Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Avatar
Quetz
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1916
Csatlakozott: 2015.11.10., kedd 08:24
Értékelés: 695
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Quetz »

Den írta:
2022.06.21., kedd 12:44
A vetítés 7 fő alapszabálya. Ezek közül ha csak egyet is elhanyagolsz, vagy semmibe veszel, minimum 20- 30%- al silányabb képminőséged lesz. Ha többet is, akkor az egész nem ér semmit.
Ha viszont a végletekig belemélyedsz a saját lehetőségeid kiaknázásába, akkor könnyedén, akár 4 méter szélesség feletti kifogástalan képminőséget érhetsz el!

1- A fal a perifériás látómeződig fekete vagy grafitszürke legyen.
2- A kábel nem olcsó, de mivel egy életre szól, a létező legjobb képminőségű legyen, 4K UHD pro, 8K. Óriásit dob a kép minőségén. Minél kevesebb legyen a képminőség veszteség. A kábel minél rövidebb legyen 5 méternél ne legyen hosszabb.
3- A processzor minden filmet felkonvertál 3840x2160 pixelre tehát maximalizálni lehet a felbontást pixelre, 12 bitre.
4- A vászon 1.2- 1.4 gain legyen.
5- A projektor szolgáltatásai. Ha idáig eljutottál, itt a 90% házimozis elbukik. Tessék kihasználni a projektor kismillió szolgáltatását: RGB, képminőség feljavítása stb. ECO módban vetítek 4 méter széles képet, kifogástalan képminőséggel, kell ennél több?
6- Média lejátszó: 4K UHD Pro legyen, szintén rendesen összehangolva a projektorral- processzorral.
7- A filmek minősége minimum 1080P, de ez alapvető, mert ezt tudja felkonvertálni 3840x2160 képkockára.

Ha mind a 7 pontnak megfelel a házimozid, akkor nézhetsz akár 4 méteren felüli képet, minden kritikán felüli képminőséggel.
Den, ennyi marhaságot egy helyen csak ezzel tudok díjazni: 36_1_10.gif.
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.

Avatar
szepi0808
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3952
Csatlakozott: 2013.10.22., kedd 20:15
Értékelés: 2051

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: szepi0808 »

leborulok.gif
Így van, mindenki használja ki a lehetőséget maximálisan.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,

https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi

Online
Avatar
Den
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.01.17., csüt. 15:50
Értékelés: 90

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Den »

A vetítés 7 fő alapszabálya. Ezek közül ha csak egyet is elhanyagolsz, vagy semmibe veszel, minimum 20- 30%- al silányabb képminőséged lesz. Ha többet is, akkor az egész nem ér semmit.
Ha viszont a végletekig belemélyedsz a saját lehetőségeid kiaknázásába, akkor könnyedén, akár 4 méter szélesség feletti kifogástalan képminőséget érhetsz el!

1- A fal a perifériás látómeződig fekete vagy grafitszürke legyen.
2- A kábel nem olcsó, de mivel egy életre szól, a létező legjobb képminőségű legyen, 4K UHD pro, 8K. Óriásit dob a kép minőségén. Minél kevesebb legyen a képminőség veszteség. A kábel minél rövidebb legyen 5 méternél ne legyen hosszabb.
3- A processzor minden filmet felkonvertál 3840x2160 pixelre tehát maximalizálni lehet a felbontást pixelre, 12 bitre.
4- A vászon 1.2- 1.4 gain legyen.
5- A projektor szolgáltatásai. Ha idáig eljutottál, itt a 90% házimozis elbukik. Tessék kihasználni a projektor kismillió szolgáltatását: RGB, képminőség feljavítása stb. ECO módban vetítek 4 méter széles képet, kifogástalan képminőséggel, kell ennél több?
6- Média lejátszó: 4K UHD Pro legyen, szintén rendesen összehangolva a projektorral- processzorral.
7- A filmek minősége minimum 1080P, de ez alapvető, mert ezt tudja felkonvertálni 3840x2160 képkockára.

Ha mind a 7 pontnak megfelel a házimozid, akkor nézhetsz akár 4 méteren felüli képet, minden kritikán felüli képminőséggel.
Front SVS Ultra Tower
Center SVS Ultra
Surround SVS Ultra
Sub 1 SVS SB16 Ultra
Sub 2 SVS SB4000
2 back 6 atmos Polk SE20 Signature Elite
Processzor Marantz AV10
Média Zidoo UHD5000
2 végfok Emotiva XPA GEN3 7ch
Vászon fix keretes 400x225 cm 4K diamond 16:9 1,4 gain
Projektor Epson 12000B
AQ XLR HDMI

Avatar
Morph
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1677
Csatlakozott: 2011.02.19., szomb. 18:14
Értékelés: 551
Tartózkodási hely: Érd

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Morph »

A Balder kontrasztja nyitott íriszekkel ennyi, azokat szűkítve ennek sokszorosát tudja ... csak persze ekkor csökken a fényerő.
De ott azért van miből eldobni, így gondolom nem gyertyafénnyi marad a vásznon...
Nappali! MoziTCL 75C935 , Pc,
"Pinyó" mozi 7.1.4: PJ: Epson 12000B, ,Proci , Hang: KRIX Vászon: Screen research, Madzag: Wire World Helicon OCC,Fapaci. SUB:Krix, Arendal

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »

Ijk írta:
2022.05.19., csüt. 11:21
Laikusként gondolom hogy FHD DMD-ben is lehetne akkor nagyobb billenési szöget alkalmazni, tehát akkor az is jobb lenne kontrasztban. De igazából ezek mind elmélet fejtegetések, ha lenne egy jó natív 4k-s DLP ami most ebben a pillanatban kijön akkor ugyanúgy leselejtezett ipari gépként kb. 10 év múlva lenne nekem elérhető árú.
Egyébként a Barco a Balderre a specifikációjában 1800:1 kontrasztot ad meg.
Valóban van új DMD, 0,78" a mérete és 14,5 fok a billenési szög. A kölyköm találta a Texas Instruments weboldalán ... de nem tudom, hogy gépet gyártanak-e már belőle. A felbontása 1080p tehát gondolom rezgetéssel fogják használni, de ekkora méretben simán lehetséges, hogy ennek jobb lesz a kontrasztja (azonos konfigurációban) mint a régi, 12 fokos 0,95"-esnek. Vagy legalábbis hasonló, csak kisebb lencsékkel, olcsóbban lehet ebből gépet építeni. Mindenképpen nagy előrelépés lesz ez a chip a jelenlegi 0,65"-eshez képest ami ma a "jobb" gépekben van (a 0,95" sajnos ma már csak sokmilliós gépbe kerül bele).

A Balder kontrasztja nyitott íriszekkel ennyi, azokat szűkítve ennek sokszorosát tudja ... csak persze ekkor csökken a fényerő.

GyP

Avatar
Ijk
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2018.01.07., vas. 09:58
Értékelés: 33
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Ijk »

Laikusként gondolom hogy FHD DMD-ben is lehetne akkor nagyobb billenési szöget alkalmazni, tehát akkor az is jobb lenne kontrasztban. De igazából ezek mind elmélet fejtegetések, ha lenne egy jó natív 4k-s DLP ami most ebben a pillanatban kijön akkor ugyanúgy leselejtezett ipari gépként kb. 10 év múlva lenne nekem elérhető árú.
Egyébként a Barco a Balderre a specifikációjában 1800:1 kontrasztot ad meg.
PD F22
Screenline 2.35:1 270cm

Avatar
Cutler
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2882
Csatlakozott: 2009.01.25., vas. 20:21
Értékelés: 1377

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Cutler »

Pali!
Élvezet olvasni az írásaidat, csak így tovább. leborulok.gif
Bár lenne több hozzád hasonló szaki, aki a házimozi egyébb területeiről is ilyen részletesen, de mégis közérthetően kifejtené a véleményét.

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »

Ijk írta:
2022.05.18., szer. 13:38
Ha lenne natív 4k DMD, akkor annak gyengébb lenne a kontrasztja a kisebb mikrotükrök miatt.
Ezt onnan tudod, hogy én már sokszor leírtam, vagy esetleg találtál másik forrást, ahol valaki más is leírta ugyanezt? A harmadik lehetőség, hogy saját magad jöttél rá a dologra. Csak kiváncsi vagyok, nem kötelező válaszolni.

Mindentől függetlenül örülök, hogy Te is érted a dolog elméleti alapjait. Tökéletesen mondod, a kisebb mikrotükrök miatt HA MINDEN MÁS PARAMÉTER AZONOS LENNE, akkor csökkenne a kontraszt.

A Texax Instruments azonban megnövelte a mikrotükrök billenési szögét (az 5 mikronos, TRP-s chip-ek esetén) esetén 12-ről 17 fokra. Ez azt jelenti, hogy a mikrotükrök "off" állásában messzebb tükröződik a fény (nagyja) a vetítő lencséjétől, márpedig a szórt fény intenzitása a szöggel csökken. Ez RÉSZBEN kompenzálhatja a kisebb tükröcskék gyengébb felület/kerület hányadosát, azaz ettől javulnia kellene a kontrasztnak. Sajnos azonban a nagyobb billenési szög azt is jelenti, hogy nagyobb kúpszöggel lehet megvilágítani a DMD-t, azaz nagyobb kúpszögben beeső fényt tud a DMD hasznosítani. A 17 fokos billenési szög tehát a(z adott fényforrással produkált) fényerő növelésére is használható (de persze ekkor nem "javul vissza" a kontraszt). Az ilyen TRP-s DMD-t használó gépek kontrasztját megnézve sajnos úgy tűnik, hogy ez a jellemző a gyakorlatban (ja, a "TRP" jelentése "Twist and Roll Pixel", ez alapján utána lehet nézni a technológiának ha ez valakit érdekel).

Az tehát, hogy 5 mikronos billenőtükrök vannak egy DMD-n, még NEM jelenti feltétlenül azt, hogy a kontraszt gyengébb lesz (mint mondjuk a 7 mikronos tükröcskékkel szerelt DLP9000 chip kontrasztja). Lehet(ne) tervezni olyan gépeket, amelyekben lenne állítható írisz mind a megvilágítás oldalán, mind a lencsében, akkor lehetne jó kontrasztot vetíteni ezekkel a chip-ekkel is. Ilyen íriszek azonban kb. kizárólag PD/Barco gépekben vannak, a távolkeleti gépek tervezői szerintem erről még nem is hallottak.

A másik kevésbé közismert tény (amit szintén leírtam már, de nem elég "hangosan") az, hogy a DMD mérete (adott fényforrás esetén) négyzetes összefüggés szerint határozza meg a kép kontrasztját (azonos fényhasznosítás mellett). Természetesen a fényforrás etendue-je a lényeg (itt is). Emiatt ha lenne 0,94"-es DMD natív 4K felbontással (az 5 mikronos mikrotükrökkel) akkor ennek a kontrasztja 2x2-szer azaz 4x jobb lenne mint a 0,47"-es 1080p változaté (fontos, hogy azonos fényforrással, azonos fényhasznosítás mellett). Tudom, hogy ez nem látszik intuitívan, de a chip mérete FONTOSABB a végső kontraszt szempontjából, mint a mikrotükrök mérete. Ennek oka egy mondatban az, hogy a 2x nagyobb chip-re 2x nagyobb optikai nagyítással lehet leképezni a fényforrás képét, így viszont fele szög alatt érkezik meg a fény a chip felületére, tehát az onnan visszavert fény (adott hányada) fele átmérőjű lencse-íriszen át kijut a vászonra. De a DLP kontrasztja (első közelítésben) fordítottan arányos a lencse "lyukának" a felületével, tehát ekkor (kb.) 4x-es natív kontrasztot kapunk. A fényforrás tehát azért nagyon fontos, mert ha jobb etendue-vel rendelkezik, akkor azonos DMD használatával is jobb kontrasztú gépet építhetünk. Ez az igazi előnye a léter-foszfor fényforrásnak, nem az élettartam.

A Balder beszűkített íriszekkel egészen elképesztő kontrasztot tud vetíteni, pedig ugyanaz a DMD van benne, mint az én 10 éves gépemben ... csak hát egy sokkal jobb fényforrással kombinálva. Szemre legalább 10000:1 a kontrasztja beszűkített íriszekkel, de talán még jobb is. Meg kellene mérni, de igazából felesleges, mert látszik, hogy egészen elképesztő a kontraszt, mutasson bármit is a műszer. Ha ezzel a fényforrással egy natív 4K felbontású 0,94"-es DMD lenne kombinálva, akár még 12 fok billenési szög mellett is bőven maradna elég kontraszt (de tény, hogy ekkor romlana). Viszont az 5 mikronos tükröcskék 17 fokos billenési szöget kihasználva talán nem is lenne rosszabb a kontraszt, mint most, a DLP9000-es chip-pel. Nem hiszem, hogy ez ne lenne elég kb. mindenkinek.

Ijk írta:
2022.05.18., szer. 13:38
Persze a fenti gondolatmenet semmissé válik amennyiben UHD felbontásnál sikerül tartani a FHD gépek kontrasztját, csak ugye a fizika közbeszól. Kivéve ha kifejlesztenek egy 2" átmérőjű DMD-t, de ahhoz nem tudom milyen árú optika kellene.
A jó etendue-vel rendelkező fényforrás megoldja a kontraszt problémáját, szerencsére. Milyen kár, hogy ez ma még drága dolog (és a natív 4K-s DMD-k sem jelentek még meg házimozis gépekben).

De majd csak eljön a mi időnk... :-)

GyP

Avatar
Ijk
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2018.01.07., vas. 09:58
Értékelés: 33
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Ijk »

Ha lenne natív 4k DMD, akkor annak gyengébb lenne a kontrasztja a kisebb mikrotükrök miatt. Nem vagyok meggyőződve hogy beáldoznám egy FHD gép 1:3000 kontrasztját érezhetően gyengébbre a felbontásért cserébe. Természetesen vannak olyan tartalmak aminél nem fontos a magas natív kontraszt és sokkal fontosabb az ANSI, ugyanakkor a négyszer annyi pixel jelentős információtöbbletet ad. Gondolok itt prezentációs anyagokra, természetfilmekre, sportműsorokra. Például a Planet Earth jobban fog mutatni natív UHD-n, még ha csak 1:1000 a szekvenciális kontrasztod mert alig jutsz el oda hogy olyan kevés a fény a képen hogy "kiszürkül" a feketéd, ellenben lesz egy részletgazdag, dinamikus képed ha magas az ANSI kontrasztod (márpedig csúcs DLP-nél magas). Ellenben egy átlag mozifilmnél sokkal fontosabb hogy legyen egy jó szekvenciális kontrasztod, mert eleve átlagosan jóval sötétebb a kép, és egy sötét jelenetben, árnyjátékoknál a szimultán kontrasztod 1:1000 natív mellett lehet hogy nem lesz 1:20-nál több, miközben 1.10.000 natívnál már 1:200 lenne ugyan az a jelenet.
Persze a fenti gondolatmenet semmissé válik amennyiben UHD felbontásnál sikerül tartani a FHD gépek kontrasztját, csak ugye a fizika közbeszól. Kivéve ha kifejlesztenek egy 2" átmérőjű DMD-t, de ahhoz nem tudom milyen árú optika kellene.
PD F22
Screenline 2.35:1 270cm

Online
Avatar
-KP-
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5742
Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
Értékelés: 1544
Tartózkodási hely: Bonyhád

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: -KP- »

gyulaipal írta:
2022.05.17., kedd 15:18
Barco Balder
tl dr?

Avatar
fice
Isten Hozott! :)
Isten Hozott! :)
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2012.01.15., vas. 21:31
Értékelés: 0

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: fice »

Hátha itt vki segít nekem ,nem csak annyiban hogy "párosítani kell"...(ok de hogyan?)
"Megjött a két infrás szemüvegem de vmiért nem működik a 3d-s film lejátszás.
A Sony HW55ES projektoromhoz a mederer600-as lejátszót próbáltam a szemüveg Sony BR250.
Próbáltam a proji 3d-s beállításoknál "automatán" használni de úgy sem jó és a 3d-s beállításokon belül mindhárom lehetőséget.Akép 3D-ssé válik de a szemüveg nem akarja jól megjeleníteni a 3D-s képet,olyan mintha nem kapcsolódna a projihoz.
Mit kell beállítanom vagy mit rontok el hogy nem működik? :U"

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »

Barco Balder

Iván nemrég megkért, hogy menjek el a DreamCinema bemutató házába és segítsek színkereket cserélni egy Balder-ben. MIvel ilyen gépet ritkán kap a keze közé egy magamfajta halandó, kaptam az alkalmon és meglátogattam Ivánt. Egy gyermekemet is magammal vittem, de ezt majd ő maga részletezi, ha akarja.

Nos, először a gépről pár adat. Ez egy lézer-foszfor fényforrású, modern, UHD-s DLP projektor. Az F35 utódja bizonyos értelemben, de sokkal fejlettebb műszakilag.

Egy kétlámpás F35-höz képest ez a gép kb. dupla pénzbe kerül. Vagy többe. Mit tud nyújtani ezért (amit az elődei nem)? Nos:
1. modern elektronika (UHD jel fogadása és korrekt megjelenítése)
2. lézer-foszfor fényforrás (erről még beszélünk)
3. plug-and play színkerék (erről is lesz még szó)
4. XPR technológia (4K-közeli megjelenítés).

Az első pont nyilván komoly előny mindenkinek, aki nem HTPC-t használ. Önmagában az UHD megjelenítés képessége már jó indok lehet arra, hogy valaki ezt a gépet válassza.

A lézeres fényforrás is fontos, de a fő előnye NEM az élettartam. Az elődökhöz képest kifizetett plusz pénzből "kb. 5000 évig" lehetne cserélgetni a lámpákat egy UHP-s gépben (és a mai lámpák élettartama is többszöröse, mint amennyi az én időmben volt, ma már 4-5db modern UHP lámpával kb. annyit lehetne vetíteni, amennyit ez a lézer fényforrás várhatóan bírni fog). A lézer igazi előnye a jó etendue, illetve a nagyfokú szabályozhatóság.

Ebben a gépben két "kerék" forog: egy foszfor- illetve egy (lényegében) színkerék. (Tudtommal) két "garnitúra" lézer vesz részt a vetítésben: az egyik a foszfor felületére "küldi" a fényt (ezáltal sárga fényt állítja elő) a másik pedig a kéket adja a vetítéshez. Sajnos a gépet nem szedtük eléggé szét ahhoz, hogy megnézhessük a foszforkereket, de HA az "körben foszforos" (és ha tényleg két lézer-csoport van a gépben) akkor a gép maga döntheti el, hogy mikor vetít sárga- és mikor kék fénnyel. Ez pedig olyan lehetőségeket nyit a vezérlés számára, amelyek erősen hasonlítanak a LED-es gépek előnyeihez (csak nagyobb fényerő mellett).

Egy LED-es gépben az, hogy mikor melyik szín világítson, tisztán szoftveres kérdés, hiszen három, egymástól függetlenül kapcsolható fényforrást használ a gép (alapszínenként egy LED). Ezzel szemben az UHP-s gépben a színkerék szűrői rögzítettek, tehát ott már a gyártáskor eldől, hogy milyen színek használatával vetít a gép. UHP fényforrás esetén így a különböző használati esetekhez külön gépekre lehet szükség (más-más színkerékkel). LED-es gép esetén ez egy kattintás a menüben. Feltéve persze, hogy elég intelligens a gép...

A ("rendesebb") LED-es gépek másik előnye, hogy a kalibrálás nem rontja a kontrasztot, mivel a "túl fényes" LED áramát veszi lejjebb a CMS, nem pedig a DMD mikrotükreinek a nyitási idejével "egyensúlyozza ki" az alapszínek fényerejét. E gépek esetén tehát a kalibrált- és a kalibrálatlan kontraszt teljesen azonos. Nem ismerek olyan UHP-s gépet, amelyik ezt utánozni tudná.

A Balder igazi csodája az, hogy RÉSZBEN utánozni képes a LED-es gépek működését. Mivel mechanikus színkereke (is) van, az alapszínek váltása kevésbé gyors (a szivárvány így jelen van a képben) de a kalibrálás itt is elektronikusan történik és a kontraszt fenomenális.

Ugyanígy persze egy dinamikus írisz működését is utánozni lehet ezzel a fényforrással, ami sokat segíthet pl. HDR megjelenítéskor. Nem tudom, hogy a jelen szoftverben ez már benne van-e, de mindenképpen megvalósítható ezzel a fényforrással.

A másik komoly előnye a lézer fényforrásnak az, hogy a legtöbb fényt az optikai tengely közelében sugározza. Sajnos az UHP lámpa fényében egyáltalán nincsenek ilyen sugarak, ami komoly hátrány akkor, ha az íriszek szűkítésével a natív kontrasztot javítani akarjuk (ami ismét csak logikus dolog lesz HDR megjelenítéskor). Ebből a gyakorlatban annyit látunk, hogy az íriszek szűkítésekor a kontraszt javulása nagyobb, a fényerő csökkenése kisebb és hiányoznak az UHP-s gépek esetén ismert elszíneződések a képből. Teljesen új életérzés...

A gép ventillátorai is sokkal halkabbak lettek. Ha a lézert nem járatjuk maximumon, a zaj (szerintem) teljesen elfogadható. Persze így is sokkal hangosabb, mint pl. a "gyengén hűtött" házimozis gépek, viszont a gép zaja nem csak halkabb, de mélyebb tónusú is, mint pl. az F30-as sorozaté volt. Ha a projektor a nézőtéren van, akkor ez is komoly előny.

Összességében ez a gép "kb. mindenben" jobb, mint az elődei. Kivéve a súlyát, mert az durva. De hát valamit valamiért... :-). A modern fényforrás, a nagyobb fényerő, az íriszek szűkítésére "jól reagáló" optika, az okos elektronika, az XPR által 4K közelébe javított felbontás mind-mind valós, szemmel látható előnyök. Ezek sok olyan felhasználási területen működőképessé teszik ezt a gépet, ahol az UHP-s előd esetleg egyáltalán nem volt használható. Ahol pedig az UHP-s gép is alapvetően "elboldogult", ott a lézeres gép plusz képességei a vetítési paramétereket javítják (és "sajnos" szemmel láthatóan). Ha valaki a legjobb DLP-t akarja (és meg is tudja fizetni) akkor ez a gép (vagy valamelyik változata) lehet megoldás.

Ne féljen azonban senki, NAGYON nem igaz az, hogy UHP-s géppel ne lehetne örömmel mozizni akár évtizedeken át. Ha nem túl nagy a vászon, ha nem nyeli nagyon a fényt a vetítési felület, ha nincs szükség 10000:1 natív kontrasztra, ha nem kell speciális "extrákat" tudnia a gépnek akkor az UHP lámpa is teljesen jól használható megoldás. Ma már szerencsére nem abban a korban élünk, amikor a "rendes" képminőség az átlagember számára valami elérhetetlen dolog lenne. Ha elkerüljük a bolti, pici chip-es műanyag vackokat, akkor teljesen elfogadható áron lehet komoly projektort venni a használtpiacon. De tény, hogy a világ fejlődik és ez nagyon jól megmutatkozik e gép képességein. Ma még nem kell mindenkinek rohanni Balder-t venni, de el fog jönni az idő, amikor ezek a gépek is hozzáférhetővé válnak majd az átlagember számára a használtpiacon. Akkor majd érdemes lesz cserélni. De jó hír, hogy addig nagyon is szépen ki fogjuk "bírni" a jelenlegi gépeinkkel. Én biztosan ki fogom bírni...

Ja, a Balder-nek azért estünk neki csavarhúzóval, mert színkereket kellett benne cserélni. A nagyobb fényerejű színkereket nagyobb színterű változatra cseréltük. A szerelés során további dolgok derültek ki ... amelyek a felszínen nem látszottak.
- a gép színkereke sokkal nagyobb, mint az előző generációé
- a színkeréken csak vörös- és zöld szegmensek vannak, a maradék felület "fehér"
- a fényesebb színkeréken kevesebb vörös szegmens van, mint a DCI kompatibilis változaton (a DCI változat esetén így csökken a szivárvány, gyorsabbak a szegmensváltások)
- a színkerék-modul könnyen cserélhető és egy mini-HDMI kábellel csatlakozik a gép elektronikájához. Ezen keresztül adatokat tud cserélni az alaplappal. Magyarul az alkatrész azonosítani tudja a típusát (erre az UHP-s gépek nem voltak képesek). A színkerék cseréje annyi, hogy kicsavarozzuk a régit, betesszük az újat, bedugjuk a kábelt és kész, a gép automatikusan detektálja és korrekt módon használja az új színkereket (ehhez esetleg szoftvert kell frissíteni a projektoron, de ez természetes, ha pl. a frissen beépített alkatrész még nem is létezett a gép gyártásakor).

A lézer fényforrás teljesítménye széles határok között változtatható, így a használható vászonméretnek csak felső határa van, alsó nincs. A géppel nem csak házimozizni lehet, mivel tetszőleges irányban képes vetíteni, így több gépes rendszerben, kertmoziban, planetáriumban, bányában, hajón, tengeralattjárón ... nagyjából bárhol és bármire használható, csak a tömeg és a megtermelt hőmennyiség lehet esetleg probléma, de a gép maga minden általam elképzelhető vetítési feladatra alkalmas. Nekünk, házimozisoknak ez nem nagy előny ... illetve annyiból talán igen, hogy ha több feladatra elad sok-sok gépet a gyártó, akkor pár év múlva a használtpiacon is nagyobb lesz majd a kínálat ... és akkor mi örülni fogunk! :-)

Ami viszont nagy szívfájdalmam, hogy az XPR nem kikapcsolható a gépben. A "rezgetés" picit csökkenti a kép élességét és nézési távolság függvénye, hogy szükség van-e rá. Ha nem megyünk túl közel a vászonhoz, akkor (szerintem) nem jelent valós előnyt az XPR használata (ezért szedtem szét otthon a "rezgőtükröt", mert normál nézési távolságból nem lehetett látni a plusz pixelek hatását). Viszont a "rezgetéssel" mindig kicsit kevésbé éles kép. Mondjuk az igaz, hogy ha elég messziről nézzük a képet ahhoz, hogy ne kelljen az XPR, akkor az élesség változása sem látszik ... de a tudat csak ott van az agyamban és ez zavar. Valószínűleg az én hibám.

Ja, természetesen vannak azonosságok is az előző generációval:

1. azonos a képmegjelenítő chip (DLP9000 chipset, 0,9" méretű 2560*1600 pixel felbontású DMD, 12 fok billenési szögű mikrotükrökkel, a cinemascope verzió esetén csak a chip felületének csak egy része van használva)
2. azonos az optika a "DMD utáni" szakaszon (ugyanazok a lencsék használhatóak ebben a gépben is, ami az F30/32/35-ben)
3. a megvilágítás motorral mozgatott írisze itt is megvan (de nem tudom, hogy a formája más-e, mint az UHP-s gépekben).

A "DMD körül" a műszaki alapok tehát részben hasonlóak, ami nem meglepő, mivel ma sem nagyon van olyan DLP chip, ami ennél jobb lenne (és házimoziban is használható, tehát az 1,38"-es, nagygépes natív 4K chip-ekről most nem beszélünk). Ha majd egyszer ("látható mértékben") lesz a piacon natív 4K-s DMD pl. 0,94" méretben (magyarul ha a 0,47"-es 1080p chip mikrotükreiből vízszintes- és függőleges irányban is dupla mennyiséget "pakol" majd a Texas Instruments egy DMD-re és ez meg is jelenik a piacon házimozis gépbe építve) nos, akkor majd lesz alternatíva. De könnyen lehet, hogy ez az idő sosem jön el. Akkor viszont ez marad a házimozis DLP-k királya még sokáig (illetve persze a "tesói").

A natív 4K házimozis DLP-k megjelenésére szerintem akkor lenne valódi esély, ha az LCD-k élessége javulna. Akkor a DLP-vonalnak is lépnie kellene, kénytelenek lennének az XPR-t lecserélni natív felbontásra. De ez nem fog megtörténni, hiszen az LCD vonal is visszafejlődésnek indult: a Sony épp most kezdte el csökkenteni a LCD panelek méretét a gépeiben. Ennek tudatában én nagyon meglepődnék, ha bárki a minőséget kezdené el javítani a közeljövőben. Egyelőre azt látom, hogy amint javul a technológiai háttér, az új lehetőségeket az ipar minden szereplője arra használja, hogy még olcsóbban, még kisebb chip-ek és még kisebb, olcsóbb optikai elemek használatával gyártson gépeket (de persze az olcsóbb előállítás nem látszik a termék árán a boltban). Ma már a motoros funkciókat is ki lehet spórolni az LCD gépből, úgyis megveszi majd azt mindenki, ha másért nem, akkor az új fényforrás kedvéért. Márpedig ha a vevők veszik az új gépeket, akkor a fejlesztés sikeres volt.

Az otthoni projektorozás jövőjét én jelenleg elég sötéten látom (nem lepődnék meg, ha néhány év múlva a legtöbb moziban egy nagy OLED panel jelenítené meg a képet). Ha viszont valaki szentimentális okokból mégis ragaszkodik a vetítéshez, akkor egy ehhez hasonló gép nagyon sokáig lehet kiváló megoldás a feladatra.

Persze azt nem mondja senki, hogy ennél még jobb projektort nem lehet építeni. Ebben "még" csak 1 db DMD chip van, ha 3 db lenne, a gép még jobb lehetne. Ha lézer-foszfor helyett RGB lézerekből állna a fényforrás akkor is tovább lehetne javítani a natív kontrasztot (annak a fényforrásnak még jobb etendue-je lenne) és a színtér is tovább "tágulna". Biztos vagyok benne, hogy az ilyen gépeknek is megvan a felhasználói tábora ... de azt már nem gondolom, hogy ezekért a plusz dolgokért még ennek az árnak a többszörösét érdemes lenne kifizetni pluszban. Ez a gép már bőven elég jó ahhoz, hogy egy életen át elégedetten lehessen vele mozizni. Ha nálunk otthon egy ilyen lógna a mozi előtt a plafonon, nekem biztosan nem lenne semmiféle hiányérzetem. Persze egyszer majd (talán) valami hasonló fog ott lógni ... de addig sem lesz hiányérzetem, a jelenlegi gépeimmel is teljesen boldog vagyok. Mégis tény, hogy ez a gép "összességében" mindent ver, amit eddig (házimoziban) láttam. Főleg így, a frissen beletett DCI színkerékkel. Lézetnek gépek, amelyek egy-egy paraméterekben még erősebbek (pl. egyes 3 chip-es gépek fényereje még nagyobb, a LED-es gépek kevésbé szivárványoznak, stb.) de ez a gép egyszerre van minden vetítési paraméter tekintetében az élmezőnyben (vagy legalábbis annak közelében). Egyetlen gép esetén ennyi területen ilyen jól teljesíteni ... hát ... ez ma még nem része az "általános műveltségnek" ... és szerintem soha nem is lesz az. Ezt a gépet profik tervezték, akik értik, hogy mit kell csinálnia egy projektornak és ez minden részegységén látszik. Rakhatnak a távolkeleti gyártók egymillió "képjavítást" a gépeikbe, rakhatnak beléjük bármilyen modern fényforrást, a végeredmény akkor is gagyi lesz mindaddig, amíg a gépeik egy egyszerű szürkeskálát sem tudnak megjeleníteni. Márpedig azoknak a gépeknek a célközönsége nem fog szürkeskálát nézegetni a gépen, azok a gépek kalibrálva sem lesznek, azok ... hát azok úgy készülnek, hogy annak a célközönségnek az igényeit elégítsék ki. Ez a gép viszont profiknak készült, aminek nyilván ára van. De legalább itt tudjuk, hogy mire költötte a pénzét, aki ilyen gépet vett.

Összességében minden házimozisnak azt kívánom, hogy vetítsen legalább fele ilyen jó projektorral, akkor nagy gond már nem lesz a környéken. Aki meg olyan szerencsés, hogy ezt a gépet meg tudja venni boltban, az csak vegye, csalódni nem fog.

Én meg majd pár év múlva elkezdem újra nézegetni a használtpiacot ... :-)

GyP

Avatar
Hiccusz
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3213
Csatlakozott: 2013.08.21., szer. 10:16
Értékelés: 1379

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Hiccusz »

Ahogy én látom…

Érdeklődve várom, hogy megkapjuk az új Sonykat, mivel az ilyen jellegű videók sok mindenre nem jók. Vetített képet összehasonlítgatni egy (ki tudja, milyen) kijelzőn, pláne abból de facto megítélni, melyik a jobb, nem vezet sehova.

Alapvetően és személy szerint bennem vegyes érzések kavarognak. Egyrészről üdvözítő, hogy a Sony a belépő kategóriában is tud immáron lézer fényforrással szerelt gépet kínálni (6000 EUR), ugyanakkor nem tetszik, ahogy kiherélték belőle még a motoros lencse funkciókat is (zoom, eltolás, fókusz). Ok, hogy 1x kell ezeket beállítani, de mindannyian éreztünk már késztetést egy fókusz állításra “menet közben”, ami innentől kezdve csak létrával és gukkerrel lehetséges. Arról nem beszélve, hogy nem túl elegáns megoldás, hogy tekergetni kell. Aki próbált már ilyet csinálni egy konzolra feltett
gépen, az tudja, körülményes is, hiszen egy-egy finom állítás akár könnyedén elmozdíthatja a képet. Akinek nincs nagyobb büdzséje, az bizony kénytelen lemondani a scope vászonról, s megelégedni a 16:9 képaránnyal. Aligha életszerű, hogy folyton hokedlire áll a delikvens vagy netán anamorf optikát venne hozzá.

Örömteli, hogy rájöttek, kéne egy változat a 2200 és az 5000 lumen fényre képes típusok közé, hogy ebben a szegmensben is legyen alternatíva tőlük (XW6000 és 7000), ahogy az is, 2000 ansi lument már minden Sony tud (tehát látják az igényt az egyre növekvő méretű felületek megvetítésére). Ugyanakkor tartok tőle picit, a képmodulátor méret csökkenésnek meglehet az “ára” (0,74”-ről 0,61”). Meglátjuk. Bízom benne, alaptalan az aggályom.

Pozitívum, hogy teljesen új chipet tettek mindhárom modellbe (Európában nem lesz kapható a középső), valamint élesebb objektívet kaptak, mi több, felturbózták a HDR megjelenítést is (objektum alapú), viszont most nem a fénykibocsátásban, hanem (az Európában nem forgalmazott XW6000 miatt) az árazásban figyel be - Grand Canyon méretű - szakadék. Nevezetesen a beugró XW5000 6000 EUR-ja után következő masináért már több, mint 2x annyi pénzt kell leszurkolni (XW7000 14.900 EUR) minekután azonnali kivezetésre került az eddig itt állomásozó VW290ES (4.270 EUR), VW590ES (5.830 EUR) és VW790ES (8.430 EUR). Minden, ami e felett volt, maradt továbbra is. VW890ES (20.900 EUR), VW5000ES (41.600 EUR), GTZ-380 (87.000 EUR). Hogy miképp lesz eladható innentől a VW890, rejtély számomra. Az a megérzésem, idővel ő is búcsúzik majd.

Szintén dícséretes, hogy az input lag tekintetében gondoltak a Gamer-ekre, viszont pont az ő szegmensük az egyetlen manapság, ahol a 4K/120Hz egy létező jelenség és igény, úgyhogy nem 2.1-s HDMI panellel felvértezni az új lézereket - véleményem szerint - nem volt túl bölcs döntés (miközben a JVC NZ sorozat az, az Epson EH-LS12000B szintén).

A papíron 3200 (de kalibráltan is 2600!) ansi lument kitolni képes XW7000 piaci pozícionálását okos húzásnak gondolom, ami nem kevés fejfájást okozhat a konkurenciának. A JVC NZ7 szűk 12.000 EUR-ért közel 50%-kal, az NZ8 majd 17.000 EUR-ért kb. 25%-kal, de még az NZ9 bő 27.000 EUR-ért is majd 10%-kal halványabb, miközben a Sony fele akkora súlyú, kisebb és a folyadék hűtése miatt (valószínűleg) halkabb is. A Sim2 is vakarni kezdi majd a kobakját, tekintve, hogy a 3600 lumenre specifikált SIM2 CRYSTAL 4 SH 4K UHD HDR az USA-ban 18.000 USD-ért kapható (nálunk kb. ennyi lehet EUR-ban). A Barco-nak 28.000 EUR alatt nincs lézeres vetítője, a Christie-nek pedig nincs házimozi portfóliója.

Izgalmas dolgok vannak tehát kialakulóban…

Avatar
szepi0808
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3952
Csatlakozott: 2013.10.22., kedd 20:15
Értékelés: 2051

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: szepi0808 »

2 új lézer mozis Sony projektort jelentettek be a napokban, aki még nem tudná. Ígéretes műszaki tartalommal. JVC lámpás gépeit is sikerült űbereni a Sonyninak korábban, és most a lézeres gépeit is sikerült túllépni.


youtu.be/QgdBEFJ8C-g
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,

https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »

dzseki írta:
2022.03.09., szer. 12:43
Azért ezt vitatnám, ha bárki meg tudná csinálni már megtették volna eddig is, a Sony vagy JVC éppúgy készít professzionális (értsd mozitermi) vetítőket, de nem ezen a színvonalon.
Az ár meg olyan, amilyennek a piac beállítja. Nyilvánvalóan ez nem egy tömeg termék, hatalmas munka lehetett a kifejlesztése, az eladható darabszám pedig alacsony ez tükröződik vissza az árban. ...
De egyszer ezeket a gépeket is le fogják selejtezni... :)
Igazából most lett egy jó ötletem!

Évekkel ezelőtt már gondolkoztunk rajta, hogy lehetne csinálni egy "local-dimming"-es vetítőt úgy, hogy egy kis LCD panel lenne a "tüköralagút végénél" (nyilván nem szó szerint értem ... vagy talán igen, ezt még ki kell pontosan találni). A lényeg, hogy a DLP gépekben a tüköralagút "kijárata" az a "tárgy" amit a kollimátor lencsék leképeznek a DMD felületére. Ha ide betennénk egy LCD panelt, akkor azonnal elbunknánk kb. a fényerő több mint felét (mert ugye az LCD panelen csak egy adott irányban polarizált fény jut át, ami kb. 50% veszteség ... plusz a reflexiók). A lényeg viszont az, hogy ha az LCD panel átlátszó, akkor olyan, mintha ott sem lenne. Ha viszont besötétítjük egy részét, akkor ott a DMD nem kap megvilágítást és a kép azon része elsötétül. Magyarul két jelet kell kivinni egy HTPC-ből: az egyiket (ami valamilyen algoritmus generál fekete-fehérben) az LCD panelen jelenítjük meg, a másikat (színes, nagyfelbontású) vetíti a DLP gép. Nyilván kellene avisynth, az LCD panelt hűteni kellene ... lenne vele macera, de a dolog megoldható. Az egész rendszer úgy működne, mint egy local dimming-es TV, csak mondjuk párszázezer "zónában" lehetne visszavenni a háttérvilágítást (az LCD vezérlésével). Az Eclipse is ezt csinálja, csak az LCD panel helyén egy(-egy) DMD chip van (azaz színenként egy-egy plusz DMD chip, valami 50 dolláros kisfelbontású vacak ... ha jól tudom csak a "végső" képalkotó chip rendes, nagyfelbontású cucc). Ha az LCD panelnek lenne mondjuk 1000:1 kontrasztja, a DLP-nek meg 2000:1, akkor a kettő együtt lenne 2 000 000:1. Az már elég rendes. Ha valaki annyira odáig van a kontrasztért és megéri neki az elbukott fényerőt, akkor ezt szerintem lehetséges megépíteni otthon a garázsban.

Én jelenleg kb. huszadrangú dolognak tartom a kontrasztot ... kivéve nyilván ha valami HDR megjelenítésről van szó, mert akkor tényleg kell a jó natív kontraszt ahhoz, hogy a sötét részek se legyenek zavaróan szürkék. A HDR-hez viszont fényerő is kell, aminek pont most dobduk ki több, mint a felét ...

A másik dolog, hogy ha megelégszünk mondjuk 40% fényerővel, akkor már simán, íriszek segítségével is el lehet érni elfogadható kontrasztot ... csak szerintem ez NEM éri meg a kidobott fénymennyiséget. Kivéve ha ésszel csináljuk és ha eredetileg rendes fényereje van a gépnek.

Ha valamelyik ifjú titánban van lelkesedés, próbálja ki! Én már ehhez öreg vagyok... :-)

GyP

Avatar
Morph
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1677
Csatlakozott: 2011.02.19., szomb. 18:14
Értékelés: 551
Tartózkodási hely: Érd

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Morph »

dzseki írta:
2022.03.12., szomb. 09:43
Den írta:
2022.03.11., pén. 15:56
A hatalmas érdeklődésre való tekintettel sikerült utánanézni a Christie Eclipse vetítő árának, súlyának és hangerejének. Az ára 350- 400 ezer Dollár, külön vetítő helyiség kell neki, mert olyan hangos, nagy terjedelmű, több száz kiló. Nem éppen házimozira ajánlják, hanem nagyméretű vásznak kivetítésére.
Haha, az én CRT-m is 85kg :)
Nekem meg anyukám is annyi... :D
Nappali! MoziTCL 75C935 , Pc,
"Pinyó" mozi 7.1.4: PJ: Epson 12000B, ,Proci , Hang: KRIX Vászon: Screen research, Madzag: Wire World Helicon OCC,Fapaci. SUB:Krix, Arendal

Avatar
dzseki
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 63
Csatlakozott: 2011.01.27., csüt. 13:47
Értékelés: 10

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: dzseki »

Den írta:
2022.03.11., pén. 15:56
A hatalmas érdeklődésre való tekintettel sikerült utánanézni a Christie Eclipse vetítő árának, súlyának és hangerejének. Az ára 350- 400 ezer Dollár, külön vetítő helyiség kell neki, mert olyan hangos, nagy terjedelmű, több száz kiló. Nem éppen házimozira ajánlják, hanem nagyméretű vásznak kivetítésére.
Haha, az én CRT-m is 85kg :)
BEAG HEC-45 - HiVox Lupus C Mk II S DAC - PC
VDC Marquee 9500LC CRT projektor

Online
Avatar
Den
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.01.17., csüt. 15:50
Értékelés: 90

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Den »

A hatalmas érdeklődésre való tekintettel sikerült utánanézni a Christie Eclipse vetítő árának, súlyának és hangerejének. Az ára 350- 400 ezer Dollár, külön vetítő helyiség kell neki, mert olyan hangos, nagy terjedelmű, több száz kiló. Nem éppen házimozira ajánlják, hanem nagyméretű vásznak kivetítésére.

Az, hogy más cég elő tudna- e állítani ilyen szintű vetítőt találgatás részemről is, nem fogjuk megtudni.

Visszatérve az Epson új vetítőjére: a 9300 és 9400 között már igen nagy minőségi előrelépést tett elérhetővé a cég, anyagilag pedig egyedülálló a 9400. A 12000B a beszámolók és a paraméterek szerint újabb ár/érték robbanást és megújulást hoz a piacon, mivel minden, vagy majdnem minden cég átáll a laser technológiára.
A kontrasztja több, mint kétszeresére nőtt, laser- foszfor 20000 órával ECO módban, a fényereje is nőtt minimálisan. A HDR technológiája még jobb lett.
Front SVS Ultra Tower
Center SVS Ultra
Surround SVS Ultra
Sub 1 SVS SB16 Ultra
Sub 2 SVS SB4000
2 back 6 atmos Polk SE20 Signature Elite
Processzor Marantz AV10
Média Zidoo UHD5000
2 végfok Emotiva XPA GEN3 7ch
Vászon fix keretes 400x225 cm 4K diamond 16:9 1,4 gain
Projektor Epson 12000B
AQ XLR HDMI

Avatar
Ijk
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2018.01.07., vas. 09:58
Értékelés: 33
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Ijk »

Den írta:
2022.03.09., szer. 12:04
A Christie Eclipse már több, mint másfél éve létezik. A 2022- es árát kerestem, de nem találtam meg, mert nem tűntetik fel sehol, ki tudja miért? A magyar forgalmazó csak emailben válaszol, a honlapjukon nincs ár.
2021- ben egy "renetto" nevű hozzászóló írta: 250000 Dollár, ami most 87.500.00 Ft. A nagyságrendre voltam kíváncsi, itt van tessék!

Az Epson 12000B 1.780 millió volt 2022 elején, most ki tudja mennyi?!

Az Epson is, mint bármelyik nagyágyú cég nyilvánvalóan elő tudna állítani 8K, 21.000.000:1 kontrasztú, nagy felbontású, bármekkora fényerővel rendelkező vetítőt nagyságrendekkel drágábban, de közel sem 80 milliós áron.

Az Epson a képjellemzők/ár tekintetében megint robbant, lehet követni a többieknek...
Az Eclipse igencsak más dimenzió műszakilag mint bármelyik közép-felsokategorias kommersz vetítő. Nem csak az optika teljesen más liga, hanem ami mögötte van. Kétlem hogy az Epson vagy bárki képes ilyen szintű gépet csak úgy kedve szerint osszerakni akár jóval olcsóbban is. Sonynak voltak egyedül nem dlp gépei de ha jól tudom kiszalltak ebből a szegmensbol.
PD F22
Screenline 2.35:1 270cm

Avatar
dzseki
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 63
Csatlakozott: 2011.01.27., csüt. 13:47
Értékelés: 10

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: dzseki »

Den írta:
2022.03.09., szer. 12:04

Az Epson is, mint bármelyik nagyágyú cég nyilvánvalóan elő tudna állítani 8K, 21.000.000:1 kontrasztú, nagy felbontású, bármekkora fényerővel rendelkező vetítőt nagyságrendekkel drágábban, de közel sem 80 milliós áron.

Az Epson a képjellemzők/ár tekintetében megint robbant, lehet követni a többieknek...
Azért ezt vitatnám, ha bárki meg tudná csinálni már megtették volna eddig is, a Sony vagy JVC éppúgy készít professzionális (értsd mozitermi) vetítőket, de nem ezen a színvonalon.
Az ár meg olyan, amilyennek a piac beállítja. Nyilvánvalóan ez nem egy tömeg termék, hatalmas munka lehetett a kifejlesztése, az eladható darabszám pedig alacsony ez tükröződik vissza az árban. Az ipari termékekben nem ritka a 70-80%-os árrés... Még highend hifiben is a disztribútornak gyakran 50% van.
De egyszer ezeket a gépeket is le fogják selejtezni... :)
BEAG HEC-45 - HiVox Lupus C Mk II S DAC - PC
VDC Marquee 9500LC CRT projektor

Online
Avatar
Den
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.01.17., csüt. 15:50
Értékelés: 90

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Den »

A Christie Eclipse már több, mint másfél éve létezik. A 2022- es árát kerestem, de nem találtam meg, mert nem tűntetik fel sehol, ki tudja miért? A magyar forgalmazó csak emailben válaszol, a honlapjukon nincs ár.
2021- ben egy "renetto" nevű hozzászóló írta: 250000 Dollár, ami most 87.500.00 Ft. A nagyságrendre voltam kíváncsi, itt van tessék!

Az Epson 12000B 1.780 millió volt 2022 elején, most ki tudja mennyi?!

Az Epson is, mint bármelyik nagyágyú cég nyilvánvalóan elő tudna állítani 8K, 21.000.000:1 kontrasztú, nagy felbontású, bármekkora fényerővel rendelkező vetítőt nagyságrendekkel drágábban, de közel sem 80 milliós áron.

Az Epson a képjellemzők/ár tekintetében megint robbant, lehet követni a többieknek...
Front SVS Ultra Tower
Center SVS Ultra
Surround SVS Ultra
Sub 1 SVS SB16 Ultra
Sub 2 SVS SB4000
2 back 6 atmos Polk SE20 Signature Elite
Processzor Marantz AV10
Média Zidoo UHD5000
2 végfok Emotiva XPA GEN3 7ch
Vászon fix keretes 400x225 cm 4K diamond 16:9 1,4 gain
Projektor Epson 12000B
AQ XLR HDMI

Avatar
dzseki
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 63
Csatlakozott: 2011.01.27., csüt. 13:47
Értékelés: 10

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: dzseki »

TSanyi írta:
2022.03.08., kedd 06:43
Ez a gép szerintem a 10 millás Sony legalább 10x-ese, és nem a 400-as Euroval számolva! 31_1_21.gif
Ennek a helyigénye egy kisebb fürdőszoba nagyság!
Ágyúval verébre jut eszembe.

De a képe az biztos kiváló! 36_1_11.gif
Azért az AVS-en 104 oldalon keresztül foglalkoztak vele. :)
https://www.avsforum.com/threads/christ ... t-61457861
BEAG HEC-45 - HiVox Lupus C Mk II S DAC - PC
VDC Marquee 9500LC CRT projektor

Avatar
Morph
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1677
Csatlakozott: 2011.02.19., szomb. 18:14
Értékelés: 551
Tartózkodási hely: Érd

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Morph »

dzseki írta:
2022.03.07., hétf. 23:19
Morph írta:
2022.03.07., hétf. 17:18
dzseki írta:
2022.03.07., hétf. 09:06


Szerintem a lencse nem lehet gond, mert a fényerőt akár 2000 lumenre le lehet venni, nagy képnél ennek nem volna sok értelme.
Te most miről is beszélsz? Komolyan nem tudom értelmezni...
"Nem otthoni mozizásra való"
Ez a túl nagy fényerő és a lencsék átfogásában nyilvánul meg általában, mivel itt a fényerő brutálisan levehető ebből gondolom, hogy a lencse sem lehet gond. Így értettem.
Az, hogy nagy, meg nem szép az másodlagos. Ha valakinek van pénze 10 millás Sony-ra, vagy esetleg egy ilyenre, a külön gépészeti szoba a legkevesebb :)
Aham. Már értem. Itt vitted félre a beszélgetést. Ő a lencse árára gondolt, hogy mennyiebe kerül. Már csak az egyedül többet ér, mint az epson gépe. Azt hiszem erről volt szó, nem a lencse képességeiről...
Nappali! MoziTCL 75C935 , Pc,
"Pinyó" mozi 7.1.4: PJ: Epson 12000B, ,Proci , Hang: KRIX Vászon: Screen research, Madzag: Wire World Helicon OCC,Fapaci. SUB:Krix, Arendal

Avatar
TSanyi
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2660
Csatlakozott: 2017.04.06., csüt. 21:59
Értékelés: 408

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: TSanyi »

Ez a gép szerintem a 10 millás Sony legalább 10x-ese, és nem a 400-as Euroval számolva! 31_1_21.gif
Ennek a helyigénye egy kisebb fürdőszoba nagyság!
Ágyúval verébre jut eszembe.

De a képe az biztos kiváló! 36_1_11.gif

Avatar
TSanyi
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2660
Csatlakozott: 2017.04.06., csüt. 21:59
Értékelés: 408

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: TSanyi »

Ez a gép szerintem a 10 millás Sony legalább 10x-ese, és nem a 400-as Euroval számolva! 31_1_21.gif
Ennek a helyigénye egy kisebb fürdőszoba nagyság!
Ágyúval verébre jut eszembe.

De a képe az biztos kiváló! 36_1_11.gif

Válasz küldése

Vissza: “Házimozi”