van egy elképzelés, de majd ha kész a doboz, akkor pontosan meg is leszn mérve, majd képeket is teszek fel
ez lesz a vége a külső méreteknek 46x53x46
van egy elképzelés, de majd ha kész a doboz, akkor pontosan meg is leszn mérve, majd képeket is teszek fel
Dehogy is!phyton71 írta: ↑2020.01.17., pén. 21:23Dehogyis, tedd csak fel nyugodtan, szerintem senki sem fogja bánni, én meg kimondottan ötükök, ha mások is megosztják a DIY ügyeskedéseiket. Szívesen segítek bármilyen szakmai tanáccsal is, ha esetleg valaki elakad, vagy éppen most kezdene neki.
A driverek sajnos nem az enyémek R.G fóruntársunké, remélem nem neheztel, hogy felfedtem.
OOOOO ha ilyen muhelyem lehetne... Fel sem merem majd rakni az en hogyan keszult fenykepeimet ezek utanphyton71 írta: ↑2020.01.17., pén. 20:43Elkezdődött,készülnek a surround on wall dobozaim.
DSC_0751.JPG
Szub is készül, fórumtársnak, phyton műhelyében.
DSC_0744.JPG
DSC_0746.JPG
A szub hangszórója csak próbaképp került a dobozba, még kap egy előlapot és egy süllyesztést, pár marást és speckó festést. :smile32:DSC_0733.JPG
Sajnos a magas hatásfok nem jár együtt a kompakt méretekkel (ahogy az alábbi ábrán is látszik :), hanem épp ellenkezőleg. Ezért is nem nagyon forszírozzák sem a gyártók sem a vevők otthoni berendezések esetében.
Nyilván fontos,hiszen nem mindegy,hogy mennyi motyót kell magukkal vinni és felpakolni. Mondjuk ez :) 75 tonna volt és 48 McIntosh végfok hajtotta 28000 watton.
Így igaz. Bár a kettő dolog nem teljesen ugyan az, de van bőven azonosság az okok terén.
Hogy mennyivel alá az az említett dolgoktól (meg még esetleg mástól is) függ. Egy reflex szubnál a HPF használata azért indokolt, hogy a hangszóró ne végezzen felesleges kitérést a reflexhangolás alatt. Ha nem hajtjuk nagyon hangosan akkor nem feltétlen szükséges egyébként a használata.
Mennyivel alá? S mit jelent az, hogy módunk van rá?
Nyilván avval kárt nem teszünk, ha a reflexhangolási pontra állítunk egy HPF-t, mert így a reflex kialakítás elveszti a lényegét ahogy Fapaci is írta. Viszont a hangolás alá érdemes belőni egy HPF-t amennyiben van módunk rá, mivel ott jelentősen megnő a hangszóró kitérése anélkül, hogy nagyobb hangnyomást produkálna a komplett doboz. Aztán, hogy a vágás alatta legyen és milyen meredekséggel, az dobozhangolás, driver milyenség, használati szokás és ízlés kérdése. :)Hiccusz írta: ↑2020.01.17., pén. 13:10Arra, igen.denesdr írta: ↑2020.01.16., csüt. 11:07Igen, én is a reflexhangolásra gondolnék, nem tudom Hiccusz mire gondolt.fapaci írta: ↑2020.01.16., csüt. 10:58
Én sem, pláne hogy egy hangdoboznak több rezonancia pontja is van. Hiccusz talán a reflexnyílás hangolási frekvenciájára gondolt, bár én abban sem látom a logikát, miért oda kellene állítani a HPF töréspontját. Ezzel gyakorlatilag értelmetlenné tesszük a bassreflex kivitelt.
Sok értelmét nem látom a frekvenciaválasz alapján találgatni a megfelelő váltási pontokat. A torzítás és fázis görbe sokkal beszédesebb ebből a szempontból, hangsugárzó tervezésnél is elsősorban ezek alapján méretezik a keresztváltókat.
Arra, igen.denesdr írta: ↑2020.01.16., csüt. 11:07Igen, én is a reflexhangolásra gondolnék, nem tudom Hiccusz mire gondolt.fapaci írta: ↑2020.01.16., csüt. 10:58Én sem, pláne hogy egy hangdoboznak több rezonancia pontja is van. Hiccusz talán a reflexnyílás hangolási frekvenciájára gondolt, bár én abban sem látom a logikát, miért oda kellene állítani a HPF töréspontját. Ezzel gyakorlatilag értelmetlenné tesszük a bassreflex kivitelt.
Sok értelmét nem látom a frekvenciaválasz alapján találgatni a megfelelő váltási pontokat. A torzítás és fázis görbe sokkal beszédesebb ebből a szempontból, hangsugárzó tervezésnél is elsősorban ezek alapján méretezik a keresztváltókat.
Igen, én is a reflexhangolásra gondolnék, nem tudom Hiccusz mire gondolt.fapaci írta: ↑2020.01.16., csüt. 10:58Én sem, pláne hogy egy hangdoboznak több rezonancia pontja is van. Hiccusz talán a reflexnyílás hangolási frekvenciájára gondolt, bár én abban sem látom a logikát, miért oda kellene állítani a HPF töréspontját. Ezzel gyakorlatilag értelmetlenné tesszük a bassreflex kivitelt.
Sok értelmét nem látom a frekvenciaválasz alapján találgatni a megfelelő váltási pontokat. A torzítás és fázis görbe sokkal beszédesebb ebből a szempontból, hangsugárzó tervezésnél is elsősorban ezek alapján méretezik a keresztváltókat.
Én sem, pláne hogy egy hangdoboznak több rezonancia pontja is van. Hiccusz talán a reflexnyílás hangolási frekvenciájára gondolt, bár én abban sem látom a logikát, miért oda kellene állítani a HPF töréspontját. Ezzel gyakorlatilag értelmetlenné tesszük a bassreflex kivitelt.
A meredekebb szűrés a Lowpass-al rendelkező hangszóró esetében mindig nagyobb késéssel (group delay) jár mint egy lankásabb szűrés, kivéve FIR szűrés esetén ahol a teljes időzítés van eltolva, hogy a különböző hangszórók ne késsenek egymáshoz képest még meredek szűrés esetén sem.