tamagaba írta: ↑2023.05.26., pén. 13:09
Továbbra is az a véleményem, hogy nem a lineáris átvitel a jó hang biztositéka, hanem amit a hallgató jobbnak hall.
...
Szerintem nemsokára full dsp lesz az egész hangátvitel akár egy gyenge képességű szobára is egész jól behangolva. A mérőmiki úgy lesz fixre állítva (akár több darab) a szobában, mint a hangdoboz és személyre szabott profilokkal lehet zenét hallgatni.
Mindig az a kérdés, kinek mit jelent a JÓ. Erről vitázni, de még beszélgetni sem igazán érdemes. Egészen elképesztő hangzásokkal találkozom, amit a felhasználók jónak gondolnak, de közük sincs a valósághoz, ami persze nem feltétlenül hiba. Ennél jóval kellemetlenebb, hogy ezek a saját ideálra hangoolt rendszerek minden zenével, minden filmmel másképpen szólalnak meg, teljesen kiszámíthatatlan a működésük és teljesen elmossák az éppen lejátszott anyag jellegzetességeit.
A személyre szabott hangzás pont olyan, mint a festményeket átszínezni saját kedvünkre. Nem tilos, inkább erősen aggályos, de ennél erősebben is lehetne fogalmazni. A DSP-k egyre okosabbak, de néhány dolgot még nem és a közeljövőben sem fognak tudni megoldani, pl a túlzottan magas utózengéssel, torzításokkal, rezonanciákkal még jó ideig nem tudnak mit kezdeni.
TSanyi írta: ↑2023.05.26., pén. 08:43
Vagy beteszed a subot a hallgatási pozíciódba, és a lehetséges sub helyén sétálgatsz, négykézláb mászol és hallgatod hol jobb, egyenletesebb a hangzás.
Hogyan ítéled meg, mennyire egyenletes a hangzás?
tamagaba írta: ↑2023.05.26., pén. 13:47
Úgy értem, hogy hallgatási poziba bemér az ember mindent tutira - odébb megy, ott meg jobbnak fogja hallani. Rámér és rosszabb
Ez erősen azon múlik, mit nézel/látsz a grafikonokon és mennyire tudod értelmezni a paramétereket. A többség leragad a frekvenciaválasznál, pedig abból nem sokat lehet kiovasni. Ilyenkor valóban előfordul, hogy van egy szép hangnyomás görbénk, a produkció mégis csapnivaló, de ennek oka bizonyosan ott van a többi görbén.