ELEX írta: ↑2024.01.25., csüt. 23:15
Visszatérve a videóra: kicsit inkorrekt 1:10 árarányú futóműveket összehasonlítani. Mindemellett a videó is enyhén hangsúlyozni akarta a drágább gép előnyét azzal, hogy hangosabb volt a felvétel. Arról nem is beszélve, hogy szándékosan el lehet vinni a hang karakterét a hangkar és a hangszedő beállításaival. Így akármit be lehet bizonyítani és az ellenkezőjét is.
Számomra zenehallgatás közben elsődleges, hogy semmiféle vizuális inger ne terhelje az agyamat, ne vonja a figyelmemet el a látvány. Sajnálatosan az OMA látványa elkeserítő. A tányér vibrálását egy percig nem tudnám elviselni, akárhogy is szól.
A TechDAS-t nagyon jól ismerem. Csodás futómű. A csendje, nyugalma, stabilitása lenyűgöző. Sokaknak, akik eddig mindenféle színezettségű "zenei" és "ritmikus" gépeket hallgattak nagyon furcsa lehet ez a tökéletesen letisztult hangzás.
A "zeneiségnek" említett valami mindig egy nem kívánt színezettséget takar, ami ráül a hangra. Hallgatni esetenként akár kellemes is lehet egy ilyen gépet, csak tisztában kell azzal lenni, hogy csalóval van dolgunk.
Együtt kell élni egy ilyen végtelenül letisztult hanggal, hogy utána minden más idegesítőnek hasson.
szerintem az eleje teljesen rendben van. DE!
A "zenei" megszólalás mára elcsépelté vált és mindenki ezt tűzi a cégérre. de mi is ez? mert minden,csak nem színezettség. Ezt lehet rendbe kellen tenni.
A zenereprodukció nem egy kilúgozott, "élethű" hangszerhangok katyvasza kell legyen, ettől vannak sokkal fontosabb dolgok. Az évente megrendezett tűzvédelmi oktatás jut erről eszembe, ahol miniden évben felteszik a nagy kérdést, miszerint hány feltétele van a tűz keletkezésének. és kórusban tolják,amit általánosban belénkvertek, hogy hááááááááááárrooom. És ekkor az oktató elmondja, hogy igen, 3: éghető anyag, gyulladási hőmérséklet és a tüzet tápláló gáz,egyszerűbben oxigén. és ekkor jövök én, hogy 4... néznek kerek szemekkel, majd lelövöm az egyszerű fizikai szükségletet, hogy ez térben(helyileg) és időben egyszerre legyen jelen. Hát a hifiben is ez a zene. Lehet ott bármi élethű (ami úgyse lesz soha,csak hasonlatos), ha azok térben és időben nincsenek egyszerre jelen. Ezek az idő és térbeli csúszások alkotnak aztán egy jó nagy katyvaszt, ami arra alkalmas, hogy hangokat hallgassunk rajta (nízd milyet ver a dob), csak zenét nem lehet. A zenereprodukcióban ezek a dolgok sokkal fontosabbak,mintsem kergetni a tökéletesen élethű hangszereket, adott esetben kilúgozott hangképpel, ahol nincs köztük meg a levegő, a koherencia. A nagyon felső végeken a két irány akár találkozhat is, de ott azért pengetni kell rendesen (már pénzt). Fentieket figyelembevéve, pl nem véletlen, hogy sokan, akik zenét akarnak hallgatni, inkább választanak egy egyutas hangsugárzót,annak minden korláta ellenére, mert ezeknél az időzítés sokkal pontosabb és a zene nem más, mint ritmus, sebesség és persze hangok egyvelege.
De igen, a hifiben két nagy félcsoport van. Az egyik fele inkább afféle technokrata és imád hangokat hallgatni, a másik fele olyan filozófikusabb alkat, aki a muzikalitást helyezik előtérbe. A két társaság természetesen kölcsönösen lesajnálja egymást, de az a lényeg, a saját bőrükben jól érzik magukat
De színezés. Az egy tonális jelenség, a fent leírtaknak ehhez semmi köze. Egyébként a videón (hangsúlyozom a videón, amit jól írtál,bármerre el lehet tolni) épp a második lemezjátszó színez. Loudnesses, de közben ezt a loudnesst torzítások teszik ütősebbé, de ez érződik a levegőtlen megszólaláson, az rossz időzítésen. Ez egy kilúgozott hang, amit persze nem nehéz elérni, hisz csak be kell vinni valami torzítást a rendszerbe,amit akár egy fordítva bedugott tápkábellel (vagy IC, de egy kicsit eltekert antiskating, bár az be van állítva) azonnal meg lehet oldani. De hasonlóan tudtam hazavágni a hangot, amikor damilokkal játszottam, mint hajtószíj (ami nem annyira rugalmas hajtást ad), aztán ha túl feszesre húztam, hifit kreált a zenegépből. Órákat tudtam azzal xarakodni, ha damilt cseréltem,hogy megtaláljam,azt a feszességet, ahol még nem feszül nagyon,de még kihajtja a fordulatot, de egy kis zavaró rezonanciát így is mindig átvitt a motorról. Aztán egyszer vettem 120Ft/méter D1mm kalapgumit kínomban és röhejes, de azzal jó lett, így megnyílt az út a lágyabb hajtógumik irányába a feszesebb hajtás felől.
ja, én se tudnám bámulni azokat a pöttyöket, bár valahol már írtam, kerüljön ez a gép bármibe. A hifin az összes ledet (ami nem sok van,általában az ON állást jelzi) nemes egyszerűséggel leragasztom fekete szigszalaggal, a CD kijelzője meg szerencsére kikapcsolható.
röviden
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu