Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


Az még TALÁN megoldás lehet, hogy megkérjük a MadVR fejlesztőit, hogy tegyék bele a lehetőséget a következő verzióban arra, hogy a könyvtár nevébe egy szövegmintát írva "kényszeríthessük" a HDR feldolgozást (pont ahogy az már a BT2020 esetén most is szépen megy). Ha ezt esetleg tényleg megcsinálják, akkor nyertünk!
 
Regisztráltam a fórumra ahol "tanyáznak" a fejlesztők, de most 5 napot várni kell, mire kérdést írhatok ... 
 
Az 5 nap várakozás alatt meg majd nézem a HDR filmeket "sima" 1080p-ben ... és örülök, hogy legalább ez már működik...
 
 

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


Örülök, hogy majd minden sikerült, legalábbis az út eleje kövezve. Az általad említett - vagy ahhoz közeli - csoda létezik, keresd cinema color management, madvr color management címen és bő irodalmat találsz, egyik ajánlott olvasmány. ...
 
Hát ... sajnos egyelőre nem látok megoldást a HDR -> SDR konverzió "kikényszerítésére".
 
Az avisynth(+) (szerintem) nem tudja átadni a MadVR-nek a metaadatokat és a MadVR konfigurálási lehetőségei között sem találok olyat amivel rá lehetne bírni, hogy HDR-ként értelmezze az avisynth-től kapott képet. 
 
Egy lehetőség talán még van, az, hogy az avisynth konvertálja HDR-ről SDR-re a filmet (a BT2020 konverzió meg megy a MadVR-ben, ahogy már volt szó róla). De ezen még gondolkozom... 

Avatar
Cinemadness
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 204
Csatlakozott: 2016.02.10., szer. 12:26
Értékelés: 113

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Cinemadness »


Örülök, hogy majd minden sikerült, legalábbis az út eleje kövezve. Az általad említett - vagy ahhoz közeli - csoda létezik, keresd cinema color management, madvr color management címen és bő irodalmat találsz, egyik ajánlott olvasmány.
 
A téma bonyolult, nem ide való, nem árt egy szakember a közelben, aki pontosra kalibrálja a vetítőt, majd a végeredmény, felhasználói igény és a projektor tudása szerint eldönthető szükséges szín-menedzsment vagy sem, adott környezetben mit hoz és mit visz.
 
Mikor legutóbb próbáltam kifejteni, hogy a szerencsétlen videofil HDMI kábel csere helyett ehhez még nyúlhatna, pancsolásnak nevezték,    úgyhogy ebben a szellemben írj róla. Remélem a teljes setupot összehozod a fantasztikus vetítési technikáddal, csak jó mozizást tudok kívánni hozzá!

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


Nem akartok étmenni ezzel a htpc topikba?
 
Hát ... szerintem ez a "hogyan vetítsünk HDR+BT2020 filmet régi projektorral" kérdéskör, ami a projektorokhoz IS tartozik. Másrészt valóban a HTPC tűnik ebben a pillanatban az ígéretes megoldásnak ... szóval ebből a szempontból pedig át kellene mennünk. Határeset ...
 
A tegnap esti tapasztalatok:
 
- MadVR simán viszi a HDR + BT2020 filmet és szépen megcsinálja a színtér- illetve HDR->SDR konverziót. Ezt kikapcsolva fakó és dinamikátlan lesz a kép, tehát egyértelműen MEGTÖRTÉNIK a konverzió. Azt persze NEM tudom megállapítani, hogy mennyire korrekt a végeredmény, de biztos, hogy SOKKAL nézhetőbb, mint konverzió nélkül. Szerintem vehetjük úgy, hogy a régi projektorok így már kompatibilisek az új filmekkel. Lehet, hogy kicsit még kell majd hangolni pár paramétert, meg persze a felbontás "csak" FullHD lesz, de a filmet le lehet játszani és élvezhető a kép. 
 
- Ahogy látom, a MadVR-ben egy komplett CMS is van. Meg lehet adni neki a kijelző szín-alappontjainak a koordinátáit és (gondolom) ezeket figyelembe véve fogja a színeket "keverni" (illetve kompresszálni). Magyarul ha a projektorunk nagyobb színteret tud megjeleníteni mint a Rec709 háromszöge, akkor a projektor által megjeleníthető TELJES GAMUT KIHASZNÁLHATÓ a BT2020 forrás megjelenítéséhez. Ezt persze nem tudtam kipróbálni, de ha tényleg jól működik, akkor ez egy kegyetlen nagy csoda! Innentől ez használható pl. a CMS nélküli projektorok Rec709-re kalibrálására is ... és nekem pont van is otthon egy CMS nélküli, de amúgy elég jó 3 chip-es DLP-m. És ezt használva  a BT2020 anyag is jobban inézhet ki pl. a LED-es projektorokon.
 
-  A proci és a GPU terhelése gyakorlatilag nulla (persze az egyszerűbb algoritmusokat használva a MadVR skálásási lehetőségek közül).
 
- Játszottam a "display nits" beállítással. Úgy tűnik 120nit-et "hazudva" lesz a legvilágosabb a kép. Szemre nem borzalmas a fényes részek dinamikájának a csökkenése sem, de a "compress highlights" beállítást kikapcsolva csúnyán beégnek a fényes részek. Ekkor látszik, hogy valóban kompresszálja a MadVR a fényes pixeleket, de szerintem teljesen "elfogadható" a végeredmény, megmaradnak a fényes részekben a részletek (az eddig tesztelt filmrészletekben legalábbis).
 
- Az Avisynth-es lejátszás is "működik" (azaz a film elindul) de sajnos itt van egy komoly gond:
 
- A MadVR sajnos SDR anyagnak ismeri fel az avisynth-en átment képet. Akkor is, ha 10 bit színmélységre konvertálom avisynth(plus)-ban. Úgy tűnik a MadVR csak akkor tekinti HDR-nek a képet ha van benne HDR metaadat. Azt még nem tudom hogy lehet-e és ha igen, hogyan átküldeni az avisynth-en. Ha ez nem lehetséges, akkor az avisynth-es lejátszás nem fog működni MadVR-rel ... sajnos. 
 
- A MadVR az avisynth-en átment képet Rec709 színterűnek is tekinti (még akkor is, ha 10 bit a színmélysége) de erre VAN elkerülő megoldás és (meglepő módon) ez még MŰKÖDIK IS! A megoldás innen van:
 
http://hckleakedworld.com/2016/01/09/ne ... n-feature/
 
Annyit kell csak csinálni, hogy a “Primaries=2020 Matrix=2020” szöveget be kell tenni az avisynth script-et tartalmazó alkönyvtár nevének a végére. A MadVR felismeri, hogy a tartalmazó könyvtár nevében benne van ez a szövegminta és onnantól kezdve BT2020 színterűnek tekinti a filmet. Ez azonnal meg is oldja a BT2020 színtér-konverzió problémáját, ezután a színek "megjönnek" és a kép többé már nem lesz fakó ... de sajnos a HDR dinamika ettől még NEM konvertálódik, tehát csak színes lesz a kép, de a kontraszt továbbra is nagyon gyenge marad.
 
Hát ... én igazából kicsit megnyugodtam. A rezgőtükrös-felbontásduplázós lejátszás ugyan még nem megy, de pl. egy 2560 pixeles (és jól szaturált alapszínekkel rendelkező) projektoron már szépen lehetne vetíteni 4K-s HDR+BT2020 filmet és a nagyobb felbontás mellett a nagyobb színtér (egy része) is kihasználható lenne. Ugyanez persze működik 1080p projektorral is, de ott sokat nem nyerünk a 4K felbontással ... viszont legalább a filmet meg lehet nézni és igazából jól is mutat a vásznon.
 
Egy reménysugár azért még mindig van: ha a MadVR-nek van ez a "könyvtárneves BT2020" beállítása, talán van hasonló trükk a "HDR" esetére is, tehát TALÁN további szöveget beírva a könyvtár nevébe, "rábeszélhetjük" a MadVR-t, hogy metaadat nélkül is tekintse HDR-nek a filmet. Ha ez működne, akkor az avisynth-el (azaz rezgőtükörrel, Virtuál4K-ban) is simán menne a HDR lejátszás, mivel a MadVR-nek CSAK a HDR->SDR konverzió a feladata, az meg a GPU-n futtatva nagyon gyorsnak látszik, tehát szerintem NEM lesz gond a gép sebességével.

Avatar
Hiccusz
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3213
Csatlakozott: 2013.08.21., szer. 10:16
Értékelés: 1379

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Hiccusz »

Nem akartok étmenni ezzel a htpc topikba?

Avatar
Cinemadness
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 204
Csatlakozott: 2016.02.10., szer. 12:26
Értékelés: 113

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Cinemadness »


Az nem gond, a 8 bites RGB megy. 
Gyorsan oszlassunk egy félreértést, ha pongyolán fogalmaztam. Utolsó bekezdésedre reagálva elsőként, HEVC UHD és a korábbi szabvány BD-t is lehet hardveresen dekódolni, sőt legtöbb hardveres környezetben ajánlott (mindkettőre LAV DXVA copy back, vagy és hardvertől függően DXVA D3D11, kisebb erőforrással, de megkötésekkel). Ettől függetlenül, azaz GPU HEVC dekódolás mellett - videofileknek -  már nem ajánlott a hardvert egyben DXVA2 chroma és DXVA2 kép le-fel skálázásra használni, tudniillik erre a feladatra az AMD és Nvidia gyárilag gyenge algoritmusokat használ, úgy mint bilinear, lanczos stb. Tehát alapesetben - és többek között -  ennek okán vetjük be a madvr-t, annak high end skálázóit. Mint ahogy korábban mellékelt képen láttad, hardveres HEVC mellett, madvr chroma skálázás, madvr downscaling algoritmus és SDR konverzió a végeredmény a projektor útjáig.
 
​Remélem így érthetőbb, bár nem tudom ebben a topikban mekkora közönség számára szolgálunk eme társalgással releváns infókkal, érdekességekkel (0-1?). Igazából azt sem hol férnénk el on topic, mert annyira szélesen érintettünk témaköröket.
 
- Megkerülés 2:
 
Szvsz Chroma átugrás csak LAV DXVA native +  Trade Quality for Performance + DXVA2 pipa fog létrejönni. Kép fel és leskálázás egyszerűen VR-en belül DXVA2-t pipálsz.
 
- Chroma és képminőség:
 
Bizony, natív tartalomnál nem olyan látványos, mint egyesek hiszik.
 
Néhány megjegyzés:
 
- Amint felskáláznál, akármit 1080p-re vagy 2160p-re, óriási különbségek lennének eltérő algók nyomán, főképp DXVA2 vs VR.
 
- Tovább bonyolódik a helyzet, ha az egész nap tárgyalt eseteket valaki - akár Te magad is - valós életben kipróbálná, hiszen legtöbb hardverhez eltérő madvr profilokat is kell gyártania, mert teljesen más GPU erőt kíván ha a nézett anyag 720p, 1080p, ne adj isten UHD, UHD 60 fps. Ahogy megyünk feljebb, ahogy szeretnék egyre pontosabb képet, annál több nyers erőre van szükség, annál kevesebb render idő áll rendelkezésre. Értelemszerűen ilyenkor külön profilban hozzáadott gyengébb számítási teljesítményt igényló algót ildomos bevetni. Helyzeted extrém mód kuszálja, hogy nálad plusz extra script dolgozik, amiről nekem nulla gyakorlati tapasztalatom.

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


Igen, ha a projektor képes felismerni és fogadni full RGB-t...
 
Az nem gond, a 8 bites RGB megy. 
 
> ... a ma elérhető legjobb képminőséggel a chroma fel, és a kép fizika leskálázását ... Ha a kép fel-le skálázást kerülnéd, egyszerűen használod a DXVA2 down/upscaling funkciókat VR-en belül. Chroma picit bonyolultabb, ahhoz asszem natív dekódolás kellene, hogy elkerülhesd a madvr-t .
 
Ezt még nem értem pontosan, de majd meglátjuk. Szerintem NEM csinál skálázást a MadVR ha azonos a bemeneti- és kimeneti felbontás és 4:4:4 a bemenő színformátum, hiszen akkor nincs is mit skálázni ( a chroma felbontása ugyanaz mint a luma-é, tehát "egyenesbe" lehet RGB-re konvertálni). De most még nem tartok itt... viszont már fel van telepítve itthon a MadVR.
 
> Továbbá elméleti szinten: Ha DXVA a színtér, fel-le skálázás minden szinten kimarad, azaz nvidia hardveres dekodólás aktív, abban az esetben eldobsz magadtól egy rakás képminőség pluszt. ..
 
Ez tény. Viszont szerintem (és ez személyes vélemény, tehát vitának helye VAN) szóval szerintem a skálázgatással meg a chroma upsampling-gel nyerhető plusz képminőség annyira minimális a dupla felbontáshoz képest, hogy kb. el is lehet hanyagolni.
 
Egy csomót teszteltem, hogy látom-e szemmel a 4:4:4 színábrázolású félképek és a 4:2:0 közötti különbséget. Megállapítottam, hogy igen, látom, van kb. 20 olyan képkocka az összes rendelkezésre álló 4K filmben összesen, ahol ez (közelről) látszik (éjszakai felvételeken a neon-fényreklámok színe "megfogottabb" 4:4:4-ben, tehát nem "kenődik" ki a szín). Látom, de mivel annyira ritkán látható és annyra kicsi a különbség, nem tulajdonítok neki nagy jelentőséget. Nyilván ha lehet, 4:4:4-et használok, de ha nem fog menni, akkor sem leszek szomorú.
 
Mivel nem kell skálázni (a film felbontása pont duplája a projektor felbontásának, tehát csak szét kell válogatni a pixeleket) ezért ennek az előnyeit nyilván elméletileg sem tudnám kihasználni. Ha majd egyszer lesz pl. 2560 pixel felbontású projektorom, akkor ez meg fog változni, de ez még a távoli jövő...
 
Az viszont jó kérdés, hogy a hardveres HEVC dekódolás mennyivel gyengébb minőségű a szoftveresnél. Ha nagy a különbség, akkor bajban vagyok, mert a processzorom tuti nem bírna dekódolni egy 4K felbontású HEVC-t ... és pluszban még a feldolgozást is megcsinálni. És szerintem ehhez olyan drága gép kellene, amit én nem is biztos, hogy meg tudnék (vagy akarnék) fizetni. Szóval nagyon remélem, hogy nincs igazán nagy gond a hardveres HEVC dekódolással ... :-)

Avatar
Cinemadness
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 204
Csatlakozott: 2016.02.10., szer. 12:26
Értékelés: 113

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Cinemadness »



Ráadásul nálam egy egészen őrült "lánc" működik jelenleg. Meglátjuk mit sikerül kihozni belőle...
 
.........................
 
Szerintem ezt nem is tudhatjuk biztosan. A HDR film "gyári" SDR változatáról csak szeretnénk azt hinni, hogy "korrekt" módon csinálta a stúdió a konverziót. De ezt igazából lehetetlen teljesen korrekt módon csinálni, hiszen mindenképpen adatvesztésről beszélünk. Onnantól pedig jó kérdés, hogy mi legyen a cél? Az, hogy
- az SDR változat a lehető legjobban hasonlítson a HDR verzió képéhez? Vagy inkább
- az, hogy a legkellemesebb legyen emberi szemmel nézni az SDR változatot? Vagy hogy:
- a konvertálás hibái legyenek a legkevésbé láthatóak? Vagy hogy:
- a lehető legkevesebb részlet vesszen el a HDR anyagból?
 

Igen, ha a projektor képes felismerni és fogadni full RGB-t, majd azt már akárhogy kiadni magából, akkor mindenképp háromszor  0-255 útvonal a legjobb, legkevesebb konverzió 1080p BD esetében is, hiszen a VGA RGB-ben számol, egyszer mindenképp RGB lesz. Ha a vetítő nem tud mit kezdeni RGB jellel, akkor további 2 lehetőség adódik YCC konverziókra.
 
- madvr folyamatok redukálása GPU kímélés szemszögből:
 
Mindenképp elvégezné, ráadásul a ma elérhető legjobb képminőséggel a chroma fel, és a kép fizika leskálázását (illetve akinek kell, felskálázását SD>HD>720és1080p>UHD). Egytől egyig, akár brutális erőforrást igényelve a minél pontosabb végeredményért. Ha a kép fel-le skálázást kerülnéd, egyszerűen használod a DXVA2 down/upscaling funkciókat VR-en belül. Chroma picit bonyolultabb, ahhoz asszem natív dekódolás kellene, hogy elkerülhesd a madvr-t .
 
- BD HDR és SDR verziók:
 
Nem vagyok biztos benne, hogy nem teljesen külön transzfert kapnak, de ennek utána kéne járni. Sok jó  kérdés a levegőben...
 
Továbbá elméleti szinten: Ha DXVA a színtér, fel-le skálázás minden szinten kimarad, azaz nvidia hardveres dekodólás aktív, abban az esetben eldobsz magadtól egy rakás képminőség pluszt. Tudnod kell, hogy a földkerekség legerősebb VGA-ja is gyengébb, pontatlanabb képminőséget produkál nvidia bilinear algoval, mint egy 30 eurós iGPU-s processzor közepesen korrekt madvr algoritmussal. Ezért egyéni pref, rengeteg döntési helyzet, hogy mit helyezel előtérbe a képalkotási folyamat során.
 
Mivel zseniális kitaláltad a magad módszerét, ezért abszolút megértem a választott irányvonalat. Egyelőre HDR>SDR fenti formában működik korrektül, talán a Kodi kaphat a későbbiekben HDR funkciókat bűvészkedés nélkül, de ez téged nem érint.

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


Egyébként van még egy további lehetőség, ami TALÁN megoldaná a BT2020 konverziót a projektoron belül. De ezt is ki kellene próbálni.
 
Az én gépemben a CMS-ben megadod az (elsődleges és másodlagos) szín-alappontok műszerrel mért koordinátáit (a CIE diagramban) majd ezután megadod, hogy hova "szeretnéd" hogy tegye a gép az alappontokat a vetített képben. Természetesen az ember a "szeretném" részben a Rec709 (szabványos) alappontjainak a koordinátáit adja meg manapság. Na de mi lenne ha itt pl. a DCI-P3 vagy akár a BT2020 alappontok koordinátáit adnánk meg? Nyilván ezeket NEM tudná megjeleníteni a gép, de mivel ez egy okos gép, tuti biztosan tudja az alapszínek fényességét valahogyan "kompresszálni" (mivel RGBCYM színkerék van benne, tehát a fehérszint NEM azonos az R+G+B hármas fényerejének az összegével és mégsem égnek be az alapszínek a tesztábrán, tehát kompresszálva van a fényerejük).
 
Mivel egyes gépek esetén lehet, hogy a színkerék szűrői egyes szegmensek esetén kicsit szélesebben eresztenek át (tehát NEM elég szaturált az adott alapszín ahhoz, hogy a Rec709 maradéktalanul megjelenjen) szóval elméletileg a szín-dekódoló rendszernek fel kell lennie készülve arra is, hogy valamelyik alapszín "szaturációját kompresszálja". Akkor pedig akár megadhatunk mind a 6 alapszínre a megjeleníthető tartományon kívüli "kívánságokat", szerintem a gép a saját algoritmusával meg fogja oldani a konverziót. Lehet, hogy "szarul" csinálná de legalább NEM terhelné a HTPC-t a feladat, tehát annak "csak" a HDR->SDR konverzióval kellene foglalkoznia. Nem tudom, hogy ez lehetséges-e ... de egy próbát szerintem megérne... persze ehhez talán nem RGB hanem YUV jellel kellene "hajtani" a projektort ... de szerintem ez simán lehetséges. Vagy a MadVR-nek kellene azt mondani, hogy csak a HDR-SDR konverziót csinálja meg, a színtérrel ne foglalkozzon ... 

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


Igen, a video renderer és az nvidia GPU-d végzi izomból a folyamatokat.... Általános tanácsokat lehet csak adni konkrét lánc ismeretének híján.
 
Ráadásul nálam egy egészen őrült "lánc" működik jelenleg. Meglátjuk mit sikerül kihozni belőle...
 
> Azért részesítjük előnyben a 4:4:4 kimenetet minden mással szemben, hogy a legkevesebb konverzió történjék a teljes áthaladási folyamaton.
 
Sajnos én még nem láttam 4:4:4-es 4K filmet "élőben". Nekem jelenleg csak 4:2:0 színábrázolású 4K filmem van otthon. Viszont emiatt jelenleg valóban a 4:4:4 kimenethez kell a legkevesebbet konvertálni (mert ugye az eredeti 4K filmben pont 1080p a felbontása a szín-különbségi-képeknek). Viszont ehhez szét kell "vágni" az Y, U, V színcsatornákat, majd az Y feldolgozása után újra összekombinálni őket és ez (valamiért) igen lassú. Emiatt DURVÁN gyorsabb az U és V képeket (pl. bilineárisan) fele méretre méretezni és 4:2:0-ként összekombinálni őket a teljes felbontású Y "jellel" egy színes képpé. Mivel ezt az avisynth szoftveresen csinálja, ezért ez gondolom minden gépen így lenne ... 
 
És még valami. A 4:2:0-ban csak NEGYEDE mennyiségű szín-információ van (a 4:4:4-hez képest). A BT2020 konverziót tehát csak NEGYEDE "számban" kell megcsinálni, ha 1080p felbontású és 4:2:0 (fél)képeket használunk. Ez igen durva különbség, ez lehet akár a megoldás kulcsa is. És a vásznon tényleg nem látszik gyakorlatilag semmi különbség. Persze a fényességjel ettől még marad (2x)1080p de ez is (2x) jobb, mint ha 1db 4K kép lenne a bemenet. Ha egy közepes gépen elfut a MadVR úgy, hogy 4K bemenetet kap, akkor TALÁN ez nálam is menni fog ebben a "könnyített" változatban. És nekem ez már elég is lenne. :-)
 
> Viszont ha úgy döntesz, hogy a madvr végzi az SDR konverziót, annak további alapbeállításit is kezelned kell.
 
Remélem ezek a beállítások nem "pilótavizsgás-bonyolultságú" dolgok... de legalább mostmár tudom kitől kell segítséget kérni, ha valamit nem értek... 
 
> Végeredményben érintőlegesen eljutottunk a tegnap feldobott kérdésemhez: az eredeti BD verzió vagy a HDR>SDR jobb-e full HD vetítőn.
 
Szerintem ezt nem is tudhatjuk biztosan. A HDR film "gyári" SDR változatáról csak szeretnénk azt hinni, hogy "korrekt" módon csinálta a stúdió a konverziót. De ezt igazából lehetetlen teljesen korrekt módon csinálni, hiszen mindenképpen adatvesztésről beszélünk. Onnantól pedig jó kérdés, hogy mi legyen a cél? Az, hogy
- az SDR változat a lehető legjobban hasonlítson a HDR verzió képéhez? Vagy inkább
- az, hogy a legkellemesebb legyen emberi szemmel nézni az SDR változatot? Vagy hogy:
- a konvertálás hibái legyenek a legkevésbé láthatóak? Vagy hogy:
- a lehető legkevesebb részlet vesszen el a HDR anyagból?
 
Szerintem minden esetben máshogy kell beállítani a képi dinamika (és színtér) kompresszióját. Nem egyszerű kérdések ezek... vagy legalábbis én még nem látom a megoldásokat ... :-)
 
És persze akkor még ott a kérdés, hogy mi legyen azokkal a projektorokkal, amelyek nem tudnak ugyan teljes DCI-P3 színteret, de azért JÓVAL nagyobb színteret tudnak a valóságban, mint ami a Rec709-hez kell (esetleg LED a fényforrásuk). Ki tudjuk használni a "plusz" színteret akkor,ha az "csak" valahol a DCI-P3 és a Rec709 "között" van? Lehet megadni "speciális" színtér-konverziós mátrixot a MadVR-nek? Vagy mondjuk megadhatjuk neki a konkrét megjelenítő alapszíneinek a koordinátáit és akkor ezeket figyelembe véve csinálja a színtér-konverziót? Mert az NAGY királyság lenne! Még akkor is, ha ez esetleg nincs "kivezetve" a GUI-ra, hanem mondjuk valami konfig fájlba kell beírogatni az alapszínek koordinátáit... 

Avatar
Cinemadness
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 204
Csatlakozott: 2016.02.10., szer. 12:26
Értékelés: 113

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Cinemadness »


Igen, a video renderer és az nvidia GPU-d végzi izomból a folyamatokat. Azért nincs konkrét hardveres HEVC (LAV) dekódolásra, továbbá az összes egyéb render folyamatra konkrét tanács, mert egyénileg tér hardvertől, op rendszertől és képmegjelenítőtől függően mi lesz az üdvözítő beállítás. Teljesen másképp viselkedik ugyanazon szoftveres setup nvida illetve AMD GPU-val, Windows verziókon át, AVR és processzor áthaladáson vetítőkig. Általános tanácsokat lehet csak adni konkrét lánc ismeretének híján.
 
Azért részesítjük előnyben a 4:4:4 kimenetet minden mással szemben, hogy a legkevesebb konverzió történjék a teljes áthaladási folyamaton. Persze ahogy írod, ezek nüanszok lehetnek és szintúgy ismerni kell a környezet elemeit.
 
Viszont ha úgy döntesz, hogy a madvr végzi az SDR konverziót, annak további alapbeállításit is kezelned kell. 
 
Végeredményben érintőlegesen eljutottunk a tegnap feldobott kérdésemhez: az eredeti BD verzió vagy a HDR>SDR jobb-e full HD vetítőn. Mivel a konverziós folyamat vége valamilyen szinte találgatás, szvsz több esetben a színhelyes 1080p BD jobb lehet. Bonyolíthatjuk a két eltérő BD transzferrel és képrészletességgel, illetve azzal, ha gyűjteményben rakunk el filmeket, de nincs még HDR-képes vetítőnk, mit nézzük amíg lesz?  Sokan nem is érthetik miért nem lehet nyugalomban leülve megnézni egy filmet. 

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »



A 950-es elég lehet egy s másra. Alapesetben Copy Back mód is OK, de a HEVC filmek és hardverek kapcsolata kicsit más, mint előzőleg. Ezért a könnyítés D3D11-gyel, de amíg tesztelsz ezzel nem érdemes bonyolítani az ügyet, főleg mert adott egy korrektebb VGA...
 
Ha a rendszered a folyamat végén SDR konverzión hasal el nyers erőben,  tedd a kis pontocskát high-ról low quality fülre. A nit érték alapértelmezetten 400, onnan mész sötétítve lefelé...

 
OK, köszi, megpróbálom. Ha nagyon nem megy a dolog, akkor majd sorban mindent "low"-ba teszek vagy amit lehet, kikapcsolok. Ha még akkor sem megy ... akkor majd kitalálom mi legyen.
 
Mondjuk a "pixel shader math" szöveg elég bíztatóan hangzik az alábbi képen, ha jól értelmezem, a GPU-n a CUDA magok fogják megcsinálni a konverziót (és elméletben meg is tehetik, hiszen a pixelek egymástól 2*2-esével függetlenek) szóval a CUDA magok dolgozhatnak egymással párhuzamosan. Mivel vagy 768db van belőlük a GPU-ban, talán ez menni fog. :-)
 
Az is jó hír, hogy ha a CUDA magok jelenlegi száma kevésnek is bizonyul a feladathoz, ezt (és a frekvenciát) valamint a HEVC stream dekódolásának a sebességét simán lehet növelni egy izmosabb/modernebb videókártya beszerzésével. Ez még mindig kevésbé fájdalmas, mint a gépet kompletten kicserélni belülről. Az egyik kölyöknek van otthon egy GTX 1050-es kártyája, ha az enyém nem bírja, majd azzal is teszek egy próbát. 
 
Egyelőre még nem akarok pánikolni, meglátjuk, hogy lesz-e egyáltalán valami gond (illetve ha igen, akkor a "lánc" melyik részével) és majd kezeljük a problémát ha jelentkezik.  
 
Szerencsére a CPU oldalon, a képfeldolgozásban is bőven van még tartalék, pl. a kép élesítését kompletten el lehet hagyni az avisynth script-ben, mivel ez (szemre) keveset számít (viszont sok CPU időt visz el).
 
Jelenleg egyébként a (fél)képek 4:4:4 színábrázolásúak, de szemre ez is NAGYON keveset számít, durván gyorsabb a feldolgozás ha 4:2:0 félképeket használok. Ember nem mondja meg a különbséget szemre, úgyhogy erről is le tudok mondani, ha így megoldható a HDR és a WCG (elfogadható) megjelenítése. 
 
Viszont 400 nit ... hűha ... annak még az ötöde is komoly projektort igényel. Én (műszer szerint) kb. 270 lux fénysűrűséget tudok elérni, ami még 100 nit sincs ... de mondjuk nem is az a cél, hogy kiégjen a szemem, hanem hogy élvezhető színekkel és elfogadható dinamilkával megjelenjen az, amit a projektor egyébként nem tud megjeleníteni. Ha ez működik, akkor sokan boldogok leszünk ... :-)

Avatar
Cinemadness
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 204
Csatlakozott: 2016.02.10., szer. 12:26
Értékelés: 113

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Cinemadness »


Avisynth nem tudom mennyiben fog beleszólni, végeredménynek hasonlónak kéne lennie ehhez: Utazók UHD HDR BD, 2160p-HDR>1080p-SDR magas minőségű chroma skálázással, leskálázással egy 10bit RGB 4:4:4-et feldolgozni képes vetítőn 270 nit környékére állítva.
 


Avatar
Cinemadness
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 204
Csatlakozott: 2016.02.10., szer. 12:26
Értékelés: 113

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Cinemadness »


 
A 950-es elég lehet egy s másra. Alapesetben Copy Back mód is OK, de a HEVC filmek és hardverek kapcsolata kicsit más, mint előzőleg. Ezért a könnyítés D3D11-gyel, de amíg tesztelsz ezzel nem érdemes bonyolítani az ügyet, főleg mert adott egy korrektebb VGA...
 
Ha a rendszered a folyamat végén SDR konverzión hasal el nyers erőben,  tedd a kis pontocskát high-ról low quality fülre. A nit érték alapértelmezetten 400, onnan mész sötétítve lefelé...

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


Nyilván a megjelenítőd+peak nits ahol tetszőleges számmal kísérletezel. Azon gondolkodom egy HEVC képes VGA, mely tud DXVA11 natívban dekódolni videót - mint legkisebb erőforrás -, akkor az SDR konverzió lehetséges elfutna a legkisebb költségvetésű VGA-val is. Azonban ilyenkor a chroma és egyéb skálázás is DXVA, tehát a madvr-ot csak SDR-re befogva minimálisra csökkented az erőforrásigényt. Persze ezzel elveszik az elérhető maximum képminőség, de lehet UHD HDR filmeket SDR képmegjelenítőn élvezni.
 
Hát ... ennél nálam kicsit (sajnos) bonyolultabb a helyzet. 
 
A (4K) HEVC stream-et egy Nvidia GTX 950 dekódolja, de "DXVA2 - Copy Back" módban, tehát a dekódolt (4K) frame visszakerül a gép RAM-jába.
 
Ezután egy avisynth script ráélesít a képre (a túlméretes pixelek hatását csökkentve) majd szétválogatja a (midkét koordinátájukban) páros, illetve páratlan pixeleket két külön (1080p) képre és megduplázza a framerate-et (tehát 4K/24FPS helyett 1080p/48FPS-es lesz a film, minden második képben a "páros" a maradék képekben a 4K kép "páratlan" pixelei). Ezután a script egy jelet tesz a "páros" pixeleket tartalmazó képre, amit majd egy fényszenzor fog később érzékelni a vetített képben és az alapján billegtet egy elektromágnessel mozgatott síktükröt, amin a gép fényét a vászonra vetíti, pont mint az E-Shift csak nem kell hozzá sem kettőstörő kristály, sem polarizált fény. A kép még itt is YUV formátumban van, NEM történt még RGB konverzió, tehát megmaradt a BT2020 színtér és a HDR fényességjelből a 8 (magasabb helyiértékű) bit. 
 
Ezután kellene megcsinálni a BT2020 -> Rec709  konverziót a MadVR-nek, illetve közben a HDR -> SDR konverziót is, tehát a végére lenne egy RGB (24bit) kép, ami a WCG és HDR forrás ellenére is jól mutat a régi projektoron. Vannak kétségeim, hogy ehhez elég "kraft" lesz az Intel Core i5 2500K prociban, még úgy is, hogy 4,6Ghz-en megy (és a HEVC stream-et nem neki kell dekódolni). 
 
Az egyetlen pozitívum, hogy mire a MadVR-ig eljut a kép, már az eredeti 8,3 megapixel helyett csak 4,15 van benne, tehát FELE mennyiségű pixelt kell a MadVR-nek átkonvertálnia a 4K-hoz képest ... viszont még mindig az 1080p dupláját.
 
Kipróbálom, hogy ez menni fog-e, köszi az info-t, első körben az alábbi kép alapján fogom beállítani a paramétereket és meglátjuk mi történik... 

Avatar
Cinemadness
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 204
Csatlakozott: 2016.02.10., szer. 12:26
Értékelés: 113

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Cinemadness »

Nyilván a megjelenítőd+peak nits ahol tetszőleges számmal kísérletezel. Azon gondolkodom egy HEVC képes VGA, mely tud DXVA11 natívban dekódolni videót - mint legkisebb erőforrás -, akkor az SDR konverzió lehetséges elfutna a legkisebb költségvetésű VGA-val is. Azonban ilyenkor a chroma és egyéb skálázás is DXVA, tehát a madvr-ot csak SDR-re befogva minimálisra csökkented az erőforrásigényt. Persze ezzel elveszik az elérhető maximum képminőség, de lehet UHD HDR filmeket SDR képmegjelenítőn élvezni.

Avatar
Cinemadness
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 204
Csatlakozott: 2016.02.10., szer. 12:26
Értékelés: 113

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Cinemadness »



Hol? Hogyan? Ki? Mivel? 
 
Bocsi, de nekem is ez pont a problémám (és másoknak is), tehát adott egy elég jó minőségű SDR/Rec709. vetítő, de hamarosan csak HDR anyag lesz (4K felbontással) hozzáférhető. Ha jól megoldott lenne az Általad említett (HDR -> SDR) konverzió (és persze a BT2020-> Rec907 színtér-átalakítás) szóval akkor nyugodt lennék a jövővel kapcsolatban, mert ebben az esetben a rendszerem "jövő-kompatibilis" lenne. Ha viszont a rendszer nem lesz kompatibilis az új technológiákkal, akkor kb. annyit ér majd, mint egy autó, amihez nincs üzemanyag. És ez NEM csak az én problémám...
 
Tudtommal PC-n a MadVR renderer tudja a fent említett konverziókat "röptében", de még nem volt időm foglalkozni vele, És ha esetleg NEM ez a jó megoldás, akkor nem is pazarolnék rá időt...
 
Szóval részleteznéd egy kicsit, hogy hogyan látszik megoldódni ez a dolog? Nagyon kiváncsi vagyok... és szerintem mások is.

Madvr persze, röptében. De ma már ez nem egy önálló renderer, szinte teljes video proci feladatot ellát. Azonban teljes HDR>SDR kiaknázáshoz VGA-ra van szükség, erősre. 2160p>1080p + HDR>SDR közepes minőségen kb RX560 szint, magas minőségen RX580. HDR kijelzővel pedig egyszerűn átengeded. Így néz ki pl 265 peak nits mellett. Nyilván ebben a műfajban sztenderdek nincsenek, saját láncban kell a végeredményt kísérletezni. Legjobb lenne egy HDR-t nem csak szabványban tudó, hanem valóságban prezentálni képes proji emberi áron, sajnos még nem látok ilyet.
 


Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


... nagyon szépen megoldódni látszik a HDR és HDR>SDR lejátszás is, legalábbis amit utóbbiból ki lehet hozni.
 
Hol? Hogyan? Ki? Mivel? 
 
Bocsi, de nekem is ez pont a problémám (és másoknak is), tehát adott egy elég jó minőségű SDR/Rec709. vetítő, de hamarosan csak HDR anyag lesz (4K felbontással) hozzáférhető. Ha jól megoldott lenne az Általad említett (HDR -> SDR) konverzió (és persze a BT2020-> Rec907 színtér-átalakítás) szóval akkor nyugodt lennék a jövővel kapcsolatban, mert ebben az esetben a rendszerem "jövő-kompatibilis" lenne. Ha viszont a rendszer nem lesz kompatibilis az új technológiákkal, akkor kb. annyit ér majd, mint egy autó, amihez nincs üzemanyag. És ez NEM csak az én problémám...
 
Tudtommal PC-n a MadVR renderer tudja a fent említett konverziókat "röptében", de még nem volt időm foglalkozni vele, És ha esetleg NEM ez a jó megoldás, akkor nem is pazarolnék rá időt...
 
Szóval részleteznéd egy kicsit, hogy hogyan látszik megoldódni ez a dolog? Nagyon kiváncsi vagyok... és szerintem mások is.

Avatar
Cinemadness
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 204
Csatlakozott: 2016.02.10., szer. 12:26
Értékelés: 113

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Cinemadness »

Kis kieget engedjetek meg, még ha nem teljesen on is, de ne legyen félreértve. Felbontás és HDR-től függetlenül - ami nyilván sok változást hozott és hordozhat magával -  egy filmre vett alkotás, illetve tisztán vagy keverve digitális anyagon utómunkálatok során, koncepcióval felvitt grain mennyire mutat másként a 1080p és UHD változaton. Vagy mennyire eltérő szándékosan egyik a másikkal szemben. Mindent összevetve előfordulhat, hogy két külön élményt kapunk a verzióktól függően, hol egyik, hol másik lesz jobb, attól függően milyen az eredeti nyersanyag, milyen háttér előtt látjuk. Bonyolítva HDR10, Dolby Vision verziókkal, továbbá HDR vagy SDR megjelenítőn éljük át az élményt (HDR>SDR mellett esetleg plusz 2160>1080p konverzió), a vetítő egyáltalán mit képes a HDR verzióból megmutatni, kiaknázza-e az új formátumot. Rengeteg a kérdés... Ha tévén moziznák egy fokkal egyszerűbb lenne. 

Avatar
Cinemadness
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 204
Csatlakozott: 2016.02.10., szer. 12:26
Értékelés: 113

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Cinemadness »


Nem akartam leszólni az Optoma-t, szerintem nagyon jó kis projektor az árához képest. Megvárom, míg kijön ennek az utódja, és ha tudni fog kb. 5000 lumen-t (HDR miatt) akkor cserélem is a Pana-t.
Nem is gondoltam, hogy leszóltad, képeknek ebben a formában nem szabad hinni. Előzetes infók alapján vártam a Benq W11000-et és a LED X12000-at, aztán élőben egyik kicsi, másik korszakosan durva csalódás volt.
 
Ha HDR miatt váltasz, látom az aláírásodban a PC-s eszközt, nagyon szépen megoldódni látszik a HDR és HDR>SDR lejátszás is, legalábbis amit utóbbiból ki lehet hozni. Magam nem feltétlen felbontás miatt cserélnék, sokkal inkább a formátummal együtt járó HDR10, 2020, Dolby Vision miatt. No meg a 1080p BD-vel szembeni UHD BD kiadványok nem egyszer jobb hangot és sokkal jobb BD transzfert tartalmaznak, tartalmazhatnának elméletben. Múmián lepődtem meg minap, grain-tömeg BD után mennyivel jobb kontraszttal, általánosan jobb képminőséggel adták ki. Persze fentiekhez nem elég olyan vetítő mely önmagában kezeli a formátumokat, mint HDR stb, megfelelő minőségben kéne azt vásznon viszontlátnunk, és ez nem lesz egyszerű sem vetítés technológiá(k)ból adódóan, sem anyagilag.

Avatar
nadtom
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1472
Csatlakozott: 2016.08.31., szer. 01:25
Értékelés: 402

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: nadtom »



Nem DLP jelenség. Nem világos mit jelent gyakorlatban az abbreviated calibration, de ha bajos lenne, kitérnének rá. Többet megtudsz ha végigolvasod. Otthon a kalibrált képét  természetesnek élnéd meg. A képek arra nagyon jók, hogy részletességet lehessen hasonlítani konkrétan a kettő, illetve egyéb projikkal. Előttem már le is írták a sok gond közül az egyik leglátványosabbat.... S mivel árban közel 2x difiről beszélünk, az Optoma kategórián belül feléből tud bizonyos elvárásoknak hasonlóan illetve jobban megfelelni.
 
Nem akartam leszólni az Optoma-t, szerintem nagyon jó kis projektor az árához képest. Megvárom, míg kijön ennek az utódja, és ha tudni fog kb. 5000 lumen-t (HDR miatt) akkor cserélem is a Pana-t.
Sztereo: Bodor Audio PC - Asus Xonar STX II - AQ Wel IC - NAD M25 végfok - AQ Wel hsz kábel - Elac 249.3 front
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1

Avatar
Cinemadness
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 204
Csatlakozott: 2016.02.10., szer. 12:26
Értékelés: 113

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Cinemadness »



A templom toronynál még a képeken is borzasztó az ég színe, semmi köze a valósághoz.
Ami még szembetűnő nekem, hogy az Optoma esetén szinte minden megjelenített színhez, olyan mintha "fekete festék lenne keverve" (úgyis lehetne fogalmazni, hogy koszosan a színek). Ez pl. jól látszi a baba bőrének a színén vagy a templom torony kupoláján, gondolom ez a DLP technológia miatt van.

Nem DLP jelenség. Nem világos mit jelent gyakorlatban az abbreviated calibration, de ha bajos lenne, kitérnének rá. Többet megtudsz ha végigolvasod. Otthon a kalibrált képét  természetesnek élnéd meg. A képek arra nagyon jók, hogy részletességet lehessen hasonlítani konkrétan a kettő, illetve egyéb projikkal. Előttem már le is írták a sok gond közül az egyik leglátványosabbat.... S mivel árban közel 2x difiről beszélünk, az Optoma kategórián belül feléből tud bizonyos elvárásoknak hasonlóan illetve jobban megfelelni. 

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »



A templom toronynál még a képeken is borzasztó az ég színe, semmi köze a valósághoz.
Ami még szembetűnő nekem, hogy az Optoma esetén szinte minden megjelenített színhez, olyan mintha "fekete festék lenne keverve" (úgyis lehetne fogalmazni, hogy koszosan a színek). Ez pl. jól látszi a baba bőrének a színén vagy a templom torony kupoláján, gondolom ez a DLP technológia miatt van.

 
Nem hiszem, hogy a DLP technológia miatt lennének gyengék a színek, a DLP chip színhűségével nincs elméleti probléma, de az már más kérdés, hogy ez a lézeres fényforrás mennyire jó, illetve hogy a kalibrálás mennyire volt pontos. 
 
A másik dolog, hogy a fényképeken NEM azt látjuk amit szemmel látnánk, hiszen a kamera színszűrői kicsit más hullámhosszakon engednek át, mint ahogyan a szemünk érzékel. A minap a feleségem lefotózta a lányunkat fehér szoknyában. A képen sárga lett a szoknya. És nem is kicsit. A színeket szemmel kell nézni, a fotók erre ma még nem alkalmasak. Főleg egy lézeres fényforrás esetén, ami szinte egyszínű fényt sugároz, megjósolhatatlan, hogy az hogyan fog átjutni a kamera színszűrőin.
 
Az viszont látszik, hogy az apró, kontrasztos részleteket összemossa a Sony, az égről gyakorlatilag letörlődtek a csillagok, pont mint ahogy a proji shootout-on is láttuk, hogy az LCD-k nem tudtak fekete alapon fényes pixeleket vetíteni. Minden technológiának van előnye és hátránya is.

Avatar
nadtom
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1472
Csatlakozott: 2016.08.31., szer. 01:25
Értékelés: 402

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: nadtom »


A kékes elszíneződést a kamera felvétel okozza, a valóságban nem olyan. Pontosabb képek.A templom toronynál még a képeken is borzasztó az ég színe, semmi köze a valósághoz. Ami még szembetűnő nekem, hogy az Optoma esetén szinte minden megjelenített színhez, olyan mintha "fekete festék lenne keverve" (úgyis lehetne fogalmazni, hogy koszosan a színek). Ez pl. jól látszi a baba bőrének a színén vagy a templom torony kupoláján, gondolom ez a DLP technológia miatt van.
Sztereo: Bodor Audio PC - Asus Xonar STX II - AQ Wel IC - NAD M25 végfok - AQ Wel hsz kábel - Elac 249.3 front
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1

Avatar
Cinemadness
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 204
Csatlakozott: 2016.02.10., szer. 12:26
Értékelés: 113

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Cinemadness »

A kékes elszíneződést a kamera felvétel okozza, a valóságban nem olyan. Pontosabb képek.

Válasz küldése

Vissza: “Házimozi”