Jó krémest hol lehet kapni? Köszi előre is.
[/quote]
A jó krémes az jó krémes.
Nincs mellébeszélés...
[/quote]
Jó krémest hol lehet kapni? Köszi előre is.
Nem biztos, hogy jó a példa - mert pont az igazi krémesek érdekében leszabályozták mit lehet krémesnek hívni, pl. főzött sárgakrém töltelék kell, a műanyag pudingpor helyett. Igen ám, de az elmúlt 20-30 évben nagyon sokan megszokták az egyszerű műanyag pudingot a vanília növényt sosem látott mesterséges kristályvanillinnal ... Szóval egyáltalán nem biztos, hogy jó a referencia emlék - és ez szerintem a hifinél is sokszor így lehet, pláne, hogy az emlékek meg is szépülnek :)
...Esélyed sincs arra, hogy valódi csirkehúst, disznóhúst egyél. NINCS, annak az időnek vége már. Az emberek nagy többsége nem is találkozott az életében ezekkel. Fogalma sincs arról, milyen egy kertben kapirgáló csirke combjának íze, állaga...
Ez egy bölcs tanács, Neked is hasonlót javaslok. 6 magyar F1 futam televíziós közvetítésén vettem részt és 24 évet töltöttem különféle TV stúdiókban, múlt hétvégén nagyon finom gyümölcsöket és háztáji csirkét sikerült vásárolnom a piacon a szokásos őstermelőktől, aminek nagyon örült az 52 kg-os csajom, ma este pedig megnézünk egy filmet a 70-es évekből, hogy legyen valami jó is az életünkben.
Látom, semmit nem értettél meg abból, amiről beszéltem (mondjuk ezen nem is csodálkozom). Nem baj, nem kell mindenkinek mindenhez értenie.
Ráadásul a nálam működő konfigurációban már nem is válik el a front- és a back-end! Az Ion "végfok" valójában csak egy üzemmódra alkalmas, nagysebességű, fizikailag HDMI-n kivitelezett, saját formátumú digitális összeköttetésen ("Exonet") át a Comet-től fogadott információ feldolgozására és az alapján a hangfalak meghajtására.
Én ezt még sok más jobban sikerült CD-játszó esetén is meg tudom erősíteni, nem csak egy-két darabra viszonyítva, kiemelve.marconi írta: ↑2019.10.17., csüt. 12:02Én is úgy látom hogy jelentős fejlődés ment végbe digitális vonalon, úgy ahogy mondod, de elsősorban a lejátszás fronton, nem véletlenül költöttem el ennyi pénzt audio pc-re, usb/spdif transzportra. Amiben már a Core Audio saját fejlesztésű órajele van. De mégsem szól úgy semmi sem mint az a prototípus cd100! :)
Ezen azért pontosítanék, nekünk az élő zene, az élő hang a referencia, és a készülékek megítélése is élő, akusztikus hangszeres felvételekkel történik.
Igen, észrevettük, hogy nálad valószínűleg így működnek a dolgok.Klaca írta: ↑2019.10.17., csüt. 09:01
......
A zenehallgatáshoz, zeneszeretethez a hifizésnek gyakorlatilag soha nincs semmi köze (jókat szoktam röhögni ezen az "igényes zenehallgatás"-on). Természetesen nem zárja ki egymást a kettő, de függetlenek egymástól. És persze a "zeneszeretet" is lehet pusztán lelki eredetű probléma tünete. (Mint bármi más is, de a hifizés sztem gyakorlatilag csak az lehet.)
......
A Deoxit Gold minden szempontból kitűnő cucc, a Furutech is jobb, mint a semmi, a Settent meg nem ismerem. A VdH Solution is jó, az AudioQuestet meg még nem próbáltam.cables írta: ↑2019.10.16., szer. 23:06Elnézést, hogy megszakítom a magas röptű, de nem túl messzire vezető elmélkedést egy gyakorlatias kérdéssel.
Ma valaki írt a topikomba kontaktus javító ecsetelésről. Eszembe jutott, hogy pár éve vettem a KÁCSA Audiónál egy Furutech Nano Liquid ecsetelőt, egy ideig használtam csatlakozó érintkezők kezelésére, de aztán leszoktam róla, pedig hallható volt a hatása. Most találtam egy tesztet kontaktus ecsetelőkről. Ezt
kontakt javító folyadékok.jpg
From left to right:
1) Furutech Nano Liquid
2) Kryton Setten Silver
3) Krypton Setten Gold
4) Deocyit Gold
5) Deoxyit Cleaner
Since it was almost impossible to do a blind test given how limited the quantity in each bottle was, what my group did was to separately record down how we felt the application of each contact enhancement to the 2.5 or 3.5 jack and 2 pin affected our gears, before comparing our observations and then looking for trends.
In general;
1) Furutech was the most conflicting of all, but in general it led to an increase in clarity across the mids and highs. It led to a decrease in the sub-bass bloat on some IEMS.
2) Setten Silver: The middle ground. Consider it something that just enhances the presence in the mids and highs. Little to no alterations in the presence of the lower signatures.
3) Setten Gold: Its biggest impact would be in enhancing the bass regions to the point. Bassheads loved it. I detested it, it felt so damn bloated.
4) Deoxyit Gold: Narrowed sound stage due to a tightening of the sound presence; e.g. bass became less diffused (rumbly) but increased in impact as a result. Effects were rather subtle compared to the other 3.
Personal Verdict: Go for the furutech if you wish for a contact enhancement that you can't go wrong with. The Setten silver would serve those who enjoy their mid and highs best, while bassheads would love the Setten Gold. Use deoxyit for everything else if you just cant decide.
-----------------------------------------------------
Elég furcsa ez a személyes és ezért nyilván szubjektív vélemény sor. Valakinek van a témáról határozott saját tapasztalata?
A kvantálási zaj, vagy torzítás már 44,1, 48kHz-nél is alatta van általában a felvételek dinamika alsó szintjénél, vagy bele veszik a hallgató környezet zajába, főleg ha még zajformálással is kezelve van. A többi torzítás inkább a mindenféle digitális rögzítő, lejátszó megoldások egyedi software és hadware működéseiből jövő egyedi fajta torzítás csomag, gondolom.kaef2 írta: ↑2019.10.16., szer. 21:09A különböző torzítások, torzulások, időzítési hibák egymásra hatása, szuperponálódása nagyon trükkös dolog. Minél magasabbra toljuk a mintavételzést, annál magasabbra megy ezek hatásainak jó része, és ott egyre kevésbé lehet hatásuk a hallható tartományra.zz7 írta: ↑2019.10.16., szer. 09:56Nekem itt most lenne egy kérdésem a stúdió világban járatosabb jelenlévők felé.
Ha a hangstúdiók többségében alkalmazott magasabb minőségű mikrofonok a gyártók által is lényegében 20kHz-ig vannak specifikálva és a görbéket nézve a többségének 20 kHz felett már tényleg jelentősen esik az átvitele egyéb, például ott már fázis problémákkal együtt is, akkor a 44,1, 48kHz digitális mintavételezésnél magasabbaknak hol, miért van bármi értelmük? Ahogy a szuper magas sugárzóknak a hifi hangfalakban?
(főleg ha még olyanokat nézek hogy lehet nekem így 50 felett már nem is nagyon hall a fülem 15kHz-nél tovább)
Persze lépnek fel más torzítások is, de ezek hatását kevésbé jelentősnek mondják.
Szerintem ez kb 100-200 ezer forintos kategóriában így van . De minél többet költesz egy lemezjátszó szettre (persze okosan) annál inkább előnybe kerül. Nekem legalábbis ez a tapasztalatom. Pedig jártam már pár helyen és voltam pár formátumteszten .....juliush írta: ↑2019.10.17., csüt. 09:26Pontosan sikerült megfogalmaznod azt, amit jómagam is pár hónapja folyamatosan érzek, csak éppen a teljesen digitális Exogal Comet+Ion rendszert hallgatva!
Körvonalazódni látszik a tendencia, miszerint a 0. generációs CD-játszókban (illetve tuningolt változataikban) elsősorban azok találják meg a számításukat, akik számára a hangzási ideált az analóg, azon belül is az LP technológia alakította ki. A méltatásokban újra meg újra az LP bukkan fel referenciaként, megugrandó szintként és a megosztott konfigurációk alapján a legtöbbük esetén még mindig az LP tűnik az elsődleges forrásnak.
Én azonban úgy látom, hogy az elmúlt 1-2 évtizedben hallatlanul komoly fejlődés ment végbe digitális oldalon, az elérhetővé váló számítástechnikai kapacitás, a digitális rögzítés és feldolgozás matematikájának mind tökéletesebb megértése és applikációja a bitekbe kódolt információ még tökéletesebb reprodukcióját teszi lehetővé.
De ez egy szubjektív hobbi, békésen megfér egymás mellett számos vélemény, prioritás.
Jenő milyen hozzányúlásmentes CD100-zal szokott demonstrálni ? Ilyen prototípussal, vagy a rosszabbikkal ?marconi írta: ↑2019.10.16., szer. 23:23Fejlesztések kapcsán sajnos egyet kell érteni az előttem szólóval (Kaef el), nem véletlen hogy a legjobb hangú rendszerek sok régebbi gyártású készüléket, alkatrészt vagy részegységet tartalmaznak. Persze vannak kivételek akik ma is nagyon jóhangú alkatrészeket gyártanak (pl duelund), de eszméletlen árakon.
Katonai technológiákhoz lehet még nyúlni ha valaki átlag feletti készüléket akar létrehozni.
Az erősítők kapcsolástechnikáiban sincs fejlődés, nem sok innovációt látni ezen a téren olyan céllal ami a legjobb hangminőséget célozza meg.
De a legszerencsétlenebb történet az a digitális hang, aminek így majdnem 40 év elteltével nagyon nem ott kellene tartania ahol most tart, pedig a lehetőség megvolna benne. Megint előveszem a vesszőparipámat, a Philips cd100 at, de annak is a prototípusát, a trial run modellt, íme egy:
https://www.ebay.com/itm/123722443475
Nos egy ilyen készülék bármilyen belenyúlás nélkül (érdemes megnézni a belső fotókat) úgy szól mint egy recapolt, full tuningolt, normál sorozatgyártott cd100... és miután megkapta ugyan ezen tuningokat a hangja elképesztő magas minőségi szintre emelkedik. Mintha a sorozatgyártott termék valami hibával küszködne, annyival jobb a prototípus!
Annak idején a digitális technikát tényleg úgy alkották meg hogy jobb legyen az analógnál, a lemezjátszóknál, és tényleg jobb is!! Csak mire gyártásba került, az egyre későbbi típusok csak egyre gyengébbek lettek hangilag mert a sorozatgyártásban profitot kell termelni ahhoz pedig olcsósítani, egyszerűsíteni kell az alkatrészeket, s rögtön oda is a (hang)minőség.
Tegye fel a kezét aki hallott ilyen prototípus cd játszót tuningolva... pláne úgy hogy ugyan abban a rendszerben mellé rakott bármilyen más nívós digitális technikát.
Nincs sok jelentkező, így kénytelenek vagytok az én tapasztalataimra hagyatkozni, döbbenetes élmény! Ilyen jelenlétérzetet, szinte valóságos egész teret betöltő atmoszférát, hangszerhangokat eddig semmilyen más digitális készülékből nem hallottam, de még lemezről sem...
Szóval tényleg sajnálnivaló hogy ez az egész ilyen irányba ment, képzeljük el egy ideális világban most hol tarthatna az otthoni zenehallgatás minősége. Ehelyett számhábórúval meg mqa val szúrják ki az emberek szemét, röhejes az egész.
Pontosan sikerült megfogalmaznod azt, amit jómagam is pár hónapja folyamatosan érzek, csak éppen a teljesen digitális Exogal Comet+Ion rendszert hallgatva!
Erre a meghallgatásra szívesen elmennék én istonya írta: ↑2019.10.17., csüt. 08:51Ha volna rá lehetőség és mód én nagyon szívesen meghallgatnám saját rendszerben ezt Philips CD100-at, hogyan lehetne ezt összehozni, megoldani ?marconi írta: ↑2019.10.16., szer. 23:23Tegye fel a kezét aki hallott ilyen prototípus cd játszót tuningolva... pláne úgy hogy ugyan abban a rendszerben mellé rakott bármilyen más nívós digitális technikát.
Nincs sok jelentkező, így kénytelenek vagytok az én tapasztalataimra hagyatkozni, döbbenetes élmény! Ilyen jelenlétérzetet, szinte valóságos egész teret betöltő atmoszférát, hangszerhangokat eddig semmilyen más digitális készülékből nem hallottam, de még lemezről sem...
Ha azt mondjuk, hogy "audiotechnika" és "videotechnika", akkor az én egyszerű értelmezésemben a "videotechnika" egy adott sík vagy ívelt felületen történő megjelenítés. Ezért elég erős a Star trek-ből ismert holofedélzet számonkérése, mert az már "holotechnika".
Ez mondjuk kb. igaz, szerintem is. Már ami a mozit illeti. Otthonokban viszont drasztikusan sokat javult az átlag TV-kkel elérhető kép minőség a több évtizeddel ezelőtti állapotokhoz képest.LIMAR írta: ↑2019.10.16., szer. 23:06Amióta digitális kivetítők vannak, számomra nulla élményt nyújt az a kép, amit ott látok. Nyomokban sem emlékeztet egy Volt Egyszer egy Vadnyugat analóg filmes képi élményéhez. Nem hogy fejlődést, de jelentős visszaesést látok a digitális projektorok által vetített képekben az analóg filmes vetítők alkotta képekhez képest.
Itt van az 1989-es és egy idei F1 futam TV közvetítése, 30 év telt el közöttük. Én látok némi különbséget, de persze tudom, régen minden jobb volt...
Ha jól értem, miről van szó, akkor én inkább 'pszichofizikának' hívnám ezeket a jelenségeket, mert a pszichoszomatika megint más tudományterület: orvosi, és a lelki (pszichológiai) eredetű, ám testi (szomatikus) tüneteket produkáló betegségekre utal. Másrészről persze, azt hiszem, a hifizés mögött meglehetősen gyakran (majdnem mindig) valamiféle pzsichológiai eredetű probléma, kielégületlenség stb, áll, és ez tényleg gyakran válik akár szomatikussá is, bár ezzel azok közül, akik ezt űzzük, talán ugyanolyan kevesen vagyunk tisztában, mint a dolog pszichofizikai jellegével, és ez talán éppen úgy "vámpírnak a fokhagyma", mint a dolog pszichofizikai oldalának emlegetése.huszti-zsolt írta: ↑2019.10.16., szer. 11:01Meleg, meleg, forró...
De ne várd, hogy ezzel sokan foglalkoznának. A varázsszó a pszichoszomatikus (és nem a pszichoakusztika, mert az egész más tudományterület) és ez természetesen éppoly jól vizsgálható, tudományos módszertana van, mint bármely más VALÓS területnek. De itt a játék másról szól és ezeknek a vizsgálatoknak az elvégzése (még inkább az eredménye) olyan itt mint vámpírnak a fokhagyma.
Ha volna rá lehetőség és mód én nagyon szívesen meghallgatnám saját rendszerben ezt Philips CD100-at, hogyan lehetne ezt összehozni, megoldani ?marconi írta: ↑2019.10.16., szer. 23:23Tegye fel a kezét aki hallott ilyen prototípus cd játszót tuningolva... pláne úgy hogy ugyan abban a rendszerben mellé rakott bármilyen más nívós digitális technikát.
Nincs sok jelentkező, így kénytelenek vagytok az én tapasztalataimra hagyatkozni, döbbenetes élmény! Ilyen jelenlétérzetet, szinte valóságos egész teret betöltő atmoszférát, hangszerhangokat eddig semmilyen más digitális készülékből nem hallottam, de még lemezről sem...
érteni vélem a videotechnika kapcsán irtjaidat ...bár egy kis személyes csörtét is vélek mögötte