RedMage írta: ↑2022.10.18., kedd 14:11
Aszpirin írta: ↑2022.10.18., kedd 14:01
RedMage írta: ↑2022.10.18., kedd 13:48
Mikor kibontottam a Luminomat, csak néztem döbbentem, aztán hívtam a Többieket is röhögni.
RM
Ja, mert te is - mint a többség - megfeledkezel ezeknek a látszólag "levegős" dolgoknak a fejlesztési költségeiről, csak a látható anyag mennyiségét nézed. Gondolom ezért: mi kerül ebben a néhány chipben x-százezer forintba?
Nem feledkeztem meg, hiszen megvettem. :) :) És még a marketinget, az adót stb. is kifizettem. :)
Nyilván igazad van, azt meg, hogy egy egy ilyen cucc mennyire van felárazva a cég egyenlegéből láthatnánk, de engem ez ennyire nem érdekel. :) :)
Igen, megvetted, és utána hívtad a szomszédokat röhögni :) Én csak megnyugtatásul írtam, hogy nem vertek át. A Luminban sok agymunka van, ami nem feltétlenül látszik, ha kibontod a dobozt, de meg kell fizetned. A marketingköltségük nem tudom mekkora, mert nem látom, hogy minden csapból Lumin-reklám dőlne, tudtommal nem is bombáznak heti kétszer e-mailben küldött reklámanyagokkal, mint pl. a Denon, de azért nyilván nem nulla, és persze az is meg kell érje. Az is valahol meg kell térüljön, hogy igen hosszú ideig nyújtanak támogatást és frissítéseket a termékeikre.
Hogy mennyire van "felárazva", azt persze nem fogod egyszerűen megtudni, de láttam már nagynevű cégeket megszűnni, tönkremenni, nagyon nagyra értékelt, és ennek megfelelően látszólag "felárazott" termékeik mellett (csak két példa hirtelen, mert ezek egy-egy termékéből nekem is van itthon: Wadia és Resonessence Labs).
Erről jut eszembe: a napokban jelent meg egy nagyon jó cikk a telexen, ami taglalta többek között, hogy milyen vásárlói beidegződések vannak, amiknek közük sincs a valósághoz (pl. ha súlyosabb, akkor jobb, ha drágább, akkor jobb is, stb stb ilyenek.)