Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Általában a hifiről
Online
Re: Általában a hifiről
Hadd illusztráljam egy konkrét példával!
Kedvelem Marcus Miller legfrissebb "Laid Black" c. lemezét. Otthoni, nagyon tudatosan, mérésekkel kb. 20Hz-ig lineárisra belőtt mélynyomómmal támogatott rendszeren úgy vélem, elég jól reprodukálom, és nagyon élvezem azt, amit a hangmérnök rögzített.
Ugyanakkor pont a héten alkalmam nyílt a lemezbemutató turné keretében a MüPá-ban élőben is meghallgatni. A mélyekre koncentrálva az élő élmény brutális volt, a fizikai kényelmetlenség határán (szerintem többször átlépve is azt, de ez is szubjektív). Tehát ha erre szeretném kihegyezni, adnom kellene bőven kakaót a mélynyomóra (van még benne tartalék dögivel), de teljesen biztos vagyok abban, hogy eltávolodnék a felvételen rögzített referenciától!
És úgy hagyva már finoman fogalmazva is túlzó lenne a nagydob borzongató, mély, dübörgő pergése az Esa-Pekka Salonen vezényelte "Tuonelai hattyúk" felvételen.
Kedvelem Marcus Miller legfrissebb "Laid Black" c. lemezét. Otthoni, nagyon tudatosan, mérésekkel kb. 20Hz-ig lineárisra belőtt mélynyomómmal támogatott rendszeren úgy vélem, elég jól reprodukálom, és nagyon élvezem azt, amit a hangmérnök rögzített.
Ugyanakkor pont a héten alkalmam nyílt a lemezbemutató turné keretében a MüPá-ban élőben is meghallgatni. A mélyekre koncentrálva az élő élmény brutális volt, a fizikai kényelmetlenség határán (szerintem többször átlépve is azt, de ez is szubjektív). Tehát ha erre szeretném kihegyezni, adnom kellene bőven kakaót a mélynyomóra (van még benne tartalék dögivel), de teljesen biztos vagyok abban, hogy eltávolodnék a felvételen rögzített referenciától!
És úgy hagyva már finoman fogalmazva is túlzó lenne a nagydob borzongató, mély, dübörgő pergése az Esa-Pekka Salonen vezényelte "Tuonelai hattyúk" felvételen.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
A rendszer több évtizedes fejlődése (na jó, időnként stagnálása vagy akár visszalépése) során az eszközök aszerint mentek vagy maradtak, hogy a használatuk során műfajtól függetlenül adtak-e plusszt. Így valószínűleg azok a berendezések, amelyek a specializálódás irányába vittek, inkább kirostálódtak.
Ugyanakkor műszaki emberként a következőképp látom a kérdést. A zenei reprodukció, mint olyan sokszor leírtam, egy memóriával rendelkező távkölési csatorna. Otthoni hifistaként ennek a távközlési csatornának az első szakaszára nincs ráhatásunk, a mi hobbink tárgya a valamilyen transzparencia-büdzsével analóg vagy digitális eljárással kódolt és memóriába (adathordozóra) fagyasztott auditív információ reprodukciója a Hallgató, mint vevő (távközlési értelembe véve) részére. Az állításom az, hogy a jelenlegi ténylegesen szélessávú (mindkét irányban!!! a mélyek tekintetében a legtöbb otthoni rendszer kompromisszum) rendszerek már képesek az adathordozóra rögzített információ gyakorlatilag teljes tartalmát helyreállítani és a fizikai hangkeltő eszköz (hangszóró, fejhallgató) által végrehajtandó záró transzformáció felé továbbítani, függetlenül attól hogy barokk akusztikus hangszeres zenéről van szó, vagy épp metálról.
A műfajra történő "kihegyezés" számomra nem más, mint tudatosan elfogadott és gyakorolt kompromisszum egy műfaj vélt vagy valós, de mindenképp szubjektív hangzásának elérése céljából. Vegyük például a metált! A hangmérnök a stúdióban döntéseket hoz arra vonatkozón, milyen kompromisszumokat hozzon az ilyen zene otthoni reprodukálhatósága érdekében, legtöbbször többé-kevésbé eltávoldva az élő hangzástól. A hifista koncert- és egyéb élményei (pl. haverok, hifi show, kereskedői bemutató, stb.) alapján és a ténylegesen rögzített referencia ismerete nélkül belenyúl a hangzásba a vélt koncertélmény felé mozdítva "kihegyezi" azt, önkéntelenül is eltávolodva a semlegességtől.
Ezzel szemben egy kiegyensúlyozottan fejlesztett rendszer műfajtól függetlenül csak arra koncentrál, hogy az adathordozón rögzítésre került információt a maga teljességében reprodukálja, elfogadva az ott már esetlegesen meghozott kompromisszumokat és ne próbáljon meg utólag retusálni!
Kérlek vegyétek észre, hogy nem akarok pálcát törni egyik iskola felett sem! A zenehallgatás és az ehhez kapcsolódó műszaki hobbi végtelenül szubjektív időtöltés és lényeg, hogy mindenki megtalálja benne az örömét! Az ehhez vezető út jelentősen eltérhet egyénenként!
Re: Általában a hifiről
Mivel elég széles skálán mozog a zenei érdeklődésem (klasszikus-jazz-filmzene-rock-pop-world), soha nem éreztem késztetést "hegyezni" valamire a rendszerem. Sőt, be kell vallanom, azt se tudom, hogy kell ilyesmit csinálni!
A rendszer több évtizedes fejlődése (na jó, időnként stagnálása vagy akár visszalépése) során az eszközök aszerint mentek vagy maradtak, hogy a használatuk során műfajtól függetlenül adtak-e plusszt. Így valószínűleg azok a berendezések, amelyek a specializálódás irányába vittek, inkább kirostálódtak.
Ugyanakkor műszaki emberként a következőképp látom a kérdést. A zenei reprodukció, mint olyan sokszor leírtam, egy memóriával rendelkező távkölési csatorna. Otthoni hifistaként ennek a távközlési csatornának az első szakaszára nincs ráhatásunk, a mi hobbink tárgya a valamilyen transzparencia-büdzsével analóg vagy digitális eljárással kódolt és memóriába (adathordozóra) fagyasztott auditív információ reprodukciója a Hallgató, mint vevő (távközlési értelembe véve) részére. Az állításom az, hogy a jelenlegi ténylegesen szélessávú (mindkét irányban!!! a mélyek tekintetében a legtöbb otthoni rendszer kompromisszum) rendszerek már képesek az adathordozóra rögzített információ gyakorlatilag teljes tartalmát helyreállítani és a fizikai hangkeltő eszköz (hangszóró, fejhallgató) által végrehajtandó záró transzformáció felé továbbítani, függetlenül attól hogy barokk akusztikus hangszeres zenéről van szó, vagy épp metálról.
A műfajra történő "kihegyezés" számomra nem más, mint tudatosan elfogadott és gyakorolt kompromisszum egy műfaj vélt vagy valós, de mindenképp szubjektív hangzásának elérése céljából. Vegyük például a metált! A hangmérnök a stúdióban döntéseket hoz arra vonatkozón, milyen kompromisszumokat hozzon az ilyen zene otthoni reprodukálhatósága érdekében, legtöbbször többé-kevésbé eltávoldva az élő hangzástól. A hifista koncert- és egyéb élményei (pl. haverok, hifi show, kereskedői bemutató, stb.) alapján és a ténylegesen rögzített referencia ismerete nélkül belenyúl a hangzásba a vélt koncertélmény felé mozdítva "kihegyezi" azt, önkéntelenül is eltávolodva a semlegességtől.
Ezzel szemben egy kiegyensúlyozottan fejlesztett rendszer műfajtól függetlenül csak arra koncentrál, hogy az adathordozón rögzítésre került információt a maga teljességében reprodukálja, elfogadva az ott már esetlegesen meghozott kompromisszumokat és ne próbáljon meg utólag retusálni!
Kérlek vegyétek észre, hogy nem akarok pálcát törni egyik iskola felett sem! A zenehallgatás és az ehhez kapcsolódó műszaki hobbi végtelenül szubjektív időtöltés és lényeg, hogy mindenki megtalálja benne az örömét! Az ehhez vezető út jelentősen eltérhet egyénenként!
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
Re: Általában a hifiről
Aztán van az úgy, hogy másnál mégis rosszabb a hang, az enyém a jobb.. beeeekupecke írta: ↑2019.07.06., szomb. 19:29Tökéletlen hangzásérzetről írtál alább. Igen, nekünk ez van. Ebből kifolyólag nálunk nem lehet jobb a hang, hanem nekünk tetsző. Ennek örülünk, mint ahogy annak is, ahogy másnál is így van(lehet).cables írta: ↑2019.07.06., szomb. 18:02Úristen... miért kell állandóan egymást cseszegetni. Nem azzal kéne foglalkozni, amire rájöttünk és amitől jobb nálunk a hang. És ha ugyanezt valaki más irja be akkor nem a fejére taposni, hanem elfogadni, hogy neki az a jó? És esetleg örülni, annak, hogy ő jobb hangot hallgat?
Re: Általában a hifiről
És az EMBER titulust mindig másoknak adományozod
Re: Általában a hifiről
"egy adott zenei stílusra belőtt, akár über-high-end rendszer nem fog tudni ugyanúgy, akár über-high-enden megszólalni tudni egy másik műfajon"
Bizony tud!!!
Üdv. Gyuri
Bizony tud!!!
Üdv. Gyuri
Re: Általában a hifiről
Tökéletlen hangzásérzetről írtál alább. Igen, nekünk ez van. Ebből kifolyólag nálunk nem lehet jobb a hang, hanem nekünk tetsző. Ennek örülünk, mint ahogy annak is, ahogy másnál is így van(lehet).cables írta: ↑2019.07.06., szomb. 18:02Úristen... miért kell állandóan egymást cseszegetni. Nem azzal kéne foglalkozni, amire rájöttünk és amitől jobb nálunk a hang. És ha ugyanezt valaki más irja be akkor nem a fejére taposni, hanem elfogadni, hogy neki az a jó? És esetleg örülni, annak, hogy ő jobb hangot hallgat?
Online
Re: Általában a hifiről
Úristen... miért kell állandóan egymást cseszegetni. Nem azzal kéne foglalkozni, amire rájöttünk és amitől jobb nálunk a hang. És ha ugyanezt valaki más irja be akkor nem a fejére taposni, hanem elfogadni, hogy neki az a jó? És esetleg örülni, annak, hogy ő jobb hangot hallgat?
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5664
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1053
Re: Általában a hifiről
Tudjuk hogyan szól az Sp1, meg a Heed, meg a R-kábelek, meg az Alia Vox lemezek.....chord írta: ↑2019.07.06., szomb. 14:34
Értem, mire gondolsz, és volt is ilyen élmény, olyan CD-ket hoztak, hogy majdnem megőrültem, és furcsa módon ezektől az emberektől pont olyasmiket kaptam, hogy micsoda énekhang, meg dejó basszus, mondom, kicsit pumpáljunk még?, pici kakaó van még, (pici, tényleg, ők nem tudták, mennyire pici... rezgett a szomszéd ház:)), mondták, nem kell - ez nagyobb dícséret volt, mint amikor egy zenész barátnak tetszik a cucc.
De nagyon ritkán, volt, akinek nem tetszett, az egész, ahogy van - nem gáz, az ízlése neki is OK, nem vagyunk egyformák.
Online
Ha már, akkor szabad érdeklődnöm, a mostani otthoni rendszeredhez (mióta is) hasonlítható, de inkább annál is jobb, neked tetsző hang és persze a kedvenc többszáz évvel ezelőtti zenékkel mozgatva másutt találkoztál-e és mennyivel? amit szívesen haza is vittél volna?
Re: Általában a hifiről
Tehát majd megőrültél? A hangtól? zenétől? hangerőtől? Lehet így együtt? De legalább örültél, hogy a vendégeidnek tetszett.chord írta: ↑2019.07.06., szomb. 14:34Értem, mire gondolsz, és volt is ilyen élmény, olyan CD-ket hoztak, hogy majdnem megőrültem, és furcsa módon ezektől az emberektől pont olyasmiket kaptam, hogy micsoda énekhang, meg dejó basszus, mondom, kicsit pumpáljunk még?, pici kakaó van még, (pici, tényleg, ők nem tudták, mennyire pici... rezgett a szomszéd ház:)), mondták, nem kell - ez nagyobb dícséret volt, mint amikor egy zenész barátnak tetszik a cucc.
De nagyon ritkán, volt, akinek nem tetszett, az egész, ahogy van - nem gáz, az ízlése neki is OK, nem vagyunk egyformák.
Ha már, akkor szabad érdeklődnöm, a mostani otthoni rendszeredhez (mióta is) hasonlítható, de inkább annál is jobb, neked tetsző hang és persze a kedvenc többszáz évvel ezelőtti zenékkel mozgatva másutt találkoztál-e és mennyivel? amit szívesen haza is vittél volna?
Re: Általában a hifiről
Kell-é?istvan01 írta: ↑2019.07.06., szomb. 08:32Akkor tegyük ehhez gyorsan hozzá, minden hifis, aki ilyen-olyan buzgalommal otthon összerakott egy számára kompromisszumos rendszert, sokáig hallgatta, számára érdekes zenék többsége tetsző hangon muzsikál, az bizony beleszeret abba a "hangba", vagy inkább stabil referenciává válik számára. Ha másutt, más rendszerbe belehallgat, akkor ösztönösen a saját megszokott hangzásához hasonlít, ahhoz, ami neki éppen megfelel. Ebből kilépni, független ítéletet hozni, nem lehet, vagy hatalmas gyakorlat kell hozzá. Ezzel is magyarázható amikor kiállításokon egyébként összehangolt rendszereket le pontozza a mezei hifis, de még a bemutató termes, jobban beállt rendszer hangokra is gyakori a viszonyításnak ez a "leértékelő" effektusa.trane írta: ↑2019.07.06., szomb. 08:20ráadásul amikor valaki csak egy igen szűk (bár roppant értékes ) keresztmetszetét hallgatja a zenei repertoárnak, s a fülei és a rendszere is arra van kihegyezve, érthető, hogy nehezen talál olyan rendszert, ami úgy tudja megszólaltatni a ZENÉT, ahogyan az számára a leg-valósághűbb > ergo, a szélesebb spektrumon hallgatók pedig bizonyosan több kompromisszumot tudnak/kénytelenek meghozni a hi-fi rendszerüket illetően, s egy-egy adott műfajon 'megbocsájtóbb' is a fülük
Re: Általában a hifiről
Értem, mire gondolsz, és volt is ilyen élmény, olyan CD-ket hoztak, hogy majdnem megőrültem, és furcsa módon ezektől az emberektől pont olyasmiket kaptam, hogy micsoda énekhang, meg dejó basszus, mondom, kicsit pumpáljunk még?, pici kakaó van még, (pici, tényleg, ők nem tudták, mennyire pici... rezgett a szomszéd ház:)), mondták, nem kell - ez nagyobb dícséret volt, mint amikor egy zenész barátnak tetszik a cucc.trane írta: ↑2019.07.06., szomb. 12:58pedig (sajna) ez van: ha mindenféle zenét hallgatsz, bizony rájössz, hogy - mint azt PgSpa kolléga lentebb pedzegeti, én meg még-lentebb írtam volt - biza' egy adott zenei stílusra belőtt, akár über-high-end rendszer nem fog tudni ugyanúgy, akár über-high-enden megszólalni tudni egy másik műfajon , legyen neki bár basszusa/közepe/magasa/tere/dinamikája/érzelme . de egyébként meg egyszerű: voltál már több helyen és hallottad a rendszereket te magad is, szóval van némi tapasztalatod - ill. hívj el magadhoz egy (akár 'roppant komolyan') hi-fi-ző pl. ROKKK-őrültet , és kérdezd meg, hogy' hallja vissza a kedvenceit nálad
De nagyon ritkán, volt, akinek nem tetszett, az egész, ahogy van - nem gáz, az ízlése neki is OK, nem vagyunk egyformák.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Online
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2398
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 1930
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
OFF!
Milyen az űrhajós kaja?
Finom...leves, második és desszert - mindez egy tubusban!
ON.
Milyen az űrhajós kaja?
Finom...leves, második és desszert - mindez egy tubusban!
ON.
LP: Lurné J1 - Air Tangent 1B - Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 7242 PSE, CD: Philips CD100 trial run no NFB/V-FET, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster/SP-8, SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-3S V-MOS/SRX MKIII
Online
Úgyhogy a magam részéről ellentmondanék!
És teszem mindezt egy nagyon modern, szinte a hangszóró kimenetekig digitális tartományban működő rendszerrel, kezemben a Roon kontrollerként működő telefonommal, bőséges háttérinfóval gazdagodva, szabadon választva a rendszer által felkínált alternatíváim között, vagy mondjuk az épp nagyon tetsző vendégművész egyéb felvételeiből szemezgetve.
Re: Általában a hifiről
Érdekes, itthon ugyanolyan élvezettel tudom hallgatni De Chambonniéres csembaló műveit, mint Mozart Esz-Dúr Divertimentóját vonóstrióra, Bruckner 8.-ját, vagy épp Wagner Ring-jét! Stacey Kent-et éppúgy, mint Marcus Miller-t, a Nightwisht, Sisters of Mercy-t vagy Steven Wilson-t. Kraftwerk-et, Tangerine Dream-et, az Avengers: Endgame, a Mission Impossible vagy az Interstellar filmzenéit. Hogy csak az elmúlt időszakból szemezgessek a teljesség igénye nélkül.
Úgyhogy a magam részéről ellentmondanék!
És teszem mindezt egy nagyon modern, szinte a hangszóró kimenetekig digitális tartományban működő rendszerrel, kezemben a Roon kontrollerként működő telefonommal, bőséges háttérinfóval gazdagodva, szabadon választva a rendszer által felkínált alternatíváim között, vagy mondjuk az épp nagyon tetsző vendégművész egyéb felvételeiből szemezgetve.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
- PgSpa
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 779
- Csatlakozott: 2017.07.02., vas. 18:21
- Értékelés: 339
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Általában a hifiről
Érdekes a probléma, magam is azt tapasztaltam, hogy amikor egyre jobban elmozdultam a Chord által hallgatott zenék felé (köszönet a sok jó zene ajánlásáért) a rendszerem változtatásakor is ilyen zenéket hallgattam meg, és elégedett voltam, mert a tér, a hangszerhangok, a felbontás ehhez jó volt. Aztán nagyfiam néha bedob egy kis rockot, és nem azt mondanám, hogy rossz, de nem az a a dögös megszólalás, amit egy rockzene rajongó várna. Ami pl. az én rendszerem hibája lehet, hogy egy minőségi régizene felvételen az énekhang nyílt, egy kicsit talán már keményedik, egy hagyományos rockon az ének már túl keményedik néha, kissé zavaró- nem akarok újabb hangmérnöki vitát- de lehet, hogy más arányokkal keverik az énekhangot egy régizene lemezen, mint egy rockon. Végül lehet, hogy egy több tízmilliós rendszeren Bunyós Pityu is úgy szól, hogy átlényegül... :-)
Online
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2398
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 1930
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
" Akusztikus zenéken tényleg más hifi szükséges, az évszámtól függően?"
A "más hifi" igazából évszámtól függetlenül az akusztikus (hangszerek+emberi hang), vagy az elektronikus zenékre kell.
TJ.
A "más hifi" igazából évszámtól függetlenül az akusztikus (hangszerek+emberi hang), vagy az elektronikus zenékre kell.
TJ.
LP: Lurné J1 - Air Tangent 1B - Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 7242 PSE, CD: Philips CD100 trial run no NFB/V-FET, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster/SP-8, SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-3S V-MOS/SRX MKIII
Re: Általában a hifiről
Ezt elfogadom, természetesen.LIMAR írta: ↑2019.07.06., szomb. 08:48Azért azon érdemes elgondolkodni, hogy cég 1993 óta létezik és sikeresen működik. Biztosan össze tudnánk állítani olyan rendszert, ami neked is tetszene. De azt kell megértened, hogy mi nem riaszthatjuk el a hozzánk látogatókat egy olyan hanggal, ami az esetleges vevőinknek 0.1%-ának tetszik csupán.chord írta: ↑2019.07.06., szomb. 07:48... de kétszer jártam a LIMAR-nál, és mindkétszer olyan hangot hallottam, hogy ha nekem kellene hallgatni, rövid úton más hobbit választanék. Nem, nem volt rossz hang, meg azt is készséggel elhiszem, hogy 50-szer annyi berendezést hallgatott, mint én, de az ízlése, az olyan, amilyen, én meg valami teljesen mást keresek egy visszaadott hangban.
Neked van egy rendkívül szűk zenei érdeklődésed, amire összeállítottad azt a rendszert, ami számodra azt legjobban tolmácsolja.
Azt viszont értsd meg, hogy az emberek nagy többségének olyan széles a zenei érdeklődése, amit más rendszerekkel lehet csupán kielégíteni.
Igazad van, kereskedőként széles spektrumra kell beállni, én pedig ilyen téren szabad vagyok, egy totál excentrikus önző módon összeválogatott otthoni rendszerről is áradozhatok, neked ezen a téren minimum óvatosnak kell lenni.
De a különbséget hifis szempontból nehezen detektálom, hogy komolyzenében, hangzás-kívánalom szerint egy szűk zenei ízlés, az hifisen miért is szűk?,
merthogy egy Donizetti opera vagy egy Vivaldi opera miért különbözne?, Callas hangja miért kíván más rendszert, mint Nuria Rial vagy Jaroussky?, egy Wagner Ring miért kíván más rendszert, mint egy Lully Armida, ahol szintén hatalmas zenekar volt?, egy Beethoven zongoraszonáta miért kíván más rendszert, mint egy Bach zongoraszonáta?, egy Kodály nagykórus mitől kívánna más hifit, mint egy Monteverdi nagykórus?, egy Karajan vezényelte zenekar annyira más akusztikájú lenne, mint egy Savall-féle bepróbálkozás pl. az Eroica esetén, csak mert az egyik 1969-es, a másik meg 2015-ös felvétel?
egy Lou Reed énekhang miért kell más rendszeren, hogy jól szóljon, mint egy férfi szólista egy Caccini műben?, egy Harry Belafonte miért kívánna más 'műszaki' ízlést, mint egy NoaNoa lemez?,
a jó és igényes akusztikus jazz az talán gyökeresen más frontendet kíván, mint mondjuk egy L'Arpeggiata lemez, ahol a hangszerelés az 95%-ban ugyanaz??
Akusztikus zenéken tényleg más hifi szükséges, az évszámtól függően?
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Online
Online
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2398
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 1930
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
No comment.
- Csatolmányok
-
- Callas_EMI_AAD.jpg (395.02 KiB) Megtekintve 2282 alkalommal
-
- Callas_EMI_CD1.jpg (399.42 KiB) Megtekintve 2282 alkalommal
LP: Lurné J1 - Air Tangent 1B - Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 7242 PSE, CD: Philips CD100 trial run no NFB/V-FET, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster/SP-8, SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-3S V-MOS/SRX MKIII
Online
Re: Általában a hifiről
Pár éve egyszer már idéztem az alábbi cikket. Továbbra is úgy gondolom, hogy korrekt képet fest az analóg és digitális formátumok jelenlegi erőviszonyairól, de ez is csak egy vélemény, amivel nem kötelező egyetérteni:
http://www.realhd-audio.com/?p=629
http://www.realhd-audio.com/?p=629
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
Re: Általában a hifiről
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Általában a hifiről
Mi is ebben a rend?cables írta: ↑2019.07.06., szomb. 09:34kaef2 írta: ↑2019.07.06., szomb. 08:59ZolaBA írta: ↑2019.07.06., szomb. 08:19
napi bekavarás?
Senki nem mondta, hogy neki aztán mindegy. Olyan hozzászólás volt több is, hogy pl. elég a meglévő minőség, elégedett vele, örömmel hallgatja, vagy nem keresi már görcsösen valaki a jobbat, stb.
Ahogy olyan hozzászólás sem volt, hogy bárki is telefoNON hallgatná a zenét. A telefonRÓL kifejezés egészen mást jelent.
Igen.Csak a rend kedvéért
Mobiltelefonon az autóban szoktam zenét hallgatni, például úgy hogy megy a Tidal a telefonon és az autó kihangosítóján.
hallgatom. A mobiltelefon fülhallgatóját még csak kis sem bontottam, persze nem mintha bármi közöd lenne hozzá....
Most tényleg, ennyire fontos engem megpróbálni igénytelennek beállítani, hogy ebbe is bele kell kötni?
Vicces az erőlködés.
Online
Re: Általában a hifiről
kaef2 írta: ↑2019.07.06., szomb. 08:59ZolaBA írta: ↑2019.07.06., szomb. 08:19
napi bekavarás?
Senki nem mondta, hogy neki aztán mindegy. Olyan hozzászólás volt több is, hogy pl. elég a meglévő minőség, elégedett vele, örömmel hallgatja, vagy nem keresi már görcsösen valaki a jobbat, stb.
Ahogy olyan hozzászólás sem volt, hogy bárki is telefoNON hallgatná a zenét. A telefonRÓL kifejezés egészen mást jelent.
Igen.
Csak a rend kedvéért
Re: Általában a hifiről
Igen.ZolaBA írta: ↑2019.07.06., szomb. 08:19napi bekavarás?
Senki nem mondta, hogy neki aztán mindegy. Olyan hozzászólás volt több is, hogy pl. elég a meglévő minőség, elégedett vele, örömmel hallgatja, vagy nem keresi már görcsösen valaki a jobbat, stb.
Ahogy olyan hozzászólás sem volt, hogy bárki is telefoNON hallgatná a zenét. A telefonRÓL kifejezés egészen mást jelent.
Re: Általában a hifiről
Sőt tegyük hozzá, hogy egyik kedvenc zenehallgatási formám a Bartók Rádió az autóban, hosszú vidéki utaim során. Nagyon tudom élvezni. Életem legnagyobb reprodukált zene élménye pedig egy kora negyvenes évekbeli kiadású 78-as fordulatú mono Beniamino Gigli felvétel volt, amin megállíthatatlanul sírni kezdtem, mert olyan emócionális tartalmat hordozott, amit nem lehetett másképpen befogadni.cables írta: ↑2019.07.06., szomb. 07:36Lehet, hogy nem fejtettem ki eléggé mire gondolok. Annak ellenére, hogy ez egy HiFi portál egyre többen írják be, hogy nekik aztán mindegy, hogy milyen a minőség, nekik a zene a lényeg. Talán kaef2 egyenesen azt írta be, hogy neki Callastól akkor is feláll a szőr a kezén, ha mobil telefonon hallgatja. Engem és gondolom sokakat egy jó felvétel silány megszólalása idegesít, zavar.cables írta: ↑2019.07.05., pén. 21:26Elképzelhető, hogy nem egyformán vagyunk érzékenyek a hangminőség különbségekre. Iszonyú bonyolult a hallás-mechanizmus, ahogy nem egyformán gondolkodunk az élet, a világ dolgairól, nyilván a hangérzet-dekodolásban is vannak jelentős eltérések egyes személyek között.
Azt javasolnám, hogy ne gerjesszünk ebből vitákat, hanem "nézzük el" egymásnak az eltérő véleményeket! Más szóval ne lovagoljunk ezen a vélemény különbségen!
Tehát nyilván vannak, akik ki tudják zárni agyukban a tökéletlen hangzás érzetet, nem tudom... más magyarázatot én nem tudok erre a jelenségre. Erre gondolva írtam a fenti posztot.
Nekem ehhez kellett kb negyvenegynéhány év, apámmal az első "hifi" rendszerünket talán 12 éves koromban raktuk össze, a miskolci Földes Gimnáziumban fizika tagozatosként stúdióztam, progresszív zenei klubot és hifi klubot üzemeltettem az iskolai csöves aktív Beag stúdió monitorokkal a saját lemezeimet meg szalagjaimait, kazettáimat behordva, ez ment a miskolci Műszaki Egyetemen is, évekig csináltuk Vass Andrási Gyurival és még jártuk a vidéki könyvtárakat is, hogy az igényes zenehallgatást elvigyük oda ahol még soha nem volt ilyen, együtt élhettem egy sok tízmilliós hifi rendszerrel évekig és nagyjából 100 milliós lehet az összeg, amit életem során eszközök formájában hazavittem. Sokat csinálhattam klasszikus és jazz hangosítást, jártam felvételekre. Csupán ennyi kell, ha valaki nem zenész és nem hallja a kottát, sőt még olvasni sem tudja, mint én, hogy kihallja mindenből a zenét.
Egyszerű. Ennyi csak.
Online
[/quote]
Én ezzel tisztában vagyok,de ettől függően jó azt olvasni hogy ki hogyan látja és érzi ezt a hifi világot,mert tényleg ettől lesz érdekes egy fórum.
Abban pl nem értek egyet LIMAR-al hogy a 70 után készült felvételek már nem olyan jók,mert szerintem készültek igen jók utána is,na meg persze rosszak is.
Na látom sikeresen elrontottam az idézetet,bocsi érte.
Re: Általában a hifiről
Igen, csak vegyük észre, hogy LIMAR, meg ti is, meg én is, pontosan a saját ízlésvilágunkat vetítjük ki leginkább...
[/quote]
Én ezzel tisztában vagyok,de ettől függően jó azt olvasni hogy ki hogyan látja és érzi ezt a hifi világot,mert tényleg ettől lesz érdekes egy fórum.
Abban pl nem értek egyet LIMAR-al hogy a 70 után készült felvételek már nem olyan jók,mert szerintem készültek igen jók utána is,na meg persze rosszak is.
Na látom sikeresen elrontottam az idézetet,bocsi érte.