Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Hifi mánia - hobbi tudatos kontrollja kényszerbetegség nélkül

Online
Avatar
zbiro32
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1236
Csatlakozott: 2016.11.02., szer. 12:47
Értékelés: 132
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hifi mánia - hobbi tudatos kontrollja kényszerbetegség nélkül

Hozzászólás Szerző: zbiro32 »

Nagyon jó a topic címe, megosztanám az én történetem:

Villamosmérnök vagyok, ennélfogva a hobbim is volt, hogy különböző konfigurációk milyen hangot, és élményt produkálnak.

Ebben a hobbyban

Első fázis: Építkezés.

Volt itt minden:
Erősítő: Csöves, Félvezetős: Electrocompaniet, Accuphase, Soner Audio, Pointe, Bodor Audio, stb
Streamer: Nuprime, AudioPC mindenféle táppal, mindenféle USB kártyával.
DAC: Topping és társai, AK 4493-4499 ig. Sabre: Az utolsó tíz év minden típusa.
Kábelek: Fel sem tudom sorolni a táp, connect, USB, és hangsugárzó kábelek kavalkádját
Következtetésem: Mindig jobbnak tartottam az "új" hangot, de valami miatt mindig még jobbra vágytam.

Második fázis
: Egyszerűsítés.
Főleg a kábelcserélgetést és az adás vételt untam meg, ezért vásároltam egy Lumin M1 all in one készüléket, itt már csak kettő kábel maradt, egy hálózati, és egy hangsugárzó kábel.

Harmadik fázis: Aktív hangsugárzó szett: ( KEF wireless LS50)-- Itt már nincs streamer, előfok , végfok, és kábelrengeteg, viszont van sokféle csatlakozási lehetőség: Optikai,Koax, RCA, Upnp, Roon, Deezer, Qubuz, Tidal, Spotify, Youtube Music, stb

Ezt az egyszerűsítési út kb tíz évembe került, de nem bántam meg, mert most lényegesebben több zenét hallgatok, mint mondjuk öt éve.

Arra jöttem rá, hogy amíg egy komplex rendszerem volt, addig a berendezés hangját hallgattam: