Tisztelt urak!
Olvasgattam a topikokat és eddig nem csatlakoztam. De most csak azért regisztráltam mert felháborított amit itt egy olyan cégről írtak akikről inkább példát kellene venni nem leszólni.
Nem kívánok vitába bonyolódni De!
Csak apró szösszenet. A rendszer 10%-on sem szólt de hát abban a helyiségben nem is lehetett volna "nagyobb levegőmennyiséget" megmozgatni és erre nem az Aidák nem voltak képesek, hanem értesülésem szerint annál nagyobb hangnyomást a többi kiállító miatt nem volt szabad és nem is lett volna etikus használni. Az a megjegyzés mely szerint nem volt elég energia és nem bírták a hangfalak az igen csak rosszmájú szakmaiságot mellőző megjegyzés. Tudom valahogy le kell húzni. Nem is tudom miért van ez Magyarországon?
Úgy tudom, hogy annyira nem sikerült, hogy több nemzetközi show-ra is felkérték az Audiofil Szalont ennek megismétlésére. Jujj!! - akkor azok a szakemberek akik itt jártak és tetszett nekik azok nem értettek hozzá? Pedig jó néhányan voltak mint azt hallottam vagy netán ők valami mást hallgattak?
Pont emiatt felháborít az intrika amit valóságot mellőzően írtak meg uraim.
Huszti Úr. Régen tiszteltem Önt! Lehet, hogy régen jó szakembernek számított de a megjegyzése mely szerint nem értenek hozzá inkább most már Önre vonatkozik, mert Ön úgy mond vélemény valamiről, hogy nem is mérte és nem is hallotta. Ez Intrika!!!!
De nem ez a lényeg.
Megismertem azokat a fiúkat és tiszteletet ébreszt bennem és hál istennek sokan másokban is amit csinálnak és ezzel napról napra egyre többen leszünk.
Az Audiofil Szalon csinált valamit ami Nekik sikerült másoknak pedig eddig nem!
Mint jeleztem tudomásom szerint ennek megismétlésére többen felkérték őket!
Én csak tapsolni tudok és a lehúzás helyett inkább tisztelni kellene.
Azt is értem - konkurencia és arról nem mondhatunk jót. Szerintem ez nem hiteles Huszti úr.
Sajnálom ha valakit esetleg megbántottam de szükségét éreztem annak, hogy a magukat Guruknak tartó megmondó embereknek jelezzem nem csak nekik lehet igazuk s főleg azért mert sokszor csak a rossz indulatot és irigységet véljük felfedezni vélemény nyilvánításukban.
Gratulálok mindenkinek aki ennek a 2019 shownak a kiállítója volt. Csak így tovább. Ne törődjenek vele ha nem sikerült úgy ahogyan szerették volna. Kritikát fogadják jó szívvel de az intrikákat hagyják figyelmen kívül Tanuljanak a hibákból és jövőre csinálják meg jobban.
Tisztelettel Andras Bathory
huszti-zsolt írta: ↑2019.10.28., hétf. 11:31
kaef2 írta: ↑2019.10.28., hétf. 10:31
tunerman írta: ↑2019.10.28., hétf. 05:08
Djabe & High End 2019.
A Djabe bemutató(k)ról írnék - előre biztosítva mindenkit, hogy nagyon jónak tartom az alapötletet, és nagyra értékelem azt a rengeteg munkát, amit belefektettek ebbe a világszínvonalú produkcióba
Észrevételeim:
+ a terem tükörszimmetrikus lehallgatási kialakitása
+ a profi hangosítástechnika jelenléte
+ az élőzenei bemutatón High End komponensek használata
+ a visszahallgatási oldalon részletes és hasznos információk (vizuális)
+ nagyon közvetlen és jó hangulat kialakítása az érdeklődőkkel
De....a High End világában minden számít:
- az "koncert" és a visszahallgatott zenét hasonló körülmények (berendezések) között kellett volna demonstrálni - az hitelesebben hangzott volna
- az élő zenei előadásokon "túl volt tolva" a hangerő (így hangosítás lett belőle) , véleményem szerint a tisztább és szebb hangzás írányultsága jobban bejőtt volna mindenkinek
- a lejátszási oldalon én márkásabb magnót raktam volna a mesterszalagos bemutatóra, ezen a szinten minden momentum számít
Remélem, hogy ez az építő jellegű hozzászólásom legközelebb már valóban a hazai zenehallgatás audio nirvánáját hozza el az odalátogatóknak.
TJ.
Anno 2007-ben a Pennában elindítottunk egy High-End Pro vonalat, ami high-end szempontokból igényesnek mondható pro eszközök forgalmazását (és használatát) jelentette saját felvételkészítéshez is, hangosításhoz is, illetve a Danley Soundlabs hangfalak, Mc2 Audio erősítők, APB-Dynasonic analóg hangkeverők, Royer ribbon és Telefunken amorf magos trafós dinamikus mikrofonok eladását és használatát jelentette, Audience tápszűrőkkel, Gotham, Evidence és Audience kábelekkel és később az Isoacoustics alátétek forgalmazását is.
Sok tucat hangosításon vehettem részt, amikor akusztikus hangszereket kellett hangosítani, de természetesen olyanokon is amikor elektronikusan gerjesztett hangszerek is keveredtek akusztikusasal vagy teljesen elektronikusan generált zenék is mint az ifjú Kurtág György és a fél Kft zenekar közös elektronikus kisérleti zenéje az Sc.Art volt.
Mi is onnan indultunk, hogy majd jól megmutatjuk, hogyan is kell audiofil módon hangosítani. Aztán persze tudatosult bennünk már rövid idő után, hogy ez miért is lehetetlen.
Az élő zenének, ha az nagyobb közönség előtt kerül előadásra, van egy valamije, amit odahaza megfelelő tér és megfelelő hangszóró felület és kiterjedés hiányában gyakorlatilag lehetetlen reprodukálni: a mozgatott levegő mennyisége és energiája. Az élőben átélt zenehallgatási élmény során megváltozik az érzékelésünk, mig otthon 99%-ban a fülünkön keresztül hallunk és dolgozzuk fel a zenei élményt, élőben a testünk mechanikus rezgésérzékelése válik hangsúlyosabbá, mondjuk akár 50-60%-ban is felelőssé válva a zene befogadásában. A test érzékelésünk a régi vadállati ösztöneinknek köszönhetően sokkal hamarabb, kevesebb szűrőn vagy értelmező átmeneten keresztül jut el az agyunkba, közvetlenebb élményt ad, mint a hallás.
Ez volt az a pont, ahol az amúgy tényleg nagyon jó Djabe élő koncert (és maximális elismerésem és tiszteletem mind az ötletért, mint a megvalósításért) kicsit félresikerült. Ezek a nagy Sonus dobozok nem voltak képesek előidézni az említett közvetlenebb, testérzékeléses élményt, egyszerűen nem mozgattak hozzá elég levegőt, hiányzott a vibrálás és a "punch". Ezért csak hangosak voltak, némileg erőlködtek (valószínűleg erősítő oldalon is, nemcsak a kicsi hangszóró felület miatt), de még sem hozták azt a hatást, amit (én) ilyenkor saját hangosítási élményeim alapján elvárnék. Nem "harapott" a billentyús, és basszus gitár, nem jött át az az energia, pedig a dobos igyekezett nagyon visszafogottan, halkan játszani, ami egy ilyen kis helyen egy jól megcsinált hangosítás során, hangosító hangfalakkal, jól megválasztott szubbal meg lett volna, miközben a hifis "simasága" sem ment volna el az előadásnak. Bármilyen hihetetlen is a sok túl hangosított torz koncerthangosítás után, de lehet hangosító eszközökkel szerintem ettől még élményt adóbb módon ezt a zenét hangosítani.
Mindazonáltal csak a legnagyobb elismerés hangján tudok gratulálni a kiállítóknak és a zenekar tagjainak, mert egészen fantasztikus mennyiségű munkát és energiát tettek a megjelenésbe és biztosan sok embernek adtak elgondolkoztató és életreszóló élményt.
OFF
A szobai hangsugárzók teljesen alkalmatlanok élő zenei hangosításra. Teljesen más fizikai paraméterekkel rendelkeznek mint a PA technika. És ennek nagyon egyszerű oka van.
Míg szobai hangsugárzás esetén a dinamika erősen korlátolt, addig az élő hangszerek hangosítása esetén gyakorlatilag "végtelen". Ahogy az inpulzusok felfutása is.
Egy PA hangszóró felépítése teljesen más. A hatásfoka magas, mégsem üzemeltethető kis teljesítménnyel, gyakorlatilag néhány Wattal meg sem szólal.
Szóval sokszor próbálkoztak már ezzel a "high end hangfallal hangosítunk" játékkal, sajnos csak egyet bizonyít, hogy aki ilyet csinál, az nagyon nem ért ahhoz, amit csinál. :/
ON
(Bocs a belevauért... )