Anthem MRX-510 5.0 Quadral Rhodium 400, Sub DIY Hivi[/spoiler]
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Boldog szülinapot Tonyka!
Nem reagáltál hogy mi van a surroundokkal! Elkészültek?
Nem reagáltál hogy mi van a surroundokkal! Elkészültek?
- Farkinca71
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 746
- Csatlakozott: 2016.07.27., szer. 23:15
- Értékelés: 274
- Tartózkodási hely: Pest megye
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Teljes mértékben egyetértek a mondandóddal, de van egy pár észrevételem a miértrekre, amit nem itt írtam meg, mert nem akartam megint egy üzenet cunamit indítani nálad off-ban . PeaceTonyka írta: ↑2019.11.19., kedd 20:46Először, és utoljára írok erről a témáról. Szándékosan nem foglalkoztam ezzel a dologgal mert heves indulatokat vált ki mindenkiből. Amiért megteszem, mert kezdenek elharapódzni a dolgok. Leszögezném előre, távol áll tőlem, h bárkit is megbántsak. Ennek az oldalnak, és a hobbinak az lenne a dolga, h összehozza az embereket. Most inkább éppen szétválasztja. Pedig a filmek szeretete, a jó hang szeretete alapvetően közös vonásunk. Mégis valamiért a különböző nézetek próbálnak felülkerekedni a másikon. Én drágát veszek, te vagy a bolond, én olcsót veszek te vagy tő hülye. Kb. ennek a a harcnak a csörtéit láthatjuk.
PA agymenés Tony módra, ahogyan én gondolom. Hifi vs Pro vonal. Amikor valaki egyértelműen a másik fölé helyezi valamelyiket akkor sztem óriásit téved. Az egyik tudja amit a másik nem, és fordítva is igaz. Most sokan felhorkannak, de mindjárt levezetem.
Mióta a technológia rendelkezésre áll, az ember fő célja a valóság utánzása. Nem hiszem, h ezt ki kéne bontanom. A hobbinknál két fő tényező van, a megjelenítés, és a hang. Hosszú évtizedek óta güriznek a mérnökök a legvalóságosabb kép, és hang összehozásán. Esetünkben ugye éppen a hangról beszélünk. A Hifi vonal próbálja a lehető legnagyobb hanghűséget elérni. Nyilván ehhez a zene áll rendelkezésre, hisz tudjuk hogyan szól egy zongora, hogyan szól egy énekes hangja hangosítás nélkül. No hát ugyi Hifi berkekben ez az alap. Reprodukálni a legvalóságosabb hangot, elektronikán, és hangszórókon keresztül. Mindezt úgy, h ne érezd, h ezek az összetevők köztettek vannak. Fülbetűnő sztem mindenkinek a különbség egy koncert vs stúdió felvétel közt. Mondanom sem kell, elég nagy a hangzásbeli eltérés. Akár egy live felvétel, de a koncerten állva hallgatva ugyanazt a számot is. A hifi hangfalak ebben a szemléletben készülnek. A Harman nem azért tartja a világ legkomolyabb teszthelységét, de a többi cég sem mert ez felesleges, és értelme sincs. A PA vonal célja első sorban az óriási helységek, szabadterek kiszolgálása megfelelő teljesítménnyel. Igaz ez a elektronikára, és a dobozokra is. Minden egyéb csak ezek után, ez természetesen nem azt jelenti, h a legvacakabbat összedobjuk azt kész is vagyunk. A nagy teljesítmény igény megköveteli azért azt, h ne essen szét, illetve együtt jár egy csomó előnnyel, amit a szerkezeti felépítés, és a cél magával hordoz. Legyen ez pl. a széles szögben szórás. Sokan nagy csodaként, elismeréssel, mutogatják a nagy mágnest. Pedig semmi csoda nincs benne, hisz nem kis helyekre tervezték. Ahogyan a tölcsért sem, hisz a mozi, vagy a koncert helység a legritkább esetben akkora mint egy házimozi szoba. Van pár tíz méter erre is, meg arra is. Ahhoz, h minden emberhez eljusson valamiféle értelmes hang szűkség van ezekre a dolgokra. Mondanom sem kell a Hifinél ez nem szempont, hisz nem mozitermekben adott esetben több száz ember füléhez kell eljuttatni a hangot velük. Tehát a hanghűségnél maradva. Ezért hasalnak el a Pro cuccok zenei anyagokkal, nem a koncerttel, mert azt jól hozzák, hisz az ő közegük, ezeken keresztül halljuk a koncerteken is, így kevésbé idegen. Viszont egy steril stúdió album már nem esik annyira jól rajtuk, érzi aki egy kicsit is kifinomultabb zenét szeretne hallani. Ha viszont csal a fülel fogható, viszonyítható dolgokban, akkor csal minden másban is. Lehetne szemléltetni ezt egy középkategóriás Hifi, és egy DJ dobozzal is. Ameddig a Jazz jól áll a Hifi dobozon addig a Tucc tucc, és mű zene jobban megy a DJ-nek. Mielőtt végképp nekem esnének a szimpatizánsok, azonnal folytatnám is tovább. Viszont iszonyat hanghűségre nincs is szűkség mozizás esetén. Akit a moziban hallható hang kielégít, annak otthon a nirvánát hozza el ez a megközelítés. Olcsó, hihetetlen dinamika, nagy szórás tartomány, szóval én teljesen megértem a lelkesedést, és a szeretettet. Talán csak annyit szeretnék elérni, h fordított esetben nem kell komplett idiótaként kezelni aki, viszont nem elégszik meg ezzel. Aki buzizza a részleteket, a finomságot, aki minél valóságosabbra próbálja csiszolni a hangját. A fentebb felsoroltak miatt, ehhez még mindig a Hifi megközelítés szűkséges. Tehát nem gondolom, h a komplett, Hifi szegmens mehet a klotyóba elektronikástól, mert sokaknál nagyszerű élményt nyújt a Pro vonal, viszonylag kis pénzért. Lényeg a lényeg ugyanazt szeretjük, csak ki innen, ki onnan közelíti meg. Talán csak meg kéne érteni, és elfogadni a másik hozzáállását.
Jah, és világbéke.............
Ui: Ne akarja senki elvárni a hifi vonaltól a Pro erényeit, mint ahogy fordítva sincs értelme. Ezért van két megközelítés, őszvér nem nagyon van. Ha meg van akkor nem a mi pénztárcánknak.
viewtopic.php?f=104&t=134242#p2436965
Anthem AVM60 7.2.4
DP dVision 35 WQXGA
146” Screenline, Microperforated
Speakers: K.C.S.
LCR: 3*S-2000(C-115-PLF) Crown CDi 4/300
Surround: 6*SR-12-N, Dsi1000, IMG Stageline 400D
Atmos: 4*SR-12-N, 2*IMG Stageline 400D
Sub:2*C-218-A, 2*Marty Cube, HoverBoss-Behringer NX3000D,Crown Xls1002,1502
DP dVision 35 WQXGA
146” Screenline, Microperforated
Speakers: K.C.S.
LCR: 3*S-2000(C-115-PLF) Crown CDi 4/300
Surround: 6*SR-12-N, Dsi1000, IMG Stageline 400D
Atmos: 4*SR-12-N, 2*IMG Stageline 400D
Sub:2*C-218-A, 2*Marty Cube, HoverBoss-Behringer NX3000D,Crown Xls1002,1502
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Tökéletesen egyetértek
"Az igazi barát szemből támad."
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Először, és utoljára írok erről a témáról. Szándékosan nem foglalkoztam ezzel a dologgal mert heves indulatokat vált ki mindenkiből. Amiért megteszem, mert kezdenek elharapódzni a dolgok. Leszögezném előre, távol áll tőlem, h bárkit is megbántsak. Ennek az oldalnak, és a hobbinak az lenne a dolga, h összehozza az embereket. Most inkább éppen szétválasztja. Pedig a filmek szeretete, a jó hang szeretete alapvetően közös vonásunk. Mégis valamiért a különböző nézetek próbálnak felülkerekedni a másikon. Én drágát veszek, te vagy a bolond, én olcsót veszek te vagy tő hülye. Kb. ennek a a harcnak a csörtéit láthatjuk.
PA agymenés Tony módra, ahogyan én gondolom. Hifi vs Pro vonal. Amikor valaki egyértelműen a másik fölé helyezi valamelyiket akkor sztem óriásit téved. Az egyik tudja amit a másik nem, és fordítva is igaz. Most sokan felhorkannak, de mindjárt levezetem.
Mióta a technológia rendelkezésre áll, az ember fő célja a valóság utánzása. Nem hiszem, h ezt ki kéne bontanom. A hobbinknál két fő tényező van, a megjelenítés, és a hang. Hosszú évtizedek óta güriznek a mérnökök a legvalóságosabb kép, és hang összehozásán. Esetünkben ugye éppen a hangról beszélünk. A Hifi vonal próbálja a lehető legnagyobb hanghűséget elérni. Nyilván ehhez a zene áll rendelkezésre, hisz tudjuk hogyan szól egy zongora, hogyan szól egy énekes hangja hangosítás nélkül. No hát ugyi Hifi berkekben ez az alap. Reprodukálni a legvalóságosabb hangot, elektronikán, és hangszórókon keresztül. Mindezt úgy, h ne érezd, h ezek az összetevők köztettek vannak. Fülbetűnő sztem mindenkinek a különbség egy koncert vs stúdió felvétel közt. Mondanom sem kell, elég nagy a hangzásbeli eltérés. Akár egy live felvétel, de a koncerten állva hallgatva ugyanazt a számot is. A hifi hangfalak ebben a szemléletben készülnek. A Harman nem azért tartja a világ legkomolyabb teszthelységét, de a többi cég sem mert ez felesleges, és értelme sincs. A PA vonal célja első sorban az óriási helységek, szabadterek kiszolgálása megfelelő teljesítménnyel. Igaz ez a elektronikára, és a dobozokra is. Minden egyéb csak ezek után, ez természetesen nem azt jelenti, h a legvacakabbat összedobjuk azt kész is vagyunk. A nagy teljesítmény igény megköveteli azért azt, h ne essen szét, illetve együtt jár egy csomó előnnyel, amit a szerkezeti felépítés, és a cél magával hordoz. Legyen ez pl. a széles szögben szórás. Sokan nagy csodaként, elismeréssel, mutogatják a nagy mágnest. Pedig semmi csoda nincs benne, hisz nem kis helyekre tervezték. Ahogyan a tölcsért sem, hisz a mozi, vagy a koncert helység a legritkább esetben akkora mint egy házimozi szoba. Van pár tíz méter erre is, meg arra is. Ahhoz, h minden emberhez eljusson valamiféle értelmes hang szűkség van ezekre a dolgokra. Mondanom sem kell a Hifinél ez nem szempont, hisz nem mozitermekben adott esetben több száz ember füléhez kell eljuttatni a hangot velük. Tehát a hanghűségnél maradva. Ezért hasalnak el a Pro cuccok zenei anyagokkal, nem a koncerttel, mert azt jól hozzák, hisz az ő közegük, ezeken keresztül halljuk a koncerteken is, így kevésbé idegen. Viszont egy steril stúdió album már nem esik annyira jól rajtuk, érzi aki egy kicsit is kifinomultabb zenét szeretne hallani. Ha viszont csal a fülel fogható, viszonyítható dolgokban, akkor csal minden másban is. Lehetne szemléltetni ezt egy középkategóriás Hifi, és egy DJ dobozzal is. Ameddig a Jazz jól áll a Hifi dobozon addig a Tucc tucc, és mű zene jobban megy a DJ-nek. Mielőtt végképp nekem esnének a szimpatizánsok, azonnal folytatnám is tovább. Viszont iszonyat hanghűségre nincs is szűkség mozizás esetén. Akit a moziban hallható hang kielégít, annak otthon a nirvánát hozza el ez a megközelítés. Olcsó, hihetetlen dinamika, nagy szórás tartomány, szóval én teljesen megértem a lelkesedést, és a szeretettet. Talán csak annyit szeretnék elérni, h fordított esetben nem kell komplett idiótaként kezelni aki, viszont nem elégszik meg ezzel. Aki buzizza a részleteket, a finomságot, aki minél valóságosabbra próbálja csiszolni a hangját. A fentebb felsoroltak miatt, ehhez még mindig a Hifi megközelítés szűkséges. Tehát nem gondolom, h a komplett, Hifi szegmens mehet a klotyóba elektronikástól, mert sokaknál nagyszerű élményt nyújt a Pro vonal, viszonylag kis pénzért. Lényeg a lényeg ugyanazt szeretjük, csak ki innen, ki onnan közelíti meg. Talán csak meg kéne érteni, és elfogadni a másik hozzáállását.
Jah, és világbéke.............
Ui: Ne akarja senki elvárni a hifi vonaltól a Pro erényeit, mint ahogy fordítva sincs értelme. Ezért van két megközelítés, őszvér nem nagyon van. Ha meg van akkor nem a mi pénztárcánknak.
PA agymenés Tony módra, ahogyan én gondolom. Hifi vs Pro vonal. Amikor valaki egyértelműen a másik fölé helyezi valamelyiket akkor sztem óriásit téved. Az egyik tudja amit a másik nem, és fordítva is igaz. Most sokan felhorkannak, de mindjárt levezetem.
Mióta a technológia rendelkezésre áll, az ember fő célja a valóság utánzása. Nem hiszem, h ezt ki kéne bontanom. A hobbinknál két fő tényező van, a megjelenítés, és a hang. Hosszú évtizedek óta güriznek a mérnökök a legvalóságosabb kép, és hang összehozásán. Esetünkben ugye éppen a hangról beszélünk. A Hifi vonal próbálja a lehető legnagyobb hanghűséget elérni. Nyilván ehhez a zene áll rendelkezésre, hisz tudjuk hogyan szól egy zongora, hogyan szól egy énekes hangja hangosítás nélkül. No hát ugyi Hifi berkekben ez az alap. Reprodukálni a legvalóságosabb hangot, elektronikán, és hangszórókon keresztül. Mindezt úgy, h ne érezd, h ezek az összetevők köztettek vannak. Fülbetűnő sztem mindenkinek a különbség egy koncert vs stúdió felvétel közt. Mondanom sem kell, elég nagy a hangzásbeli eltérés. Akár egy live felvétel, de a koncerten állva hallgatva ugyanazt a számot is. A hifi hangfalak ebben a szemléletben készülnek. A Harman nem azért tartja a világ legkomolyabb teszthelységét, de a többi cég sem mert ez felesleges, és értelme sincs. A PA vonal célja első sorban az óriási helységek, szabadterek kiszolgálása megfelelő teljesítménnyel. Igaz ez a elektronikára, és a dobozokra is. Minden egyéb csak ezek után, ez természetesen nem azt jelenti, h a legvacakabbat összedobjuk azt kész is vagyunk. A nagy teljesítmény igény megköveteli azért azt, h ne essen szét, illetve együtt jár egy csomó előnnyel, amit a szerkezeti felépítés, és a cél magával hordoz. Legyen ez pl. a széles szögben szórás. Sokan nagy csodaként, elismeréssel, mutogatják a nagy mágnest. Pedig semmi csoda nincs benne, hisz nem kis helyekre tervezték. Ahogyan a tölcsért sem, hisz a mozi, vagy a koncert helység a legritkább esetben akkora mint egy házimozi szoba. Van pár tíz méter erre is, meg arra is. Ahhoz, h minden emberhez eljusson valamiféle értelmes hang szűkség van ezekre a dolgokra. Mondanom sem kell a Hifinél ez nem szempont, hisz nem mozitermekben adott esetben több száz ember füléhez kell eljuttatni a hangot velük. Tehát a hanghűségnél maradva. Ezért hasalnak el a Pro cuccok zenei anyagokkal, nem a koncerttel, mert azt jól hozzák, hisz az ő közegük, ezeken keresztül halljuk a koncerteken is, így kevésbé idegen. Viszont egy steril stúdió album már nem esik annyira jól rajtuk, érzi aki egy kicsit is kifinomultabb zenét szeretne hallani. Ha viszont csal a fülel fogható, viszonyítható dolgokban, akkor csal minden másban is. Lehetne szemléltetni ezt egy középkategóriás Hifi, és egy DJ dobozzal is. Ameddig a Jazz jól áll a Hifi dobozon addig a Tucc tucc, és mű zene jobban megy a DJ-nek. Mielőtt végképp nekem esnének a szimpatizánsok, azonnal folytatnám is tovább. Viszont iszonyat hanghűségre nincs is szűkség mozizás esetén. Akit a moziban hallható hang kielégít, annak otthon a nirvánát hozza el ez a megközelítés. Olcsó, hihetetlen dinamika, nagy szórás tartomány, szóval én teljesen megértem a lelkesedést, és a szeretettet. Talán csak annyit szeretnék elérni, h fordított esetben nem kell komplett idiótaként kezelni aki, viszont nem elégszik meg ezzel. Aki buzizza a részleteket, a finomságot, aki minél valóságosabbra próbálja csiszolni a hangját. A fentebb felsoroltak miatt, ehhez még mindig a Hifi megközelítés szűkséges. Tehát nem gondolom, h a komplett, Hifi szegmens mehet a klotyóba elektronikástól, mert sokaknál nagyszerű élményt nyújt a Pro vonal, viszonylag kis pénzért. Lényeg a lényeg ugyanazt szeretjük, csak ki innen, ki onnan közelíti meg. Talán csak meg kéne érteni, és elfogadni a másik hozzáállását.
Jah, és világbéke.............
Ui: Ne akarja senki elvárni a hifi vonaltól a Pro erényeit, mint ahogy fordítva sincs értelme. Ezért van két megközelítés, őszvér nem nagyon van. Ha meg van akkor nem a mi pénztárcánknak.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Bezony ,de szurround sem az otthoni mozikhoz hasonló,egészen más eljárással keverik ki az effecteket,frontoldal is kicsit más,teljes sávszélt kap.
"A zene magasabb rendű minden tudománynál és filozófiánál." Ludwig van Beethoven
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Azt tudod, hogy az IMAX mozikban egyáltalán nincs bass management?szepi0808 írta: ↑2019.11.19., kedd 09:41Igen, bocs mélysugárzót akartam írni.
Természetesen szól még 80 alatt is, de nem olyan mértékben, hogy a sub hangnyomásgörbéjébe beleszólna, de volt már több helyen is, hogy emelnem kellett a vágást 80 felé a nagy frontoknál, hogy ne dolgozzon az alsó frekvenciákon túlzottan.
Természetesen a szoba + a membrán felület, de ezt így is írtam.
Ennek ellenére "elég" jól szól. SZVSZ.
Akkor ez alapján gondold át újra, amit írtál!
- Farkinca71
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 746
- Csatlakozott: 2016.07.27., szer. 23:15
- Értékelés: 274
- Tartózkodási hely: Pest megye
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Tévedés én nem azt mondtam hogy ez a legjobb mindenkinek ! Én azt mondtam hogy nekem ez jött be a legjobban! Én nem néztem a hertzeket meg nyomásgörbéket, mert nekem amit hallok az számít! De ha neked az számít, szívesen látlak én is akár most is egy mérésre ! Ha Eger felé visz az utam mindenféleképpen benézek és megfülelem a rendszeredet. És nem védem a konfigomat, mert nem kell, el kell jönni hozzám vagy a Cutlerhez és meghallgatni ! Ennyire egyszerű.szepi0808 írta: ↑2019.11.19., kedd 09:02Tévedésben vagy, de ezt betudom annak, hogy nem rég kezdted. Senki nem beszélt pro vs nem pro-ról, nem kell ennyire védeni, tudjuk, hogy most annál nincs jobb és olcsóbb :) Nekem be lett szólva, hogy Fish-nél nagyobb a front oldal membránfelülete, mint nálam az egész, na ez akad be nálam, hogy a membrán felület nem függ a hangminőségtől. Hangnyomás az nagyobb, de aki azt mondja, hogy nálam ettől nagyobb kell az már beteg Ha összetudtuk volna hozni a találkát, akkor megbizonyosodtál volna, de majd pótoljuk, ha még megtisztelsz.Farkinca71 írta: ↑2019.11.19., kedd 07:30én meg a többi pros meg jót szórakozik a mozijàban amikor a nagymozis hangtól bepisilünk ! Peace
Mi, akik szántunk kábelekre és minőségibb hangsugárzóknak, nekünk számítanak azok az apróságok is, amikkel többet kapunk. Hogy ez milyen arányban van, az legyen a mi problémánk, ha nekünk megérte, akkor mi boldogok vagyunk.
Visszatérve a membrán felületre. Képzelj egy egy nagy álló frontsugárzót, ami képes 30hz-ig lesugározni, ezt mozis felhasználáskor, sub használat esetén vágjuk 80Hz-en, amikor az alsó tegyük fel 2 vagy 3 20cm-es mélysugárzója rögtön kiesik, de váltótól függ, mert elég sokszor, még ekkor is dolgoznak rendesen. Ekkor az történik, hogy beledolgozik a subba és, ha van egy jó minőségű subod, akkor csak rontani fogja annak a hangját, mert egy front sugárzó 20-150Hz-en sokkal jobban pontosabban teljesít, mint a frontsugárzók mélysugárzói. Főleg, ha egyik, nyitott másik zárt, ez is befolyásolja, hogy nem fognak együtt dolgozni. Na, itt jönnek a képbe az LCR hangsugárzók, amiknek nem kell 80hz alatt dolgozni, és sokkal gyorsabban, részletezőbben tudnak szólni, mint egy nagy álló hangsugárzó. De vannak akik zenét is hallgatnak rajta, sub nélkül, azok persze kompromisszummal, vagy külön beállításokkal zenélnek és moziznak.
LCR-erekben is vannak kisebbek nagyobbak, attól függ milyen szobát akarsz behangosítani és ahhoz milyen hangnyomást szeretnél elérni. Nos, nálam szerintem elég 80hz feletti hangnyomást biztosítanak az MK-k 200Hz-ig meg odabasz rendesen a két SB4000.
Nálad, ha jól tudom, akkor 500hz-ig dolgoznak a front mély sugárzói az felett, pedig az egy tölcséres közép-magas. Még nem mértem pro rendszert, de kíváncsi lennék, hogy alakulna annak a hangnyomásgörbéje. A másik dolog, pedig csak hangosan gondolkodva, hogy egy kisebb szobában az a rengeteg membrán felület hogy viselkedik fizikálisan, mert ugyanis az nem kis hanghullámokat gerjeszt, amik hullámszerűen terjednek a szobában és esetleg nem-e lép fel kioltás és ilyenkor a kevesebb több lenne. De ismétlem, csak hangosan gondolkodtam, talán fapaci tudna erre magyarázattal szolgálni, hogy ilyen esetben mi történik a szobában.
Anthem AVM60 7.2.4
DP dVision 35 WQXGA
146” Screenline, Microperforated
Speakers: K.C.S.
LCR: 3*S-2000(C-115-PLF) Crown CDi 4/300
Surround: 6*SR-12-N, Dsi1000, IMG Stageline 400D
Atmos: 4*SR-12-N, 2*IMG Stageline 400D
Sub:2*C-218-A, 2*Marty Cube, HoverBoss-Behringer NX3000D,Crown Xls1002,1502
DP dVision 35 WQXGA
146” Screenline, Microperforated
Speakers: K.C.S.
LCR: 3*S-2000(C-115-PLF) Crown CDi 4/300
Surround: 6*SR-12-N, Dsi1000, IMG Stageline 400D
Atmos: 4*SR-12-N, 2*IMG Stageline 400D
Sub:2*C-218-A, 2*Marty Cube, HoverBoss-Behringer NX3000D,Crown Xls1002,1502
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Igen, bocs mélysugárzót akartam írni.Quetz írta: ↑2019.11.19., kedd 09:18Szerintem nem ezt akartad írni: egy front sugárzó 20-150Hz-en sokkal jobban pontosabban teljesít, mint a frontsugárzók mélysugárzói.szepi0808 írta: ↑2019.11.19., kedd 09:02Képzelj egy egy nagy álló frontsugárzót, ami képes 30hz-ig lesugározni, ezt mozis felhasználáskor, sub használat esetén vágjuk 80Hz-en, amikor az alsó tegyük fel 2 vagy 3 20cm-es mélysugárzója rögtön kiesik, de váltótól függ, mert elég sokszor, még ekkor is dolgoznak rendesen. Ekkor az történik, hogy beledolgozik a subba és, ha van egy jó minőségű subod, akkor csak rontani fogja annak a hangját, mert egy front sugárzó 20-150Hz-en sokkal jobban pontosabban teljesít, mint a frontsugárzók mélysugárzói. Főleg, ha egyik, nyitott másik zárt, ez is befolyásolja, hogy nem fognak együtt dolgozni. Na, itt jönnek a képbe az LCR hangsugárzók, amiknek nem kell 80hz alatt dolgozni, és sokkal gyorsabban, részletezőbben tudnak szólni, mint egy nagy álló hangsugárzó.
Egy LCR miben lenne más mint egy 80Hz-en vágott hangfal? Ugyanúgy beledolgozik a 80Hz alatti tartományba, mint a minden más hangsugárzó. Legjobb példa erre a M&K Sound S300 Speaker System Test Bench grafikonja:
A hangosan gondolkodásod a nagy membránfelületről szintén nem állja meg a helyét. Az audiofil álló sugárzók a maguk 3-4 wooferjükkel ugyanúgy nagy membránfelületet alkotnak, csak ott bonyolultabb keresztváltó kell, amit sokkal könnyebb elrontani. Szemben ezzel egy 15"-ös mély közép meg a tölcséres CD beéri egy szimpla kétutas váltóval. A kioltásoknak pedig a szobához van köze, nem a membránfelülethez.
Természetesen szól még 80 alatt is, de nem olyan mértékben, hogy a sub hangnyomásgörbéjébe beleszólna, de volt már több helyen is, hogy emelnem kellett a vágást 80 felé a nagy frontoknál, hogy ne dolgozzon az alsó frekvenciákon túlzottan.
Természetesen a szoba + a membrán felület, de ezt így is írtam.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
- Quetz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1923
- Csatlakozott: 2015.11.10., kedd 08:24
- Értékelés: 700
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Szerintem nem ezt akartad írni: egy front sugárzó 20-150Hz-en sokkal jobban pontosabban teljesít, mint a frontsugárzók mélysugárzói.szepi0808 írta: ↑2019.11.19., kedd 09:02Képzelj egy egy nagy álló frontsugárzót, ami képes 30hz-ig lesugározni, ezt mozis felhasználáskor, sub használat esetén vágjuk 80Hz-en, amikor az alsó tegyük fel 2 vagy 3 20cm-es mélysugárzója rögtön kiesik, de váltótól függ, mert elég sokszor, még ekkor is dolgoznak rendesen. Ekkor az történik, hogy beledolgozik a subba és, ha van egy jó minőségű subod, akkor csak rontani fogja annak a hangját, mert egy front sugárzó 20-150Hz-en sokkal jobban pontosabban teljesít, mint a frontsugárzók mélysugárzói. Főleg, ha egyik, nyitott másik zárt, ez is befolyásolja, hogy nem fognak együtt dolgozni. Na, itt jönnek a képbe az LCR hangsugárzók, amiknek nem kell 80hz alatt dolgozni, és sokkal gyorsabban, részletezőbben tudnak szólni, mint egy nagy álló hangsugárzó.
Egy LCR miben lenne más mint egy 80Hz-en vágott hangfal? Ugyanúgy beledolgozik a 80Hz alatti tartományba, mint a minden más hangsugárzó. Legjobb példa erre a M&K Sound S300 Speaker System Test Bench grafikonja:
A hangosan gondolkodásod a nagy membránfelületről szintén nem állja meg a helyét. Az audiofil álló sugárzók a maguk 3-4 wooferjükkel ugyanúgy nagy membránfelületet alkotnak, csak ott bonyolultabb keresztváltó kell, amit sokkal könnyebb elrontani. Szemben ezzel egy 15"-ös mély közép meg a tölcséres CD beéri egy szimpla kétutas váltóval. A kioltásoknak pedig a szobához van köze, nem a membránfelülethez.
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Tévedésben vagy, de ezt betudom annak, hogy nem rég kezdted. Senki nem beszélt pro vs nem pro-ról, nem kell ennyire védeni, tudjuk, hogy most annál nincs jobb és olcsóbb :) Nekem be lett szólva, hogy Fish-nél nagyobb a front oldal membránfelülete, mint nálam az egész, na ez akad be nálam, hogy a membrán felület nem függ a hangminőségtől. Hangnyomás az nagyobb, de aki azt mondja, hogy nálam ettől nagyobb kell az már beteg Ha összetudtuk volna hozni a találkát, akkor megbizonyosodtál volna, de majd pótoljuk, ha még megtisztelsz.Farkinca71 írta: ↑2019.11.19., kedd 07:30én meg a többi pros meg jót szórakozik a mozijàban amikor a nagymozis hangtól bepisilünk ! Peace
Mi, akik szántunk kábelekre és minőségibb hangsugárzóknak, nekünk számítanak azok az apróságok is, amikkel többet kapunk. Hogy ez milyen arányban van, az legyen a mi problémánk, ha nekünk megérte, akkor mi boldogok vagyunk.
Visszatérve a membrán felületre. Képzelj egy egy nagy álló frontsugárzót, ami képes 30hz-ig lesugározni, ezt mozis felhasználáskor, sub használat esetén vágjuk 80Hz-en, amikor az alsó tegyük fel 2 vagy 3 20cm-es mélysugárzója rögtön kiesik, de váltótól függ, mert elég sokszor, még ekkor is dolgoznak rendesen. Ekkor az történik, hogy beledolgozik a subba és, ha van egy jó minőségű subod, akkor csak rontani fogja annak a hangját, mert egy front sugárzó 20-150Hz-en sokkal jobban pontosabban teljesít, mint a frontsugárzók mélysugárzói. Főleg, ha egyik, nyitott másik zárt, ez is befolyásolja, hogy nem fognak együtt dolgozni. Na, itt jönnek a képbe az LCR hangsugárzók, amiknek nem kell 80hz alatt dolgozni, és sokkal gyorsabban, részletezőbben tudnak szólni, mint egy nagy álló hangsugárzó. De vannak akik zenét is hallgatnak rajta, sub nélkül, azok persze kompromisszummal, vagy külön beállításokkal zenélnek és moziznak.
LCR-erekben is vannak kisebbek nagyobbak, attól függ milyen szobát akarsz behangosítani és ahhoz milyen hangnyomást szeretnél elérni. Nos, nálam szerintem elég 80hz feletti hangnyomást biztosítanak az MK-k 200Hz-ig meg odabasz rendesen a két SB4000.
Nálad, ha jól tudom, akkor 500hz-ig dolgoznak a front mély sugárzói az felett, pedig az egy tölcséres közép-magas. Még nem mértem pro rendszert, de kíváncsi lennék, hogy alakulna annak a hangnyomásgörbéje. A másik dolog, pedig csak hangosan gondolkodva, hogy egy kisebb szobában az a rengeteg membrán felület hogy viselkedik fizikálisan, mert ugyanis az nem kis hanghullámokat gerjeszt, amik hullámszerűen terjednek a szobában és esetleg nem-e lép fel kioltás és ilyenkor a kevesebb több lenne. De ismétlem, csak hangosan gondolkodtam, talán fapaci tudna erre magyarázattal szolgálni, hogy ilyen esetben mi történik a szobában.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
- Farkinca71
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 746
- Csatlakozott: 2016.07.27., szer. 23:15
- Értékelés: 274
- Tartózkodási hely: Pest megye
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
Tonyka bocsi az off-ért, töröltesd ha jónak látod !
Anthem AVM60 7.2.4
DP dVision 35 WQXGA
146” Screenline, Microperforated
Speakers: K.C.S.
LCR: 3*S-2000(C-115-PLF) Crown CDi 4/300
Surround: 6*SR-12-N, Dsi1000, IMG Stageline 400D
Atmos: 4*SR-12-N, 2*IMG Stageline 400D
Sub:2*C-218-A, 2*Marty Cube, HoverBoss-Behringer NX3000D,Crown Xls1002,1502
DP dVision 35 WQXGA
146” Screenline, Microperforated
Speakers: K.C.S.
LCR: 3*S-2000(C-115-PLF) Crown CDi 4/300
Surround: 6*SR-12-N, Dsi1000, IMG Stageline 400D
Atmos: 4*SR-12-N, 2*IMG Stageline 400D
Sub:2*C-218-A, 2*Marty Cube, HoverBoss-Behringer NX3000D,Crown Xls1002,1502
- Farkinca71
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 746
- Csatlakozott: 2016.07.27., szer. 23:15
- Értékelés: 274
- Tartózkodási hely: Pest megye
Re: Tonyka mozibirodalma, botladozásai, tapasztalatai, agymenései
A hang minöségöl nem nyilatkozok mert mindenkinek más az izlése és nekem nincs milliós procim és hifis végfokaim többszázezres kábelekkel hogy összehasonlitsam őket. Amiről én tudok nyilatkozni most az hogy a szerény befektetett pénzemért és a jó sok utánajárás eredményeként a én személy szerint a nagy membránfelülettől kaptam meg a legjobban a mozi hangjára hasonlitó hangot és élményt, ami kerestem! Ha te ezen jól szórakozol legyen úgy nincs azzal semmi gond, én meg a többi pros meg jót szórakozik a mozijàban amikor a nagymozis hangtól bepisilünk ! Peace
Anthem AVM60 7.2.4
DP dVision 35 WQXGA
146” Screenline, Microperforated
Speakers: K.C.S.
LCR: 3*S-2000(C-115-PLF) Crown CDi 4/300
Surround: 6*SR-12-N, Dsi1000, IMG Stageline 400D
Atmos: 4*SR-12-N, 2*IMG Stageline 400D
Sub:2*C-218-A, 2*Marty Cube, HoverBoss-Behringer NX3000D,Crown Xls1002,1502
DP dVision 35 WQXGA
146” Screenline, Microperforated
Speakers: K.C.S.
LCR: 3*S-2000(C-115-PLF) Crown CDi 4/300
Surround: 6*SR-12-N, Dsi1000, IMG Stageline 400D
Atmos: 4*SR-12-N, 2*IMG Stageline 400D
Sub:2*C-218-A, 2*Marty Cube, HoverBoss-Behringer NX3000D,Crown Xls1002,1502