Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Stúdió Hangsugárzók
Stúdió Hangsugárzók
A közelmúltban elkezdtem vadászni a digitális váltókat és nekem speciel ár/érték arányban ez tetszik a legjobban:
http://www.minidsp.com/
Ez komplett rendszert is ajánl, bár az erősítő része engem nem győzött meg.
Okos ötlet! Egy próbát megérne talán, pláne ennyiért...
egy szetreo 3 utas rendszerhez két panel kell és 2X2 plugin, ami kb 300 dolcsi szállítással együtt.
Dobozolatlanul, hardweres kezelőfelület nélkül. Akkor nem jobb egy DCX?
Stúdió Hangsugárzók
NJ!
Tudok mérni, és szoktam is... nem fülre vagy hasra dobálom össze az arányokat.
Még nem ismerjük egymást azthiszem....
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15215
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10366
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Stúdió Hangsugárzók
A közelmúltban elkezdtem vadászni a digitális váltókat és nekem speciel ár/érték arányban ez tetszik a legjobban:
http://www.minidsp.com/
Ez komplett rendszert is ajánl, bár az erősítő része engem nem győzött meg.
Okos ötlet! Egy próbát megérne talán, pláne ennyiért...
Stúdió Hangsugárzók
A behringer dcx2496 ban az ár-szolgáltatás arány verhetetlen. 90 ezer az alapgép, én 30 ezret költöttem rá anyagáron + a sok munkaóra. 120 ezerben van eddig, és mostmár senkinek sem adnám, annyira jó gép lett belőle.
Rendelkezik analog és aes/ebu digit bemenettel. Az utóbbit ügyes, olcsó trükkel teljes értékű spdif bemenetté alakítható. Én is ezt használom, a cd csak futómű. Az állandó szintű maximális kivezérlésű digit bemenetet használva biztosítható a digitális jelfeldolgozás jó minősége a nagy felbontás által.
Számos szolgáltatás mind digitálisan megy végbe.
- gain szabályzás bemeneten és minden egyes kimeneten
- változtatható frekijü, meredekségű és karakterisztikájú keresztváltás
- hangszínszabályzás, fázis tolás vagy fordítás minden csatornán
- eltérő akusztikai síkú hangszórók futáskiegyenlítése delay-el minden csatin
- egyetlen D/A konverzió a kimeneteken
Az én átalakításom a következőt tartalmazza eddig:
1. Az analóg bemenőfokozat becsatolókondijainak ccseréje elkórol fóliára
2. Spdif RCA bemenet létrehozása
3. Az analóg kimenőfokozatok feleslegesen nagy erősítését biztosító opampjainak kiiktatása, ezzel együtt asszimetrikussá alakítása ezzel együtt a felesleges zaj eltüntetése
4. Neutrik RCA aljzatok felszerelése az xlr csatik helyett
5. A kimenetek asszimetrikussá alakítása minőségi fólia kicsatolókkal
6. Egy minőségi Japán 6 pályás ALPS motoros potméter beépítése, és bekötése a kimenőfokozatba
7. A potméter motorvezérléséhez RF áramkör telepítése a távirányíthatóság érdekében.
Ennyi, és nem több. Az amúgy sem rossz hangú stage PA készülékből ezáltal egy ultramagas minőségi szinteket kielégítő berendezéshez jutunk, aminek már az első használata után leszokunk káros szenvedélyünkről, a passzív alkatrészek elhelyezéséről, az erősítők és a hangszórók közé.
Aki kételkedik hallgassa meg.
Ámen!
Stúdió Hangsugárzók
Hallva ezt a hangot összehasonlítva a passzív váltós verzióval.... hát én itthon befejeztem a tekercsekkel és kondenzátorokkal való tökölést! :lol!:Elképesztő az a könnyedség amivel így képes szólni ez a rendszer.
