
youtu.be/MxvdXEJOX-8
Nem mintha értenék a kocsikhoz, de ez az Auto funkció általában (3 autómnál is) azt jelenti, hogy a beállított hőfokot próbálja tartani az utastérben. Ehhez nyilván használja a klímát és a fűtést, ha szükséges.ZolaBA írta: ↑2021.01.13., szer. 11:15Más. Ha már autó és zöld. Az "senkit nem zavar", hogy az összes (amit láttam) automata fűtés auto módban bekapcsolja a klímát? tudom, hogy nem megy folyamatosan, de mégis hidegen tartja a bordát és sokszor tök feleslegesen. Ami energia, fogyasztás, környezet terhelés. Nekem bosszantó, hogy benyomom az auto módot és egyből nyomhatom ki a klímát.
Nem tudom, az én kocsimban mekkora az időlimit, de több percig is állt már a motor Start/Stop üzemmódban. Nem egy merev automatika, hiszen a kuplung kinyomásával, vagy a sebváltónál lévő kapcsoló megnyomásával kikapcsolható a funkció. A döntést az aktuális elektromos fogyasztástól (világítás, klíma, fűtés), az akku állapotától és a motor hőmérsékletétől teszi függővé, nálam egész okosan működik, ritkán kell felülbírálni. Ismerőseim komoly hányada kikapcsolja, mert idegesíti őket. Ezért is mondogatom, hogy a kényelem minden szempont felett áll az embereknél, tojnak a környezetre is miatta. Te egy határozott ellenpélda vagy.avl2 írta: ↑2021.01.13., szer. 10:53Az biztos, hogy különbözö modellekben különböz intelligenciaval van megoldva (mit hogyan vesz figyelembe leallasi es ujrainditasi dönteshez). Ennek + utvonalvalasztasnak + vezetöi szokasnak/figyelemnek + szerkezetkialakitasnak van szerintem szerepe a kerdesben, hogy hogyan lehet legjobb hasznalni.
én szóltam elöre !
Sajnos nincs elég ismeretem egy altalanos velemenyhez.
A hazai viszonyokra gondoltam, de köszi az infót, nem tudtam.
jaa: hazafele a meleg motort is leallitom, mig a kapu nyilik - fájna a benzinfogyi es környezetszennyezés (tényleg fájna a tudatomnak). Ha meg kinyilt a kapu - az enyhe emelkedön erölködve :-))) - betolom az autot, nem am ujra inditozas ! ...a betolas nehezsegeböl ellenörzöm a kigurulas finomsagat, könnyüseget, igy rögtön diagnosztizalok is (..vagy hogy miert vagyok ilyen gyengus ma, akkor magamat diagnosztizalom), no meg a szomszedsagnak is adok témát :-)))
A, D, CH: tilos, büntethetö es gyakran büntetett (nyilvan, ahol senki sem latja nem, mashol meg ramehetnek több 1000 euroval is! szokasosan inkabb <100 €)
Nem hiszem, hogy tilos, csak a szakik szerint nincs sok értelme a helyben melegítésnek, másként mondva nem tesz jót a motornak. Régen valóban nem ez volt a szabály, de azt hiszem, a modern motorok kényesebb jószágok, mint ami az ezerötös Ladában ketyegett. A megoldás szerintem az elektromosan fűtött ablak, ami az új kocsimban már tartozék, tegnap teszteltem is. Bekapcsolás után 1 perc elteltével a jég egyszerűen leesett az ablakokról minden kaparás nélkül. Így míg a régi kocsival 8-10 perc is eltelt a téli takarítással, az újnál ez max 2-3 perc. Nem egy komoly kérdés, inkább csak érdekesség.
mint mindenben: a körülmenyek igen fontosak, döntöek;ZolaBA írta: ↑2021.01.13., szer. 08:37de de. Halljuk! :) egyrészt elég zöld vagy másrészt jól értesz a motorokhoz, kíváncsi vagyok.
Alig melegszik: ez relatív. persze, ha programozni lehetne a műveletet akkor valahogy úgy nézne ki, hogy alapjáratról indulva 10 másodpercenként 100/perccel emelve a motor fordulatot elérni mondjuk 1800-2000-ig, aztán indulni. De most vagy havat kaparok vagy gázt adok :)
de de. Halljuk! :) egyrészt elég zöld vagy másrészt jól értesz a motorokhoz, kíváncsi vagyok.
nyilvan szitu- es körülmenyfüggö (garazs, rögtön meredek emelkedö, lejtö, befagyott ablakok, ...)
Ejj de felkapta ezt mindenki. Tessék ... én is szoktam, üssetek
De nincs így. Az egy dolog, hol van lajstromozva, minden országnak, akár városnak is megvannak a maga előírásai. Pl. hiába engedélyezett valahol a kétütemű Wartburg, sok nyugati városba nem hajthatsz be vele. Ugyanez van a hajókkal és ez lesz hamarosan a dízel motoros autókkal is.
Ezt nem tudtam, ha így van érdekes.
Az 1 milliárd erősen túlzó érték. A közúti közlekedés a légszennyezés kb 10 %-áért tehető felelőssé, de ne feledjük, hogy a környezet szennyezése nem csak a levegő szennyezését jelenti, ide pl. tartozik a fény- és zajterhelés is. Továbbá az sem helyes hozzáállás, hogy csak a legerősebben szennyező problémákkal foglalkozunk, pláne hogy azokra van a legkisebb befolyásunk.MGMART írta: ↑2021.01.12., kedd 10:29Arról mi a véleményetek, hogy az össz légszennyezettségnek és co kibocsátásnak csak igen kis hányadát adják a közutakon közlekedő belsőégésű járművek? A legnagyobb ilyen szennyezők állítólag a tengeri szállításra használt teherhajók. 15-16 ilyen hajó légszennyezése felér 1 milliárd ! személyautóéval. És ezekből több ezer korzózik a vizeken, aminek kétharmada Panamába van bejelentve ahol semmilyen szennyezéscsökkentő előírás nem vonatkozik rájuk.