Oldal: 27 / 975

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.22., csüt. 13:13
Szerző: chord_
NJ_ írta:
2024.02.21., szer. 21:20

😃Nahhh, most kezd erdekes lenni..😋

Csak 3 aprosag:
1. archivalni kell a vinyleket es mar nem is kopnak tovabb…🫣

2. azert ha a lemezjatszon be van allitva ma (jol) minden, akkor az holnap is ugyanugy (jol) fog szolni. Az “ezoterikus eletérzeseket” en nem keverem ide…🤭

3. par honapos kezdo Tidalozas utan epp ma futottam bele, hogy “ez az album nem elerhető többe a Tidalon”. A. Lorak ukran enekesno szamos albuma így jart, es a grafikus felületrol is lekerultek, szoval a lemezboritok sem elerhetoek. 3-4000 Ft ide, vagy oda…

U., J
>
A 2. ponthoz egy apróság.
Nem fog ugyanúgy szólni. Nem. Egy pihi-puha műanyag, egy olyan tűnyomással, ami egy féltenyérnyi helyen pár tonna lenne? Mire a lemezoldal végére érsz, már másmilyen lesz a minőség. Itt az érintkezés nélküli CD kiolvasás / digitális jel-folyamozás egy másik kategória.
Észszerű ellenérv, természetesen, a dolgok mértéke, meg az észlelhetőség határai, meg a gyakorlati tapasztalat, meg hogy a CD műanyagja hamarabb kuka lesz, mint a vinil műanyagja, emezek tükrében helyes a megállapítás, de amúgy meg nem, és ez nem ezotéria, hanem sima fizika.

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.22., csüt. 13:09
Szerző: SoundMania
tottyi írta:
2024.02.22., csüt. 11:43
Nalam meg amiota van Tidal azota majdnem csak azt hallgatok es jopar zenet megismertem ujakat amiket azelott csak valakitol hallva beszereztem vagy valami veletlen folytan osszefutottam vele, persze ez nem vonatkozik azokra akik mar evtizedek ota ugyanazt a zenet hallgatjak lemezen hiszen a komolyzenei alkotok mar nem elnek es nincs mi ujat letrehozni vagy legalabb is nem olyanhasonlot. Az igaz, hogy nincs minden fent de valahogy mar ugyvagyok vele, hogy azokat joval ritkabban hallgatom amik az SSD-en vannak.
Egyebkent ezt sem ertem, hogy a lemez az orok hiszen meg azok is tonkre mennek ido utan pl az LP-nel ha jol tudom meg az sem mindegy hanyszor hallgassak le de egy file alapu albumot ha lehuzok akkor az mindig ugyanolyan marad es lehet hasznalni akarhanyszor referencia alapnak. Nekem pl tetszik igy kivulnezetbol az LP-zes de nem vennek magamnak mert rendkivul macera, ez is csak az en velemenyem de lehet masnal meg ez egy rituale es orommel csinalja.
En orulok, hogy nem nekem kell berippelnem az albumokat es szerintem az erre szakosodott cegek jobban csinaljak mar mint minoseg szempontjabol.
Saját vélemény, de én pl nem a "rituálé" miatt hallgatok LP-t, hanem az elérhető hangminőség miatt. Nemrég ismerősnél hallgattunk más forrást is, de lemezjátszó lett mindig az első pedig olcsóbb volt a többinél, majd a cd, majd végül utolsó az u2. Sajnos mindig ilyenbe futok bele. Csoda, hogy lehúzom a digitálisakat? :)

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.22., csüt. 12:44
Szerző: wittao
Aszpirin írta:
2024.02.22., csüt. 12:25
ELEX írta:
2024.02.22., csüt. 09:06
Nekem megvan az a néhány ezer (LP) lemez, ami érdekel. Életem végéig el vagyok velük.
Egészségedre, és élvez őket sokáig! :tutiok:

Én pl. nagyon szeretem felfedezni az új kiadványokat (és bizony a kedvenc műfajaimban - klasszikus, dzsessz, prog-rock, new age, és ilyen-olyan crossoverek) is - szerencsére - pezseg az élet, és naponta jelennek meg újak, többnyire igen kiváló hangminőségben. Sokszor tényleg úgy érzem, hogy szegényebb lennék, ha ezeket nem hallanám.
LP-ből nincs nagy kollekcióm (kevesebb, mint 200 lemez), de azi nem kevés pénzt emésztett fel (volt olyan, hogy egyetlen lemezért 24ezer forintot adatam! - és ebben az árkategóriában nem is egy...). Viszont ott a CD/SACD-kollekcióm, ami már akkora, hogy összeírni sincs rá időm, hogy meghirdessem (pedig az is igazából szerénynek számít ahhoz képest, amiket láttam). És ezeket kb nem is hallgatom, amióta rákattantam a streamingre, mert sokkal izgibb mindig újat hallgatni (számomra), mint a jól megszokottakat (ebben persze az is közrejátszik, hogy az általad is ismert CD-lejátszóm lemeztárca-mechanikája már többeszer adta meg magát, és tényleg macerás már téged zaklatni vele minden alkalommal :D - szerintem eljött a vége a cuccnak, és nem kizárt, hogy a CD-lejátszóknak is emiatt alkonyul majd be... a k.va mechanika miatt).
Persze nem akarok senkit rábeszélni a streamingre, csak érzékeltetni akartam, hogy annyi de annyi szempont van még a szent hangminőség mellett - és nem is rossz a hangminősége a streamelt zenének mostanában...

(azért, hogy 12000 CD-t volt időd berippelni, külön itigyellek. Nekem is újra kellene rippelnem a CD-imet, mielőtt eladom őket, mert sok-sok évvel ezelőtt elkövettem azt a hibát, hogy MP3-ba rippeltem őket, és betettem iTunes-konyvtár alá, majd a kedves Apple úgy döntött, hogy helyet spórol helyettem, és amik megvoltak Apple Music-on, törölte - de előre borsódzik a hátam, ha arra gondolok, anno mennyit b.szakodtam a rippeléssel, és mennyi időm ráment - pedig nagyon messze vagyok a 12ezertől...)
12.000 lemez rippelése... az kemény. Csodás gyűjtemény lehet, irigykedem!

Azt hozzátenném, hogy nemrég belefutottam egy érdekes helyzetbe... egy rippelt Amused to Death albummal teszteltem éppen, és arra lettem figyelmes valahogy sehogysem akar jó lenni. Tudjuk a kutya honnan ugat, meg a szánkó hogy megy körbe stb. És nem állt össze a dolog, már majd megbolondultam, amikor kitaláltuk: nézzük már meg Qobuzról is... és voilá. Helyre állt a világ rendje! A Qobuz verzió hibátlan volt.

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a stream jobb a CD formátumnál, remélem senki nem próbálja meg ezt kihámozni. Arra viszont tényleg jó, hogy ott, abban az adott pillanatban az a verzió van fent, amit a zenei anyag jogtulajdonosa akar. És a CD-rip másolatok (most azt az elmebetegséget már ide sem hozom, amikor LP-t húznak DSD128-ba, és próbálja valaki a DSD minőséget megítélni ez alapján) esetén bizony nagyon fontos a forrás... milyen korong volt, amit rippeltek, melyik kiadás, milyen minőség volt a rippelés.
Célszerű szerintem okosan a saját igényeinknek megfelelően összeállítani a zenei formátumokat, úgy sokkal kevesebb csalódás ér mindenkit.

u.i. ideiglenesen szerződéses problémák miatt eltűnnek/eltűnhetnek albumok (vagy albumok miatti számok pl. egy éppen futó mozifilmben használják), és adatbázis újraindexeléskor is kikerülhetnek a kedvencekből, vagy "kiszürkül" és nem játszható. Ettől még ott van. Akkor tűnik el véglegesen, amikor a jogtulajdonos felmondja a megállapodását a streaming szolgáltatóval, de erre eddig kevés példát láttunk (egy-két nagy öreg látványos kivonulásán kívül).

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.22., csüt. 12:25
Szerző: Aszpirin
ELEX írta:
2024.02.22., csüt. 09:06
Nekem megvan az a néhány ezer (LP) lemez, ami érdekel. Életem végéig el vagyok velük.
Egészségedre, és élvez őket sokáig! :tutiok:

Én pl. nagyon szeretem felfedezni az új kiadványokat (és bizony a kedvenc műfajaimban - klasszikus, dzsessz, prog-rock, new age, és ilyen-olyan crossoverek) is - szerencsére - pezseg az élet, és naponta jelennek meg újak, többnyire igen kiváló hangminőségben. Sokszor tényleg úgy érzem, hogy szegényebb lennék, ha ezeket nem hallanám.
LP-ből nincs nagy kollekcióm (kevesebb, mint 200 lemez), de azi nem kevés pénzt emésztett fel (volt olyan, hogy egyetlen lemezért 24ezer forintot adatam! - és ebben az árkategóriában nem is egy...). Viszont ott a CD/SACD-kollekcióm, ami már akkora, hogy összeírni sincs rá időm, hogy meghirdessem (pedig az is igazából szerénynek számít ahhoz képest, amiket láttam). És ezeket kb nem is hallgatom, amióta rákattantam a streamingre, mert sokkal izgibb mindig újat hallgatni (számomra), mint a jól megszokottakat (ebben persze az is közrejátszik, hogy az általad is ismert CD-lejátszóm lemeztárca-mechanikája már többeszer adta meg magát, és tényleg macerás már téged zaklatni vele minden alkalommal :D - szerintem eljött a vége a cuccnak, és nem kizárt, hogy a CD-lejátszóknak is emiatt alkonyul majd be... a k.va mechanika miatt).
Persze nem akarok senkit rábeszélni a streamingre, csak érzékeltetni akartam, hogy annyi de annyi szempont van még a szent hangminőség mellett - és nem is rossz a hangminősége a streamelt zenének mostanában...

(azért, hogy 12000 CD-t volt időd berippelni, külön itigyellek. Nekem is újra kellene rippelnem a CD-imet, mielőtt eladom őket, mert sok-sok évvel ezelőtt elkövettem azt a hibát, hogy MP3-ba rippeltem őket, és betettem iTunes-konyvtár alá, majd a kedves Apple úgy döntött, hogy helyet spórol helyettem, és amik megvoltak Apple Music-on, törölte - de előre borsódzik a hátam, ha arra gondolok, anno mennyit b.szakodtam a rippeléssel, és mennyi időm ráment - pedig nagyon messze vagyok a 12ezertől...)

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.22., csüt. 12:06
Szerző: Aszpirin
És mégegy: a "streaming" nem egyelnő a Tidal-lal, ugyanúgy mint ahogy az LP-zés nem egyenlő a kiskörúti lemezbolttal.
A Tidal-lal való felhasználói élményből általános köveztekztetéseket levonni a "streaming"-re kb hasonlato ahhoz, mintha a pl. a WaxTime-kiadványok (o.k. legyünk kicsit korrektebbek, mondjuk Universal-kiadványok) alapján akarnád megítélni az egész LP-élményt. Nem teljesen jó az analógia, de megközelítőleg ugyanazt a hibát követed el, ha csak a Tidal/Audirvana páros alapján ítéled el a teles streaming-szolgáltatóipart.
Ha nem tetszik, hogy a Tidal (esetleg Audirvana?) állandóan eltünteti a kedvenclistádról az albumokat (ez engem is bosszantott), elég sok alternatív szolgálataó van: Deezer, Apple Music, Amazon Prime Music, Youtube Music, HRA Streaming, Spotify, Qobuz (utóbbit azért említettem utolsónak, mert Magyarországon/Kelet-Európában igen macerás hozzájutni), és ezek csak amik hirtelen eszembe jutnak.

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.22., csüt. 11:47
Szerző: Aszpirin
NJ_ írta:
2024.02.22., csüt. 11:12
Lasd. a csatolt kepeket. En ennyit latok, tapasztalok. Es csak szimplan nem tetszik.
Nyugodtan kiveheted a kedvenceid közül, mert ha vissza is kerül az album, akkor is ezt fogod látni a kedvencek között, ez a kedvenclista-bug egy Tidal- (vagy Audirvana?) "specialitás", nálam pl. minden kedvenclistára rakott Tom Waits-albunnal legalább egyszer már megtörtént (szintén Audirvanát használva), de az albumok mégis fenn vannak. Ki kellett szedni a kedvencek közül, majd újra fetenni, és onnan megint minden korrekt volt (egy jó ideig).
Szóval, ha még nem tetted meg, érdemes ismét rákesresned, lehet, hogy megtalálod megint.
Már nincs Tidalom,és az Audirvanát is leváltottam Roon-ra, de Qobuzon elég sok albuma fenn van Ani Lorak-nak, igaz, az, amelyik a kedvenclistádon volt, nincs köztük:
Screenshot 2024-02-22 at 11.50.29.png
Screenshot 2024-02-22 at 11.38.22.png

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.22., csüt. 11:43
Szerző: tottyi
Nalam meg amiota van Tidal azota majdnem csak azt hallgatok es jopar zenet megismertem ujakat amiket azelott csak valakitol hallva beszereztem vagy valami veletlen folytan osszefutottam vele, persze ez nem vonatkozik azokra akik mar evtizedek ota ugyanazt a zenet hallgatjak lemezen hiszen a komolyzenei alkotok mar nem elnek es nincs mi ujat letrehozni vagy legalabb is nem olyanhasonlot. Az igaz, hogy nincs minden fent de valahogy mar ugyvagyok vele, hogy azokat joval ritkabban hallgatom amik az SSD-en vannak.
Egyebkent ezt sem ertem, hogy a lemez az orok hiszen meg azok is tonkre mennek ido utan pl az LP-nel ha jol tudom meg az sem mindegy hanyszor hallgassak le de egy file alapu albumot ha lehuzok akkor az mindig ugyanolyan marad es lehet hasznalni akarhanyszor referencia alapnak. Nekem pl tetszik igy kivulnezetbol az LP-zes de nem vennek magamnak mert rendkivul macera, ez is csak az en velemenyem de lehet masnal meg ez egy rituale es orommel csinalja.
En orulok, hogy nem nekem kell berippelnem az albumokat es szerintem az erre szakosodott cegek jobban csinaljak mar mint minoseg szempontjabol.

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.22., csüt. 11:12
Szerző: NJ_
GTomi írta:
2024.02.22., csüt. 08:37
Aszpirin írta:
2024.02.21., szer. 21:28
NJ_ írta:
2024.02.21., szer. 21:20
3. par honapos kezdo Tidalozas utan epp ma futottam bele, hogy “ez az album nem elerhető többe a Tidalon”. A. Lorak ukran enekesno szamos albuma így jart, es a grafikus felületrol is lekerultek, szoval a lemezboritok sem elerhetoek. 3-4000 Ft ide, vagy oda…
Nincs más hátra, meg kell venni Lorak ukrán énekesnő lemezeit.
Meg még vagy párezer lemezt. A biztonság kedvéért.
(mert torrentezni ugye nem szoktunk, korrekt, szerzői jogokat és törvényt tisztelő /és családszerető/ népek vagyunk).
Hehe.
Ránéztem most a Tidalon, kíváncsi voltam a zenéjére, fent a hölgy egy csomó albummal, lehet jogi problémák voltak. Vagy anyagi , ki tudja. (Nem lesz a kedvencem, de nem azért mert nem angolul énekel.)

Mondjuk ha azt vesszük, hogy 3-4e forintért elérünk mondjuk 70e zeneszámot, míg egy adathordozón egy előadó ennyi minimum, vagy online vásárlásnál, szerintem abszolút jó kompromisszum. Na meg őszintén, az elképzelhetetlenül sok darabos gyűjteménnyel, meghajtón, akár cd/lp etc, hány százalékát hallgatja meg az ember? (Na meg a könyvekről nem beszélve ami totál off). igazából talán egyszer, de a tudat, hogy ott van, sokat javít az ember lelkivilágán :D
Lasd. a csatolt kepeket. En ennyit latok, tapasztalok. Es csak szimplan nem tetszik.

A penzekkel, hogy mi mennyibe kerul, es ez kinek hogy eri meg, stb., nem akarok bemenni. Kicsit olyan ez, mint a bankrendszer a sok kicsi sokramegy ugyleti dijaival. Majd egyszer megsajnalom oket, hogy csak kb. 1000 Ft-okkal talalnak meg honaponkent.., mindenkit!
Tudom, ezt is tudom: „akkkor alapitsak en is egy bankot es majd megtudom mennyibe kerul fenntartani…”
Persze, hogyne. Abba azert egyetertunk, hogy nem a szegenylegenyek sportja a bankszfera.., sem.😋
De nem OFF-olom a temat ebbe az iranyba, csak mindig elragadtatom magam amikor az ilyen „nagy es atgondolt rendszerekkel” talalkozom. Ahol csakis ertem vannak es csakis nekem szolgaltatnak…🙏

Termeszetesen, van ott Lorak zenei kozott sol bovli ami nekem sem okés. Van egy nagy „hibam”, nem albumokat hallgatok, csak dalokat. Van, hogy tobbet, van, hogy kevesebbet. Neha csak lemezenkent egyet. Es mondhatni, nagy szelsosegeket leszamitva „mindenevo” vagyok. Korforgasszeruen migralok a stilusok kozott. Monteverdi-tol, Puccini-tol Enrico Caruso-n at az ukran Etolubov vagy az orosz-ormeny Zara mellett akar pl. a bosnyak Halid Beslic-ig.
Bernstein utan: „Music is Emotion”.❤️
Nekem ennyi.
De sztem vannak ezzel masok is igy…

Egyebkent vannak ukran orosz kotodeseim ebben a vilaghatalmi cirkuszban. Az ukran es orosz, akar pop akar komolyzeneben pedig tendenciozusnak latom ezt a streamingre is levetulo jelenseget (Lorak csak 1 pelda volt); „volt eloado, nincs eloado. Volt album, nincs album”. Es csak szimplan nem tetszik.

De semmi tovabbi politika!🙏

U., J
>

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.22., csüt. 11:00
Szerző: Tctronic
Tctronic írta:
2024.02.22., csüt. 11:00
fapaci írta:
2024.02.22., csüt. 10:41
Ha csak egy órás munkát számolunk lemezenként, 12.000 CD és 1000 SA-CD rippelése napi 8 órában, évi 240 munkanapon végezve kb 7 éves munka, már ha semmi mást nem csinálunk közben. Hát...

Valaki meg tudná fogalmazni, miért fontos bárkit is meggyőzzünk arról, hogy az általunk választott zenehallgatási módszert alkalmazza ő is? Esetleg összefésülhetnénk azt is, mit eszünk ebédre, vagy milyen színű zoknit viselünk...
OFF

Sajnos a beszélgetések, kommentek nagy része a meggyőzni akarásról (vagy legyőzni akarásról ?) szólnak. Tisztelet a ritka kivételeknek. :smile53:

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.22., csüt. 10:41
Szerző: Luxor Audio
Ha csak egy órás munkát számolunk lemezenként, 12.000 CD és 1000 SA-CD rippelése napi 8 órában, évi 240 munkanapon végezve kb 7 éves munka, már ha semmi mást nem csinálunk közben. Hát...

Valaki meg tudná fogalmazni, miért fontos bárkit is meggyőzzünk arról, hogy az általunk választott zenehallgatási módszert alkalmazza ő is? Esetleg összefésülhetnénk azt is, mit eszünk ebédre, vagy milyen színű zoknit viselünk...

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.22., csüt. 09:46
Szerző: Alex_Aston
ELEX írta:
2024.02.22., csüt. 09:06

Nekem megvan az a néhány ezer (LP) lemez, ami érdekel. Életem végéig el vagyok velük.
Két éve tökéletesen kiűztem minden stream alapú digitális forrást a rendszeremből, leszoktat a zenehallgatásról. Háttérzenét sohasem hallgatok.
Arról nem is beszélve, hogy a saját magam berippelt kb 12000 CD (PCM) /és 1000 SACD (DSD)/ NAS-ról határozottan jobban szólt, mint ugyanaz a Tidalról. A Qobuz már közelíti a NAS-on tárolt zeneanyag minőségét.
Úgyhogy maradt az LP, CD, SACD, Bluray Audio gyűjteményem hallgatása.
És mit csináljon az, akinek nincs kb. 40-50 millió Forintja ennyi lemezt megvenni?

És miért szoktat le a zenehallgatásról a stream? Nekem pont, hogy nőtt a kedvem tőle.

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.22., csüt. 09:06
Szerző: ELEX
Aszpirin írta:
2024.02.21., szer. 21:28
Nincs más hátra, meg kell venni Lorak ukrán énekesnő lemezeit.
Meg még vagy párezer lemezt. A biztonság kedvéért.
(mert torrentezni ugye nem szoktunk, korrekt, szerzői jogokat és törvényt tisztelő /és családszerető/ népek vagyunk).
Hehe.
Nekem megvan az a néhány ezer (LP) lemez, ami érdekel. Életem végéig el vagyok velük.
Két éve tökéletesen kiűztem minden stream alapú digitális forrást a rendszeremből, leszoktat a zenehallgatásról. Háttérzenét sohasem hallgatok.
Arról nem is beszélve, hogy a saját magam berippelt kb 12000 CD (PCM) /és 1000 SACD (DSD)/ NAS-ról határozottan jobban szólt, mint ugyanaz a Tidalról. A Qobuz már közelíti a NAS-on tárolt zeneanyag minőségét.
Úgyhogy maradt az LP, CD, SACD, Bluray Audio gyűjteményem hallgatása.

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.22., csüt. 08:37
Szerző: GTomi
Aszpirin írta:
2024.02.21., szer. 21:28
NJ_ írta:
2024.02.21., szer. 21:20
3. par honapos kezdo Tidalozas utan epp ma futottam bele, hogy “ez az album nem elerhető többe a Tidalon”. A. Lorak ukran enekesno szamos albuma így jart, es a grafikus felületrol is lekerultek, szoval a lemezboritok sem elerhetoek. 3-4000 Ft ide, vagy oda…
Nincs más hátra, meg kell venni Lorak ukrán énekesnő lemezeit.
Meg még vagy párezer lemezt. A biztonság kedvéért.
(mert torrentezni ugye nem szoktunk, korrekt, szerzői jogokat és törvényt tisztelő /és családszerető/ népek vagyunk).
Hehe.
Ránéztem most a Tidalon, kíváncsi voltam a zenéjére, fent a hölgy egy csomó albummal, lehet jogi problémák voltak. Vagy anyagi , ki tudja. (Nem lesz a kedvencem, de nem azért mert nem angolul énekel.)

Mondjuk ha azt vesszük, hogy 3-4e forintért elérünk mondjuk 70e zeneszámot, míg egy adathordozón egy előadó ennyi minimum, vagy online vásárlásnál, szerintem abszolút jó kompromisszum. Na meg őszintén, az elképzelhetetlenül sok darabos gyűjteménnyel, meghajtón, akár cd/lp etc, hány százalékát hallgatja meg az ember? (Na meg a könyvekről nem beszélve ami totál off). igazából talán egyszer, de a tudat, hogy ott van, sokat javít az ember lelkivilágán :D

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.22., csüt. 08:08
Szerző: K P
cables írta:
2024.02.21., szer. 19:00
Jó estét mindenkinek!

Jó és hasznos dolog kulturáltan vitatkozni. A stream zenehallgató társaktól kérdezem: Ha jelentősebb szoftver változtatást csináltok a lejátszó részben, ami azért elő szokott fordulni, hogy történik a az előző verzió visszahallgatása?
Nálam PC- s lejátszás van, ott pl ez nem bonyolult... :rolleyes:

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.22., csüt. 07:44
Szerző: dixie-chicken
arzachel írta:
2024.02.22., csüt. 01:12
GTomi írta:
2024.02.21., szer. 13:07
ez már nem igazán hifis téma, de pl. Sonny Rollins - Way Out West cd-je meg van 5 féle változatban , és egy offline változatban, de a jelzések szerint mindegyik a mesterszalagot vette alapul (úgy emlékszem). Ezek között 2 legalább japán nyomás xrcd pl, egy német nyomás, usa nyomás, az offline itthoni vétel, európai nyomás 24bit remastering, és mind "eredeti".

Gyakorlatilag mindegyik máshogyan szól, más a hangzása.
Evvel a kiadással nem foghatsz mellé : https://www.discogs.com/sell/release/2934933?ev=rb
gondolom a listázott példányokat,Gagarin földkörüli pályára helyezte,és senki nem játszótta le azokat '57 óta soha kúpos tűvel szerelt lemezjátszón,tűnyomások is mindig 100% rendben voltak :smile53: ...egy kicsit rá kell olvasni a leirásokra..

"Some faint surface scratches" 600 US
"with a few light hairlines" 640 US
"with an extremely slight warp " 750 US
"few light surface marks" 800US
" Media: Near Mint (NM or M-)" no ez 1000US

szuper megoldások balfácánok részére 36_1_11.gif

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.22., csüt. 01:12
Szerző: arzachel
GTomi írta:
2024.02.21., szer. 13:07
ez már nem igazán hifis téma, de pl. Sonny Rollins - Way Out West cd-je meg van 5 féle változatban , és egy offline változatban, de a jelzések szerint mindegyik a mesterszalagot vette alapul (úgy emlékszem). Ezek között 2 legalább japán nyomás xrcd pl, egy német nyomás, usa nyomás, az offline itthoni vétel, európai nyomás 24bit remastering, és mind "eredeti".

Gyakorlatilag mindegyik máshogyan szól, más a hangzása.
Evvel a kiadással nem foghatsz mellé : https://www.discogs.com/sell/release/2934933?ev=rb

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.22., csüt. 01:07
Szerző: NJ_
cables írta:
2024.02.21., szer. 19:00
Jó estét mindenkinek!

Jó és hasznos dolog kulturáltan vitatkozni. A stream zenehallgató társaktól kérdezem: Ha jelentősebb szoftver változtatást csináltok a lejátszó részben, ami azért elő szokott fordulni, hogy történik a az előző verzió visszahallgatása?
Korabbi verziok visszahallgatasa?!

Én ott tartok, hogy azok a verziok sincsenek meg a szolgaltatonal, amiket keresek, amik az LP/SP es CD gyujtemenyemben megvannak. A hangminőseg kerdeseig sokszor el sem tudok jutni… Annak is örülök ha van amit megtalalok…

Csak a komolyzene egy szuk szegmensenel maradva, Caruso, diStefano, Bastianini, Cossotto, Tebaldi, Ghiaurov, Christoff, Siepi, Shaliapin, Pavarotti, Kraus… Nadir, Banquo, Ernani, Sadko, Seneca, Osmin, Philippo II, Attila, Turridu, Gérard, Maddalena, Azucena, Mimi, Marcello… sorolhatnam… szerepei, ritkan vagy nincsenek is streamelve a kedvenc verzioimban (év, karmester, helyszín).

Csak 1 pelda:
Claudio Monteverdi - L'incoronazione di Poppea (1978)
cond. Julius Rudel
Orchestra / Chorus - L’Opera de Paris

Cast:
Poppea - Gwyneth Jones
Ottavia - Christa Ludwig
Nerone - Jon Vickers
Seneca - Nicolai Ghiaurov
Ottone - Richard Stillwell
Etc.

Jaaa tudom, “miert akarom Tidalon, ha ugyis megvan lemezen?!”😋🤣

Megj.: nem kritizaltam, csak (a nincs meg) tényt kozoltem.🙌

Udv., J
>

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.21., szer. 21:42
Szerző: NJ_
Aszpirin írta:
2024.02.21., szer. 21:28
NJ_ írta:
2024.02.21., szer. 21:20
3. par honapos kezdo Tidalozas utan epp ma futottam bele, hogy “ez az album nem elerhető többe a Tidalon”. A. Lorak ukran enekesno szamos albuma így jart, es a grafikus felületrol is lekerultek, szoval a lemezboritok sem elerhetoek. 3-4000 Ft ide, vagy oda…
Nincs más hátra, meg kell venni Lorak ukrán énekesnő lemezeit.
Meg még vagy párezer lemezt. A biztonság kedvéért.
(mert torrentezni ugye nem szoktunk, korrekt, szerzői jogokat és törvényt tisztelő /és családszerető/ népek vagyunk).
Hehe.
Hmmm…csakis úgy!🤣🙏

(“Öv nélküli” kezdo vagyok, ebben, csak probalkozok…)

Udv., J
>

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.21., szer. 21:29
Szerző: diagnet
ZolaBA írta:
2024.02.21., szer. 12:59

Cables """"véletlenül"""" összekevert két dolgot és most ezen megy a rugózás, teljesen feleslegesen.
Valóban volt korábban olyan vélemény, hogy "mindig más a stream", de ez egy felhasználói élmény összessége. Nem arra kell gondolni mint 50 éve a cseh 2 analóg tv adásnál.
Maga a digitális zenei adat az pont ugyanannyira egyforma, mintha helyben olvasná a cd olvasó.
Az esetleges adat hiba, vagy beolvasások közötti eltérés sem nagyobb, mint egy cd olvasónál.

Amitől "mindig más" az a kapcsolódó felhasználói élmény és környezeti hatás:
- hallgató lelki/szellemi/fizikai állapota
- a környezeti paraméterek: hőmérséklet, páratartalom, hattérzaj, stb.
- a láncra ható EMI/RFI elektromos zavarok
- lánc egyéb állapota, pl. bemelegedés, stb.

De ezek egy CD lejátszásnál is változó paraméterek ;)
Ha egy átlagos (a fórum tartalomgyártóinak szándékait nem ismerő) olvasó végigfutja az elmúlt néhány év vezető topikjait, akkor számára az összes miért "mindig más a stream" variáció játszik.
Hiszen itt az sem mindegy, hogy milyen meghajtón kerül tárolásra a digitális anyag, milyen időzítésekkel, milyen kábeleken van továbbítva. Tehát pl. ha reggel cserélnek a BIX-nél egy patch kábelt, akkor már a fél országban máshogy fog szólni a stream. Hiszen ezt mások is megtapasztalták otthon...
A CD olvasók között is hatalmas különbségek vannak. Alapból csak a cd100 mechanikája képes rezgésmentesen kiolvasni az adatot, a többi jitteres lesz. Akkor meg hogyan lehetne megbízni holmi 50x-es sebeséggel rippelőkbe akik feltöltögetik a ki tudja milyen szerverekre a "digitális zenét"?
Ráadásul a szoftverek is mindig frissülnek, meg nem is egyformán dolgozzák fel a "hangfájlt" . Ahány verziószám, annyi féle hang. Őrület!

Az LP meg 1x le van gyártva azt kész. Az egyedüli legstabilabb örök anyag az univerzumban amire nem hat az idő, kopás, hőtágulás, stb...

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.21., szer. 21:28
Szerző: Aszpirin
NJ_ írta:
2024.02.21., szer. 21:20
3. par honapos kezdo Tidalozas utan epp ma futottam bele, hogy “ez az album nem elerhető többe a Tidalon”. A. Lorak ukran enekesno szamos albuma így jart, es a grafikus felületrol is lekerultek, szoval a lemezboritok sem elerhetoek. 3-4000 Ft ide, vagy oda…
Nincs más hátra, meg kell venni Lorak ukrán énekesnő lemezeit.
Meg még vagy párezer lemezt. A biztonság kedvéért.
(mert torrentezni ugye nem szoktunk, korrekt, szerzői jogokat és törvényt tisztelő /és családszerető/ népek vagyunk).
Hehe.

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.21., szer. 21:20
Szerző: NJ_
fapaci írta:
2024.02.21., szer. 16:14
chord_ írta:
2024.02.21., szer. 12:39
De tényleg, mi a garancia arra, hogy az adott kiválasztott track ugyanúgy fog szólni holnap?
Nincs rá garancia, a szervereken tárolt felvételeket bármikor lecserélheti a jogtulajdonos, a kedvenceid akár örökre eltűnhetnek a kínálatból. Ez a korlátlan, kényelmes, de olcsó zeneforrás árnyoldala, ám havi 3-4 ezer forintért szerintem így is jó vétel (ez persze privát vélemény. Némi előrelátással azért elkerülhetők a nagy drámák, a pár héttel ezelőtti szolgáltatói problémák sem taszítottak tartós letargiába minden zenehallgatót, viszont sokaknak adtak egy triggerjelet, hogy nem hiba néhány kedvencet offline is őrizni. Másrészt olyan szerintem még nem fordult elő, hogy valamelyik streamnél Mozart Requiemje D-moll helyett Cisz-mollban szólal meg, ami az analóg világban azért előfordult egy rosszul beállított lejátszónál. Persze abba sem haltunk bele, sőt pár másodperccel tovább is tartott az élvezet.

Aki azon aggódik, hogy holnap nem tökéletesen ugyanazt kapja a felhőből, amit tegnap hallott, annak némi őszinteséget javaslok. Tudunk olyan forrást, amit használva tökéletesen ugyanazt halljuk mindig? Vaktesztek ezrei buktak el amiatt, mert mindenféle változtatás nélkül is felemelte valaki a kezét, hogy hú, ez mennyire másként szól. No nem azért, mert félsüket, vagy agyalágyult volt, hanem mert a környezetünk (és mi magunk is) folyamatos változásban van, meg aki rá van feszülve a különbségek keresésére, az fog is találni.

Emlékezzünk vissza a CD korongok festegetésére, a hanglemezekre helyezett súlyok hatására, a hangkarok beállítására, ne adj' ég a színes korongokra! Ezekkel elég "komoly" változásokat tudtunk elérni és semmi sem garantálja az állandóságukat. A festék fakul, a rugó fárad, az ékszíj tágul, a vinyl kopik, a szalag mágneseződik, stb. Hogy a bitek idővel változnak-e, azt majd párszáz év múlva megtudjuk, jelenlegi tudásunk szerint nem változnak.

zoli73 írta:
2024.02.21., szer. 12:47
Ha jól figyeltem, Fapaci is írt olyat, hogy a legtöbb albumból van alternatíva, és nem vagyunk kiszolgátatva, nem kell a rossz verzióval együtt élni.
Nem kell, ráadásul ami Pistinek "rossz", Bélának esetleg pont az tetszik. HiFi berkekben menő az újabb kiadásokat ekézni, de a statisztikák szerint az átlagos zenehallgató szívesebben fogyasztja a felújított anyagokat. Ha nem így lenne, a pénzéhes zeneipar biztosan nem gyártana ilyeneket, hiszen nem ellensége önmagának. (És ezt most néhányan biztosan megint úgy fordítják le, hogy szerintem ez jól van így, pedig nem gondolom ezt.)

Rock60 írta:
2024.02.21., szer. 12:00
... ezért nem/sem értettem a már menetrendszerű Cables elleni kirohanást.
Hát igen, meg kell védeni Rudibát, hiszen ő csak annyit állított, hogy " ...másoktól hallom - nem szól mindig egyforma minőségben." :rolleyes: Egyszer talán megérjük, hogy saját tapasztalata is lesz a kérdésben. Addig marad az árnyékboksz és a léggitár.

Aszpirin írta:
2024.02.21., szer. 15:40
Szóval az egész nagyon-nagyon szőrszálhasogatás így, és nagyon gyenge érv a zene-streaming ellen.
Jó, de hát minden alkalmat meg kell ragadni, hátha egyszer...
😃Nahhh, most kezd erdekes lenni..😋

Csak 3 aprosag:
1. archivalni kell a vinyleket es mar nem is kopnak tovabb…🫣

2. azert ha a lemezjatszon be van allitva ma (jol) minden, akkor az holnap is ugyanugy (jol) fog szolni. Az “ezoterikus eletérzeseket” en nem keverem ide…🤭

3. par honapos kezdo Tidalozas utan epp ma futottam bele, hogy “ez az album nem elerhető többe a Tidalon”. A. Lorak ukran enekesno szamos albuma így jart, es a grafikus felületrol is lekerultek, szoval a lemezboritok sem elerhetoek. 3-4000 Ft ide, vagy oda…

U., J
>

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.21., szer. 19:00
Szerző: cables
Jó estét mindenkinek!

Jó és hasznos dolog kulturáltan vitatkozni. A stream zenehallgató társaktól kérdezem: Ha jelentősebb szoftver változtatást csináltok a lejátszó részben, ami azért elő szokott fordulni, hogy történik a az előző verzió visszahallgatása?

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.21., szer. 18:31
Szerző: Luxor Audio
Sosztakovics írta:
2024.02.21., szer. 17:30
A d-mollt kisbetűvel írjuk, a D-dúrt nagybetűvel. Sőt! Minden moll hangnem nevét kisbetűvel írjuk és minden dúr hangnemét nagybetűvel. És ha egy lemezjátszó tányérja lassabban forog a kelleténél, az még nem nem okozza a mű másik hangnembe történő transzponációját. A transzponálásnál ti. nem csak az előjegyzés borul, hanem a hangok hangszeres fogása is, ennek hatása pedig tisztán hallható az előadás folyamán. Hogy teljesen érthető legyek : attól, hogy a hangoló A hang 440 Hz vagy 415 Hz, még nem változik meg a mű alaphangneme. Ilyenkor csak a hangszerek hangolásán állítunk.
Igazad van.

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.21., szer. 17:30
Szerző: Sosztakovics
A d-mollt kisbetűvel írjuk, a D-dúrt nagybetűvel. Sőt! Minden moll hangnem nevét kisbetűvel írjuk és minden dúr hangnemét nagybetűvel. És ha egy lemezjátszó tányérja lassabban forog a kelleténél, az még nem nem okozza a mű másik hangnembe történő transzponációját. A transzponálásnál ti. nem csak az előjegyzés borul, hanem a hangok hangszeres fogása is, ennek hatása pedig tisztán hallható az előadás folyamán. Hogy teljesen érthető legyek : attól, hogy a hangoló A hang 440 Hz vagy 415 Hz, még nem változik meg a mű alaphangneme. Ilyenkor csak a hangszerek hangolásán állítunk.

Re: Általában a hifiről

Elküldve: 2024.02.21., szer. 16:15
Szerző: SoundMania
Rock60 írta:
2024.02.21., szer. 14:20
zoli73 írta:
2024.02.20., kedd 12:32
cables írta:
2024.02.20., kedd 07:01

Ahhoz, hogy előre lépjünk, kell stabil összehasonlítási alap. Egy lemez erre alkalmas, a streaming - ezt másoktól hallom - nem szól mindig egyforma minőségben. Tehát nincs lehetőség az összevetésre.
Ez így, egy eléggé elfogult vélemény!
Nekem stream alapú forrásokkal nincs tapasztalatom, csak fizikai hanghordozókkal, de azoknál is ugyanúgy tettenérhető a hangminőségbeli szórás.
Ez már 10-20 lemez(cd, Lp) birtoklásánál is szembejőhet, nagyobb gyűjtemény esetében, meg már hatalmas lehet a szórás.
Nem értem, miért kell az általunk nem használt, ellenszenvesnek ítélt formátumot folyton ekézni, mumusnak beállítani? Egyik sem tökéletes, de mégis mind alkamas a minősegi zenehallgatásra.
Az én fogalmaimban jól megfér mind egymás mellet.
Én viszem off- ba, ugye ?
Te, mit szednek ezek??? :)
Biztosan ugyanolyat, de legalábbis azonos a hatása mindegyiküknél! :)