Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Lemezjátszó

Avatar
kozolov
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2008.01.17., csüt. 18:24
Értékelés: 27

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: kozolov »


Néhány fotót csinálhatnál a rendszeredről tanulság képpen.

Ilyen rendszert nem mindennap lát ám az ember! Még fotóról sem!
Tényleg érdekfeszítő lenne! (Bevallom, hogy szívesen el is pofátlankodnék egy Platine Verdiert Magyarországon megtekinteni!)

alfaati

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: alfaati »

 
 
""Sajnos, a hanglemez szorosabb mechanikai csatolása a tányérhoz általában komoly hátránnyal (is) jár. Kiegyensúlyozott hangú rendszerben az esetek legnagyobb részében nem válik be.""
 
 
 
BTA !!! lehet te biztos tapasztaltabb vagy e téren! DE...
 
...De hiába van ultra kiegyensúlyozott hangú rendszere az embernek, ha a lemezeinkben altalában van egy kis hullám, "kurfni", egy kis deformáció, vagy akár nagyobb...
 
Ha a leszorító tudja redukálni, minimalizálni, (szerintem egy ilyen vákumos cucc letudja szorítani a kis deformációval bíró lemezt is) a deformációt akkor elképzelheto, hogy jobb hatással van a leszorító a hang osszességére mint ha a deformálódott lemezunk a MAT-tól vagy akármilyen felulettol 1 milliméter magasak lebeg, vákumos leszorító nélkul. Vagy rosszúl gondolom? Kérlek segíts ki, vagy javíts már ki. Vagy magyarázd el hogy is van ez?
 
itt most a vákumos leszorító van reflektor fényben nem egy soft clamp, szóval légyszi most erre koncentrálj!

Avatar
arzachel
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2050
Csatlakozott: 2006.02.03., pén. 10:49
Értékelés: 678
Tartózkodási hely: Budapest

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: arzachel »


Ezen el lehet gondolkodni, mert most inkább elvi megoldásokról van szó, nem pedig ki mit szeretne belehallani az Ő általa favorizált LP játszó hangjába. 
Üdv: TJ.

Pontositanék: hogy mit szeretne belehallani az általa -finoman szólva- nem favorizált gép hangjába.
 
Üdvözöl a Balkán...

""...Kuzma is áttért a több motoros hajtásra, az eredményről lásd Arthur Salvatore oldalát. A Stabi Reference XL4-ben nem kevesebb, mint négy(!) motor ad nyomatékot a tányérnak és a megoldás létjogosultságának. Dehát ... a szlovén mekkmester egyszerűen nem érthet hozzá. Kíváncsian várom a sokat látott-halott Jani véleményét is erről a futóműről.""
 
na Ez a tökéletes patthelyzet!
SZVSZ ezzel az állással már nyugodtan el lehet menni Karácsonyozni!
 
multi motoros hajtás : nagytömegű tányér = 1:1
 
lehet Én sem tudtam volna jobb példát felhozni Franc Kuzmánál és design-jánál, pontosabban design-jainál...hoppá!
 
éppen a Raven példámon gondolkodtam, ami azért 'csonka' gondolat, mert a konstrukció eleve tömeges, tömeges tányérral, bár igaz single vagy multi motoros implementációval. Így nem a legjobb példa amikor 2 (hipo)tézist kellene megvédeni 1 példán belül, azaz egy konstrukciós megvalósításon belül...erre megment Tamás, és csak Köszönettel tartozom...
 
ugyanis, Én a magam módján kiegyezem a multi motoros hajtással, legyen...felőlem...legyen 2, vagy akkor inkább már 4...mint egy kívánságműsorban...pl. okért Kuzma mester még örülni is fog, hogy 1 azaz egy igazán jó motor ára helyett elkérhet 1,5-szer, vagy 2-szer, de inkább 3-szor annyit...De,
< és ez egy nagy DE! >
 
Engem sokkal jobban izgat az a tudat, hogy Franc Kuzma is tudja, amit többen tudnak, és ím Én is tudok, és majd ha esetlegesen meghallgatjátok akkor Ti is tudni fogjátok; miszerint & asszerint 22 kg-os, azaz
 
< huszonkettő kilogrammos alu-acryl kompozit tányérja van a Stabi XL-nek! >
 
summa summárum, folytassam?
 
 
vagy inkább kimondjátok, hogy Franc Kuzma mégiscsak balkáni Mekkmester?
 
(és tényleg üdvözöl a Balkán, mert valóban jó készülék!)
 
 
viszont végül Ez is csak akkor következetes 'ismeretközlés', ugyebár, ha a tömeges szerkezetű & nagy tányér tömegű (77/22) Stabi XL designját releváns körülmények között összevet(het)jük - mondjuk éppen kapóra jön - például a Stabi Reference kisebb tömegű tányér designjával (40/8) ... persze szonikálisan, és nem csak gépkönyvek leíratában, olvasatban...mint például a Voyd manual esete az érdeklődővel! :kiraly:
""sokat-látott halott Jani""...
jól megkapom a megjegyzéseimért, de bírom, viszont mentségemre legyen, Én megtettem & megteszem az aktuális szonikális összehasonlításokat, elhihetitek Franck Kuzma is úton-útfélen megteszi, és sokan mások szintén megteszik...
viszont megkérdezem, Ti?
 
vajon miben (lehet) jobb a Stabi XL szonikálisan mint a Stabi Reference?
vagy csak egyszerűen & divatosan "más"? ... persze, de miben?
nincs itt semmiféle belehallás & képzelgés Uraim, mert
definíció nélkül ez (sem) nem megy!
 
summa summárum (ezt is) folytassam?
 
...persze majd folytatom, mert a 4 motoros Kuzma implemetációról természetesen elmondom a véleményem!
 
 
ezúton megragadom az alkalmat, - utazásom miatt lehet nem lesz rá esély, - hogy Békés Boldog Karácsonyi Ünnepet kívánjak a Fórum tagságának!
 
üdvözlettel

Néhány fotót csinálhatnál a rendszeredről tanulság képpen.
Arzachel IC kábel
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft

LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


Ezen el lehet gondolkodni, mert most inkább elvi megoldásokról van szó, nem pedig ki mit szeretne belehallani az Ő általa favorizált LP játszó hangjába. 
Üdv: TJ.

Pontositanék: hogy mit szeretne belehallani az általa -finoman szólva- nem favorizált gép hangjába.
 
Üdvözöl a Balkán...:kiraly:

""...Kuzma is áttért a több motoros hajtásra, az eredményről lásd Arthur Salvatore oldalát. A Stabi Reference XL4-ben nem kevesebb, mint négy(!) motor ad nyomatékot a tányérnak és a megoldás létjogosultságának. Dehát ... a szlovén mekkmester egyszerűen nem érthet hozzá. Kíváncsian várom a sokat látott-halott Jani véleményét is erről a futóműről.""
 
na Ez a tökéletes patthelyzet!
SZVSZ ezzel az állással már nyugodtan el lehet menni Karácsonyozni!
 
multi motoros hajtás : nagytömegű tányér = 1:1
 
lehet Én sem tudtam volna jobb példát felhozni Franc Kuzmánál és design-jánál, pontosabban design-jainál...hoppá!
 
éppen a Raven példámon gondolkodtam, ami azért 'csonka' gondolat, mert a konstrukció eleve tömeges, tömeges tányérral, bár igaz single vagy multi motoros implementációval. Így nem a legjobb példa amikor 2 (hipo)tézist kellene megvédeni 1 példán belül, azaz egy konstrukciós megvalósításon belül...erre megment Tamás, és csak Köszönettel tartozom...
 
ugyanis, Én a magam módján kiegyezem a multi motoros hajtással, legyen...felőlem...legyen 2, vagy akkor inkább már 4...mint egy kívánságműsorban...pl. okért Kuzma mester még örülni is fog, hogy 1 azaz egy igazán jó motor ára helyett elkérhet 1,5-szer, vagy 2-szer, de inkább 3-szor annyit...De,
< és ez egy nagy DE! >
 
Engem sokkal jobban izgat az a tudat, hogy Franc Kuzma is tudja, amit többen tudnak, és ím Én is tudok, és majd ha esetlegesen meghallgatjátok akkor Ti is tudni fogjátok; miszerint & asszerint 22 kg-os, azaz
 
< huszonkettő kilogrammos alu-acryl kompozit tányérja van a Stabi XL-nek! >
 
summa summárum, folytassam?
 
 
vagy inkább kimondjátok, hogy Franc Kuzma mégiscsak balkáni Mekkmester?
 
(és tényleg üdvözöl a Balkán, mert valóban jó készülék!)
 
 
viszont végül Ez is csak akkor következetes 'ismeretközlés', ugyebár, ha a tömeges szerkezetű & nagy tányér tömegű (77/22) Stabi XL designját releváns körülmények között összevet(het)jük - mondjuk éppen kapóra jön - például a Stabi Reference kisebb tömegű tányér designjával (40/8) ... persze szonikálisan, és nem csak gépkönyvek leíratában, olvasatban...mint például a Voyd manual esete az érdeklődővel!
""sokat-látott halott Jani""...
jól megkapom a megjegyzéseimért, de bírom, viszont mentségemre legyen, Én megtettem & megteszem az aktuális szonikális összehasonlításokat, elhihetitek Franck Kuzma is úton-útfélen megteszi, és sokan mások szintén megteszik...
viszont megkérdezem, Ti?
 
vajon miben (lehet) jobb a Stabi XL szonikálisan mint a Stabi Reference?
vagy csak egyszerűen & divatosan "más"? ... persze, de miben?
nincs itt semmiféle belehallás & képzelgés Uraim, mert
definíció nélkül ez (sem) nem megy!
 
summa summárum (ezt is) folytassam?
 
...persze majd folytatom, mert a 4 motoros Kuzma implemetációról természetesen elmondom a véleményem!
 
 
ezúton megragadom az alkalmat, - utazásom miatt lehet nem lesz rá esély, - hogy Békés Boldog Karácsonyi Ünnepet kívánjak a Fórum tagságának!
 
üdvözlettel
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
nehai
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1647
Csatlakozott: 2009.02.17., kedd 13:23
Értékelés: 208
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: nehai »

De a Kuzma-nak nem 1kg-os a tányérja, tehát a 4motor ellenére nem tartják lényegtelennek a tehetetlenségi erőt sem.

Vendég

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Dehát a messzeföldön híres, zseniális magyar lemezjátszó-konstruktőr (AA HG) szerint a szlovén mekkmester egyszerűen nem érthet hozzá.
bta!
 
Eltévesztetted a Fórumot. Ha kötekedni, sértegetni akarsz, tedd azt egy másik Fórumon.
Itt szerintem a többiek kíváncsian várnák szakmai jellegű hozzászólásaidat.
 
Neked is Békés Boldog Karácsonyt!

Avatar
dixie-chicken
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4472
Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
Értékelés: 2172
Tartózkodási hely: Kistarcsa

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: dixie-chicken »


Arzachel ha olvasod!Megvettem az SME 3009 S2 kart. :kiraly: Szép hibátlan állapotú csak egy két imbusz csavarja kopott ezért nehéz kicsit meghuzkodni de nem lehetetlen. Lehet ilyen spéci csavarokat venni valahol?Meg kellene karbázis a Thorens 160-hoz,hogy rálehessen szerelni a kart.Láttam múltkor angol Ebay-en aluból szépet ha jól emlékszem 24fontért de most nincs.Lehetne ilyet valahol máshol is kapni?Vagy házilag kellene legyártanom?Találtam ilyen tervet ez alapján meglehetne csinálni csak nem tudom mennyire lehet ez is pontos 
Ilyen sablon kell a kar helyének a kijelölésére! Én nem tennék a Thorensre aluból kardeszkát, inkább valamilyen fát, rétegelt lemezt raknék, de ez szvsz...

Ilyen sablont honnan lehetne szerezni?

pl.bejelentkezel a vinylengine-re..pénzbe nem kerül,és minden file-t letölthetsz
 Thorens/SME 3009/Shure,Marantz,Tannoy
...az igazán jó zene,az Sokol rádión is jó.... :)

Vendég

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Arzachel ha olvasod!Megvettem az SME 3009 S2 kart. Szép hibátlan állapotú csak egy két imbusz csavarja kopott ezért nehéz kicsit meghuzkodni de nem lehetetlen. Lehet ilyen spéci csavarokat venni valahol?Meg kellene karbázis a Thorens 160-hoz,hogy rálehessen szerelni a kart.Láttam múltkor angol Ebay-en aluból szépet ha jól emlékszem 24fontért de most nincs.Lehetne ilyet valahol máshol is kapni?Vagy házilag kellene legyártanom?Találtam ilyen tervet ez alapján meglehetne csinálni csak nem tudom mennyire lehet ez is pontos 
Ilyen sablon kell a kar helyének a kijelölésére! Én nem tennék a Thorensre aluból kardeszkát, inkább valamilyen fát, rétegelt lemezt raknék, de ez szvsz...

Ilyen sablont honnan lehetne szerezni?

Vendég

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Vendég »


A lemezleszorítót és a Matot egyutt kell használni a leírás szerint. A leszorítóba két AA elem kell és valamilyen módon egy gombnyomásra kiszippantja a levegot a lemez és a MAT kozul. 
Vacuum stabilizer by Audio Technica

Sajnos, a hanglemez szorosabb mechanikai csatolása a tányérhoz általában komoly hátránnyal (is) jár. Kiegyensúlyozott hangú rendszerben az esetek legnagyobb részében nem válik be.

Vendég

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Ezen el lehet gondolkodni, mert most inkább elvi megoldásokról van szó, nem pedig ki mit szeretne belehallani az Ő általa favorizált LP játszó hangjába. 
Üdv: TJ.

Pontositanék: hogy mit szeretne belehallani az általa -finoman szólva- nem favorizált gép hangjába.
 
Üdvözöl a Balkán...

Vendég

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Vendég »


1. A három motor terhelése is egyenlőtlen.2. Szélsőséges esetben még az is elképzelhető, hogy az egyik motor energiájának egy része arra fordítódik, hogy a másik motort forgassa.

Az első állitás nyilván csak akkor lehet igaz, ha közös szíjon keresztül forgatják a tányért. Azonban egyrészt a gyakorlatban nincs hatalmas különbség, másrészt, miért is akkora probléma ez?
A második? Szerintem pont az efféle légből kapott állítás mondható agyrémnek. Miféle szélsőséges eset és hogyan jönne létre, miután a tányér felpörgött az üzemi fordulatszámra? A működés lényegének megértéséhez talán fel kéne eleveníteni a szíjhajtás slip-jéről tanultakat. Egyébként a Voydtól eltanulva többen is alkalmazzák. A Kuzma is áttért több motoros hajtásra, az eredményről lásd Arthur Salvatore oldalát. A Stabi Reference XL4-ben nem kevesebb, mint négy(!) motor ad nyomatékot a tányérnak és a megoldás létjogosultságának. Dehát a messzeföldön híres, zseniális magyar lemezjátszó-konstruktőr (AA HG) szerint a szlovén mekkmester egyszerűen nem érthet hozzá. Kíváncsian várom a sokat látott-halott Jani véleményét is erről a futóműről.

Avatar
tunerman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2391
Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
Értékelés: 1919
Tartózkodási hely: Tatabánya

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: tunerman »


NJ!
 
Az eredeti Voyd gyári ismertetőben szépen ki van elemezve a Te általad felvázolt probléma (kis tömeg/nagy tömeg a tányér esetében). Ott leírják, hogy az általuk kifejlesztett 3 motoros hajtás - 1 kg-os tányérral - megfelel egy hagyományos 75 kg-os tányérral müködő LP paramétereinek.
 
Ezen el lehet gondolkodni, mert most inkább elvi megoldásokról van szó, nem pedig ki mit szeretne belehallani az Ő általa favorizált LP játszó hangjába.
 
Üdv: TJ.
LP: Lurné J1 - Air Tangent 1B - Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 7242 PSE, CD: Philips CD100 trial run no NFB/V-FET, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster/SP-8, SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-3S V-MOS/SRX MKIII

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


pedig 3 motor 3 probléma, és a szíj/fonal/húr/szalag stb. illesztése sem egyszerű, de erről majd hosszabban később, Ünnepek után!

Igen, igen...!
 
Ez kb. olyan, mint ha egy kocsira minden kerekére egy motort kapcsolunk.
Hogyan biztosítható az egyenletes nyomaték elosztás? (az egyenes futás)
Sehogy!
A három motor terhelése is egyenlőtlen.
Szélsőséges esetben még az is elképzelhető, hogy az egyik motor energiájának egy része arra fordítódik, hogy a másik motort forgassa.
Szerintem egy agyrém ez a három motoros megoldás.
De marketing oldalról biztosan bevált megoldás.
Ha annyira működő képes lenne, többen alkalmaznák.

Azért én óvatosabban kezelném a 3 motoros meghajtás problémakörét..
A Voyd esetében PAPST szinkronmotorokat alkalmaznak, quartz vezérelt áramkörökkel meghajtva.
Az LP tányér meghajtása sem egy változós egyenlet, mert a tányér súlya, anyaga, csapágyazása, a szíj(AK) száma, kivitele, a motorok száma, tipusa - mind-mind meghatározó a kapott hangminőség szempontjából!
 
Az autós hasonlatra pedig azt válaszolnám, hogy a LEGÚJABB FEJLESZTÉSI ÍRÁNYVONAL szerint minden kerékagyba beépítenek egy-egy elektromotort... :baby:
 
Üdv: TJ.

háát ez az!
van itt aztán minden...quartz lock + több szinkron + mégtöbb szíj + így mégtöbb változó... az mégiscsak több hibafaktor, nem?
 
// csak tudnám miért akarnak egyes tervezők a Newton I. -el m-i-n-d-e-n-á-r-o-n versenyezni?? //
 
 
rakosgathatnak akárhova motorokat és elektronikát...Én régivágású gyerek vagyok, egy "big block" mindenekfelett - és legfőképpen 3 vagy 4 kisebb 'kutyaütő' motor helyett...akárcsak a jó öreg hátsó kerék hajtás!

viccet félretéve, a siker kulcsa a jó eredményhez (az igazán állandó sebességhez, ahol szó szerint nincsenek váltakozások) a nagy tömegű tányérok esetén a szíj hajtás (azaz fonál vs. húr), minimális szorítással vs. feszítéssel. A tehetetlenség tökéletesen elvégzi a feladatát (Newton I.) - és ezt jobban, vagy legalább ekvivalensen végzi mint a legjobb direkt összekapcsolás/ kontroller.
főleg minimális rezgéssel teszi, és szó szerint nincs sebesség váltakozás
(a motor/ kontroller szabályozások hatására, a gyorsulással vagy a lassulással együtt származtatott a szíj tehetetlen sebessége miatti szíj szorítás, stb.). Persze nagyon fontos fonal anyaga!
 
végülis 2 útja van, hogy jó állandó sebességet kapjunk:
 
1) alacsony tömegű tányér alacsony tehetetlenséggel, amit jó minőségű és magas forgatónyomatékú motorral/ +kontrollerrel hajtanak (megannyi példa a közvetlen hajtású -, dörzs hajtású -, illetve hibrid hajtású Denon, Sony, Luxman, EMT , stb. modellek által az 1970-es -, 1980-as évekből, és későbbről).
 
2) nagy tömegű tányér magas tehetetlenséggel és nagyon alacsony szorítású fonál hajtással.
 
 
Aki alacsony tömegű tányért szeretne, annak persze legyen...
de az nem fog a lehetőségek közelébe juttatni, a felvételben rejlő végső potenciálhoz, mégpedig az alacsony tömegű tányér belső rezonanciája miatt, indukálva magából a tracking eljárásból. Persze meg tudjuk próbálni lemezalátétekkel** csillapítani azt, stb. - és ez az amiért annyi TT-nek válik előnyére a "tuning" mat...De sajnos azok a TT-k nem adnak igazán dinamikus alsó regisztert, nincs elég 'levegő' a basszus hátárán, nincs valódi hajtás/ sebesség, hanem inkább sáros/ felrakódott és 'meleg' felső basszus. Jópárat jópárszor hallottam...
 
persze, sokan ezt szeretik! :kiraly:
 
másoknak pedig marad a "big block"...
 
 
** a bemutatott vintage AT pneumatikus és vákuum szukcessziós termékek - adott konstrukcióhoz illesztve - kategóriájukban jók!

Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

alfaati

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: alfaati »


A lemezleszorítót és a Matot egyutt kell használni a leírás szerint. A leszorítóba két AA elem kell és valamilyen módon egy gombnyomásra kiszippantja a levegot a lemez és a MAT kozul.
 
Vacuum stabilizer by Audio Technica


alfaati

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: alfaati »


Kicsit elszakadva a motoroktól, meghajtasoktól, tomeges konstrukcióktól figyelmetekbe szeretnék ajanlani valamit amit ma talaltam a neten.
 
Mivel már tobbszor is szóba kerult a lemez leszorítás itt és a Future table topikban is. Érdemes megnézni ezt a lemez leszorítót:
 
AT 665 BX


Avatar
tunerman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2391
Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
Értékelés: 1919
Tartózkodási hely: Tatabánya

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: tunerman »


pedig 3 motor 3 probléma, és a szíj/fonal/húr/szalag stb. illesztése sem egyszerű, de erről majd hosszabban később, Ünnepek után!

Igen, igen...!
 
Ez kb. olyan, mint ha egy kocsira minden kerekére egy motort kapcsolunk.
Hogyan biztosítható az egyenletes nyomaték elosztás? (az egyenes futás)
Sehogy!
A három motor terhelése is egyenlőtlen.
Szélsőséges esetben még az is elképzelhető, hogy az egyik motor energiájának egy része arra fordítódik, hogy a másik motort forgassa.
Szerintem egy agyrém ez a három motoros megoldás.
De marketing oldalról biztosan bevált megoldás.
Ha annyira működő képes lenne, többen alkalmaznák.

Azért én óvatosabban kezelném a 3 motoros meghajtás problémakörét..
A Voyd esetében PAPST szinkronmotorokat alkalmaznak, quartz vezérelt áramkörökkel meghajtva.
Az LP tányér meghajtása sem egy változós egyenlet, mert a tányér súlya, anyaga, csapágyazása, a szíj(AK) száma, kivitele, a motorok száma, tipusa - mind-mind meghatározó a kapott hangminőség szempontjából!
 
Az autós hasonlatra pedig azt válaszolnám, hogy a LEGÚJABB FEJLESZTÉSI ÍRÁNYVONAL szerint minden kerékagyba beépítenek egy-egy elektromotort...
 
Üdv: TJ.
LP: Lurné J1 - Air Tangent 1B - Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 7242 PSE, CD: Philips CD100 trial run no NFB/V-FET, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster/SP-8, SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-3S V-MOS/SRX MKIII

Vendég

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Vendég »


pedig 3 motor 3 probléma, és a szíj/fonal/húr/szalag stb. illesztése sem egyszerű, de erről majd hosszabban később, Ünnepek után!

Igen, igen...!
 
Ez kb. olyan, mint ha egy kocsira minden kerekére egy motort kapcsolunk.
Hogyan biztosítható az egyenletes nyomaték elosztás? (az egyenes futás)
Sehogy!
A három motor terhelése is egyenlőtlen.
Szélsőséges esetben még az is elképzelhető, hogy az egyik motor energiájának egy része arra fordítódik, hogy a másik motort forgassa.
Szerintem egy agyrém ez a három motoros megoldás.
De marketing oldalról biztosan bevált megoldás.
Ha annyira működő képes lenne, többen alkalmaznák.

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


Na ez a filozófia nagyszerű....csak a 3 motoros Voyd Reference mit szólna ehhez.A tányérja ugyanis csak 1 kg súlyú
 
Üdv: TJ.

TJ,
tiszteletem a Voyd és az AN megfelelő konstrukciói iránt... :kiraly:
és most csak röviden:
 
véleményem szerint a válasz mindig a motor minősége és nem a mennyisége, és a minőség sokszor drágább mint a mennyiség, ... bár érdekes de számottevő profiot termelnek a tisztelt gyártók a többmotoros implementációjukkal mint az egymotorossal...
bár hogyne érteném...
 
pedig 3 motor 3 probléma, és a szíj/fonal/húr/szalag stb. illesztése sem egyszerű, de erről majd hosszabban később, Ünnepek után!
 
U.I:
hasonlítottál már össze 1kg-os tányért nehéz tányérral jó installációkban? mert Én igen, és a véleményem alább, ami változatlan.
 
üdv.
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
tunerman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2391
Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
Értékelés: 1919
Tartózkodási hely: Tatabánya

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: tunerman »


Na ez a filozófia nagyszerű....csak a 3 motoros Voyd Reference mit szólna ehhez.
A tányérja ugyanis csak 1 kg súlyú
 
Üdv: TJ.
LP: Lurné J1 - Air Tangent 1B - Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 7242 PSE, CD: Philips CD100 trial run no NFB/V-FET, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster/SP-8, SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-3S V-MOS/SRX MKIII

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


Egyébként hihetetlen hogy nem lehet hifiről, különböző nézetekről egy magyar fórumon sem úgy értelmesen beszélgetni, hogy előbb utóbb ne kerüljön sor a jó magyar fajta személyeskedésekre.
na akkor zz7,
eredetileg el szerettem volna kerülni Ezt a típusú technikai hozzászólást, ami Azt igényli, hogy személyeskedés nélkül csak a tényekről beszéljünk...legyen, így Ünnepek előtt!

 
azért megjegyzem, a semminél egy kicsivel több információt adtam...csak mögé kell(ett volna) nézni/ látni. :baby:
két dologot kiemelnék, sorrendiség nélkül - és még csak nem is a hangkar+PU páros konstrukciójának alapvető fontosságát, problematikáját...mert Itt a-z-o-n-n-a-l megbuknak a DJ lemezjátszók! éés nemcsak a DJ lemezjátszók...
 
 
1) minél tökéletesebb mechanikus periferiális (földalatti) izoláció 1Hz rezonancia frekvencia alatt;
miért?
 
nos, ez nem kíván különösebb bizonyítást, mert a mikronos világ az elektronmikroszkópok és a teleszkóptechnika nanovilága is. A lehetséges legjobb izoláció az építési rezonanciáktól, a föld - akárcsak a levegő transzferálta vibrációktól az első & legfontosabb lépéskényszer. Az adott berendezések tökéletesen igazolják szükségességüket a munkaminőségük, mint felvételeik/ képeik tisztaságának az eredményeivel. És pont ugyanaz a "surrounding" okoz problémát a barázdakiolvasás szempontjából is mint pl. a mikroszkópok képélességének az esetében. És ez ne tévesszen meg minket, ez már nem igazán csak a lábak, az alátétek, és azok kombinációs trükkjeinek a világa...ez már a passzív és/vagy az aktív izolációs (kompr. levegős vagy hibrid rugós) platformok 1Hz és azalatti csillapítottságú világa...a nagy mikro seiki-k saját platformja, a platine verdier magnum, a walker proscenium, a rockport, a continuum, vagy akár a cotter B-1 saját platformjai, vagy az externális KI/kinetic system, a minus-K, a vibraplane, a halcyonyc, vagy a TMC stb. És az ár? ... ... ... túlárazottak? Persze, de eredendően akkor is drága a technológia ...
 
kérdésem csak annyi, hogy hallgatott már valaki ilyen & így installált TT-ken halkan vagy pont nagyon hangosan zenét? A két kritikus hangerő színvonal, ahol a 'mély fekete háttér' alacsony, és a mikrodinamikai tisztaság magas hangerőn azonnal & észrevehetően megmutatja magát!
és, hogy leszálljunk a földre...mindez miért fontos az alap és középkonstrukció esetében? nos egyszerűen azért, mert a 0.5-1Hz -et bár nem érik el a csillapítási karakterisztikájukkal...de fontos kérdés, hogy mennyire közelítik meg??
 
autós hasonlattal nézve a periferiális izolációt, amely hasonlatokat bár nem szeretem, de elfogadom, hasonlít a probléma az ABS, ASC, DTC esetéhez...lehet nélkülük "élvezetesen autózni"? Hogyne lehetne! Sokan élnek is a gyakorlattal! De & azonban kritikus esetekben fontos? Hogyne! Az érték és használat oldaláról nézve fontos a megítélésük? Hogyne!
 
megjegyzem, a DJ lemezjátszók Itt is megbuknak! éés nem csak a DJ lemezjátszók ... :kiraly:
 
 
2) a tömeges konstrukció és a tömeges (statikus) tányér;
miért?
 
nos a tányér nagyon, nagyon fontos eleme a lemezjátszó önálló konstukciójának, szinte az egyik legfontosabb. Miért is?
azért, mert a mattal együtt, vagy anélkül, az első azonnali LINK a cartridge és a kiolvasandó barázdafal kontaktusában.
így több információvesztés azonnali forrása a tányér. És nem pusztán onnan nézve, hogy a rezgési energia hatására mi történik a tányérral (azaz kummulál, disszipál vagy transzferál). Ugyanis itt egyszerű a képlet & elvárás, miszerint a tányér anyaga és szerkezete mindenek felett a kinetikus energiát a lehető leggyorsabban & leghatékonyabban alakítsa hővé, illetve fontosabb, hogy egyáltalán ne is jöjjön rezgésbe, aminek ugye két fő irányultsága lehet, a bearing oldaláról, és a lemez oldaláról a tracking-szülte vibráció miatt (a légnyomás miatti vibrációt és hatását most hagyjuk ki, mert ideális esetben szegregációval eliminálható). És ez a lemez-tracking oldaláról születő vibráció sokkal fontosabb elbírálás alá esik a minél nagyobb statikus tányér tömeg szempontjából!
 
...elgondolkodtunk már azon, hogy miért van mindig jóval testesebb, jóval megfogottabb, jóval részletezetteb de ugyanakkor jóval símább basszusa egy tömeges konstrukciójú és tömeges tányérral rendelkező lemezjátszónak, ... ? viszont akkor már nem, amikor egyébként tömeges konstrukciójú, de nem tömeges, hanem vákumszukcessziós a tányérja...? pl. Basis Debut?
van Itt esetleg Basis tulajdonos? Alátámaszthatná az egyébként kiváló TT némi basszus hiányosságát;
Itt ugyanis más & fontos energiák is vannak & szerepelnek.
 
megalkotható olyan matematikai modell ami megadja a lehetőségét annak, ahogy & amikor a tányér tömeg kapcsolatba hozható a stylus általa kibocsájtott energiaszint viszonyával, amíg az kiolvassa az információt a barázdából. természetesen ez mindig függ az adott PU felfüggesztésének az engedékenységétől.
tapasztalataim szerint az első kritikus pont körülbelül 10kg környéke. A második & utolsó akadály (szonikális) eliminálódása 30 kg körüli. E fölött már nyugodtak lehetünk afelől, hogy még a legmerevebb PU-ok sem bocsáthatnak ki elég energiát a tányérba, hogy 'provokálják' a tányér bármilyen rezgését, ami cserébe majd megváltoztat(hat)ja a kivont információt. Természetesen nem mindegy, hogy az a tömeg milyen anyagból, vagy anyagkombinációkból tevődik össze.
 
ez nagyon hasonló hatás, mint az alábbi szemléletes példa a biliárdasztaloknál:
a kép a következő:
adott egy-egy billiárdgolyó 2 asztalon, amely asztalokat ugyanazzal a szövettel fedték be, ugyanabban a szobában vannak - és mindkettő tökéletesen kiegyensúlyozott;
tény:
azon az asztalon, amely a szövet alatt vastagabb kőtállal konstruált, a labda tovább fog futtni;
azaz a labda feltételezhetően többet tart meg a forgási energiájából, ahogy a tömeg alatta sokkal nagyobb, így az nem vonja el azt az energiát - az eredmény tehát hosszabb futás...ahogy ez ismert és köztudott.
 
ugyanez alkalmazható a lemezjátszókra is:
tegyünk egy adott hangkar+PU kombinációt egy nehéz tányéros TT-re és észre fogjuk venni, - összehasonlítva egy könnyű tányéros TT-vel, - a kevesebb háttérzajt, a többlet levegőt és irányadó basszust, és - talán meglepően...- egy kissé hangosabb lejátszási szintet!
ezek közül a hatások közül mindegyiket nyugodtan (visszafelé) származtathatjuk abból a tényből, hogy az adott hangkar+PU kombináció jóval zavartalanabbul tudja végezni a 'munkáját', és megtartja az energiáját.
bármilyen matematikai terminológiának, ami megmagyarázná ezt a kapcsolatot, természetesen tartalmaznia kell a PU engedékenyégét, a tű barázdával érintkező polírozott felületét, a VTF-et, az effektív mozgó valós tömeget, a record nettó tömegét, az tányér és record érintkező felületét, - és nemkevésbé, a tányér súlyát.
 
 
összefoglava,
Én jó ötletnek tartom tehetetlenséget hozzáadni, -és ezáltal így növelni a sebesség stabilitását egy meghajtó rendszernek. Mindazonáltal - ez a hozzáadott dinamikus tömeg nem 'látható' a tű-felszereltséggel, ahogy ez csak a dinamikus része a meghajtó rendszernek.
ennél a modellnél mindenféleképpen szükségünk van a tál nyers & nettó tömegére. A hozzáadott tehetetlenség segít stabilizálni a sebességet - de ez nem segíti a tányérnak a tracking-szülte rezgések ellen irányuló konfrontációját. Ebben az esetben csak a record alatti tiszta statikus tömeg - tkp. maga a tányér - az ami számít.
 
 
ja igen, a DJ lemezjátszók Itt is megbuknak! éés nem csak a DJ lemezjátszók...

Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
Zodo
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 399
Csatlakozott: 2009.11.14., szomb. 23:43
Értékelés: 3

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: Zodo »


Pickup: ahogy az eladó is említette: Dual DMS 251S Erről a típusról, lehet tudni valamit?

Mivel ez volt az egyik legolcsóbb Dual hangszedő, talán érdemes lenne lecserélni majd, minimum egy AT95E-re.

Hátha így szól a legolcsobb Dual hangszedő akkor megtartom, hogy megmaradjon a lejátszó, eredeti állapota.
Tegnap sikerült megvásárolnom az első lemezemet ( Moby - Wait for me. ) és úgy hallom, hogy számomra tökéletessen megfelel a kapott hangkép.
 
Biztossan van vagy lehetne jobb is, de az én rendszeremhez képest, kíváló.
 

Avatar
arzachel
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2050
Csatlakozott: 2006.02.03., pén. 10:49
Értékelés: 678
Tartózkodási hely: Budapest

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: arzachel »


Sokszor láttam igy a gyári karral megegyező szögbe felszerelve SME kart.   Most akkor melyik?
A másik!

Tehár akkor végül is a kar talpát ferdén kell felszerelni a deszkára?A kar tengelyét meg elkel forgatni,hogy normális szögbe áljon mikor a karbakon van?

Mivel a túlnyúlást a kar előre-hátra tologatásával lehet beállítani, ezért kell a talpat így felszerelni! A kart a bakkal, és a lifttel együtt oda forgatod, ahova akarod...

Igen már látom az SME Shelljében nem lehet előre-hátra állitgatni a hangszedőt mert fix két furat van csak.

 
egyes SME konstrukciók "naívitása" - ha szabad ezt mondanom, - hogy a fixre gyártott lyukú headshellek konstruálásakor - legyen az akár az V-ös, - abban az ideában ringatták magukat a karok designerei, hogy minden PU tervező majd adott és egyetlen geometriai illesztéshez fogja konstruálni a tűit! Márpedig nem!
 


Az SME karoknál az egész kart lehet előre és hátra tologatni,így lehet a túlnyúlást beállítani.Ezért bármilyen hangszedőt bele lehet szerelni.
Arzachel IC kábel
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft

LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


Sokszor láttam igy a gyári karral megegyező szögbe felszerelve SME kart.   Most akkor melyik?
A másik!

Tehár akkor végül is a kar talpát ferdén kell felszerelni a deszkára?A kar tengelyét meg elkel forgatni,hogy normális szögbe áljon mikor a karbakon van?

Mivel a túlnyúlást a kar előre-hátra tologatásával lehet beállítani, ezért kell a talpat így felszerelni! A kart a bakkal, és a lifttel együtt oda forgatod, ahova akarod...

Igen már látom az SME Shelljében nem lehet előre-hátra állitgatni a hangszedőt mert fix két furat van csak.


ha elfogadtok egy gyakorlati és haladó tanácsot...
 
egyes SME konstrukciók "naívitása" - ha szabad ezt mondanom, - hogy a fixre gyártott lyukú headshellek konstruálásakor - legyen az akár az V-ös, - abban az ideában ringatták magukat a karok designerei, hogy minden PU tervező majd adott és egyetlen geometriai illesztéshez fogja konstruálni a tűit! Márpedig nem!
:kiraly:
ugyanis azok a karok, amelyek a gyárilag fixált és egyetlen hangszedő illesztési lehetőség (kiugrás és eltolt szög) miatt nem rendelkeznek az effektív hossz változtatásának a lehetőségével, azaz sem az overhang sem az offset angle nem változtatható, nem hangolhatóak az általános protractorokkal, amelyek 2 Null-pontosak, adott effektív karhosszakhoz készülnek, és feltételezik az adott állandó és mozdítatlan szerelési távolság mellett az overhang és offset angle változtatható illesztését.
 
jegyezzük meg: a karkonstrukció legfontosabb alaptétele a szerelési távolság, amelyből követketik majd a kiugrás és eltolt szög, és nem fordítva!
mi a megoldás?
 
csakis a kar és a PU adott paramétereiből, az adott pl. Baerwald egyenletekkel számított és ábrázolt, majd kemény felületre legyártott Ív/ Arc protractorokkal történő hangolás, és nem az effektív hossz változtatása a pivotnál (mert a kargeometria alaptétele szerint a szerelési távolság, azaz a stylus vs. spindle távolság, mindig fix), akármilyen szimpatikus és barátságosan kezelhető slot-pad is kínált a karhoz...ennél még az is jobb, ha esetlegesen - és számos példa van rá, saját felelősségre persze, - manuálisan oblongáljuk a lyukat az előírt overhang és eltolt szög eléréséhez...és ekkor már használhatóak a kész 2 Null-pontos protractorok.
 
megismétlem: nem azt tanácsolom, hogy bárki barkácsoljon, és eladhatatlanná tegyen egy kart, csak megemlítettem a modifikáció gyakorlati lehetőségét & jelentőségét.
 
olvasnivaló a gyakorlatról:
http://www.mintlp.com/best/sme%20tonearms.htm
http://www.galibierdesign.com/phpbb/vie ... p?f=6&t=75
 
aki esetleg szeretne áldozni a teljesen akkurátus SME beállításra, ajánlom írjon az alábbi címre (Yip), és egyedileg Neki elkészítik a saját hangkar+PU párosa Ív/Arc-protractorát:
mintLP@hotmail.com
 
általános ismertető:
http://mintlp.com/best.htm#impt

Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
arzachel
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2050
Csatlakozott: 2006.02.03., pén. 10:49
Értékelés: 678
Tartózkodási hely: Budapest

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: arzachel »


Bizony nagyon elszomorító az amit látok ill. olvasok ,ha néha-néha benézek ide a hifi topikba mint egyszerű olvasó ...
És valljuk be ,a szakmai színvonalnak -amelyért valóban érdemes lenne ide jönni erre a fórumra- egyáltalán nem használ ez a típusú mentalitás .


Itt legalább egy belinkelt internetoldalért nem tiltanak ki több hétre,esetleg örökre.
Arzachel IC kábel
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft

LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28

Online
Avatar
mishow
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4399
Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
Értékelés: 2231
Tartózkodási hely: Jászberény

Lemezjátszó

Hozzászólás Szerző: mishow »


Nem. Látom az üzletekben mennyi az LP arány a CD-vel szemben.

Nemrég Londonban jártam....egy belvárosi utcában egymást érik a lemezboltok....több ezer lemezzel,(LP)köztük a legújabb albumokkal

Igen, érdekesek ezek a párhuzamok......
Amikor 15 éve New Yorkban jártam, a bőröndöm roskadozott az itthon akkor még nyomokban sem található jazz CD-ktől.
Amikor tavaly nyáron Kanadában jártam, nem vettem egy darabot sem - nem volt mit és honnan :kiraly: minden lemezbolt csak játékokkal és filmekkel volt tele!

Válasz küldése

Vissza: “Hifi”