... vagy profira!
Én nem értek hozzá, nem is akarnék bajlódni vele, ez a része nem mozgat meg, így én hozzáértőre bíznám!
Félre ne értsd! Nem a tudásodat nézem le, csak mindenkitől van jobb.
Nyilván nem lehet megítélni egy hangsugárzó hangját a váltó fotója alapján (szerintem ez nem is volt kérdés), ellenben több dolog könnyen leszűrhető belőle, mégha a leglényegesebb nem is.
Filmeknél mozgások vannak és effektek és azoknak a hangja.greenbio írta: ↑2020.10.13., kedd 11:41Abból indultam ki, hogy sztereó rendszerben a két sugárzó között van a sztereó tér. azt gondolom (lehet, hogy rosszul), hogy többcsatornás rendszerben ez megvalósulhat nemcsak a két front között, hanem pl az azonos oldali front és surround között is (ha a hangsáv alkotóinak volt ilyen szándéka?). nem figyeltem erre idáig, csak pár napja, és azt hallom otthon, hogy a két fronot kivéve mindig csak adott sugárzó szól (ha jól figyeltem). az világos, hogy ha két sugárzó nagy a távolság, ott lyuk lesz, ez sztereóban is így van természetesen.
ezért érdeklődöm, hogy a hallott tapasztalatok alapján készülnek-e ilyen hangsávok, vagy sem.
Az, hogy egy váltó képe alapján nem lehet/érdemes megítélni a hangsugárzó hangját.
Ilyen jelenetek megnézése után hasít bele az emberbe, hogy mennyi potenciál lenne még a rendszerben ha többet beletennének a sound designer-ek illetve akik a hangkeveréssel foglalkoznak.
Abból indultam ki, hogy sztereó rendszerben a két sugárzó között van a sztereó tér. azt gondolom (lehet, hogy rosszul), hogy többcsatornás rendszerben ez megvalósulhat nemcsak a két front között, hanem pl az azonos oldali front és surround között is (ha a hangsáv alkotóinak volt ilyen szándéka?). nem figyeltem erre idáig, csak pár napja, és azt hallom otthon, hogy a két fronot kivéve mindig csak adott sugárzó szól (ha jól figyeltem). az világos, hogy ha két sugárzó nagy a távolság, ott lyuk lesz, ez sztereóban is így van természetesen.
meg is találtam, köszi. gondolom a távolságot lehet korrekciózni az erősítőben/prociban a késleltetéssel.
Szerintem a körívet nem muszáj, de a szögeket tartsd be. Fent a dolby oldalán megtalálod a javasolt elhelyezést kb. minden setuphoz az 5.1-től a 16 csatornáig.
a két fronton van sztereó tér, az oké szerintem. mennyire érdemes/ajánlott betartani a sugárzók köríven történő elhelyezését, amit 5.1 setup-os képeken látni? pl:
Én nem értek a hangváltókhoz, de én is kíváncsian várom az ügy miértjét.
Na most akkor ebből mi a konklúzió?Red75 írta: ↑2020.10.12., hétf. 22:58Csak még egy utolsó gondolatot hozzátennék ehhez a hangváltó témához.
A két váltó ugyan ahhoz az általam készített (10 évvel ezelőtti) hangdobozokhoz készült. A több alkatrészes saját tervezés-kivitelezés. A másik, egy itteni Szakember tuningolt változata(, aminek én már nem hallottam a hangját).
1.JPG
2.JPG
Nem ismerem, bizalomgerjesztő, de nem ismerem. Nem tudom viszont ebből hogy építenél egységes moziszettet.
Csak még egy utolsó gondolatot hozzátennék ehhez a hangváltó témához.
mostanában kizárólag sorozatokat néztem, akkor majd figyelem ezt a legközelebbi filmnél... köszi!DeLorean írta: ↑2020.10.12., hétf. 10:53Ezt minden film kihasználja.greenbio írta: ↑2020.10.12., hétf. 09:54sziasztok!
van egy tök alap 5.1 rendszerem, hogy mikből áll, az itt most mindegy is. arra lettem figyelmes, hogy filmeknél, sorozatoknál, még nem hallottam hangot hallani 2 sugárzó közül, kivéve talán a 2 frontot. sztereó rendszerben egye a 2 hangsugárzó között van a sztereó színpad (ha kialakul), nem kizárólag csak a jobb vagy bal sugárzó szól. viszont a mozimban még nem hallottam olyat, hogy mondjuk a jobb front és a jobb surrond között lett volna valami, mindig csak az egyes sugárzókból jön hang. ez mitől van? szándékosan készítik így a hangot, vagy csak még nem néztem olyan tartalmat, ahol ezt kihasználnák?
köszi a válaszokat
Máskülönben nem nagyon lehetne az olyan effekteket megszólaltatni, amikor mondjuk egy repülő elhúz a fejed fölött, vagy esetleg hátul balról jobbra mozgással történik valami.
De még másra is képes egy "sima" rendszer is.
A Kapitány és katona filmben van egy jelenet, amikor lentről hallod, hogy fent futkároznak az emberek.
(felső hangfalak nélkül)
A mozgásokat egy jól beállított rendszer szépen térben leköveti minden irányba.
De ha csak sztereót teszel be és mondjuk DPL2-vel hallgatod, akkor sem szabad külön-külön szólnia a hangfalaknak.
Akkor jól gondoltam! :)-KP- írta: ↑2020.10.12., hétf. 11:35Ez nem is kérdés, a northridge kategóriákkal jobb.DefJam írta: ↑2020.10.12., hétf. 11:31Illetve most meg egy ilyen is beesett.
1 pár JBL Northridge E Series E80 (front-sugárzó)
- 1 pár JBL Northridge E Series E20 (surround-sugárzó)
- 1 db JBL Northridge E Series EC25 (center-sugárzó)
- 1 db JBL ES 150P (subwoofer-sugárzó)
Ha ugyanolyan arban van melyik a jo dontes?
ez mondjuk a különbség a drága procik és kisebb társiknál, hogy más a térképzés és annak érzete. de függ a hangsugárzók elhelyezésétől is, hogy mekkora "luk" van a front és a háttér között...greenbio írta: ↑2020.10.12., hétf. 09:54sziasztok!
viszont a mozimban még nem hallottam olyat, hogy mondjuk a jobb front és a jobb surrond között lett volna valami, mindig csak az egyes sugárzókból jön hang. ez mitől van? szándékosan készítik így a hangot, vagy csak még nem néztem olyan tartalmat, ahol ezt kihasználnák?
köszi a válaszokat
Ez nem is kérdés, a northridge kategóriákkal jobb.DefJam írta: ↑2020.10.12., hétf. 11:31Illetve most meg egy ilyen is beesett.
1 pár JBL Northridge E Series E80 (front-sugárzó)
- 1 pár JBL Northridge E Series E20 (surround-sugárzó)
- 1 db JBL Northridge E Series EC25 (center-sugárzó)
- 1 db JBL ES 150P (subwoofer-sugárzó)
Ha ugyanolyan arban van melyik a jo dontes?
Illetve most meg egy ilyen is beesett.