Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Zöld topik
Re: Zöld topik
Egy valóban fontos és nagy előre lépés lenne ennek a tömeges megoldása. Levegő CO2 kivonása nap koncentrált melegével, az output termék egy fajta folyékony üzemanyag.
https://www.youtube.com/watch?v=hG9BOxUIqEk
https://www.youtube.com/watch?v=hG9BOxUIqEk
Re: Zöld topik
[/quote]
Nem tudom mire gondolsz Tesla ha ma is élne kapcsán.
[/quote]
Arra gondoltam , hogy mint korának úttörő fizikusa lázba jönne egy ilyen horderejű kísérleti eredmény kapcsán.
"Vagy mutatna jobbat" pedig arra értettem, hogy őt is erősen foglalkoztatta az "energianyerés" megvalósítása.Igaz, hogy ő az "éterből" akarta kinyerni.A legendák szerint ez elvileg sikerült is neki, de a kutatásai, eredményei és találmányai zöme "eltűnt" vagy eltüntették.
Nem tudom mire gondolsz Tesla ha ma is élne kapcsán.
[/quote]
Arra gondoltam , hogy mint korának úttörő fizikusa lázba jönne egy ilyen horderejű kísérleti eredmény kapcsán.
"Vagy mutatna jobbat" pedig arra értettem, hogy őt is erősen foglalkoztatta az "energianyerés" megvalósítása.Igaz, hogy ő az "éterből" akarta kinyerni.A legendák szerint ez elvileg sikerült is neki, de a kutatásai, eredményei és találmányai zöme "eltűnt" vagy eltüntették.
Re: Zöld topik
Nem tudom mire gondolsz Tesla ha ma is élne kapcsán. A szupravezetés fizikáját Heike Kamerlingh Onnes holland Nobel-díjas fizikus fedezte fel 1911-ben, Nikola Tesla 1943-ban hunyt el, tehát ha akarta volna tanulmányozhatta volna a jelenséget.MGMART írta: ↑2019.06.20., csüt. 10:06Ha Tesla élne biztos örülne neki. Vagy mutatna jobbatistvan01 írta: ↑2019.05.24., pén. 08:54Talán ez is bőven zöld irányba mutató hír. Sikerült szupravezető jelenséget előállítani a korábbi -70C maximum hőmérséklethez képest -23C fokon. Erről a publikáció a Nature-ben jelent meg, az alábbi linken kivonatosan ismertetik a körülményeket. Reményt látnak arra is, hogy hamarosan elérhető ez az állapot 273K/0C fokon is.
Villamos szemmel elképesztő jelenség ez a szupravezetés.
Lányom szakértője az NMR-rel végzett anyagvizsgálatnak (Az NMR hasonlatos a humán vizsgálatnál alkalmazott MRI-hez, csak sokszorta erősebb mágneses térerőben (20-22T) de nagyon kicsi, 50-100cm3 vizsgálótérben.) Az NMR-ben folyékony nitrogén hűtéssel 3-4K fokos hőmérsékleten pörög az áram egy rövidre zárt tekercsben, ami közepén képződik a 22T fluxus. Ebben a tekercsben az áramot külső generátorral beindítják, majd magára hagyva pörög benne a hatalmas áram évekig. A környezet és vizsgálandó anyag vesz ki belőle valamekkora energiát, ezért 4-5év után lecsökken az áram erősség 4-6%-ot, ekkor ismét felgerjesztik 100%-ra.
https://www.sciencealert.com/physicists ... lx9zI4Uxlg
Ha Tesla ma is élne 2000-es években, akkor elképedne attól, a világ működése minden területére mennyi szerteágazóan beépült a villamosság, elektronika és ma már mesterséges intelligencia formájában is. Tesla bátor gondolkozó volt, mert nagyokat álmodni és sikeres volt jó néhány elképzelése kísérleteiben. Azok gyakorlati hasznosításait már kevésbé élte meg. Viszont hamar belátná, millió és millió speciális területe van a villamosság és elektronikának, amiket már egy Tesla kvalitású ember sem képes átfogni, részleteiben megismerni.
Re: Zöld topik
Ha Tesla élne biztos örülne neki. Vagy mutatna jobbatistvan01 írta: ↑2019.05.24., pén. 08:54Talán ez is bőven zöld irányba mutató hír. Sikerült szupravezető jelenséget előállítani a korábbi -70C maximum hőmérséklethez képest -23C fokon. Erről a publikáció a Nature-ben jelent meg, az alábbi linken kivonatosan ismertetik a körülményeket. Reményt látnak arra is, hogy hamarosan elérhető ez az állapot 273K/0C fokon is.
Villamos szemmel elképesztő jelenség ez a szupravezetés.
Lányom szakértője az NMR-rel végzett anyagvizsgálatnak (Az NMR hasonlatos a humán vizsgálatnál alkalmazott MRI-hez, csak sokszorta erősebb mágneses térerőben (20-22T) de nagyon kicsi, 50-100cm3 vizsgálótérben.) Az NMR-ben folyékony nitrogén hűtéssel 3-4K fokos hőmérsékleten pörög az áram egy rövidre zárt tekercsben, ami közepén képződik a 22T fluxus. Ebben a tekercsben az áramot külső generátorral beindítják, majd magára hagyva pörög benne a hatalmas áram évekig. A környezet és vizsgálandó anyag vesz ki belőle valamekkora energiát, ezért 4-5év után lecsökken az áram erősség 4-6%-ot, ekkor ismét felgerjesztik 100%-ra.
https://www.sciencealert.com/physicists ... lx9zI4Uxlg
Re: Zöld topik
Kifejezetten ilyen téma nincs, de a természet és a környezetvédelemhez kapcsolódik.
Az emúzió káros hatásairól cikk:
http://muszaki-magazin.hu/2019/06/14/to ... h%C3%ADrek
A természetes repceolaj emúzió (repceolaj + víz) igen jó alternatíva, ha ennyire ragaszkodik valaki az emúzióhoz és olcsó is! Sajnos nem elterjedt és sokan óckodnak tőle (tévhitek miatt).
A száraz megmunkálás és a crio technológia sok előnnyel bír: egészségre nem káros, a képződő forgács nem veszélyes hulladék, olcsó (költséghatékony).
A crio technológiánál a CO2 hűtés kb. 35%-al növeli az éltartamot. Minden fémhez és kompozit anyaghoz használható. A CNC gép átalakítása CO2 hűtésűre nem drága dolog és nem újkeletű!
youtu.be/GFOXbb7P2jc
youtu.be/IvDrMQUejA8
youtu.be/FZ3YgPIPujM
Az emúzió káros hatásairól cikk:
http://muszaki-magazin.hu/2019/06/14/to ... h%C3%ADrek
A természetes repceolaj emúzió (repceolaj + víz) igen jó alternatíva, ha ennyire ragaszkodik valaki az emúzióhoz és olcsó is! Sajnos nem elterjedt és sokan óckodnak tőle (tévhitek miatt).
A száraz megmunkálás és a crio technológia sok előnnyel bír: egészségre nem káros, a képződő forgács nem veszélyes hulladék, olcsó (költséghatékony).
A crio technológiánál a CO2 hűtés kb. 35%-al növeli az éltartamot. Minden fémhez és kompozit anyaghoz használható. A CNC gép átalakítása CO2 hűtésűre nem drága dolog és nem újkeletű!
youtu.be/GFOXbb7P2jc
youtu.be/IvDrMQUejA8
youtu.be/FZ3YgPIPujM
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus
Re: Zöld topik
Talán ez is bőven zöld irányba mutató hír. Sikerült szupravezető jelenséget előállítani a korábbi -70C maximum hőmérséklethez képest -23C fokon. Erről a publikáció a Nature-ben jelent meg, az alábbi linken kivonatosan ismertetik a körülményeket. Reményt látnak arra is, hogy hamarosan elérhető ez az állapot 273K/0C fokon is.
Villamos szemmel elképesztő jelenség ez a szupravezetés.
Lányom szakértője az NMR-rel végzett anyagvizsgálatnak (Az NMR hasonlatos a humán vizsgálatnál alkalmazott MRI-hez, csak sokszorta erősebb mágneses térerőben (20-22T) de nagyon kicsi, 50-100cm3 vizsgálótérben.) Az NMR-ben folyékony nitrogén hűtéssel 3-4K fokos hőmérsékleten pörög az áram egy rövidre zárt tekercsben, ami közepén képződik a 22T fluxus. Ebben a tekercsben az áramot külső generátorral beindítják, majd magára hagyva pörög benne a hatalmas áram évekig. A környezet és vizsgálandó anyag vesz ki belőle valamekkora energiát, ezért 4-5év után lecsökken az áram erősség 4-6%-ot, ekkor ismét felgerjesztik 100%-ra.
https://www.sciencealert.com/physicists ... lx9zI4Uxlg
Villamos szemmel elképesztő jelenség ez a szupravezetés.
Lányom szakértője az NMR-rel végzett anyagvizsgálatnak (Az NMR hasonlatos a humán vizsgálatnál alkalmazott MRI-hez, csak sokszorta erősebb mágneses térerőben (20-22T) de nagyon kicsi, 50-100cm3 vizsgálótérben.) Az NMR-ben folyékony nitrogén hűtéssel 3-4K fokos hőmérsékleten pörög az áram egy rövidre zárt tekercsben, ami közepén képződik a 22T fluxus. Ebben a tekercsben az áramot külső generátorral beindítják, majd magára hagyva pörög benne a hatalmas áram évekig. A környezet és vizsgálandó anyag vesz ki belőle valamekkora energiát, ezért 4-5év után lecsökken az áram erősség 4-6%-ot, ekkor ismét felgerjesztik 100%-ra.
https://www.sciencealert.com/physicists ... lx9zI4Uxlg
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10354
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
- ZolaBA
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1818
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1651
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: Zöld topik
Egy egész jó cikk: https://verde.444.hu/2019/03/25/elmente ... zemetemmel
Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12631
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Zöld topik
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- vlaca
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 860
- Csatlakozott: 2008.02.19., kedd 16:57
- Értékelés: 315
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Itt egy tavalyi cikk, ebben is pont ezt jósolják kb. :fapaci írta: ↑2019.03.25., hétf. 13:16A nagy áttörés egyik előjele?
Szerintem minden nagy autós cégnél ez fog történni, meg kell vívniuk a saját belső harcaikat. Akinek sikerül, az túlél. Akinél győz a maradiság, azok hamarosan eltűnnek.
https://www.linkedin.com/pulse/miért-el ... ártók-fóti
Linn Majik DS/Mimik/Pekin>Linn Majik Kontrol>
-Stax SRM1MK2PRO>SR-404
-Hypex UCD180HG>Magneplanar SMGb
Micromega WM-10>Theta Progeny>Linn Classik Music>Akg K340
"I see the sound waves" Planar Speaker Asylum
http://vlaca.blogspot.com
-Stax SRM1MK2PRO>SR-404
-Hypex UCD180HG>Magneplanar SMGb
Micromega WM-10>Theta Progeny>Linn Classik Music>Akg K340
"I see the sound waves" Planar Speaker Asylum
http://vlaca.blogspot.com
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10354
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
A nagy áttörés egyik előjele?
Szerintem minden nagy autós cégnél ez fog történni, meg kell vívniuk a saját belső harcaikat. Akinek sikerül, az túlél. Akinél győz a maradiság, azok hamarosan eltűnnek.
Szerintem minden nagy autós cégnél ez fog történni, meg kell vívniuk a saját belső harcaikat. Akinek sikerül, az túlél. Akinél győz a maradiság, azok hamarosan eltűnnek.
Re: Zöld topik
Jönnek a realitást tükröző szennyezési listák szgk-ra. Milyen érdekes, ADAC tábla legelején négy német autó van, TESLA X csak 11. helyezést kapott.
Kamionok, buszok mikor lesznek ennyire fingatva?
https://totalcar.hu/magazin/technika/20 ... paign=link
Kamionok, buszok mikor lesznek ennyire fingatva?
https://totalcar.hu/magazin/technika/20 ... paign=link
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10354
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
A Levegő Munkacsoport sok éve küzd kitartóan az ősöreg BKV buszok használata ellen. Néha a tettlegességig is fajult a küzdelem, mikor egy önmagát túl komolyan vevő sofőr leütötte a csoport egyik szakemberét, aki éppen levegőszennyezettségi méréseket végzett a busz mögött. A Levegő Munkacsoport harcolta ki pl., hogy a Várba kizárólag környezetbarát, elektromos buszokat küld a BKV.irishcream írta: ↑2019.02.16., szomb. 09:40Ha már környezetszennyezés: ezek napi 12-14 órában termelnek. Ez hány személygépkocsi káros kibocsátása?busz.jpg
- mgus
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1525
- Csatlakozott: 2010.02.18., csüt. 16:03
- Értékelés: 377
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Zöld topik
Taxink már van Tesla, neki bejött a bolt:
https://www.youtube.com/watch?v=XUdKzGxF29s
https://www.youtube.com/watch?v=XUdKzGxF29s
MaXiMusz MF3.2,Hb-Ag 200,Low end PC,SBx Titán HD,Neotech NEI-1002,
Furutech Alpha Cable,Fi-50,Fi-32 GTX-D System,AG power & Nano liquid.
Furutech Alpha Cable,Fi-50,Fi-32 GTX-D System,AG power & Nano liquid.
- irishcream
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3421
- Csatlakozott: 2015.05.28., csüt. 22:11
- Értékelés: 1202
Re: Zöld topik
Ha már környezetszennyezés: ezek napi 12-14 órában termelnek. Ez hány személygépkocsi káros kibocsátása?
- irishcream
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3421
- Csatlakozott: 2015.05.28., csüt. 22:11
- Értékelés: 1202
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10354
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Igen és Győr mellett is van egy állomás (hogy az osztrák teslások biztonsággal eljussanak Budapestre). Kereskedés, szerviz viszont nincs nálunk, a hazai Teslákat Bécsbe kell vinni javításra, garanciális vizsgálatra (bár a vizsgálat nagy részét maga az autó végzi).
- giotto14
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1907
- Csatlakozott: 2015.08.27., csüt. 07:28
- Értékelés: 303
- Tartózkodási hely: Pest megye
Re: Zöld topik
Nagykanizsára mutat egyet...
"Ma az emberek tudják mindennek az árát, de nem tudják semminek az értékét." /Oscar Wilde - Dorian Gray arcképe/
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10354
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
A Tesla SuperCharger 30 perc alatt 80 %-ra tölti a lemerült akkukat. Ha ők meg tudták oldani, akkor másnak is sikerülni fog, sőt talán még jobb is lesz. 15-20 perces várakozás szerintem már vállalható, de én 30 perccel is kibékülnék, csak hát ugye Budapesten egyetlen ilyen töltőpont sincs, Magyarország nem létezik a Tesla számára.
Re: Zöld topik
Élő videot nem találtam most, csak ezt az animációt 2009-ből:
https://www.youtube.com/watch?v=H-Azrt_wUkc
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10354
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Azt hiszem, erre az akkucserélgetős megoldásra néhány évtized múlva úgy fogunk visszatekinteni, mint a kommunizmusra. Elvetélt ötlet volt, sokba került, de igazából nem működött soha.
Re: Zöld topik
Huszon évvel ezelőtt a Renault kísérletezett villanyautóval ehhez hasonló gyors aksi csere megoldással. Felgurul az autó egy cserélő padra, ott alulról gép kiveszi-berak egy töltött másikat. Párizsban kiépült pár ilyen "töltő' állomás. Az aksikat így bér-használatba kapták a kísérletben résztvevők. Akkoriban a gyorstöltés mai szintje még messze nem volt. A módszer buktája részben az hogy akkori villanyautók még nem voltak versenyképesek, illetve aksik fizikai és persze villamos szabványosítása hiánya, ami még ma is szinte elképzelhetetlen.avl2 írta: ↑2019.02.13., szer. 11:13"Der chinesische Elektroauto-Hersteller Nio hat in China ein Netzwerk von Batterietauschstationen
errichtet. An diesen lässt sich der leere Akku eines Nio in 3 min
gegen einen vollen tauschen"
azaz a kinai elektromos-auto-gyarto Nio megkezdte, kiepitette az akkucserelöallomasok halozatat. 3 perc alatt cserelhetö az aksi.
..eddig 32 epült ki, az elsö lepes
Re: Zöld topik
"Der chinesische Elektroauto-Hersteller Nio hat in China ein Netzwerk von Batterietauschstationen
errichtet. An diesen lässt sich der leere Akku eines Nio in 3 min
gegen einen vollen tauschen"
azaz a kinai elektromos-auto-gyarto Nio megkezdte, kiepitette az akkucserelöallomasok halozatat. 3 perc alatt cserelhetö az aksi.
..eddig 32 epült ki, az elsö lepes
errichtet. An diesen lässt sich der leere Akku eines Nio in 3 min
gegen einen vollen tauschen"
azaz a kinai elektromos-auto-gyarto Nio megkezdte, kiepitette az akkucserelöallomasok halozatat. 3 perc alatt cserelhetö az aksi.
..eddig 32 epült ki, az elsö lepes
Re: Zöld topik
[/quote]
Ezt én is olvastam, csak nehezen tudom elhinni,hogy a 10 legnagyobb szállítóhajó annyi káros anyagot bocsát ki,mint 1.400.000.000, azaz 1,4 milliárd személygépkocsi. Eszerint 1 supersize szállítóhajó káros anyag kibocsátása = 140 millió személygépkocsi.
[/quote]
Valóban erősen bulvárszagú a hír, a nagyságrend szerintem sem stimmel, de az biztos, hogy a vízi és légi forgalom durvább adatokat produkál, mint a szárazföldi közlekedés. Emögött a szinte folyamatos üzem és a lazább ellenőrzés állhat. Világszinten vizsgálva a személyautók átlagos napi üzemideje szerintem néhány perc lehet, a teherszállító hajók, tankerek viszont szinte folyamatosan dolgoznak. No és tartok tőle, el sem tudjuk képzelni, milyen "üzemanyagot" tankolnak Afrikában, távol-keleten, vagy Dél-Amerikában a hajókba.
[/quote]
https://vizek-hajok.blog.hu/2016/06/09/ ... eny_fustje
Hát ilyet...........
Diesel helyett benzines autót vettem és nem megyek világ körüli hajóútra. Ennyit tudok tenni...
Ezt én is olvastam, csak nehezen tudom elhinni,hogy a 10 legnagyobb szállítóhajó annyi káros anyagot bocsát ki,mint 1.400.000.000, azaz 1,4 milliárd személygépkocsi. Eszerint 1 supersize szállítóhajó káros anyag kibocsátása = 140 millió személygépkocsi.
[/quote]
Valóban erősen bulvárszagú a hír, a nagyságrend szerintem sem stimmel, de az biztos, hogy a vízi és légi forgalom durvább adatokat produkál, mint a szárazföldi közlekedés. Emögött a szinte folyamatos üzem és a lazább ellenőrzés állhat. Világszinten vizsgálva a személyautók átlagos napi üzemideje szerintem néhány perc lehet, a teherszállító hajók, tankerek viszont szinte folyamatosan dolgoznak. No és tartok tőle, el sem tudjuk képzelni, milyen "üzemanyagot" tankolnak Afrikában, távol-keleten, vagy Dél-Amerikában a hajókba.
[/quote]
https://vizek-hajok.blog.hu/2016/06/09/ ... eny_fustje
Hát ilyet...........
Diesel helyett benzines autót vettem és nem megyek világ körüli hajóútra. Ennyit tudok tenni...
Thorens 320 MK3 - Jelco 750 D - Denon DL103R
Naim Uniti Atom
AN-E/Snell Type E/III hibrid
Naim Uniti Atom
AN-E/Snell Type E/III hibrid