Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Avatar
Tonyka
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5827
Csatlakozott: 2005.09.08., csüt. 00:27
Értékelés: 2564

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Tonyka »



 
 
Tonyka:
Azért még szerintem 2-3 év lesz amíg kifuttatják a 3D-t (már ha ez a szándék egyáltalán tényleg megvan).
Sok olyan film van most is amit meg szeretnék nézni (elsősorban Scifi-k), ha itt abbahagyják, örülök ha meg tudom majd nézni ezeket is.
Persze vannak olyan filmek amik kapcsán totál nem értem a 3D szükségességét. Az lenne a legjobb, ha a rendezők itt is aggyal állnának a kérdéshez, egész egyszerűen vannak filmek amik nem igénylik a 3D-t és vannak amik élményén óriásit dob.

Ezen nem veszünk össze, elfogadom, h van akinek bejön. Ettől függetlenül a világ már döntött, nem most, már vagy két évvel ezelőtt. Akkor amikor az Amerikai piacon megszűnt a 3D-s sport adó, akkor amikor az amerikai mozikban sokkal több gyermek a 2D-s mesére váltott jegyet a 3D ellenében. Akkor amikor a filmkészítők rájöttek, h nehezebb forgatni a 3D-s kamerákkal. Akkor amikor, úgy döntöttek a stúdiók, h jó lesz a filmek nagy többségének a konvertált 3D. Akkor amikor a tévé gyártók úgy döntöttek, h nem gyártanak tovább 3D-s tévét. Ha bele gondolsz a legszélesebb réteget ez érné el. Akkor amikor sokan szédülésre, hányingerre, kényelmetlenségre panaszkodtak. Szóval a szekrények alján porosodnak a 3D-s szemüvegek. A világ érdektelensége maximális, ha meg nincs érdeklődés nincs bevétel. Persze ez nem vigasztalja azokat akik kedvelik, de ez van, olyan, mint a bakelit, pár ember el van vele, de a világot már nem érdekli. Végezetül, sztem nincs olyan film amin dobna. A kristálytiszta 2D-s képpel nekem nem veheti fel a versenyt, hiába lóg ki egy - két effekt a kép síkjából. Ettől én valahogy nem lelkesülők fel, de ez én vagyok. 2017-ben 9 film forgott eredeti 3D-ben, és 22 konvertált, elég gáz. 
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


És azt a rohadt szivárványhatást nem változtatja pozitív irányba a beavatkozásod?
 
Sajnos NEM ... :-(

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


Ja, még egy magyarázat.
 
Miért "nem jó" a pixelek sorokban-oszlopokban való elhelyezése? És miért használja mégis ezt a vetítéstechnika?
 
A második kérdésre szerintem egyértelmű a válasz: a CRT világban megszoktuk, hogy az elektronsugár vízszintesen "rohangálva" rajtolta meg a képet. A digitális átállás során logikus volt ezt az elrendezést megtartani.
 
És hogy miért nem jó ez az elrendezés? Egyszerű példa: rajzoljunk egy kört pl. a Windows-ban a Paint programban. Nézzük meg jól! A teteje-alja-oldalai csúnyán "kockásak" (azaz "lépcsősek") lesznek a körnek. A 45 fokos irányokban viszont kevésbé érezzük "kockásnak" a kört. Azért, mert a hagyományos (vízszintes-függőleges) pixelstruktúra felbontása ezekben a 45 fokos irányokban gyök kétszer jobb. Lassan távolodva a monitortól eljön a pont amikor a 45 fokos irányokban már szép "ívesnek" érezzük majd a kört, míg felül-alul illetve jobbra-balra még mindig "kockásnak-lépcsősnek" látszik.
 
Ráadásul az emberi szem pont a vízszintes-függőleges irányokban jobb felbontású (igazából az agyunk van jobban "kihegyezve" ezekre az irányokra, a szem optikai felbontása azonos, de mindegy).
 
A rezgőtükör (IMAX/E-shift) azért látszik emberi szemmel sokkal jobbnak, mint amit a valós pixelszám alapján jósolnánk, mert pont azt a vízszintes-függőleges delbontást duplázza meg, amire a szemünk érzékeny. Ez a rendszer tehát ideálisan használja a ki a (valóságban még mindig csekély) pixelszámot arra a célra, hogy a retinánkat kényeztesse ( ) míg a "hagyományos" elrendezés durván "pazarolja" a pixeleket.
 
Ráadásul ezt a szem irányonként eltérő felbontását a videótömörítő algoritmusok ki is használják, az első amit kidobnak a képből (ha elfogy a sávszélesség) az a 45 fokos irányok hullámai lesznek, hiszen így komoly sávszélességet lehet megspórolni és a szem mégis alig veszi észre a csalást. Így tehát a pixelszám jelentős része valóban "el lesz pazarolva" a hagyományos pixelstruktúra esetén (a tömörítés miatt nincs a képben információ amit ezek a pixelek vetíthetnének) míg a rezgőtükör "csontig" kihasználja a pixelek mindegyikét a szem számára fontos információ megjelenítésére. Emiatt hiába csak 4 millió pixelből vetíti ki a virtuális-4K képet a rezgőtükör (FullHD projektorral) a szem kb. 5-6 megapixelnek fogja érzékelni a képet. A kép szemre sokkal közelebb lesz a 4K-hoz, mint a FullHD-hoz. 
 
A 4K filmek vetítési lehetőségei jelenleg:
 
- 1080p vetítőn (2 megapixel) vetítünk 4K filmet, mondjuk anamorf optikával (sajnos ez csak pici töredékét használja ki a 4K kép "tudásának" ... de mégis csak egy lépés a jó irányban)
 
- (zárójelben: 1440p, ami valós 4 megapixel) ... sajnos ez gyakorlatilag megfizethetetlen, 4-10mFt egy ilyen projektor újonnan ... de mondjuk nagyon jó is .. persze NEM valós 4K ... de azért már NEM is 1080p!!!)
 
- 1080p duplázva (valós 4 megapixel a vásznon de az optimális elrendezés miatt a szemünk kb. 5-6-nak érzékeli) 
 
- 2160p (valós 8 megapixel), valós 4K
 
- (zárójelben: 1440p duplázva, ami valós 8 megapixel lenne de a szemünk 10-12 érzékelné ... ha lenne mit vetíteni ekkora felbontással) ... de ez gyakorlatilag még mindig megfizethetetlen, az utolsó pár sor leírása közben nem hiszem, hogy az árak jelentősen csökkentek volna ... 
 
Egyértelmű, hogy a (ha a kép felbontásán kívül a többi paramétert is figyelembe vesszük) akkor a duplázott 1080p a második leggyengébb megoldás a fenti lehetőséegek között ... de egyben ez az egyetlen olyan lehetőség is, ami nem kerül milliókba és mégis jelentős részben kihasználja a 4K lehetőségeit. Ha simán 1080p projektoron vetítünk anamorf módon  4K filmet, azzal nyerünk ugyan valamit (A-B teszten meg is lehet látni a különbséget) de a "döbbenetes" szót biztosan nem használnám a különbség leírására. A rezgőtükör képére viszont simán használnám ezt a szót. Gondolkodás nélkül.
 
Az is igaz viszont, hogy a rezgőtükör használata csak addig lesz (biztosan) logikus dolog, amíg valós képi információt nem veszítünk általa és persze különösen addig, amíg a 4K egyéb előnyei (HFR, HDR, nagyobb színtér, 10-12 bit/pixel) szóval amíg az egyéb előnyök hiánya nem válik "fájdalmassá". Ez azonban még évek kérdése lehet, ráadásul a mai 4K projektorok sem tudják a legtöbbször kihasználni ezeket az újdonságokat, tehát addig, amíg a gyári megoldások nem lesznek legalább 10x olcsóbbak, a rezgőtükör egy racionális kompromisszum lehet...

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


Kedveseim,
 
mivel senki a füle botját sem mozdította "2 projektoros gyalog-4K" témában, megint csak én léptem akcióba. Mondjuk az már most nyilvánvaló, hogy viszonylag kevesen akar(hat)nak kvázi "ingyen" vetíteni 4K-t, ezt az érdeklődés hiánya (egy-két szakértőt kivéve, akik viszont nagyon is aktívan érdeklődnek) szóval az erre utaló jelek egyértelműek. Vagy az "ingyen" a probléma ezzel a dologgal (ami nem kerül milliókba, arra nem lehet büszkének lenni és nem áll meg a szomszéd szíve amikor meglátja?) vagy talán a 4K úgy általában nem igazán piszkálja a T. Fórumtársak fantáziáját, vagy a HTPC szükségessége riasztja el a legtöbbeket, nem tudom. Persze az is lehet, hogy tényleg mindenki azt hiszi, hogy a JVC, az Epson, a Texas Instruments, a Panasonic, a HP és a Barco mérnökei mind egy olyan technológiát használnak, ami amúgy nem jó semmire? Fura. 
 
Mindegy, szereztem egy (szerintem) elég "komoly" projektort, konkrétan egy Benq W5000-et tesztelés céljára (mivel csak egyetlen darab van belől nálam, így csak a rezgőtükrös megoldás jöhet szóba). Ez egy viszonylag régebbi gép, de:
 
- 0,95"-es (azaz a "nagyobb") DMD van benne 
- nyilván a vezérlő chipkészlet is ennek megfelelően a "nagygépekben" is használt "profi" chipkészlet
- találtam utalásokat arra (felhasználói kézikönyvekben) hogy ez a gép szinkronizálja a vetített képeket a bejövő jel "ritmusához"
- ugyanezt a chipkészletet más gépek is használják, amelyeknek olyan szolgáltatásai is vannak, amelyek nem működhetnének a szinkronizálás nélkül
 
És a dolog valóban működik is! Ugyanúgy, ahogy a 3 chip-es Titan, ez is szépen szinkronizál a bejövő jelre. Nem siet, nem késik, nem dob el képet és nem ismétel képet. Ez MŰKÖDIK! Egyszer beállítottam a tükör késleltetését (ez más, mint a Titan esetén) és azóta szépen megy a 4K vetítés rezgőtükörrel (az 1080p felbontás duplázásával, természetesen, tehát ez a valóságban "csak" virtuális 4K). De a pixelek száma konkrétan megduplázódott a vásznon és a vízszintes-függőleges felbontás 4K lett (a diagonális irányokban viszont NEM éri el a 4K-t, természetesen). Nem valódi 4K de közelebb van ahhoz, mint a FullHD-hoz. Durva a különbség. Pont mint a Titan esetén. Adott távolságról már annak is nézhetetlen a képe rezgőtükör nélkül, de a tükör mozgását bekapcsolva a "szúnyogháló alatti mozaik" helyett hirtelen "élő emberek" lesznek a vásznon. Ugyanez történik itt is, csak persze 1,5x kisebb távolságról nézve történik pontosan ugyanaz. Ahonnan a FullHD kép már nézhetetlen kockahalmaz, a tükörrel rendes, élvezhető lesz a kép. Jóval közelebb lehet menni a vászonhoz, mint a kép szélessége és még mindig élvezhető a kép a tükörrel. És persze a képben levő információ mennyisége lehengerlő. valós 4 megapixel van a vásznon, de úgy vannak a pixelek elrendezve, ahogy az az emberi szem számára optimális. Emiatt az élmény sokkal jobb mint a "hagyományos" pixelsorok- és oszlopok esetén. Nem valódi 4K ez, de döbbenet jól néz ki. Szerintem... 
 
Innentől kezdve gyakorlatilag biztos, hogy bármelyik "nagy DMD"-s gép alkalmas a feladatra, ugyanígy. A többi gépet meg majd a fényszenzoros elektronika fogja alkalmassá tenni...

Avatar
D-O-M-I
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1415
Csatlakozott: 2004.10.01., pén. 21:33
Értékelés: 137
Tartózkodási hely: Budapest

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: D-O-M-I »




http://m.ebay.com/itm/4-SainSonic-Zebra ... Ciid%253A2
Tőlük rendeltem! Igaz ,hogy a szállítási időt nem tartották! Az elején egy hetet írtak utána 15-20nap mert nincs raktáron jött még egy levél 25-30 nap lesz a szállítási idő! Végül majdnem 1 hónap volt! Elvileg Berlini cég van írva de ázsiából jött a csomag!

 

Egyelőre ez a legszimpatikusabb.  A szállítási idő meg kibírható. Ha ennyi évet kibírtam a 3D nélkül, akkor az az 1-2hét már mindegy
AV: Onkyo TX-RZ1100 / AQ NRG2; TV: Samsung UE75RU7102 / AQ Chocolate; Front: Focal Chorus 826 V / AQ Rocket33; Center: Focal Chorus CC800 V / AQ Rocket88; Surround: Focal Chorus 806 V; Sub: Dali SUB E-12F / AQ NRG-X3 / AQ Boxer; CD: Denon DCD-635 / AQ Tower; HTPC / AQ Cinnamon

Avatar
bane
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 128
Csatlakozott: 2015.12.01., kedd 20:56
Értékelés: 45

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: bane »


http://m.ebay.com/itm/4-SainSonic-Zebra ... Ciid%253A2
Tőlük rendeltem! Igaz ,hogy a szállítási időt nem tartották! Az elején egy hetet írtak utána 15-20nap mert nincs raktáron jött még egy levél 25-30 nap lesz a szállítási idő! Végül majdnem 1 hónap volt! Elvileg Berlini cég van írva de ázsiából jött a csomag!

Avatar
D-O-M-I
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1415
Csatlakozott: 2004.10.01., pén. 21:33
Értékelés: 137
Tartózkodási hely: Budapest

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: D-O-M-I »



Sainsonic zodiacról azt olvastam,hogy a piros színt nem olyan jól szűri meg! Emiatt Sainsonic zebrat rendeltem! Hozza Benq 3D szemüveg szintjét sőt talán jobban is szűri a piros színt! Talán nem olyan kényelmes ez az egy baja! Benq w1350-hez használom
 

Köszi az infót!
Néztem, és Zebra-ból is van 4-es pakk, nem sokkal drágábban, mint a Zodiac.
 
http://www.ebay.com/itm/4PCS-SainSonic- ... SwAuZX5bb8
 
Kerestem a német ebay-en is, de vagy ugyanezeket hozza (csak $ helyett €-s árral), vagy jóval drágábbak, mint a .com-os oldalról.
AV: Onkyo TX-RZ1100 / AQ NRG2; TV: Samsung UE75RU7102 / AQ Chocolate; Front: Focal Chorus 826 V / AQ Rocket33; Center: Focal Chorus CC800 V / AQ Rocket88; Surround: Focal Chorus 806 V; Sub: Dali SUB E-12F / AQ NRG-X3 / AQ Boxer; CD: Denon DCD-635 / AQ Tower; HTPC / AQ Cinnamon

Avatar
D-O-M-I
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1415
Csatlakozott: 2004.10.01., pén. 21:33
Értékelés: 137
Tartózkodási hely: Budapest

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: D-O-M-I »


Nagyon nagy erőfeszítéseket kár belefektetni: http://moziszobamagazin.hu/2017/02/15/3 ... tt-1-resz/
Tudom, hogy kezd kicsit dinoszaurusszá válni a 3D, de amíg TV-ben kifejezetten 3D menteset kerestem, mert azt nem éreztem elég nagynak a 3D élményhez, addig egy 100"-os vásznon már kíváncsi lennék az otthoni 3D-re. És ha ilyen - házimozis mércével mérve - fillérekért lehet venni szemüvegeket, amivel elő lehet csalogatni a 3D-t, akkor teszek vele egy próbát.
Ha meg nagyon nem akar menni, akkor majd "csak" egyszerűen a nagy képnek fogok örülni, 3D nélkül
AV: Onkyo TX-RZ1100 / AQ NRG2; TV: Samsung UE75RU7102 / AQ Chocolate; Front: Focal Chorus 826 V / AQ Rocket33; Center: Focal Chorus CC800 V / AQ Rocket88; Surround: Focal Chorus 806 V; Sub: Dali SUB E-12F / AQ NRG-X3 / AQ Boxer; CD: Denon DCD-635 / AQ Tower; HTPC / AQ Cinnamon

Avatar
D-O-M-I
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1415
Csatlakozott: 2004.10.01., pén. 21:33
Értékelés: 137
Tartózkodási hely: Budapest

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: D-O-M-I »



Szia,
én is nemrég szereztem be ugyanezt a típust és nagyon kínlódok a 3D-vel.
Még egyelőre médialejátszót nem vettem, most Kodi-val próbálkozom PC-ről (HDMI kábel be az erősítőbe, erősítőből a projektorba) illetve AppleTV4-ről pedig MrMC-vel (HDMI ATV4-ből erősítőbe). A projektorhoz az erősítőből (ami 4k60Hz felskálázást is tud) 2.0 HDMI kábel megy.
A projektor távirányítóján az alsó sorban 2 gomb a 3D funkciókat csalja elő elvileg, megnyomom és a projektor meg se nyikkan.
Amikor a KODI-ban kiválasztom a 3D BR ISO-ban az egyes 3D funkciókat (SBS-UD-Film szerinti) akkor a kép a vetítőn szét is bomlik a megfelelő módon, de a projektor nem "fésüli össze".
Tudnál esetleg segíteni ebben, hogy Te hogyan csalogatod belőle elő ezt a funkciót?
KÖszönöm a segítséget előre is,
W

Én egyelőre ott tartok, hogy proji+vászon megvan, de még a HTPC-be a 3D képes videókártya holnap érkezik, a csillárt le kell cserélni mennyezeti LED lámpára (egy hét múlva jön a lámpa), és még felszerelés előtt a szobát is ki akarom festeni, úgyhogy egyelőre tapasztalat még semmi. Csak készülök előre mindennel, hogy ha elkészült a szoba, akkor csak mindent "össze kelljen dobni", és ne akkor jöjjenek elő a buktatók.
 
De ha lesz már tényleges tapasztalatom a w1070-es 3D-jével, akkor írok egy pár sort róla.
AV: Onkyo TX-RZ1100 / AQ NRG2; TV: Samsung UE75RU7102 / AQ Chocolate; Front: Focal Chorus 826 V / AQ Rocket33; Center: Focal Chorus CC800 V / AQ Rocket88; Surround: Focal Chorus 806 V; Sub: Dali SUB E-12F / AQ NRG-X3 / AQ Boxer; CD: Denon DCD-635 / AQ Tower; HTPC / AQ Cinnamon

Avatar
bane
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 128
Csatlakozott: 2015.12.01., kedd 20:56
Értékelés: 45

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: bane »


Sainsonic zodiacról azt olvastam,hogy a piros színt nem olyan jól szűri meg! Emiatt Sainsonic zebrat rendeltem! Hozza Benq 3D szemüveg szintjét sőt talán jobban is szűri a piros színt! Talán nem olyan kényelmes ez az egy baja! Benq w1350-hez használom
 

Köszi a választ!
Amit írtál, találtam olyat is. Erre gondoltál?
1db: http://www.ebay.com/itm/SainSonic-Zodia ... Sw9NdXrE7c
 
4db-os csomag: http://www.ebay.com/itm/4x-SainSonic-Zo ... SwbsBXjKYV
 
A 4-esben darabja 5500-ra jön ki, ami szerintem teljesen vállalható.


Avatar
Tonyka
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5827
Csatlakozott: 2005.09.08., csüt. 00:27
Értékelés: 2564

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Tonyka »



Szia,
én is nemrég szereztem be ugyanezt a típust és nagyon kínlódok a 3D-vel.
Még egyelőre médialejátszót nem vettem, most Kodi-val próbálkozom PC-ről (HDMI kábel be az erősítőbe, erősítőből a projektorba) illetve AppleTV4-ről pedig MrMC-vel (HDMI ATV4-ből erősítőbe). A projektorhoz az erősítőből (ami 4k60Hz felskálázást is tud) 2.0 HDMI kábel megy.
A projektor távirányítóján az alsó sorban 2 gomb a 3D funkciókat csalja elő elvileg, megnyomom és a projektor meg se nyikkan.
Amikor a KODI-ban kiválasztom a 3D BR ISO-ban az egyes 3D funkciókat (SBS-UD-Film szerinti) akkor a kép a vetítőn szét is bomlik a megfelelő módon, de a projektor nem "fésüli össze".
Tudnál esetleg segíteni ebben, hogy Te hogyan csalogatod belőle elő ezt a funkciót?
KÖszönöm a segítséget előre is,
W

Nagyon nagy erőfeszítéseket kár belefektetni: http://moziszobamagazin.hu/2017/02/15/3 ... tt-1-resz/
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP

Avatar
PatrolY61
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2016.04.15., pén. 19:48
Értékelés: 10

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: PatrolY61 »



Köszi a választ!
Amit írtál, találtam olyat is. Erre gondoltál?
 

Igen ez az szerintem is a 4db-os jobb választás, de jobb ha a német ebay-en keresel mert a 20e már lehet, hogy vámos én is a németen vettem.
Benq W1300
Screenline Amleto 136"
Yamaha RX-A3050
Panasonic BDT 500, Egreat A-10
Klipsch RP-8000F, RP-504C, RP-502S, Dynavoice IC8  
Sub:SVS SB-4000
Aq, Inakustik,Van Damme
Technics SL 1210 GR 

Avatar
D-O-M-I
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1415
Csatlakozott: 2004.10.01., pén. 21:33
Értékelés: 137
Tartózkodási hely: Budapest

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: D-O-M-I »



Szia!
 
Én 4db sainsonic zodiac-ot vettem a benq projihoz majdnem ugyanolyan mint a gyári. Amiket linkeltél azok is jók lehetnek a lényeg, hogy 144Hz legyen meg minél nagyobb a lencséje annál jobb mert kitölti a teljes látómezőt és nem lóg bele a keretet film nézés közben.

Köszi a választ!
Amit írtál, találtam olyat is. Erre gondoltál?
1db: http://www.ebay.com/itm/SainSonic-Zodia ... Sw9NdXrE7c
 
4db-os csomag: http://www.ebay.com/itm/4x-SainSonic-Zo ... SwbsBXjKYV
 
A 4-esben darabja 5500-ra jön ki, ami szerintem teljesen vállalható. 
AV: Onkyo TX-RZ1100 / AQ NRG2; TV: Samsung UE75RU7102 / AQ Chocolate; Front: Focal Chorus 826 V / AQ Rocket33; Center: Focal Chorus CC800 V / AQ Rocket88; Surround: Focal Chorus 806 V; Sub: Dali SUB E-12F / AQ NRG-X3 / AQ Boxer; CD: Denon DCD-635 / AQ Tower; HTPC / AQ Cinnamon

Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3622
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1044

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: violin »



Sziasztok!
 
Egyik nagyon jó barátom szeretne projit venni. Olyan projektor keres, amivel nagyon közelről (60-80cm) lehet vetíteni kb. 90-100colos képet!
 
Tudnátok küldeni ilyen pojikat? 
 
Köszönöm!

 
http://www.lg.com/us/home-video/lg-PF10 ... -projector
 
 
Nekem ilyen van....
 
https://edigital.hu/projektor/lg-ph450u ... or-p471839
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.

Avatar
PatrolY61
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2016.04.15., pén. 19:48
Értékelés: 10

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: PatrolY61 »


Szia!
 
Én 4db sainsonic zodiac-ot vettem a benq projihoz majdnem ugyanolyan mint a gyári. Amiket linkeltél azok is jók lehetnek a lényeg, hogy 144Hz legyen meg minél nagyobb a lencséje annál jobb mert kitölti a teljes látómezőt és nem lóg bele a keretet film nézés közben.  
Benq W1300
Screenline Amleto 136"
Yamaha RX-A3050
Panasonic BDT 500, Egreat A-10
Klipsch RP-8000F, RP-504C, RP-502S, Dynavoice IC8  
Sub:SVS SB-4000
Aq, Inakustik,Van Damme
Technics SL 1210 GR 

podobag
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 438
Csatlakozott: 2010.01.21., csüt. 19:39
Értékelés: 20

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: podobag »


Sziasztok!
 
Egyik nagyon jó barátom szeretne projit venni. Olyan projektor keres, amivel nagyon közelről (60-80cm) lehet vetíteni kb. 90-100colos képet!
 
Tudnátok küldeni ilyen pojikat? 
 
Köszönöm!
Kép: Epson 
Lejátszó: Panasonic BD-UB450
Erősítő: Anthem MRX-500
Hangfal: Monitor Audio Silver RS8 5.0
Sub: Velodyde CHT-R8.

Avatar
D-O-M-I
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1415
Csatlakozott: 2004.10.01., pén. 21:33
Értékelés: 137
Tartózkodási hely: Budapest

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: D-O-M-I »


Sziasztok!
Most vettem BenQ w1070 projit, és vennék hozzá pár 3D szemüveget. Ehhez lenne két kérdésem.
- Egyik, hogy a lenti két linken levő szemüvegek jók-e hozzá?
- Illetve ha igen, akkor melyiket ajánljátok inkább? (Esetleg tapasztalatok, ha vannak bármelyikkel)
- Bónusz kérdés: ha egyiket sem igazán ajánljátok, akkor melyik az, ami árban nem vészes, de kipróbált, bevált, és ajánlott.
 
1: http://www.ebay.com/itm/KX-30-3D-96-144 ... Sw0OBYKUz9
 
2: http://www.ebay.com/itm/NEW-3D-Active-S ... SwiwVWSXdn
 
Köszi a válaszokat!
AV: Onkyo TX-RZ1100 / AQ NRG2; TV: Samsung UE75RU7102 / AQ Chocolate; Front: Focal Chorus 826 V / AQ Rocket33; Center: Focal Chorus CC800 V / AQ Rocket88; Surround: Focal Chorus 806 V; Sub: Dali SUB E-12F / AQ NRG-X3 / AQ Boxer; CD: Denon DCD-635 / AQ Tower; HTPC / AQ Cinnamon

Avatar
bogyomoki
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2013.03.09., szomb. 21:32
Értékelés: 24

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: bogyomoki »


Sziasztok
Van valakinek tapasztalata a Benq w 2000 ről?

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


Lehet nem teljesen illik ide, de érdekes lehetett
 
No, ha már IMAX, akkor a minap (kb.) olyan nálunk is volt. De először nézzük, hogy mi is ez...
 
Szóval a digitális IMAX vetítés lényege az, hogy 2db, egyenként 2K felbontású projektorral vetítenek egy "kvázi-4K" felbontású képet. Ez a technológia most nagy divat, csak a legtöbben 1db projektorral oldják meg, a pixelek ide-oda tologatásával (JVC/Epson E-shift, TI új 4K chipset, garázs-rezgőtükör, stb.). 
 
Ezeknek a rendszereknek viszont van egy egyértelmű hátrányuk: minden időpillanatban csak az egyik "félkép" van a vásznon (a kettő közül, amelyek majd a végső, nagyobb felbontású képet alkotják). Ügyes ritmusban mozgatva a szemünket, be-be villanhat a csirkeháló, illetve a (lassú) mozgások folyamatosságának sem tesz jót az, hogy mindig csak a pixelek fele van a vásznon.
 
Az IMAX megoldása egyszerű. Nem tologatunk semmit, külön projektor vetíti a kép "páros" pixeleit és külön gép a "páratlan" pixeleket. Mindkét kép folyamatosan a vásznon van, "öröm és bódottá". 
 
De egy gond azért van, kb. nyolcad pixel pontosan kell egymáshoz pozicionálni a két projektor pixeleit a vásznon, különben szellemképet látunk dupla felbontás helyett.
 
Mivel többszöri ráutaló magatartásom után sem volt legény a házimozis gáton aki ezt kipróbálta volna, a minap nekiduráltam magam és kipróbáltam én.
 
Az eredmény: teljes kudarc. Úgy értem a dolog elméletileg teljes siker, a képnek azon a részein, ahol a pixelek "pont jól álltak", szóval ezeken a részeken hihetetlen részletgazdagsága volt a képnek és a kb. 3m széles képet simán és élvezetesen lehetett nézni kb. 1,5 méterről. ... 
 
De ez nem tartott sokáig. Eleve a két Samu optikájának a képgeometriai torzítása nagyobb mint fél pixel és ráadásul nem is egyformán torzít a kettő. A projik "lépcsősen" voltak egymás mögött elhelyezve, ezért picit más volt a zoom állása. TALÁN pont egymás fölé téve őket a dolog jobban működött volna, de nem hiszem. Ezek műanyag projektorok, a műanyag hőtágulása eleve elég nagy, a DMD is a kisebb (illetve a 0,45"-es FullHD DMD-k megjelenése óta "középső) méret, 7,6 mikronos pixelekkel. Ha gép hőtágulása csak 2 mikronnal elmozdítja a DMD-t, már megette a fene a pixelek illesztését a vásznon. 
 
Egy dolog viszont fenomenális volt: a fényerő. Mindkét samu majdnem új (100 óra körül van bennük, amióta a Titan a plafonon lóg, csak a dobozban állnak, így nem használódnak a lámpák). Még alacsony lámpamódban is olyan durva fényerőt "toltak" (egyesült erővel) a "vászonra", hogy csak pislogtam. És az on/off kontraszt is teljesen kielégítő volt (2000:1 már egészen más mint a DC-ben bemutatott 4K-s Benq 600:1-es értéke!) a jelenlevő szakértő számításai szerint 22 footlambert körüli volt a képben a fénysűrűség. Szerintem kijelenthetjük, hogy én szeretem a fényes képet. 
 
A rendszer viszont percek alatt folyamatosan elállítódott, tehát ez így mindennapos használatra (sajnos) alkalmatlan megoldás.
 
TALÁN jobb projektorokkal, amelyekben
- nagyobb a DMD (mondjuk 0,95"-es 1080p, 10,8 mikronos pixelmérettel) helyből sokkal nagyobb a megengedhető hiba (vagy esetleg az én Titan-om a maga 13,6 mikronos pixeleivel)
- ha a projektornak fémből van a szerkezete (töredék hőtágulás)
- jobb az optikája és van lens shift (pl. optikai tengely közeléből lehet vetíteni, töredékére csökkentve a geometriai torzítást)
- spéci, merev fémből készült (és finoman állítható) tartószerkezetre szerelt gépekkel
 
... szóval ezekkel a feltételekkel TALÁN működne ez a dolog. De Samukkal reménytelen. Sajnos.
 
Mindazonáltal a dolog nagyon is jól használható lenne ... ha működne. Megérné pl. 2db Runco RS900-al vagy más, hasonló "komoly" gépekkel tenni egy új próbát, mert:
- nagy vetített képméret elérhető lenne a dupla fénymennyiség által és még a szivárvány is láthatóan csökken (ja, szerintem ez tényleg sokat javult a Samu esetén is), szóval effektíve a 2db 1chip-es DLP helyett egy "2 chip"-es gép az eredmény
- a "4K upgrade" csak annyi lenne, hogy akinek van már egy jó projektora, most vesz egy másodikat (használtan, de ma már nyilván sokkal olcsóbban, mint az eredeti ára volt az első gépnek)
 
Megpróbálok szerezni pl. két Runco-t ... de nem tudom sikerül-e. Ha valaki "beszállna" egy ilyen próbába, dobjon már nekem egy PM-et! 

Avatar
Denonavr
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 700
Csatlakozott: 2012.01.03., kedd 15:31
Értékelés: 276
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Denonavr »


Lehet nem teljesen illik ide, de érdekes lehetett
 



Jamo C803, TMP Classic, Hivox Lupus C MKIII, Allo digione signature

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


Ja, még valami...
 
Úgy tűnik, hogy a csillagok kezdenek úgy elrendeződni az informatika egén, hogy egyre szebb ("sufni-tuning") megoldások válnak lehetségessé.
 
A legújabb Avisynth Plus-ban két újdonságon is megakadt a szemem:
 
- bevezették a Planar RGB képformátumot. Ebben a tárolásban a kép RGB komponensei külön-külön fekete-fehér (a valóságban "grayscale") képekben vannak tárolva, tehát az RGB komponensek nincsenek egymás mellé "mixelve" a memóriában. Emiatt sokkal gyorsabb feldolgozás lehetséges, ha pl. csak az egyik színkomponens módosítására van szükség. Gondolom pont ez is volt a cél.
 
- az RGB konverziónál megjelent a "BT2020" nevű konverziós mátrix. Haha!!! Magyarul a BT2020 színterű filmeket képes az új Avisynth Plus korrekt (?) módon kezelni. Persze ez még majd tesztelendő... mindenesetre elég valószínű, hogy a BT2020 színtér megjelenítése ezután már nem lesz elméleti probléma (persze csak a REC709-en belüli színek jelenhetnek meg a vásznon, de az legalább korrekt módon).
 
Namost a Planar RGB előnye talán nem mindenki számára világos, úgyhogy részletezem, hogy mire lehet ezt használni.
 
Az avisynth esetén a kép átskálázásakor a bemeneti kép átméretezendő részét törtszámokkal is definiálhatjuk. Megcsinálhatjuk akár azt is, hogy a kimeneti méret azonos lesz a bemeneti mérettel, de mondjuk fél pixellel jobbra eltolt tartományt "méretezünk át" (mondjuk bilineárisan). Ha pl. ezt csak a kép vörös színkomponensén csináljuk meg, akkor lényegében annyit csináltunk, hogy a vörös "fényt" eltoltuk fél pixellel balra. Na, potyognak már a tantuszok?
 
Magyarul az avisynth segítségével KORRIGÁLHATÓ pl.:
 
- 3 chip-es DLP projektorok esetén a panelek elcsúszása (ha pl. a vörös panel fél pixellel el van csúszva jobbra, akkor a vörös színt fél pixellel balra tolva a probléma korrigálva lesz ... nagyjából ... a pontosabb részleteket később majd tisztázzuk)
 
- olcsó DLP projektorok esetén az optika színszórása (márpedig ez igen tipikus hiba az olcsó optikák esetén)
 
A megoldás LCD gépekre is működne elméletileg, de mivel azokban (általában) már gyárilag benne van a "sokpontos" konvergencia állítási a lehetőség, ezért senki nem lesz hülye ezt a (sokkal primitívebb) megoldást használni azok esetében... A 3 chip-es DLP gépek ritkábban tartalmaznak hasonló megoldást, azoknál tehát nagyon is lenne ennek értelme, az olcsó DLP-k esetén pedig minden egyes gép optikája máshogy "sikerül" tehát ott vagy ezt használjuk, vagy semmit.
 
Ennek a dolognak viszont van még egy további előnye is ... amit ugyan az LCD-sek már évek óta használhatnának ... de mégsem hallottam még eddig ilyesmiről. Lehet, hogy az én hibám... :-)
 
Szóval sokszor leírtam már, hogy mi a valódi különbség a prizmás- és a hengerlencsés anamorf optikák között. A (lényegesen különböző ár mellett) a fő különbség az, hogy a prizmák kicsit mindig "színeznek" egy kicsit. Mivel az LCD gép konvergencia állításával ez nevetve korrigálható, ezért azokhoz nyugodtan lehet venni olcsó(bb) prizmás rendszert használni, felesleges a milliós hengerlencsét megvenni hozzájuk.
 
Sajnos azonban (eddig) NEM volt lehetőség hasonló "színtologatásos korrekcióra" a DLP projektorok esetén, így azokhoz kénytelen volt a tulajdonos a drágább, hengerlencsés anamorf rendszert használni (ha nem tudta elfogadni a prizmák pici színhibáját). 
 
További érdekesség, hogy hengerlencsés anamorf rendszert is lehet olcsón venni néha, de ezek nagymozis rendszerek, így 10-50m vászontávolságra vannak tervezve, ebben a tartományban működnek jól. Az anamorf torzítás által okozott asztigmatizmust is csak ebben a tartományban tudják korrigálni (a tagok távolságának az állításával). 10 méternél kisebb távolságra ezek ritkán tudnak fókuszálni, viszont ritka a 10 méter hosszú házimozi. Ez a probléma ugyan megoldható azzal, ha kiszedjük a hengerlencséket a gyári házból, így már "kézzel" beállítható a távolságuk, ezután házimozis méretben is perfekt lesz az asztigmatizmus korrekciója (tudom mert megcsináltam, otthon van ilyen rendszer). Örömhír, hogy a megváltozott tagtávolság miatt ezután a 2x-es nyújtás helyett csak kb. 1,8x-os lesz az anamorf nyújtás mértéke (kb. 6 méter távolságnál, még kisebb távolságnál még kisebb lesz az arány) ami nekem pl. teljesen perfekt, mert 4:3 oldalarányból kb. 21:9 keletkezik az 1,8x-os nyújtás hatására). A rossz hír viszont az, hogy az asztigmatizmus korrigálása közben (amikor megváltoztattunk a tagok távolságát) akkor kicsit  "elrontottuk" a rendszer színkorrekcióját. Nem nagyon, de azért egy kicsit igen. A vörös szín "kifelé" eltolódik a kép jobb- és bal oldalán, tehát ha itt van egy éles fehér vonal (fekete alapon) a képben, akkor a vonal külső oldala vöröses színű lesz. Pont ugyanazt látjuk a vásznon, mint ha konvergencia-hibás lenne a projektorunk. És persze ekkor jön be a képbe az RGB Planar formátum ... :-)
 
Azért az megemlítendő, hogy ez nem egy elméletileg tökéletes korrekció (LCD gépben sem). Elméletileg sokkal jobb lenne a projektor paneleit pontosan a helyükre tologatni mechanikailag (nagymozis gépekben ez csavarok tegergetésével megoldható). Házimozis gépben azonban ez nem lehetséges, ezért marad a szoftveres korrekció. Ez azonban "csak" annyit csinál majd, hogy pl. a fél pixellel jobbra eltolt vörös sub-pixel fele fényességgel fog a korrekció után világítani, tehát a fehér vonal jobb oldalán felére csökken fényessége a "vörösségnek". Viszont ezután fele fényességgel ugyan, de a vonal alól balra kilógó, másik vörös pixel is világít majd. Magyarul a teljes fényességű, jobb oldali (asszimmetrikus) "vörösséget" becseréltük két, fele fényességű (és szimmetrikus) "kétoldali" vörösségre. Ezután a vörös fény "forrásának központja" ugyan pontosan "fedésben lesz" a zöld (és kék) fény forrásával, de a vörös fényforrás mérete közben a duplájára nőtt (hiszen két szomszédos "vörös pixel" világít). Más szóval vörös színben felére csökkent a felbontás. De mivel a színek eleve felezett felbontással vannak tárolva a lemezen, ezért túlzottan sokat ezzel talán nem vesztettünk és a szemet sokkal kevésbé zavarja a kétoldali, szimmetrikus és fele fényességű színhiba. És ugye a szem a pozícióra is sokkal érzékenyebb... A megoldás tehát elméletileg nem tökéletes ugyan, de gyakorlatilag jól használható és működik, ezért használják az LCD gépekben eredményesen sok-sok éve.
 
Ezután tehát korrigálhatjuk akár az olcsó DLP gépekben is az optika színhibáját, vagy akár 3 chip-es DLP-ben a panelek konvergencia-hibáját, illetve az olcsóbb anamorf rendszerek színhibájának a korrigálására is használható a módszer. Figyelembe véve, hogy az avisynth egy teljesen ingyenes dolog, szerintem ennyi pénzt ez mindenképpen megér. Feltéve persze, hogy HTPC-t használ valaki és szeret avisynth-el "játszani".
 
És még egy utolsó gondolat. A rezgőtükrös rendszer duplájára növeli a pixelek "sűrűségét" a vásznon. Ha tehát rezgőtükrös rendszert használunk (és RGB Planar formátumú képet) akkor a fél pixeles eltolódás (maradjunk mostmár az eddig használt fél pixeles "vöröseltolódás" példánál!  ) szóval a fél pixeles konvergencia hiba rezgőtükrös vetítés során pontosan "1 (virtuális) pixel" eltolódást jelent. Ha ekkor pontosan fél pixellel (azaz 1db "dupla felbontású pixellel") toljuk el a képet vörös színben, akkor ENNEK A HIBÁNAK a korrekciója elméletileg tökéletes lesz. Általános esetben pedig FELÉRE csökken a fehér vonal két oldalán "kilógó" vörös szín maximális "szélessége". Ez nagyon komoly különbség! A rezgőtükör által megnövelt dupla pixelsűrűség tehát nem csak a kép részletgazdagságát növeli, hanem ebben az esetben (pontosan) kétszer hatékonyabbá teszi a "házi" konvergencia korrekció hatékonyságát is. És persze ez ugyanígy igaz akkor is, ha olcsó DLP optikai színhibáját, vagy olcsó anamorf rendszer színhibáját kell korrigálni. Plusz egy pont a rezgőtükörnek... 

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


Ha érdekel valakit a téma, csinálok egy tesztet arra vonatkozóan, hogy szemmel látszik-e a különbség a vetített képben ... 4:4:4 képet vetítve ... 
 
Bocsánat a lassúságért, csak most jutottam fórum közelébe, de a tesztet (többet is) ígéretemhez híven megcsináltam. Az eredmények:
 
- A 4:4:4 vetítés működik. Nyilván a saját projektorommal próbáltam ki (az átlagnál nagyobb pixelek) de a lényeg ugyanaz. Meg lehet mondani a különbséget szemmel. de csak akkor, ha pontosan tudjuk mit kell nézni. Az első sorból (vagy közelebbről) az A/B tesztet is bevállalnám, de csak akkor, ha én választhatom ki a filmet és a jeleneteket a teszthez. Akkor látszik a különbség amikor kb. egyező fényességű de nagyon eltérő színű apró részletek vannak egymás mellett a képben. Pl. kék alapon piros rajz a házfalon, vagy zöld háttér előtt piros pólós ember a távolban, stb. Ekkor a határvonalnál 4:2:0 esetén picit "átfolyik" a szín a két felület között, 4:4:4-ben viszont éles a határ és nincs "színfolyás". A gond csak az, hogy kevés az olyan kép, ahol vannak ilyen részletek és akkor is jól meg kell nézni, akár közelebb menve a vászonhoz. Ha valaki 1080p projektort használ és szeret nagyon közel ülni a vászonhoz, akkor egy próbát megér a dolog, de azért csodát NE várjon senki! 
 
- Rájöttem, hogy az "Y:X:Z" jelölésrendszer nem is alkalmas a rezgőtükrös rendszer leírására, mivel ez csak a "fizikai" pixelekről beszél, de nálam "logikai" pixelek is vannak (hiszen minden "fizikai" pixelhez 2db "logikai" pixel tartozik a vásznon). A rezgőtükörrel tehát lehet úgy is vetíteni, hogy 4:4:4 színábrázolásúak a FÉLKÉPEK (de az egyetlen fizikai pixel által rajzolt mindkét logikai pixel "kötelezően" egyszínű) vagy, ha rendesen "nekiduráljuk" magunkat, akkor akár még a logikai pixeleknek is lehet saját, egyedi színük. Sajnos ezt 1080p projektorral (ma még) NEM tudjuk megcsinálni, hiszen ehhez nincs elég SZÍNinformáció még a BD4K képben sem (a színek felbontása ott is "csak" 1080p). Viszont 720p projektorral csak kicsit kell felskálázni a színinformációkat (1080p -> 1440p) és máris minden "logikai" pixelnek saját, egyedi színe lehet. Ezt is kipróbáltam és működik! ... De sajnos azt NEM látom, hogy ettől bármennyit is tovább javulna a kép. Akkor viszont felesleges ezt erőltetni, csak a CPU terhelése növekszik és nem nyerünk gyakorlatilag semmit. De legalább tudjuk, hogy nem is vesztünk semmit ... :-)
 
- Viszont a tesztek kedvéért megtanultam (avisynth-ben) fényességjelre- és (két) színinformációkat tároló, azaz összesen 3db fekete-fehér képre "szétvágni" a színes képet, illetve ezeket újra összerakni a feldolgozás végén. Ez pedig igen hasznos tudás. Hogy miért? Mert ha "kézzel" méretezzük pl. a színinformációkat tároló (fekete-fehér) képeket, akkor NEM csináljunk rajtuk felesleges konverziós lépéseket. Pl. az automatikus módszerrel ezeket az avisynth dupla méretre skálázza (amikor YV24 színábrázolásra konvertáljuk a 4K képet) majd amikor a páros-páratlan pixeleket kiválogatjuk, akkor ismét fele méretre skálázza vissza őket. Mivel 4K filmben 2db 1080p felbontású szín-különbségjel képünk van (a kék- és vörös színhez) ezért ez 4db felesleges skálázási lépés, ami összesen kb. 20 millió pixelen elvégezve (a 2db felskálázott 4K kép kb. 8+8 millió, a visszakonverzió 2db 1080p-s eredményei még 2+2millió). És ezt persze 24x másodpercenként. Másodpercenként kb. 480millió pixel feldolgozása a SEMMIÉRT!!!! Sokkal logikusabb levágni a színkülönbségi jeleket az elején, majd CSAK a fényességjelet élesíteni majd "skálázgatni" (páros-páratlan pixeleket kiválogatni) és amikor ez kész, akkor simán "hozzácsapjuk" az elején levágott színkülönbségi jeleket, amelyeken viszont SEMMILYEN konverziót nem végeztünk, hiszen azok mérete eleve pont jó volt. Az eredmény ugyanaz, megvan a 2db 1080p felbontású (és 4:4:4 színábrázolású) félképünk, de drasztikusan kevesebb számítás kellett hozzá!!!
 
- Mivel mostmár kevesebb számítással keletkezik ugyanaz az eredmény, így az eddigieknél nagyobb felbontású projektort is meg tudna hajtani a rezgőtükrös rendszer szoftveres része. Jelen pillanatban már nem lenne gond egy 2560*1600-as natív felbontású projektor meghajtása sem, 5120*3200 pixeles (virtuális 16 megapixel a vásznon!!!!) felbontással, akár anamorf módon sem. Ilyen gép márpedig létezik, ez Hiccusz-ék "nagy" Barco-jának a legnagyobb pixelszámú változata  Ennél nagyobb felbontású DLP projektor viszont gyakorlatilag nincsen (illetve persze van, de az már "gyárilag" 4K felbontású, tehát teljes marhaság lenne rezgőtükörrel használni. legalábbis addig, amíg 8K filmünk nincs otthon) ezért szerintem tekinthetjük úgy, hogy a szoftveres rész készen áll a feladatra.
 
- A fentiek azt is jelentik, hogy most már az sem lenne gond, ha 2db 1080p projektor vetítené a képet, és mindkettő előtt egy-egy rezgőtükör lenne. A két projektor a két rezgőtükörrel pont 4x-es mennyiségű virtuális pixelt jelentene a vásznon, ez pont a natív 4K pixelszáma. Ráadásul ez pixel-helyes 4K lenne, azaz a bejövő kép minden egyes pixeléhez pontosan egy (virtuális) pixel tartozna a vásznon, mindenféle interpoláció meg skálázgatás nélkül. Ez igen komoly előny (és pl. a TI házimozis 4K chipset ezt NEM tudja, annak csak vízszintesen- és függőlegesen 4K a felbontása, diagonálisan csak 2,7K, ennek viszont minden irányban pontosan 4K lenne). Ez azt jelenti, hogy nem kellene "csínján bánni" a kép előfeldolgozásával, rendesen rá lehetne adni az élesítést, hogy valóban kompenzálja a túlméretes pixelek hatását. Nem tudom, hogy ez szemmel látható előny lenne-e, de azt tudom, hogy elméletileg bárki, bármikor megcsinálhatja ezt, a szoftveres résznek mostmár nem lenne probléma egy ilyen rendszer kiszolgálása.
 
- Persze egy "sima" rezgőtükrös rendszer kiszolgálására így már elég lesz egy (még) gyengébb HTPC is, hiszen (még) kevesebb számítással születik meg az eredmény. Ez tovább csökkenti a költségeket, hiszen ezek jelentős része eddig az "izmos" HTPC ára volt... lassan senkinek nem lehet kifogása, hogy NE vetítsen 4K-t otthon ... még ha csak virtuálisat is ... :-)

Avatar
kissb
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 59
Csatlakozott: 2011.04.13., szer. 13:34
Értékelés: 17

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: kissb »



Szia Laci!
 
Köszi a tippet!
Több kábelt kipróbáltam már, most egy jó minőségű Chord van de a korábbi QED se volt gyenge. A Chord kábelt a Sony vetítővel együtt vettem a barátomtól akinél hibátlanul működött, igaz ott az erősítő más. Mindkét projektoromat kipróbáltam  két kábelemmel és egyik sem volt jó.
Azt sem értem, hogy a tévével miért hibátlan a rendszer.
A házimozi erősítő topikban egy hdmi jelerősítőt javasoltak, azt kipróbálom.

Szia!
 
Én sokat szívtam már ezzel nem házimozi témában, hanem előadó teremben, ahol több helyre, jó messzire kell elvinni a HDMI jelet.
A következőkre jutottam:
nem mindegy hogy a készülék ami kiadja a jelet (laptop, mediaplayer, extender,..) milyen jelerősségű jelet ad ki.
nem mindegy hogy a fogadó készülék mennyire érzékeny.
Ez a kettő nincs összefüggésben a képminőséggel. Például volt olyan hogy ugyanazzal a 10 m-es kábellel és projektorral egy Dunéből is és egy 400e-es laptoppal is amiben valami normálisabb videó kártya volt, csak a 720p-s jel ment át hiba nélkül, míg egy WD mediaplayerrel átment a 1080p is.
Erre nem emlékszek pontosan, de asszem a szabvány max 10 m-t enged meg, ami ennél hosszabb, ott akármilyen szuper kábel esetén is előfordulhat ilyen a jel küldő és fogadó készüléktől függően, de egy normális (no name) kábellel általában nem szokott gond lenni 15 m-en sem.
Amit ilyenkor tenni lehet: ha azonnal kell valami a jelenlegi összeállításon, akkor vissza lehet venni az adatmennyiséget (1080i vagy 720p).
Ami a legjobban bevált az az aktív jelerősítővel egybeépített kábelek.
De elvileg a már említett jelerősítő is megoldás lehet.
Hosszabb távra (>30 m) extender. (Ezeknek rengeteg fajtája van, különböző előnyökkel és hátrányokkal.)
Üdv!
KissB

Avatar
csabi71
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 412
Csatlakozott: 2011.07.24., vas. 18:50
Értékelés: 36

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: csabi71 »



Annak ellenére, hogy kicserélted a HDMI kábeleket, mégis arra gondolnék, hogy a konkrét eszközök között a konkrét kábel(ek) túl hosszú(ak).
Nekem ugyanilyen bajaim voltak korábban 15 m-es kábelekkel. Az egyik kb. 150€-s kábellel meg lehetett nézni 1-1 filmet, de volt, amikor 20 perc után dobta el a képet. A másikkal (ez 8.000.- Ft volt) percenként ment el a kép. A TV-nek nem volt baja egyik kábellel sem. Először arra gondoltam, hogy rossz a vetítő, az erősítő, a forrás készülék, cserélgettem, dugdosgattam, idegeskedtem, nem segített semmi.
Átszerveztem néhány dolgot, a kábel nyomvonalát optimalizáltam, elég lett 10 m is. Vettem egy 10 m-es Kácsa HDMI kábelt, azóta (2 éve) egyszer sem dobta el a képet.
Ha tudsz, kérj kölcsön egy rövidebb és/vagy jobb minőségű kábelt, próbáld ki, hátha megoldódik minden!
Szinte "sorsszerű", hogy nekem is egy nagy Pio volt a lánc egyik tagja, egy LX85.

 
Szia Laci!
 
Köszi a tippet!
Több kábelt kipróbáltam már, most egy jó minőségű Chord van de a korábbi QED se volt gyenge. A Chord kábelt a Sony vetítővel együtt vettem a barátomtól akinél hibátlanul működött, igaz ott az erősítő más. Mindkét projektoromat kipróbáltam  két kábelemmel és egyik sem volt jó.
Azt sem értem, hogy a tévével miért hibátlan a rendszer.
A házimozi erősítő topikban egy hdmi jelerősítőt javasoltak, azt kipróbálom.
 

Avatar
cecil
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 262
Csatlakozott: 2016.11.01., kedd 20:14
Értékelés: 120

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: cecil »


nálam volt hasonló gond 15m-es HDM kábellel többel is (noname, Kácsa Silver, AQ chocolate)...több projektorral is (Benq W1070, Pana A6000) más más erősítő társaságban... egy Kácsában vásárolt HDMI toldó/jelerősítő a projektor végen megoldotta a problémát.
Esetleg hozz el egyet próbára tőlük annyit megérhet!
 

Sziasztok!
 
Bosszantó hiba kapcsán kérem a segítségeteket.
A korábbi Epson projimat egy Sony 55-re cseréltem és mindkét projektornál tapsztaltam, hogy "eldobja" a képet.
Az Epson ritkábban csinálta, általában 1 óra 50 perc működés után/közben de A Sony gyakrabban.
jelenleg egy htpc-t használok ami az AVR-be van csatlakoztatva abból két megjelenítőt táplálok.
 
Kicseréltem a forrás és az erősítő közötti és az erősítő és projektor közötti hdmi kábelt is de a hiba maradt.
Kicseréltem a forrást és az AVR között is de a hiba maradt.
A htpcnek 2 hdmi kimenete van ha az egyik az erősítőbe van csatlakoztatva a másik pedig a projektorba akkor pedig a hang akadozik szabálytalan időközönként.
Visszatettem a Popcorn 400-ast forrásnak de akkor is eldobja a képet.
 
Bármelyik összeállást használom tévével akkor hibátlan!
 
Batyo fórumtárssal beszéltem telefonon ő a 10 bit vs 8 bit beállítását javasolta 8-ra de egyik masinán sem láttam ilyen beállítási lehetőséget ahogyan a Pioneer LX86-ban sem.
 
Mi lehet a hiba?


Válasz küldése

Vissza: “Házimozi”