Tehát egy, valahol hallott dolog alapján , máris végső állás foglalási teszel?
Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Általában a hifiről
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4398
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 2384
Re: Általában a hifiről
Csak a Marantz! :-D
Re: Általában a hifiről
ez már ma se érdekel senkit. ez nem félreértendő, de legyen 5ezer ember, akit érdekel, az a 10millióból még statisztikai hibaszázalék se (~~3%). Zenét nyilván sokkal többen hallgatnak, másnem az autóban rádióból (ahogy március végétől október végéig én is,mert a fene ül itthon), de nekik teljesen mindegy, min hallgatják és milyen formátumban,csak duruzsoljon. Persze, mindig lesznek aktuális trendek és még egy ideig lesznek hangfalak is, bár a mai fiatalok már jobb szeretik a bluetoothos hangszórókat és attól csöppennek és lesznek férfi a lányok szemében, hogy Tyű mekkorát szól a JBL-em a maga 6 centis wofferével, amiből kettő van a rögbilabda formájú hangszóróegységen. És mivel ez elég is a P-nához elérni, nem is kell ennél többfapaci írta: ↑2024.02.23., pén. 08:37Magam is ezt a kérdést akartam feltenni (csak nélküled nem mertem), olvasva az elmúlt napok lankadatlan önigazoló és egymást mindenáron meggyőzni akaró hozzászólásait.
Mekkora seb képződik az emberiség testén, lelkén és kulturális szövetén, ha eltűnik a HiFi hobbi, a sokezer dolláros berendezések, az érthetetlenül drága kábelek, az audiophile válogatáslemezek, a muzsikát tesztanyaggá degradáló hallgatózások? Biztos, hogy ettől romlik majd a zenei kultúránk, szomorúbbá válnak napjaink, vagy esetleg felszabadulnak az eddig lekötött gyökeink és lesz időnk érdekesebb, hasznosabb tevékenységekre is? Tanulságos lesz 2074. február 23-án visszatekinteni jelenlegi napjainkra, vitáinkra, de attól tartok, az akkori embernek teljesen érthetetlen lesz ez a hobbi és hozzáírja majd a múlt bizarr furcsaságaihoz.
zavar e ez engem? ha nem nyaraláskor, éjfélkor ordíttatják, "szerb majkával", amikor másnap mennék hegyet mászni, igazából nem. Zavar e bármi, ami ezzel kapcsolatos? nem annyira
Amit még látok, tőlünk kicsit jobban élő népeknél jobban kitartanak, de náluk eleve nagyobb kultúrája van magának a zenének és a zenehallgatásnak. Ne menjünk messzire, pl Anglia, de azért ott se virágzik a dolog, max vegetál és a technika ott is utat tör magának. Persze, jönnek hullámok és a kamaszok ráugranak néha egy-egy ilyen hullámra, de azt jól írta julius, hogy egyrészt nem a minőségről szól, másrészt ezt kinövik, ahogy mi is kinőttük a nuncsaku-lázt a maga idejében (lepátnyél,fűrész,lánc,U-szeg és jóesetben nem verted le a térdkalácsod )
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
Nem gondolnám, hogy közelebb áll. Nemrég hallottam egy méltán nagynevű angol gyártó nagyon drága sztereo-ra és házimozira egyaránt ajánlott millió feletti csúcs újdonságát és pocsék hangja volt. Nemcsak szerintem, a tulaj szerint is.
- fererencz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1284
- Csatlakozott: 2017.07.10., hétf. 10:30
- Értékelés: 775
- Tartózkodási hely: Kápolna
Re: Általában a hifiről
Ha a "hifizés" visszaszorul, szerintem annak az is oka lehet, hogy a "hifi hangzás" egyre szélesebb körben jelenik meg, mondhatni "természetes" már a mindennapokban, törni sem kell magunkat érte.
A napokban olvastam a Wiim Amp tesztjét ASR-en, ott egy hozzászólás megfogott:
A napokban olvastam a Wiim Amp tesztjét ASR-en, ott egy hozzászólás megfogott:
Röviden, 50 év alatt eljutottunk onnan, hogy egy belépő hifi szett majd' egy éves francia fizetés volt, oda, hogy most egy havi sincs, és még talán közelebb is áll a "high fidelity" fogalomhoz. Pörgessünk gondolatban előre ismét ötven évet!In 1974, a Rotel RA 810 amp was worth 2,500 French francs, two and a half times the legal minimum wage at the time (the SMIC), it developed 40 watts at 8 ohms... and it was cheaper than a Sansui , a Pioneer, a Yamaha of the same power.
To listen to music with it, you had to buy an LP player and a cartridge for the same price and a tuner, I bought a Sony ST 5130 for 2500 francs also... So you had to spend 7500 francs... or 7 months of the legal minimum wage in France at that time... Not counting the speakers which were worth around 3000 francs per pair... or 3 months of Interprofessional Minimum Growth Salary... Without doing complex calculations, I can say that today we buy the Wim amp tested here, plus a pair of very good quality acoustic speakers for 1000 euros (1000 dollars) today... For undoubtedly superior quality... Let's go crazy for a pair of speakers for 1100 euros...
The same minimum wage in France today is 1400 euros net... the price of Wim Amp and a pair of Speaker at 1100 euros...
From 10 months of minimum wage we went to less than a month or a month...
Nem szotkam hibázni.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10354
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Magam is ezt a kérdést akartam feltenni (csak nélküled nem mertem), olvasva az elmúlt napok lankadatlan önigazoló és egymást mindenáron meggyőzni akaró hozzászólásait.
Mekkora seb képződik az emberiség testén, lelkén és kulturális szövetén, ha eltűnik a HiFi hobbi, a sokezer dolláros berendezések, az érthetetlenül drága kábelek, az audiophile válogatáslemezek, a muzsikát tesztanyaggá degradáló hallgatózások? Biztos, hogy ettől romlik majd a zenei kultúránk, szomorúbbá válnak napjaink, vagy esetleg felszabadulnak az eddig lekötött gyökeink és lesz időnk érdekesebb, hasznosabb tevékenységekre is? Tanulságos lesz 2074. február 23-án visszatekinteni jelenlegi napjainkra, vitáinkra, de attól tartok, az akkori embernek teljesen érthetetlen lesz ez a hobbi és hozzáírja majd a múlt bizarr furcsaságaihoz.
Re: Általában a hifiről
A helyzet rosszabb, de ez nem jó szó. Nekünk még van és már írtam: utánunk a vízözön. Az analóg 1-2 generáció és eltűnik. Mellesleg ez a, nevezzük hobbinak, egyre kevesebb embert vonz. 20éve 4000 látogató volt HES-n, ma már mindenféle meghívottal 2700. 20 éve a látogatók 70-80%-ának volt analóg forrása(de a CD írás már javában tombolt, mint a minőséget, mennyiségre cserélve), most ez az arány kb 20% lehet és a látogatók és a kiàllítók jó 90%-a él streemelt, vagy hdd-zett zenei anyaggal. Az analógot néhány ember tartja életben, de ez a generáció ha kihal, még lesz némi nosztalgia, de szép lassan eltűnik. Fog e hiànyozni bárkinek? Nem gondolnámpärt írta: ↑2024.02.23., pén. 00:13Ok. Akkor írd be magad egy negyedik kategóriához, és mindenki boldog.
Így lesz, nem így lesz? Mondom, harminc év után nézzünk be ide, és újrarágjuk.
Addig tessék mindenkinek zenét hallgatni a bármin!
(Kérlek, olvass figyelmesebben: még véletlenül sem írtam sznobokról, hülyékről. Egy valószínűsíthető forgatókönyvet vázoltam az analógozás jövőjéről, de senkit sem minősítettem.
Továbbá, az idézett szöveget nem illik átszerkeszteni, a húzásokat hármasponttal illő jelezni. No offense. )
ui: a fenti statisztika nem teljeskörü felmérés eredménye, csupán a látogatókkal törtènt beszèlgetések felszorzása, de jól reprezentálja a helyzetet.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3353
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4305
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Általában a hifiről
Ok. Akkor írd be magad egy negyedik kategóriához, és mindenki boldog.
Így lesz, nem így lesz? Mondom, harminc év után nézzünk be ide, és újrarágjuk.
Addig tessék mindenkinek zenét hallgatni a bármin!
(Kérlek, olvass figyelmesebben: még véletlenül sem írtam sznobokról, hülyékről. Egy valószínűsíthető forgatókönyvet vázoltam az analógozás jövőjéről, de senkit sem minősítettem.
Továbbá, az idézett szöveget nem illik átszerkeszteni, a húzásokat hármasponttal illő jelezni. No offense. )
Így lesz, nem így lesz? Mondom, harminc év után nézzünk be ide, és újrarágjuk.
Addig tessék mindenkinek zenét hallgatni a bármin!
(Kérlek, olvass figyelmesebben: még véletlenül sem írtam sznobokról, hülyékről. Egy valószínűsíthető forgatókönyvet vázoltam az analógozás jövőjéről, de senkit sem minősítettem.
Továbbá, az idézett szöveget nem illik átszerkeszteni, a húzásokat hármasponttal illő jelezni. No offense. )
Online
2. Nem hiszem, hogy csak a sznobok játszóterévé válna ez a formátum, akik elképesztő árat fizetnének a díszdobozért. Miért is tennék ? Mindenki meghülyül majd a jövőben ?
Most is léteznek rétegfoglalkozások/hobbik, de attól még nem vállnak elit klubbá.
Van, aki bélyeget gyűjt, van aki síel vagy akváriumot tart.
Bélyegalbumból és bélyegből, sílécből és halacskából is van olcsóbb és méregdrága.
Miért ne gyártanának olcsóbb elektronikákat és hangszedőket továbbra is a drágák mellett ?
3. Ezt tényleg nem tudhatjuk. Az biztos, hogy a fiatalokból előbb - utóbb felnőtt lesz...
Re: Általában a hifiről
1. Nem elég jó szerintem, erőltetett dolognak tartom három csoportba szuszakolni a lemezezőket. Én speciál egyiket sem érzem kimondottan magaménak.pärt írta: ↑2024.02.22., csüt. 23:07
1. Jó felosztás.
2. Az újratermelődő, de kikopó középréteg miatt szűkebb társaság már egyfajta elit klubként tekint az egészre, nekik majd tovább építgetik az egyre inkább luxusóra manufaktúrákra emlékeztető audio cégek az elképesztő magas technikai színvonalú és elborult árú lemezjátszókat, hangszedőket, meg lesznek díszdobozos limitált kiadványok, olyan áron, hogy annyiért a zenészek is eljönnének házikoncertre.
3. Hogy a harmadik kategóriával mi lesz, azt nem tudom. Vitatható minőségű új kiadványokba talicskázni a pénzt vagy börzéken bolhászkodni bizonytalan állapotú lemezek közt, előbb-utóbb minimális tájékozódás után szembesülni azzal, hogy a mindenen spórolós plug and play lemezjátszón semmit nem érdemes - esetleg nem is lehet - fejleszteni, szóval nem biztos, hogy ez hosszabb távon is vonzó marad egy kíváncsiságból analógozni kezdő fiatalnak.
2. Nem hiszem, hogy csak a sznobok játszóterévé válna ez a formátum, akik elképesztő árat fizetnének a díszdobozért. Miért is tennék ? Mindenki meghülyül majd a jövőben ?
Most is léteznek rétegfoglalkozások/hobbik, de attól még nem vállnak elit klubbá.
Van, aki bélyeget gyűjt, van aki síel vagy akváriumot tart.
Bélyegalbumból és bélyegből, sílécből és halacskából is van olcsóbb és méregdrága.
Miért ne gyártanának olcsóbb elektronikákat és hangszedőket továbbra is a drágák mellett ?
3. Ezt tényleg nem tudhatjuk. Az biztos, hogy a fiatalokból előbb - utóbb felnőtt lesz...
Online
Az öreg bölények kulturális misszióként hirdethetik családjukban az analógozás szépségeit a továbbörökítés reményében - én magam például nem teszem - de az eltűnésükkel kb. egy generáció alatt drasztikusan csökkenni fog az audiofil igénnyel analógozók tábora. Az újratermelődő, de kikopó középréteg miatt szűkebb társaság már egyfajta elit klubként tekint az egészre, nekik majd tovább építgetik az egyre inkább luxusóra manufaktúrákra emlékeztető audio cégek az elképesztő magas technikai színvonalú és elborult árú lemezjátszókat, hangszedőket, meg lesznek díszdobozos limitált kiadványok, olyan áron, hogy annyiért a zenészek is eljönnének házikoncertre. Ez a trend persze most is megvan, de talán hangsúlyosabb lesz, ahogyan kikopik a középréteg meg a kazépkategóriás gépek, mezei lemezek.
Hogy a harmadik kategóriával mi lesz, azt nem tudom. Ez nagyban függ attól, hogy mennyire lesz működő- és fejlődőképes ez a vinyl reneszánsz. Szerintem jelen viszonyok közt nem lesz képes megtartani ezeket a fiatalokat, pláne újakat bevonzani, de ez csak az én ötletelésem, ahogyan próbálom a helyükbe képzelni magamat. Vitatható minőségű új kiadványokba talicskázni a pénzt vagy börzéken bolhászkodni bizonytalan állapotú lemezek közt, előbb-utóbb minimális tájékozódás után szembesülni azzal, hogy a mindenen spórolós plug and play lemezjátszón semmit nem érdemes - esetleg nem is lehet - fejleszteni, szóval nem biztos, hogy ez hosszabb távon is vonzó marad egy kíváncsiságból analógozni kezdő fiatalnak.
Na de kereskedőként jobb rálátásod van a nagy képre meg a trendeket is jobban érezheted, szóval passz, majd találkozunk itt harminc év múlva és megnézzük az aktuális számokat.
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3353
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4305
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Általában a hifiről
Jó felosztás. Én ugye az első és harmadik csoportot vettem alapul, mivel a második csoport léte irreleváns a formátum jövőjével kapcsolatban.alto írta: ↑2024.02.22., csüt. 19:23
Szerintem érdemes az analóg lemez használókat szegmentálni, mert teljesen más igényekkel, elvárásokkal, szokásokkal rendelkeznek. Szerintem három jól elkülöníthető csoportba lehet őket sorolni.
1. A klasszikus "audiofil" lemezrajongók. Tipikusan középkorú vagy idősebb korosztály, általában komolyabb, igényes lemezgyűjteménnyel, nekik a hangminőség a priorítás. Itt a fórumon jellemzően ők alkotják a többséget. Minőségi analóg technikát csak ők vásárolnak. Régen is, és most is egy szűk kisebbséget alkotnak, tipikusan réspiaci szereplők.
2. Még a szocializmusban felcseperedett 50-es, 60-as, 70-es, tényleges vásárló erővel nem nagyon rendelkező réteg, amelyiknek az analóg lemez jelentette a zenével való kapcsolatot, és meg is maradtak ennél. Tipikusan italo discót, 70-80 évek magyar pop és rockzenéjét hallgatják a még akkoriban vásárolt lemezeken és készülékeken. Új lemezeket, új készülékeket nem vásárolnak, ha végleg tönkremegy valami, akkor legfeljebb vesznek egy jobb állapotú hasonló 30-40 éves romot használtan, fillérekért. A hangminőség nem szempont náluk. Szerintük a nyolcvanas években tömegével eladott tojáshéj Akai lemezjátszók mindent tudnak amit kell, nem is kell ennél jobb. Gazdasági értelemben lényegében láthatatlanok. A lemezjátszós facebook csoportokban ők dominálnak, és olyan fura szavakat használnak mint "pörgető" vagy "patron".
3. A mai 20-as, 30-as korosztály, akik a retró életérzés jegyében hallgatnak lemezeket. Általában új, de belépő szintű (max 100-200ezer értékben ) technikát vesznek, és a saját zenéiket új kiadású LP-ken. Hangminőség itt sem prioritás, de az olyan megoldások mint pl. a lemezjátszóba beintegrált bluetooth adó az számukra lényeges szempont. Itt az AVX-en elvétve vannak jelen, ez a korosztály már nemigen facebookozik, azt hogy mit csinálnak a TikTokon azt meg meg én nem tudom.
Egyesével nem költenek erre túl sokat, viszont volumben ők hozzák az analóg audio ipar árbevételének döntő hányadát
Összességében nincs semmi meglepő abban, hogy alapvetően a 3. csoport igényeit igyekeznek kiszolgálni a gyártók.
Az öreg bölények kulturális misszióként hirdethetik családjukban az analógozás szépségeit a továbbörökítés reményében - én magam például nem teszem - de az eltűnésükkel kb. egy generáció alatt drasztikusan csökkenni fog az audiofil igénnyel analógozók tábora. Az újratermelődő, de kikopó középréteg miatt szűkebb társaság már egyfajta elit klubként tekint az egészre, nekik majd tovább építgetik az egyre inkább luxusóra manufaktúrákra emlékeztető audio cégek az elképesztő magas technikai színvonalú és elborult árú lemezjátszókat, hangszedőket, meg lesznek díszdobozos limitált kiadványok, olyan áron, hogy annyiért a zenészek is eljönnének házikoncertre. Ez a trend persze most is megvan, de talán hangsúlyosabb lesz, ahogyan kikopik a középréteg meg a kazépkategóriás gépek, mezei lemezek.
Hogy a harmadik kategóriával mi lesz, azt nem tudom. Ez nagyban függ attól, hogy mennyire lesz működő- és fejlődőképes ez a vinyl reneszánsz. Szerintem jelen viszonyok közt nem lesz képes megtartani ezeket a fiatalokat, pláne újakat bevonzani, de ez csak az én ötletelésem, ahogyan próbálom a helyükbe képzelni magamat. Vitatható minőségű új kiadványokba talicskázni a pénzt vagy börzéken bolhászkodni bizonytalan állapotú lemezek közt, előbb-utóbb minimális tájékozódás után szembesülni azzal, hogy a mindenen spórolós plug and play lemezjátszón semmit nem érdemes - esetleg nem is lehet - fejleszteni, szóval nem biztos, hogy ez hosszabb távon is vonzó marad egy kíváncsiságból analógozni kezdő fiatalnak.
Na de kereskedőként jobb rálátásod van a nagy képre meg a trendeket is jobban érezheted, szóval passz, majd találkozunk itt harminc év múlva és megnézzük az aktuális számokat.
Online
Ha a jövőt próbáljuk fürkészni, mind ez, amit vízionáltál - mármint, hogy az LP - k és kiszolgáló elektronikáik nagyrészt fölöslegessé válnak - a jövő gyűjtögetiőnek hifijüket építőinek jól is jöhet.
Mindig - vagy legalább is sokáig, amíg az ember nem változik kiborggá - lesz egy réteg, aki kötődni fog a materiális eszközökhöz a virtuális helyett.
Szól az LP annyira jól, ha ki van szolgálva, hogy nagyon sokáig kielégítse a legmagasabb igényeket is, evvel nincsen baj.
Aki szeret megdolgozni a kapott élményért, annak külön bónusz a rendszerrel való nyüglődés.
Pl. lefutni a Marathon-t is macerásabb, mint autóval megtenni azt a távot, montival is megerőltetőbb feljutni a hegyre, mint motorral, vagy a koncertre elmenni is nyűgösebb, mint meghallgatni otthon a CD - t, stb, stb...mégsem kérdőjelezi meg senki ezek létjogosultságát.
Akinek meg kifejezetten ennek a technikának a birtoklása szerez örömöt és még külön bónusz, hogy jól is szól, nincs is min gondolkoznia.
Ha egyszer átsuhanna annak a gyanúja, hogy a digit mégis jobban szól, kit érdekel ?
Aki szeret gőzmozdonnyal utazni, annak kézzel - lábbal bizonygathatják, hogy a villany mennyivel halkabb és gyorsabb, és valószínű, hogy élethűbb egy fotó a Keleti pályaudvarról, de mennyivel nagyobb élmény Csontváry festményén ámulni...
Re: Általában a hifiről
Ez mind megtörténhet.pärt írta: ↑2024.02.22., csüt. 18:06
A még meglévő, komolyabb LP gyűjtemények tulajdonosai leginkább középkorú illetve idősebb emberek. Először megsüketülünk aztán meghalunk, a gyűjtemények, kütyük egy részét az örökösök kidobják, másik részét gombokért eladják - a hifibubusság ritkán öröklődik, és aki nem rágja a családtagjai lelkébe, mekkora értékek azok a fekete dobozok meg hanglemezek, az számíthat erre.
Ha a jövőt próbáljuk fürkészni, mind ez, amit vízionáltál - mármint, hogy az LP - k és kiszolgáló elektronikáik nagyrészt fölöslegessé válnak - a jövő gyűjtögetiőnek hifijüket építőinek jól is jöhet.
Mindig - vagy legalább is sokáig, amíg az ember nem változik kiborggá - lesz egy réteg, aki kötődni fog a materiális eszközökhöz a virtuális helyett.
Szól az LP annyira jól, ha ki van szolgálva, hogy nagyon sokáig kielégítse a legmagasabb igényeket is, evvel nincsen baj.
Aki szeret megdolgozni a kapott élményért, annak külön bónusz a rendszerrel való nyüglődés.
Pl. lefutni a Marathon-t is macerásabb, mint autóval megtenni azt a távot, montival is megerőltetőbb feljutni a hegyre, mint motorral, vagy a koncertre elmenni is nyűgösebb, mint meghallgatni otthon a CD - t, stb, stb...mégsem kérdőjelezi meg senki ezek létjogosultságát.
Akinek meg kifejezetten ennek a technikának a birtoklása szerez örömöt és még külön bónusz, hogy jól is szól, nincs is min gondolkoznia.
Ha egyszer átsuhanna annak a gyanúja, hogy a digit mégis jobban szól, kit érdekel ?
Aki szeret gőzmozdonnyal utazni, annak kézzel - lábbal bizonygathatják, hogy a villany mennyivel halkabb és gyorsabb, és valószínű, hogy élethűbb egy fotó a Keleti pályaudvarról, de mennyivel nagyobb élmény Csontváry festményén ámulni...
Re: Általában a hifiről
jaaa... Nekem a lecsengés az egy hang teljes elhalása. egy zongorahúrnál ez egy szépen, hosszan elhalkuló hang, mint akármilyen, megfeszített húrnál. jó esetben érezni lehet a levegő mozgását is.SoundMania írta: ↑2024.02.22., csüt. 21:03Nos úgy került, hogy "lecsengés" ....revox írta: ↑2024.02.22., csüt. 20:46na, én ezt nem értem. hogy került az enyémhezSoundMania írta: ↑2024.02.22., csüt. 19:19
Ezt a lecsengés dolgot lehet , hogy ahányan olvassuk, annyi fele értelmezzük, így írok egy másik példát.... Hangdobozban cseréltem ellenállást. Először nagyon fura volt, hogy hova lettek a magasak? 2 - 3 hét után már tetszett a dolog, de nem hagyott nyugodni és vissza tettem a régit. Nos ekkor kiderült, hogy nem tünt el más, csak a magashangok folyamatos csengése-bongása, amik lecsillapodás nélkül folyamatosan zengettek. Legalábbis az újhoz képest. Fura volt ezt így direktben hallani, az előző pár hét ráérzése után. Most hallani újra a régi hangot még szörnyűbb volt. Ekkor szántam rá magam, az alkatrészek teljes készletének cseréjére. Ezek után érthető hogy fura volt olvasni amit erről a lecsengésről írtál....
egy zongora húrja nem cseng-bong, csak szépen elhalkul. de billentyűleütésre se. Nem jelemző a hangszerre. ami meg volt reklamálva, az nekem az ellenkezőjét jelentette, hogy a rendszer csillapítatlan és továbbzeng, mint ami a zongorahúr elhalkulása valójában lenne. de ez akkor jellemző lenne bármely zenei történésre és olyan dolgokat is elnyújtana, amit nem kell. vannak ilyen rendszerek. általába ezek előtt lehet egy jót aludni. van bennük egy kicsit eltúlzott nyugalom. Nálam ez igen erősen rúgná seggbe, hogy gyors ritmusváltásokkal, leállásokkal, megindulásokkal apelláló, kifejezetten attackos zenék képesek legyenek megszólalni, azt mutatni, amit képviselnek. Azt gondolom, van egy szint, de inkább irányzatnak mondanám, ahol ezek a dolgok már nem kérdésesek. Igazából mindkét dolog nekem kicsit idegenként hat, át kellett gondolnom, vajon most mire is gondol a költő. De menyugtatok mindenkit, se nem csillapítatlan, se nem csörgő se a CD, se az LP. De mint említettem, nem is nagyon tudom ezeket értelmezni. (de kb megértettem. nem dohányzom )
És nem terjedt ki ilyen durván máshol csak a magasaknál. Beleértve a felharmonikus hangokat. A szóhasználatod tette szerintem furává, legtöbbünknél a hosszabb, pláne hosszú lecsengés szerintem negatív jellemző. Csak erre céloztam.
de akkor itt volt némi félreértés
Ligeri György, vagy Kurtág művek esetén ezt még fokozzák az elnyújtott és zengetett leütésekkel.
Sztori: Merlin Audio Baráti kör bevonul a Zeneakadémiára, műsoron Kurtág művek. Paraszt revox mit súg oda Istán Csontosnak? A zongorának fahangja van a padló miatt. kellene alá Daruma alátét
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
És nem terjedt ki ilyen durván máshol csak a magasaknál. Beleértve a felharmonikus hangokat. A szóhasználatod tette szerintem furává, legtöbbünknél a hosszabb, pláne hosszú lecsengés szerintem negatív jellemző. Csak erre céloztam.
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5652
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1050
Re: Általában a hifiről
Nos úgy került, hogy "lecsengés" ....revox írta: ↑2024.02.22., csüt. 20:46na, én ezt nem értem. hogy került az enyémhezSoundMania írta: ↑2024.02.22., csüt. 19:19
Ezt a lecsengés dolgot lehet , hogy ahányan olvassuk, annyi fele értelmezzük, így írok egy másik példát.... Hangdobozban cseréltem ellenállást. Először nagyon fura volt, hogy hova lettek a magasak? 2 - 3 hét után már tetszett a dolog, de nem hagyott nyugodni és vissza tettem a régit. Nos ekkor kiderült, hogy nem tünt el más, csak a magashangok folyamatos csengése-bongása, amik lecsillapodás nélkül folyamatosan zengettek. Legalábbis az újhoz képest. Fura volt ezt így direktben hallani, az előző pár hét ráérzése után. Most hallani újra a régi hangot még szörnyűbb volt. Ekkor szántam rá magam, az alkatrészek teljes készletének cseréjére. Ezek után érthető hogy fura volt olvasni amit erről a lecsengésről írtál....
egy zongora húrja nem cseng-bong, csak szépen elhalkul. de billentyűleütésre se. Nem jelemző a hangszerre. ami meg volt reklamálva, az nekem az ellenkezőjét jelentette, hogy a rendszer csillapítatlan és továbbzeng, mint ami a zongorahúr elhalkulása valójában lenne. de ez akkor jellemző lenne bármely zenei történésre és olyan dolgokat is elnyújtana, amit nem kell. vannak ilyen rendszerek. általába ezek előtt lehet egy jót aludni. van bennük egy kicsit eltúlzott nyugalom. Nálam ez igen erősen rúgná seggbe, hogy gyors ritmusváltásokkal, leállásokkal, megindulásokkal apelláló, kifejezetten attackos zenék képesek legyenek megszólalni, azt mutatni, amit képviselnek. Azt gondolom, van egy szint, de inkább irányzatnak mondanám, ahol ezek a dolgok már nem kérdésesek. Igazából mindkét dolog nekem kicsit idegenként hat, át kellett gondolnom, vajon most mire is gondol a költő. De menyugtatok mindenkit, se nem csillapítatlan, se nem csörgő se a CD, se az LP. De mint említettem, nem is nagyon tudom ezeket értelmezni. (de kb megértettem. nem dohányzom )
És nem terjedt ki ilyen durván máshol csak a magasaknál. Beleértve a felharmonikus hangokat. A szóhasználatod tette szerintem furává, legtöbbünknél a hosszabb, pláne hosszú lecsengés szerintem negatív jellemző. Csak erre céloztam.
Re: Általában a hifiről
jó az, utánunk az vízözön, így legalább nevetséges áron lehet most CD-ket megvenni. 10-15össével rendelem őket, 1000-1500cables írta: ↑2024.02.22., csüt. 20:50Kedves Alto!alto írta: ↑2024.02.22., csüt. 19:23
Igen, igazad van. De én nem iszok előre a medve bőrére; mint az avatarom talán sejtteti, van érintettségem, szóval részemről nincs semmiféle ellendrukkerség.
Annyival azért árnyalnám, hogy ez egy egyre szűkülő és átalakuló terület, mind a vinyl, mind a cd, ne adj isten a kazetta, szóval úgy általában a fizikai hordozók köre. .....
Összességében nincs semmi meglepő abban, hogy alapvetően a 3. csoport igényeit igyekeznek kiszolgálni a gyártók.
Teljesen igaz a levezetésed, nagyon jól összefoglaltad a jövő várható történéseit, szomorú az ami az LP, CD fronton várható. Viszont ugyanígy előre nézve és következtetve a jelen eseményeiből én még sokkal szomorúbbnak gondolom a stream alapú zenehallgatás jövőjét a hangminőség tekintetében. SZVSZ
Ft/db áron... régi nyomatok. merthogy ez a CD esetén is jót jelent.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
feladtad a leckét... de már félek előre, ez mi lehet báár, tudtomal még sose jártam ott...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
Kedves Alto!alto írta: ↑2024.02.22., csüt. 19:23
Igen, igazad van. De én nem iszok előre a medve bőrére; mint az avatarom talán sejtteti, van érintettségem, szóval részemről nincs semmiféle ellendrukkerség.
Annyival azért árnyalnám, hogy ez egy egyre szűkülő és átalakuló terület, mind a vinyl, mind a cd, ne adj isten a kazetta, szóval úgy általában a fizikai hordozók köre. .....
Összességében nincs semmi meglepő abban, hogy alapvetően a 3. csoport igényeit igyekeznek kiszolgálni a gyártók.
Teljesen igaz a levezetésed, nagyon jól összefoglaltad a jövő várható történéseit, szomorú az ami az LP, CD fronton várható. Viszont ugyanígy előre nézve és következtetve a jelen eseményeiből én még sokkal szomorúbbnak gondolom a stream alapú zenehallgatás jövőjét a hangminőség tekintetében. SZVSZ
Re: Általában a hifiről
na, én ezt nem értem. hogy került az enyémhezSoundMania írta: ↑2024.02.22., csüt. 19:19
Ezt a lecsengés dolgot lehet , hogy ahányan olvassuk, annyi fele értelmezzük, így írok egy másik példát.... Hangdobozban cseréltem ellenállást. Először nagyon fura volt, hogy hova lettek a magasak? 2 - 3 hét után már tetszett a dolog, de nem hagyott nyugodni és vissza tettem a régit. Nos ekkor kiderült, hogy nem tünt el más, csak a magashangok folyamatos csengése-bongása, amik lecsillapodás nélkül folyamatosan zengettek. Legalábbis az újhoz képest. Fura volt ezt így direktben hallani, az előző pár hét ráérzése után. Most hallani újra a régi hangot még szörnyűbb volt. Ekkor szántam rá magam, az alkatrészek teljes készletének cseréjére. Ezek után érthető hogy fura volt olvasni amit erről a lecsengésről írtál....
egy zongora húrja nem cseng-bong, csak szépen elhalkul. de billentyűleütésre se. Nem jelemző a hangszerre. ami meg volt reklamálva, az nekem az ellenkezőjét jelentette, hogy a rendszer csillapítatlan és továbbzeng, mint ami a zongorahúr elhalkulása valójában lenne. de ez akkor jellemző lenne bármely zenei történésre és olyan dolgokat is elnyújtana, amit nem kell. vannak ilyen rendszerek. általába ezek előtt lehet egy jót aludni. van bennük egy kicsit eltúlzott nyugalom. Nálam ez igen erősen rúgná seggbe, hogy gyors ritmusváltásokkal, leállásokkal, megindulásokkal apelláló, kifejezetten attackos zenék képesek legyenek megszólalni, azt mutatni, amit képviselnek. Azt gondolom, van egy szint, de inkább irányzatnak mondanám, ahol ezek a dolgok már nem kérdésesek. Igazából mindkét dolog nekem kicsit idegenként hat, át kellett gondolnom, vajon most mire is gondol a költő. De menyugtatok mindenkit, se nem csillapítatlan, se nem csörgő se a CD, se az LP. De mint említettem, nem is nagyon tudom ezeket értelmezni. (de kb megértettem. nem dohányzom )
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
1. A klasszikus "audiofil" lemezrajongók. Tipikusan középkorú vagy idősebb korosztály, általában komolyabb, igényes lemezgyűjteménnyel, nekik a hangminőség a priorítás. Itt a fórumon jellemzően ők alkotják a többséget. Minőségi analóg technikát csak ők vásárolnak. Régen is, és most is egy szűk kisebbséget alkotnak, tipikusan réspiaci szereplők.
2. Még a szocializmusban felcseperedett 50-es, 60-as, 70-es, tényleges vásárló erővel nem nagyon rendelkező réteg, amelyiknek az analóg lemez jelentette a zenével való kapcsolatot, és meg is maradtak ennél. Tipikusan italo discót, 70-80 évek magyar pop és rockzenéjét hallgatják a még akkoriban vásárolt lemezeken és készülékeken. Új lemezeket, új készülékeket nem vásárolnak, ha végleg tönkremegy valami, akkor legfeljebb vesznek egy jobb állapotú hasonló 30-40 éves romot használtan, fillérekért. A hangminőség nem szempont náluk. Szerintük a nyolcvanas években tömegével eladott tojáshéj Akai lemezjátszók mindent tudnak amit kell, nem is kell ennél jobb. Gazdasági értelemben lényegében láthatatlanok. A lemezjátszós facebook csoportokban ők dominálnak, és olyan fura szavakat használnak mint "pörgető" vagy "patron".
3. A mai 20-as, 30-as korosztály, akik a retró életérzés jegyében hallgatnak lemezeket. Általában új, de belépő szintű (max 100-200ezer értékben ) technikát vesznek, és a saját zenéiket új kiadású LP-ken. Hangminőség itt sem prioritás, de az olyan megoldások mint pl. a lemezjátszóba beintegrált bluetooth adó az számukra lényeges szempont. Itt az AVX-en elvétve vannak jelen, ez a korosztály már nemigen facebookozik, azt hogy mit csinálnak a TikTokon azt meg meg én nem tudom.
Egyesével nem költenek erre túl sokat, viszont volumben ők hozzák az analóg audio ipar árbevételének döntő hányadát
Összességében nincs semmi meglepő abban, hogy alapvetően a 3. csoport igényeit igyekeznek kiszolgálni a gyártók.
Re: Általában a hifiről
Szerintem érdemes az analóg lemez használókat szegmentálni, mert teljesen más igényekkel, elvárásokkal, szokásokkal rendelkeznek. Szerintem három jól elkülöníthető csoportba lehet őket sorolni.pärt írta: ↑2024.02.22., csüt. 18:06Igen, igazad van. De én nem iszok előre a medve bőrére; mint az avatarom talán sejtteti, van érintettségem, szóval részemről nincs semmiféle ellendrukkerség.SoundMania írta: ↑2024.02.22., csüt. 16:24
Már temették pár évtizede az LP-t, mégis tudjuk mi az. Páran még értékeljük is. Sőt még fejlesztések is vannak rá....
Szóval nem innék előre a medvebőrre....
Annyival azért árnyalnám, hogy ez egy egyre szűkülő és átalakuló terület, mind a vinyl, mind a cd, ne adj isten a kazetta, szóval úgy általában a fizikai hordozók köre. Most maradjunk csak a vinylnél. A még meglévő, komolyabb LP gyűjtemények tulajdonosai leginkább középkorú illetve idősebb emberek. Először megsüketülünk aztán meghalunk, a gyűjtemények, kütyük egy részét az örökösök kidobják, másik részét gombokért eladják - a hifibubusság ritkán öröklődik, és aki nem rágja a családtagjai lelkébe, mekkora értékek azok a fekete dobozok meg hanglemezek, az számíthat erre. Szóval fog kopni szépen a hardver és szoftver egyaránt. Egy idő után pedig a műtárgyakhoz és bélyegekhez hasonló gyűjtői gyakorlat alakul ki, de az akkori tulajdonosok már legritkább esetben fognak azon örömködni, hogy milyen jól szól az első kiadású, nem kopott borítójú, alig pattogó lemez - ami kétszázszor drágább lesz mint a kicsit is gyengébb állapotú, későbbi kiadvány - hanem hogy a legközelebbi aukción mennyit fog érte kapni. Egy letűnt kor ritka relikviái lesznek a jobb és ritka példányok, a többi felejtős.
Hogy ez a mostani fellendülés meddig tart, azt nem tudom, de ha a hóbortot kihasználó rablólovagok - új vinylekre gondolok - nem változtatnak a hozzáállásukon és nem javítanak a kiadványok minőségén, akkor elég hamar le fog csengeni. De akár lesz javulás, akár nem, a lemezjátszó technika csak a legdrágább szegmensben fog túlélni, továbbfejlődni.
1. A klasszikus "audiofil" lemezrajongók. Tipikusan középkorú vagy idősebb korosztály, általában komolyabb, igényes lemezgyűjteménnyel, nekik a hangminőség a priorítás. Itt a fórumon jellemzően ők alkotják a többséget. Minőségi analóg technikát csak ők vásárolnak. Régen is, és most is egy szűk kisebbséget alkotnak, tipikusan réspiaci szereplők.
2. Még a szocializmusban felcseperedett 50-es, 60-as, 70-es, tényleges vásárló erővel nem nagyon rendelkező réteg, amelyiknek az analóg lemez jelentette a zenével való kapcsolatot, és meg is maradtak ennél. Tipikusan italo discót, 70-80 évek magyar pop és rockzenéjét hallgatják a még akkoriban vásárolt lemezeken és készülékeken. Új lemezeket, új készülékeket nem vásárolnak, ha végleg tönkremegy valami, akkor legfeljebb vesznek egy jobb állapotú hasonló 30-40 éves romot használtan, fillérekért. A hangminőség nem szempont náluk. Szerintük a nyolcvanas években tömegével eladott tojáshéj Akai lemezjátszók mindent tudnak amit kell, nem is kell ennél jobb. Gazdasági értelemben lényegében láthatatlanok. A lemezjátszós facebook csoportokban ők dominálnak, és olyan fura szavakat használnak mint "pörgető" vagy "patron".
3. A mai 20-as, 30-as korosztály, akik a retró életérzés jegyében hallgatnak lemezeket. Általában új, de belépő szintű (max 100-200ezer értékben ) technikát vesznek, és a saját zenéiket új kiadású LP-ken. Hangminőség itt sem prioritás, de az olyan megoldások mint pl. a lemezjátszóba beintegrált bluetooth adó az számukra lényeges szempont. Itt az AVX-en elvétve vannak jelen, ez a korosztály már nemigen facebookozik, azt hogy mit csinálnak a TikTokon azt meg meg én nem tudom.
Egyesével nem költenek erre túl sokat, viszont volumben ők hozzák az analóg audio ipar árbevételének döntő hányadát
Összességében nincs semmi meglepő abban, hogy alapvetően a 3. csoport igényeit igyekeznek kiszolgálni a gyártók.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Online
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5652
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1050
Re: Általában a hifiről
Ezt a lecsengés dolgot lehet , hogy ahányan olvassuk, annyi fele értelmezzük, így írok egy másik példát.... Hangdobozban cseréltem ellenállást. Először nagyon fura volt, hogy hova lettek a magasak? 2 - 3 hét után már tetszett a dolog, de nem hagyott nyugodni és vissza tettem a régit. Nos ekkor kiderült, hogy nem tünt el más, csak a magashangok folyamatos csengése-bongása, amik lecsillapodás nélkül folyamatosan zengettek. Legalábbis az újhoz képest. Fura volt ezt így direktben hallani, az előző pár hét ráérzése után. Most hallani újra a régi hangot még szörnyűbb volt. Ekkor szántam rá magam, az alkatrészek teljes készletének cseréjére. Ezek után érthető hogy fura volt olvasni amit erről a lecsengésről írtál....revox írta: ↑2024.02.22., csüt. 16:24csak olvastam én is, nemzetközileg, tőlem sokkal többet látott emberektől. elmerengtem, bár nekem inkább az alja volt érdekes, de beláttam igaz, mert egy digit lent legyen bármilyen ótvaros, tonálisan legalább rendben van. egy elreszelt lemezjátszó nagyon sok bajtól szenvedhet, brrr...pärt írta: ↑2024.02.22., csüt. 15:57Hááát, ez nekem "az én pöxöm a legnagyobb, lássuk, a tied mennyivel kisebb!" érvelésnek tűnik. Ezzel nem arra gondolok, hogy saját kedvenc médiumodat fényezed, hiszen van mindkettő nálad, tehát szíved joga (mint mindenkié), hogy eldöntsd, melyiket szereted jobban/tartod eleve jobbnak. Kissé ingatag alapozottságú felvetés, hogy állításod igaza némi elmélyült töprengés hatására bárki számára nyilvánvalóan kibomlik. Maradjunk annyiban, hogy az egy állítás volt, amit nem ma fog bárki cáfolni vagy igazolni - de nem is ebben az évtizedben - viszont az idő majd jótékonyan begyógyítja mindkét oldal harcosainak sebét, amennyiben pár évtized múlva a kutya sem fogja érteni, mi a fenéről is vitatkoztunk.revox írta: ↑2024.02.22., csüt. 14:36mi folyik itt Gyöngyösön?!
van egy régi nagy igazságtartalommal bíró gondolatmenet:
A leggyengébb digitál mindig jobban fog szólni, mint a leggyengébb analóg kütyü, de a legjobb digit, sose fogja elérni a legjobb analóg hangminőségét. (mielőtt nekiesel szétcincálni, gondold át és rájössz, hogy igaz)
ezek után, ki-ki a saját matchboxát addig tologatja ezen a számegyenesen, míg azt nem érzi, hogy itt állok meg (bármilyen megfontolásból). azt gondolom, ez mindenkinek saját döntése, de ha döntésében lát bármi kivetnivalót, csendben vállalja és ne magyarázza
fent azért érdekes, mert hol van a fent? Az AN DAC5 már elég fent van. Csodálatos azzal is zenét hallgatni, de ha már zongoramű, még az én ótvaros lemezjátszóm is hosszabb lecsengésekkel reprodukálja a húrok rezgését. Az, a dolog hol vált előjelet, már más kérdés és az is, miért.
mindemelelt az is egy érdekes kérdéskör lenne (majd ha bringázunk és nem mégy, mint a meszes, megbeszéljük ), hogy mennyire hibás a digitális reprodukcióban maga a formátum és mennyire a digitális áramkörök okozta torzítások pl az erősítő tápellátásán át a kimenetén. És pl így lehet jobb egy digitálisan masterelt lemez LP-n, mint digit formátumban. (aki nem érti,amikor lejétszod, a digit áramkörök nem szennyezik a tápellátást, nem okoznak plusz torzításokat a rendszer többi elemében/nek... szóval ott)
de zár a bazár, megyek CD-t hallgatni
Online
Ha rajtam állna, semmiképp.
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5652
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1050
Re: Általában a hifiről
Nem is ällítottam, hogy te innál a medvebőrre. És igen, bizonyára szűkül is a felhasználók köre. De sokára fog ez még kihalni. Hacsak a tendencia nem gyorsul fel, de viszonyítva, szerintem nem romlik talán a helyezése akkor sem.pärt írta: ↑2024.02.22., csüt. 18:06Igen, igazad van. De én nem iszok előre a medve bőrére; mint az avatarom talán sejtteti, van érintettségem, szóval részemről nincs semmiféle ellendrukkerség.SoundMania írta: ↑2024.02.22., csüt. 16:24
Már temették pár évtizede az LP-t, mégis tudjuk mi az. Páran még értékeljük is. Sőt még fejlesztések is vannak rá....
Szóval nem innék előre a medvebőrre....
Annyival azért árnyalnám, hogy ez egy egyre szűkülő és átalakuló terület, mind a vinyl, mind a cd, ne adj isten a kazetta, szóval úgy általában a fizikai hordozók köre. Most maradjunk csak a vinylnél. A még meglévő, komolyabb LP gyűjtemények tulajdonosai leginkább középkorú illetve idősebb emberek. Először megsüketülünk aztán meghalunk, a gyűjtemények, kütyük egy részét az örökösök kidobják, másik részét gombokért eladják - a hifibubusság ritkán öröklődik, és aki nem rágja a családtagjai lelkébe, mekkora értékek azok a fekete dobozok meg hanglemezek, az számíthat erre. Szóval fog kopni szépen a hardver és szoftver egyaránt. Egy idő után pedig a műtárgyakhoz és bélyegekhez hasonló gyűjtői gyakorlat alakul ki, de az akkori tulajdonosok már legritkább esetben fognak azon örömködni, hogy milyen jól szól az első kiadású, nem kopott borítójú, alig pattogó lemez - ami kétszázszor drágább lesz mint a kicsit is gyengébb állapotú, későbbi kiadvány - hanem hogy a legközelebbi aukción mennyit fog érte kapni. Egy letűnt kor ritka relikviái lesznek a jobb és ritka példányok, a többi felejtős.
Hogy ez a mostani fellendülés meddig tart, azt nem tudom, de ha a hóbortot kihasználó rablólovagok - új vinylekre gondolok - nem változtatnak a hozzáállásukon és nem javítanak a kiadványok minőségén, akkor elég hamar le fog csengeni. De akár lesz javulás, akár nem, a lemezjátszó technika csak a legdrágább szegmensben fog túlélni, továbbfejlődni.
Ha rajtam állna, semmiképp.
Online
Re: Általában a hifiről
Ensandor is megmondta, hogy nincsen különbség a tápkábelek hangja között, nem lát műszakilag bizonyítható okot, hogy egyik drót miért szólna jobban a másiknál, valszeg csak hallucinálunk, vagy valami ilyesmi...
Online
Köszönöm, hogy időt fordítottál a bejegyzésem tanulmányozására!
Ha picit figyelmesebben elolvasod, a poszt pusztán egyetlen állítást tartalmaz a digitális technika vonatkozásában, miszerint "nincs olyan inherens műszaki tulajdonságuk, ami például a lecsengést korlátozná" nyilvánvalóan a lemezjátszókkal történő összevetésben.
A félreértések elkerülése végett nem azt állítottam, hogy a digitális jobb a lecsengések reprodukciójában, pusztán azt, hogy nem látok műszaki korlátot ugyanolyan hosszúságú lecsengéssel bíró zongorahang előállítására vonatkozóan!
Következetesen kerültem a technológiák alá-/fölé rendeltségére történő legkisebb utalást is, hiszen ennek megítélése egyénről egyénre változhat. Bárcsak ezt a hozzáállást látnám az analóg rendszerek felsőbbrendűségét hirdető Fórumtársak körében is!
Remélem, a fenti kiegészítés segített az eredeti bejegyzésem célját és tartalmát megfelelő perspektívába helyezni!
További szép zenéket kívánok ... mindegy, hogy milyen forrásból, csak csorduljon!
juliush
Re: Általában a hifiről
Kedves tunerman!tunerman írta: ↑2024.02.22., csüt. 17:31Kedves juliush!juliush írta: ↑2024.02.22., csüt. 16:41Nos, ez lehet arra is szemléletes példa, hogy a reprodukcióban résztvevő rendszer a rezgés formájában tárolt energiát kevesebb csillapítással közvetíti, ami szubjektíve valaki számára lehet kívánatos tulajdonság, miközben szigorúan műszaki szemszögből talán épp kevésbé kívánatos viselkedés. Az vitathatatlan tény, hogy a digitális rendszereknek nincs semmi olyan inherens műszaki tulajdonságuk, ami például a lecsengést korlátozná, ha az egyszer rögzítésre került!
Nehéz itt általános igazságokkal operálni, könnyű abba a hibába esni, hogy szubjektíve kellemes végeredményhez automatikusan objektíve technikailag jobb viselkedést társítunk!
Személy szerint teljesen feleslegesnek érzem a digi technika bármilyen előnyének az állandó felemlegetését - több évtizeddel ezelőtt nagyon okos emberek már ezt akkor tudták
(Bizonyíték fotó mellékelve)
TJ.
Köszönöm, hogy időt fordítottál a bejegyzésem tanulmányozására!
Ha picit figyelmesebben elolvasod, a poszt pusztán egyetlen állítást tartalmaz a digitális technika vonatkozásában, miszerint "nincs olyan inherens műszaki tulajdonságuk, ami például a lecsengést korlátozná" nyilvánvalóan a lemezjátszókkal történő összevetésben.
A félreértések elkerülése végett nem azt állítottam, hogy a digitális jobb a lecsengések reprodukciójában, pusztán azt, hogy nem látok műszaki korlátot ugyanolyan hosszúságú lecsengéssel bíró zongorahang előállítására vonatkozóan!
Következetesen kerültem a technológiák alá-/fölé rendeltségére történő legkisebb utalást is, hiszen ennek megítélése egyénről egyénre változhat. Bárcsak ezt a hozzáállást látnám az analóg rendszerek felsőbbrendűségét hirdető Fórumtársak körében is!
Remélem, a fenti kiegészítés segített az eredeti bejegyzésem célját és tartalmát megfelelő perspektívába helyezni!
További szép zenéket kívánok ... mindegy, hogy milyen forrásból, csak csorduljon!
juliush
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
Annyival azért árnyalnám, hogy ez egy egyre szűkülő és átalakuló terület, mind a vinyl, mind a cd, ne adj isten a kazetta, szóval úgy általában a fizikai hordozók köre. Most maradjunk csak a vinylnél. A még meglévő, komolyabb LP gyűjtemények tulajdonosai leginkább középkorú illetve idősebb emberek. Először megsüketülünk aztán meghalunk, a gyűjtemények, kütyük egy részét az örökösök kidobják, másik részét gombokért eladják - a hifibubusság ritkán öröklődik, és aki nem rágja a családtagjai lelkébe, mekkora értékek azok a fekete dobozok meg hanglemezek, az számíthat erre. Szóval fog kopni szépen a hardver és szoftver egyaránt. Egy idő után pedig a műtárgyakhoz és bélyegekhez hasonló gyűjtői gyakorlat alakul ki, de az akkori tulajdonosok már legritkább esetben fognak azon örömködni, hogy milyen jól szól az első kiadású, nem kopott borítójú, alig pattogó lemez - ami kétszázszor drágább lesz mint a kicsit is gyengébb állapotú, későbbi kiadvány - hanem hogy a legközelebbi aukción mennyit fog érte kapni. Egy letűnt kor ritka relikviái lesznek a jobb és ritka példányok, a többi felejtős.
Hogy ez a mostani fellendülés meddig tart, azt nem tudom, de ha a hóbortot kihasználó rablólovagok - új vinylekre gondolok - nem változtatnak a hozzáállásukon és nem javítanak a kiadványok minőségén, akkor elég hamar le fog csengeni. De akár lesz javulás, akár nem, a lemezjátszó technika csak a legdrágább szegmensben fog túlélni, továbbfejlődni.
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3353
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4305
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Általában a hifiről
Igen, igazad van. De én nem iszok előre a medve bőrére; mint az avatarom talán sejtteti, van érintettségem, szóval részemről nincs semmiféle ellendrukkerség.SoundMania írta: ↑2024.02.22., csüt. 16:24
Már temették pár évtizede az LP-t, mégis tudjuk mi az. Páran még értékeljük is. Sőt még fejlesztések is vannak rá....
Szóval nem innék előre a medvebőrre....
Annyival azért árnyalnám, hogy ez egy egyre szűkülő és átalakuló terület, mind a vinyl, mind a cd, ne adj isten a kazetta, szóval úgy általában a fizikai hordozók köre. Most maradjunk csak a vinylnél. A még meglévő, komolyabb LP gyűjtemények tulajdonosai leginkább középkorú illetve idősebb emberek. Először megsüketülünk aztán meghalunk, a gyűjtemények, kütyük egy részét az örökösök kidobják, másik részét gombokért eladják - a hifibubusság ritkán öröklődik, és aki nem rágja a családtagjai lelkébe, mekkora értékek azok a fekete dobozok meg hanglemezek, az számíthat erre. Szóval fog kopni szépen a hardver és szoftver egyaránt. Egy idő után pedig a műtárgyakhoz és bélyegekhez hasonló gyűjtői gyakorlat alakul ki, de az akkori tulajdonosok már legritkább esetben fognak azon örömködni, hogy milyen jól szól az első kiadású, nem kopott borítójú, alig pattogó lemez - ami kétszázszor drágább lesz mint a kicsit is gyengébb állapotú, későbbi kiadvány - hanem hogy a legközelebbi aukción mennyit fog érte kapni. Egy letűnt kor ritka relikviái lesznek a jobb és ritka példányok, a többi felejtős.
Hogy ez a mostani fellendülés meddig tart, azt nem tudom, de ha a hóbortot kihasználó rablólovagok - új vinylekre gondolok - nem változtatnak a hozzáállásukon és nem javítanak a kiadványok minőségén, akkor elég hamar le fog csengeni. De akár lesz javulás, akár nem, a lemezjátszó technika csak a legdrágább szegmensben fog túlélni, továbbfejlődni.
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2391
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 1919
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
Kedves juliush!juliush írta: ↑2024.02.22., csüt. 16:41Nos, ez lehet arra is szemléletes példa, hogy a reprodukcióban résztvevő rendszer a rezgés formájában tárolt energiát kevesebb csillapítással közvetíti, ami szubjektíve valaki számára lehet kívánatos tulajdonság, miközben szigorúan műszaki szemszögből talán épp kevésbé kívánatos viselkedés. Az vitathatatlan tény, hogy a digitális rendszereknek nincs semmi olyan inherens műszaki tulajdonságuk, ami például a lecsengést korlátozná, ha az egyszer rögzítésre került!
Nehéz itt általános igazságokkal operálni, könnyű abba a hibába esni, hogy szubjektíve kellemes végeredményhez automatikusan objektíve technikailag jobb viselkedést társítunk!
Személy szerint teljesen feleslegesnek érzem a digi technika bármilyen előnyének az állandó felemlegetését - több évtizeddel ezelőtt nagyon okos emberek már ezt akkor tudták
(Bizonyíték fotó mellékelve)
TJ.
LP: Lurné J1 - Air Tangent 1B - Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 7242 PSE, CD: Philips CD100 trial run no NFB/V-FET, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster/SP-8, SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-3S V-MOS/SRX MKIII
Re: Általában a hifiről
Nekem eszembe sem jutott belemenni az analog es a digitalis eredendo hasonlitgatasaba. Plane nem ebben a topikban.chord_ írta: ↑2024.02.22., csüt. 13:13A 2. ponthoz egy apróság.NJ_ írta: ↑2024.02.21., szer. 21:20
Nahhh, most kezd erdekes lenni..
Csak 3 aprosag:
1. archivalni kell a vinyleket es mar nem is kopnak tovabb…🫣
2. azert ha a lemezjatszon be van allitva ma (jol) minden, akkor az holnap is ugyanugy (jol) fog szolni. Az “ezoterikus eletérzeseket” en nem keverem ide…
3. par honapos kezdo Tidalozas utan epp ma futottam bele, hogy “ez az album nem elerhető többe a Tidalon”. A. Lorak ukran enekesno szamos albuma így jart, es a grafikus felületrol is lekerultek, szoval a lemezboritok sem elerhetoek. 3-4000 Ft ide, vagy oda…
U., J
>
Nem fog ugyanúgy szólni. Nem. Egy pihi-puha műanyag, egy olyan tűnyomással, ami egy féltenyérnyi helyen pár tonna lenne? Mire a lemezoldal végére érsz, már másmilyen lesz a minőség. Itt az érintkezés nélküli CD kiolvasás / digitális jel-folyamozás egy másik kategória.
Észszerű ellenérv, természetesen, a dolgok mértéke, meg az észlelhetőség határai, meg a gyakorlati tapasztalat, meg hogy a CD műanyagja hamarabb kuka lesz, mint a vinil műanyagja, emezek tükrében helyes a megállapítás, de amúgy meg nem, és ez nem ezotéria, hanem sima fizika.
En egy egyszeru dologra reagaltam, hangulatjelekkel. Persze, hogy nem feltetezem egy tobb tizeves multtal rendelkezo hangmernokrol, hogy ne tudna mirol beszel…!?
@fapaci:
”Emlékezzünk vissza… a hangkarok beállítására, ne adj' ég a színes korongokra! Ezekkel elég "komoly" változásokat tudtunk elérni és semmi sem garantálja az állandóságukat…
A vinyl kopik…”
A kulcsszo az en hsz-emben a holnap volt:
“2. azert ha a lemezjatszon be van allitva ma (jol) minden, akkor az holnap is ugyanugy (jol) fog szolni. Az “ezoterikus eletérzeseket” en nem keverem ide…”
Semmmifele analog orokelet garanciarol nem volt szo!
Leegyszerusitve: a zeneszamok osszesegeben tobbfele minosegben erhetoek el a szolgaltatoknal, ilyen, olyan, vagy amolyan, ezert, azert, amazert minosegben feltoltve…
Erre lenyegeben: “dee az analog hanglemeznek sem allando sem az anyagminosege - mert kopik, vetemedik, igy ugy serulhet, megéghet, stb., - sem a lejatszasanak a minosege, mert a hangkar hangszedo beallitas is valtozasokat indukal.”
Ez pedig igy ebben a formaban nem Ok, alma es korte osszehasonlitas.
Jol installalt futomuvon jol beallitott hangkar es hangszedo paros mellett ugyanannak a lemeznek lenyegeben ugyanugy kell megszolalnia holnap is, es holnaputan is.
Persze, nuansznyi fizikai valtozasokat bele lehet ebbe keverni, ertsd. pl. uj szennyezodes a barazdaban, uj raeges a tun, drasztikusabb, homerseklet, paratartom valtozas vagy strukturalis rezonancia (esetleg porszivozas, pakolgatas, rendrakas…🫣🫢) miatt a korabbi beallitas pontatlanna valasa, stb., de a hivatkozott dialigusnak nem ez volt az ertelme (az ezoterikat sem “elnevettsegessitve”…@revox, Fuzesabony…)
Udv., J
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
Re: Általában a hifiről
vélhetően ez történt... ha ettől sokaknak kellemesebb álma lesz, rajtam ne múljon...juliush írta: ↑2024.02.22., csüt. 16:41Nos, ez lehet arra is szemléletes példa, hogy a reprodukcióban résztvevő rendszer a rezgés formájában tárolt energiát kevesebb csillapítással közvetíti, ami szubjektíve valaki számára lehet kívánatos tulajdonság, miközben szigorúan műszaki szemszögből talán épp kevésbé kívánatos viselkedés. Az vitathatatlan tény, hogy a digitális rendszereknek nincs semmi olyan inherens műszaki tulajdonságuk, ami például a lecsengést korlátozná, ha az egyszer rögzítésre került!
Nehéz itt általános igazságokkal operálni, könnyű abba a hibába esni, hogy szubjektíve kellemes végeredményhez automatikusan objektíve technikailag jobb viselkedést társítunk!
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu