Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
"Levetkőztetett" Soundlab Majestic.
nagyon komoly!
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
Valaki használt/hallott már Magneplanar MG1-et?
Mi ennek a reális értéke? Hificityn hirdetnek egy jó ideje egy ilyet, de szerintem drágán.
- ValhallA
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 12725
- Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
- Értékelés: 6067
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
"Levetkőztetett" Soundlab Majestic.
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)
- ValhallA
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 12725
- Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
- Értékelés: 6067
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)
- ValhallA
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 12725
- Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
- Értékelés: 6067
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
Final Audio 1000i
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)
- ValhallA
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 12725
- Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
- Értékelés: 6067
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
Audiostatic /DCI/Wing/Fin
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
Bocs, én tényleg csak kérdeztem! Mert fura, hogy miközben elismert szakemberek szerint a linearitás a legfontosabb, mások meg nem tartják annak. De egyébként éppen mintha tőled is olvastam volna olyat, hogy a műszaki paraméterek az elsődlegesek. Már most visszakeresni nem tudom. De akkor egy hangsugárzónál akkor mi és hogyan a fontos műszaki paraméter?
Így igaz, a műszaki paraméterek fontosak.
De egy kiragadott paraméter a rengeteg közül félrevezető lehet.
A frekvenciamenet egy adott pontban az ég egy világon semmire se garancia. Legkevésbé a hangminőségre.
Az akusztika egy bonyolult témakör. A hanghullámok rendkívül bonyolult dolgokat tudnak művelni. Nem olyan, mint egy erősítő frekimenete. Megméred és az annyi. Ha egy hangfalat nem tökéletes süketszobában mérsz (ami gyakorlatilag nincs), akkor a mérési eredmény mindentől függ: a szobától, a hangszóró helyétől, a mikrofon helyétől.... . Az adott pontban felvett görbe csupán az adott pontban érvényes. 10 cm-t odébb téve a mikrofont, vagy a hangfalat 10 dB-es eltérés is lehet a mérésben.
Ha odébb ülsz 30 cm-el, egy egészen más "frekvenciamenet"-ben fogsz részesülni. Ezért nem ér semmit egy ilyen adott pontba kilinearizált frekimenet. De még süketszobában is függ a mérési eredmény attól, hogy hova helyezed a mikrofont.
Szóval standard mérési körülmények között felvett frekvenciamenet tájékoztató jellegű lehet, a durva hangfal konstrukciós hibákra rámutathat, de ennyi.
Amúgy a teljes sávú planár dipólsugárzók mélyátvitelének közeltéri mérése a legférevezetőbb. Ugyanis egy közeltéri mérés esetén nem alakul ki a mérési pozícióban az akusztikus rövidzár. Így pl. a Magneplanar esetében is jelentős mélykiemelés látható, ami tökéletesen szándékos, mivel ezzel kívánták kompenzálni a mélyveszteséget távolról hallgatva. Igazából ezeket a diagrammokat csak az tudja kiértékelni, aki tudja, hogy mi van rajtuk és mit kell nézni rajtuk. A többi csupán mókusvakítás a "népnek". Mint a régi szép időkben a tranzisztoros korszak elején a 0.01%-os harmonikus torzítás. Amitől persze még hallgathatatlan volt a legtöbb teknics. De jól nézett ki.
- ValhallA
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 12725
- Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
- Értékelés: 6067
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
Már megbocsáss, de a Logan Electromotion ESL +-3dB-n belül van mindenféle DSP-s trükk nélkül.
DSP-vel 1 dB-n belülre lehetne hozni, csak akkor valóban hallgathatatlanná válna.
Egy adott pontban mért frekvenciamenet optimalizálás szerintem sokkal károsabb a hangra, mint az esetleges természetes frekvenciamenet ingadozás. Én is eljátszottam mindenféle DSP-vel, ami valóban csodálatos frekvencia görbét tud produkálni - a mérési pozícióban. Csak éppen utána az élet minden nyoma kiveszett a hangból. Egy paramétert kiragadni és azt optimalizálni sok más (fázis, futásidő...) rovására szerintem inkább káros, mint hasznos.
Ezzel persze nem kell egyetérteni, én a saját tapasztalatomat és véleményemet mondom el. Ha valakinek DSP kell, hát használja.
http://www.stereophile.com/content/wils ... asurements
Javaslom, tanulmányozd a Wilson MAXX 3 frekimenetét. Ez alapján a 70.000.- USD-s hangfal is hallgathatatlan és sültbolond, aki ezt veszi egy stúdió mini monitor helyett.
Vagy nézd meg a 80.000.- USD-s JMLab Grande Utopiáét.
http://www.stereophile.com/content/foca ... asurements
Bocs, én tényleg csak kérdeztem! Mert fura, hogy miközben elismert szakemberek szerint a linearitás a legfontosabb, mások meg nem tartják annak. De egyébként éppen mintha tőled is olvastam volna olyat, hogy a műszaki paraméterek az elsődlegesek. Már most visszakeresni nem tudom. De akkor egy hangsugárzónál akkor mi és hogyan a fontos műszaki paraméter?
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
Lehet, hogy én nem értek hozzá, de ha a sztatikus és planár hangsugárzók frekvenciagörbéjét nézem akkor ezekkel zenét hallgatni nem volna szabad! Legalábbis a különféle stúdiómonitor topikokban tárgyal és bekopizott frekvencia linearitást figyelembe véve ezek a hangsugárzók tragikusan rosszak.
Vagy nem?
Már megbocsáss, de a Logan Electromotion ESL +-3dB-n belül van mindenféle DSP-s trükk nélkül.
DSP-vel 1 dB-n belülre lehetne hozni, csak akkor valóban hallgathatatlanná válna.
Egy adott pontban mért frekvenciamenet optimalizálás szerintem sokkal károsabb a hangra, mint az esetleges természetes frekvenciamenet ingadozás. Én is eljátszottam mindenféle DSP-vel, ami valóban csodálatos frekvencia görbét tud produkálni - a mérési pozícióban. Csak éppen utána az élet minden nyoma kiveszett a hangból. Egy paramétert kiragadni és azt optimalizálni sok más (fázis, futásidő...) rovására szerintem inkább káros, mint hasznos.
Ezzel persze nem kell egyetérteni, én a saját tapasztalatomat és véleményemet mondom el. Ha valakinek DSP kell, hát használja.
http://www.stereophile.com/content/wils ... asurements
Javaslom, tanulmányozd a Wilson MAXX 3 frekimenetét. Ez alapján a 70.000.- USD-s hangfal is hallgathatatlan és sültbolond, aki ezt veszi egy stúdió mini monitor helyett.
Vagy nézd meg a 80.000.- USD-s JMLab Grande Utopiáét.
http://www.stereophile.com/content/foca ... asurements
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
Lehet, hogy én nem értek hozzá, de ha a sztatikus és planár hangsugárzók frekvenciagörbéjét nézem akkor ezekkel zenét hallgatni nem volna szabad! Legalábbis a különféle stúdiómonitor topikokban tárgyal és bekopizott frekvencia linearitást figyelembe véve ezek a hangsugárzók tragikusan rosszak.
Vagy nem?
Off...Láttad már egy méregdrága Fostex vagy Lowther hangszóró frekimenetét...?
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
Lehet, hogy én nem értek hozzá, de ha a sztatikus és planár hangsugárzók frekvenciagörbéjét nézem akkor ezekkel zenét hallgatni nem volna szabad! Legalábbis a különféle stúdiómonitor topikokban tárgyal és bekopizott frekvencia linearitást figyelembe véve ezek a hangsugárzók tragikusan rosszak.
Vagy nem?
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
A Magneplanar-okról van esetleg valami infó, hasonló görbe? Még csak az MG 3.6-ot hallottam, nekem nagyon bejött...
http://www.stereophile.com/content/magn ... asurements
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
A Hibrid Loganek, főleg az újak hihetetlen dinamikusan szólnak és nem csak kis hangerőn.
A képen látható, hogy 100dB-is semmiféle kompresszió nincs, a torzítás bőven 1% alatt.
A Magneplanar-okról van esetleg valami infó, hasonló görbe? Még csak az MG 3.6-ot hallottam, nekem nagyon bejött...
- ValhallA
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 12725
- Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
- Értékelés: 6067
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
A Logan CLX erre egy igazán sajátságos technológiát alkalmaz, az úgynevezett "Dual Force" kialakítást, aminek a lényege, hogy a mély panelben 2 db fólia van 3 db rács között. Így a fóliák ellenütemben mozoghatnak, elkerülhető az akusztikus rövidzár okozta mély veszteség, csökkenthető a membrán amplitúdó.....
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
OK, de hol a torzítás skálája?
Ne tedd ezt velem!
Van egy jel: pl. a piros csík és X dB-vel alatta szintén piros csík a torzítás.
Na, most az X dB különbség a torzítás. Ugye nem akarod, hogy a elmagyarázzam a 10 alapú logaritmus matematikáját.
(vagy mégis: -20dB: 10%, -40dB 1%, -60dB 0.1% torzítás, ha annyival van a jel alatt a torzítási komponens)
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
OK, de hol a torzítás skálája?
Basszus , nem mondjátok , hogy nem értitek ? A felső görbe a frekvencia átvitel egyre növekvő hangnyomáson , alul ugyanolyan színnel a különböző hangnyomáshoz tartozó torzítás szintje van ábrázolva .
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
Ez hol látható a képen?
A görbék párhuzamosan futnak a legalsó tartománytól eltekintve, ahol már megjelenik a kompresszió és a torzítás is (40Hz alatt).
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
OK, de hol a torzítás skálája?
Ezért nem volt egyértelmű nekem sem.
Egyébként pedig köszönöm a válaszokat
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
Azok a színes vonalak a kép alján .
OK, de hol a torzítás skálája?
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
Ez hol látható a képen?
Azok a színes vonalak a kép alján .
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
A képen látható, hogy 100dB-is semmiféle kompresszió nincs, a torzítás bőven 1% alatt.
Ez hol látható a képen?
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
Életnagyságú hangjuk van, legalább is kamarazenén és egyéb akusztikus zenéken, de akkora lökéseket ne várj tőlük mint a dinamikusoktól. Nem is arra vannak kitalálva. Ha az ember egyszer megszokja a halkabb zenehallgatást utána már kevésbé van hiányérzete. Mondom én ezt úgy, hogy nem elektrosztatikuson zenélek, de kis teljesítménnyel.
Ez igaz valamennyi full range elektrosztatikusra kivéve a Martin Logan CLX-et és a legnagyobb PX technológiás Soundlabokat.
A Hibrid Loganek, főleg az újak hihetetlen dinamikusan szólnak és nem csak kis hangerőn. Ha van elegendő tiszta teljesítményed, elképesztően nagyot tudnak szólni még a legkisebbek is, mint pl. az Electromotion ESL.
Maximális hangnyomás 106 dB 45 Hz-től felfelé.
A képen látható, hogy 100dB-is semmiféle kompresszió nincs, a torzítás bőven 1% alatt.
A hagyományos dinamikus hangfalaknak nagyon össze kell szedni magukat, hogy ezt csak megközelítsék 100dB-en.
És ez a legkisebb Logan hibrid! Képzeld mekkorát szól egy Summit (pláne az X).
Én tudom, mert azzal élek együtt. És igen nagy terekben is hallottam már szólni tisztességesen meghajtva.
Pl. egy 140 nm-es erősen csillapított konferenciateremben, ahol valódi koncertélményt nyújtott Mark Levinson 39S/326S/432 elektronikákkal az első Summit is.
A teljes sávúak legnagyobb gondja a mély tartományban a túl nagy membrán kitérés. Hogy ezt valamennyire mérsékelni lehessen, hatalmas felület kell. A kicsiknek esélyük sincs tisztességes és dinamikus mélyátvitelre. A nagy membrán kitéréshez a rácsoknak messze kell lenni a membrántól, így az érzékenységük csökken, amit túl nagy DC előfeszítéssel kompenzálni lehet, ami aztán más gondokat hoz magával. A 10kV környéki előfeszítésnél már megjelenhet az áthúzás, ami pláne akkor következik be, ha nagy amplitudójú mély hangok vannak és a fólia közel kerül a rácshoz. Esetleg túl nagy a levegő páratartalma. Általában a full range sztatikus panelek élettartama erősen korlátozott pontosan a túl nagy fólia mozgás miatt. Hajlamos a kinyúlásra. Erre aztán vannak trükkök, hogy hogyan lehet újra feszessé tenni, de van gond bőven.
A Logan CLX erre egy igazán sajátságos technológiát alkalmaz, az úgynevezett "Dual Force" kialakítást, aminek a lényege, hogy a mély panelben 2 db fólia van 3 db rács között. Így a fóliák ellenütemben mozoghatnak, elkerülhető az akusztikus rövidzár okozta mély veszteség, csökkenthető a membrán amplitúdó.....
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
Az lenne a kérdésem, hogy a sztatikus falak mily mértékben torzítanak, ill. milyen hangerő érhető el velük torzítás nélkül?
Hajthatóak úgy, mint a dinamikus társai?
Életnagyságú hangjuk van, legalább is kamarazenén és egyéb akusztikus zenéken, de akkora lökéseket ne várj tőlük mint a dinamikusoktól. Nem is arra vannak kitalálva. Ha az ember egyszer megszokja a halkabb zenehallgatást utána már kevésbé van hiányérzete. Mondom én ezt úgy, hogy nem elektrosztatikuson zenélek, de kis teljesítménnyel.
LP: Pink Triangle PT One, Helius Scorpio III kar, Benz Wood SM 0,85mV pick-up, AN-V QSSC kábel
CD: Philips CD304 tube, AN-Vx kábel
Tuner: Kenwood KT8300 vintage, AN-V kábel
Erősítő: AN OTO PHONO
Hangfal: AN-E/Hemp,Kondo KSL SPC-vel AN-SP QSSC +Townshend tweeter
Állványok: Sound Org ZO28 ZO21, AN
CD: Philips CD304 tube, AN-Vx kábel
Tuner: Kenwood KT8300 vintage, AN-V kábel
Erősítő: AN OTO PHONO
Hangfal: AN-E/Hemp,Kondo KSL SPC-vel AN-SP QSSC +Townshend tweeter
Állványok: Sound Org ZO28 ZO21, AN
Elektrosztatikus és egyéb dipól hangsugárzók
Az lenne a kérdésem, hogy a sztatikus falak mily mértékben torzítanak, ill. milyen hangerő érhető el velük torzítás nélkül?
Hajthatóak úgy, mint a dinamikus társai?
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO