Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Általában a hifiről
Re: Általában a hifiről
Szerény véleményem szerint elég nagy a megszólalási szórás a nagy nevű "gígászi" produktumok között is. Aki összetalálkozó, avagy egyirányba mutató szálakról beszél, talán nem volt kellően hallófülű a legutóbbi éves mustrán...
A hangminőségbéli 'egyéniségek' szerintem jól elférnek egymás mellett, az említett EGO egyes fejlesztők/gyártók/kereskedők és némelyik buzgó aktívista és/vagy felhasználó (ál)szerénység mögé bújó vonása, melynek önfelismerése ritkán történik meg. Sebaj, a választék bő, lehet válogatni... Elméleti síkon persze minden marad a régiben. Ami számunkra leginkább tetszik, az a legjobb.
A hangminőségbéli 'egyéniségek' szerintem jól elférnek egymás mellett, az említett EGO egyes fejlesztők/gyártók/kereskedők és némelyik buzgó aktívista és/vagy felhasználó (ál)szerénység mögé bújó vonása, melynek önfelismerése ritkán történik meg. Sebaj, a választék bő, lehet válogatni... Elméleti síkon persze minden marad a régiben. Ami számunkra leginkább tetszik, az a legjobb.
.
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6934
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 4668
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: Általában a hifiről
" Minél tökéletesebb két elektronika, azok hangja annál közelebb kerül egymáshoz."
A közelebb kerülés az nem azt jelenti, hogy ugyanolyan, megkülönböztethetetlen.
Szerinted az általatok forgalmazott legnagyobb VTL és Soulution erősítők pont ugyanúgy szólnak?
A közelebb kerülés az nem azt jelenti, hogy ugyanolyan, megkülönböztethetetlen.
Szerinted az általatok forgalmazott legnagyobb VTL és Soulution erősítők pont ugyanúgy szólnak?
-
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1392
- Csatlakozott: 2017.04.27., csüt. 18:06
- Értékelés: 3332
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Szeretném, ha konkrétumokat írnál.fülelek írta: ↑2019.08.17., szomb. 19:46A technicista hozzáállásról meg annyit, hogy amíg az ilyen szemléletű, cost no object árú hardverek ennyire eltérnek hangzásban, addig kénytelenek vagyunk kijelenteni, hogy a hangreprodukcióban résztvevő eszközök és kiegészítőik műszaki szempontból még nem elég jók.
Hol, milyen rendszerben hallottál egymás mellett, összehasonlítva egymással egy Soulution 7-es, Ayre K Twenty, Boulder 3000-es, Halcro elektronikákat?
Nagyon jól hangzik és talán bizonyos körökben még népszerű is lehet a feltehetően mindenek felett álló képzelőerődön, de minden tapasztalatot nélkülöző ex katedra kijelentésed, csak hát a valóság nagyon messze áll ettől. Sőt, pont az ellenkezője az igaz. Minél tökéletesebb két elektronika, azok hangja annál közelebb kerül egymáshoz. Legyen az akármelyik gyártótól is. Csak hát eddig eljutni fejben nehéz. Pláne együtt élni velük hosszabb, rövidebb ideig és megszerezni a kellő tapasztalatot. Sokkal egyszerűbb sületlenségeket állítani róluk, mert az olyan jól hangzik és lelkileg megnyugtató.
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6934
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 4668
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: Általában a hifiről
Az a megkapó ebben a vitában (is), hogy mindenki annyira érti félre a másikat/harmadikat, amennyire csak akarja.
A technicista hozzáállásról meg annyit, hogy amíg az ilyen szemléletű, cost no object árú hardverek ennyire eltérnek hangzásban, addig kénytelenek vagyunk kijelenteni, hogy a hangreprodukcióban résztvevő eszközök és kiegészítőik műszaki szempontból még nem elég jók.
A technicista hozzáállásról meg annyit, hogy amíg az ilyen szemléletű, cost no object árú hardverek ennyire eltérnek hangzásban, addig kénytelenek vagyunk kijelenteni, hogy a hangreprodukcióban résztvevő eszközök és kiegészítőik műszaki szempontból még nem elég jók.
Re: Általában a hifiről
Ebben igazad van, de én nem is allegóriaként hoztam fel, félreérthető volt. Csak eszembe jutott a chord által felhozott festményről a történet, ennyi. Annak semmi köze nem volt a hifihez, azért is írtam hogy off.juliush írta: ↑2019.08.17., szomb. 16:43Szerintem itt tévesen idéztek példákat allegóriaként a vizuális művészetekből! A festmény (legyen szó realistáról, vagy egyébről) valójában az a műalkotás, ami az általam korábban eredeti "hangzó jelenségként" a távközlési csatornába küldött információnak felel meg.
Online
Ugyanígy... Szvsz azok a rendszerek, amelyek azon a pár szuper felvételen remekelnek és egy átlagoson elvéreznek, semmirevalók.
Re: Általában a hifiről
juliush írta: ↑2019.08.17., szomb. 17:01
Személyes élményeim ezzel épp ellenkezőek! Jómagam a rendszerem sok-sok éven át tartó fejlesztése során általában épp azt tapasztaltam, hogy egyre több érdekes, izgalmas, eleddig megbúvó részlet, finomság előbukkanása, az arányok természetesebbé, az összhangzás teltebbé, a ritmika követhetőbbé válása, stb., a korábban lenézett felvételeim nagy részét épp inkább felértékelte, sőt megkedveltette velem! Ti hogy vagytok ezzel?
Ugyanígy... Szvsz azok a rendszerek, amelyek azon a pár szuper felvételen remekelnek és egy átlagoson elvéreznek, semmirevalók.
Online
Re: Általában a hifiről
Személyes élményeim ezzel épp ellenkezőek! Jómagam a rendszerem sok-sok éven át tartó fejlesztése során általában épp azt tapasztaltam, hogy egyre több érdekes, izgalmas, eleddig megbúvó részlet, finomság előbukkanása, az arányok természetesebbé, az összhangzás teltebbé, a ritmika követhetőbbé válása, stb., a korábban lenézett felvételeim nagy részét épp inkább felértékelte, sőt megkedveltette velem! Ti hogy vagytok ezzel?Robici írta: ↑2019.08.17., szomb. 14:01Szerintem meg az lesz a vége (már láttam ilyet), hogy lesz egy 8 számjegyű összegbe került rendszer külön neki épített szobával és ahhoz lesz 20 lemez amit le lehet rajta játszani, meg többszáz porosodik majd a fészerben, mert azokon "szar a felvétel" meg "tehetségtelen hangmérnökök". Ez is egy út, lehet hogy valakit ez elégít ki.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
Ha ragaszkodtok a képzőművészeti allegóriához, akkor inkább arról beszélünk, hogy az otthon elérhető reprodukciónk mennyit ad vissza mondjuk abból az élményből, amit a Rijksmuseumban az "Éjjeli őrjárat" előtt állva élünk meg, ha példának okáért egy 4K UHD BluRay-ről nézzük (ez ugye a kódolt, memóriába fagyasztott üzenet a csatornában) megfelelő felbontású és nagy átmérőjű OLED megjelenítőn, vagy a laptop ócska LCD-s kijelzőjén.
Re: Általában a hifiről
Szerintem itt tévesen idéztek példákat allegóriaként a vizuális művészetekből! A festmény (legyen szó realistáról, vagy egyébről) valójában az a műalkotás, ami az általam korábban eredeti "hangzó jelenségként" a távközlési csatornába küldött információnak felel meg.Robici írta: ↑2019.08.17., szomb. 14:01Ez most off, de egy régi barátnőmmel elmentünk egyszer a Szépművészetibe (engem a zene érdekelt őt meg a képzőművészet :-) és most meg nem mondom már hogy mi volt a festő neve, de volt ott egy olyan XVII. század körüli festmény (önarckép) ami döbbenetesen élethű volt, mint egy fénykép. Egy többszáz éves festmény! Na ott leesett az állam, nem is feltétlenül a művészeti értéktől, hanem a teljesítménytől, hogy ezt már akkor meg tudta így valaki valósítani.
Ha ragaszkodtok a képzőművészeti allegóriához, akkor inkább arról beszélünk, hogy az otthon elérhető reprodukciónk mennyit ad vissza mondjuk abból az élményből, amit a Rijksmuseumban az "Éjjeli őrjárat" előtt állva élünk meg, ha példának okáért egy 4K UHD BluRay-ről nézzük (ez ugye a kódolt, memóriába fagyasztott üzenet a csatornában) megfelelő felbontású és nagy átmérőjű OLED megjelenítőn, vagy a laptop ócska LCD-s kijelzőjén.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Általában a hifiről
Szerintem meg az lesz a vége (már láttam ilyet), hogy lesz egy 8 számjegyű összegbe került rendszer külön neki épített szobával és ahhoz lesz 20 lemez amit le lehet rajta játszani, meg többszáz porosodik majd a fészerben, mert azokon "szar a felvétel" meg "tehetségtelen hangmérnökök". Ez is egy út, lehet hogy valakit ez elégít ki.chord írta: ↑2019.08.17., szomb. 10:24Szerintem ez a kérdés egy alapvetően eltérő megközelítésből adódik, mondhatnám úgy is, hogy hibás, de ne legyen, csak 'más', de nem vagy egyedül ezzel, van, aki eddig jut el, hogy keresi a 'referenciát', a rendszerek között, vagy az élő hangban, így örök bolyongásra ítéli magát a hifis útvesztőkben. Felőlem, aztán nyugodtan.
Ezt én máshogy látom. Nekem ne a rendszer akarjon művészkedni mert akkor már megette a fene. A művészeti érték majd ott lesz a felvételen (ha lesz), és én értékelem (ha észreveszem).
Ez most off, de egy régi barátnőmmel elmentünk egyszer a Szépművészetibe (engem a zene érdekelt őt meg a képzőművészet :-) és most meg nem mondom már hogy mi volt a festő neve, de volt ott egy olyan XVII. század körüli festmény (önarckép) ami döbbenetesen élethű volt, mint egy fénykép. Egy többszáz éves festmény! Na ott leesett az állam, nem is feltétlenül a művészeti értéktől, hanem a teljesítménytől, hogy ezt már akkor meg tudta így valaki valósítani.
Re: Általában a hifiről
Pedig nem is Rudolf vetette föl a témát. :-)bitrograde írta: ↑2019.08.17., szomb. 11:27Azért elég messzire sikerült a zenehallgató lánc egyensúlyától eljutni.
Online
Re: Általában a hifiről
A nagy általánosságban „hangrögzítésként” hivatkozott folyamat során egy hangzó jelenséget rögzítünk, gyakorlatilag minden esetben kódolunk és egy többnyire memóriával bíró távközlési csatornában továbbítunk a dekódolás és a hangzó jelenség reprodukciója részére.
A hobbink tárgyát képező domén praktikusan a memóriában már rögzített, kódolt jelfolyam kiolvasásától a végső reprodukciót megcélzó elektroakusztikus transzformációig terjed, tehát közel sem öleli fel a teljes csatornát.
A fent hivatkozott transzformáció eredménye egy reprodukált hangzó jelenség, amely ingerként szolgál az érzékszerveink számára, melyek az idegrendszerünk által feldolgozható ingerületekké dolgozzák át a jelenséget, amelyeket aztán agyunk az előre megtanult mintázatokkal való összevetéssel próbál értelmezni, egyfajta harmonikus összhangot teremtve a belső provizórikus világképünk és az aktuálisan kapott információ között.
Innen tekintve a szubjektív élmény még azonos auditív ingerek esetén is jelentősen eltérhet egyénenként! Gondoljatok bele, hogy egy világéletében kizárólag Sokol rádión zenét hallgató tanyasi paraszt bácsi számára mennyire életszerű élményt fog jelenteni egy high-end audió rendszeren hallgatott zongorahang!
Mindebből az következik, hogy az élő koncertélményeknek igenis nagy szerepük van a tanulási és a belső világkép-alkotó folyamatainkban, mindezek nélkül a belső referenciáink hamisak lehetnek, de voltaképp a szubjektív élmény, a „jó” és a „rossz” hangzás megítélése és az ebből származó pozitív vagy negatív élmény ettől elválasztható. Hallgathat mondjuk valaki egy életen keresztül csak LP-t, így teljesen megalapozott lehet csalódottsága a digitális technológiát illetően.
A hobbink tárgyát képező domén praktikusan a memóriában már rögzített, kódolt jelfolyam kiolvasásától a végső reprodukciót megcélzó elektroakusztikus transzformációig terjed, tehát közel sem öleli fel a teljes csatornát.
A fent hivatkozott transzformáció eredménye egy reprodukált hangzó jelenség, amely ingerként szolgál az érzékszerveink számára, melyek az idegrendszerünk által feldolgozható ingerületekké dolgozzák át a jelenséget, amelyeket aztán agyunk az előre megtanult mintázatokkal való összevetéssel próbál értelmezni, egyfajta harmonikus összhangot teremtve a belső provizórikus világképünk és az aktuálisan kapott információ között.
Innen tekintve a szubjektív élmény még azonos auditív ingerek esetén is jelentősen eltérhet egyénenként! Gondoljatok bele, hogy egy világéletében kizárólag Sokol rádión zenét hallgató tanyasi paraszt bácsi számára mennyire életszerű élményt fog jelenteni egy high-end audió rendszeren hallgatott zongorahang!
Mindebből az következik, hogy az élő koncertélményeknek igenis nagy szerepük van a tanulási és a belső világkép-alkotó folyamatainkban, mindezek nélkül a belső referenciáink hamisak lehetnek, de voltaképp a szubjektív élmény, a „jó” és a „rossz” hangzás megítélése és az ebből származó pozitív vagy negatív élmény ettől elválasztható. Hallgathat mondjuk valaki egy életen keresztül csak LP-t, így teljesen megalapozott lehet csalódottsága a digitális technológiát illetően.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
-
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1392
- Csatlakozott: 2017.04.27., csüt. 18:06
- Értékelés: 3332
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
És szépen csődbe is megy. Rossz esetben egy komplett céget tesz tönkre embereket téve munkanélkülivé.
Minden fejlesztőnél (gyártónál) ott kezdődik a baj, amikor elborul az agya és csakis a saját kis rögeszméjét igyekszik megvalósítani, tökéletesíteni mindenféle kontroll nélkül.
Ameddig szerencséje van, talál olyanokat, akik azonosulni képesek az ő látás(hallás-)módjával.
De előbb, utóbb ezek az emberek elfogynak. Akkor bezár a kapu, roló lehúz, csőd.
Én is azon az ellenpóluson vagyok, akik szerint egy akármit is reprodukáló eszköz ne akarjon kilépni (kinőni?) a funkciójából. Ne akarjon egyéniség lenni, ne akarjon "művészkedni". Ne akarja megváltoztatni kedvére a reprodukálandó anyagot.
Tegye a dolgát a lehető legkevesebb hozzáadott, elvett, eltorzított komponenssel, amit az eredeti reprodukálandó anyag nem tartalmazott. Igen, ezek az eszközök a "technicista" eszközök, amik annál tökéletesebbek, minél inkább észrevehetetlenek egy hangreprodukáló láncban. Minél inkább csakis az jön ki a kimenetükön, amit a bemenetükre adtak.
- vlaca
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 860
- Csatlakozott: 2008.02.19., kedd 16:57
- Értékelés: 315
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Bizony bizony és nem csak audio cégekre igaz. (Pl. Apple, Tesla.)
Linn Majik DS/Mimik/Pekin>Linn Majik Kontrol>
-Stax SRM1MK2PRO>SR-404
-Hypex UCD180HG>Magneplanar SMGb
Micromega WM-10>Theta Progeny>Linn Classik Music>Akg K340
"I see the sound waves" Planar Speaker Asylum
http://vlaca.blogspot.com
-Stax SRM1MK2PRO>SR-404
-Hypex UCD180HG>Magneplanar SMGb
Micromega WM-10>Theta Progeny>Linn Classik Music>Akg K340
"I see the sound waves" Planar Speaker Asylum
http://vlaca.blogspot.com
Re: Általában a hifiről
Ezt is fordítva látjuk. A technicista gyártók sztem érdekes hangokat akarnak alőállítani, és nem reprodukálni akarnak valamit, például éppen azért, mert valamiféle 'művészetként' élik át a tevékenységüket, a hifigyártást (vagy rosszabbik és talán általánosabb esetben szimplán pénzt akarnak). Aki sok hifit hallgat ráérez erre a 'hanghallgatásra ' és veszi hol ezt, hol azt, hiszen érdekes hangzást sokféleképpen elő lehet állítani, van iylen, is olyan is, lehet egyikről a másikra repkedni, mint méheknek a virágos mezőn (ld a fenti 'pénzes' klauzulát). Csak azt a kérdést nem teszik fel maguknak, hogy minek ehez valódi zenéről készült felvételekkel etetni a gépet. Érdekes hangokat lehet elektronikusan generálni is, sok modern művész ezt meg is teszi.chord írta: ↑2019.08.17., szomb. 11:08Az összes technicista megközelítésű hifis gyártó - mert van jó sok - ebből az elgondolásból gyárt dolgokat.Klaca írta: ↑2019.08.17., szomb. 11:01Azért van abban valami vicces, hogy von olyan hely, ahol emberek vitáznak arról, hogy egy zenereprodukáló gép a zenét igyekszik-e reprodukálni. Egy józan belátású épeszű embernek eszébe nem jutna egy hifit hallgatva megkérdőjelezni, hogy annál jobb, minél jobban közelít valamihez. Ehhez azért kell egy hifis fórum...
Ők a 'hang-reprodukálók.
Van helyük, veszik is, mint látható...:)
Van, aki többet akar. Ezen ne húzd fel magad.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Klaca 2019.08.17., szomb. 11:46-kor.
- bitrograde
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2016.10.27., csüt. 11:40
- Értékelés: 1817
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Általában a hifiről
Azért elég messzire sikerült a zenehallgató lánc egyensúlyától eljutni.
Audio-PC (zozoweb & mzperx) / Rotel RCD-865 (by süteményx) - RME ADI-2 FS (zozoweb PSU) - Bryston 4B - Vandersteen 2CE Signature |
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
Re: Általában a hifiről
Szerintem mindenki 'EGÓ-t' hallgat! Ha nem másét akkor a sajátját. :)SoundMania írta: ↑2019.08.17., szomb. 11:09Aki az egóra, mi több, EGÓra kíváncsi, hallgassa azt.bitrograde írta: ↑2019.08.17., szomb. 10:50
A legendás audiofil cégek mögött mindig van egy db. valaki.
Aki makacs, és tudja, hogy mit akar.
Az EGO.
[/quote]
Szerintem is.
Legalábbis, aki pl. nagy nevek mögé beáll, - én is -, az a tervező ízlését, egóját elfogadja.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Re: Általában a hifiről
Szerintem meg mint mindig,az igazsag valahol kozeppen van.Velemenyem szerint az a jo rendszer,amit hallgatva megszuletik benned a muveszet.Persze ez sok dolgot feltetelez a reprodukcios lancrol is.
„A balgatag ember úgy van az élet igazságával, mint a gyerek a káposztafejjel. Száz levelét leszaggatja, s csak mikor a kemény torzsához ér, akkor veszi észre, hogy a káposztát eldobta.”
Online
[/quote]
Szerintem mindenki 'EGÓ-t' hallgat! Ha nem másét akkor a sajátját. :)
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5650
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1050
Re: Általában a hifiről
Aki az egóra, mi több, EGÓra kíváncsi, hallgassa azt.bitrograde írta: ↑2019.08.17., szomb. 10:50
A legendás audiofil cégek mögött mindig van egy db. valaki.
Aki makacs, és tudja, hogy mit akar.
Az EGO.
[/quote]
Szerintem mindenki 'EGÓ-t' hallgat! Ha nem másét akkor a sajátját. :)
Re: Általában a hifiről
Az összes technicista megközelítésű hifis gyártó - mert van jó sok - ebből az elgondolásból gyárt dolgokat.Klaca írta: ↑2019.08.17., szomb. 11:01Azért van abban valami vicces, hogy von olyan hely, ahol emberek vitáznak arról, hogy egy zenereprodukáló gép a zenét igyekszik-e reprodukálni. Egy józan belátású épeszű embernek eszébe nem jutna egy hifit hallgatva megkérdőjelezni, hogy annál jobb, minél jobban közelít valamihez. Ehhez azért kell egy hifis fórum...
Ők a 'hang-reprodukálók.
Van helyük, veszik is, mint látható...:)
Van, aki többet akar. Ezen ne húzd fel magad.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára chord 2019.08.17., szomb. 11:11-kor.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Re: Általában a hifiről
Mindig is másképp láttuk a dolgokat, a zenében is...Klaca írta: ↑2019.08.17., szomb. 10:48Hát akkor tényleg nagyon másként látjuk a dolgokat, mondhatnám azt, hogy totál zöldség, amit írsz, és hogy akkor nem nagyon tudod, hogy mi is a művészet, de maradjunk annyiban, hogy csak mást gondolunk. (Vagy inkább annyiban, hogy csak a velem való vita kedvéért írtad, amit írtál. Ezzel talán jobban járnál.)chord írta: ↑2019.08.17., szomb. 10:24Szerintem ez a kérdés egy alapvetően eltérő megközelítésből adódik, mondhatnám úgy is, hogy hibás, de ne legyen, csak 'más', de nem vagy egyedül ezzel, van, aki eddig jut el, hogy keresi a 'referenciát', a rendszerek között, vagy az élő hangban, így örök bolyongásra ítéli magát a hifis útvesztőkben. Felőlem, aztán nyugodtan.
Ettől kicsit merészebben, ha innen esetleg továbblépünk, akkor az a megállapítható, hogy az igazán jó rendszereknél egy művészi megközelítés zajlik. Nem reprodukció. Nem repró. Hanem művészeti tevékenység.
Tehát nem a valóság hajkurászása zajlik, hanem valami több.
Pont, mint a többi művészetben.
- A realitást ('élő hang") nem kell hajkúrászni, mert az - per definitionem - van. (Még akkor is, nincs egy nagybetűvel írt valóság, vagyis, ha alakul, konstituálódik stb, stb. Ld. lentebb.)
- Sztem a hifigyártás nem művészet, hanem reprodukálni igyekszik valamit, ami maga művészet, így - igaz - nincs könnyű helyzetben, de ettől még nem lesz művészet. A művészet meg nem mimézis (pace Platón), és nem reprodukál semmit (a hiperealista sem), de ezt sztem hagyjuk, nem ide tartozik.
Mondhatnám, hogy a dolgokat kevered, aprítod, vagy egyszerűen nem látod, de nem mondom, maradjunk annyiban, hogy továbbra is a világ két ellenpólusán vagyunk.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Re: Általában a hifiről
Azért van abban valami vicces, hogy von olyan hely, ahol emberek vitáznak arról, hogy egy zenereprodukáló gép a zenét igyekszik-e reprodukálni. Egy józan belátású épeszű embernek eszébe nem jutna egy hifit hallgatva megkérdőjelezni, hogy annál jobb, minél jobban közelít valamihez. Ehhez azért kell egy hifis fórum...
- bitrograde
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2016.10.27., csüt. 11:40
- Értékelés: 1817
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Általában a hifiről
Aki az egóra, mi több, EGÓra kíváncsi, hallgassa azt.chord írta: ↑2019.08.17., szomb. 10:43Cinikus él van ebben, de nagyon igaz.istvan01 írta: ↑2019.08.17., szomb. 09:00Kb én is ezt akartam volna írni, csak sokkal tömörebben ...Kellnerművek írta: ↑2019.08.17., szomb. 08:11Klaca írta- Van egy 'referencia hifi ' valahol, valakinél?
Van, bizony !
EGO .. az legfőbb referencia :)
Amikor J. Vereker meghalt, a 'fekete' Naim, bizony nagyon-nagyon más hang lett.
Amikor Spencer Hughes odalett, az új Spendor, az bizony az összes varázslatát elvesztette. Akkor is, ha ügyes a management, és a szélesített palettával 50-szer annyi dobozt adnak el.
Csontos I. 'ízléslenyomata' a mai napig dolgozik, akkor is, ha az a hang pl. nekem 'gáz'.
A legendás audiofil cégek mögött mindig van egy db. valaki.
Aki makacs, és tudja, hogy mit akar.
Az EGO.
Audio-PC (zozoweb & mzperx) / Rotel RCD-865 (by süteményx) - RME ADI-2 FS (zozoweb PSU) - Bryston 4B - Vandersteen 2CE Signature |
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
Re: Általában a hifiről
Hát akkor tényleg nagyon másként látjuk a dolgokat, mondhatnám azt, hogy totál zöldség, amit írsz, és hogy akkor nem nagyon tudod, hogy mi is a művészet, de maradjunk annyiban, hogy csak mást gondolunk. (Vagy inkább annyiban, hogy csak a velem való vita kedvéért írtad, amit írtál. Ezzel talán jobban járnál.)chord írta: ↑2019.08.17., szomb. 10:24Szerintem ez a kérdés egy alapvetően eltérő megközelítésből adódik, mondhatnám úgy is, hogy hibás, de ne legyen, csak 'más', de nem vagy egyedül ezzel, van, aki eddig jut el, hogy keresi a 'referenciát', a rendszerek között, vagy az élő hangban, így örök bolyongásra ítéli magát a hifis útvesztőkben. Felőlem, aztán nyugodtan.
Ettől kicsit merészebben, ha innen esetleg továbblépünk, akkor az a megállapítható, hogy az igazán jó rendszereknél egy művészi megközelítés zajlik. Nem reprodukció. Nem repró. Hanem művészeti tevékenység.
Tehát nem a valóság hajkurászása zajlik, hanem valami több.
Pont, mint a többi művészetben.
- A realitást ('élő hang") nem kell hajkúrászni, mert az - per definitionem - van. (Még akkor is, nincs egy nagybetűvel írt valóság, vagyis, ha alakul, konstituálódik stb, stb. Ld. lentebb.)
- Sztem a hifigyártás nem művészet, hanem reprodukálni igyekszik valamit, ami maga művészet, így - igaz - nincs könnyű helyzetben, de ettől még nem lesz művészet. A művészet meg nem mimézis (pace Platón), és nem reprodukál semmit (a hiperealista sem), de ezt sztem hagyjuk, nem ide tartozik.
Re: Általában a hifiről
Cinikus él van ebben, de nagyon igaz.istvan01 írta: ↑2019.08.17., szomb. 09:00Kb én is ezt akartam volna írni, csak sokkal tömörebben ...Kellnerművek írta: ↑2019.08.17., szomb. 08:11Klaca írta- Van egy 'referencia hifi ' valahol, valakinél?
Van, bizony !
EGO .. az legfőbb referencia :)
Amikor J. Vereker meghalt, a 'fekete' Naim, bizony nagyon-nagyon más hang lett.
Amikor Spencer Hughes odalett, az új Spendor, az bizony az összes varázslatát elvesztette. Akkor is, ha ügyes a management, és a szélesített palettával 50-szer annyi dobozt adnak el.
Csontos I. 'ízléslenyomata' a mai napig dolgozik, akkor is, ha az a hang pl. nekem 'gáz'.
A legendás audiofil cégek mögött mindig van egy db. valaki.
Aki makacs, és tudja, hogy mit akar.
Az EGO.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Re: Általában a hifiről
Szerintem ez a kérdés egy alapvetően eltérő megközelítésből adódik, mondhatnám úgy is, hogy hibás, de ne legyen, csak 'más', de nem vagy egyedül ezzel, van, aki eddig jut el, hogy keresi a 'referenciát', a rendszerek között, vagy az élő hangban, így örök bolyongásra ítéli magát a hifis útvesztőkben. Felőlem, aztán nyugodtan.Klaca írta: ↑2019.08.17., szomb. 07:44Sztem is beszél arról, hogy a referencia az élő hang, akár balance szempontjából, akár azoknak az összetevőknek a szempontjából, amiknek az egyensúlyáról szó van. (Bár nem olvastam újra, de azért van az a 'realitás' dolog is, az egyensúly mellett, ami mégis errőlszól.) De sztem nincs ezzel baj. Mi a fene más lenne a referencia egy zene REPRODUKCIÓS rendszernél, mint az, amit reprodukálni akar? Az más kérdés, hogy ez csak többé-kevésbé sikerülhet. (Chord, olvasd el azokat a bejegyzéseidet, amikben arról beszélsz, hogy pl. melyik hangszóró tudja egyáltalán megközelíteni a csemballó, gamba, lant stb felharmónikusait, egyebeit. Végig (igaz csak hangok szempontjából) erről a realitásfaktorról bezsélsz. Igaz a zene az konmplexebb, de a lényeg megmarad ott is.) Az is igaz, hogy nincs olyan hogy AZ élő zene, sokféle élő környezet van stb., de ha sok élő zenét hallgatunk, kezd kialakulni valami 'közelítő élményünk', meg tudjuk elégjól ítélni, hogy élő zene szól valahol vagy sem, és ezt a közelítő élményt lehet jól vagy rosszul közelíteni hifivel. Mi a fene máshoz mérnéd, hogy jóbb-e egy hifi a másiknál? Van egy 'referencia hifi' valahol, valakinél?chord írta: ↑2019.08.16., pén. 19:06Nekem sem tetszett.
Hogy mi?,
hát pl. az a közkeletű tévedés, ráadásul alapnak, hogy a referencia az élő hang.
..
A másik egy jóval színvonalasabb írás, és sokkal óvatosabb.
Külön érdeme, hogy a neurózis meg a pszichózis kifejezéseket nem szégyelli megemlíteni a hifizés kapcsán.
Ettől kicsit merészebben, ha innen esetleg továbblépünk, akkor az a megállapítható, hogy az igazán jó rendszereknél egy művészi megközelítés zajlik. Nem reprodukció. Nem repró. Hanem művészeti tevékenység.
Tehát nem a valóság hajkurászása zajlik, hanem valami több.
Pont, mint a többi művészetben.
Kell-e valakinek a hiperrealista festőiskolákból bármi is? Pedig higgyétek el, van ilyen, és úgy festenek, mintha egy jó fénykép lenne.
De inkább a Mona Lisa, igen, ez vastag közhely, de olyan fejű nő soha nem létezett, ezen senki fel nem akad. Vagy Picasso háromszögfejű alakjai. Vagy sorolhatnám évekig a példákat.
Én sokat bántom az LP-seket. Azért, mert sokszor előbbre sorolják a kapott hangjukat bármelyik digitális forrásnál. De náluk pl. fokozottan kilóg a 'művészi megközelítés', azt elismerem. Vagy a minimalista japán underground audiofil 'munkásság', a példákat, meg a kinövő cégeket ismeritek. Vagy maga a csöves technológia.
Vagy ott a Naim, én is belebonyolódtam, van ott egy spektrum-rész, abban a hangban, amely nagyon különleges, jóval többet nyújt, mint az élő hang, higgyétek el, bármennyire is hihetetlen. (a többi, nagyobbik része, az most per pillanat nem tetszik, de a változtatás jogát fenntartom...:))
Meg a BBC hang. Meg a stb...stb...
És akkor azon vitázni, hogy Klimt 'Csók'-ja vagy a Cédrus a jobb, vagy maradjunk van Dyck-nél, az akkor mi is?, az nem fölösleges dolog, mert színvonalas beszélgetések mehetnek, de megoldás, az nem lesz.
Aztán, hogy melyik lánc tudja a csembaló felharmonikusait megközelíteni, az sokszor mérhető/fülelhető dolog. Mert itt tart az audiokultúra, hogy ezen, bizony, tapsikolni kell, ha megvan. És amikor ez megvan, akkor jöhet a művészet.
A régivonalú Spendorok pl. erősen ide tartoznak. Valami erős szisztémát tartanak, mint a jó festők, és teljesen érdektelen a 95 dB, meg az űrtechnológiás driverek, meg a légmagos tekercsek, meg a többi hardver-rész, ez a 'többlet', ez az érdekes egyedül.
Legalábbis, ami engem érdekel.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló