Figyelem: a szabályzat 6.8.3.1 - es pontja alapján az adás vételi részen a "pü ment" és "válasz ment" jellegű hozzászólásokat törölni fogjuk, csakúgy mint a hely / posta adatok és ár nélkül feladott hirdetéseket.

Digitális fényképezőgép

Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3870
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 2250

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: istvan01 » 2015.05.29., pén. 19:07


analóg világban hogyan raknál össze egy ilyen képet? Persze, ez csak sztatikus objektum fotózásnál működik, de működik. ehhez hasonló gigapixeles képek lassan már amatőr eszközökkel is megvalósítható.


 


http://www.in2white.com/#



Avatar
pjotr
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1718
Csatlakozott: 2004.06.08., kedd 17:27
Értékelés: 6

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: pjotr » 2015.05.29., pén. 18:52


Nagyon kevered a dolgokat.... semmi köze analóg filmnél a felbontásnak a pixelekehez, hogyan is lehetne, hiszen nem pixel alapú a rögzítés... :smile51:  :smile51:


 


Az analóg film felbontását úgy mérik, hogy hány párhuzamos vonal látszik megkülönböztethetően 1 mm-en...


Ez átlagban 100-200 között van, léteztek(nek?) ennél sokkal jobbak, de átlag fotós se azokkal nem találkozott, se a hozzájuk szükséges objektívekkel.


De már a 100 is igen jó értéknek számított.... Ez olyan 8Mpixel körül lenne digitálisban.


 


A végtelen x végtelen ezt jelentené:


http://9gag.com/gag/2078832/zoom-in-level-csi-miami


 


No meg akkor minek létezett volna a nagyformátumú film, ha egy kis 35mm-esnek is végtelen a felbontása?



Mozi: Mitsubishi HC-3000 Yamaha RVX-340 Popcorn A100 Pioneer 575 Panasonic DMR ES10 Wharfedale Pacific Evo 10, Wharfedale Pacific Evo Center, Wharfedale Diamond 9.0 Grunidg sub


Hifi: Cambridge 640C Popcorn + Pocket Dac Heed Luna & Canopus MKIII Sonus Faber Concertino Domus



Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5483
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 964

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: lehoako » 2015.05.29., pén. 18:09


A végtelen felbontású analóg film egy tudatlanságon alapuló legenda és akkor még nem beszéltünk a papírképek hasonló problémáiról. Egyébként az audio világban is így van, az analóg magnószalag felbontása is véges volt. Nem érdemes ebbe belemenni szerintem. 2015 van, a túlnyomó többség digitális technikával ténykedik. Akinek nosztalgiázni van kedve, vagy az analóg világ ízei kellemesebbek neki, jó étvágyat kívánok neki, csak könyörgöm, ne akarjon meggyőzni róla, hogy nekem is azt kellene fogyasztanom.


 


Senki sem akar meggyőzni senkit, annyit írtam le, hogy a dia felbontása végtelen x végtelen. Addig nagyítod, amíg akarod, vetítéskor pl. ez történik, és nem lesz pixeles, akármekkorára vetíted. A pixel x pixel alapú technológiák szükségszerűen pixelesek, pláne 4 méterről a falra vetítve- méretben. 


 


Azért kérlek, ne temesd a filmes világot, a digitális nem jobb, hanem könnyebben kezelhető, olcsóbban és gyorsabban élvezhető és kevésbé helyhezkötött. Ezeket aláírom :-))).


 


Plusz info:


 


Film never stopped amazing us as we scanned it higher, and this is why.


5,400 DPI is equal to 212 pixels per mm, or 0.045MP/mm^2. Thus a 35mm slide, scanned on that Minolta 5400 scanner, yielded 39MP images, without Bayer Interpolation. Open these in PhotoShop, and 39x3 = 120 MB files, again, sharper than the Bayer-interpolated images from digital cameras.


Resolution has nothing to do with getting the right pixels and making a good photo, but if all you want to do is count pixels, count on film. See also Why We Love Film.


 


Az, amit pótolunk, mindig értékesebb, mint amivel pótoljuk. 



Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12664
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6412
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2015.05.29., pén. 17:47


Annyira nem igaz, hogy az atlag filmek felbontasa parszaz vonalpar/mm.... Olyan 100-200 korul ha jol emlekszem ami olyan 10mpixel felbontas lehet


A végtelen felbontású analóg film egy tudatlanságon alapuló legenda és akkor még nem beszéltünk a papírképek hasonló problémáiról. Egyébként az audio világban is így van, az analóg magnószalag felbontása is véges volt. Nem érdemes ebbe belemenni szerintem. 2015 van, a túlnyomó többség digitális technikával ténykedik. Akinek nosztalgiázni van kedve, vagy az analóg világ ízei kellemesebbek neki, jó étvágyat kívánok neki, csak könyörgöm, ne akarjon meggyőzni róla, hogy nekem is azt kellene fogyasztanom.



Avatar
pjotr
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1718
Csatlakozott: 2004.06.08., kedd 17:27
Értékelés: 6

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: pjotr » 2015.05.29., pén. 16:50


Ez így nem teljesen igaz, de nem szeretném ezt az analóg vs digitális bőrkét tovább rángatni, mert továbbra sem látom értelmét.


Annyira nem igaz, hogy az atlag filmek felbontasa parszaz vonalpar/mm.... Olyan 100-200 korul ha jol emlekszem ami olyan 10mpixel felbontas lehet



Mozi: Mitsubishi HC-3000 Yamaha RVX-340 Popcorn A100 Pioneer 575 Panasonic DMR ES10 Wharfedale Pacific Evo 10, Wharfedale Pacific Evo Center, Wharfedale Diamond 9.0 Grunidg sub


Hifi: Cambridge 640C Popcorn + Pocket Dac Heed Luna & Canopus MKIII Sonus Faber Concertino Domus



Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3870
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 2250

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: istvan01 » 2015.05.29., pén. 15:45



Bocs, ezzel a PRACTICA vlc2-vel Neked volt autofocus? :-))))))). Valóban, a kis piros ledsor a kémlelő jobb szélén nem fogja mutatni, hogy milyen lesz a blende, de ezt úgyis az obin állítod, auto meg auto akárhogy.


 


Asszem a VLC saját bajonettes, tehát nem használható m42essel, csak saját obiparkkal. 


 


Újabb érdekes kérdés, hogy vajon mi késztette a gyártókat ara, hogy az m42es szabványról, amit a Pentaxon, Zeniten, Practicán, Zeisseken, Yashicán, Mamiyán  stb. használtak, úgyis hívták, hogy "universal mount", átálljon mindenki a saját bajonettjére és láncba verje önmagát... :-))) Már, aki akarja.  :-)))



én úgy tudom, a praktikák M42-je menet kompatibilis a Pentax-éval, de a nyitott blende visszajezésen kívül nem tudott más "kommunikációt"


Amit viszont nagyon becsültem, a frenel lencsés manuális fókusz állítással nem versenyez semmi új keletű digit kamera manulálisban, habár lehet nem ismerem a tükrös digit gépeket eléggé.



Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12664
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6412
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2015.05.29., pén. 15:45


A filmes szettemmel diára dolgoztam kb 10 évig. A felbontása végtelen x végtelen.


Ez így nem teljesen igaz, de nem szeretném ezt az analóg vs digitális bőrkét tovább rángatni, mert továbbra sem látom értelmét.



Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5483
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 964

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: lehoako » 2015.05.29., pén. 15:40



Gondolj bele, mikor került a polcokra az első kommersz DSLR! Alig több, mint 10 évvel ezelőtt a Canon 300D volt az első fecske. Tegyük mellé az új Canon 5D Mark III-ast! No mekkorát változott a piac 12 év alatt?


 


A mintavételi felbontás hangtechnikai részébe most itt nem mennék bele, számtalanszor kifejtettem már a véleményem. A fotómasinák felbontásának folyamatos növelése első látásra bolondság, ám a gyakorló fotósoknál van némi előnye pl. utólagos vágásnál, zajszűrésnél, de a többség számára nyilván csak egy nyálcsorgatási, vagy kötekedési alap csupán.


 


Az utómunka jelentőségével kapcsolatos témát inkább ignorálom, mert kicsit vaskalaposnak tűnsz a kérdésben, nekem meg nem célom győzködni senkit sem. Abban maradhatunk talán , hogy más céljaink vannak fotózás terén, máshova tesszük a súlypontot. Mikor egymás fotóiról váltottunk néhány gondolatot, ott is tetten érhető volt, hogy Téged a látható bokeh kötött le, én meg a kompozíción merengtem.


 


A digitális technika elterjedése sokkal szélesebb tömegeknek tette elérhetővé a fényképezést, ami a sznoboknak nyilván nem tetszik. Önmagában nem jár minőség javulással, sőt nyilván sokkal több felesleges és rossz kép készül, ami gyakorlatilag környezetszennyezés. Ezen lehet keseregni, én sem örülök neki, de különösebben nem érdekel. Lehet a régi analóg cuccainkkal a párnánkon aludni, de ahogy a hangtechnikában sincs értelme a PC versus LP vitának, én ebben sem látok semmi realitást. Más célhoz, más módon, más módszerrel jutunk el. Ezen nincs mit vitázni.



 


Sok lenne és most rohanok, egy apróság...


 


A filmes szettemmel diára dolgoztam kb 10 évig. A felbontása végtelen x végtelen. A minőségét digitben nem tudom, TECHNIKAILAG mi ugorja meg. Amíg számolni lehet a pixeleket, addig semmi. 


 


Többi jön később, mindenknek kösz az inputokat!  :smile53:



Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12664
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6412
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2015.05.29., pén. 15:35


... vajon mi késztette a gyártókat ara, hogy az m42es szabványról, amit a Pentaxon, Zeniten, Practicán, Zeisseken, Yashicán, Mamiyán  stb. használtak, úgyis hívták, hogy "universal mount", átálljon mindenki a saját bajonettjére és láncba verje önmagát... :-))) Már, aki akarja.  :-)))


Egyrészt a liszensz díj, másrészt így ki tudták alakítani a saját galaxisaikat, így tartósan magukhoz láncolhatták a felhasználókat. Üzletileg ügyes lépés, akkor is, ha nekünk nem tetszik.



Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5483
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 964

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: lehoako » 2015.05.29., pén. 15:30



hoops, nem 85mm,  EF-S 60mm f/2.8 Macro USM, ami szorzóval 96mm-es.


A régi gépem VLC2, többféle opcióval, 24, 50, 135mm-es objektívekkel.


Az bajonetváltó adapterekben nem hiszek, illetve nem tartom praktikusnak, pláne hogy elveszik egy rakás funkció, gépi fókusz, meg objektív azonosítás a vázoldalon stb.



 


Bocs, ezzel a PRACTICA vlc2-vel Neked volt autofocus? :-))))))). Valóban, a kis piros ledsor a kémlelő jobb szélén nem fogja mutatni, hogy milyen lesz a blende, de ezt úgyis az obin állítod, auto meg auto akárhogy.


 


Asszem a VLC saját bajonettes, tehát nem használható m42essel, csak saját obiparkkal. 


 


Újabb érdekes kérdés, hogy vajon mi késztette a gyártókat ara, hogy az m42es szabványról, amit a Pentaxon, Zeniten, Practicán, Zeisseken, Yashicán, Mamiyán  stb. használtak, úgyis hívták, hogy "universal mount", átálljon mindenki a saját bajonettjére és láncba verje önmagát... :-))) Már, aki akarja.  :-)))



Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3870
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 2250

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: istvan01 » 2015.05.29., pén. 14:22


Esküvői tömeg fotózás ... vagy mégsem
Lányom esküvőjén No műterem, No pózolás, No giccs ... egy természet fotós ismerősünk fotózott Canon 7D-vel, meg egy másikkal, obicsere helyett két gépet cserélgetett.


 


 


post-10840-0-11737100-1432902036_thumb.jpg


post-10840-0-18384600-1432902152_thumb.jpg



Avatar
pjotr
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1718
Csatlakozott: 2004.06.08., kedd 17:27
Értékelés: 6

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: pjotr » 2015.05.29., pén. 14:07



Hűűű... Gyógyszer el ne repüljön, ki tudja, hol áll meg... 


 


A lényeg, hogy nem vagy frusztrált. Több nap után öszehordasz itt szezontfazont, ahelyett, h akár 1 gondolatot is írnál... Igen, kérdések merültek fel és válaszok, és soknak közülük van morális implikációja. Nagy szerencséd, h Neked ezek a megfontolások nem léteznek, mész egyenestelőre intelligens ember módjára a labirintusban. 


 


Szerinted egy ma gyártott Canon/Nikon KITOBI (segítek, MŰANYAG) 50 év múlva úgy fog kinézni, mint egy 1964-es gyártású Pentax KITOBI (segítek, FÉM és ÜVEG) ma? Hűűűű, irányba kéne fordulni... Tervezett amortizációt kéne tanulmányoznod, pjotr. Boldogan vennék Sigmát, de a gari után 2 nappal kuka lesz. Láttam 3, 5, 10 éves Sigmákat és vannak 15-25-35-50 stb éves obijaim, kinek a pap, kinek a paplan. A Pentax láthatóan megzavar Téged, sok ilyen embert láttam már, én is meglepődtem, h mennyire átgondolt és brilliánsan kivitelezett cuccok, amelyek dacolnak az idő múlásával. Ma már kicsit bánom, h nem Pentaxra álltam a legelején, de lehet, h veszek 1 használt vázat és kipróbálom a dolgot.


 


Hírügynökségről nem volt szó, MTIzni kezdett fapaci, én meg leírtam, hogy mit jelent e 3 betű ma. 


 


A végére meg beszóltál, hú, most mélyre nyomtad a tüskét nagyon... Nem ismerlek, egy képedet sem láttam még, nem is tettél be semmit, ami Neked tetszett. 


 


Amúgy teljesen igazad van, mobillal kell fényképezni, a "tekergetés" a legtöbb embernek nem való. Point-and-shoot. Jó étvágyat, egészségedre.



 


Hát te nem vagy teljesen százas....... mit hordok én itt össze????


Elkezdesz itt politizálni, meg hablatyolni leszólni mindent meg mindenkit.... Nem tudom milyen labirintusban megyek egyenesen, meg hogy a fenébe kerülnek egy technikai fórumba morális kérdések.....


Érdekes hogy van olyan ismerősöm aki egy olyan és olyan oldali orgánumnak dolgozik amit semmire sem tartok és érdekes módon remekül el tudunk beszélgetni a fényképezésről, szóba sem kerül más....


 


Miben zavarna meg a pentax? Az zavar meg, hogy azt írtad, hogy azért jó, mert a vázban van a stabilizátor... Ennyi erőből a sony is jobb mint a canon, mert annak a is a vázában van... Láttam már pentaxot meg sokféle gépet meg objektívet, de láttam már sok régi fém obit is amik még egy mai alap kitobjektívvel se vennék fel a versenyt.... Az is nagyon nagy ferdítés, hogy az egyik gyártó jó a másik meg nem.


Semmi bajom azzal, hogy ha valaki technokrataként közelít a fényképezéshez, én is voltam ilyen, élveztem, hogy kipróbáltam ezt meg azt, nézegettem a különbségeket a képeken, kerestem a hibákat de egy kép nem attól lesz jó, hogy milyen márkával fényképezték...


Én is nagyon szeretem a technikai részét, a technikailag nehezebb képeket, megtanulni, hogy hogyan érhetem el az adott hatást...


 


Nem azt mondtam, hogy mobillal kell fényképezni, csak azt, hogy egy valódi fotós egy mobillal is tud nagyon jó képeket csinálni, nem lesz technikailag tökéletes, hát nem, na bum...


 


Nem láttál tőlem képeket? Hát nem, mert kevés olyan képem van amiről úgy gondolom, hogy azt meg akarnám osztani a nagyvilággal.


Amúgy is kép túltengésben szenvedünk, mindenki mindent fényképez, posztol és megoszt, mindenki csinál ezer képet, ahelyett, hogy egy jót csinálna...


Meg nagy divat lett majmolni a nagyokat, elterjedt, hogy az igazi fotós fix 50-essel fényképez természetesen manuális fókusszal... meg persze FF-ben, de az ezredik képnél amin egy kapualj árnyéka vagy egy villanyoszlop a téma nulla mondanivalóval...


 


A baba meg az esküvői fotózással sem értem mi a bajod végre eljutottunk odáig, hogy a sok szar mobilos meg kompakttal készített kép után ismét van igényük az embereknek arra, hogy minőségi képek készüljenek róluk amik valóban jók emléknek. Persze közben csinálnak vagy ötvenezer képet magukról, de azt nem nézik meg talán soha, miközben a profi által készített kép meg mindig elől van.


Nyilván anyagi kérdés is, de jó lenne odáig is eljutni, hogy más családi ünnepen, alkalmon is szóljanak egy profinak...


 


Persze sok a kókler, az unatkozó kismama aki kitalálta, hogy ő most baba fotós lesz, nem róluk beszélek.



Mozi: Mitsubishi HC-3000 Yamaha RVX-340 Popcorn A100 Pioneer 575 Panasonic DMR ES10 Wharfedale Pacific Evo 10, Wharfedale Pacific Evo Center, Wharfedale Diamond 9.0 Grunidg sub


Hifi: Cambridge 640C Popcorn + Pocket Dac Heed Luna & Canopus MKIII Sonus Faber Concertino Domus



Online
Avatar
AVX
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 59407
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3272

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: AVX » 2015.05.29., pén. 13:54


1 millás gépváz kávébabszemekhez teljesen felesleges, ahhoz fontosabb a jó fény, meg esetleg állvány, plusz macro ..


Van hozzá minden.


 


Persze a családot is ezzel fotózom.


Mivel dög nehéz, így cipelni nem szoktam sehová.



Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3870
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 2250

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: istvan01 » 2015.05.29., pén. 13:17



Pont ilyen gépet használok időnként.


Elsősorban tárgyak fotózására.


Néha nagyon jól jön, hogy ekkora a felbontása.


Sok esetben még lehetne több is.


Kávébaboknál nagyon jól jön, ha kinagyítom és vágom.



1 millás gépváz kávébabszemekhez teljesen felesleges, ahhoz fontosabb a jó fény, meg esetleg állvány, plusz macro ..



Online
Avatar
stx
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 531
Csatlakozott: 2011.06.15., szer. 09:13
Értékelés: 223
Tartózkodási hely: Csonka-Magyarország, Középfölde
Kapcsolat:

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: stx » 2015.05.29., pén. 12:51


Az bajonetváltó adapterekben nem hiszek, illetve nem tartom praktikusnak, pláne hogy elveszik egy rakás funkció, gépi fókusz, meg objektív azonosítás a vázoldalon stb.


 


Én nagyon szeretem a régi M42-es objektíveket használni DSLR vázon, igaz nem rohanós fényképezéshez valók. A napokban pedig vettem egy Biometar 2.8/80 (P six) objektívet.. :)



Online
Avatar
AVX
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 59407
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3272

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: AVX » 2015.05.29., pén. 12:38



Tegyük mellé az új Canon 5D Mark III-ast!


 


A mintavételi felbontás hangtechnikai részébe most itt nem mennék bele, számtalanszor kifejtettem már a véleményem. A fotómasinák felbontásának folyamatos növelése első látásra bolondság, 


 



Pont ilyen gépet használok időnként.


Elsősorban tárgyak fotózására.


Néha nagyon jól jön, hogy ekkora a felbontása.


Sok esetben még lehetne több is.


Kávébaboknál nagyon jól jön, ha kinagyítom és vágom.



Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12664
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6412
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2015.05.29., pén. 12:07



 10-20 év múlva ugyanúgy lesznek kompaktok a vakációzók zsebében, lesznek tükörreflexesek a tanulók/sajtósok kezében, ugyanúgy lesznek Hasselbladok/Mamiyák a műtermi művészek használatában, csak még olcsítva, még jobban az "eldobható" irányba tolódva. És nyilván lesznek márkafanok, akik akkor is Pentax-szal/Leicával/Olympussal fognak lőni, mert miért váltanának? 


 


Ha már gyakran idejön a hifis analógia... Miért és mi lenne más a zenében attól, hogy fel van skálázva 596/128-ba? Másik zongora hangját fogjuk hallani? Illetve mi lesz más a képen? Igen lehet végtelenmillió pixellel, és minden trükk... Pont emiatt fontos az obi karaktere és a kompozíció, mert ezeket hiába soppolod, csak lebuksz, mert egy jó rajzú obi képén nincs mit kozmetikázni, élesíteni, pláne... 


 


Túl sokat pötyögök, inkább elviszem 1 körre a túlhájpolt és sznob Helios 2es obimat (Zeiss Biotar-klón) , dolgozzon meg a 2000 Forintos árért, amennyiért vettem :-)))))


 


Szerintetek, mióta ennyire elharapózott a digitális techológia, több lett a jó kép? :-)))))))))))))))))



Gondolj bele, mikor került a polcokra az első kommersz DSLR! Alig több, mint 10 évvel ezelőtt a Canon 300D volt az első fecske. Tegyük mellé az új Canon 5D Mark III-ast! No mekkorát változott a piac 12 év alatt?


 


A mintavételi felbontás hangtechnikai részébe most itt nem mennék bele, számtalanszor kifejtettem már a véleményem. A fotómasinák felbontásának folyamatos növelése első látásra bolondság, ám a gyakorló fotósoknál van némi előnye pl. utólagos vágásnál, zajszűrésnél, de a többség számára nyilván csak egy nyálcsorgatási, vagy kötekedési alap csupán.


 


Az utómunka jelentőségével kapcsolatos témát inkább ignorálom, mert kicsit vaskalaposnak tűnsz a kérdésben, nekem meg nem célom győzködni senkit sem. Abban maradhatunk talán , hogy más céljaink vannak fotózás terén, máshova tesszük a súlypontot. Mikor egymás fotóiról váltottunk néhány gondolatot, ott is tetten érhető volt, hogy Téged a látható bokeh kötött le, én meg a kompozíción merengtem.


 


A digitális technika elterjedése sokkal szélesebb tömegeknek tette elérhetővé a fényképezést, ami a sznoboknak nyilván nem tetszik. Önmagában nem jár minőség javulással, sőt nyilván sokkal több felesleges és rossz kép készül, ami gyakorlatilag környezetszennyezés. Ezen lehet keseregni, én sem örülök neki, de különösebben nem érdekel. Lehet a régi analóg cuccainkkal a párnánkon aludni, de ahogy a hangtechnikában sincs értelme a PC versus LP vitának, én ebben sem látok semmi realitást. Más célhoz, más módon, más módszerrel jutunk el. Ezen nincs mit vitázni.



Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3870
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 2250

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: istvan01 » 2015.05.29., pén. 12:06



MIlyen kited van a szekrényben? Csak nem m42es bajonettel egy Zenit vagy Practica-szett? (egy 1.8-as 50es, egy 2.8as 29-es és egy 2.8-as 135-ös) Nekem is van ilyen, egy m42-es adapterrel használható a 60D vázával. Az adaptergyűrű ára kb 2500 Forint,és ez már pittyen, ha élesre áll az AF, de fényt mérni csak pünktközépre súlyozva fogsz tudni, vagyis nincs vadulás... A képminőség viszont nemcsak a kitobit söpri le, hanem, jó üvegekkel nem kerülsz messze az "L"-szinttől. HA persze Practica "B"-bajonett, vagy m39-es/távmérős a régi cucc, akkor nem biztosítható a kompatibilitás. 


 


Az általad említett fix 85öst ismerem, (ha ez az 1.8-as USM), nagyon-nagyon jó választás pl. portréhoz, és nagyon nehéz megverni. Ha nem akarnék most márkán kívüli üvegre költeni, egy ilyen lett volna a köv. dobásom. 



hoops, nem 85mm,  EF-S 60mm f/2.8 Macro USM, ami szorzóval 96mm-es.


A régi gépem VLC2, többféle opcióval, 24, 50, 135mm-es objektívekkel.


Az bajonetváltó adapterekben nem hiszek, illetve nem tartom praktikusnak, pláne hogy elveszik egy rakás funkció, gépi fókusz, meg objektív azonosítás a vázoldalon stb.



Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5483
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 964

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: lehoako » 2015.05.29., pén. 11:42



gondoltam, én is bemerészkedem a fotósok közé, de mégsem merem a nagyon "high-end" sznob színvonal miatt. Na de mégis ....


 


Abszolult amatőr vagyok fotózásban, nincs 10-20-30 db optikám, miközben vallom, az optikák elsőrendű szerepét a vázzal szemben. De van a szekrényben porosodó amatőr kittem, 3 obival fém-üvegből, váz is fémből és variálható, elektronika mentes, 25éve készítettem az utolsó analóg képet vele.


 


Visszanéztem az akkor készült papír és dia képeimet, mindet zárt védet helyen tartom. Enyhe öregedés nyomai látszanak rajta, viszont azok képminőségét a mostani 40eFt-os vacak digit gépek még a lötyögős zoomjukkal is bőven felül múlják.


 


Lányomnak vettünk nemrég Canon 60D-t kit obival, szószó, de amikor hozzájutott egy fix 85mm-es portré obihoz, azóta fel sem tette a gumit. Aztán ezek a képek ha rendesen vannak tárolva, nem kopnak, öregednek. Műanyag lencse-ide, meg oda, üvegcsiszolással nem tudnak olyan lencsealakzatokat gyártani, vagy csak piszok drágán, mint ami az amatőr obik 99%ban jelenleg beépítenek. A motoros fókusz és gumimozgatáshoz meg hatalmas előny a súlycsökkenés.



 


MIlyen kited van a szekrényben? Csak nem m42es bajonettel egy Zenit vagy Practica-szett? (egy 1.8-as 50es, egy 2.8as 29-es és egy 2.8-as 135-ös) Nekem is van ilyen, egy m42-es adapterrel használható a 60D vázával. Az adaptergyűrű ára kb 2500 Forint,és ez már pittyen, ha élesre áll az AF, de fényt mérni csak pünktközépre súlyozva fogsz tudni, vagyis nincs vadulás... A képminőség viszont nemcsak a kitobit söpri le, hanem, jó üvegekkel nem kerülsz messze az "L"-szinttől. HA persze Practica "B"-bajonett, vagy m39-es/távmérős a régi cucc, akkor nem biztosítható a kompatibilitás. 


 


Az általad említett fix 85öst ismerem, (ha ez az 1.8-as USM), nagyon-nagyon jó választás pl. portréhoz, és nagyon nehéz megverni. Ha nem akarnék most márkán kívüli üvegre költeni, egy ilyen lett volna a köv. dobásom. 



Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5483
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 964

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: lehoako » 2015.05.29., pén. 11:32



Igazad van, nagyon elmentünk felfelé, emiatt elnézést kérek minden érdeklődőtől.


 


Én továbbra sem értem, miért tamtamozzuk ezt a műanyag/fém vertikumot. Tegye fel a kezét, aki nincs vele tisztában, hogy a 30 ezres objektív anyaghasználata nem egyezik a félmilliós példányokéval! Elég csak kézbe venni őket, a fix 50-esem 3 deka, a Sigma 18-35 meg majdnem 1 kiló. Tudjuk, elfogadtuk, nem lepődünk meg rajta. Egyre kényesebb vagyok a képminőségre, de bevallom, egyáltalán nem néztem utána, mi van az új objektívjeimben, mert nem érdekel, hány lencsetag, meg milyen bevonat... A használhatóság és a képalkotás jellegzetessége nyilván műszaki alapokon nyugszik, de messze nem értek az objektívek belvilágához annyira, hogy egyértelmű következtetéseket tudnék levonni belőle. A HiFi-ben is jó ideje óvok mindenkit, hogy az alkalmazott IC típusa alapján próbálja megsaccolni egy erősítő hangzását, mert ez messze nem olyan könnyű, mint elsőre tűnik. Sem a HiFiben, sem a fotózásban nem vásárlok alapos kipróbálás nélkül semmit és ha egy objektív több órás nyúzás után megfelelő számomra, nem érdekel, mi van, vagy mi nincs benne. Az sem érdekel, kibír-e 30 évet, mert annyit már én sem bírok ki. :) Naponta látok bőrüket vedlő Sigmákat, lötyögő Tamronokat, amiket továbbra is megelégedéssel használnak tulajdonosaik. No és pár napja láttam a betonról 3x visszapattanni egy leejtett Canon 70-200/2.8-ast. Hiába került majdnem 1 millióba, annál sem volt már szempont többé, megéri-e az 50-es éveket. Ráadásul biztos vagyok benne, hogy 10-20 év múlva alapjaiban más fényképezési technikákat fogunk használni, a tükrös, nagy objektíves korszaknak vége lesz, nincs már hova fejleszteni. A Canon 5D-vel dolgozó profikat nagyon nehéz lesz rávenni, hogy lecseréljék a masinájukat.


 


A digitális képek időállósága érdekes téma. Miután rendesen kitanultam az utómunka rejtelmeit, természetesen elővettem a 8-10 évvel ezelőtt készült képeimet (Canon 350D). Bizony jócskán volt még bennük tartalék, szóval itt nem csak időállóságról beszélhetünk, hanem annál jóval többről. A digitális technológia kegyetlen széles távlatokkal rendelkezik még mindig.



 


Az objektívek belvilágát linkeltem, dupla-Gauss és modjai, pont 10 perc elolvasni és aztán képben lenni. :-)))


 


Nyilván a kopó és használódó obikat is öröm használni, csak mikor kakukkol be, ez a lényeg. Akármikor derül ki, h ugyanannyi a javítás, mint az új, nem anyira jó hír. 10-20 év múlva ugyanúgy lesznek kompaktok a vakációzók zsebében, lesznek tükörreflexesek a tanulók/sajtósok kezében, ugyanúgy lesznek Hasselbladok/Mamiyák a műtermi művészek használatában, csak még olcsítva, még jobban az "eldobható" irányba tolódva. És nyilván lesznek márkafanok, akik akkor is Pentax-szal/Leicával/Olympussal fognak lőni, mert miért váltanának? 


 


Ha már gyakran idejön a hifis analógia... Miért és mi lenne más a zenében attól, hogy fel van skálázva 596/128-ba? Másik zongora hangját fogjuk hallani? Illetve mi lesz más a képen? Igen lehet végtelenmillió pixellel, és minden trükk... Pont emiatt fontos az obi karaktere és a kompozíció, mert ezeket hiába soppolod, csak lebuksz, mert egy jó rajzú obi képén nincs mit kozmetikázni, élesíteni, pláne... 


 


Túl sokat pötyögök, inkább elviszem 1 körre a túlhájpolt és sznob Helios 2es obimat (Zeiss Biotar-klón) , dolgozzon meg a 2000 Forintos árért, amennyiért vettem :-)))))


 


Szerintetek, mióta ennyire elharapózott a digitális techológia, több lett a jó kép? :-)))))))))))))))))



Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5483
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 964

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: lehoako » 2015.05.29., pén. 11:16


A nyers kép színárnyalatából egy profi vélhetően eltalálná, hogy Nikon vagy Canon gép követte el, de ki mutogat nyers fotókat? Egy minimális utómunka (WB, objektív korrekció, élesség, zajszűrés) után már biztosan nem mondja meg szignifikáns biztonsággal, milyen vázzal készült a fotó. Ez nem hit kérdése nálam, mert heti rendszerességgel járok képértékelésre, ahol szinte soha nem jön szóba a gépváz típusa, márkája, inkább az objektív és a beállítások érdekesek, illetve mindenek felett a kompozíció. Pl. Eifert Jánostól még soha nem hallottam olyan mondatot, amiben a technikai háttérrel foglalkozott volna és más művész fotósoknál is nagyon ritkán kerül ez szóba. Nem mérem hozzájuk magam, de szerintem sem ez a fényképezés lényegi része, de persze tudom, hogy a kompozícióról kevésbé lehet beszélgetni. A hifisták is szívesebben csámcsognak a lejátszó rendszer elemeiről, mint a hallgatott muzsika jellemzőiről.


 


Azt, h milyen VÁZZAL készült, azt nem. Nyilván az OBI a lényeg, ahogy mondod, annak a karakterisztikáját lehet tettenérni.


 


Szerintem pont a kompozícióról érdemes beszélgetni, a beállítások egy hozzáértési szint felett valóban relevanciájukat veszítik, pláne az utómunka-lehetőségek kavalkádjának ismeretében. 



Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12664
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6412
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2015.05.29., pén. 10:54



gondoltam, én is bemerészkedem a fotósok közé, de mégsem merem a nagyon "high-end" sznob színvonal miatt. Na de mégis ....


 


Abszolult amatőr vagyok fotózásban, nincs 10-20-30 db optikám, miközben vallom, az optikák elsőrendű szerepét a vázzal szemben. De van a szekrényben porosodó amatőr kittem, 3 obival fém-üvegből, váz is fémből és variálható, elektronika mentes, 25éve készítettem az utolsó analóg képet vele.


 


Visszanéztem az akkor készült papír és dia képeimet, mindet zárt védet helyen tartom. Enyhe öregedés nyomai látszanak rajta, viszont azok képminőségét a mostani 40eFt-os vacak digit gépek még a lötyögős zoomjukkal is bőven felül múlják.


 


Lányomnak vettünk nemrég Canon 60D-t kit obival, szószó, de amikor hozzájutott egy fix 85mm-es portré obihoz, azóta fel sem tette a gumit. Aztán ezek a képek ha rendesen vannak tárolva, nem kopnak, öregednek. Műanyag lencse-ide, meg oda, üvegcsiszolással nem tudnak olyan lencsealakzatokat gyártani, vagy csak piszok drágán, mint ami az amatőr obik 99%ban jelenleg beépítenek. A motoros fókusz és gumimozgatáshoz meg hatalmas előny a súlycsökkenés.



Igazad van, nagyon elmentünk felfelé, emiatt elnézést kérek minden érdeklődőtől.


 


Én továbbra sem értem, miért tamtamozzuk ezt a műanyag/fém vertikumot. Tegye fel a kezét, aki nincs vele tisztában, hogy a 30 ezres objektív anyaghasználata nem egyezik a félmilliós példányokéval! Elég csak kézbe venni őket, a fix 50-esem 3 deka, a Sigma 18-35 meg majdnem 1 kiló. Tudjuk, elfogadtuk, nem lepődünk meg rajta. Egyre kényesebb vagyok a képminőségre, de bevallom, egyáltalán nem néztem utána, mi van az új objektívjeimben, mert nem érdekel, hány lencsetag, meg milyen bevonat... A használhatóság és a képalkotás jellegzetessége nyilván műszaki alapokon nyugszik, de messze nem értek az objektívek belvilágához annyira, hogy egyértelmű következtetéseket tudnék levonni belőle. A HiFi-ben is jó ideje óvok mindenkit, hogy az alkalmazott IC típusa alapján próbálja megsaccolni egy erősítő hangzását, mert ez messze nem olyan könnyű, mint elsőre tűnik. Sem a HiFiben, sem a fotózásban nem vásárlok alapos kipróbálás nélkül semmit és ha egy objektív több órás nyúzás után megfelelő számomra, nem érdekel, mi van, vagy mi nincs benne. Az sem érdekel, kibír-e 30 évet, mert annyit már én sem bírok ki. :) Naponta látok bőrüket vedlő Sigmákat, lötyögő Tamronokat, amiket továbbra is megelégedéssel használnak tulajdonosaik. No és pár napja láttam a betonról 3x visszapattanni egy leejtett Canon 70-200/2.8-ast. Hiába került majdnem 1 millióba, annál sem volt már szempont többé, megéri-e az 50-es éveket. Ráadásul biztos vagyok benne, hogy 10-20 év múlva alapjaiban más fényképezési technikákat fogunk használni, a tükrös, nagy objektíves korszaknak vége lesz, nincs már hova fejleszteni. A Canon 5D-vel dolgozó profikat nagyon nehéz lesz rávenni, hogy lecseréljék a masinájukat.


 


A digitális képek időállósága érdekes téma. Miután rendesen kitanultam az utómunka rejtelmeit, természetesen elővettem a 8-10 évvel ezelőtt készült képeimet (Canon 350D). Bizony jócskán volt még bennük tartalék, szóval itt nem csak időállóságról beszélhetünk, hanem annál jóval többről. A digitális technológia kegyetlen széles távlatokkal rendelkezik még mindig.



Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12664
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6412
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2015.05.29., pén. 10:30


Komolyan elhiszed, hogy nem lehet megmondani, mivel lőttek 1 képet? :-))) Nem tagadom, van az az utómunkamennyiség, ami feleslegessé teszi a részleteket, de szerintem a gyakorlott szem nem jön zavarba. (Nyilván nem 22-n lesz rajza, és a diffrakció miatt úgyis agyon kell soppolni, hanem kicsitt telibb rekeszen.)   


A nyers kép színárnyalatából egy profi vélhetően eltalálná, hogy Nikon vagy Canon gép követte el, de ki mutogat nyers fotókat? Egy minimális utómunka (WB, objektív korrekció, élesség, zajszűrés) után már biztosan nem mondja meg szignifikáns biztonsággal, milyen vázzal készült a fotó. Ez nem hit kérdése nálam, mert heti rendszerességgel járok képértékelésre, ahol szinte soha nem jön szóba a gépváz típusa, márkája, inkább az objektív és a beállítások érdekesek, illetve mindenek felett a kompozíció. Pl. Eifert Jánostól még soha nem hallottam olyan mondatot, amiben a technikai háttérrel foglalkozott volna és más művész fotósoknál is nagyon ritkán kerül ez szóba. Nem mérem hozzájuk magam, de szerintem sem ez a fényképezés lényegi része, de persze tudom, hogy a kompozícióról kevésbé lehet beszélgetni. A hifisták is szívesebben csámcsognak a lejátszó rendszer elemeiről, mint a hallgatott muzsika jellemzőiről.



Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3870
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 2250

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: istvan01 » 2015.05.29., pén. 10:28

gondoltam, én is bemerészkedem a fotósok közé, de mégsem merem a nagyon "high-end" sznob színvonal miatt. Na de mégis ....

Abszolult amatőr vagyok fotózásban, nincs 10-20-30 db optikám, miközben vallom, az optikák elsőrendű szerepét a vázzal szemben. De van a szekrényben porosodó amatőr kittem, 3 obival fém-üvegből, váz is fémből és variálható, elektronika mentes, 25éve készítettem az utolsó analóg képet vele.

Visszanéztem az akkor készült papír és dia képeimet, mindet zárt védet helyen tartom. Enyhe öregedés nyomai látszanak rajta, viszont azok képminőségét a mostani 40eFt-os vacak digit gépek még a lötyögős zoomjukkal is bőven felül múlják.

Lányomnak vettünk nemrég Canon 60D-t kit obival, szószó, de amikor hozzájutott egy fix 85mm-es portré obihoz, azóta fel sem tette a gumit. Aztán ezek a képek ha rendesen vannak tárolva, nem kopnak, öregednek. Műanyag lencse-ide, meg oda, üvegcsiszolással nem tudnak olyan lencsealakzatokat gyártani, vagy csak piszok drágán, mint ami az amatőr obik 99%ban jelenleg beépítenek. A motoros fókusz és gumimozgatáshoz meg hatalmas előny a súlycsökkenés.


Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5483
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 964

Digitális fényképezőgép

Hozzászólás Szerző: lehoako » 2015.05.29., pén. 10:16



Bocs, felületesen olvastam! Ettől függetlenül sem tudok hozzászólni a témához. Sajnos a Nikon és a Canon naprendszerek is úgy vannak kitalálva, hogy semmi esetre se legyen köztük átjárás, tehát egy életre el kell köteleződnünk valamelyik mellett. Én is megtettem ezt sok éve, onnan kezdve önvédelemből nem is foglalkozom más márkákkal. Amúgy a csoportos képértékeléseinken fogalmunk sincs, az éppen elemzett fotó milyen masinán készült és szerintem olyan ember még nem született, aki az ismeretlen képekről nagy biztonsággal megmondja, hogy ez bizony Nikonnal, vagy Canonnal készült. Innen kezdve mi értelme az egész témának? Zero. Ahogy a HiFi-ben, úgy a fotózásban is kell tudni kiszállni a mókuskerékből. Aki nem képes rá, egész életében cserélgetni fogja a cuccait és közben pont a fotózással nem foglalkozik, amiért elkezdte az egészet.


 


Most meglepődünk azon, hogy egy óriásvállalat elsődleges szempontja a profit? :) Még a Vöröskereszt sem teheti meg, hogy mínuszos költségvetéssel működjön.



 


Felületesen, igen. Félreértés van, senkit nem akarok sem Pentaxra, sem manuális obikra átterelni, sem paradigmaváltásra sarkallni. Ugyanakkor a tanulás és a tapasztalás elleni önvédelmet nem nyomnám fekete öves szinten. :-)))


 


Nem a profitigényen lepődünk meg, ez nem meglepő. A piaci attitűd a bajuk sztem, nem gyártatnak velük a third party cégek. Kompakt, mirrorless, mikro 3/4-es stb. rendszerekben nem tudok Nikon bedolgozásról. Ki gyártja a Panához az 1.2-es (!!) 42.5mm-es obit??? A LEICA. Nocticront és Summiluxot is feltehetsz a gépre. Sonyhoz? A ZEISS. Olympus a Zuikoval, Samsung meg sajáttal. Nem lepne meg, ha a Nikont megvenné egy kínai befektetői csoport középtávon. Canon meg kijött az újabb low-budget fixével, biztos néztétek, linkeltem. 30 ezer forintos alapobi FULL FRAME-re. Noooormáááális? Muszáj a low-budget-szegmensben is kapaszkodniuk, mert a prémiumból nem élnek meg. Ez van. A Leica fenn tudja tartani a profit-marginját a műszaki tartalmával, a Canon és a Nikon nem. 


 


Komolyan elhiszed, hogy nem lehet megmondani, mivel lőttek 1 képet? :-))) Nem tagadom, van az az utómunkamennyiség, ami feleslegessé teszi a részleteket, de szerintem a gyakorlott szem nem jön zavarba. (Nyilván nem 22-n lesz rajza, és a diffrakció miatt úgyis agyon kell soppolni, hanem kicsitt telibb rekeszen.)   


 


Nnnnajó, átadom a tollat, aki akar, írjon jókat, én majd olvasom meg szívlelem meg tanulok belőle. :-))))


 


 


Szép fényeket :-)))!



Válasz küldése

Vissza: “Technikai eszközök”