Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Általában a hifiről
Re: Kábelezzünk
A hallás szerintem eltárolt hangmintákhoz hasonlítás. Hallunk egy zongorát szólni és ahhoz hasonlítunk. Nem mi alakítunk ki "elvárt" zongora hangot.
Re: Kábelezzünk
Amiről LIMAR írt,az nem az amiről beszéltek.Fussatok neki még egyszer,szerintem érdemes.
Nálam ez egyébként a hónap hozzászólása,ha lehet így értékelni.Nagyon jól látja,és sok kérdésre választ is ad.
Nálam ez egyébként a hónap hozzászólása,ha lehet így értékelni.Nagyon jól látja,és sok kérdésre választ is ad.
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4472
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2172
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Kábelezzünk
jah,Page is atomsüket lehet,halálra kevergeti a Zepp lemezeit vlmilyen komoly studióban,de vigyorog egyszerű dolgokon "zéró hifin" egy Link Wray,Muddy Waters felvételen..asebestyen írta: ↑2019.06.20., csüt. 07:51A zenészeknél az, hogy "jól szól" valami egészen mást jelent, mint a hifistáknál. Még egy felvételt hallgatva is, gyakorlatilag bármin, akár egy autóban, élőben meg pláne.chord írta: ↑2019.06.20., csüt. 07:38Ebből azt lehetne kihámozni, hogy a 'tanult' zenehallgatónál jobb a hang, azonos erőforrásokat feltételezve.
Ez feltétlenül nincs így.
A 'tanultaknál' épp akkora az ízlésbeli szórás, mint máshol.
Lefordítva még egyszerűbbre.
Ha valahol rossznak tűnik a hang, akkor az gyenge érvelés, hogy a gazdája nagyon érti a zenét és JÓL hallja...
(vagy hogy 35 éve hifis kereskedő...)
(vagy hogy aktív zenész...)
https://www.youtube.com/watch?v=LnyY3rJoaZ4
Thorens/SME 3009/Shure,Marantz,Tannoy
...az igazán jó zene,az Sokol rádión is jó.... :)
...az igazán jó zene,az Sokol rádión is jó.... :)
Re: Kábelezzünk
Ebből azt lehetne kihámozni, hogy a 'tanult' zenehallgatónál jobb a hang, azonos erőforrásokat feltételezve.
Ez feltétlenül nincs így.
A 'tanultaknál' épp akkora az ízlésbeli szórás, mint máshol.
Lefordítva még egyszerűbbre.
Ha valahol rossznak tűnik a hang, akkor az gyenge érvelés, hogy a gazdája nagyon érti a zenét és JÓL hallja...
(vagy hogy 35 éve hifis kereskedő...)
(vagy hogy aktív zenész...)
Ez feltétlenül nincs így.
A 'tanultaknál' épp akkora az ízlésbeli szórás, mint máshol.
Lefordítva még egyszerűbbre.
Ha valahol rossznak tűnik a hang, akkor az gyenge érvelés, hogy a gazdája nagyon érti a zenét és JÓL hallja...
(vagy hogy 35 éve hifis kereskedő...)
(vagy hogy aktív zenész...)
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Online
Ja, mondanád, a hifis nem zeneiskolában tanulja a zenét JÓL hallani. Márpedig tanulja, maga módján, saját kedvelt zenéivel, főleg autodidakta módon és persze lassan, pár tévútra is beszédülve.
Re: Kábelezzünk
Ha ez így lenne, vagyis hogy a zenei hallást nem kell tanulni, akkor a zeneiskolákat is be lehetne zárni. Ott az alsóbb években képzés nagyobb részt nem hangszer használatról szól, hanem abból hogy miből épül fel a zene, mi a zene struktúrája egyszerűbb, majd összetettebb műveket hallgatva, olvasva, énekelve, szolmizálva. Ha erre nem lenne szükség, akkor elég lenne a hangszereket valami használati utasítás alapján kitanulni.cables írta: ↑2019.06.19., szer. 19:37Ez nagyon népszerűtlen lesz, de bevállalom, mert ez a véleményem. Nem akarok ezzel megsérteni senkit, legfőképpen nem Gábort. Én azt hiszem a hallást nem kell tanulni. A zenei jól hallást, mert ugye erről van szó. Akinek abszolut hallása van az se tanulja, úgy van az agya behuzalozva.
Ja, mondanád, a hifis nem zeneiskolában tanulja a zenét JÓL hallani. Márpedig tanulja, maga módján, saját kedvelt zenéivel, főleg autodidakta módon és persze lassan, pár tévútra is beszédülve.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10354
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Kábelezzünk
Ezzel nagyon népszerűtlen leszek nálad, de bevállalom, mert ez a véleményem. A zenei hallás, mint a legtöbb kulturális, megfigyelő és érzékelési képesség, tanulható és tanulandó. Az abszolút hallás sem feltétlenül adottság, hanem fejleszthető képesség. Nem értem, miért jön itt rendszeresen szóba, mint valami isteni áldás, hiszen a jelentősége a zenészeknél és a zenehallgatóknál is sokkal kisebb, mint a relatív hallásé, ami nélkül viszonylag nehéz zeneműveket írni, játszani, élvezni. Szerencsére a relatív hallás is tanulható, az egyik hatékony módszer erre a szolfézs.cables írta: ↑2019.06.19., szer. 19:37Ez nagyon népszerűtlen lesz, de bevállalom, mert ez a véleményem. Nem akarok ezzel megsérteni senkit, legfőképpen nem Gábort. Én azt hiszem a hallást nem kell tanulni. A zenei jól hallást, mert ugye erről van szó. Akinek abszolut hallása van az se tanulja, úgy van az agya behuzalozva.
Másrészt jártomban keltemben sok olyan emberrel találkoztam, aki "gyakorlott audiós" de nem hall jól. Bizonytalanul mond véleményt, van olyan audiós ismerőse, akinek nagyon ad a véleményére, esetleg aszerint dönt.
Ha valaki nem hall jól, akkor vélhetően valamilyen halláskárosodása van. Ám ennek szerintem semmi köze ahhoz, hogy a hifisták egy része valóban nem mer a saját fülére hallgatni.
Re: Kábelezzünk
Ez nagyon népszerűtlen lesz, de bevállalom, mert ez a véleményem. Nem akarok ezzel megsérteni senkit, legfőképpen nem Gábort. Én azt hiszem a hallást nem kell tanulni. A zenei jól hallást, mert ugye erről van szó. Akinek abszolut hallása van az se tanulja, úgy van az agya behuzalozva.
Másrészt jártomban keltemben sok olyan emberrel találkoztam, aki "gyakorlott audiós" de nem hall jól. Bizonytalanul mond véleményt, van olyan audiós ismerőse, akinek nagyon ad a véleményére, esetleg aszerint dönt.
Másrészt jártomban keltemben sok olyan emberrel találkoztam, aki "gyakorlott audiós" de nem hall jól. Bizonytalanul mond véleményt, van olyan audiós ismerőse, akinek nagyon ad a véleményére, esetleg aszerint dönt.
Re: Általában a hifiről
Ha már hangmérnökök, ez volt már?
Most jött szembe a fészbúkon, tudok linket küldeni a rendeléshez erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10354
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Igen, meg fogok osztani néhány felvételt korai és végleges állapotában. Azonban teljesen nyers anyagot nem tudok közzétenni, mert ilyenek nem állnak rendelkezésemre, hiszen már a felvétel során is végzünk beavatkozásokat (szintezés, dinamima kompresszió, zajszűrés, vágás, hangszínmódosítás), a keverésre már a megdolgozott sávok mennek. Nem szeretnék ködösíteni, de az utómunka határai nincsenek kőbe vésve. A hatékony munkavégzés érdekében néha átrendeződik a folyamat és előfordul, hogy mikor még az ének sávokat fel sem vettük, a dobsávok utómunkája már elkészült.
A masteringet viszont határozottan elválasztanám a többi, sokszor összecsúszó folyamattól, mert általában máshol, mások keze által történik, sok esetben a felvételt elkészítő stábtól függetlenül. A Kaef által az imént megosztott linken a masteringet példázák, szóval ez félrevezető lehet.
Re: Általában a hifiről
ANDS írta: ↑2019.06.18., kedd 10:34Arra van lehetőséged, hogy egy olyan felvételt (vagy mondjuk egy kb. egyperces felvétel részletet) meghallgatóvá teszel, ahol:fapaci írta: ↑2019.06.13., csüt. 14:32Valóban jó lenne, ha értenék, de tartok tőle, nagy igazságtartalmuk ellenére sokan inkább félremagyarázzák majd a két mondatot.....
Az utómunka egyik fő része a megszólalási arányok beállítása, ami leginkább valóban jelszintekről, dinamikáról szól. De szintén része a munkafolyamatnak a vágás, effektelés, térkeverés, zajszűrés is. A hifisták bár jellemzően nem ismerik ezeket a beavatkozásokat, de ismeretlenül is utálják őket, pedig nélkülük nem létezne az imádott térhatás és a (hazai fórumokon kevésbé emlegetett) sötét háttér sem. Ha ezzel egy kicsit is tisztában van valaki, akkor nem fog olyan butaságokat írni, hogy minden potmétert állítsunk középső állásba a tökéletes hangminőségért.
1. még nem történt semmilyen utómunka,
2. elkészült, már tartalmazza az utómunkát?
Nem egészen, de majdnem:
https://www.crazymastering.com/audio-ma ... mples.html
Re: Általában a hifiről
Arra van lehetőséged, hogy egy olyan felvételt (vagy mondjuk egy kb. egyperces felvétel részletet) meghallgatóvá teszel, ahol:fapaci írta: ↑2019.06.13., csüt. 14:32Valóban jó lenne, ha értenék, de tartok tőle, nagy igazságtartalmuk ellenére sokan inkább félremagyarázzák majd a két mondatot.....
Az utómunka egyik fő része a megszólalási arányok beállítása, ami leginkább valóban jelszintekről, dinamikáról szól. De szintén része a munkafolyamatnak a vágás, effektelés, térkeverés, zajszűrés is. A hifisták bár jellemzően nem ismerik ezeket a beavatkozásokat, de ismeretlenül is utálják őket, pedig nélkülük nem létezne az imádott térhatás és a (hazai fórumokon kevésbé emlegetett) sötét háttér sem. Ha ezzel egy kicsit is tisztában van valaki, akkor nem fog olyan butaságokat írni, hogy minden potmétert állítsunk középső állásba a tökéletes hangminőségért.
1. még nem történt semmilyen utómunka,
2. elkészült, már tartalmazza az utómunkát?
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt, csak más a fogása.
Ha jól szól a cuccod, és elégedetten hátradőlve hallgatod, ne fejleszd tovább.
Ha jól szól a cuccod, és elégedetten hátradőlve hallgatod, ne fejleszd tovább.
- Big
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2075
- Csatlakozott: 2009.09.20., vas. 18:57
- Értékelés: 676
- Tartózkodási hely: Szeged
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Ez így volt Pressernél is, csak próba volt a kúriában, de ahogy az szólt...........
DK Design VS1 Reference MkII, Revel Performa F30, Ariston Audio RD110SL-SME3009-VdH Frog-Pointe Pure Power Supply-PS Audio GCPH, Dual Audio PC-Linear Power Supply-M2Tech Young-Palmer Power Station, Philips CD930, Denon TU-QS10, Harmonic Technology,Transparent,AudioQuest,ValhallA,HydraSound
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10354
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
A kúriában nem volt előadás, csak próbák. A nagy teremben megépítették ugyanazt a színpadot ugyanazzal a technikai háttérel, ami aztán az Arénában volt, így már ismerős terepen, kitalált és megszokott elrendezéssel voltak a nagy koncertek.
- Big
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2075
- Csatlakozott: 2009.09.20., vas. 18:57
- Értékelés: 676
- Tartózkodási hely: Szeged
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
A Klebelsberg kúria és a Sportaréna közötti (méretre és akusztikára gondolok) különbség nem csap be benneteket? Csak azért kérdem, mert Presser önálló estjét én hallottam mindkét helyen, hááát nem az Aréna győzőtt.fapaci írta: ↑2019.06.17., hétf. 11:31Ez valóban fontos dolog. Nem véletlen, hogy egy turnét ugyanazzal az összecsiszolt stábbal, technikával és programmal visznek végig és csak nagyon indokolt esetben változtatnak bármin is. Idehaza ez nem szokás, illetve a korábban részletezett okokból lehetetlen. A zenekar a hangszereikkel és jó esetben 1-2 technikai segítővel beesik a koncert helyszínére, rövid idejük van hozzászokni a körülményekhez, az idegen technikához és stábhoz, aztán már élesben megy a buli, ahogy sikerül. Szerencsére azért vannak ellenpéldák is. Az LGT utolsó, 2013-as turnéját 2 hetes folyamatos próbaidőszak előzte meg, ahol már a végleges színpadi technikát használtuk, gyakorlatilag beköltöztünk a Klebelsberg kúriába. Aztán főpróbaként volt egy bejátszó koncert Komáromban, majd következett a három Sportaréna koncert zsinórban, amire már összeérett a produkció érkeztünk. Rendben is volt, már amennyire az Aréna megengedte.Úttörő írta: ↑2019.06.17., hétf. 10:42Könnyű zene. Azt ne felejtsük el, hogy egy koncerten a keverőpultnál álló embernek, adott technikán, adott akusztikai környezetben a zenészek különböző nyűgjeitől sújtva ott élőben kellene előállítania azt a hangzást amivel egy lemezfelvétel során hónapokig tökölnek. Ezért van, hogy a nagy külföldi produkciók, teljes személyzettel és technikai parkkal hetekig próbálnak egy turné előtt. Ez nálunk szinte megvalósíthatatlan.(talán Ákos ?)
IMG_20130211_165527 (1).jpg
IMG_6322-Edit.jpg
DK Design VS1 Reference MkII, Revel Performa F30, Ariston Audio RD110SL-SME3009-VdH Frog-Pointe Pure Power Supply-PS Audio GCPH, Dual Audio PC-Linear Power Supply-M2Tech Young-Palmer Power Station, Philips CD930, Denon TU-QS10, Harmonic Technology,Transparent,AudioQuest,ValhallA,HydraSound
Re: Általában a hifiről
Az arányt inkább 99-1 % tenném. De még ez is túlzás lehet.Úttörő írta: ↑2019.06.17., hétf. 17:21Sajnos az igény erre a fajta hangzásra a közönség részéről elvárás leginkább. Elég ha megnézed, hogy a kocsiban vagy az otthoni házimozin milyen ostoba mély kiemelésekkel hallgat zenét az átlag fogyasztó. És egy rock koncerten kb. 95 - 5 % az arány az átlag közönség és a hifista között.
Mondjuk egy 20ezres koncerten kint lenne az egész AVX fórum? Kétlem...
Re: Általában a hifiről
Sajnos az igény erre a fajta hangzásra a közönség részéről elvárás leginkább. Elég ha megnézed, hogy a kocsiban vagy az otthoni házimozin milyen ostoba mély kiemelésekkel hallgat zenét az átlag fogyasztó. És egy rock koncerten kb. 95 - 5 % az arány az átlag közönség és a hifista között.
Re: Általában a hifiről
Én már elégedett lennék azzal is, ha egy könnyűzenei koncerten - neadjisten deephouse party-n - nem rezonálnának be a terem mindenféle alkotórészei a mély hangoktól. Jó párszor hagytam ott helyszínt ilyesmi miatt, kb. élvezhetetlenné teszi az egészet.
Mielőtt elkezdtem hifizni, a különböző stílusú és minőségű zenéimet élvezettel hallgattam rendszeremen, pusztán a zene kedvéért. Most 20 év hifizés és egy csomó pénz elégetése után végre eljutottam ugyanoda
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10354
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Ez valóban fontos dolog. Nem véletlen, hogy egy turnét ugyanazzal az összecsiszolt stábbal, technikával és programmal visznek végig és csak nagyon indokolt esetben változtatnak bármin is. Idehaza ez nem szokás, illetve a korábban részletezett okokból lehetetlen. A zenekar a hangszereikkel és jó esetben 1-2 technikai segítővel beesik a koncert helyszínére, rövid idejük van hozzászokni a körülményekhez, az idegen technikához és stábhoz, aztán már élesben megy a buli, ahogy sikerül. Szerencsére azért vannak ellenpéldák is. Az LGT utolsó, 2013-as turnéját 2 hetes folyamatos próbaidőszak előzte meg, ahol már a végleges színpadi technikát használtuk, gyakorlatilag beköltöztünk a Klebelsberg kúriába. Aztán főpróbaként volt egy bejátszó koncert Komáromban, majd következett a három Sportaréna koncert zsinórban, amire már összeérett a produkció érkeztünk. Rendben is volt, már amennyire az Aréna megengedte.Úttörő írta: ↑2019.06.17., hétf. 10:42Könnyű zene. Azt ne felejtsük el, hogy egy koncerten a keverőpultnál álló embernek, adott technikán, adott akusztikai környezetben a zenészek különböző nyűgjeitől sújtva ott élőben kellene előállítania azt a hangzást amivel egy lemezfelvétel során hónapokig tökölnek. Ezért van, hogy a nagy külföldi produkciók, teljes személyzettel és technikai parkkal hetekig próbálnak egy turné előtt. Ez nálunk szinte megvalósíthatatlan.(talán Ákos ?)
Re: Általában a hifiről
Néhány gondolat a hangosításról. A komolyzenei hangosítások szerintem veszett fejsze nyele. Ezek a hangszerek nem erre lettek kitalálva. Ha pl egy hegedű hangját felhangosítod az eredeti hangerejének 20-30 szorosára, az jó hangminőség mellet is kellemetlen lehet. Komolyzenei koncert hangosítása szükséges rossz, melyet csak üzleti szempontokkal lehet indokolni.
Könnyű zene. Azt ne felejtsük el, hogy egy koncerten a keverőpultnál álló embernek, adott technikán, adott akusztikai környezetben a zenészek különböző nyűgjeitől sújtva ott élőben kellene előállítania azt a hangzást amivel egy lemezfelvétel során hónapokig tökölnek. Ezért van, hogy a nagy külföldi produkciók, teljes személyzettel és technikai parkkal hetekig próbálnak egy turné előtt. Ez nálunk szinte megvalósíthatatlan.(talán Ákos ?)
Ezért szerintem ne hasonlítsunk össze egy Sting koncertet egy falunappal, vagy egy iskolai rendezvénnyel.
Könnyű zene. Azt ne felejtsük el, hogy egy koncerten a keverőpultnál álló embernek, adott technikán, adott akusztikai környezetben a zenészek különböző nyűgjeitől sújtva ott élőben kellene előállítania azt a hangzást amivel egy lemezfelvétel során hónapokig tökölnek. Ezért van, hogy a nagy külföldi produkciók, teljes személyzettel és technikai parkkal hetekig próbálnak egy turné előtt. Ez nálunk szinte megvalósíthatatlan.(talán Ákos ?)
Ezért szerintem ne hasonlítsunk össze egy Sting koncertet egy falunappal, vagy egy iskolai rendezvénnyel.
Re: Általában a hifiről
Nem, rájuk pont egyáltalán nem gondoltam. Ezekre inkább:juliush írta: ↑2019.06.16., vas. 17:06A HDTT-re gondolsz? Mert ők nem mesterszalagokról, hanem korabeli, többnyire 19 cm/s-es, 2- vagy 4-sávos kommerciális szalagokról írják át nagyfelbontású formátumokba. Persze az analóg-hívők előszeretettel hivatkoznak ezekre is "mesterszalagokként", mondván hogy eme korai generációs kópiák szinte veszteség nélkül hozzák a 38 cm/sec-es mesterszalagok minőségét.kaef2 írta: ↑2019.06.16., vas. 09:16Ezt ma már meg lehet tenni. Csupán pénz kérdése.
Ezerszámra vannak lassan már azok a nagy felbontású felvételek, amiket a mesterszalagról másolva (hivatalosan! és bizonyítottan) szalagon vagy az arról igen igényesen, drága és nagyon jó kábelezéssel, drága és jó hifi állványokra téve, drága és jó tápellátással és drága, nagyon jó konverterekkel digitalizálva meg lehet venni. Ezeket a feltételeket vagy nem is maszterelik vagy csak nagyon lajtosan - ergo annyira közel az eredeti hanghoz amennyire ez a fizika jelenlegi állása és a kiadó szándéka szerint lehetséges (különösen a konverzió nélkül nem utómunkázható DSD256 esetében).
A furcsa az, hogy nem nagyon olvasni itt arról, hogy sokan vennék ezeket a felvételeket, én magamon kívül még 2 emberről tudok a teljes hifis ismeretségi körömben, pedig ismerek egy pár embert.
Ami legalábbis elgondolkoztató.
Pár DSD128-ast vettem én is (pl. Mendelssohn/Peter Maag/LSO, meg a Brandenburgi versenyeket Harnoncourttal), nem rosszak, de egyszerűen meg sem közelítik mondjuk ezt 24/192-ben (különösen a Sosztakovics):
https://www.nativedsd.com/new_browse/?s=2xhd#
https://2xhd.nativedsd.com/new_browse/?s=1#
https://2xhdstoryville.nativedsd.com/new_browse/?s=1#
https://naxos.nativedsd.com/new_browse/?s=1#
https://ondine.nativedsd.com/new_browse/?s=1#
https://groovenote.nativedsd.com
Ezek pedig DSD64-ben, DSD128-ban és DSD256-ban felvett gyakorlatilag master tape minőségű felvételek és nem a nagy közönségnek, hanem az igényes, "kézműves" zenehallgatónak, a minőségi hifi rendszerek tulajdonosainak:
https://aliud.nativedsd.com/new_browse/?s=1#
https://channelclassics.nativedsd.com/new_browse/?s=1#
https://harmoniamundi.nativedsd.com/new_browse/?s=1#
https://pentatone.nativedsd.com/new_browse/?s=1#
Nagy számban vásárolhatók az analóg szalagok is, akinek a legjobb kell, megveheti.
Például erre gondolok:
https://lynstanley.com/product/get-all- ... e-pricing/
(ha már a nagymamája magyar volt)
Meg ezekre:
http://www.opus3records.com/am_list.html
http://audiophile.elusivedisc.com/searc ... rice%20rev
https://www.abcrecord.com/en/category.php?id=18
https://www.analogmaster.net/master-tapes/
http://www.openreelrecords.com
https://www.unitedhomeproducts.com/fone ... _italy.htm
https://tapeproject.com
Re: Általában a hifiről
A HDTT-re gondolsz? Mert ők nem mesterszalagokról, hanem korabeli, többnyire 19 cm/s-es, 2- vagy 4-sávos kommerciális szalagokról írják át nagyfelbontású formátumokba. Persze az analóg-hívők előszeretettel hivatkoznak ezekre is "mesterszalagokként", mondván hogy eme korai generációs kópiák szinte veszteség nélkül hozzák a 38 cm/sec-es mesterszalagok minőségét.kaef2 írta: ↑2019.06.16., vas. 09:16Ezt ma már meg lehet tenni. Csupán pénz kérdése.
Ezerszámra vannak lassan már azok a nagy felbontású felvételek, amiket a mesterszalagról másolva (hivatalosan! és bizonyítottan) szalagon vagy az arról igen igényesen, drága és nagyon jó kábelezéssel, drága és jó hifi állványokra téve, drága és jó tápellátással és drága, nagyon jó konverterekkel digitalizálva meg lehet venni. Ezeket a feltételeket vagy nem is maszterelik vagy csak nagyon lajtosan - ergo annyira közel az eredeti hanghoz amennyire ez a fizika jelenlegi állása és a kiadó szándéka szerint lehetséges (különösen a konverzió nélkül nem utómunkázható DSD256 esetében).
A furcsa az, hogy nem nagyon olvasni itt arról, hogy sokan vennék ezeket a felvételeket, én magamon kívül még 2 emberről tudok a teljes hifis ismeretségi körömben, pedig ismerek egy pár embert.
Ami legalábbis elgondolkoztató.
Pár DSD128-ast vettem én is (pl. Mendelssohn/Peter Maag/LSO, meg a Brandenburgi versenyeket Harnoncourttal), nem rosszak, de egyszerűen meg sem közelítik mondjuk ezt 24/192-ben (különösen a Sosztakovics):
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
- Frogged
- Lefelé a lejtőn
- Hozzászólások: 95
- Csatlakozott: 2017.09.10., vas. 11:20
- Értékelés: 38
- Tartózkodási hely: Komárom
Re: Általában a hifiről
Én elég ritkán járok koncertekre és elsősorban a zenekarok élőben nyújtott produkciója ami ennek oka nem a rossz hangosítás az csak hab a tortán.
Konkrétan az általam kedvelt magyar bandákból 2őt tudok akik élőben is jól szól meg párat ami nem annyira gáz.
Gondolom ez a stílus átka is komoly zenében magasabb lehet a színvonal minden téren, de engem teljesen hidegen hagy.
Aki Metál és Rock zenekarokat szereti mint én annak gyakran minőségi kompromiszumot kell kötnie ez van.
Persze amelyik bandát kedvelem azért 1szer az életben meg akarom nézni .
Fapaci kérdésére hogy mik a hangosításal kapcsolatban a tapasztalatok válaszolva:
Én az élő hangzásban röviden ugyanazt keresem mint az ithoni zenében csak nagyobb hangerőn, dinamikán persze ha rossz a terem akusztika nem örülök de elfogadom hogy nem sokat tudnak tenni ellene főleg nem itt vidéken a kis pár 100fős sportcsarnokokban .
Ami viszont zavar ha elcsúsznak a hangszerek hangerő az arányai, túl halk vagy hangos a dob, gitár vagy az ének hang és az egyik miatt nem hallani a másikat.
Ezek a nagyon gyakori hibák sajnos .
Párhónapja voltam Csehországban az Ostrava Arénában Manowar búcsú turné keretében ott én azt vettem ki hogy meg volt az anyagi ráfordítás és a szándék is a zenekar részéről de az akusztika rémes volt elégé viszhangzott a csarnok persze a hangulat elvitte a hátán a bulit és így is nagy élmény volt.
Egyetlen teljesen pozitív élményem a Fezen nagy színpadon volt 3 éve a Judas Priest rendben volt a hangzás és az egész műsor ott minden stimelt nem tudok semmit ki emelni mert úgy volt kerek az egész ahogy kell ha itthon szólna így azt elfogadnám:)
És az aznap nagyszínpadon játszó másik 3 zenekar is viszonylag korrektűl szólt.
Konkrétan az általam kedvelt magyar bandákból 2őt tudok akik élőben is jól szól meg párat ami nem annyira gáz.
Gondolom ez a stílus átka is komoly zenében magasabb lehet a színvonal minden téren, de engem teljesen hidegen hagy.
Aki Metál és Rock zenekarokat szereti mint én annak gyakran minőségi kompromiszumot kell kötnie ez van.
Persze amelyik bandát kedvelem azért 1szer az életben meg akarom nézni .
Fapaci kérdésére hogy mik a hangosításal kapcsolatban a tapasztalatok válaszolva:
Én az élő hangzásban röviden ugyanazt keresem mint az ithoni zenében csak nagyobb hangerőn, dinamikán persze ha rossz a terem akusztika nem örülök de elfogadom hogy nem sokat tudnak tenni ellene főleg nem itt vidéken a kis pár 100fős sportcsarnokokban .
Ami viszont zavar ha elcsúsznak a hangszerek hangerő az arányai, túl halk vagy hangos a dob, gitár vagy az ének hang és az egyik miatt nem hallani a másikat.
Ezek a nagyon gyakori hibák sajnos .
Párhónapja voltam Csehországban az Ostrava Arénában Manowar búcsú turné keretében ott én azt vettem ki hogy meg volt az anyagi ráfordítás és a szándék is a zenekar részéről de az akusztika rémes volt elégé viszhangzott a csarnok persze a hangulat elvitte a hátán a bulit és így is nagy élmény volt.
Egyetlen teljesen pozitív élményem a Fezen nagy színpadon volt 3 éve a Judas Priest rendben volt a hangzás és az egész műsor ott minden stimelt nem tudok semmit ki emelni mert úgy volt kerek az egész ahogy kell ha itthon szólna így azt elfogadnám:)
És az aznap nagyszínpadon játszó másik 3 zenekar is viszonylag korrektűl szólt.
Musician Audio Mdp-2 - Musician Audio Pegasus Dac - Musician Audio Monoceros Előerősítő -
DIY Satori Aktiv Hangfalpár - fejes erősítő: Gustard H16 - Fejhallgató: Denon D5200
KR Acustic panelek - Kábelek: Luxor Audio - Rezgés csillapítás: Vibra-R
DIY Satori Aktiv Hangfalpár - fejes erősítő: Gustard H16 - Fejhallgató: Denon D5200
KR Acustic panelek - Kábelek: Luxor Audio - Rezgés csillapítás: Vibra-R
Re: Általában a hifiről
Klasszikus zene területén a kulturális színvonallal énszerintem nincs gond. A közönség tapsa pedig sokszor szinkronban van a minőséggel, én ezt sokszor megtapasztaltam.
Persze, Budapest-centrikusság, meg túltapsolás van, ez tény. De a színházi élet Budapesten, az konkrétan világszínvonalú, ill. a fölötti, itt nincs gond.
Közlekedés?
Óriásit javult. 10 éve, ha az Andrássy úton egy pánikból/szükségből/nagyarcból végrehajtottál egy inkorrekt megfordulást, majdnem legépfegyvereztek. Ma nem. Megállnak. Sőt, ami a zebrák előtt megy, azt már enyhe túlzásnak tartom. Hogy megyek a járdán, és csak egy gondolatkísérletet végzek, hogy majd egyszer, a jövő héten átmegyek, felnézek, ott a 7-es busz 500 emberrel, és vár szépen, hogy méltóztatok-e végre a zebrára lépni...:)
Befurakodás? Ma is létezik, de hagyják, simán, a 2. vagy 3. autó beengedi, nincs háborús hangulat.
Hangzáskultúra?
Az viszont tényleg áll.
Mintha semmilyen technikai fejlődés nem létezne.
Annyira kevés a kivétel, hogy felkapom a fejemet rá, amikor egy kávézóban rendes hang van, mármint, rendes, ami nem fáj. Vagy ha egy rendezvényen tényleg jó a beszédérthetőség.
Talán az, hogy az új autókban a hifi olykor egészen normális, sőt, egyenesen jó, ez feltűnően szembe megy a dolgokkal.
Persze, Budapest-centrikusság, meg túltapsolás van, ez tény. De a színházi élet Budapesten, az konkrétan világszínvonalú, ill. a fölötti, itt nincs gond.
Közlekedés?
Óriásit javult. 10 éve, ha az Andrássy úton egy pánikból/szükségből/nagyarcból végrehajtottál egy inkorrekt megfordulást, majdnem legépfegyvereztek. Ma nem. Megállnak. Sőt, ami a zebrák előtt megy, azt már enyhe túlzásnak tartom. Hogy megyek a járdán, és csak egy gondolatkísérletet végzek, hogy majd egyszer, a jövő héten átmegyek, felnézek, ott a 7-es busz 500 emberrel, és vár szépen, hogy méltóztatok-e végre a zebrára lépni...:)
Befurakodás? Ma is létezik, de hagyják, simán, a 2. vagy 3. autó beengedi, nincs háborús hangulat.
Hangzáskultúra?
Az viszont tényleg áll.
Mintha semmilyen technikai fejlődés nem létezne.
Annyira kevés a kivétel, hogy felkapom a fejemet rá, amikor egy kávézóban rendes hang van, mármint, rendes, ami nem fáj. Vagy ha egy rendezvényen tényleg jó a beszédérthetőség.
Talán az, hogy az új autókban a hifi olykor egészen normális, sőt, egyenesen jó, ez feltűnően szembe megy a dolgokkal.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Re: Általában a hifiről
Akkor biztosan nem az Eötvös Gimnáziumban lehetett a ballagás és annak a színháztermében.
Amikor hasonló élményem volt a fiam általános iskolai ballagásán közel 15 éve, akkor a következő hét elején bementem a nagykerbe és vettem nekik egy ilyen alkalmakra megfelelő, egyszerű hangosító cuccot, kábelekkel és mikrofonokkal, össze is raktuk és megmutattuk az egyik kollégámmal, hogy kell használni, hová érdemes tenni a hangfalakat meg amit még szükségesnek véltem. Pedig nem járt oda több gyerekünk.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10354
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Kétlem, mert a rajongókat kevésbé érdekli, éppen hogyan játszik az imádott zenekar, nekik az elhangzó számok, a hangulat és a jelenlét számít. A Carbonfools szerintem konkrétan színpadképtelen, ám népszerű zenekar.
Jó, hogy szóba hoztad a hangzáskultúrát, ami szerintem is fontos téma, csak kevesen hajlandóak beszélni róla. Nyilván sokkal egyszerűbb bűnbakokat keresni és lelőni, de ezzel nem jutunk sokkal előrébb. A hangzáskultúra pont ott tart kis hazánkban, mint a közlekedési, művészeti és kulturális színvonal. Pl. nagyon nehezen találsz olyan budapesti színházi előadást, aminek a vége nem vastaps lenne. A közönség kötelességének érzi, hogy tapsoljon akkor is, ha a produkció nem tetszett neki. Ezzel szépen sikerült is értéktelenné tenni a tetszésnyilvánítást és már a színészek sértődnek meg, ha nem kapják meg a 6 perces tapsot.
Régebben játszottunk ilyent és ha van hozzá kedv, talán fel lehet éleszteni... Írjátok le, koncerteken, hangosított rendezvényeken miket tapasztaltatok a hangzással kapcsolatosan úgy, hogy nem használjátok a "jó" és "rossz" szavakat, vagy ha mégis, akkor meg is indokoljátok, miért jó, vagy rossz! Tudom, nehéz, de nem lehetetlen.