Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Moderátor: Luxor Audio
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15208
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10353
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Azon gondolkoztam, hogy miért van az, hogy az ember beállítja fülre a sub szintjét egy jól ismert sztereó zenén (persze a bass management aktív) és ezután megméred a frekimenetet mérőmikrofonnal és azt veszed észre, hogy mondjuk 100Hz alatt kb. 6-10dB emelést állítottál be. Pedig te "becsszóra" lineáris átvitelt használsz már évtizedek óta otthon.
SZERINTEM (egyéni vélemény) ez akusztikai kérdés és azért van, mert ugyan lineáris átvitelre épített dobozokat hallgatunk otthon, az erősítő is lineárba van kapcsolva, de a hangfalak a legtöbb esetben viszonylag közel vannak a falhoz. Mondjuk 1 méternél közelebb. Emiatt a hátrafelé sugárzott mélyek 150Hz alatt egyre inkább konstruktívan interferálnak a közvetlenül sugárzott hangokkal és a mély tartományban nagyon durva közelítéssel 6-10dB kiemelés keletkezik.
Ahogy írtam, sokaknak nem a lineáris átvitel a legkedvesebb. Főleg a házimozisoknál tapasztalható, hogy sokan durván megemelik a basszus hangok szintjét, szeretnek a 8 éves gyereklányból is Godzillát csinálni hangban, de a HiFi-ben is előfordul ilyen túlkapás. Tehát ez részben ízlés kérdése, de van némi tudományos alapja is. A lakószobák akusztikai fogyatékai miatt összekuszált basszusmenetben komoly kiemelések és kioltások tapasztalhatóak. Ezt úgy éljük meg, hogy néhány hang alig hallható, mások meg durván búgnak. A hiány általában jobban fáj, mint a többlet, ezért sokan önkéntelenül is megemelik a basszus sávot. No és ezért van az is, hogy a feljavított akusztikát megtapasztaló ügyfeleim beszámolóiban szinte mindig szerepelnek az erőteljesebb, pontosabb basszushangok még akkor is, ha a rendszer beállításain nem változtattunk.
Érdemes még megemlíteni a hangszórók fogyatékait is. A tenyérnyi membránokkal szerelt hangdobozok statikus zajokkal mérve szép átvitelt produkálnak, de zenei anyaggal tesztelve messze elmarad az élmény a becsületes membránméretek produkciójától. A házimozis szubokat ugyan méretes sugárzó felülettel bírnak, de - főleg az alsó árszegmensben - a dinamikát és a minőséget beáldozzák az alacsony határfrekvencia oltárán (gyenge mágnes, erőtlen felfüggesztés). Ezek a dobozok ugyan mélyre tudnak menni (lehet villogni a számokkal), de messze nem hozzák azt az erőt, amit egy komoly példány. A dinamika hiányát és a torzítást pedig általában hangerő problémának éljük meg.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15208
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10353
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Én úgy tudom az LFE sáv szintje pont, hogy 10dB-el magasabbra van kalibrálva (forrás pl: http://hometheaterhifi.com/volume_7_2/f ... -2000.html).
Ez szövegértelmezési probléma lesz, mert a linkelt cikk is azt írja, amit én. De hadd ne kelljen ebben a topikban ezzel foglalkozni!
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Én úgy tudom az LFE sáv szintje pont, hogy 10dB-el magasabbra van kalibrálva (forrás pl: http://hometheaterhifi.com/volume_7_2/f ... -2000.html).
Ez nem igazán akusztikai kérdés, így csak röviden...
A filmek LFE csatornájának kivezérlése alacsonyabb, mint a többié, hivatalosan 10 dB a különbség. Ennek egyik oka, hogy az LFE sáv gyakran tartalmaz nagy dinamikájú jeleket és néha még hozzákeverjük a többi sáv basszus tartalmát is, a digitális túlvezérlést pedig ugye el kell kerülni. Sokféle ajánlás létezik a lejátszó rendszer szintjeinek beállítására, a szubsugárzónál is sokfélét lehet olvasni 0 és +20 dB között. Ez nem kiemelés, hanem az említett keverési arányok kompenzálása. Megtehetjük ezt manuálisan, de néhány processzor automatikusan megemeli a jelszintet. A számháborúba nem mennék bele, de az emberek többsége akkor évezi az előadást, ha a basszus sáv szintje egy kicsit meg van tolva a többi tartományhoz képest, szóval ez egy szubjektív kérdés is, ráadásul az akusztikai is alaposan beleszól a hangnyomás alakulásába, a hangsugárzók érzékenysége/hatásfoka sem egyforma, így fix jelszint törvénybe iktatása értelmetlen lenne. Én telepítésnél +10 dB-t szoktam elsőre beállítani (elvileg ez lenne a jó érték), aztán a felhasználó ettől eltérhet saját ízlése szerint. Persze a filmek megszólalási arányai is sokfélék, mivel zenei felvételekhez hasonlóan az sincs - szerencsére - szabványosítva, így előfordulhat, hogy némelyik más beállítást kívánna, de hát ugye ki a fene tekerget minden mozi előtt... Szerencsére néhány lejátszó már képes filmenként eltárolni a beállításokat, nálam is más értékek vannak beállítva néhány koncertfilmnél. Játékfilmeknél nem foglalkozom vele, amúgy sem szoktam odavágós szubbasszus tartalommal operáló akciófilmeket nézni.
Szerintem inkább az akusztikai kérdésekben lefolytatott beszélgetésünket kellene idehozni, mert azokban jó néhány ontopik tanulság rejtőzik.
Hangsugárzók: Klipsch RP-6000F front, Klipsch RP-600C center
AVR: Yamaha RX-A3080
Forrás: HTPC, Audio-Technica AT-LP5
AVR: Yamaha RX-A3080
Forrás: HTPC, Audio-Technica AT-LP5
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Ez nem igazán akusztikai kérdés, így csak röviden...
De az, csak nem jól fogalmaztam meg. Akkor megmondom én mire gondolok.
Nem arra gondoltam, hogy az LFE (nagymozis nevén "boom track" :-) szintjét 10dB-lel meg kell emelni lejátszásnál, ezt én is tudom.
Azon gondolkoztam, hogy miért van az, hogy az ember beállítja fülre a sub szintjét egy jól ismert sztereó zenén (persze a bass management aktív) és ezután megméred a frekimenetet mérőmikrofonnal és azt veszed észre, hogy mondjuk 100Hz alatt kb. 6-10dB emelést állítottál be. Pedig te "becsszóra" lineáris átvitelt használsz már évtizedek óta otthon.
SZERINTEM (egyéni vélemény) ez akusztikai kérdés és azért van, mert ugyan lineáris átvitelre épített dobozokat hallgatunk otthon, az erősítő is lineárba van kapcsolva, de a hangfalak a legtöbb esetben viszonylag közel vannak a falhoz. Mondjuk 1 méternél közelebb. Emiatt a hátrafelé sugárzott mélyek 150Hz alatt egyre inkább konstruktívan interferálnak a közvetlenül sugárzott hangokkal és a mély tartományban nagyon durva közelítéssel 6-10dB kiemelés keletkezik.
Magyarul csak azt HISSZÜK, hogy "lineárban" hallgatjuk a cuccot, de közben a valóságban 6-10dB mélykiemelést szokott meg a fülünk az eltelt évtizedek során. Ezután persze, hogy ha fülre állítod be a sub szintjét, akkor ugyanezt fogod beállítani rajta, majd a mikrofonos mérés szépen mutatni fogja, hogy a mélyek ki vannak emelve.
Kipróbáltam beállítani úgy a sub-ot, hogy valóban lineárist közelítsen a frekimenet, borzalmas volt így zenét hallgatni. Pedig ez lenne a normális, de NEM EZT SZOKTUK MEG. És bizony akusztikai okokból nem ezt szoktuk meg, mert a lineáris beállítás használata az erősítőn egy nagy önbecsapás, amikor azután akusztikai módon ráemelünk 6-10dB szintet a mélyekre évtizedek óta úgy, hogy nem is gondoltunk rá.
Egyébként erre akkor jöttem rá, amikor átterveztem a mozi hangszóróit a vászon mögött való használatra. Be akartam süllyeszteni őket a 30 centi vastag téglafalba és baromi csúnya mély-kiemelést mutatott a szimuláció (Visaton gyári progi). Ekkor döbbentem rá, hogy milyen messze van az általunk megszokott frekimenet a valóban lineáristól.
A sub fülre beállítása utáni mérés csak megerősített a hitemben. És ez szerintem akusztika.
Na, most lehet kötözködni.
- Speter
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1039
- Csatlakozott: 2013.05.29., szer. 13:36
- Értékelés: 261
- Tartózkodási hely: Budapest IX.
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Nálam az erősítőben a szub -4 dB-re van állítva. A szub seggén meg fél alatt van kb a poti.
Akkor ez kevés lenne?
Az LFE sávnak külön lehet állítani a hangerejét és külön a szubnak, nem összekeverendő...
Nekem is -6dB-en és fél hangerőn van a szub és 0dB-en az LFE, nem mindegy.
Anthem D2V; Musician Audio Pegasus R2R; HTPC-Intel-Nvidia; AudioSquare-SB Acoustics-DIY MZ/X-Kalmi aktív 5.0; Rythmik Audio F15SE-MZ/X mod; Samsung 77" S90C OLED; ValhallA kábelezés; AudioQuest HDMI; Isotek Aquarius; Isotek Polaris; Hivox Alces; Synergistic Research; MZ/X-USB kártya
- Spiky03
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2015.01.23., pén. 20:07
- Értékelés: 196
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Erre így nem lehet válaszolni, a potméter nem egy egzakt műszer. Pontos beállítás csak méréssel valósítható meg.
Értem.
Nah majd egyszer akkor jól megméretem a szobát.
XY Screen Black Crystal 110";ProjectionDesign F22
Panasonic TX-P42ST50E;Anthem MRX710
HTPC-DELL MT7030, Amazon Firestick 4K MAX
5 db Jamo D6 LCR
T.amp E-1200+15"Ultimax+15"MicroMarty
Oehlbach 108
ZyXEL NSA325v2 2T+4T WDRed
Xbox OneS+Kinect
Panasonic TX-P42ST50E;Anthem MRX710
HTPC-DELL MT7030, Amazon Firestick 4K MAX
5 db Jamo D6 LCR
T.amp E-1200+15"Ultimax+15"MicroMarty
Oehlbach 108
ZyXEL NSA325v2 2T+4T WDRed
Xbox OneS+Kinect
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15208
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10353
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Nálam az erősítőben a szub -4 dB-re van állítva. A szub seggén meg fél alatt van kb a poti.
Akkor ez kevés lenne?
Erre így nem lehet válaszolni, a potméter nem egy egzakt műszer. Pontos beállítás csak méréssel valósítható meg.
- Spiky03
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2015.01.23., pén. 20:07
- Értékelés: 196
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Nálam az erősítőben a szub -4 dB-re van állítva. A szub seggén meg fél alatt van kb a poti.
Akkor ez kevés lenne?
XY Screen Black Crystal 110";ProjectionDesign F22
Panasonic TX-P42ST50E;Anthem MRX710
HTPC-DELL MT7030, Amazon Firestick 4K MAX
5 db Jamo D6 LCR
T.amp E-1200+15"Ultimax+15"MicroMarty
Oehlbach 108
ZyXEL NSA325v2 2T+4T WDRed
Xbox OneS+Kinect
Panasonic TX-P42ST50E;Anthem MRX710
HTPC-DELL MT7030, Amazon Firestick 4K MAX
5 db Jamo D6 LCR
T.amp E-1200+15"Ultimax+15"MicroMarty
Oehlbach 108
ZyXEL NSA325v2 2T+4T WDRed
Xbox OneS+Kinect
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15208
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10353
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akusztika - elmélet és gyakorlat
OK, akkor én kérdezek:
Fapaci, szerinted miért van az, hogy szinte mindenki +6dB (vagy még nagyobb) szintre állítja be a sub hangerejét? Űgy értem miért ez a kiemelt basszus tetszik az embereknek?
Ez nem igazán akusztikai kérdés, így csak röviden...
A filmek LFE csatornájának kivezérlése alacsonyabb, mint a többié, hivatalosan 10 dB a különbség. Ennek egyik oka, hogy az LFE sáv gyakran tartalmaz nagy dinamikájú jeleket és néha még hozzákeverjük a többi sáv basszus tartalmát is, a digitális túlvezérlést pedig ugye el kell kerülni. Sokféle ajánlás létezik a lejátszó rendszer szintjeinek beállítására, a szubsugárzónál is sokfélét lehet olvasni 0 és +20 dB között. Ez nem kiemelés, hanem az említett keverési arányok kompenzálása. Megtehetjük ezt manuálisan, de néhány processzor automatikusan megemeli a jelszintet. A számháborúba nem mennék bele, de az emberek többsége akkor évezi az előadást, ha a basszus sáv szintje egy kicsit meg van tolva a többi tartományhoz képest, szóval ez egy szubjektív kérdés is, ráadásul az akusztikai is alaposan beleszól a hangnyomás alakulásába, a hangsugárzók érzékenysége/hatásfoka sem egyforma, így fix jelszint törvénybe iktatása értelmetlen lenne. Én telepítésnél +10 dB-t szoktam elsőre beállítani (elvileg ez lenne a jó érték), aztán a felhasználó ettől eltérhet saját ízlése szerint. Persze a filmek megszólalási arányai is sokfélék, mivel zenei felvételekhez hasonlóan az sincs - szerencsére - szabványosítva, így előfordulhat, hogy némelyik más beállítást kívánna, de hát ugye ki a fene tekerget minden mozi előtt... Szerencsére néhány lejátszó már képes filmenként eltárolni a beállításokat, nálam is más értékek vannak beállítva néhány koncertfilmnél. Játékfilmeknél nem foglalkozom vele, amúgy sem szoktam odavágós szubbasszus tartalommal operáló akciófilmeket nézni.
Szerintem inkább az akusztikai kérdésekben lefolytatott beszélgetésünket kellene idehozni, mert azokban jó néhány ontopik tanulság rejtőzik.
Akusztika - elmélet és gyakorlat
OK, akkor én kérdezek:
Fapaci, szerinted miért van az, hogy szinte mindenki +6dB (vagy még nagyobb) szintre állítja be a sub hangerejét? Űgy értem miért ez a kiemelt basszus tetszik az embereknek?
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Jelentem itt vagyok. Úgy értem izé ... itt folytathatjuk...
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15208
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10353
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Azt lehet tudni, hogy szombat vagy vasárnap?
Döntsük el együtt, de vasárnap Húsvét lesz.
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Március utolsó hétvégéjén megyek Baranyába, még lehet jelentkezni akusztikai mérésre a környékről.
Azt lehet tudni, hogy szombat vagy vasárnap?
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15208
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10353
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Március utolsó hétvégéjén megyek Baranyába, még lehet jelentkezni akusztikai mérésre a környékről.
Akusztika - elmélet és gyakorlat
OK. Kiértettem a lényeget belőle.
Építész alaprajz alapján akusztikai tanácsot adni szerintem olyan, mint egy szál fotó alapján feleséget választani. A felületes szempontokon túl gyakorlatilag zsákbamacska.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15208
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10353
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Nem tudom ki hogy van vele, de számomra egy akusztikailag rendbe rakott szobában a zenehallgatástól vagy mozizástól eltekintve is sokkal kellemesebb az időtöltés.
Van ennek némi tudományos magyarázata is. A jó akusztikájú helyiség kevésbé kuszálja össze az átviteli jellemzőket, így az agyunknak is kevésbé kell dolgoznia, korrigálnia a hibákat, kihámozni a hasznos hangot. Jobban tudunk figyelni a zenére úgy, hogy közben nem fáraszt minket. A fényképnézegetés is fárasztóbb, ha közben folyamatosan a szemünkbe világítanak egy lámpával. De mindenféle muzsika nélkül is kellemesebb egy ilyen szobában tartózkodni.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15208
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10353
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Üdv! Az alábbi lakás 41 m2-es nappalija a közösségi tér, ahol zenét hallgatunk. A hangfalak /Focal Coblat 816/ helyét a barna téglalapok jelölik, a most bekötött erősítő Soner integrált, Van Dame kábellel. Jelen pillanatban az amerikai konyha kialkítás és bútorozás+ feleségfaktor miatt nem mozdíthatók a hangfalak. A feleség a magasabb hangerőt nem bírja, de a zene nem jön meg valahogy :-(
Egy rövid - orientáló - kérdés: itt segíthet esetleg a szobaakusztikán bármi érdemben? Hangsugárzó csere + a hifi másik szobába átkötlöztetése esetleg hatékonyabb lehetne? Köszi!
Építész alaprajz alapján akusztikai tanácsot adni szerintem olyan, mint egy szál fotó alapján feleséget választani. A felületes szempontokon túl gyakorlatilag zsákbamacska.
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Nem tudom ki hogy van vele, de számomra egy akusztikailag rendbe rakott szobában a zenehallgatástól vagy mozizástól eltekintve is sokkal kellemesebb az időtöltés. Lehet hogy ideálissá nehezebben tehető, mint egy másik, főleg erre a célra átalakított szoba, de hogy nagyságrendekkel jobbá lehetne tenni, az biztos.
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Üdv! Az alábbi lakás 41 m2-es nappalija a közösségi tér, ahol zenét hallgatunk. A hangfalak /Focal Coblat 816/ helyét a barna téglalapok jelölik, a most bekötött erősítő Soner integrált, Van Dame kábellel. Jelen pillanatban az amerikai konyha kialkítás és bútorozás+ feleségfaktor miatt nem mozdíthatók a hangfalak. A feleség a magasabb hangerőt nem bírja, de a zene nem jön meg valahogy :-(
Egy rövid - orientáló - kérdés: itt segíthet esetleg a szobaakusztikán bármi érdemben? Hangsugárzó csere + a hifi másik szobába átkötlöztetése esetleg hatékonyabb lehetne? Köszi!
Akusztika - elmélet és gyakorlat
A mérés ajándék volt jóóó !
Ez továbbra is így van ,ha Fapacit ,és engem választ valaki ,szoba akusztika javítás céljából!
Jó zenét mindenkinek!
igen ezért került ennyibe..140 volt ez első méréssel együtt+ a második mérés az egy 10-es volt!
proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor
- KR-ACOUSTIC
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2883
- Csatlakozott: 2014.03.16., vas. 11:33
- Értékelés: 1475
Akusztika - elmélet és gyakorlat
150 pénz volt ,ebben a 14db panel + a 2 mérés is benne van!
A mérés ajándék volt jóóó !
Ez továbbra is így van ,ha Fapacit ,és engem választ valaki ,szoba akusztika javítás céljából!
Jó zenét mindenkinek!
Akusztika - elmélet és gyakorlat
100 Hz alatt nem könnyű a csillapítás egy lakószobában, de nem is lehetetlen. Az említett szoba félig nyitott a ház többi helyisége felé, emiatt némi visszhang is jelen van a basszus tartományban, amivel nincs mit tenni. Az utózengési idő egy zenehallgatásra szolgáló szobában optimálisan 0,3 - 0,4 másodperc körül van minden oktávban. Megmutatja, a forrásjel megszűnése után mennyi ideig zeng a hang a szobában, míg már nem hallható szintre csökken az ereje. Persze nem ez az egyetlen akusztikai paraméter, de talán a legfontosabb.
Köszi a választ.
CD : Ayon CD1
Amp : Pathos Classic One + Soundcare
Speak : Sonus Faber Olympica I
Cable : Audio Note AN-V, HarmonicTech Pro 11 plus
Power : PS Audio PPP, HarmonicTech Fantasy AC 10, Lessloss DFPC Original & Signature
Akusztikailag kezelt zeneszoba
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15208
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10353
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Jó ezt így látni, hogy milyen eredményeket lehet elérni, mondhatnám apró pénzért. Aki zenehallgatással való upgraden gondolkozik sokkal jobban jár a szobája akusztikai kezelésével mint, hogy valamelyik cuccát cserélne le plusz olyan költséggel amit az akusztikára költene. Ez saját tapasztalat. A nagy méretű hifi és házimozi szobán még szerintem lehetne 100Hz alatt csiszolni, vagy már nem érdemes. Mennyi az optimálisnak mondható utózengés ideje egy zenehallgatásnak kialakított szobában a mély, közép és a magas hangoknak.
100 Hz alatt nem könnyű a csillapítás egy lakószobában, de nem is lehetetlen. Az említett szoba félig nyitott a ház többi helyisége felé, emiatt némi visszhang is jelen van a basszus tartományban, amivel nincs mit tenni. Az utózengési idő egy zenehallgatásra szolgáló szobában optimálisan 0,3 - 0,4 másodperc körül van minden oktávban. Megmutatja, a forrásjel megszűnése után mennyi ideig zeng a hang a szobában, míg már nem hallható szintre csökken az ereje. Persze nem ez az egyetlen akusztikai paraméter, de talán a legfontosabb.
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Tudomásom szerint mindkét beavatkozás nagyjából 100e forintos költséggel járt és egyik sem végződött válással, tehát nem tettük lakhatatlanná a szobákat kinézetre sem.
150 pénz volt ,ebben a 14db panel + a 2 mérés is benne van!
proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Jó ezt így látni, hogy milyen eredményeket lehet elérni, mondhatnám apró pénzért. Aki zenehallgatással való upgraden gondolkozik sokkal jobban jár a szobája akusztikai kezelésével mint, hogy valamelyik cuccát cserélne le plusz olyan költséggel amit az akusztikára költene. Ez saját tapasztalat. A nagy méretű hifi és házimozi szobán még szerintem lehetne 100Hz alatt csiszolni, vagy már nem érdemes. Mennyi az optimálisnak mondható utózengés ideje egy zenehallgatásnak kialakított szobában a mély, közép és a magas hangoknak.
CD : Ayon CD1
Amp : Pathos Classic One + Soundcare
Speak : Sonus Faber Olympica I
Cable : Audio Note AN-V, HarmonicTech Pro 11 plus
Power : PS Audio PPP, HarmonicTech Fantasy AC 10, Lessloss DFPC Original & Signature
Akusztikailag kezelt zeneszoba