Figyelem: a szabályzat 6.8.3.1 - es pontja alapján az adás vételi részen a "pü ment" és "válasz ment" jellegű hozzászólásokat törölni fogjuk, csakúgy mint a hely / posta adatok és ár nélkül feladott hirdetéseket.

Pc alapú audio lejátszás

Avatar
Elmo
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2009.09.09., szer. 08:30
Értékelés: 139
Tartózkodási hely: Regöly

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: Elmo »

Elmo írta:
2020.12.22., kedd 17:53
Az normális, hogy ha USB helyett az alaplapi SPDIF kimenetről megyek a DAC-ba akkor "megszűnik létezni" az ALSA és a Jack szoftveres kimenet? Windows-nál is így lehet? WASAPI, ASIO?
Ne válaszoljatok! Ezt a kérdést újra át kell gondolnom. :D

Avatar
Elmo
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2009.09.09., szer. 08:30
Értékelés: 139
Tartózkodási hely: Regöly

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: Elmo »

Az normális, hogy ha USB helyett az alaplapi SPDIF kimenetről megyek a DAC-ba akkor "megszűnik létezni" az ALSA és a Jack szoftveres kimenet? Windows-nál is így lehet? WASAPI, ASIO?

Avatar
robi20064
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1675
Csatlakozott: 2013.08.01., csüt. 18:07
Értékelés: 568

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: robi20064 »

Eleg sok mindent nem oktatnak mar manapsag az alapokkal, es ahogy irod nem talalkoznak veluk a mindennapok soran ezert nem is hallottak rola. Hogy ez most mennyire szomoru vagy konkret problema az mas kerdes. Valoszinu az egyszeri java es dotnet fejleszto eletere ez soha semmilyen hatassal nem lesz.

Online
Avatar
Aszpirin
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 3572
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 2344
Tartózkodási hely: Szár

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

robi20064 írta:
2020.12.22., kedd 13:12
Azt teljesen megertem hogy egy programozo a hata kozepere nem kivanja meg csak a little-big endianos problemakat sem, nem hogy az ennel komplexebbeket.
A programozók 99%-a nem találkozik little endian és a big endian közötti különbség okozta problémával. Sokan vannak, akik azt sem tudják, mit takar a két kifejezés, de programozók (ÉS ennél jóval durvább ismerethiánnyal is találkoztam már programozóknál, MSc diplomával). A vicc az, hogy ez az ismerethiány a legtöbb IT területen semmiféle problémát nem okoz.
  • Thorens 206 + Goldring 2200 + Pointe Record TS | Linn Unidisk 1.1 | Mac + CoreAudio Karuna + Wadia 121 → PrimaLuna ProLogue Premium → AudioPhysic Classic 10
  • Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon 5.0 + Alteco C1 + BKE DoubleGem
  • BlueSound Powernode2 → Dynaudio Audience 50

Avatar
robi20064
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1675
Csatlakozott: 2013.08.01., csüt. 18:07
Értékelés: 568

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: robi20064 »

sutemenyx írta:
2020.12.22., kedd 14:18
robi20064 írta:
2020.12.22., kedd 14:08
sutemenyx írta:
2020.12.22., kedd 13:01


Vicces lenne, ha ez projekt szintű döntés lenne. Nem hinném, hogy akárhol is a világon az egyik megbeszélés során arrol szavaznak, hogy na most akkor gagyi legyen a cucc, de stabil, vagy inkább beleteszünk mindent és majd lesz amilyen lesz.
...
Itt más faktorok játsznaka szerepet. Leginkább van egy feature set, amit szeretnének beletenni, és van egy céldátum amikor szeretnék hogy megjelenjen, merthiszen pénzből élnek ők is. Aztán ahogy halad vagy nem halad a fejlesztes, annak függvényében elkezdik megvágni a feature listát és tologatni a megjelenési határidőt. Ebbe az egészbe persze bele rondíthat a kiadó is, ha van. Illetve belerondítanak egyéb faktorok, pl a COVID helyzet is. Szerintem inkább ez utóbbinak a kivetülését láthatjuk a CP-n.
Termeszetesen nem ugy totenik hogy a PM vagy aktualis manager kozli hogy irjatok sok kodot es az sem baj ha szar lesz :D Kapnak valamilyen requirements-et vagy feature list-et meg hozza legtobbszor egy kicsit vagy nagyon irrealis hataridot, aztan kezdodhet a harc hogy vegul mi is lesz megvalositva es az mennyire lesz stabil/szep/jo/mukodokepes.

Ahhoz minimum egy belsos ember kellene hogy tudjuk mi tortent pontosan a CP eseteben, de biztosan nem ok nelkul ment a fel eves tologatas, es gyanitom hogy ha a CD Projekt-en mult volna csak, akkor ok nem eroltettek volna ezt az unnepi szezont sem. Ha tobb evet letoltal jatekfejlesztesben akkor ez szamodra biztosan nem meglepo.
Nem sokat, csak egy 18-at. :D
A CDP szerintem pont hogy erőltethette a megjelenést. Egy ilyen adventi időszak nagyon meg tudja tolni a letöltések számát. Erősen beszámíthatott volna egy ekkora cím sikeres megjelenése az éves eredménybe.
Az mar gombocbol is sok vagy hogy :)

Ha igy volt es ezt ok eroltettek akkor nagyon elszamoltak magukat. A preorder-bol osszejott 480 millio dollar, de a reszvenyek meg kapasbol estek kozel 30%-ot (~1.8 billio). Ez itt mar erosen off, terjunk vissza az audio lejatszashoz M1-en vagy Duna TV-n ;)

Online
Avatar
sutemenyx
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2151
Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
Értékelés: 460
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: sutemenyx »

robi20064 írta:
2020.12.22., kedd 14:08
sutemenyx írta:
2020.12.22., kedd 13:01
robi20064 írta:
2020.12.22., kedd 12:38


Ez egy projekt / termek szintu dontes hogy inkabb a feature-ok szamat toljak vagy mellette forditanak idot a minosegre - es meg neha a biztonsagra - is. Illetve ez lenne idealis esetben, de pl a jatekiparban ezt csak ritkan teheti meg egy fejleszto csapat mert a kiado diktal. A mostani Cyberpunk bughalmaz a tokeletes lekepzodese ennek.
Vicces lenne, ha ez projekt szintű döntés lenne. Nem hinném, hogy akárhol is a világon az egyik megbeszélés során arrol szavaznak, hogy na most akkor gagyi legyen a cucc, de stabil, vagy inkább beleteszünk mindent és majd lesz amilyen lesz.
...
Itt más faktorok játsznaka szerepet. Leginkább van egy feature set, amit szeretnének beletenni, és van egy céldátum amikor szeretnék hogy megjelenjen, merthiszen pénzből élnek ők is. Aztán ahogy halad vagy nem halad a fejlesztes, annak függvényében elkezdik megvágni a feature listát és tologatni a megjelenési határidőt. Ebbe az egészbe persze bele rondíthat a kiadó is, ha van. Illetve belerondítanak egyéb faktorok, pl a COVID helyzet is. Szerintem inkább ez utóbbinak a kivetülését láthatjuk a CP-n.
Termeszetesen nem ugy totenik hogy a PM vagy aktualis manager kozli hogy irjatok sok kodot es az sem baj ha szar lesz :D Kapnak valamilyen requirements-et vagy feature list-et meg hozza legtobbszor egy kicsit vagy nagyon irrealis hataridot, aztan kezdodhet a harc hogy vegul mi is lesz megvalositva es az mennyire lesz stabil/szep/jo/mukodokepes.

Ahhoz minimum egy belsos ember kellene hogy tudjuk mi tortent pontosan a CP eseteben, de biztosan nem ok nelkul ment a fel eves tologatas, es gyanitom hogy ha a CD Projekt-en mult volna csak, akkor ok nem eroltettek volna ezt az unnepi szezont sem. Ha tobb evet letoltal jatekfejlesztesben akkor ez szamodra biztosan nem meglepo.
Nem sokat, csak egy 18-at. :D
A CDP szerintem pont hogy erőltethette a megjelenést. Egy ilyen adventi időszak nagyon meg tudja tolni a letöltések számát. Erősen beszámíthatott volna egy ekkora cím sikeres megjelenése az éves eredménybe.

Avatar
robi20064
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1675
Csatlakozott: 2013.08.01., csüt. 18:07
Értékelés: 568

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: robi20064 »

sutemenyx írta:
2020.12.22., kedd 13:01
robi20064 írta:
2020.12.22., kedd 12:38
sutemenyx írta:
2020.12.22., kedd 11:57
A másik dolog, hogy azért ilyen béna minden szoftver, mert felgyorsult a szoftverkereskedelem és mindenki próbál az újításokkal minél hamarabb kijönni, kvázi pénzzé tenni. Ehhez tökéletes eszköz lett az internet alapú eladás, ami viszont magában hordozza az online frissítések lehetőségét is. Ha pedig már van ilyen, hát akkor nyugodtan ki lehet adni hibáktól hemzsegő szoftvert is, majd valamikor kijavítjuk, addig is dőlhet a lóvé. Na persze ez nagyon leegyszerűsített kép, de jórészt igaz. Azért akadnak fejlesztők, akik próbálnak ennek ellenére odafgyelni arra, hogy amit kiadnak abban lehetőség szerint ne legyen sok hiba. Illetve van a dolognak pozitiv hozadéka is. Könyű teríteni az alfa/béta verziokat, amikkel nagyobb rétegen lehet előtesztelni egy szoftvert, ráadásul jön visszajelzés is, tehát igényfelmérésre, a vásárlói érdekek figyelembevételére is alkalmas.

De ettől még az online frissítés lehetősége adott, és ezért már nincs kőbe vésve, hogy a master lemez elkészültekor a szoftvernek tökéletesnek kell lennie.
Ez egy projekt / termek szintu dontes hogy inkabb a feature-ok szamat toljak vagy mellette forditanak idot a minosegre - es meg neha a biztonsagra - is. Illetve ez lenne idealis esetben, de pl a jatekiparban ezt csak ritkan teheti meg egy fejleszto csapat mert a kiado diktal. A mostani Cyberpunk bughalmaz a tokeletes lekepzodese ennek.
Vicces lenne, ha ez projekt szintű döntés lenne. Nem hinném, hogy akárhol is a világon az egyik megbeszélés során arrol szavaznak, hogy na most akkor gagyi legyen a cucc, de stabil, vagy inkább beleteszünk mindent és majd lesz amilyen lesz.
...
Itt más faktorok játsznaka szerepet. Leginkább van egy feature set, amit szeretnének beletenni, és van egy céldátum amikor szeretnék hogy megjelenjen, merthiszen pénzből élnek ők is. Aztán ahogy halad vagy nem halad a fejlesztes, annak függvényében elkezdik megvágni a feature listát és tologatni a megjelenési határidőt. Ebbe az egészbe persze bele rondíthat a kiadó is, ha van. Illetve belerondítanak egyéb faktorok, pl a COVID helyzet is. Szerintem inkább ez utóbbinak a kivetülését láthatjuk a CP-n.
Termeszetesen nem ugy totenik hogy a PM vagy aktualis manager kozli hogy irjatok sok kodot es az sem baj ha szar lesz :D Kapnak valamilyen requirements-et vagy feature list-et meg hozza legtobbszor egy kicsit vagy nagyon irrealis hataridot, aztan kezdodhet a harc hogy vegul mi is lesz megvalositva es az mennyire lesz stabil/szep/jo/mukodokepes.

Ahhoz minimum egy belsos ember kellene hogy tudjuk mi tortent pontosan a CP eseteben, de biztosan nem ok nelkul ment a fel eves tologatas, es gyanitom hogy ha a CD Projekt-en mult volna csak, akkor ok nem eroltettek volna ezt az unnepi szezont sem. Ha tobb evet letoltal jatekfejlesztesben akkor ez szamodra biztosan nem meglepo.

Online
Avatar
Aszpirin
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 3572
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 2344
Tartózkodási hely: Szár

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

wittao írta:
2020.12.22., kedd 12:33
Valljuk be asztali gepnel nem sok jelentosege van az alacsony fogyasztasnak otthoni szinten.
Valljuk be, asztali gépet otthonra már leginkább csak a játékosok vesznek.
A környezetemben szinte mindenkinek laptopja van.
A laptopnál pedig bizony számít a fogyasztás.

Audiofil felhasználásra pedig igenis nagy a jelentősége - nincs szükség a szofisztikált és marhadrága passzív hűtésű házakra, ami olcsítja a dolgot, ez elvileg jó, nem? :D Ja, bocs :D
  • Thorens 206 + Goldring 2200 + Pointe Record TS | Linn Unidisk 1.1 | Mac + CoreAudio Karuna + Wadia 121 → PrimaLuna ProLogue Premium → AudioPhysic Classic 10
  • Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon 5.0 + Alteco C1 + BKE DoubleGem
  • BlueSound Powernode2 → Dynaudio Audience 50

Online
Avatar
sutemenyx
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2151
Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
Értékelés: 460
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: sutemenyx »

robi20064 írta:
2020.12.22., kedd 13:12
sutemenyx írta:
2020.12.22., kedd 12:55
robi20064 írta:
2020.12.22., kedd 12:34


Persze, nincs, tanits mester leborulok.gif

A Cell-t eredetileg harman fejlesztettek kozosen az IBM-el meg a Toshiba-val es nem csak a PS3-ba lett volna szanva. Az hogy ez igy alakult nem csak a Sony sara, de teny hogy a legnagyobbat talan ok szivtak vele. Akkoriban nem az ovek volt a legjobb fejlesztokornyezet sem a legkonnyebben programozhato architektura es ez a ketto mar eleg volt hogy az MS osszeszedje magat az elso Xbox utan (jobb IDE, Intel alapu architektura, konnyebb cross platform fejlesztes stb).

A Windows RT-s szenvedesbol szerencsere kimaradtam, es bizom benne hogy ez mar igy is marad.

Szokott menni? Egyelore meg senki sem csinalta meg ezt, de az Apple valoban mar evek ota ezen az uton halad es minden evben epitgeti ezt az elkepzelest aprankent, de hatarozottan. A mostani kozos ARM hatter az egyik utolso tegla ami kellett nekik ahhoz, hogy ugyan azok az applikaciok futhassanak tableten es desktopon is. Ettol fuggetlenul a fejlesztok meg el fognak tokolni a kulonbozo kepernyomeretekkel meg optimalizalassal, de ez legyen mar az o bajuk.
Nézd... a PS3-mal szerencsére már nem kellett szenvednem, mert az lett a döntés, de XBOX360-ra még portoltam. Ahogy később Apple OSX-re, iOS-re, Linuxra, SteamOS-ra, XBOXOne-ra és PS4-re is és ezek ráncfelvarrt változataira is. A Windows RT szintén el lett vetve, mert piacilag nem számottevő. Szóval ezekkel véletlenül pont eléggé képben vagyok. Az x360 sem volt fáklyásmenet, mert abban sem x86 architekturaju processzor van, hanem forditott bytesorrendű szavakat vár. Namost amikor alapvetően PC-s a fejlesztés évek óta, és jön egy ilyen, hogy na akkor forgassunk át minden betöltendő adatot úgy, hogy megforditjuk a bytesorrendet, akkor tudnak adodni problemak, raadasul nem is egyből kiderülősek.

A megjegyzésem, hogy az Apple-nek szokott menni pedig arra vonatkozik, hogy egyrészt annak idején meglépték a PowerPC-ről x86-ra váltást, és elég jól sikerült menedzselniuk a dolgot, ráadásul tök okosan és rendesen éveket hagytak a usereknek, hogy válthassanak az uj techre. Az iOS rendszerük tökéletesen működik, adott hardveren mindig a legoptimálisabban futó, legfelhasználóbarátabb oprencer, semmiféle kompatibilitási problémával még hirből sem talalkoztam. Ami van OSX-en és van iOS-en is, az biztosan működni fog. Pont.
Barmilyen architektura valtasnal voltak, vannak es lesznek problemak, sajnos mar csak ilyen ez a popszakma. Azt teljesen megertem hogy egy programozo a hata kozepere nem kivanja meg csak a little-big endianos problemakat sem, nem hogy az ennel komplexebbeket. Ahhoz hogy az ARM valodi alternativa legyen majd egy PS6 / XBOX akarmi szamara meg joval odebb van, es ott tovabbra is ugy latom hogy elonyben lesznek a magas orajelu sok magos megoldasok (ha nincs hutesbol fakado problema). Ha valamiert megis ugy dontenek hogy az ARM a tuti a kovetkezo generacional, akkor az egyszeri fejleszto max annyit tehet hogy anyazik egy sort es megbaratkozik a gondolattal.

Lassu valtas volt, de relativ jol megoldottak es az abbol fakado tapasztalatokat most hasznositani tudjak hogy redukaljak az idot amig foglalkozniuk kell majd a Rosetta2-vel. A biztosan mukodni fog talan egy picit eros kifejezes, de keves esetet leszamitva valoban nagyon stabil mindket platform, igaz ennek "ara" is van amit az ellentabor rendszeresen szeret felemlegetni, meg ugy is hogy az evek alatt morzsolodott rendesen ez a kulonbseg.
Nem az a probléma, hogy én nem kívánom a hátam közepére sem. Az csak egyéni probléma. Viszont az már nem egyéni probléma, hogy mindenki más is szív vele, ami miatt sokkal több potenciális hiba és kompatibilitási probléma adódik. Ez pedig már összességében okozhatja potenciális vásárlók, de akár meglévő felhasználók elfordulását is egy adott platformról. Na onnantól pedig erősen átkerül menedzsmenti és befektetői szintre a problémakör. Egy ilyen erős paradigmaváltás nagyon súlyos pénzekbe és akár fejekbe is tud kerülni egy ilyen cégnek, ha nem sikerül megfelelően lefolytatni az átállást. És történelmi adatok alapján a Microsoftnak ez rendekkel kevésbé megy jól, mint az Apple-nek.

Avatar
robi20064
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1675
Csatlakozott: 2013.08.01., csüt. 18:07
Értékelés: 568

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: robi20064 »

sutemenyx írta:
2020.12.22., kedd 12:55
robi20064 írta:
2020.12.22., kedd 12:34
sutemenyx írta:
2020.12.22., kedd 11:37


Úgylátom fogalmad sincs az egészről. A Sony konkrétan belerokkant a PS3-ba. Kevésen múlt, hogy bedőljön az egész vállalat, pedig van egy halom másik nyereséges divizio. Kitalálták, hogy majd tökjo lesz az a cell processzor meg a bluray.. hát nem lett. Senkit sem érdekelt, mert amire használni lehetett volna, na nem arra volt szükség. Nem véletlen, hogy a PS4-be inkább beletették az x86-os architekturat, hogy valaki hajlando is legyen rá fejlesztni. A microsoft is eljátszotta és a mai napig játsza a játékát a Windows és Windows RT verziokkal, amik hajlandoak az Arm alapu surface-en futni. Gyakorlatilag a mai napis senkit sem érdekel a Windows RT-re valo portolás. Az egy nagyon vicces megözelites, hogy majd te ugyanazt tudod csinalni a tableten mint windowson. Na nagyjából erre számítok az új ARM-mal kapcsolatban is.
Oke, hogy az Apple megcsinalja, de nekik ez valahogy jobban szokott menni.
Persze, nincs, tanits mester leborulok.gif

A Cell-t eredetileg harman fejlesztettek kozosen az IBM-el meg a Toshiba-val es nem csak a PS3-ba lett volna szanva. Az hogy ez igy alakult nem csak a Sony sara, de teny hogy a legnagyobbat talan ok szivtak vele. Akkoriban nem az ovek volt a legjobb fejlesztokornyezet sem a legkonnyebben programozhato architektura es ez a ketto mar eleg volt hogy az MS osszeszedje magat az elso Xbox utan (jobb IDE, Intel alapu architektura, konnyebb cross platform fejlesztes stb).

A Windows RT-s szenvedesbol szerencsere kimaradtam, es bizom benne hogy ez mar igy is marad.

Szokott menni? Egyelore meg senki sem csinalta meg ezt, de az Apple valoban mar evek ota ezen az uton halad es minden evben epitgeti ezt az elkepzelest aprankent, de hatarozottan. A mostani kozos ARM hatter az egyik utolso tegla ami kellett nekik ahhoz, hogy ugyan azok az applikaciok futhassanak tableten es desktopon is. Ettol fuggetlenul a fejlesztok meg el fognak tokolni a kulonbozo kepernyomeretekkel meg optimalizalassal, de ez legyen mar az o bajuk.
Nézd... a PS3-mal szerencsére már nem kellett szenvednem, mert az lett a döntés, de XBOX360-ra még portoltam. Ahogy később Apple OSX-re, iOS-re, Linuxra, SteamOS-ra, XBOXOne-ra és PS4-re is és ezek ráncfelvarrt változataira is. A Windows RT szintén el lett vetve, mert piacilag nem számottevő. Szóval ezekkel véletlenül pont eléggé képben vagyok. Az x360 sem volt fáklyásmenet, mert abban sem x86 architekturaju processzor van, hanem forditott bytesorrendű szavakat vár. Namost amikor alapvetően PC-s a fejlesztés évek óta, és jön egy ilyen, hogy na akkor forgassunk át minden betöltendő adatot úgy, hogy megforditjuk a bytesorrendet, akkor tudnak adodni problemak, raadasul nem is egyből kiderülősek.

A megjegyzésem, hogy az Apple-nek szokott menni pedig arra vonatkozik, hogy egyrészt annak idején meglépték a PowerPC-ről x86-ra váltást, és elég jól sikerült menedzselniuk a dolgot, ráadásul tök okosan és rendesen éveket hagytak a usereknek, hogy válthassanak az uj techre. Az iOS rendszerük tökéletesen működik, adott hardveren mindig a legoptimálisabban futó, legfelhasználóbarátabb oprencer, semmiféle kompatibilitási problémával még hirből sem talalkoztam. Ami van OSX-en és van iOS-en is, az biztosan működni fog. Pont.
Barmilyen architektura valtasnal voltak, vannak es lesznek problemak, sajnos mar csak ilyen ez a popszakma. Azt teljesen megertem hogy egy programozo a hata kozepere nem kivanja meg csak a little-big endianos problemakat sem, nem hogy az ennel komplexebbeket. Ahhoz hogy az ARM valodi alternativa legyen majd egy PS6 / XBOX akarmi szamara meg joval odebb van, es ott tovabbra is ugy latom hogy elonyben lesznek a magas orajelu sok magos megoldasok (ha nincs hutesbol fakado problema). Ha valamiert megis ugy dontenek hogy az ARM a tuti a kovetkezo generacional, akkor az egyszeri fejleszto max annyit tehet hogy anyazik egy sort es megbaratkozik a gondolattal.

Lassu valtas volt, de relativ jol megoldottak es az abbol fakado tapasztalatokat most hasznositani tudjak hogy redukaljak az idot amig foglalkozniuk kell majd a Rosetta2-vel. A biztosan mukodni fog talan egy picit eros kifejezes, de keves esetet leszamitva valoban nagyon stabil mindket platform, igaz ennek "ara" is van amit az ellentabor rendszeresen szeret felemlegetni, meg ugy is hogy az evek alatt morzsolodott rendesen ez a kulonbseg.

Online
Avatar
sutemenyx
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2151
Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
Értékelés: 460
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: sutemenyx »

Aszpirin írta:
2020.12.22., kedd 12:25
alto írta:
2020.12.21., hétf. 15:12
https://hvg.hu/tudomany/20201221_apple_ ... rosoft_arm

Na mint mondtam, a Microsoft is ARM alapú saját CPU-fog előrukkolni.
Már azt is mondtad, hogy pont a microsoft fog ARM-alapú processzort kidobni?
Egyébként nem kellett sokat várni a piac reakciójára, mindig ez van, ha az apple előáll valami "diszruptív" piaci paradigmaváltással, a többiek fejvesztve rohannak utána, hogy nehogy lemardjanak (lásd iOS -» Android, iPhone -» többi telefon, iPad -» többi tablet /pedig mennyit cikiztés elsőre, hogy csak egy nagy iPhone, nem más/, és ezek csak a tényleg paradigmaváltás-szintű nagy újítások, van még sok apróság...).

Azért kiváncsi vagyok erre a microsoft-os ARM próbálkozásra, mert az Apple-nek azért már elég sok tapasztalata van a saját ARM-architektúrákkal, és ez nem biztos, hogy az a tevékenység, ahová csak úgy hirtelen be lehet kontárkodni, és fél év alatt kész termékkel előállni... gondolom egyszerűen felvásárolnak valami tapasztalattal bíró nevesebb chiptervező bandát).
A Windows RT-k kapcsán és a saját Surface tabletjük okán, azért ott is van némi tapasztalat, de messze nem annyi, mint az Apple-nél. A microsoft azért van főleg gondban szerintem, mert náluk alapvető elvárás hogy mindenen is fusson.

Online
Avatar
sutemenyx
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2151
Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
Értékelés: 460
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: sutemenyx »

robi20064 írta:
2020.12.22., kedd 12:38
sutemenyx írta:
2020.12.22., kedd 11:57
A másik dolog, hogy azért ilyen béna minden szoftver, mert felgyorsult a szoftverkereskedelem és mindenki próbál az újításokkal minél hamarabb kijönni, kvázi pénzzé tenni. Ehhez tökéletes eszköz lett az internet alapú eladás, ami viszont magában hordozza az online frissítések lehetőségét is. Ha pedig már van ilyen, hát akkor nyugodtan ki lehet adni hibáktól hemzsegő szoftvert is, majd valamikor kijavítjuk, addig is dőlhet a lóvé. Na persze ez nagyon leegyszerűsített kép, de jórészt igaz. Azért akadnak fejlesztők, akik próbálnak ennek ellenére odafgyelni arra, hogy amit kiadnak abban lehetőség szerint ne legyen sok hiba. Illetve van a dolognak pozitiv hozadéka is. Könyű teríteni az alfa/béta verziokat, amikkel nagyobb rétegen lehet előtesztelni egy szoftvert, ráadásul jön visszajelzés is, tehát igényfelmérésre, a vásárlói érdekek figyelembevételére is alkalmas.

De ettől még az online frissítés lehetősége adott, és ezért már nincs kőbe vésve, hogy a master lemez elkészültekor a szoftvernek tökéletesnek kell lennie.
Ez egy projekt / termek szintu dontes hogy inkabb a feature-ok szamat toljak vagy mellette forditanak idot a minosegre - es meg neha a biztonsagra - is. Illetve ez lenne idealis esetben, de pl a jatekiparban ezt csak ritkan teheti meg egy fejleszto csapat mert a kiado diktal. A mostani Cyberpunk bughalmaz a tokeletes lekepzodese ennek.
Vicces lenne, ha ez projekt szintű döntés lenne. Nem hinném, hogy akárhol is a világon az egyik megbeszélés során arrol szavaznak, hogy na most akkor gagyi legyen a cucc, de stabil, vagy inkább beleteszünk mindent és majd lesz amilyen lesz.
...
Itt más faktorok játsznaka szerepet. Leginkább van egy feature set, amit szeretnének beletenni, és van egy céldátum amikor szeretnék hogy megjelenjen, merthiszen pénzből élnek ők is. Aztán ahogy halad vagy nem halad a fejlesztes, annak függvényében elkezdik megvágni a feature listát és tologatni a megjelenési határidőt. Ebbe az egészbe persze bele rondíthat a kiadó is, ha van. Illetve belerondítanak egyéb faktorok, pl a COVID helyzet is. Szerintem inkább ez utóbbinak a kivetülését láthatjuk a CP-n.

Online
Avatar
sutemenyx
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2151
Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
Értékelés: 460
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: sutemenyx »

robi20064 írta:
2020.12.22., kedd 12:34
sutemenyx írta:
2020.12.22., kedd 11:37
robi20064 írta:
2020.12.22., kedd 11:06
Latom keverednek itt az elmeletek es gondolatok rendesen :)

Egyreszt ott meg nem tartunk hogy a mostani M1 minden teren verne az i9-et, de 1-2 even belul realis alternativa lehet majd. Masodszor egyetertek alto-val hogy ha nem mernek valtani akkor megolik az innovaciot is. A konzoloknal is volt architektura valtas pl ps3->ps4 es a Sony nem rokkant bele, a fejlesztoknek volt vele extra szivas az elejen aztan megtanulatak jol kihasznalni az ujat is. Pont a konzervativ magatartas miatt vagyunk nagy reszt ma ott ahol, mind szoftver mind hardver teren. Se az Intel se a Microsoft nem merte soha bevallani hogy csinal egy 180-at es valamit teljesen mashogy csinal mint eddig mert feltek hogy elveszitik a piacuk jelentos reszet. Atmenetileg biztosan ez is lett volna, de igy a hosszabb tavu lehetosegek es celok is a hatterbe szorultak. A mostani M1 sem csodafegyver, de pont egy olyan irany a processzorok teren amire mar regen szuksege volt a vilagnak hogy ne csak a 150 mag 5Ghz 400W TDP fele lepegessunk.

Nem tisztem az MS-t vedeni, de semmivel sem irnak manapsag rosszabb kodot mint a nagy atlag, sot. Reszben azert van sok hibajavitas havi szinten mert az o platformjuk a legelterjedtebb es ezekben keresik a legtobben a kihasznalhato serulekenysegeket (mellesleg 2019-ben az Androidban volt a legtobb). A havi frissitesi ciklusukat pedig igen sok mas piaci szereplo csak tavolrol szemleli es a legtobben 90 nap alatt sem kepesek egy altalanos hibat javitani/QA-zni es eljuttatni a felhasznaloikhoz. Az hogy miert olyan ma egy Win10 amilyen az meg nagyreszt a fentebb emlitett kompatibilitasi okok miatt van.
Úgylátom fogalmad sincs az egészről. A Sony konkrétan belerokkant a PS3-ba. Kevésen múlt, hogy bedőljön az egész vállalat, pedig van egy halom másik nyereséges divizio. Kitalálták, hogy majd tökjo lesz az a cell processzor meg a bluray.. hát nem lett. Senkit sem érdekelt, mert amire használni lehetett volna, na nem arra volt szükség. Nem véletlen, hogy a PS4-be inkább beletették az x86-os architekturat, hogy valaki hajlando is legyen rá fejlesztni. A microsoft is eljátszotta és a mai napig játsza a játékát a Windows és Windows RT verziokkal, amik hajlandoak az Arm alapu surface-en futni. Gyakorlatilag a mai napis senkit sem érdekel a Windows RT-re valo portolás. Az egy nagyon vicces megözelites, hogy majd te ugyanazt tudod csinalni a tableten mint windowson. Na nagyjából erre számítok az új ARM-mal kapcsolatban is.
Oke, hogy az Apple megcsinalja, de nekik ez valahogy jobban szokott menni.
Persze, nincs, tanits mester leborulok.gif

A Cell-t eredetileg harman fejlesztettek kozosen az IBM-el meg a Toshiba-val es nem csak a PS3-ba lett volna szanva. Az hogy ez igy alakult nem csak a Sony sara, de teny hogy a legnagyobbat talan ok szivtak vele. Akkoriban nem az ovek volt a legjobb fejlesztokornyezet sem a legkonnyebben programozhato architektura es ez a ketto mar eleg volt hogy az MS osszeszedje magat az elso Xbox utan (jobb IDE, Intel alapu architektura, konnyebb cross platform fejlesztes stb).

A Windows RT-s szenvedesbol szerencsere kimaradtam, es bizom benne hogy ez mar igy is marad.

Szokott menni? Egyelore meg senki sem csinalta meg ezt, de az Apple valoban mar evek ota ezen az uton halad es minden evben epitgeti ezt az elkepzelest aprankent, de hatarozottan. A mostani kozos ARM hatter az egyik utolso tegla ami kellett nekik ahhoz, hogy ugyan azok az applikaciok futhassanak tableten es desktopon is. Ettol fuggetlenul a fejlesztok meg el fognak tokolni a kulonbozo kepernyomeretekkel meg optimalizalassal, de ez legyen mar az o bajuk.
Nézd... a PS3-mal szerencsére már nem kellett szenvednem, mert az lett a döntés, de XBOX360-ra még portoltam. Ahogy később Apple OSX-re, iOS-re, Linuxra, SteamOS-ra, XBOXOne-ra és PS4-re is és ezek ráncfelvarrt változataira is. A Windows RT szintén el lett vetve, mert piacilag nem számottevő. Szóval ezekkel véletlenül pont eléggé képben vagyok. Az x360 sem volt fáklyásmenet, mert abban sem x86 architekturaju processzor van, hanem forditott bytesorrendű szavakat vár. Namost amikor alapvetően PC-s a fejlesztés évek óta, és jön egy ilyen, hogy na akkor forgassunk át minden betöltendő adatot úgy, hogy megforditjuk a bytesorrendet, akkor tudnak adodni problemak, raadasul nem is egyből kiderülősek.

A megjegyzésem, hogy az Apple-nek szokott menni pedig arra vonatkozik, hogy egyrészt annak idején meglépték a PowerPC-ről x86-ra váltást, és elég jól sikerült menedzselniuk a dolgot, ráadásul tök okosan és rendesen éveket hagytak a usereknek, hogy válthassanak az uj techre. Az iOS rendszerük tökéletesen működik, adott hardveren mindig a legoptimálisabban futó, legfelhasználóbarátabb oprencer, semmiféle kompatibilitási problémával még hirből sem talalkoztam. Ami van OSX-en és van iOS-en is, az biztosan működni fog. Pont.

Igaz sokkal zártabb platform. Csak adott hardverkombinációk léteznek, és az AppStore-ba felkerülő alkalmazásokat is tesztelik/szűrik rendesen. Amig valamit le nem teszteltek rendesen és rá nem bólintanak, addig az nem jelenik meg a store-ban és máshogy meg nincs esélyed terjeszteni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sutemenyx 2020.12.22., kedd 13:04-kor.

Avatar
robi20064
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1675
Csatlakozott: 2013.08.01., csüt. 18:07
Értékelés: 568

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: robi20064 »

sutemenyx írta:
2020.12.22., kedd 11:57
A másik dolog, hogy azért ilyen béna minden szoftver, mert felgyorsult a szoftverkereskedelem és mindenki próbál az újításokkal minél hamarabb kijönni, kvázi pénzzé tenni. Ehhez tökéletes eszköz lett az internet alapú eladás, ami viszont magában hordozza az online frissítések lehetőségét is. Ha pedig már van ilyen, hát akkor nyugodtan ki lehet adni hibáktól hemzsegő szoftvert is, majd valamikor kijavítjuk, addig is dőlhet a lóvé. Na persze ez nagyon leegyszerűsített kép, de jórészt igaz. Azért akadnak fejlesztők, akik próbálnak ennek ellenére odafgyelni arra, hogy amit kiadnak abban lehetőség szerint ne legyen sok hiba. Illetve van a dolognak pozitiv hozadéka is. Könyű teríteni az alfa/béta verziokat, amikkel nagyobb rétegen lehet előtesztelni egy szoftvert, ráadásul jön visszajelzés is, tehát igényfelmérésre, a vásárlói érdekek figyelembevételére is alkalmas.

De ettől még az online frissítés lehetősége adott, és ezért már nincs kőbe vésve, hogy a master lemez elkészültekor a szoftvernek tökéletesnek kell lennie.
Ez egy projekt / termek szintu dontes hogy inkabb a feature-ok szamat toljak vagy mellette forditanak idot a minosegre - es meg neha a biztonsagra - is. Illetve ez lenne idealis esetben, de pl a jatekiparban ezt csak ritkan teheti meg egy fejleszto csapat mert a kiado diktal. A mostani Cyberpunk bughalmaz a tokeletes lekepzodese ennek.

Avatar
robi20064
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1675
Csatlakozott: 2013.08.01., csüt. 18:07
Értékelés: 568

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: robi20064 »

sutemenyx írta:
2020.12.22., kedd 11:37
robi20064 írta:
2020.12.22., kedd 11:06
Latom keverednek itt az elmeletek es gondolatok rendesen :)

Egyreszt ott meg nem tartunk hogy a mostani M1 minden teren verne az i9-et, de 1-2 even belul realis alternativa lehet majd. Masodszor egyetertek alto-val hogy ha nem mernek valtani akkor megolik az innovaciot is. A konzoloknal is volt architektura valtas pl ps3->ps4 es a Sony nem rokkant bele, a fejlesztoknek volt vele extra szivas az elejen aztan megtanulatak jol kihasznalni az ujat is. Pont a konzervativ magatartas miatt vagyunk nagy reszt ma ott ahol, mind szoftver mind hardver teren. Se az Intel se a Microsoft nem merte soha bevallani hogy csinal egy 180-at es valamit teljesen mashogy csinal mint eddig mert feltek hogy elveszitik a piacuk jelentos reszet. Atmenetileg biztosan ez is lett volna, de igy a hosszabb tavu lehetosegek es celok is a hatterbe szorultak. A mostani M1 sem csodafegyver, de pont egy olyan irany a processzorok teren amire mar regen szuksege volt a vilagnak hogy ne csak a 150 mag 5Ghz 400W TDP fele lepegessunk.

Nem tisztem az MS-t vedeni, de semmivel sem irnak manapsag rosszabb kodot mint a nagy atlag, sot. Reszben azert van sok hibajavitas havi szinten mert az o platformjuk a legelterjedtebb es ezekben keresik a legtobben a kihasznalhato serulekenysegeket (mellesleg 2019-ben az Androidban volt a legtobb). A havi frissitesi ciklusukat pedig igen sok mas piaci szereplo csak tavolrol szemleli es a legtobben 90 nap alatt sem kepesek egy altalanos hibat javitani/QA-zni es eljuttatni a felhasznaloikhoz. Az hogy miert olyan ma egy Win10 amilyen az meg nagyreszt a fentebb emlitett kompatibilitasi okok miatt van.
Úgylátom fogalmad sincs az egészről. A Sony konkrétan belerokkant a PS3-ba. Kevésen múlt, hogy bedőljön az egész vállalat, pedig van egy halom másik nyereséges divizio. Kitalálták, hogy majd tökjo lesz az a cell processzor meg a bluray.. hát nem lett. Senkit sem érdekelt, mert amire használni lehetett volna, na nem arra volt szükség. Nem véletlen, hogy a PS4-be inkább beletették az x86-os architekturat, hogy valaki hajlando is legyen rá fejlesztni. A microsoft is eljátszotta és a mai napig játsza a játékát a Windows és Windows RT verziokkal, amik hajlandoak az Arm alapu surface-en futni. Gyakorlatilag a mai napis senkit sem érdekel a Windows RT-re valo portolás. Az egy nagyon vicces megözelites, hogy majd te ugyanazt tudod csinalni a tableten mint windowson. Na nagyjából erre számítok az új ARM-mal kapcsolatban is.
Oke, hogy az Apple megcsinalja, de nekik ez valahogy jobban szokott menni.
Persze, nincs, tanits mester leborulok.gif

A Cell-t eredetileg harman fejlesztettek kozosen az IBM-el meg a Toshiba-val es nem csak a PS3-ba lett volna szanva. Az hogy ez igy alakult nem csak a Sony sara, de teny hogy a legnagyobbat talan ok szivtak vele. Akkoriban nem az ovek volt a legjobb fejlesztokornyezet sem a legkonnyebben programozhato architektura es ez a ketto mar eleg volt hogy az MS osszeszedje magat az elso Xbox utan (jobb IDE, Intel alapu architektura, konnyebb cross platform fejlesztes stb).

A Windows RT-s szenvedesbol szerencsere kimaradtam, es bizom benne hogy ez mar igy is marad.

Szokott menni? Egyelore meg senki sem csinalta meg ezt, de az Apple valoban mar evek ota ezen az uton halad es minden evben epitgeti ezt az elkepzelest aprankent, de hatarozottan. A mostani kozos ARM hatter az egyik utolso tegla ami kellett nekik ahhoz, hogy ugyan azok az applikaciok futhassanak tableten es desktopon is. Ettol fuggetlenul a fejlesztok meg el fognak tokolni a kulonbozo kepernyomeretekkel meg optimalizalassal, de ez legyen mar az o bajuk.

Online
Avatar
wittao
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4552
Csatlakozott: 2017.01.29., vas. 12:19
Értékelés: 2931
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: wittao »

En egy OEM elerheto architekturara varok, M1 szinten, alaplappal.
Azt szivesen osszeengednem 1-2 tesztre.
Valljuk be asztali gepnel nem sok jelentosege van az alacsony fogyasztasnak otthoni szinten.

Inkabb a technologiaban rejlo lehetosegre lennek kivancsi mit ad vajon.
Core Audio, TARALABS, PrimaLuna, STAX, Entreq
Elektroncsovek: PSVANE, GoldLion, TAD, JJ, EH, Sovtek, Shuguang

Audio blogom: https://wittaozeneszobaja.blog.hu
Core Audio: http://www.avx.hu/forum/viewforum.php?f=166
www.coreaudio.eu

Online
Avatar
Aszpirin
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 3572
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 2344
Tartózkodási hely: Szár

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

alto írta:
2020.12.21., hétf. 15:12
https://hvg.hu/tudomany/20201221_apple_ ... rosoft_arm

Na mint mondtam, a Microsoft is ARM alapú saját CPU-fog előrukkolni.
Már azt is mondtad, hogy pont a microsoft fog ARM-alapú processzort kidobni?
Egyébként nem kellett sokat várni a piac reakciójára, mindig ez van, ha az apple előáll valami "diszruptív" piaci paradigmaváltással, a többiek fejvesztve rohannak utána, hogy nehogy lemardjanak (lásd iOS -» Android, iPhone -» többi telefon, iPad -» többi tablet /pedig mennyit cikizték elsőre, hogy csak egy nagy iPhone, nem más/, és ezek csak a tényleg paradigmaváltás-szintű nagy újítások, van még sok apróság...).

Azért kiváncsi vagyok erre a microsoft-os ARM próbálkozásra, mert az Apple-nek azért már elég sok tapasztalata van a saját ARM-architektúrákkal, és ez nem biztos, hogy az a tevékenység, ahová csak úgy hirtelen be lehet kontárkodni, és fél év alatt kész termékkel előállni... gondolom egyszerűen felvásárolnak valami tapasztalattal bíró nevesebb chiptervező bandát).
  • Thorens 206 + Goldring 2200 + Pointe Record TS | Linn Unidisk 1.1 | Mac + CoreAudio Karuna + Wadia 121 → PrimaLuna ProLogue Premium → AudioPhysic Classic 10
  • Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon 5.0 + Alteco C1 + BKE DoubleGem
  • BlueSound Powernode2 → Dynaudio Audience 50

Online
Avatar
Aszpirin
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 3572
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 2344
Tartózkodási hely: Szár

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

asebestyen írta:
2020.12.22., kedd 11:29
Jaja, olyan ez a Windows 10, hogy nem lenne ez rossz, ha jó lenne. ;peace;
Ha egész őszinték akarunk lenni, azért a Windows10 az eddigi legtisztességesebben összerakott Windows. Minden elődje szarabb volt nála (talán kivéve a 7-est, amivel szintén kevés gond volt).
  • Thorens 206 + Goldring 2200 + Pointe Record TS | Linn Unidisk 1.1 | Mac + CoreAudio Karuna + Wadia 121 → PrimaLuna ProLogue Premium → AudioPhysic Classic 10
  • Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon 5.0 + Alteco C1 + BKE DoubleGem
  • BlueSound Powernode2 → Dynaudio Audience 50

Online
Avatar
sutemenyx
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2151
Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
Értékelés: 460
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: sutemenyx »

A másik dolog, hogy azért ilyen béna minden szoftver, mert felgyorsult a szoftverkereskedelem és mindenki próbál az újításokkal minél hamarabb kijönni, kvázi pénzzé tenni. Ehhez tökéletes eszköz lett az internet alapú eladás, ami viszont magában hordozza az online frissítések lehetőségét is. Ha pedig már van ilyen, hát akkor nyugodtan ki lehet adni hibáktól hemzsegő szoftvert is, majd valamikor kijavítjuk, addig is dőlhet a lóvé. Na persze ez nagyon leegyszerűsített kép, de jórészt igaz. Azért akadnak fejlesztők, akik próbálnak ennek ellenére odafgyelni arra, hogy amit kiadnak abban lehetőség szerint ne legyen sok hiba. Illetve van a dolognak pozitiv hozadéka is. Könyű teríteni az alfa/béta verziokat, amikkel nagyobb rétegen lehet előtesztelni egy szoftvert, ráadásul jön visszajelzés is, tehát igényfelmérésre, a vásárlói érdekek figyelembevételére is alkalmas.

De ettől még az online frissítés lehetősége adott, és ezért már nincs kőbe vésve, hogy a master lemez elkészültekor a szoftvernek tökéletesnek kell lennie.

Online
Avatar
sutemenyx
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2151
Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
Értékelés: 460
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: sutemenyx »

robi20064 írta:
2020.12.22., kedd 11:06
Latom keverednek itt az elmeletek es gondolatok rendesen :)

Egyreszt ott meg nem tartunk hogy a mostani M1 minden teren verne az i9-et, de 1-2 even belul realis alternativa lehet majd. Masodszor egyetertek alto-val hogy ha nem mernek valtani akkor megolik az innovaciot is. A konzoloknal is volt architektura valtas pl ps3->ps4 es a Sony nem rokkant bele, a fejlesztoknek volt vele extra szivas az elejen aztan megtanulatak jol kihasznalni az ujat is. Pont a konzervativ magatartas miatt vagyunk nagy reszt ma ott ahol, mind szoftver mind hardver teren. Se az Intel se a Microsoft nem merte soha bevallani hogy csinal egy 180-at es valamit teljesen mashogy csinal mint eddig mert feltek hogy elveszitik a piacuk jelentos reszet. Atmenetileg biztosan ez is lett volna, de igy a hosszabb tavu lehetosegek es celok is a hatterbe szorultak. A mostani M1 sem csodafegyver, de pont egy olyan irany a processzorok teren amire mar regen szuksege volt a vilagnak hogy ne csak a 150 mag 5Ghz 400W TDP fele lepegessunk.

Nem tisztem az MS-t vedeni, de semmivel sem irnak manapsag rosszabb kodot mint a nagy atlag, sot. Reszben azert van sok hibajavitas havi szinten mert az o platformjuk a legelterjedtebb es ezekben keresik a legtobben a kihasznalhato serulekenysegeket (mellesleg 2019-ben az Androidban volt a legtobb). A havi frissitesi ciklusukat pedig igen sok mas piaci szereplo csak tavolrol szemleli es a legtobben 90 nap alatt sem kepesek egy altalanos hibat javitani/QA-zni es eljuttatni a felhasznaloikhoz. Az hogy miert olyan ma egy Win10 amilyen az meg nagyreszt a fentebb emlitett kompatibilitasi okok miatt van.
Úgylátom fogalmad sincs az egészről. A Sony konkrétan belerokkant a PS3-ba. Kevésen múlt, hogy bedőljön az egész vállalat, pedig van egy halom másik nyereséges divizio. Kitalálták, hogy majd tökjo lesz az a cell processzor meg a bluray.. hát nem lett. Senkit sem érdekelt, mert amire használni lehetett volna, na nem arra volt szükség. Nem véletlen, hogy a PS4-be inkább beletették az x86-os architekturat, hogy valaki hajlando is legyen rá fejlesztni. A microsoft is eljátszotta és a mai napig játsza a játékát a Windows és Windows RT verziokkal, amik hajlandoak az Arm alapu surface-en futni. Gyakorlatilag a mai napis senkit sem érdekel a Windows RT-re valo portolás. Az egy nagyon vicces megözelites, hogy majd te ugyanazt tudod csinalni a tableten mint windowson. Na nagyjából erre számítok az új ARM-mal kapcsolatban is.
Oke, hogy az Apple megcsinalja, de nekik ez valahogy jobban szokott menni.

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2599
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 3137
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Jaja, olyan ez a Windows 10, hogy nem lenne ez rossz, ha jó lenne. ;peace;
Alces 6 | Audio-PC - Elementary OS - DeaDBeef - Roon | Core Audio Karuna Reference MK1 USB-SPdif konverter | Audio-gd Reference 10.32 dac/előfok | APS Aeon aktív monitorok | Supra kábelezés



 

Avatar
robi20064
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1675
Csatlakozott: 2013.08.01., csüt. 18:07
Értékelés: 568

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: robi20064 »

Latom keverednek itt az elmeletek es gondolatok rendesen :)

Egyreszt ott meg nem tartunk hogy a mostani M1 minden teren verne az i9-et, de 1-2 even belul realis alternativa lehet majd. Masodszor egyetertek alto-val hogy ha nem mernek valtani akkor megolik az innovaciot is. A konzoloknal is volt architektura valtas pl ps3->ps4 es a Sony nem rokkant bele, a fejlesztoknek volt vele extra szivas az elejen aztan megtanulatak jol kihasznalni az ujat is. Pont a konzervativ magatartas miatt vagyunk nagy reszt ma ott ahol, mind szoftver mind hardver teren. Se az Intel se a Microsoft nem merte soha bevallani hogy csinal egy 180-at es valamit teljesen mashogy csinal mint eddig mert feltek hogy elveszitik a piacuk jelentos reszet. Atmenetileg biztosan ez is lett volna, de igy a hosszabb tavu lehetosegek es celok is a hatterbe szorultak. A mostani M1 sem csodafegyver, de pont egy olyan irany a processzorok teren amire mar regen szuksege volt a vilagnak hogy ne csak a 150 mag 5Ghz 400W TDP fele lepegessunk.

Nem tisztem az MS-t vedeni, de semmivel sem irnak manapsag rosszabb kodot mint a nagy atlag, sot. Reszben azert van sok hibajavitas havi szinten mert az o platformjuk a legelterjedtebb es ezekben keresik a legtobben a kihasznalhato serulekenysegeket (mellesleg 2019-ben az Androidban volt a legtobb). A havi frissitesi ciklusukat pedig igen sok mas piaci szereplo csak tavolrol szemleli es a legtobben 90 nap alatt sem kepesek egy altalanos hibat javitani/QA-zni es eljuttatni a felhasznaloikhoz. Az hogy miert olyan ma egy Win10 amilyen az meg nagyreszt a fentebb emlitett kompatibilitasi okok miatt van.

Avatar
alto
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2909
Csatlakozott: 2007.08.09., csüt. 17:47
Értékelés: 846
Kapcsolat:

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: alto »

Indy írta:
2020.12.22., kedd 10:30
alto írta:
2020.12.22., kedd 10:07
sutemenyx írta:
2020.12.22., kedd 09:14


Igazán fantasztikus.., ismerve a microsoftot semmi nem lesz kompatibilis semmivel. Megszivatjak az osszes fejlesztot, arrol nem is beszelve hogy akkor biztos cserelik majd a következő generácios xboxban is a cpu-t. Ez a játékfejlesztésben vérszívás, mikor kitaláljàk, hogy uj cpu architekturat akarnak hasznalni.
Ilyen alapon be is lehetne tiltani mindenféle innovációt, az mindig fáj valakinek. Az ARM alapú M1 chip bizony lenyomja az Intel csúcs i9 CPU-ját, erre a Microsoft is kénytelen lépni valamit.
Tanulnának meg előbb rendes szoftvert írni. Így is tragikomédiába illik amit a frissítésekkel és a biztonsági résekkel művelnek.
Maximálisan egyetértek, nem véletlen, hogy évek óta nincs semmiféle Microsoft szoftver a gépemen. Ezzel együtt kénytelenek lesznek felszállni az ARM vonatra, ha nem akarnak az Intellel együtt eltűnni a sűllyesztőben.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275

Avatar
Indy
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2734
Csatlakozott: 2011.08.30., kedd 11:06
Értékelés: 1347
Tartózkodási hely: Győr
Kapcsolat:

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: Indy »

alto írta:
2020.12.22., kedd 10:07
sutemenyx írta:
2020.12.22., kedd 09:14
alto írta:
2020.12.21., hétf. 15:12
https://hvg.hu/tudomany/20201221_apple_ ... rosoft_arm

Na mint mondtam, a Microsoft is ARM alapú saját CPU-fog előrukkolni.
Igazán fantasztikus.., ismerve a microsoftot semmi nem lesz kompatibilis semmivel. Megszivatjak az osszes fejlesztot, arrol nem is beszelve hogy akkor biztos cserelik majd a következő generácios xboxban is a cpu-t. Ez a játékfejlesztésben vérszívás, mikor kitaláljàk, hogy uj cpu architekturat akarnak hasznalni.
Ilyen alapon be is lehetne tiltani mindenféle innovációt, az mindig fáj valakinek. Az ARM alapú M1 chip bizony lenyomja az Intel csúcs i9 CPU-ját, erre a Microsoft is kénytelen lépni valamit.
Tanulnának meg előbb rendes szoftvert írni. Így is tragikomédiába illik amit a frissítésekkel és a biztonsági résekkel művelnek.
Indulj el egy úton, én is egy másikon...

Avatar
alto
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2909
Csatlakozott: 2007.08.09., csüt. 17:47
Értékelés: 846
Kapcsolat:

Re: Pc alapú audio lejátszás

Hozzászólás Szerző: alto »

sutemenyx írta:
2020.12.22., kedd 09:14
alto írta:
2020.12.21., hétf. 15:12
https://hvg.hu/tudomany/20201221_apple_ ... rosoft_arm

Na mint mondtam, a Microsoft is ARM alapú saját CPU-fog előrukkolni.
Igazán fantasztikus.., ismerve a microsoftot semmi nem lesz kompatibilis semmivel. Megszivatjak az osszes fejlesztot, arrol nem is beszelve hogy akkor biztos cserelik majd a következő generácios xboxban is a cpu-t. Ez a játékfejlesztésben vérszívás, mikor kitaláljàk, hogy uj cpu architekturat akarnak hasznalni.
Ilyen alapon be is lehetne tiltani mindenféle innovációt, az mindig fáj valakinek. Az ARM alapú M1 chip bizony lenyomja az Intel csúcs i9 CPU-ját, erre a Microsoft is kénytelen lépni valamit.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275

Válasz küldése

Vissza: “Hifi”