Egy jo f32 geprol nagyon nehez feljebb lepni. Ezt az elesseget, fenyerot, kepi dinamikat uj gep eseten 10 milla alatt kotve hiszem h hazalehet vinni. 2 millaert meg “öreg 3chipes Dlp” boseges fenyerovel beszerezheto ami mellett meg aztan tenyleg nincs sok eselye a sony, jvc, epson jelenleg piacon levo kozkedvelt gepeinek.
tegyuk hozza, ezek a kommentek legalabb annyira reszrehajlok, mint amikor egy forgalmazo tolja a sajat termeket vagy elbagatelizalja a panel degradaciot. miert uj gep arahoz hasonlitod a hasznalt f32-ot?
ki es hova tud felrakni egy 3 chipes gepet? ki es hogyan tudja toleralni a 2 izzos f32 hangjat? vagy mindenkinek technikai szobaja van? volt nalam is egy halkitott ventis f22 par napra. hat ha ilyen a halkitott ventis, akkor nem is akarom tudni milyen hangja lehet egy f32-nek 2 lampaval. nekem ez sajnos instant kizaro tenyezo. ha en arulnam ezeket lehet a hushbox sorozatgyartasba, ventik, hutes attervezesebe probalnam az energiat fektetni, persze ha egyaltalan kivitelezheto ez...
gondolom a kepi dinamika alatt a kontrasztot, dinamika atfogast erted. ezek a gepek akarhol latom 2e koruli nativot tudnak. hol kicsit kevesebbet, hol kicsit tobbet. egy jobb jvc vagy jol mukodo sony vetito 10% adl mellett tudja ezt a kontraszt erteket.
https://www.avsforum.com/threads/the-so ... t-57585374
eg es fold a kepi dinamikaja 0-5% adl kozott, csak nem a pd dlp-nek. a filmjelenetek 50%-a 5% adl alatti. ossz filmjelenetek 80%-a 12% adl alatti. itt lehet nezegetni statisztikakat.
https://projectiondream.com/en/movie-br ... surements/ persze, be lehet rakni a szep szines, klasszul megvilagitott jeleneteket demozni, amik a film par %-at teszik ki, de nem biztos, hogy ezt fogod tapasztalni ha megnezel egy atlag filmet.
szoval 5% alatt sokszorosa a kontrasztarany, ergo a kepi dinamika nagysagrendekkel jobb. persze szinte ugyanez igaz magasabb adl% mellett is, ha vki sokat gamel, sok orias mulesiklast nez akkor ugyanez igaz forditva is...persze felteve akkor, ha sikerult olyan korulmenyeket, sotet kornyezetet teremtenie, hogy kijon 20-30+% adl mellett ez a kulonbseg. azt tippelnem, hogy atlag nem moziszobaban levo pd felhasznalok kozeleben sincsenek annak az ansinak, amit tudna a gep. ellenben a jo 0-5% adl kontrasztot "konnyebb kihasznalni" es a fontossaga is sztem egyertelmu ha megnezed ezeket a adl statisztikakat...
tegyuk hozza, hogy jo mozgasmegjelenites, elesseg, hosszutavu megbizhatosag, nem degradalodik mind mind a dlp mellett szol. persze ott van meg a zajszint, 3d, hdr, egyeb szolgaltatasok is ami sokaknak nem fontos, sokaknak meg donto tenyezo. tehat nem egyertelmu ez a dolog. valamiben ez a technologia a jobb, vmiben meg a masik. dontson mindenki ahogy akar.
amugy nem ertek ehhez, de biztos szukseges egy 9400-ba ennel elesebb objektiv? nem ca-zik, jo a sarokelessege, szep homogen. boven latni a technologia korlatait shift nelkul 1x tavrol. biztos, hogy egy huha uveggel lenyegesen jobb lenne filmet nezni rajta? kint amugy a cinema filtert tuningolgattak epson gepekben, mert a gyari tul sok fenyt vesz el.
sztem ez az elesseg dolog is tul van dimenzionalva, de elfogadom, ez szubjektiv. en pl a kontrasztot vagy a mozgasmegjelenitest siman az elesseg ele helyezem...pedig sztem kozelebbrol nezem a vetitett kepet, mint a felhasznalok 90%-a.