A fórumon megszaporodott bot-ok miatt, teszt jelleggel bevezettünk egy "biztonsági kód" rendszert.
Amikor új posztot hoztok létre, be kell írni a téma alá az alatta lévő biztonsági kódot

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Avatar
hosszu
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.11.28., szer. 13:18
Értékelés: 1223

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: hosszu » 2016.01.03., vas. 20:56


Köszi a listát, engem még érdekelne, hogy egyes rendszerek hogy néztek ki, azaz mit mivel, és ezen belül melyik rendszerek ugrottak ki valamiért pozitív, ill. negatív irányban, és miért. :)


Valamiért mindegyik rendszeremet, készülékemet szerettem, azonban utólag "megvilágosodva" már nem választottam volna az alábbiakat:


Orion HS480 - katasztrofálisan rossz hang


MF A308CD - az ízlésemnek hosszútávon túlságosan hideg, rideg hangkép


Oracle Delphi MKV - az ára inkább a kinézetét mint az árát tükrözi


 


Legkedvesebb készülékem:


Musical Fidelity A100s, ami egy jubileumi kiadás - ha jól tudom, 25 darab készült belőle -, a cég tulajdonosának aláírásával.


 


Legrosszabb rendszerem:


Erre azt kell, hogy mondjam, az egyik lakásom!


Egy költözésem során hiába volt a régi és új zeneszobám azonos nagyságú, elrendezésű (ajtók, ablakok száma, helye), azonos berendezésű, az újban nem lehetett zenét hallgatni. Soha nem tudtam megfejteni, mi az oka, de elviselhetetlen volt a hangzás LP-ről, CD-ről egyaránt és nem a készülékek tehettek róla. El is adtam, ajándékoztam minden készülékemet, majd onnan elköltözve nulláról kezdtem felépíteni hangrendszeremet.


 


Legjobb rendszerem:


Ha nagyon mélyen "magamba nézek", akkor is azt kell, hogy mondjam, a mostani.


Bármilyen zenén sokáig hallgatható, soha sem fárasztó, jelenlétérzetet kelt akár jazz-klubról, akár operaházról van szó, ráadásul a progresszív rock még meg is gyomroz...


 


Valaha volt készülékeimből az "álomrendszer":


CD-játszó - mindenképpen a jelenlegi (Pro-Ject RS CD/DAC/tápegység)


Hangsugárzó - mindenképpen a jelenlegi (Magneplanar 1.7), esetleg az orosz Sztatik ha stabilan működne az elektronikája


Erősítő - vagy a mostani (MF6 500i), vagy az F25/19 elő-/végfok


LP-játszó - nem választanék, inkább az LP-gyűjteményemet cserélném CD-kre



Online
Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3513
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 1914

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: istvan01 » 2016.01.03., vas. 20:54



A gyári ajánlás úgy szólt - erre külön felhívták a figyelmet -, hogy Humbuster kizárólag a PPP előtt lehet(ett), így ez volt a sorrend.


Ma már egyik PS Audio készüléket sem használom.



ezt nem gyári ajánlás alapján, hanem tapasztalattal tettem a PPP után, előtte nem hatott, mivel PPP növelte meg a DC-t. Persz a DIY humbuster nem azonos a gyárival. A PPP kimenetén megjelenő többlet DC-t én kérdeztem PS audio forumon, meg akkor még ott dolgozó Juhász Attilától, de kikerülő választ kaptam, miközben én műszakilag megértettem az okát. Szóval kaptam egy csúnya maszatolást. /de tudni kell, a humbuster a hangra vajmi kevés, de inkább nemleges hatással van, abból is csak a toroidra/



Avatar
szabo_pitty
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1120
Csatlakozott: 2007.01.25., csüt. 20:20
Értékelés: 85

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: szabo_pitty » 2016.01.03., vas. 20:51


Nagyon jó ötlet, ez a topic.Szóval, régóta hifizek, de túl sok készülék, nem fordult meg nálam. Íme a lista, amire emlékszem.


 


Erősítő:


 


Unitra ASW-303


Saba MI-150


AIWA XA-003


Yamaha AX-492


Yamaha DSP-A5


 


A két Yamaha, a mai napig szolgál.


 


Magnók:


 


Philips N2534


Akai CS-F12 kettő is volt belőle


Akai CS-F21


AIWA AD-F260


AIWA AD-R450


Yamaha K-560 


Yamaha KX-390


 


A két Yamaha, a mai napig szolgál, ha nem is napi rendszerességgel.


 


CD-lejátszók:


 


Yamaha CDX-390 (Megvan, de nincs használva, sajnálom eladni.)


Marantz CD5000 (Jelenleg, ezt használom.)


Philips CDR-770 (Megvan, de ritkán van használva.)


Volt két Technincs is, rövid ideig, egy SL-PG570 és egy SL-PG440A, illetve, egy Kenwood DP-1080.


 


Tuner:


 


Yamaha TX-492, az első és ezidáig, egyetlen.


 


Analóg lemezjátszó:


 


Technics SL-BD2 


 


Hangsugárzók:


 


Videoton DC2050E


Yamaha NS-G40


Jamo S606 5.0 szett + Jamo SW505E (Jelenlegi szett.)


 


Fejhallgató:


 


AKG K44


 


 


 


Erősítő: Yamaha AX-492, DSP-A5, Hangfal: Front: Jamo S606, Center: Jamo S60CEN, Háttér: Jamo S60SUR, Sub: Jamo SW505E, Magnódeck: Yamaha KX-390, K-560, CD: Marantz CD5000, Tuner: Yamaha TX-492, LP: Technics SL-BD2, DVD: Pioneer DV-300, VHS: Thomson VPH 6950, TV: LG42LF652V, Hangfal kábel: Monitor Atmos Air 309 Cu, IC: Neotech KHS-154


Avatar
earforce
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5466
Csatlakozott: 2009.01.21., szer. 00:18
Értékelés: 1700

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: earforce » 2016.01.03., vas. 20:30


Kiváló ötlet a topik  :smile32:


Megpróbálom összeszedni, ha nem is 100%-os pontossággal, de ahogy emlékszem:


 


Hangkártyák/DAC-ok: 


PC speaker :D


ESS Audiodrive


Terratec 24/96


Styleaudio összes


HiVox Lupus Junior


HRT Music Streamer II


HiVox Suricata 16/44 &192/24


HVox Lupus 1.1


Musical Fidelity M1


 


CD játszók:


Pioneer PD-5700


Technics SL PG380A


Technics SL PG480A


Technics SL PG570A


Musical Fidelity CD2


 


Tunerek:


Sony ST-S120


Fisher FM7000


Musical Fidelity T1


 

Erősítők:


Philips music center


Panasonic music center


Samsung music center


Sony TA-F235


NAD 302


Jungson JA66R


Heed Canopus


Musical Fidelity Rainbow + Typhoon * 2


Musical Fidelity F15+F22


 


Fejhallgatók:


Technics RPF-880


AKG K-301


Sennheiser HD570


Goldring DR150


AKG K450


AKG K550


AKG K701


Sennheiser PX100-II


Sennheiser HD201


Grado SR80


Sennheiser HD218


Beyerdynamic DT235


Sennheiser HD545


Sennheiser HD580


Beyerdynamic DT990 Edition 300ohm


Sennheiser HD800


Sennheiser HD600


 


Fejhallgató erősítők:


Musiland SVDAC05


Musiland Monitor 03US


Fatman iTube


Edirol UA101


AVA HP01


DIY OTL


 


Hangsugárzók:


Videoton AB1010


Wharfedale Valdus 200


Polkaudio RTi6


SoundArt W2


Dynaudio Audience 40


Quad 11L Ebony


Chario Lynx


Chario Academy Millennium I.


Magneplanar MG12


 


Sub-ok:


REL Q100E


REL Q50


REL T2


 


 


SYNOLOGY|DUNE|METRUM|MUSICAL FIDELITY|MAGNEPAN|REL

Avatar
goodman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1014
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 19:54
Értékelés: 381
Tartózkodási hely: Győr

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: goodman » 2016.01.03., vas. 20:25


Köszi, ezt is nagyon jó volt olvasni, de hosszúnak feltett kérdéseimre Tőled is örömmel olvasnék valami választ pár sorban ha van kedved hozzá. :)


 


Természetesen van kedvem hozzá.


 


A listák elején szereplő Videoton, Tesla, Orion készülékek és hangsugárzók abban az időben sokat jelentettek számomra.  Ma már persze csak nosztalgiával gondolok rájuk.


A következő a Technics korszak volt. Komplett tornyot sikerült összeállítanom belőlük, aztán azon belül cserélődtek a készülékek. Akkoriban nagyon menőnek gondoltam. A zenei ízlésem ekkor szint kizárólag az elektronikus (trance, house, prog house, prog trance...) műfajokra koncentrálódott, néha egy kis pop-rock.


Valamikor '97-98 táján kezembe akadt egy Sztereó Magazin, benne olyan készülékekkel, márkákkal amiről előtte még soha, vagy csak nagyon ritkán hallottam. Egyre jobban kezdett érdekelni ez a világ. Az újságot innen kezdve rendszeresen megvettem, kiegészítve a Hifi Piaccal. Minél többet olvastam, ismerkedtem a fogalmakkal, annál gyakrabban gondoltam arra, hogy ideje lenne összeállítani egy kezdő rendszert. Erre 2000-ben került sor, amikor újonnan megvettem az Onky A 9211 - Technics SL-PG 770 - B&W DM 601 S1 triót. Büszkén és kíváncsian vittem haza őket. Aztán a nagy várakozásnak és reménykedésnek csalódás lett a vége. Így utólag már tudom, hogy egyrészt nem voltak igazán összeillők, másrészt pedig még én nem voltam megérve erre. Innen egy jó ideig nem történt semmi. Az újságokat továbbra is beszereztem, rendületlenül olvastam, szívtam magamba az információkat. Időközben szép lassan a zenében is változások álltak be. Egyre jobban kezdtek kikopni az addig hallgatottak, helyükbe lépett az akusztikus, vokális zene, illetve kezdett belépni az életembe a jazz. Innentől lassan de biztosan alakultak a dolgok. Készülékek, hangsugárzók jöttek mentek. Volt amikor kényszerűségből, volt amikor kíváncsiságból és volt amikor azért, mert nem tetszett.


Kiemelni az alábbiakat szeretném.


 


Ezek tetszettek a legjobban:


 


 


Denon PMA 560 - Magnat Vintage 120


 


ION Obelisk 3 - Royd Sapphire


 


Magnum IA 170 - Royd Coniston


 


KEL 84 D.I.Y. csöves - Castle Knight 3


 


és természetesen a jelenlegi, de ez most épp átalakulóban van.


 


 


Ami nem nagyon fogott meg :


 


Onkyo A 9211 - B&W DM 601 S1


 


Musical Fidelity E10 - Royd Coniston R


 


Rotel RA 01 - Linn Index


Mission Cyrus One - Micromega Logic - Breeze Audio AK4490 USB DAC + Breeze Audio Ultra Linear PSU - Kenwood KX-7030 - HP PC (Win10-JRiver25 - Tidal) - Marantz Imperial 7

Vendég

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2016.01.03., vas. 20:13


A rendszereimben közös pont többnyire, hogy vintage JBL köré épültek studio kábelezéssel. A kábeleket sosem misztifikáltam túl, a márkahűségem pedig a mai napig nem múlt el. 


 


 


1. PC-> Hivox Lupus DAC -> Denon PMA 320 -> Tannoy 603. 


Kis szobában egy szerethető rendszer. Nem túl hivalkodó, és kicsit szürke volt. Mondjuk elég rég volt :)


 


2. PC -> valamiféle studio dac -> HK 655 -> JBL L26


Tannoy után furcsa volt a JBL nyílt, nagyvonalú megszólalása. Mivel az álmom egy igazi studio JBL volt így mennie kellett. 


 


3. Sony CDP-x303ES -> Crown DC 300 -> JBL 4312


Sokáig nem volt meg. Visszatekintve a fő problémát a 4312 okozta. A hangzás túlzottan dúrva volt így együtt. További probléma, hogy akkor még azt hittem a passzív előfok jó megoldás, mert ugye nem szól bele aktív elem a láncba :)


 


4. HK HD 990 -> Crown DC 300 -> JBL L16


Semmi extra. Hallgatható, részletező, steril de elég semmitmondó rendszer. Együtt lehet vele élni, de nagy élményt nem adott. Átmeneti megoldás volt. 


 


5. HK HD 740 -> Sony TA-F700ES -> JBL L20T


Kellemes meleg hangzású rendszer. Sokáig nem volt meg, mert az L20T kicsi a szobámba, de játéknak nagyon jó volt. 


 


6. Parasound DAC 1100 -> HK Citation 17 -> JBL 6290 -> JBL 4311 WX


Újra stúdió vonal, ami már jól is szólt. Aztán haverom elkunyerált a 4311-et. Azóta is boldogan hallgatja, én pedig továbbléptem. 


 


7. Parasound DAC 1100 -> HK signature előfok -> JBL 6260 -> JBL L166


Abszolút továbblépés. Az HK signature jobb előfok, mint a régi citation. Sokkal. A JBL L166 is egy klasszisokkal jobb hangfal a 4311-nél. 


 


9. ugyan az a rendszer, csak időközben vettem egy JBL 4411-et ami a mai napig megvan. Pontosabb, részletezőbb hang az L166-nál. Vérbeli stúdió hangfal. 


 


 


10. Mindig is építeni akartam egy erősítőt így építettem: 


Csövesített philips cd -> Diy OTL csöves -> JBL 4411


Szerettem, de hamar rájöttem, hogy tetőtérben nyáron nem buli OTL-t üzemeltetni. 10 perc után vert a víz, így kénytelen voltam megválni tőle :( :(


 


11. Parasound vonal. Nagy teljesítmény, nagy hang, de kis hangerőn döglött, és semmitmondó volt. 


Nem érte meg az árát. 


Parasound dac 1000 -> HP 850 előfok HCA 1200 II végfok -> JBL 4411


 


12. Jelen. Aláírásomban látható vintage rendszer. Még nem dőlt el, hogy a JBL S99, 4411 marad, vagy egy teljesen más doboz jön helyettük. Bármi előfordulhat. Jelenleg 4 órás váltásokban hallgatom a két hangfalat :D


 


 


Meg még jött-ment sok minden ami olykor kritikán aluli eredmény hozott pl. exposure JBL 4411 páros :)



Avatar
petig1
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 632
Csatlakozott: 2013.03.24., vas. 19:31
Értékelés: 88

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: petig1 » 2016.01.03., vas. 20:11

Hű de jó ez a topic! Örülök neki,hogy idetaláltam.Éjszaka megírom az én botladozásaimat.

Ne terjessz rólam hazugságot,cserében én sem terjesztem rólad az igazságot."Gordon Gekko"

Ha azt gondolod,hogy meg tudod csinálni,vagy ha azt,hogy nem tudod,mindkét esetben igazad van." Henry Ford"

Nincsen sem jó,sem rossz.Csak a gondolat teszi azzá" Shakespeare"


Avatar
hosszu
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.11.28., szer. 13:18
Értékelés: 1223

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: hosszu » 2016.01.03., vas. 19:51



A Humbustert a PPP előtt. vagy után használod?


Én magam fabrikáltam humbustert, de a PPP után pakoltam. A PPP maga is képes enyhén növelni a DC komponenst. Ezt könnyű lemérni, PPP nélkül közvetlenül falba dugva nincs DC, PPP-val pedig megjelenik. Ezt a DC-t nem könnyű kézi műszerrel mérni, de ha van nagy toroid trafód, az hamar kimutatja a DC-t hangos búgással.



A gyári ajánlás úgy szólt - erre külön felhívták a figyelmet -, hogy Humbuster kizárólag a PPP előtt lehet(ett), így ez volt a sorrend.


Ma már egyik PS Audio készüléket sem használom.



Vendég

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2016.01.03., vas. 19:43


Köszi Kimber ezt a topicot. Jó olvasni. :smile32:


 


Nem is tudom mennyi készülékem volt az elmúlt 10 évben. :)


 


2006-ban majdnem Heed Obelisk erősítővel kezdtem. Most pedig az van. Már akkor jó irányba kacsingattam..... Sajnos sok volt a tanulópénz. :rolleyes:


 


ui. goodman remélem tettszik az Ion Obelisk 2. Örülök, hogy jó helyre került!

 

Avatar
kimber
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 4278
Csatlakozott: 2006.02.06., hétf. 14:22
Értékelés: 1840
Tartózkodási hely: Pestszentlőrinc

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: kimber » 2016.01.03., vas. 19:27



Íme az én listám. Ahogy emlékszem, a sorrend időrendileg is megfelel. A kiemeltek a jelenlegi rendszerem elemei. Kábelekre és egyéb kiegészítőkre nem térnék ki.


 


Erősítők:



  • Videoton RA6363S receiver (ebből több is)

  • Technics receiverek és hm erősítők (a típusszámokra már nem nagyon emlékszem)

  • Onkyo  A 9211

  • Denon  PMA 560

  • NAD  C325 Bee

  • Jungson  JA 66

  • Musical Fidelity  E10

  • Sugden  A25

  • Luxman  R1500 receiver

  • NAD 310

  • ION Obelisk 3

  • Mission Cyrus Two + PSX

  • Rotel  RA 01

  • A&R Arcam Alfa

  • NAD 3020 B

  • QED  A 240CD

  • KEL 84 D.I.Y. csöves

  • Pioneer  A 400x

  • ION Obelisk 2                                


 


CD lejátszók:



  • Aiwa  XC 300

  • Technicsek garmadája (SL-P 100-tól az SL-PG 770-ig)  

  • Sony  CDP 470

  • Marantz CD 57 mkII

  • Harman Kardon  DVD 39

  • Denon  DVD 1930

  • Harman Kardon  HD 980

  • Cyrus  DAD 1  

  • Harman Kardon HD 990

  • Philips CD 618

  • Luxman  D 351

  • Pioneer  PD 7700 (jelenleg eladósorban)

  • udio Innovation Alto CT1  (hamarosan érkezik)


 


Hangsugárzók:



  • Tesla

  • Videotonok, Orion

  • Jamo Studio 105

  • B&W  DM 601 S1

  • Yamaha  NSG 40 mkII

  • Magnat Vector 22

  • Magnat Vintage 120

  • T+A  Triton TR2

  • Acoustic Research Status S20 

  • Gale  4i Se 

  • Mb Quart QL 10C

  • B&W  DM 305

  • Royd  Coniston R

  • Rega  Kyte

  • Mission  762i

  • Mission  M71

  • Ortofon  P15

  • Linn  Index

  • JPW  Sonata

  • Acoustic  Energy  Aegis Evo 1 

  • Royd S apphire

  • Royd  Minstrel

  • Royd  Coniston

  • JPW  Sonata

  • Castle  Knight 3 

  • Celestion  Ditton 15 

  • Tannoy  Mercury V1

  • JPW  Sonata


 


Lemezjátszók:



  • Tesla  NZC  150 

  • Tesla  NZC  431

  • Marantz  (a típusára már nem emlékszem)

  • Pioneer  PL 200

  • Dual  501

  • Omnitronic  BD 1520

  • Sansui  SR 4040

  • Thorens  TD 280 mkII

  • C.E.C.  BD 1000


 


Ezeken a készülékeken kívül, volt még jó pár magnóm és tunerem. Nem akarom külön felsorolni őket.       



Köszi, ezt is nagyon jó volt olvasni, de hosszúnak feltett kérdéseimre Tőled is örömmel olvasnék valami választ pár sorban ha van kedved hozzá. :) 



Avatar
kimber
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 4278
Csatlakozott: 2006.02.06., hétf. 14:22
Értékelés: 1840
Tartózkodási hely: Pestszentlőrinc

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: kimber » 2016.01.03., vas. 19:26



Hifi-s evolúcióm készülékcsoportonként időbeni sorrendben - amikre emlékeztem.


 


Lemezjátszók:


RFT Ziphona Granat 216


Tesla NC420


Tesla/NAD 5120


Dual 505/3


Oracle Alexandria MKIII


Oracle Delphi MKV


 


CD-játszók:


NAD ???


Micromega DUO


Copland CDA-266


Primare CD31


Musical Fidelity A308 CD


Pro-Ject CD Box RS


 


DAC-ok:


Musical Fidelity Digilog


Musical Fidelity X24-K


Pro-Ject DAC Box RS


 


Tunerek:


Orion ST240


Videoton RA3101


Musical Fidelity T1


 


Hangsugárzók:


Videoton szélessávú


Videoton Minimax


Orion HS200


Orion HS480


Videoton Preludium


Radiotechnika S30


StandArt 2


Statik - orosz elektrosztatikus


Spendor BC1


Triangle Minimum


Triangle Scalene 2


Magneplanar 1.4


Sonus Faber Electra Amator 2


Magneplanar MMG


Audiostatic ESH50


Shahinian Compass


Magneplanar 1.7


 


Integrált erősítők:


Videoton Prometheus


Unitra Mercury


Denon PMA320


Musical Fidelity B1


Musical Fidelity A100


Primare I30


Musical Fidelity M6 500i


 


Előerősítők:


Musical Fidelity Pre 3B


Musical Fidelity MX


Musical Fidelity MVX


Musical Fidelity F25


 


Végerősítők:


Musical Fidelity P170


Musical Fidelity Typhoon


Musical Fidelity F16


Musical Fidelity F19


 


Képlemezjátszók:


Pioneer CLD 990


Sony MDP 850


 


DVD-játszók:


Primare DVD-26


Primare DVD-26 HDMI


 


HM-erősítők:


Proton hm-processzor (hídba kapcsolt monó MF végfokokkal)


Denon DHT 1311


NAD T757


 


HM-hangsugárzók:


Celestion F-sorozat, REL T5


 


Egyéb elektronikák:


Triangle Goliath aktív frekvenciakorrektor


Audio Agile Clear CD, Audio Agile Clear 3 F hálózatiszűrők


PS Audio Humbuster egyenáram-leválasztó


PS Audio PPP 


 


Időnként utólag bevallottam magamnak, hogy "rossz irányba" mentem, de alapvetően mindig, minden készülékemen szerettem zenét hallgatni. Boldal jelöltem jelenlegi rendszerem elemeit.


Amennyiben valamelyik készülék, régen volt összeállítás, vagy a "mit, miért", bővebben érdekel titeket, szívesen írok róla.



Köszi a listát, engem még érdekelne, hogy egyes rendszerek hogy néztek ki, azaz mit mivel, és ezen belül melyik rendszerek ugrottak ki valamiért pozitív, ill. negatív irányban, és miért. :)



Avatar
goodman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1014
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 19:54
Értékelés: 381
Tartózkodási hely: Győr

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: goodman » 2016.01.03., vas. 19:11


Íme az én listám. Ahogy emlékszem, a sorrend időrendileg is megfelel. A kiemeltek a jelenlegi rendszerem elemei. Kábelekre és egyéb kiegészítőkre nem térnék ki.


 


Erősítők:


  • Videoton RA6363S receiver (ebből több is)

  • Technics receiverek és hm erősítők (a típusszámokra már nem nagyon emlékszem)

  • Onkyo  A 9211

  • Denon  PMA 560

  • NAD  C325 Bee

  • Jungson  JA 66

  • Musical Fidelity  E10

  • Sugden  A25

  • Luxman  R1500 receiver

  • NAD 310

  • ION Obelisk 3

  • Mission Cyrus Two + PSX

  • Rotel  RA 01

  • A&R Arcam Alfa

  • NAD 3020 B

  • QED  A 240CD

  • KEL 84 D.I.Y. csöves

  • Pioneer  A 400x

  • ION Obelisk 2                                

 


CD lejátszók:


  • Aiwa  XC 300

  • Technicsek garmadája (SL-P 100-tól az SL-PG 770-ig)  

  • Sony  CDP 470

  • Marantz CD 57 mkII

  • Harman Kardon  DVD 39

  • Denon  DVD 1930

  • Harman Kardon  HD 980

  • Cyrus  DAD 1  

  • Harman Kardon HD 990

  • Philips CD 618

  • Luxman  D 351

  • Pioneer  PD 7700 (jelenleg eladósorban)

  • udio Innovation Alto CT1  (hamarosan érkezik)

 


Hangsugárzók:


  • Tesla

  • Videotonok, Orion

  • Jamo Studio 105

  • B&W  DM 601 S1

  • Yamaha  NSG 40 mkII

  • Magnat Vector 22

  • Magnat Vintage 120

  • T+A  Triton TR2

  • Acoustic Research Status S20 

  • Gale  4i Se 

  • Mb Quart QL 10C

  • B&W  DM 305

  • Royd  Coniston R

  • Rega  Kyte

  • Mission  762i

  • Mission  M71

  • Ortofon  P15

  • Linn  Index

  • JPW  Sonata

  • Acoustic  Energy  Aegis Evo 1 

  • Royd S apphire

  • Royd  Minstrel

  • Royd  Coniston

  • JPW  Sonata

  • Castle  Knight 3 

  • Celestion  Ditton 15 

  • Tannoy  Mercury V1

  • JPW  Sonata

 


Lemezjátszók:


  • Tesla  NZC  150 

  • Tesla  NZC  431

  • Marantz  (a típusára már nem emlékszem)

  • Pioneer  PL 200

  • Dual  501

  • Omnitronic  BD 1520

  • Sansui  SR 4040

  • Thorens  TD 280 mkII

  • C.E.C.  BD 1000

 


Ezeken a készülékeken kívül, volt még jó pár magnóm és tunerem. Nem akarom külön felsorolni őket.       


Mission Cyrus One - Micromega Logic - Breeze Audio AK4490 USB DAC + Breeze Audio Ultra Linear PSU - Kenwood KX-7030 - HP PC (Win10-JRiver25 - Tidal) - Marantz Imperial 7

Online
Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3513
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 1914

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: istvan01 » 2016.01.03., vas. 18:41



Egyéb elektronikák:


Triangle Goliath aktív frekvenciakorrektor


Audio Agile Clear CD, Audio Agile Clear 3 F hálózatiszűrők


PS Audio Humbuster egyenáram-leválasztó


PS Audio PPP



A Humbustert a PPP előtt. vagy után használod?


Én magam fabrikáltam humbustert, de a PPP után pakoltam. A PPP maga is képes enyhén növelni a DC komponenst. Ezt könnyű lemérni, PPP nélkül közvetlenül falba dugva nincs DC, PPP-val pedig megjelenik. Ezt a DC-t nem könnyű kézi műszerrel mérni, de ha van nagy toroid trafód, az hamar kimutatja a DC-t hangos búgással.



Avatar
hosszu
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.11.28., szer. 13:18
Értékelés: 1223

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: hosszu » 2016.01.03., vas. 17:57


Hifi-s evolúcióm készülékcsoportonként időbeni sorrendben - amikre emlékeztem.


 


Lemezjátszók:


RFT Ziphona Granat 216


Tesla NC420


Tesla/NAD 5120


Dual 505/3


Oracle Alexandria MKIII


Oracle Delphi MKV


 


CD-játszók:


NAD ???
Micromega DUO
Copland CDA-266
Primare CD31
Musical Fidelity A308 CD
Pro-Ject CD Box RS


 


DAC-ok:
Musical Fidelity Digilog
Musical Fidelity X24-K
Pro-Ject DAC Box RS

Tunerek:
Orion ST240
Videoton RA3101
Musical Fidelity T1


 


Hangsugárzók:


Videoton szélessávú


Videoton Minimax
Orion HS200
Orion HS480
Videoton Preludium
Radiotechnika S30
StandArt 2
Statik - orosz elektrosztatikus
Spendor BC1
Triangle Minimum
Triangle Scalene 2
Magneplanar 1.4
Sonus Faber Electra Amator 2
Magneplanar MMG
Audiostatic ESH50


Shahinian Compass
Magneplanar 1.7

Integrált erősítők:
Videoton Prometheus
Unitra Mercury
Denon PMA320
Musical Fidelity B1
Musical Fidelity A100
Primare I30
Musical Fidelity M6 500i

Előerősítők:
Musical Fidelity Pre 3B
Musical Fidelity MX
Musical Fidelity MVX
Musical Fidelity F25

Végerősítők:
Musical Fidelity P170
Musical Fidelity Typhoon
Musical Fidelity F16
Musical Fidelity F19


 


Képlemezjátszók:


Pioneer CLD 990
Sony MDP 850


 


DVD-játszók:
Primare DVD-26
Primare DVD-26 HDMI

HM-erősítők:
Proton hm-processzor (hídba kapcsolt monó MF végfokokkal)
Denon DHT 1311
NAD T757


 


HM-hangsugárzók:
Celestion F-sorozat, REL T5

Egyéb elektronikák:
Triangle Goliath aktív frekvenciakorrektor
Audio Agile Clear CD, Audio Agile Clear 3 F hálózatiszűrők
PS Audio Humbuster egyenáram-leválasztó
PS Audio PPP 

Időnként utólag bevallottam magamnak, hogy "rossz irányba" mentem, de alapvetően mindig, minden készülékemen szerettem zenét hallgatni. Boldal jelöltem jelenlegi rendszerem elemeit.
Amennyiben valamelyik készülék, régen volt összeállítás, vagy a "mit, miért", bővebben érdekel titeket, szívesen írok róla.



Avatar
mgus
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1157
Csatlakozott: 2010.02.18., csüt. 16:03
Értékelés: 215
Tartózkodási hely: Budapest

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: mgus » 2016.01.03., vas. 13:02


Nekem ne volt ennyi készülékem az évek során de valahogy mindig azt éreztem mintha rengeteg készüléket cserélgettem volna. Nekem a hangok változtak a meglévő hangfalamban.


Mint hobbim a hifi és barkácsolás is a kettő összefonódott eléggé, rengeteg kiállításra jártam mindig csorgattam a nyálam de valahogy sosem éreztem az hogy nekem azokat meg kellene vegyem.


Nem is baj szerintem, mert így is végigjártam szerintem amit kellett és én dönthettem az adott fejlesztésről, hogy mit és mikor mit vegyek.


Mostanában már rettegek ha új készüléket iktatok a rendszerbe mert  mindig csalódást okoznak és ezért inkább nem is veszek semmit.


Nekem a barkácsolás okozta eddig a legnagyobb örömet és hogy x készülékből valami hangot elő tudtam csalogatni.


Próbáltam másoknak is segíteni bár elég sok a negatív tapasztalat is -e téren, nem ez a fő kenyér keresési formám én hobby-ból üldözöm a hangokat.


A mostani két  rendszeremen elégedett vagyok azt mondhatnám megtaláltam amit kerestem, bár mindig találok így is hibákat.


 


MaXiMusz MF3.2,Hb-Ag 200,Low end PC,SBx Titán HD,DB audio T-rexux,Tuningusz DVD-2200,
Neotech NEI-1002, Furutech Alpha & Nano liquid.

Avatar
kimber
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 4278
Csatlakozott: 2006.02.06., hétf. 14:22
Értékelés: 1840
Tartózkodási hely: Pestszentlőrinc

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: kimber » 2016.01.03., vas. 09:59


Látszik, hogy 25 év ide, vagy oda, ez azért rengeteg rendszer, simán rám lehet sütni, hogy hifista vagyok, pedig én inkább zenehallgató emberként definiálnám magam. Mégsem érzem sértőnek, ha valaki azt mondja rám, hogy hifista vagyok, mert a zene szeretete mellett érdekel a reprodukálás technikai oldala is, és törekszem rá, hogy a számomra elérhető legjobb minőségben hallgathassam meg kedvenc zenéim. 


 


Kis hifis evolúcióm alatt sokszor kényszerültem anyagi okok miatt váltásra, ilyenkor úgy gondoltam, hogy inkább a teljes rendszert építem le, (jellemzően erősítőt és hangfalat együtt cseréltem) nem pedig egy-egy alkotóelemét a láncnak, mert úgy voltam vele, hogy ha valami borul, az magával húzza a teljes lánc karakterének a megváltozását. Sosem voltam annak a híve, hogy ha már megszoktam, megszerettem valamit adott márkán belül, akkor ezen a vonalon fejlesszek vissza egy olcsóbb, szerényebb hangú készülék cseréjével, inkább jöjjön valami más. Ez motiválta a sok irányváltást, de így legalább megismertem elég sokféle rendszert, amik között voltak nagyon, és kevésbé szeretettek is. 


 


Amikor anyagiak miatt kellett leépítenem egy-egy szeretett rendszert, próbáltam úgy felfogni, hogy annak örültem, hogy egy ideig birtokolhattam egy ilyen rendszert is, majd annak, hogy most az árával kihúzott a bajból. 


 


Mára egy olcsó, de szerethető rendszer tulajdonosa vagyok (lásd az utolsó sort a rendszereim között), ami a jelenlegi életformám, zenehallgatási lehetőségeim alapján telitalálat.


 


Ha korlátlan lehetőségeim volnának, akkor két rendszer között vacillálnék nagyon. Egy nagy Heed lánc a végén az Envoy-jal, vagy egy nagy JBL hangfal valami hozzá való komoly erősítővel. Vagy ha már annyira tehetős volnék, akkor mindkettő. :) A hálószobában pedig egy a mostanihoz hasonló rendszer lenne, azaz egy Dynaudio monitor hangfal (nyilván a legjobb) egy csúcs Bodor erősítővel, mert ez a párosítás nagyon tetszik. :)


 


Most ennyi jutott eszembe, de kíváncsi vagyok a Ti tapasztalataitokra, hogy milyen utat jártatok be. Akinek van kedve leírni ne fogja vissza magát. :)



Vendég

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2016.01.03., vas. 09:44



Akkor ahogy ígértem, én is elkezdem bemutatni saját kis hifis evolúciómat, ami persze nem mindig felfelé, a jobb irányába tartott, volt sok oldal és félrelépés, meg kényszerű visszalépések sorozata, de ezzel szerintem mindannyian (legalábbis elég sokan) így vagyunk. Beillesztem ide egy korábbi, sok-sok évvel ezelőtti írásom, amit akkor követtem el, amikor Heed láncra váltottam, de előtte már akkor is bemutattam korábbi rendszereim. Lássuk tehát bevezetőként ezt a kis beszámolót. :) 


 


"Mindig is érdekelt, hogy hobbitársaim milyen hifis utat jártak be, vajon van-e az én utam, és másoké között hasonlóság, egyenes vonal-e a fejlődés, vagy girbe-gurba, ugyanoda vezet-e, és mi van akkor, ha a kígyó a saját farkába harap, azaz visszatérünk-e valaha a kezdetekhez. Az ötlet, hogy én is részletesen osztom meg veletek a saját történetemet onnan jutott eszembe, hogy eljött ez a pillanat is, hogy lecseréltem a hőn szeretett Epos hangfalaimat. Pedig az Epos egy nagyon jó hangfal. Ma is elsőszámú ajánlatot kap tőlem, bárki is keres ebben az árkategóriában hangfalat. Valamiért mégis mennie kellett, ez az írás erről is szól. 


 


Amikor saját keresettel rendelkeztem, tehát az igényhez lehetőség is társult lecseréltem az addig használt, amolyan jó kis belépő hangfalnak számító Preludiumomat. A jövevény, amely ablakot tárt számomra az audiofil világra Jacques Mahul laboratóriumából származott, pontosabban a Laureate névre keresztelt kis állványos hangfalról van szó. Ezt egy Dunaudió (hi-vox előd) 2x50 w-os tranzisztoros erősítővel tápláltam, a forrás egy Marantz cd, és egy rút kiskacsa volt, amiket természetesen -mint szinte annak idején minden kezdőnél- Van den Hul úr kábelei hálóztak be. Sokáig boldogított ez a rendszer, el sem tudtam volna képzelni jobbat a magam számára, vagy ha igen, akkor is házon (márkán) belül. Már ami a hangfalat és a kábeleket érinti. Amikor anyagilag kicsit fellélegezhettem és a hi-fi is átköltözött a kisszobából a nappaliba, a kis hangfal helyett egy nagy testvér érkezett, mégpedig a Cobalt 815-ös modell. Gondoltam nem csak ezen a téren lépek előre, ezért először egy fél évre a Cambridge Audio A500 és D500 páros érkezett, kábelezés terén pedig a First IC mellé a Revolution hangfalkábelt vettem meg használtan. Nagy szoba, nagy hangfal, nagy hang, mégis valami hiányzott. Ismét csere, az elektronikákat beszámíttattam, helyettük jött a Primare A20 és D20 páros.


 


Sokáig hallgattam élvezettel, de aki rendszeresen járja a kiállításokat, forgalmazói bemutató termeket, az előbb-utóbb eljut oda, hogy hiányérzete támad, és ami korábban kielégítette az igényeit, az új ismeretek hatására már nem okoz akkora örömet számára. Vajon hogyan lehet ezt a rendszert a legkisebb beruházással fejleszteni, vagy csak kicsit más hangot kicsiholni belőle? tettem fel magamnak a kérdést. Persze, a kábelezéssel, jött a kézenfekvő válasz. Ekkor dőlt le az első bálvány, a Van den Hul kábeleknek menniük kellett. Helyettük a Kimber kábelekkel próbálkoztam, ezek közül is a KCAG ezüst IC és a 8TC hangfalkábel úgy tűnt hosszú távra megoldja a gondjaimat. Hallgattam is tovább ezt a rendszert évekig örömmel. 


 


Közben átköltöztünk a jelenleg is lakott családi házunkba. (szerk.: azóta már elköltöztünk innen, de 10 évig ez volt az otthonunk) Az egyik hi-fi show alkalmával volt szerencsém megismerkedni a Dynaudió hangfalakkal, amik belopták magukat a szívembe, és ekkor dőlt le a másik bálvány. Amire sosem gondoltam volna, nem Focal vonalon léptem tovább. A Primare mellé választottam egy Contour 1.1-es hangfalat. Majd egy évig hallgattam, de valami nem akart összeállni. Ma már tudom, hogy a Primare nem volt a legjobb választás a dynohoz, akkor -bár alapvetően tetszett a hangzás- mégis volt némi hiányérzetem. 


 


Újabb csere, ezúttal nagyot léptem, és a kábelek kivételével minden ment. Az Akusztikában összevetettem a nagy Primare hangját egy fele annyiba kerülő csövessel, mégpedig a Vincent TAC 34-es-sel, ami -számomra- sokkal meggyőzőbb teljesítményt nyújtott, így haza is hoztam, mellé egy Music Hall 25.5-ös cd lejátszót és egy System Audió 1550-es álló hangfalat. 


 


Ezt az összeállítást nagyon szerettem, talán a legjobban ezzel voltam megelégedve az összes közül, ami eddig a birtokomban volt. Sajnos azonban az élet úgy hozta, hogy ezidőtájt alig volt alkalmam zenét hallgatni, és ez ugye nem kedvez a csöves erősítők birtokosainak. Este beestem, még be sem melegedett az erősítő, amikor lejárt az az 1 cd, amit alkalmam volt meghallgatni, majd bezuhantam az ágyba, és másnap megint meló. Így alig 1 év után lecseréltem egy Bodor integrált erősítőre a csövest, mivel megtetszettek a Feri műhelyében hallottak. Később a cd lejátszó is kapott egy Bodor clock tuningot, és megint bekövetkezett, amit sosem hittem volna, sok-sok év használat után lecseréltem a Kimber kábeleket, mégpedig a rendszer szinergia jegyében Bodor kábelekre. Közben ilyen-olyan kiegészítőkkel, fejlesztésekkel, hangfal átkábelezéssel sikerült olyan szinten kihegyeznem a hangzást, hogy az első hallásra nagyon meggyőző és szinte már tökéletes volt, mégsem élveztem hosszú távon a zenehallgatást rajta. Erre úgy jöttem rá, hogy munkakör váltás miatt sokkal több időm lett zenét hallgatni és ami jó volt 1-1 órás zenehallgatásra, -sőt, arra nagyon is jó volt-, az 3-4-5 órás folyamatos zenehallgatásra már nem volt megfelelő. 


 


Ekkor először lecseréltem a hangfalakat, mégpedig egy Epos M12.2-es modellre. Éreztem rögtön, hogy nagyon zenei hangfalról van szó, de valahogy nem voltak partiban az erősítővel, így elkezdtem körülnézni. Bementem a Heed Audiohoz is, ahol Huszti Zsolt jóvoltából alkalmam volt egymás után meghallgatni ugyanazon a rendszeren (Epos hangfallal) egymás után egy Roksan, egy Naim Nait 5i-t és végül egy Heed Obelisk SI erősítőt táp nélkül, majd táppal is. A sorrend is így alakult, ahogy egymás után következtek ezek az erősítők, úgy javult a hangzás is. Nem volt kérdés, hogy a Heed lesz méltó társa az Eposomnak. 


 


Csere minden fronton ismét, immár a Heed erősítő a biztos pont az életemben, a kábelek terén pedig kézenfekvőnek tűnt, -és vált be- az Epos belső kábeleként is használt DNM hangfalkábel. A cd lejátszó helyett egy öreg Marantz kapott futómű tuningot a hi-voxtól, majd egy Dactilus kártya került a Heed erősítőbe. Aztán az M12.2-est követte az utód, az M12i, ami frissebb hangú doboz mint a nagynevű előd, de idővel az is kiderült, hogy a fejlesztések során a hangfalak házon belül sem mindig előnyükre változnak, az M12i nem lett jobb doboz, mint elődje.  


 


A baj akkor következett be, amikor egy alkalommal Zsoltéknál hallottam a teljes Heed láncot, amelynek a végén az Enigma kvázi-omnidirekcionális hangfalai szolgáltatták a zenét. Ez a fajta hangzás rögtön megfogott, és azóta sem tudtam a fejemből kiverni. Meg is pecsételték valahol a lelkem mélyén szegény kis Eposzaim sorsát, mert rögtön tudtam, hogy egyszer szeretnék egy ilyen hangfalat birtokolni. Szerelem első látásra. Ettől kezdve mindig is volt egy kis hiányérzet bennem, ami nem a hangfal hibája volt, hanem az élet hozta így. Ha akkor elhozom a Naim erősítőt (olcsóbb is lett volna, mint a Heed) és nem járok többet Huszti Zsolték felé, akkor ma is boldogan hallgatom valószínűleg az eddigi kedvenc rendszeremet. De nem így alakult. 


 


Amikor valaki készüléket cserél, szerencsés esetben mindig szeretne valamiben előrébb lépni. Az új készülék érkezésekor nagy az öröm, majd hosszasabb együtt élés után az ember már megfogalmazza magának, hogy legközelebb milyen paraméterek tekintetében szeretne javulást, tehát egyre tudatosabban keres, és választ komponenseket magának. Többnyire ismert hifis frázisok szerint, azaz szeretne valamivel több, vagy megfogottabb mélyeket, tisztább magasakat, nagyobb dinamikát, transzparensebb megszólalást, testesebb hangszereket, melegebb, vagy éppen szárazabb hangzást, kinek mikor mi a fontos. Először szinte mindenki megkísérel a szeretett márkán belül feljebb lépni. Ha ez anyagilag már nem megoldható, akkor elkezdünk újra keresgélni, próbálkozni. Megint rátalálunk valamire, amiről azt gondoljuk, hogy hosszú távon megoldja a gondunkat, majd amikor nem kis erőfeszítéssel, sok nélkülözés árán birtokunkba vehetjük az új készüléket, az első eufória elmúlása után ismét rájövünk, hogy valami mégsem kerek. Az új komponens kihozza a meglévő többinek valamilyen hibáját, azaz magával húz egy újabb cserét. Sajnos csak keveseknek adatik meg, hogy teljes rendszert tudjanak venni, egyszerre, egy helyről. Amit valakik már gondosan összeállítottak, nekünk megtetszett, kifizettük, hazavittük. Ennek hiányában maradt a hosszas keresgélés, a sok buktató, tévút. Mindig valami konkrét, általunk fontosnak tartott hiányosság kompenzálása miatt keresünk tovább. Ebből a körből szinte lehetetlen kilépni.


 


Szerencsére csak szinte, de nem lehetetlen. Vannak ugyanis olyan rendszerek, ahol a készülékek tudatos tervezés következtében egymáshoz vannak hangolva. Több neves gyártó is ezen az elven készíti a készülékeit, talán a Naim a legismertebb, és Magyarországon itt van nekünk a Heed. (Persze ez nem azt jelenti, hogy ezeket a készülékeket ne lehetne más márkák termékeivel keverten használni). 


 


Sokféle elképzelés létezik a jó hangról. (szerencsére, ezért lehet eladni minden készüléket) Amikor egy barátomnál évekkel ezelőtt alkalmam volt meghallgatni egy nagy Martin Logan sztatikus hangfalat, azonnal beleszerettem a hangjába. Mivel anyagilag elérhetetlen messzeségben volt számomra ez a hangfal, nem is igen idegesítettem magam azon, hogy miért nincs nekem ilyen. (észrevettétek már, hogy sosem az elérhetetlenül messze lévő dolgok okoznak az embernek fejfájást, hanem azok, amik még elérhetőek, csak nagy erőfeszítést kíván a megszerzésük?) Tehát Martin Logan kilőve, ahogy sok más, high-end gyártó is, a méregdrága dolgaik miatt. Ugyanúgy kilőve az általam már korábban megtapasztalt Dynaudió is, amit olyan szinten áraznak, hogy nem érdemes -nekem- velük foglalkoznom. Az olcsóbb modelljeik szerintem nem olyan jók, (legalábbis -számomra- van jobb, kevesebbért is, lásd Epos), ahol pedig elkezdődik az igazi minőség hangzás (Contour 1.4-es a jelenleg futó kínálatból) az már túlmegy az én anyagi lehetőségeimen. 


 


Ezért is örültem annak, hogy rátaláltam az Epos (M12.2-es) hangfalakra. Ha korábban felfedezem magamnak ezt a márkát, sok pénzt megspórolhattam volna, mert ez egy olyan jó vétel, hogy szinte a duplájáig nemigen tudnék komoly alternatívát felmutatni (állványos hangfalak új árát tekintve). A hangja egyben van, tonálisan kiegyenlített, belekötni csak nagyon szigorúan lehet. Igazi best buy. Csak ne lenne ez a Heed Enigma... 


 


Hallgattatok már Salierit? Érdemes. Sok jó operát írt. Szinte minden tudott, amit akkoriban a zenéről, zeneszerzésről tudni lehetett. Ha Salieri nem zeneszerző lett volna, hanem egy erősítő, vagy hangfal, tehát valami hifi, akkor el lehetne mondani róla, hogy minden paraméterét tekintve jó teljesítményt nyújt, nem húz semerre sem, mérési eredményei tökéletesek. Ha tetszik, házon belül, drágában van még több, nagyobb Salieri is, azok mindenben jobbak, de már a kis Salieri is sokakat boldoggá tehet. Csak ne lenne mellette ez a bosszantó kis Mozart... Mozart, aki (ami, ha hangfalról beszélünk) valahogy mindent máshogy csinál, mindent olyan magától értetődően könnyedén. 


A nem direkt sugárzó elven működő hangfal (példámnál maradva a kis Mozart smile.png ) hallgatásakor leveszi a válladról azt a terhet, hogy már nem a megszokott dolgokon, azaz nem a tér, dinamika, mélyek, magasok aránya, és hasonló teszteléskor hangoztatott hi-fia paramétereken gondolkodsz, hanem csak átadod magad a zene áradásának. Éppen ezért ne is várjatok tőlem kedves barátaim komoly tesztet, hogy ez a hangfal miben jobb mint az előzőek, mert mindegyik "Salieritől" különbözik. Vagy megérted, befogadod, és megszereted azonnal, vagy élből elutasítod ezt a fajta hangzást. Aki még nem tette, annak tessék egyszer meghallgatni..."  



Nagyon jó írás, köszi!  :smile53:



Avatar
kimber
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 4278
Csatlakozott: 2006.02.06., hétf. 14:22
Értékelés: 1840
Tartózkodási hely: Pestszentlőrinc

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: kimber » 2016.01.03., vas. 09:43


A kicsit hosszúra nyúlt bevezető után megpróbáltam csokorba szedni eddigvolt rendszereim (cca. 25 év), kihagyva belőlük az aktuális kábelezést, és forráskészülékeket, mert vallom, hogy egy rendszer alapját az erősítő és a hangfal megfelelő illesztése határozza meg. Ha itt valami hiba van, akkor hiába rendelkezünk a legjobb forráskészülékkel, vagy hiába kompenzálunk kábelekkel, sosem leszünk elégedettek. Lehet nem pontosan emlékszem már mindenre, de nagyon igyekeztem. :) 


 


 


- JMLab Laureate - Dunaudio A-50 mkII

- JMLab Cobalt 815 - Cambridge Audio A-500

- JMLab Cobalt 815 - Primare A20

- Dynaudio Audience 42, majd egy hónap múlva Contour 1.1 - Primare A20

- System Audio SA1550 - Vincent TAC34

- System Audio SA1550 - Bodor Audio BA-50

- Epos M12.2 - Heed Obelisk Si-X2

- Epos M12i - Heed Obelisk Si-X2

- Heed Enigma - Heed Obelisk Si-X2

- JBL L36 - DIY csöves monoblokkok (by Kalmi)

- JBL 4311 - Sansui elő-végfok

- DIY JBL - HK Citation előfok, JBL Urei végfok

- JBL L166 - Forte Audio Model One előfok, Amcron DC-300A SII végfok

- Royd Apex- Exposure XV

- JM Lab Laureate - Nad 310

- JBL 4406 - Heed Obelisk i - X2

- JBL 4406- HK 680

- JBL L80T - HK 680


 


- JBL L80T - Sansui AU 4900


 


- JBL L80T - Sansui AU 919


 


- Dynaudio DM 2/8 - Bodor Audio BA50


 


Jelenleg az utolsó rendszert birtoklom, amelyhez már elég régóta, mint fix pont egy Arcam Alpha 7SE cd lejátszó szolgáltatja a forrást. Kábeleim Pover-R és arzachel, amikkel szintén elégedett vagyok már egy ideje. 



Avatar
kimber
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 4278
Csatlakozott: 2006.02.06., hétf. 14:22
Értékelés: 1840
Tartózkodási hely: Pestszentlőrinc

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: kimber » 2016.01.03., vas. 09:33


Akkor ahogy ígértem, én is elkezdem bemutatni saját kis hifis evolúciómat, ami persze nem mindig felfelé, a jobb irányába tartott, volt sok oldal és félrelépés, meg kényszerű visszalépések sorozata, de ezzel szerintem mindannyian (legalábbis elég sokan) így vagyunk. Beillesztem ide egy korábbi, sok-sok évvel ezelőtti írásom, amit akkor követtem el, amikor Heed láncra váltottam, de előtte már akkor is bemutattam korábbi rendszereim. Lássuk tehát bevezetőként ezt a kis beszámolót. :) 


 


"Mindig is érdekelt, hogy hobbitársaim milyen hifis utat jártak be, vajon van-e az én utam, és másoké között hasonlóság, egyenes vonal-e a fejlődés, vagy girbe-gurba, ugyanoda vezet-e, és mi van akkor, ha a kígyó a saját farkába harap, azaz visszatérünk-e valaha a kezdetekhez. Az ötlet, hogy én is részletesen osztom meg veletek a saját történetemet onnan jutott eszembe, hogy eljött ez a pillanat is, hogy lecseréltem a hőn szeretett Epos hangfalaimat. Pedig az Epos egy nagyon jó hangfal. Ma is elsőszámú ajánlatot kap tőlem, bárki is keres ebben az árkategóriában hangfalat. Valamiért mégis mennie kellett, ez az írás erről is szól. 


 


Amikor saját keresettel rendelkeztem, tehát az igényhez lehetőség is társult lecseréltem az addig használt, amolyan jó kis belépő hangfalnak számító Preludiumomat. A jövevény, amely ablakot tárt számomra az audiofil világra Jacques Mahul laboratóriumából származott, pontosabban a Laureate névre keresztelt kis állványos hangfalról van szó. Ezt egy Dunaudió (hi-vox előd) 2x50 w-os tranzisztoros erősítővel tápláltam, a forrás egy Marantz cd, és egy rút kiskacsa volt, amiket természetesen -mint szinte annak idején minden kezdőnél- Van den Hul úr kábelei hálóztak be. Sokáig boldogított ez a rendszer, el sem tudtam volna képzelni jobbat a magam számára, vagy ha igen, akkor is házon (márkán) belül. Már ami a hangfalat és a kábeleket érinti. Amikor anyagilag kicsit fellélegezhettem és a hi-fi is átköltözött a kisszobából a nappaliba, a kis hangfal helyett egy nagy testvér érkezett, mégpedig a Cobalt 815-ös modell. Gondoltam nem csak ezen a téren lépek előre, ezért először egy fél évre a Cambridge Audio A500 és D500 páros érkezett, kábelezés terén pedig a First IC mellé a Revolution hangfalkábelt vettem meg használtan. Nagy szoba, nagy hangfal, nagy hang, mégis valami hiányzott. Ismét csere, az elektronikákat beszámíttattam, helyettük jött a Primare A20 és D20 páros.


 


Sokáig hallgattam élvezettel, de aki rendszeresen járja a kiállításokat, forgalmazói bemutató termeket, az előbb-utóbb eljut oda, hogy hiányérzete támad, és ami korábban kielégítette az igényeit, az új ismeretek hatására már nem okoz akkora örömet számára. Vajon hogyan lehet ezt a rendszert a legkisebb beruházással fejleszteni, vagy csak kicsit más hangot kicsiholni belőle? tettem fel magamnak a kérdést. Persze, a kábelezéssel, jött a kézenfekvő válasz. Ekkor dőlt le az első bálvány, a Van den Hul kábeleknek menniük kellett. Helyettük a Kimber kábelekkel próbálkoztam, ezek közül is a KCAG ezüst IC és a 8TC hangfalkábel úgy tűnt hosszú távra megoldja a gondjaimat. Hallgattam is tovább ezt a rendszert évekig örömmel. 

Közben átköltöztünk a jelenleg is lakott családi házunkba. (szerk.: azóta már elköltöztünk innen, de 10 évig ez volt az otthonunk) Az egyik hi-fi show alkalmával volt szerencsém megismerkedni a Dynaudió hangfalakkal, amik belopták magukat a szívembe, és ekkor dőlt le a másik bálvány. Amire sosem gondoltam volna, nem Focal vonalon léptem tovább. A Primare mellé választottam egy Contour 1.1-es hangfalat. Majd egy évig hallgattam, de valami nem akart összeállni. Ma már tudom, hogy a Primare nem volt a legjobb választás a dynohoz, akkor -bár alapvetően tetszett a hangzás- mégis volt némi hiányérzetem. 

Újabb csere, ezúttal nagyot léptem, és a kábelek kivételével minden ment. Az Akusztikában összevetettem a nagy Primare hangját egy fele annyiba kerülő csövessel, mégpedig a Vincent TAC 34-es-sel, ami -számomra- sokkal meggyőzőbb teljesítményt nyújtott, így haza is hoztam, mellé egy Music Hall 25.5-ös cd lejátszót és egy System Audió 1550-es álló hangfalat. 

Ezt az összeállítást nagyon szerettem, talán a legjobban ezzel voltam megelégedve az összes közül, ami eddig a birtokomban volt. Sajnos azonban az élet úgy hozta, hogy ezidőtájt alig volt alkalmam zenét hallgatni, és ez ugye nem kedvez a csöves erősítők birtokosainak. Este beestem, még be sem melegedett az erősítő, amikor lejárt az az 1 cd, amit alkalmam volt meghallgatni, majd bezuhantam az ágyba, és másnap megint meló. Így alig 1 év után lecseréltem egy Bodor integrált erősítőre a csövest, mivel megtetszettek a Feri műhelyében hallottak. Később a cd lejátszó is kapott egy Bodor clock tuningot, és megint bekövetkezett, amit sosem hittem volna, sok-sok év használat után lecseréltem a Kimber kábeleket, mégpedig a rendszer szinergia jegyében Bodor kábelekre. Közben ilyen-olyan kiegészítőkkel, fejlesztésekkel, hangfal átkábelezéssel sikerült olyan szinten kihegyeznem a hangzást, hogy az első hallásra nagyon meggyőző és szinte már tökéletes volt, mégsem élveztem hosszú távon a zenehallgatást rajta. Erre úgy jöttem rá, hogy munkakör váltás miatt sokkal több időm lett zenét hallgatni és ami jó volt 1-1 órás zenehallgatásra, -sőt, arra nagyon is jó volt-, az 3-4-5 órás folyamatos zenehallgatásra már nem volt megfelelő. 

Ekkor először lecseréltem a hangfalakat, mégpedig egy Epos M12.2-es modellre. Éreztem rögtön, hogy nagyon zenei hangfalról van szó, de valahogy nem voltak partiban az erősítővel, így elkezdtem körülnézni. Bementem a Heed Audiohoz is, ahol Huszti Zsolt jóvoltából alkalmam volt egymás után meghallgatni ugyanazon a rendszeren (Epos hangfallal) egymás után egy Roksan, egy Naim Nait 5i-t és végül egy Heed Obelisk SI erősítőt táp nélkül, majd táppal is. A sorrend is így alakult, ahogy egymás után következtek ezek az erősítők, úgy javult a hangzás is. Nem volt kérdés, hogy a Heed lesz méltó társa az Eposomnak. 

Csere minden fronton ismét, immár a Heed erősítő a biztos pont az életemben, a kábelek terén pedig kézenfekvőnek tűnt, -és vált be- az Epos belső kábeleként is használt DNM hangfalkábel. A cd lejátszó helyett egy öreg Marantz kapott futómű tuningot a hi-voxtól, majd egy Dactilus kártya került a Heed erősítőbe. Aztán az M12.2-est követte az utód, az M12i, ami frissebb hangú doboz mint a nagynevű előd, de idővel az is kiderült, hogy a fejlesztések során a hangfalak házon belül sem mindig előnyükre változnak, az M12i nem lett jobb doboz, mint elődje.  

A baj akkor következett be, amikor egy alkalommal Zsoltéknál hallottam a teljes Heed láncot, amelynek a végén az Enigma kvázi-omnidirekcionális hangfalai szolgáltatták a zenét. Ez a fajta hangzás rögtön megfogott, és azóta sem tudtam a fejemből kiverni. Meg is pecsételték valahol a lelkem mélyén szegény kis Eposzaim sorsát, mert rögtön tudtam, hogy egyszer szeretnék egy ilyen hangfalat birtokolni. Szerelem első látásra. Ettől kezdve mindig is volt egy kis hiányérzet bennem, ami nem a hangfal hibája volt, hanem az élet hozta így. Ha akkor elhozom a Naim erősítőt (olcsóbb is lett volna, mint a Heed) és nem járok többet Huszti Zsolték felé, akkor ma is boldogan hallgatom valószínűleg az eddigi kedvenc rendszeremet. De nem így alakult. 

Amikor valaki készüléket cserél, szerencsés esetben mindig szeretne valamiben előrébb lépni. Az új készülék érkezésekor nagy az öröm, majd hosszasabb együtt élés után az ember már megfogalmazza magának, hogy legközelebb milyen paraméterek tekintetében szeretne javulást, tehát egyre tudatosabban keres, és választ komponenseket magának. Többnyire ismert hifis frázisok szerint, azaz szeretne valamivel több, vagy megfogottabb mélyeket, tisztább magasakat, nagyobb dinamikát, transzparensebb megszólalást, testesebb hangszereket, melegebb, vagy éppen szárazabb hangzást, kinek mikor mi a fontos. Először szinte mindenki megkísérel a szeretett márkán belül feljebb lépni. Ha ez anyagilag már nem megoldható, akkor elkezdünk újra keresgélni, próbálkozni. Megint rátalálunk valamire, amiről azt gondoljuk, hogy hosszú távon megoldja a gondunkat, majd amikor nem kis erőfeszítéssel, sok nélkülözés árán birtokunkba vehetjük az új készüléket, az első eufória elmúlása után ismét rájövünk, hogy valami mégsem kerek. Az új komponens kihozza a meglévő többinek valamilyen hibáját, azaz magával húz egy újabb cserét. Sajnos csak keveseknek adatik meg, hogy teljes rendszert tudjanak venni, egyszerre, egy helyről. Amit valakik már gondosan összeállítottak, nekünk megtetszett, kifizettük, hazavittük. Ennek hiányában maradt a hosszas keresgélés, a sok buktató, tévút. Mindig valami konkrét, általunk fontosnak tartott hiányosság kompenzálása miatt keresünk tovább. Ebből a körből szinte lehetetlen kilépni.

Szerencsére csak szinte, de nem lehetetlen. Vannak ugyanis olyan rendszerek, ahol a készülékek tudatos tervezés következtében egymáshoz vannak hangolva. Több neves gyártó is ezen az elven készíti a készülékeit, talán a Naim a legismertebb, és Magyarországon itt van nekünk a Heed. (Persze ez nem azt jelenti, hogy ezeket a készülékeket ne lehetne más márkák termékeivel keverten használni). 

Sokféle elképzelés létezik a jó hangról. (szerencsére, ezért lehet eladni minden készüléket) Amikor egy barátomnál évekkel ezelőtt alkalmam volt meghallgatni egy nagy Martin Logan sztatikus hangfalat, azonnal beleszerettem a hangjába. Mivel anyagilag elérhetetlen messzeségben volt számomra ez a hangfal, nem is igen idegesítettem magam azon, hogy miért nincs nekem ilyen. (észrevettétek már, hogy sosem az elérhetetlenül messze lévő dolgok okoznak az embernek fejfájást, hanem azok, amik még elérhetőek, csak nagy erőfeszítést kíván a megszerzésük?) Tehát Martin Logan kilőve, ahogy sok más, high-end gyártó is, a méregdrága dolgaik miatt. Ugyanúgy kilőve az általam már korábban megtapasztalt Dynaudió is, amit olyan szinten áraznak, hogy nem érdemes -nekem- velük foglalkoznom. Az olcsóbb modelljeik szerintem nem olyan jók, (legalábbis -számomra- van jobb, kevesebbért is, lásd Epos), ahol pedig elkezdődik az igazi minőség hangzás (Contour 1.4-es a jelenleg futó kínálatból) az már túlmegy az én anyagi lehetőségeimen. 

Ezért is örültem annak, hogy rátaláltam az Epos (M12.2-es) hangfalakra. Ha korábban felfedezem magamnak ezt a márkát, sok pénzt megspórolhattam volna, mert ez egy olyan jó vétel, hogy szinte a duplájáig nemigen tudnék komoly alternatívát felmutatni (állványos hangfalak új árát tekintve). A hangja egyben van, tonálisan kiegyenlített, belekötni csak nagyon szigorúan lehet. Igazi best buy. Csak ne lenne ez a Heed Enigma... 

Hallgattatok már Salierit? Érdemes. Sok jó operát írt. Szinte minden tudott, amit akkoriban a zenéről, zeneszerzésről tudni lehetett. Ha Salieri nem zeneszerző lett volna, hanem egy erősítő, vagy hangfal, tehát valami hifi, akkor el lehetne mondani róla, hogy minden paraméterét tekintve jó teljesítményt nyújt, nem húz semerre sem, mérési eredményei tökéletesek. Ha tetszik, házon belül, drágában van még több, nagyobb Salieri is, azok mindenben jobbak, de már a kis Salieri is sokakat boldoggá tehet. Csak ne lenne mellette ez a bosszantó kis Mozart... Mozart, aki (ami, ha hangfalról beszélünk) valahogy mindent máshogy csinál, mindent olyan magától értetődően könnyedén. 
A nem direkt sugárzó elven működő hangfal (példámnál maradva a kis Mozart smile.png ) hallgatásakor leveszi a válladról azt a terhet, hogy már nem a megszokott dolgokon, azaz nem a tér, dinamika, mélyek, magasok aránya, és hasonló teszteléskor hangoztatott hi-fia paramétereken gondolkodsz, hanem csak átadod magad a zene áradásának. Éppen ezért ne is várjatok tőlem kedves barátaim komoly tesztet, hogy ez a hangfal miben jobb mint az előzőek, mert mindegyik "Salieritől" különbözik. Vagy megérted, befogadod, és megszereted azonnal, vagy élből elutasítod ezt a fajta hangzást. Aki még nem tette, annak tessék egyszer meghallgatni..."  



Avatar
mgus
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1157
Csatlakozott: 2010.02.18., csüt. 16:03
Értékelés: 215
Tartózkodási hely: Budapest

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: mgus » 2016.01.02., szomb. 22:05


A video clip:





Emlékszem milyen buli volt,abban az időben. Akkor vehettem a hangfalam is prelodium b31-et, nagyon tetszett a gitár hangja rajta, szintén megvan még a konyhában kiszolgálja a rádiót.


Majd jött egy vdh clearwatter hangfalkábel és ha jól emlékszem monster összekötőkábel. Valahol a fiókban porosodnak.


MaXiMusz MF3.2,Hb-Ag 200,Low end PC,SBx Titán HD,DB audio T-rexux,Tuningusz DVD-2200,
Neotech NEI-1002, Furutech Alpha & Nano liquid.

Avatar
mgus
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1157
Csatlakozott: 2010.02.18., csüt. 16:03
Értékelés: 215
Tartózkodási hely: Budapest

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: mgus » 2016.01.02., szomb. 21:29

Így kellene kezdeni valahogy 1992-ben megvettem az első erősítőmet ami sony ta-f120 volt meg a denon dcd-480 cd játszómat, akkor úgy örültem neki hogy végre van cd játszom fantasztikus dolog volt abban az időben amikor a kazetta élte világát meg az lp. A mai napig megvannak és még működnek is.Bent a munkahelyemen a bikini forgatott video klipet és a főnők megkérdezte kinek van cd játszója a válasz  nem volt kérdés csak nekem volt és kaptam ajándékba egy bikini cd-t,valahogy így kezdődött.

MaXiMusz MF3.2,Hb-Ag 200,Low end PC,SBx Titán HD,DB audio T-rexux,Tuningusz DVD-2200,
Neotech NEI-1002, Furutech Alpha & Nano liquid.

Online
Avatar
galistvan
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 759
Csatlakozott: 2011.01.17., hétf. 10:03
Értékelés: 317

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: galistvan » 2016.01.02., szomb. 20:08



Az illetőben/illetőkben még az a fajta kíváncsiság sem él, hogy az említett színt alatti rendszereket elmenjen meghallgatni.


 


Bár lehet mondani, hogy nem így van,de sajnos így van ez.



Sajnos ìgy van, de azért nem mindenkire igaz. En innen Makòròl is eljárok találkozòra/showra hogy hallgassak rendszereket, ha olcsò, ha nem.



Vendég

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2016.01.02., szomb. 16:16


Ez egy érdekes téma amiről rengeteget tudna bárki is mesélni aki éveket áldozott a hifizésre. Sok hasznos tapasztalatot lehetne megosztani egymással. 


 


Sajnos elnézve a hifistákat, a problémáikat, a forum működését, hierarchiát, egymás lenézését, nyílvános "megkövezéseket" stb.. nem biztos, hogy bárki is ezt bevállalná. 


 


A rengeteg tapasztalatot gyakorlatilag elmondani sem lehet, meg sem hallgatják az embert, rosszabb esetben kiröhögik, ha bizonyos szint alatt nincs a rendszere. Ez a színt persze csak egy képzelt színt aminek a fő mércéje a márkanevek, de még inkább az árcédula. Nem a valós hang.  Az illetőben/illetőkben még az a fajta kíváncsiság sem él, hogy az említett színt alatti rendszereket elmenjen meghallgatni. 


 


Bár lehet mondani, hogy nem így van,de sajnos így van ez. 



Avatar
kimber
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 4278
Csatlakozott: 2006.02.06., hétf. 14:22
Értékelés: 1840
Tartózkodási hely: Pestszentlőrinc

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: kimber » 2016.01.02., szomb. 09:30


Engem nem nagyon érdekelt soha egy rendszer szerénysége. Egy jól összeválogatott olcsó, de ötletes, esetleg hosszú tapasztalaton alapuló rendszer sokat elmondHAT, uganakkor láttam már sok pénzből összerakott, egymásnak feszülő komponensekből összeállított rendszert is, erősen megkérdőjelezhető hangzással. Szóval értem én a miértet, meg azt is, ha valakinek ez nem számít.


Ez így igaz, nyilván nem a rendszer ára szabja meg az élvezeti értékét, de a kinél, mi, mivel vált be, és mivel nem kérdése miatt mégis érdemes lehet megosztani ezeket a tapasztalatokat. 



Online
Avatar
Vinkler
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 9689
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 2959
Tartózkodási hely: Budakalász

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: Vinkler » 2016.01.02., szomb. 09:25

Engem nem nagyon érdekelt soha egy rendszer szerénysége. Egy jól összeválogatott olcsó, de ötletes, esetleg hosszú tapasztalaton alapuló rendszer sokat elmondHAT, uganakkor láttam már sok pénzből összerakott, egymásnak feszülő komponensekből összeállított rendszert is, erősen megkérdőjelezhető hangzással. Szóval értem én a miértet, meg azt is, ha valakinek ez nem számít.

Apple / Parasound / Audio-GD / Pro-Ject / Diy ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Válasz küldése

Vissza: “Hifi”