Egyetlen hátránya (ha ez egyáltalán az) hogy egy sztereo 3 utas rendszerhez 6 csatornányi végfok kell. Viszont így új előnyként bejön hogy pl az alkalmazásnak leginkább megfelelő erősítőt tudsz használni az egyes utakhoz.
pl szerintem ami ideális:
Mély: D osztályú vas nagy kakaóval, feszes mélyekkel
Közép: csöves erősítő érzelmes, lágy középhangokal
Magas: jó félvezetőssel, precíz magastartománnyal
"Mély: D osztályú vas nagy kakaóval, feszes mélyekkel
Közép: csöves erősítő érzelmes, lágy középhangokal
Magas: jó félvezetőssel, precíz magastartománnyal"
és nem gondolod - a szavaiddal élve, - hogy ez a technikai értelemben nagyon hibrid elgondolás IS erősen ""csavarint a valóságon""??
Én momentán még nem hallottam - persze a Saját zenei preferenciáimnak megfelelően - kellő neutralitással megszólalni egy Ilyen multi-amplifikált rendszert. Például nagy Martin Logan statikusok esetén, - az eleve aktív subwoofer mellett - a paneleket előszeretettel hajtják biamplifikálva pl. Wolcott vagy Mcintosh csövesekkel, ami persze (félreértés Ne essen) nem rossz, de számomra kicsit messze esik a valóságostól...
??
Tehát!
Gondolom, azt nem kétled, hogy csöves erősítő és félvezetős erősítő között nagy különbségek tudnak lenni hangzásban...
Ha egy hangszórót aktív váltással mondjuk 250 Hz-től 5 kHz-ig hajtasz egy középhangszórót, annak freki és impedanciamenete ugyanaz lesz mérve akár a csövessel akár a félvezetőssel hajtod, ha korrekt erősítőkről beszélünk. Hangzásban mégis lesz különbség. Én ne hallottam még olyan félvezetőst, melynek a középhangjai számomra jobban tetszők lettek volna mint egy csövesnek.
Az alapvető különbség, az aktív váltásban rejlik. Itt szerez olyan előnyöket egy aktív rendszer, amik szerintem behozhatatlanok.
Sokan vádolják azzal az aktív st monitorokat, hogy száraz élettelen hangjuk van.
Ez van a lemezen.
Én az aktív váltással és a hangprocesszor használatával nem elsősorban a neutrális studio hangzást keresem, hanem azt a könnyed és egységes hangzást amit ez a felállás ad.
Egyébként annyira még hifista vagyok, hogy szeretem a csöves erősítő életszerű középhangjait, de nem hajkurászom a "jóhangú RCA aljzatokat" és az "ezüstözött ónozást", meg a "bejáratott forrasztást".
Ezt meghagyom másnak. :foto:
Mindenki jár egy általa jónak hitt utat. Én ezt hiszem jónak.
„Mindenki jár egy általa jónak hitt utat. Én ezt hiszem jónak.”
valószínűleg Itt van közöttünk a legnagyobb különbség!
szóval, csak beszélgetés szintjén pár szó az említett „valóság” és „egységes hangkép” Frankenstein problémáiról; :lol!:
„Gondolom, azt nem kétled, hogy csöves erősítő és félvezetős erősítő között nagy különbségek tudnak lenni hangzásban...”
Nem kétlem, Igen van különbség SS és csöves hang között…hogyne! De Ez Ide most hogy jön??
„Sokan vádolják azzal az aktív st. monitorokat, hogy száraz élettelen hangjuk van. Ez van a lemezen.”
namost Ez akkora badarság, hogy hirtelen nem is tudom, hogy Mit mondjak?!
Így biztosan Nem kóser, és első körben azt mondom, megérné, hogy átgondold és újra fogalmazd…
„Én az aktív váltással és a hangprocesszor használatával nem elsősorban a neutrális studio hangzást keresem, hanem azt a könnyed és egységes hangzást amit ez a felállás ad.”
nos, az előzőek tükrében, akkor valóban Nem azt keresed ami a lemezen van. Ez pedig egyértelmű helyzet, tkp. A Te utad, csak akkor azt a szót, hogy „valóságos”, elfelejtheted!
…
függetlenül attól, hogy Én is pontosan a professzionális hangtechnikai iparban (is) aktívan tevékenykedő, -illetve onnan az „audiohile nervous”-ba érkező (hang)mérnökök véleményére adok leginkább, túlzónak tartom azt sugalmazni, hogy kizárólagosan a professzionális platform és support lenne az üdvözítő. Itt is és Ott is lehet (nagyon) jót konstruálni, ami mindig lényeges, az a designer -és konstrukciója maga…kiegészítve egy találó mondással:
*míg a félvezetősöknél jobban a tranzisztorok zenélnek, a csöveseknél inkább a designer!
a választott (kereszt)váltási pontok és meredekségek, a játszott zene fajtája stb., a hangszórók hatékonyságától függően tkp. meg fogják határozni, hogy mennyi teljesítményre lesz szükséged minden egyes (fel)erősítendő frekvencia tartományhoz. Általában a „több jobb”…addig, amíg a minőség nem kompromittálódik a nagyobb mennyiséggel szemben.
érdemes figyelembe venni, hogy miként a rendszer -és az erősítő hatékonyság emelkedik, úgy kisebb teljesítményt fogsz kihúzni bármilyen adott erősítőből bármilyen adott hangerőnél. Ez nagyobb részben a sávszélesség korlátozás miatt van, kisebb részben pedig attól ’lesz’, hogy megszabadulnak a teljesítményt elvonó passzív keresztváltóktól. Ezek a teljesítményt elvonó keresztváltók egyébként alacsony szintű részleteket rejthetnek, így várhatóan (szintén) nagyobb transzparencia hallható…
az alacsonyabb teljesítmény igények és a nagyobb felbontás miatt nyilvánvalóbbá válhat a keresztváltó torzítás az erősítők felől. Ezen a területen segíthet, ha olyan erősítőid vannak, amelyek (jóval) tovább járnak A-osztályú üzemmódban, mint a legtöbb hasonló (kommersz) erősítő. Ez növeli a jel tisztaságot, és tkp. „elmozdítja” azt a pontot ahol az erősítő Class B működtetésbe vált az átlagos energiafogyasztás pontja fölött. Egyetlen hátrány, a nagyobb meleg…
egyszerűsítheti a dolgot, ha 1, azaz egy azonos gyártótól használsz erősítőket. Ez esetben a gyártóra (biztosan) számíthatsz, hogy ott növelje a bias szinteket ahol Te akarod, és összeillessze az összes csatorna erősítését, kvázi egyidőben. Attól függően persze, hogy újak e vagy használtak az erősítők, és hogy a céges (üzlet)politika mit diktál…
mindenesetre nem árt odafigyelni, hogy kicsivel többet kell tenni mint „gyenge tuning” egy ilyen természetű rendszerrel. Ha magas szintű pontosságot kívánsz fenntartani, „hozni kell” néhány kisebb elektronikai mérést. Ellenkező esetben a számodra jónak hangzó dolgok fülre is beállíthatóak. Itt elsősorban erősítés beállításokra gondolok az általad használt elektronikus keresztváltón, … persze olyan egyszerűen vagy bonyolultan, ahogy szimpatikus…
végül:
multi-erősítők futtatása jóval nagyobb elektromos erőforrásokat fog igényelni. Kérdezem: az AC erőforrásaid képesek a feladatra?
??
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
Stúdió Hangsugárzók
A Behringer helyett tudom ajánlani pl. a DBX-et:
http://www.dbxpro.com/PA+/index.php
Nyithatnátok egy ilyen topicot.
Engem speciel nagyon érdekelnek ezek a kütyük.
Nekem is olyan van,mint Kalminak.
A Behringer elég zajos önmagában, bár lehet, hogy Kalmi mod-ja megoldotta a problémát, kiváncsi vagyok rá.
A közelmúltban elkezdtem vadászni a digitális váltókat és nekem speciel ár/érték arányban ez tetszik a legjobban:
http://www.minidsp.com/
Ez komplett rendszert is ajánl, bár az erősítő része engem nem győzött meg.
potatomelon.wordpress.com
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15215
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10366
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Stúdió Hangsugárzók
igen, csak ezek nem a 100ezres kategóriába eső vasak...
Sajnos nem, a broadcast világ nem olcsó, de számold bele, hogy egy ilyen processzorral egy jófajta DAC-hoz is hozzájutsz!
Stúdió Hangsugárzók
igen, csak ezek nem a 100ezres kategóriába eső vasak...
Egy komolyabb hangváltó 3-500000 Ft.Ebből indulj ki.
Webáruház:
http://www.avxcafe.hu/
http://www.avxcafe.hu/
Stúdió Hangsugárzók
A Behringer helyett tudom ajánlani pl. a DBX-et:
http://www.dbxpro.com/PA+/index.php
Ez valóban komolyabb cucc, csak nincs rajta digitális bemenet. Részemről a Xilica és a TC Electronic processzorokat ajánlom, bár ezek nyilván drágábbak, mint a Behringer.
igen, csak ezek nem a 100ezres kategóriába eső vasak...
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO
Stúdió Hangsugárzók
A Behringer helyett tudom ajánlani pl. a DBX-et:
http://www.dbxpro.com/PA+/index.php
Nyithatnátok egy ilyen topicot.
Engem speciel nagyon érdekelnek ezek a kütyük.
Nekem is olyan van,mint Kalminak.
Webáruház:
http://www.avxcafe.hu/
http://www.avxcafe.hu/
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15215
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10366
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Stúdió Hangsugárzók
A Behringer helyett tudom ajánlani pl. a DBX-et:
http://www.dbxpro.com/PA+/index.php
Ez valóban komolyabb cucc, csak nincs rajta digitális bemenet. Részemről a Xilica és a TC Electronic processzorokat ajánlom, bár ezek nyilván drágábbak, mint a Behringer.
Stúdió Hangsugárzók
potatomelon.wordpress.com
- nehai
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1073
- Csatlakozott: 2009.02.17., kedd 13:23
- Értékelés: 208
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Stúdió Hangsugárzók
... Mielőtt azonban az ATC aktívot valami csodálatraméltó etalonnak kiáltjuk ki, figyelmedbe ajánlom az egyik volt magyar ATC-tulajdonos esetét. Nem is az ő véleménye érdekes, hanem a fórumozóé, aki az ő házilag összetákolt:) Goodmans ládáiból kijövő hangról összehasonlíthatatlanul nagyobb elragadtatással írt a faluban, mint a régebbi, aktív ATC végű hifijéről:)) Ami nem kicsit mond ellent totyikunk elején tett kinyilatkoztatásának:. Aktiv studio hangfal az egyik. Szerintem ez a legolcsobb elég jó megoldás.
Szerintem nem kellett volna...
Csak itt keveredik két dolog, Bigi ATC-100-asa passzív volt, és igen jó "kis" dobozka szerintem, de egy ATC150-es aktív egészen más kaliber, nem lehet a kettőt egy lapon említeni, főleg alul. A Goodmans-t meg hagyjuk szerintem.
- nehai
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1073
- Csatlakozott: 2009.02.17., kedd 13:23
- Értékelés: 208
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Stúdió Hangsugárzók
...(A BC1-ről a BBC-seknek kissé más volt a véleménye. Persze, lecserélték, csak nem igazán azon tulajdonságai miatt, amiket néhai felrótt:)
Á, dehogyis én róttam ezt föl, hanem azok a hangmérnökök, akik nem ezt a tipust választották a stúdiójukba. Pont emiatt választottak, JBL-t, Tannoy-t stb. Én közvetlenül nem hasonlítottam össze őket, de a BC1-es nekem nagyon "angolos", én az attraktívabb hangot szeretem.
Stúdió Hangsugárzók
Nem buziskodok mindenféle apró szarságokkal.
Ezt speciel nem rád vetítve értettem. Én nem akarlak megbántani, biztos nagyobb tapasztalatod van nálam bizonyos dolgokban.
A CD játszómban már nem használom az SRPP kimenőfokozatot. Digit kijáraton megyek, mert a DSP miatt így megspórolok egy oda-vissza konverziót.
Stúdió Hangsugárzók
Nem buziskodok mindenféle apró szarságokkal.
Nem, te csak lelkesen próbálod magasabb szintre emelni a cédéjátszódat*, gyakorlatilag kimérhetetlen apró szarságoknak tekinthető kapcsolástechnikai változtatások és alkatrészek sajáthangjának fülelésével... vajon mi a különbség? Talán annyi, hogy én utoljára egy éve foglalkoztam RCA dugók hangjával; nem próbálok meg folyton-folyvást jobbítani, s valamelyik kütyü sűrű bolygatásával akár napokig tartó sterilitást, zeneitlenséget előidézni.
* Az eredetileg se kemény vagy hideg a tónus aktívdobozodhoz igazításán kívül nem sokat tudsz vele nyerni. Pedig a jó front-end fontos lenne, ha zenét is szeretnél hallgatni.
Stúdió Hangsugárzók
Mély: D osztályú vas nagy kakaóval, feszes mélyekkelKözép: csöves erősítő érzelmes, lágy középhangokal
Magas: jó félvezetőssel, precíz magastartománnyal
... hát ezt a Dr. Frankenstein-vegyesfelvágottat ekvalizálhatod egy darabig, mire valami egységesnek tűnő hangkép jön ki belőle...
Mért próbáltad? Honnan tudod? !36_7_11.gif' />' /><!--endemo-->' /><!--endemo-->'
Akik eddig hallották ezt a már félig frankenstein vegyesfelvágottat, azoknak nagyon bejött!
Stúdió Hangsugárzók
bta!
Mit szeretnél elérni, Te aki még a 25 C fokon és a 26 C fokon hallgatott zenék közt is hallani vélsz különbséget? :foto:
Én senkire nem erőltettem rá semmit, vagy legalábbis nem volt szándékomban.
Nem buziskodok mindenféle apró szarságokkal. Beleuntam. A stúdiók világában érzem jól magam, ebben a technikai környezetben szeretek zenét hallgatni, ezt szeretném valamennyire otthon is visszakapni.
Persze mint vérbeli DIY-s, egy két módosítást is eszközölök, amikkel talán jobb hangot kapok, de nem akarok tulzásba esni.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15215
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10366
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Stúdió Hangsugárzók
Hallottam már stúdiómagnót valódi mesterszalaggal, komoly rendszeren - na, az minden volt, csak nem száraz, élettelen.
... ahogy a normális stúdió monitorok sem azok. Ha csak fele annyi élet és erő lenne egy HiFi cuccban, mint egy nagy Genelecben...
Stúdió Hangsugárzók
Mély: D osztályú vas nagy kakaóval, feszes mélyekkelKözép: csöves erősítő érzelmes, lágy középhangokal
Magas: jó félvezetőssel, precíz magastartománnyal
... hát ezt a Dr. Frankenstein-vegyesfelvágottat ekvalizálhatod egy darabig, mire valami egységesnek tűnő hangkép jön ki belőle... és miután oratóriumról rockendrollra váltottál, kezdődhet újra a móka:)))
Stúdió Hangsugárzók
Egyébként annyira még hifista vagyok, hogy szeretem a csöves erősítő életszerű középhangjait, de nem hajkurászom a "jóhangú RCA aljzatokat" és az "ezüstözött ónozást", meg a "bejáratott forrasztást". Ezt meghagyom másnak.
"Nem keresek a kütyükben semmifle hangzást - ezt meghagyom a hifistáknak"
Sokan vádolják azzal az aktív st monitorokat, hogy száraz élettelen hangjuk van.Ez van a lemezen.
Mindegyiken? Az összes hangmérnök ízlése elferdült, vagy a zenehallgatók bosszantására ölik ki belőle, esetleg az illuminátusok utasítják őket?:foto: Hallottam már stúdiómagnót valódi mesterszalaggal, komoly rendszeren - na, az minden volt, csak nem száraz, élettelen.
Stúdió Hangsugárzók
Hallva ezt a hangot összehasonlítva a passzív váltós verzióval.... hát én itthon befejeztem a tekercsekkel és kondenzátorokkal való tökölést! Elképesztő az a könnyedség amivel így képes szólni ez a rendszer.
Egyetlen hátránya (ha ez egyáltalán az) hogy egy sztereo 3 utas rendszerhez 6 csatornányi végfok kell. Viszont így új előnyként bejön hogy pl az alkalmazásnak leginkább megfelelő erősítőt tudsz használni az egyes utakhoz.
pl szerintem ami ideális:
Mély: D osztályú vas nagy kakaóval, feszes mélyekkel
Közép: csöves erősítő érzelmes, lágy középhangokal
Magas: jó félvezetőssel, precíz magastartománnyal
"Mély: D osztályú vas nagy kakaóval, feszes mélyekkel
Közép: csöves erősítő érzelmes, lágy középhangokal
Magas: jó félvezetőssel, precíz magastartománnyal"
és nem gondolod - a szavaiddal élve, - hogy ez a technikai értelemben nagyon hibrid elgondolás IS erősen ""csavarint a valóságon""??
Én momentán még nem hallottam - persze a Saját zenei preferenciáimnak megfelelően - kellő neutralitással megszólalni egy Ilyen multi-amplifikált rendszert. Például nagy Martin Logan statikusok esetén, - az eleve aktív subwoofer mellett - a paneleket előszeretettel hajtják biamplifikálva pl. Wolcott vagy Mcintosh csövesekkel, ami persze (félreértés Ne essen) nem rossz, de számomra kicsit messze esik a valóságostól...
??
Tehát!
Gondolom, azt nem kétled, hogy csöves erősítő és félvezetős erősítő között nagy különbségek tudnak lenni hangzásban...
Ha egy hangszórót aktív váltással mondjuk 250 Hz-től 5 kHz-ig hajtasz egy középhangszórót, annak freki és impedanciamenete ugyanaz lesz mérve akár a csövessel akár a félvezetőssel hajtod, ha korrekt erősítőkről beszélünk. Hangzásban mégis lesz különbség. Én ne hallottam még olyan félvezetőst, melynek a középhangjai számomra jobban tetszők lettek volna mint egy csövesnek.
Az alapvető különbség, az aktív váltásban rejlik. Itt szerez olyan előnyöket egy aktív rendszer, amik szerintem behozhatatlanok.
Sokan vádolják azzal az aktív st monitorokat, hogy száraz élettelen hangjuk van.
Ez van a lemezen.
Én az aktív váltással és a hangprocesszor használatával nem elsősorban a neutrális studio hangzást keresem, hanem azt a könnyed és egységes hangzást amit ez a felállás ad.
Egyébként annyira még hifista vagyok, hogy szeretem a csöves erősítő életszerű középhangjait, de nem hajkurászom a "jóhangú RCA aljzatokat" és az "ezüstözött ónozást", meg a "bejáratott forrasztást".
Ezt meghagyom másnak. :foto:
Mindenki jár egy általa jónak hitt utat. Én ezt hiszem jónak.
Stúdió Hangsugárzók
Hallva ezt a hangot összehasonlítva a passzív váltós verzióval.... hát én itthon befejeztem a tekercsekkel és kondenzátorokkal való tökölést! :foto:Elképesztő az a könnyedség amivel így képes szólni ez a rendszer.
Egyetlen hátránya (ha ez egyáltalán az) hogy egy sztereo 3 utas rendszerhez 6 csatornányi végfok kell. Viszont így új előnyként bejön hogy pl az alkalmazásnak leginkább megfelelő erősítőt tudsz használni az egyes utakhoz.
pl szerintem ami ideális:
Mély: D osztályú vas nagy kakaóval, feszes mélyekkel
Közép: csöves erősítő érzelmes, lágy középhangokal
Magas: jó félvezetőssel, precíz magastartománnyal
"Mély: D osztályú vas nagy kakaóval, feszes mélyekkel
Közép: csöves erősítő érzelmes, lágy középhangokal
Magas: jó félvezetőssel, precíz magastartománnyal"
és nem gondolod - a szavaiddal élve, - hogy ez a technikai értelemben nagyon hibrid elgondolás IS erősen ""csavarint a valóságon""??
Én momentán még nem hallottam - persze a Saját zenei preferenciáimnak megfelelően - kellő neutralitással megszólalni egy Ilyen multi-amplifikált rendszert. Például nagy Martin Logan statikusok esetén, - az eleve aktív subwoofer mellett - a paneleket előszeretettel hajtják biamplifikálva pl. Wolcott vagy Mcintosh csövesekkel, ami persze (félreértés Ne essen) nem rossz, de számomra kicsit messze esik a valóságostól...
??
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
Stúdió Hangsugárzók
Ez a Tannoy monitor köbö 30 esztendős....ne viszonyítsunk már hozzá!A spendor BC szerintem sosem volt igazán alkalmas studiomonitornak.
A mai Genelec, ATC, Dyno aktív monitorok biztosan teljesítik a +-2 dB-t.
Tökéletesen félreértesz. Nem a Tannoyról lenne szó, hanem arról, hogy ha a frekiátvitele 20-30 éve belefért a stúdiómonitor kategóriába, akkor mi a garancia, hogy 2010-ben nem fér bele? Hogy az ATC 12000 fontsterlingért technikailag jobb aktiv monitor készít*? Sportszerűtlen dolog ám ilyesmit 1/3 árú hifi (highend) komponensekkel hasonlítgatni. Mielőtt azonban az ATC aktívot valami csodálatraméltó etalonnak kiáltjuk ki, figyelmedbe ajánlom az egyik volt magyar ATC-tulajdonos esetét. Nem is az ő véleménye érdekes, hanem a fórumozóé, aki az ő házilag összetákolt:) Goodmans ládáiból kijövő hangról összehasonlíthatatlanul nagyobb elragadtatással írt a faluban, mint a régebbi, aktív ATC végű hifijéről:)) Ami nem kicsit mond ellent totyikunk elején tett kinyilatkoztatásának:
. Aktiv studio hangfal az egyik. Szerintem ez a legolcsobb elég jó megoldás.
Szerintem nem kellett volna...
(A BC1-ről a BBC-seknek kissé más volt a véleménye. Persze, lecserélték, csak nem igazán azon tulajdonságai miatt, amiket néhai felrótt:)
Ha Bigire gondolsz....
Én hallottam az ATC monitorját, az egy isteni hangú doboz volt, kár hogy passzív. És hallottam a Goodmansból épült koporsó borzalmat is .
Az utóbbi, nekem nagyon nem tetszett, szerintem az ATC monitor lábnyomát sem szagolhatja. És ez nem csak a szimpla véleményem... mértem is a Goodmans-eket...
No comment.
Stúdió Hangsugárzók
Ez a Tannoy monitor köbö 30 esztendős....ne viszonyítsunk már hozzá!A spendor BC szerintem sosem volt igazán alkalmas studiomonitornak.
A mai Genelec, ATC, Dyno aktív monitorok biztosan teljesítik a +-2 dB-t.
Tökéletesen félreértesz. Nem a Tannoyról lenne szó, hanem arról, hogy ha a frekiátvitele 20-30 éve belefért a stúdiómonitor kategóriába, akkor mi a garancia, hogy 2010-ben nem fér bele? Hogy az ATC 12000 fontsterlingért technikailag jobb aktiv monitor készít*? Sportszerűtlen dolog ám ilyesmit 1/3 árú hifi (highend) komponensekkel hasonlítgatni. Mielőtt azonban az ATC aktívot valami csodálatraméltó etalonnak kiáltjuk ki, figyelmedbe ajánlom az egyik volt magyar ATC-tulajdonos esetét. Nem is az ő véleménye érdekes, hanem a fórumozóé, aki az ő házilag összetákolt:) Goodmans ládáiból kijövő hangról összehasonlíthatatlanul nagyobb elragadtatással írt a faluban, mint a régebbi, aktív ATC végű hifijéről:)) Ami nem kicsit mond ellent totyikunk elején tett kinyilatkoztatásának:
. Aktiv studio hangfal az egyik. Szerintem ez a legolcsobb elég jó megoldás.
Szerintem nem kellett volna...
(A BC1-ről a BBC-seknek kissé más volt a véleménye. Persze, lecserélték, csak nem igazán azon tulajdonságai miatt, amiket néhai felrótt:)
"Mielőtt azonban az ATC aktívot valami csodálatraméltó etalonnak kiáltjuk ki..."
Nekem sem az, semmiképpen...és ezzel az "érzéssel" vagyunk egypáran!
pl. kategóriájában keresgélve azonnal a PMC-t többre tartom, basszusban mindenképp...
megj.:
mielött bárki felhozná, hogyne, kábé ugyanennyi embernek viszont etalon...
...tudok róla! :foto:
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith