Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Lemezjátszó

Avatar
lacy
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1335
Csatlakozott: 2012.09.28., pén. 17:43
Értékelés: 696

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: lacy »


Viszont azokat a hangokat, amik előjönnének a forrásból, egy jó kábel átengedi, egy rossz (vagy nem odavaló) kábel meg nem.
értem, de a válasz a kérdésemre meg nem ez

Avatar
Rooibos
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 276
Csatlakozott: 2012.10.08., hétf. 11:43
Értékelés: 179

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Rooibos »




nem kellene azoknak a fránya kábeleknek akkora jelentőséget tulajdonítani bizonyos esetekben
Azokat a hangokat amik nem jönnek elő a forrásból azt semmilyen kábel nem fogja odavarázsolni

 
Viszont azokat a hangokat, amik előjönnének a forrásból, egy jó kábel átengedi, egy rossz (vagy nem odavaló) kábel meg nem.

Avatar
lacy
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1335
Csatlakozott: 2012.09.28., pén. 17:43
Értékelés: 696

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: lacy »



Tudod az a helyzet, hogy sajnos kell a rendszerbe a nagyon jó kábel is ahhoz , hogy megfelelően összeálljon a legjobb hatás.
Én pl szívesebben hallgatok egy drága kábelezéssel összeállított kifinomult hangzású rendszert , mint egy drágább elektronikákból összerakott , de gyengébb kábelezésűt, amiben így még túl sok hiba hallható a számomra. Sajnos egy jó rendszerben sem tudod megkerülni a nagyon jó kábeleket meg egy olcsóban sem.

A nagyon fontos kérdés amit ilyenkor...
 
Mi lesz a jobb?
Egy átlagos rendszer milliós/db árban lévő kábelekkel,
vagy milliós áru komponensek olcsóbb kábelekkel?
melyik lesz hallgathatóbb?
 
én tudom a választ.
más is szerintem
nem kellene azoknak a fránya kábeleknek akkora jelentőséget tulajdonítani bizonyos esetekben
Azokat a hangokat amik nem jönnek elő a forrásból azt semmilyen kábel nem fogja odavarázsolni
Hangszínt sem fog szabályozni sőt ha esetleg mély vagy magashiányos egy rendszer azon sem fog segíteni
Ellenben egy jó rendszer jó komponensekből .. sokkal inkább alkalmas megmutatni a "hangot"
szerintem

akvapark
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5697
Csatlakozott: 2007.01.12., pén. 13:38
Értékelés: 1177

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: akvapark »



Ha jól értem, a "kacsát" eddig az AT95-tel hallgattad, és a hang azért nem tetszett, mert túlságosan magasba húzott, izgága és harsogó volt? 
 
Ez azért lehetett, mert az AT95 egy könnyű, kis dinamikus engedékenységű hangszedő, amit egy annyira kis effektív tömegű karban, mint a pillesúlyú NAD hangkar (akár cső, akár lapos) felfelé billenti a hangzási ballanszt.
A NAD karokhoz inkább a nagyobb engedékenységű, szintén könnyű Ortofonok illenek - az AT95 árfekvésében ilyen az Ortofon OMB 5, de bármi jó lehet, amiket az alap ProJect vagy a DUAL pörgetőkhöz ajánlanak. Nem véletlen, hogy anno a NAD-ot a hivatalos Mo-i kereskedelmi forgalomban Ortofon FF15mkII pickuppal árulták, még a lapos karral. 
 
Nem tudom pontosan, mi volt az az "állítgatás" amit feladtál a NAD lemezjátszónál, de talán korán adtad fel ...

Régi tapasztalat volt, hogy a laposkarhoz az Ortofon FF15mkII illett, a csőkarhoz meg az OM 5, vagy még inkább a 10-es. MC-ben, az MC10MkII a csőkarhoz, a későbbi, és olcsóbb, sokáig gyártott MC10 Super meg inkább a laposkarhoz. Bár a nem kellően korrekt antiskating miatt MC nem volt javallt, de sokan használtuk így. Szenvedtünk is az Ortofon mérőlemezzel. :-)
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<

Avatar
SoundMania
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5664
Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
Értékelés: 1053

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: SoundMania »



Aha
De ha nem akkor bevethetjük a kábel misztikumot

Tudod az a helyzet, hogy sajnos kell a rendszerbe a nagyon jó kábel is ahhoz , hogy megfelelően összeálljon a legjobb hatás.
Én pl szívesebben hallgatok egy drága kábelezéssel összeállított kifinomult hangzású rendszert , mint egy drágább elektronikákból összerakott , de gyengébb kábelezésűt, amiben így még túl sok hiba hallható a számomra. Sajnos egy jó rendszerben sem tudod megkerülni a nagyon jó kábeleket meg egy olcsóban sem. Szerintem sok embernek érdemes lenne meghallgatni a legdráfább kábeleket is a rendszerében mert addig amig azokkal nem hallotta a rendszerét addig nem fogja elképzelni sem , hogy mit jelent a JÓ kábel! És itt nem az olcsó meg a már nem annyira olcsó szintekről beszélek. De konkrétan pl. Az Audio Note Vz kábelt nagyon tudnám javasolni az antikábelistáknak meghallgatásra! Az már egy nagyon jó hangminőségi szintet képvisel. Teljesen nyiltan megmutatja a hozzá viszonyított kábelek hibáit. Sőt sokszor annyit megmutat már a rendszerből is , hogy mik annak is a hibái. Aki nem akarja ezután fejleszteni a rendszerét annak "csak" tapasztalat szerzés , de általában inkább elkezdik kivadászni a hibákat a rendszerükből a tulajdonosaik. De emellett a kábel mellett már nem lehet elmenni rácsodálkozás nélkül. Ráadásul nagyon univerzálisan használható és nagyon drága kábeleket is meg tud verni sokféle rendszerben. Szóval akinek kételyei vannak ilyen kábelekkel akkor mielőbb hallgasson meg egyet!
Hamarosan lesz is eladó belőle pár rövidebb darab, készülékek belső kábelezésének cseréje miatt.

Avatar
Audio-Phil
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2012.10.29., hétf. 20:38
Értékelés: 22

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Audio-Phil »



Mivel nekem címezted a hozzászólásod, nem tudom, hogy pontosan melyik Technics tesztre gondolsz?
A M.Fremer által publikált nyilvános tesztre, amelyben konkrétan az sl-1200G és a Caliburn volt összehasonlítva, vagy arra tesztre, amiről én írtam, és amiben egyöntetűen Triplanar hangkarokkal és néhány jobb hangszedővel az sl-1200G, az atma-sphere Empire, a Kuzma stabi ref.2, egy erősen modifikált Garrard és Technics, végül egy Tom Macris -féle nagy tömegű lejátszó volt tesztelve?
 
1) A Fremer-féle tesztnek én sem láttam, látom semmi értelmét, sem a hanganyagának a vizsgálatát.
 
2) A másik teszt eltérő technológiákat, az adott technológiák eltérő szintjén álló futóműveket hasonlított össze, és nem túlzottan elrugaszkodott árszegmensekben. Mondhatnám, lépésenként egyre erősebb "versenyzőkkel". Releváns teszt volt. Lényegében arra voltak kíváncsiak, hogy a picit túlhájpolt, modernizált jubileumi sl-1200G kiadás a Technics márka közismert jó hírével támogatott használati értékével, hogy hogyan állja meg a helyét az árban kb. vele partiban lévő Empire és Garrard, pár lépéssel feljebb a "gatyába rázott" nagyobb testvér SP-10mk3 és a Kuzma, végül pedig a Galibier modellel szemben.
 
Amiről tkp. én írtam, az az sl-1200G konstrukciójáról releváns teszt körülmények között meghozott konklúzió miatt volt érdekes, mivel zz7 feltette azt a konkrét kérdést, hogy
 
>

 
A Fremer féle tesztre reagáltam.

Avatar
supravox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2647
Csatlakozott: 2013.09.01., vas. 07:28
Értékelés: 1932

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: supravox »



Ezeket a készülékeket nem ismerem . NAD-ot egy ismerősnél próbáltuk . Neki Shure 97(?) pckupja van , de az AT95 jobb volt sokkal benne . AN-C interconnektekkel, Denon pma320 és Orion HS500-al . De jó volt Spendor SP1-el is.
Szerintem a lemezjátszó az egy jobb kiépítettségű Rega 3-al kezdődik. Esetleg egy Systemdek IIx... Phono ? .... Nekem csak a jobb csövesek. De a régi Denonok , PMA 320-360-520-560- stb , nem is beszélve a 4400-as meg a felette levő monoblockokról már tisztességesebb hangot lehet csinálni, jó hangdobozzal, meg kábelezéssel. Phonojuk is használható..... Ha jobbat akar az ember , akkor esetleg egy Heed Quasar külső táppal . Jó a régi változat is. Az inkább az újabb táppal . Nekem az új Quasar viszont kellemesebb hangú a régi táppal.
Az is kérdés milyen zenét halllgatsz többet. Ha rock, pop, metál, akkor inkább egy Rega 3 fulltuning! Denon 103R-el, vagy tuningolt 103-al. De ez csak egy javaslat. Biztos vannak hasonlók, de nem olyan sokat hallgattam , amiket igen, abból viszont sztem ez jó összeállítás. Rega kar helyett lehetne persze valami jobb is . Ha Roksan Tabriz Zi, akkor egy fatestű Denon 103 talán jó lehet bele . hangkarakterre legalábbis . De Tabriz Zi-be még nem hallgattam 103-at így nem tudom mennyire passzolna bele . Állítólag a 103 azért nem olyan kényes a karra...... Zi azért magasba húz, így lehet , hogy a Heeddal jó páros megint. Mert az meg ott nem felfele húz. Ezért jó talán a fatestű 103 is hozzá. Bár én ezeket a kompenzálásos dolgokat nem szeretem . Legyen minden jó magában és hagyjuk a kompenzációt !
AhaDe ha nem akkor bevethetjük a kábel misztikumot
BodorPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref,BricastiM20előfok,ATC SCM150asl hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt ,DS audio pickupDSW003phono,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Stealth T-selected v2 usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Stax SRX9000-SRM700S

Avatar
dellmann
Újonc fórumos
Újonc fórumos
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.02.19., pén. 09:03
Értékelés: 5

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: dellmann »


Tudnál valami konkrétat ajánlani? A rendszer végén MA Bronze 2-k vannak.
Én nem a Denon,Onkyo erősítőkbe gondolkoznék.

Avatar
dellmann
Újonc fórumos
Újonc fórumos
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.02.19., pén. 09:03
Értékelés: 5

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: dellmann »


Köszönöm a kimerítő választ! Érdekes amit írtál, éppen denon sztereó erősítő megvételén gondolkozom. Valakinek van esetleg tapsztalata onkyo phonoja (~ 9210) kontra egy denoné (~pma 520)?

Ezeket a készülékeket nem ismerem . NAD-ot egy ismerősnél próbáltuk . Neki Shure 97(?) pckupja van , de az AT95 jobb volt sokkal benne . AN-C interconnektekkel, Denon pma320 és Orion HS500-al . De jó volt Spendor SP1-el is.
Szerintem a lemezjátszó az egy jobb kiépítettségű Rega 3-al kezdődik. Esetleg egy Systemdek IIx... Phono ? .... Nekem csak a jobb csövesek. De a régi Denonok , PMA 320-360-520-560- stb , nem is beszélve a 4400-as meg a felette levő monoblockokról már tisztességesebb hangot lehet csinálni, jó hangdobozzal, meg kábelezéssel. Phonojuk is használható..... Ha jobbat akar az ember , akkor esetleg egy Heed Quasar külső táppal . Jó a régi változat is. Az inkább az újabb táppal . Nekem az új Quasar viszont kellemesebb hangú a régi táppal.
Az is kérdés milyen zenét halllgatsz többet. Ha rock, pop, metál, akkor inkább egy Rega 3 fulltuning! Denon 103R-el, vagy tuningolt 103-al. De ez csak egy javaslat. Biztos vannak hasonlók, de nem olyan sokat hallgattam , amiket igen, abból viszont sztem ez jó összeállítás. Rega kar helyett lehetne persze valami jobb is . Ha Roksan Tabriz Zi, akkor egy fatestű Denon 103 talán jó lehet bele . hangkarakterre legalábbis . De Tabriz Zi-be még nem hallgattam 103-at így nem tudom mennyire passzolna bele . Állítólag a 103 azért nem olyan kényes a karra...... Zi azért magasba húz, így lehet , hogy a Heeddal jó páros megint. Mert az meg ott nem felfele húz. Ezért jó talán a fatestű 103 is hozzá. Bár én ezeket a kompenzálásos dolgokat nem szeretem . Legyen minden jó magában és hagyjuk a kompenzációt !


Avatar
SoundMania
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5664
Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
Értékelés: 1053

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: SoundMania »


A NAD-ot az Onkyo A-9210 beépített phonojával hallgatom, így elég lapos az egész. Az LP-5 most a saját phonoval egy Denon házimozira van kötve, ez egy fokkal jobb, van tere, részletezőbb is, de ahogyan írtam, nagyon mély az egész, alig jön elő a középtartomány, énekhang, magasak. A Cambridge meg fellövi az egészet. Kinyílik a tér, részletező az egész, és a középmagas tartomány megjelenik. Ezzel együtt eltűnik a mély. Méga annyi van hátra, hogy az LP-5 -öt kipróbáljam saját phonojával az onkyon.
Ezeket a készülékeket nem ismerem . NAD-ot egy ismerősnél próbáltuk . Neki Shure 97(?) pckupja van , de az AT95 jobb volt sokkal benne . AN-C interconnektekkel, Denon pma320 és Orion HS500-al . De jó volt Spendor SP1-el is. 
Szerintem a lemezjátszó az egy jobb kiépítettségű Rega 3-al kezdődik. Esetleg egy Systemdek IIx... Phono ? .... Nekem csak a jobb csövesek. De a régi Denonok , PMA 320-360-520-560- stb , nem is beszélve a 4400-as meg a felette levő monoblockokról már tisztességesebb hangot lehet csinálni, jó hangdobozzal, meg kábelezéssel. Phonojuk is használható..... Ha jobbat akar az ember , akkor esetleg egy Heed Quasar külső táppal . Jó a régi változat is. Az inkább az újabb táppal . Nekem az új Quasar viszont kellemesebb hangú a régi táppal. 
Az is kérdés milyen zenét halllgatsz többet. Ha rock, pop, metál, akkor inkább egy Rega 3 fulltuning! Denon 103R-el, vagy tuningolt 103-al. De ez csak egy javaslat. Biztos vannak hasonlók, de nem olyan sokat hallgattam , amiket igen, abból viszont sztem ez jó összeállítás. Rega kar helyett lehetne persze valami jobb is . Ha Roksan Tabriz Zi, akkor egy fatestű Denon 103 talán jó lehet bele . hangkarakterre legalábbis . De Tabriz Zi-be még nem hallgattam  103-at így nem tudom mennyire passzolna bele . Állítólag a 103 azért nem olyan kényes a karra...... Zi azért magasba húz, így lehet , hogy a Heeddal jó páros megint. Mert az meg ott nem felfele húz. Ezért jó talán a fatestű 103 is hozzá. Bár én ezeket a kompenzálásos dolgokat nem szeretem . Legyen minden jó magában és hagyjuk a kompenzációt !

Avatar
lacy
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1335
Csatlakozott: 2012.09.28., pén. 17:43
Értékelés: 696

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: lacy »


A NAD-ot az Onkyo A-9210 beépített phonojával hallgatom, így elég lapos az egész. Az LP-5 most a saját phonoval egy Denon házimozira van kötve, ez egy fokkal jobb, van tere, részletezőbb is, de ahogyan írtam, nagyon mély az egész, alig jön elő a középtartomány, énekhang, magasak. A Cambridge meg fellövi az egészet. Kinyílik a tér, részletező az egész, és a középmagas tartomány megjelenik. Ezzel együtt eltűnik a mély. Méga annyi van hátra, hogy az LP-5 -öt kipróbáljam saját phonojával az onkyon.
az egész irány úgy rossza hogy van
sem a hm erősítő nem alkalmas, sem a lejátszóba épített phono  hogy igazán ki tudjon bontakozni az LP tudása
Az Onkyo phono minőségéről nincs ismeretem sosem hallottam (az Onkyo amúgy sem volt nálam sosem a kedveltek közt)
Nekem a NAD 5120 az Ortofon VMS10-el a HFM1 saját magam épített phonojával teljesen jó hangot nyújtott éveken át.
Sőt van olyan CD mentésem LP-ről amit mai napig hallgatok és más is hallotta, és egészen meglepő jó a minősége
 

Avatar
dellmann
Újonc fórumos
Újonc fórumos
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.02.19., pén. 09:03
Értékelés: 5

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: dellmann »


A NAD-ot az Onkyo A-9210 beépített phonojával hallgatom, így elég lapos az egész. Az LP-5 most a saját phonoval egy Denon házimozira van kötve, ez egy fokkal jobb, van tere, részletezőbb is, de ahogyan írtam, nagyon mély az egész, alig jön elő a középtartomány, énekhang, magasak. A Cambridge meg fellövi az egészet. Kinyílik a tér, részletező az egész, és a középmagas tartomány megjelenik. Ezzel együtt eltűnik a mély. Méga annyi van hátra, hogy az LP-5 -öt kipróbáljam saját phonojával az onkyon.
Ez így van! Jól szól "nagyon" az AT95- tel!

Avatar
Indy
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3056
Csatlakozott: 2011.08.30., kedd 11:06
Értékelés: 1600
Tartózkodási hely: Győr
Kapcsolat:

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Indy »


Évekig használtam FF15EMK II -vel azis jó volt, aztán meg VMS10-el azzal meg remek már a lejátszó és a hangszedő képességeihez mérten
Én annak idején Ortofon MC15 mkII-vel használtam egy Creek külső phonoval. Jó volt...
Indulj el egy úton, én is egy másikon...

Avatar
lacy
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1335
Csatlakozott: 2012.09.28., pén. 17:43
Értékelés: 696

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: lacy »



Volt neked NAD-od? Próbáltad Ortofon OM-mel és AT-vel?
 

Rövid jellemzésem a két hangról: az Ortofonnal borzasztóan szólt. Az AT-vel meg jól.

Évekig használtam FF15EMK II -vel azis jó volt, aztán meg VMS10-el azzal meg remek már a lejátszó és a hangszedő képességeihez mérten

Avatar
SoundMania
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5664
Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
Értékelés: 1053

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: SoundMania »



Volt neked NAD-od? Próbáltad Ortofon OM-mel és AT-vel?
 
Nos, nekem volt NAD-om. Próbáltam Ortofon OM10-zel és AT95-tel.
 
Rövid jellemzésem a két hangról: az Ortofonnal borzasztóan szólt. Az AT-vel meg jól.

Ez így van! Jól szól "nagyon" az AT95- tel!

Avatar
Knez
Újonc fórumos
Újonc fórumos
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2012.12.28., pén. 00:56
Értékelés: 18

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Knez »



Ha jól értem, a "kacsát" eddig az AT95-tel hallgattad, és a hang azért nem tetszett, mert túlságosan magasba húzott, izgága és harsogó volt? 
 
Ez azért lehetett, mert az AT95 egy könnyű, kis dinamikus engedékenységű hangszedő, amit egy annyira kis effektív tömegű karban, mint a pillesúlyú NAD hangkar (akár cső, akár lapos) felfelé billenti a hangzási ballanszt.
A NAD karokhoz inkább a nagyobb engedékenységű, szintén könnyű Ortofonok illenek - az AT95 árfekvésében ilyen az Ortofon OMB 5,

 
Volt neked NAD-od? Próbáltad Ortofon OM-mel és AT-vel?
 
Nos, nekem volt NAD-om. Próbáltam Ortofon OM10-zel és AT95-tel.
 
Rövid jellemzésem a két hangról: az Ortofonnal borzasztóan szólt. Az AT-vel meg jól.

Avatar
mishow
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4409
Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
Értékelés: 2239
Tartózkodási hely: Jászberény

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: mishow »


....... a középtartomány harsog, sajnos ez torzításba, pattogásba is átcsap. Eredményül ugyanúgy szól mint a NAD. A hangszedő mindkettőben AT95. Van tippetek, mivel próbálkozzak? Esetleg másik előerősítő javaslat?
 
Ha jól értem, a "kacsát" eddig az AT95-tel hallgattad, és a hang azért nem tetszett, mert túlságosan magasba húzott, izgága és harsogó volt? 
 
Ez azért lehetett, mert az AT95 egy könnyű, kis dinamikus engedékenységű hangszedő, amit egy annyira kis effektív tömegű karban, mint a pillesúlyú NAD hangkar (akár cső, akár lapos) felfelé billenti a hangzási ballanszt.
A NAD karokhoz inkább a nagyobb engedékenységű, szintén könnyű Ortofonok illenek - az AT95 árfekvésében ilyen az Ortofon OMB 5, de bármi jó lehet, amiket az alap ProJect vagy a DUAL pörgetőkhöz ajánlanak. Nem véletlen, hogy anno a NAD-ot a hivatalos Mo-i kereskedelmi forgalomban Ortofon FF15mkII pickuppal árulták, még a lapos karral. 
 
Nem tudom pontosan, mi volt az az "állítgatás" amit feladtál a NAD lemezjátszónál, de talán korán adtad fel ...

Avatar
Elmo
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1014
Csatlakozott: 2009.09.09., szer. 08:30
Értékelés: 262
Tartózkodási hely: Regöly

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Elmo »

www.chiliout.hu

Hegel-REL-ATC

Avatar
dellmann
Újonc fórumos
Újonc fórumos
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.02.19., pén. 09:03
Értékelés: 5

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: dellmann »


Igen, természetesen. Nagyon hasonlít így a hangja a NAD-éhoz. Csak attól kezdek tartani, hogy nem új pörgető, hanem másik phono kellett volna.
Ugye a lemezjátszón a csatik melletti kis pöcköt átcsaptad LINE állásba, mielőtt csatlakoztattad a Cmambridge-re?

Avatar
Pointe
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 834
Csatlakozott: 2012.04.18., szer. 11:21
Értékelés: 439
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Pointe »


A "rút kiskacsa" állítgatását feladtam, és vettem egy AT LP-5 -öt. Ma kipróbáltam a beépített phono-val, gyári hangszedővel (AT 95 ex) és eléggé mélynek érzem az egész hangszínt. Rengeteg basszus , de a középtartomány, az énekhangok igen erőtlenek. Erre bevetettem a korábban a NAD-hoz szerzett CA Azur 540 p-t. Ennek eredményeként (miután sikerült rendesen leföldelni végre) az egész átcsapott/eltolódott a másik végletbe, a mély tűnt el, és bár a középtartomány harsog, sajnos ez torzításba, pattogásba is átcsap. Eredményül ugyanúgy szól mint a NAD. A hangszedő mindkettőben AT95. Van tippetek, mivel próbálkozzak? Esetleg másik előerősítő javaslat?
 
Ugye a lemezjátszón a csatik melletti kis pöcköt átcsaptad LINE állásba, mielőtt csatlakoztattad a Cmambridge-re?

Avatar
dellmann
Újonc fórumos
Újonc fórumos
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.02.19., pén. 09:03
Értékelés: 5

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: dellmann »


Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni phono témában. A "rút kiskacsa" állítgatását feladtam, és vettem egy AT LP-5 -öt. Ma kipróbáltam a beépített phono-val, gyári hangszedővel (AT 95 ex) és eléggé mélynek érzem az egész hangszínt. Rengeteg basszus , de a középtartomány, az énekhangok igen erőtlenek. Erre bevetettem a korábban a NAD-hoz szerzett CA Azur 540 p-t. Ennek eredményeként (miután sikerült rendesen leföldelni végre) az egész átcsapott/eltolódott a másik végletbe, a mély tűnt el, és bár a középtartomány harsog, sajnos ez torzításba, pattogásba is átcsap. Eredményül ugyanúgy szól mint a NAD. A hangszedő mindkettőben AT95. Van tippetek, mivel próbálkozzak? Esetleg másik előerősítő javaslat?

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


Érdeklődve olvastam el a két lemezjátszó összehasonlító tesztjét (?), de a végére az maradt meg bennem, hogy nem igazán van értelme pont ezeket összehasonlítani. A Technicset szerintem a hozzá hasonló árú Rega P3/P6, Marantz TT15S1 (amit talán a Clearaudio gyárt) stb. lemezjátszókkal érdemes összevetni, míg a high-end lejátszókat meg egymással kellene szembeállítani. Egy ilyen teszt nekem azt sugallja, hogy ezzel valamiképpen a magasra pozícionált high-end lemezjátszók "műszaki felsőbbrendűségét" szeretnék bizonygatni, viszont ez óhatatlanul azzal jár, hogy lesznek olyanok, akik az olcsóbb (de nem igazán olcsó, belépő szintű) berendezést minősítik jobbnak, holott ennek nem sok értelme van. Az igazi verseny az lenne, ha a két lemezjátszó hangját hasonlítanák össze vakteszten nagyobb létszámú és nagyon eltérő szintű rendszerekkel rendelkező hallgatósággal, biztos lennének vaskos meglepetések.
Mivel nekem címezted a hozzászólásod, nem tudom, hogy pontosan melyik Technics tesztre gondolsz?
A M.Fremer által publikált nyilvános tesztre, amelyben konkrétan az sl-1200G és a Caliburn volt összehasonlítva, vagy arra tesztre, amiről én írtam, és amiben egyöntetűen Triplanar hangkarokkal és néhány jobb hangszedővel az sl-1200G, az atma-sphere Empire, a Kuzma stabi ref.2, egy erősen modifikált Garrard és Technics, végül egy Tom Macris -féle nagy tömegű lejátszó volt tesztelve?
 
1) A Fremer-féle tesztnek én sem láttam, látom semmi értelmét, sem a hanganyagának a vizsgálatát.
 
2) A másik teszt eltérő technológiákat, az adott technológiák eltérő szintjén álló futóműveket hasonlított össze, és nem túlzottan elrugaszkodott árszegmensekben. Mondhatnám, lépésenként egyre erősebb "versenyzőkkel". Releváns teszt volt. Lényegében arra voltak kíváncsiak, hogy a picit túlhájpolt, modernizált jubileumi sl-1200G kiadás a Technics márka közismert jó hírével támogatott használati értékével, hogy hogyan állja meg a helyét az árban kb. vele partiban lévő Empire és Garrard, pár lépéssel feljebb a "gatyába rázott" nagyobb testvér SP-10mk3 és a Kuzma, végül pedig a Galibier modellel szemben.
 
Amiről tkp. én írtam, az az sl-1200G konstrukciójáról releváns teszt körülmények között meghozott konklúzió miatt volt érdekes, mivel zz7 feltette azt a konkrét kérdést, hogy
 

Én továbbra is alábbi kérdésemre várom a választ a mérnöktől (és nem a kereskedőtől):
A Technics SL-1200G lemezjátszóban mi az ami olcsó és silány minőségű rész, mondjuk egy Continuum géphez képest is? Alkatrész, technikai megoldás, műszaki paraméter?
 
A fentiek kellene a fő téma legyen, az árakat egyelőre hagyjuk mert az az irányú indoklás, magyarázat nem vezet sehová és nem igazol önmagában semmit se. Az ár nem hang jellemző és nem műszaki paraméter.

>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
Audio-Phil
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2012.10.29., hétf. 20:38
Értékelés: 22

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Audio-Phil »



A hivatkozott Technics tesztről ennyi megosztható információm van. Nem kereskedelmi célból hozták össze, többségében gyártók vettek rajta részt... atma-sphere, saskia, triplanar, CAR, és analog DIY-erek, pl. S.Dobbins, aki számos lemezjátszó átalakítása mellett (Thorens, Technics, Garrard, Denon) gyártja és forgalmazza a Reed hangkarokat és a Technics SP-10 mk3 alapjaira konstruált Kodo the Beat nevű direkt hajtású lemezjátszót. A szószedet az enyém, az általam tudott, és kapott információk alapján. Nincs link.
 
Nem vettem magamra, de azzal szerintem (remélem) mindenki tisztában van, hogy nem vagyok kereskedő, nem voltam, és nem is leszek. Mindamellett részemről sincs semmi fenntartás. Sőőt. Ha nem lennének elhivatott és elismert kereskedők, káoszba fulladna a vevői szerviz. A high-end-ben biztosan. Látszik, ezzel itt kevesen vannak tisztában. Továbbmegyek, kereskedő ismerőseim, barátaim, nélkül nem hiszem, hogy valaha annyi készüléket megismerhettem, kipróbálhattam volna - nem beszélve a szervizeltetésükről, és adott esetben a cserék, vagy cserekészülékek biztosításáról. Dollárban 5 számjegyű készülékek, készülékekből álló láncok esetén, ez a hozzáállás nélkülözhetetlen. Aki egyszer (nagyot) hibázik, nem vevő orientált, csak pénz és bank orientált, attól elpártolnak.
 
Nézzetek utána pl. Nelson Pass termékei kapcsán a nevadai Renohifi (Mark Sammut) elismertségének. Nemrég egy Xs-150 monoblokk hibája kapcsán cseréltek azonnal egy komplett oldalt (erősítő plusz külső táp). Újonnan 65.000$ (de nem tudom darabja, vagy párja ), és nem kellett megvárni vagy kivárni a gyári szervizet!! Minden ismert fórumot figyelnek, maximálisan figyelembe veszik a vevői érdekeket, mindig el lehet érni őket, mindenre gyorsan reagálnak, sokszor Nelson Pass-t is közvetlenül bevonják, mindent megoldanak, és nem hivatkoznak BS dumákra, leterheltségre, pénzes megrendelőkre, piti kifogásokra. Aki nagy számokkal játszik, annak nagy elismertséggel kell játszania, egyébként ebben a "dszungelben nem zabál, hanem őt zabálják fel!" - ez idézet volt a Szállító 2 című filmből. Nekem tetszik.
És azt se felejtsük el, sokszor egy belenyúlós barkács is nagy károkat tud okozni.  
 
A high-end mottója, legyen az termék vagy szolgáltatás (de nagyon sok minden másé is az élet egyéb területein):
Minden addig jó, ameddig nem hallottunk (vagy láttunk, tapasztaltunk) jobbat. Ezt lehet utálni, vagy elfogadni.
MI alakítottuk ilyenre. (Csak nehogy kikérje ezt magának valaki.. )
 
zz7 korábbi hozzászólásai alapján elgondolkodtam azon, hogy a legfelső analóg szegmensből hozok Magyarországra. Nem lenne feltétlenül rossz egy referencia analóg láncot Magyarországon tudni. Amihez adott esetben bármit viszonyítani lehetne. De nem tudom, hogy ez hogyan működhetne nyilvánosan. Ahogy azt sem, hogy hosszabb távon ez hogyan lehetne az érdeklődök számára hasznos..
Esetleg ötletek? Volt már ilyen megfontolás?
...
Egyébként hasonló referencia összejövetelek, és azok megörökítése kapcsán készült ez a projekt, nem stúdióban, hanem otthoni zenehallgatói körülmények között (55 perc minta meghallgatható):
 
http://www.elusivedisc.com/JUN-FUKAMACH ... /LIMDX038/
Vélemény?
>

 
Érdeklődve olvastam el a két lemezjátszó összehasonlító tesztjét (?), de a végére az maradt meg bennem, hogy nem igazán van értelme pont ezeket összehasonlítani. A Technicset szerintem a hozzá hasonló árú Rega P3/P6, Marantz TT15S1 (amit talán a Clearaudio gyárt) stb. lemezjátszókkal érdemes összevetni, míg a high-end lejátszókat meg egymással kellene szembeállítani. Egy ilyen teszt nekem azt sugallja, hogy ezzel valamiképpen a magasra pozícionált high-end lemezjátszók "műszaki felsőbbrendűségét" szeretnék bizonygatni, viszont ez óhatatlanul azzal jár, hogy lesznek olyanok, akik az olcsóbb (de nem igazán olcsó, belépő szintű) berendezést minősítik jobbnak, holott ennek nem sok értelme van. Az igazi verseny az lenne, ha a két lemezjátszó hangját hasonlítanák össze vakteszten nagyobb létszámú és nagyon eltérő szintű rendszerekkel rendelkező hallgatósággal, biztos lennének vaskos meglepetések.

Avatar
Audio-Phil
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2012.10.29., hétf. 20:38
Értékelés: 22

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Audio-Phil »



Köszi,
ráérős a dolog, de már nézelődök, mert kicsit hiányzik az a tiszta meleghangú analóg recsegés

 
Amióta mosom a lemezeimet, sokkal kevésbé recsegnek! 

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



Az a gond hogy rendesen beszóltam a high-end audio-nak és ezt a high-end kereskedők nem igazán szeretik. De ez természetes. Egyébként a beírásom nem nekik szólt konkrétan és a felét félre is értették rendesen. Viszont a probléma valós. Elég sokan elégedetlenek, nem kimondottan a készülékekkel hanem az egész mai hifi irányzattal, értékrendekkel. Csak persze a többség mindezt nem írja le a fórumokba, érthető hogy miért.
 
NJ-nek köszönöm az összefoglalót. Viszont lenne egy kérdésem. Kik hol csinálták ezt a tesztet? Interneten elérhető valahol?

A hivatkozott Technics tesztről ennyi megosztható információm van. Nem kereskedelmi célból hozták össze, többségében gyártók vettek rajta részt... atma-sphere, saskia, triplanar, CAR, és analog DIY-erek, pl. S.Dobbins, aki számos lemezjátszó átalakítása mellett (Thorens, Technics, Garrard, Denon) gyártja és forgalmazza a Reed hangkarokat és a Technics SP-10 mk3 alapjaira konstruált Kodo the Beat nevű direkt hajtású lemezjátszót. A szószedet az enyém, az általam tudott, és kapott információk alapján. Nincs link.
 
Nem vettem magamra, de azzal szerintem (remélem) mindenki tisztában van, hogy nem vagyok kereskedő, nem voltam, és nem is leszek. Mindamellett részemről sincs semmi fenntartás. Sőőt. Ha nem lennének elhivatott és elismert kereskedők, káoszba fulladna a vevői szerviz. A high-end-ben biztosan. Látszik, ezzel itt kevesen vannak tisztában. Továbbmegyek, kereskedő ismerőseim, barátaim, nélkül nem hiszem, hogy valaha annyi készüléket megismerhettem, kipróbálhattam volna - nem beszélve a szervizeltetésükről, és adott esetben a cserék, vagy cserekészülékek biztosításáról. Dollárban 5 számjegyű készülékek, készülékekből álló láncok esetén, ez a hozzáállás nélkülözhetetlen. Aki egyszer (nagyot) hibázik, nem vevő orientált, csak pénz és bank orientált, attól elpártolnak.
 
Nézzetek utána pl. Nelson Pass termékei kapcsán a nevadai Renohifi (Mark Sammut) elismertségének. Nemrég egy Xs-150 monoblokk hibája kapcsán cseréltek azonnal egy komplett oldalt (erősítő plusz külső táp). Újonnan 65.000$ (de nem tudom darabja, vagy párja ), és nem kellett megvárni vagy kivárni a gyári szervizet!! Minden ismert fórumot figyelnek, maximálisan figyelembe veszik a vevői érdekeket, mindig el lehet érni őket, mindenre gyorsan reagálnak, sokszor Nelson Pass-t is közvetlenül bevonják, mindent megoldanak, és nem hivatkoznak BS dumákra, leterheltségre, pénzes megrendelőkre, piti kifogásokra. Aki nagy számokkal játszik, annak nagy elismertséggel kell játszania, egyébként ebben a "dszungelben nem zabál, hanem őt zabálják fel!" - ez idézet volt a Szállító 2 című filmből. Nekem tetszik.
És azt se felejtsük el, sokszor egy belenyúlós barkács is nagy károkat tud okozni.  
 
A high-end mottója, legyen az termék vagy szolgáltatás (de nagyon sok minden másé is az élet egyéb területein):
Minden addig jó, ameddig nem hallottunk (vagy láttunk, tapasztaltunk) jobbat. Ezt lehet utálni, vagy elfogadni.
MI alakítottuk ilyenre. (Csak nehogy kikérje ezt magának valaki.. )
 
zz7 korábbi hozzászólásai alapján elgondolkodtam azon, hogy a legfelső analóg szegmensből hozok Magyarországra. Nem lenne feltétlenül rossz egy referencia analóg láncot Magyarországon tudni. Amihez adott esetben bármit viszonyítani lehetne. De nem tudom, hogy ez hogyan működhetne nyilvánosan. Ahogy azt sem, hogy hosszabb távon ez hogyan lehetne az érdeklődök számára hasznos..
Esetleg ötletek? Volt már ilyen megfontolás?
...
Egyébként hasonló referencia összejövetelek, és azok megörökítése kapcsán készült ez a projekt, nem stúdióban, hanem otthoni zenehallgatói körülmények között (55 perc minta meghallgatható):
 
http://www.elusivedisc.com/JUN-FUKAMACH ... /LIMDX038/
Vélemény?
>


Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Válasz küldése

Vissza: “Hifi”