Kedves Fórumtársak,
Szeretném meg osztani veletek a Valhalla világában tett első botorkálásaimat:
Én első gondolatként Ákostól rángatnék ide egy gondolatot:” Az én kábeleimet is van aki szarozza úton-útfélen, illetve minden egyszeri kábelfonó azoktól készít jobbat, míg mások elismerően nyilatkozva, korteskednek mellettük.
Kinek is van akkor igaza?”
A sok kábelfonónak köszönhetően mindenki tud válogatni igénye szerint. Ha nem is vagyunk mindannyian teljesen különbözőek, szerintem az elmondható, hogy van pár elvárás, aminek köré csoportosíthatjuk a vásárlási prioritásokat. A teljesség és a fontosság igénye nélkül: Gyártó – Brand, megjelenés – csinosság, anyag fajta ( réz, ezüst, arany, platina….stb) és az anyagi keret, illetve ezek kombinációja is természetesen.
Ezzel biztosan én is így vagyok… A születésem után kapott első védőoltás gyártója valószínűleg az Audioquest volt, mert ezen kábeleket keresve madzagoltam össze az első rendszerem ( a hobbi másodszori újra éledése után).
De itt még „csecsemőként” válogatva, hamar másik irányt kerestem. Ez az irány ma már egyenes útnak látszik az Ákos mester filozófiájából táplálkozó kábel vonal irányába. A következő lépcső, a Wireworld sokáig nagy megelégedéssel szerepelt. Hosszan kiállta a vasak fejlődéséből létrejött kihívásokat is. Tudta ezt azért, mert nem akarta önhatalmúan meghatározni a rendszer hangját, megelégedett a szállítás lehetőségével.
De eljött az az idő – és ezért került fel az idézet - amikor a korteskedők (én szarozókat nem is hallottam SIC!) információi napi szintem csengettek az agyamban. A cunami elindult….
Nálam a WW – k után az AgPt – Rxf anyag volt a kézenfekvő feljebb lépés. Egy tápkábellel kezdődött a DAC / Előfokba, aztán Ákos segítségével szembe jött velem még egy AgPt – Rxf, ami a Streamer-nek ad energiát. Számtalan helyen leírták a hatását, így én ezzel nem rabolnám a drága időtöket. Tényleg nagyon jó!
Ekkor már biztos voltam benne, hogy az AgPt az én rendszeremben egyértelműen pozitív nyomot hagy. Összekötő kábel keresésekor nem volt kétséges, hogy megint AgPt legyen.
Szerencsére Ákosnál akadt egy RCA csatis AgPt-Rx, amit kérésemre átszerelt XLR –re. Így a meglévő Siltech Classic Anniversary 330i rca helyett bekerült egy újabb AgPt variáns xlr kivitelbenben.
Ez már a harmadik „réz mentes” kábel a rendszerben, és láss csodát nem visít, nem húzza el a hangot kellemetlen irányba. Éppen úgy dolgozik, mint a WW / Siltech korábban, csak magasabb szinten. Nem tudok, és nem is szeretnék olyan bombákat elhelyezni, hogy ez a kábel nyugdíjba küldte a Siltech-et de…, és itt jön az amiért benne maradt a rendszerben….
…Minden más lett az Rx – el. Egy egészen más légkört teremt a zene hallgatásakor. Az ének hangok – főleg a kórus - jól hallhatóan ( már majdnem láthatóan ) tisztábbak lettek. Csak egy példa: Mozart Requiem- Lacrimosa – jának kórusa elemi erővel szól! Lenyűgöző. A csellónak olyan testet ad, hogy hihetetlen,... a lábdobnál szinte megmondható az átmérője. Aki szereti Santana – t, az megtapasztalhatja a gitár és a ritmus szekció teljesen más hangzását.
Nálam, az itt hallok most egy csilingelést felszisszenés nem volt opció, de ilyenek is történnek rendszeresen, ám nem vagyok kényszerítve, hogy állandóan ezekre figyeljek. Csak úgy lazán jönnek ezek a plusz információk. Ez így pont jó.
És akkor jöjjön a fekete leves ( már akinek… ), ennek a kábelnek nagyon kell a jó forrás. Mindkészülékben, mind kábelben (nálam USB) és hanganyagban egyaránt. Meghálálja! Érdekesség, hogy Morricone - The very best of sacd anyaga ( dsf ) hallgathatatlanná vált most, így elővettem az eredeti sima Cd-t, ami viszont nagyon jó lett. A sort folytathatnám...
Szóval a Sz@r az még sz@rabb lett ( ez van ), de a jó az mééég jobb!
Őszintén, nem ezt várjuk el a fejlesztőtől. Én igen! Nálam ez nem roncsderbi, hanem forma’1 kérdése. Ezért nem lehet kérdéses, hogy már megértem az AgPt vadászokat!
Végszóként, immár a „3. is meg van”….Remélem ez még nem a végleges szám, mert hangfalkábel vonalon is majd tervezem az AgPt vérvonalat folytatni.
ui: ha túl hosszú, nyugodtan töröljétek ki.