A fórum általános részén és az adás vételi topikokban is elszaporodott off-ok és trollkodás okán innentől warning-al jutalmazzuk az elkövetőket, ismételt viselkedés esetén ideiglenes vagy végleges kitiltás is járhat.Kérünk mindenkit, hogy normális mederben folytassa a diskurzust !
A szabályzat adás-vételi részre vonatkozó követelményei 2020. Január 06. 00:00 kezdeti hatállyal megváltoznak!Kérünk mindenkit, hogy olvassa át és annak megfelelően adja fel hirdetését.Köszönjük!

Stúdió Hangsugárzók

Vendég

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2010.04.06., kedd 15:49


stúdió szabványba be kell férniük, átvitel, fázis stb.

Fent egymás mellett látható a Tannoy Classic Monitor és a Spendor BC1 frekiátvitele. Vajon melyik felel meg inkább, és miféle "stúdió szabványnak"? :smile53:


101203.JPG



Avatar
kalmi
Törzsgárda
Törzsgárda
Hozzászólások: 5074
Csatlakozott: 2007.08.22., szer. 17:33
Értékelés: 839

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: kalmi » 2010.04.06., kedd 15:22


akkor csak az aktív az igazi stúdiómonitor?

Természetesen nem, de egész más világ tárul eléd, mikor kikerülnek a passzív alkatrészek a hangszórók és az erősítők közül.



Mikor idehaza áttértem aktív váltásra, az addig jól ismertnek gondolt dobozaim egy nagyságrenddel magasabb szintre kerültek.



Dettó! :smile53:



Avatar
earforce
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5492
Csatlakozott: 2009.01.21., szer. 00:18
Értékelés: 1731

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: earforce » 2010.04.06., kedd 14:55


Vettem egy DCX 2496-os DSP-s processzort aktív váltással, EQ-val, delayel, Phase variátorral, meg minden nyalánkság!

 




volt alkalmam hallani Kalminál a rendszert!


hát le a kalappal :smile53:


 


mindent úgy állíthatsz be a DSP-nek köszönhetően, ahogy csak akarsz.


igaz akkor a rendszer fülre volt belőve, mégis minden teljesen lineárisnak hallottam (már-már kevés méllyel) plusz óriási dinamikával.


 


én nem is a 6db végfokot 'látom' egyébként hátránynak, hanem a már túl sok EQ-zási meg miegymás lehetőséget, mely ha rossz kezekbe kerül teljesen elviheti a forrásanyagra kikevert -amúgy- jó hangot.


SYNOLOGY|DUNE|METRUM|MUSICAL FIDELITY|MAGNEPAN|REL

Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12465
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6225
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2010.04.06., kedd 13:56


akkor csak az aktív az igazi stúdiómonitor?

Természetesen nem, de egész más világ tárul eléd, mikor kikerülnek a passzív alkatrészek a hangszórók és az erősítők közül.



Mikor idehaza áttértem aktív váltásra, az addig jól ismertnek gondolt dobozaim egy nagyságrenddel magasabb szintre kerültek. Nagyon sok információt, energiát, dinamikát megzabálnak és egyéb problémákat okoznak a passzív váltók.



Avatar
kalmi
Törzsgárda
Törzsgárda
Hozzászólások: 5074
Csatlakozott: 2007.08.22., szer. 17:33
Értékelés: 839

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: kalmi » 2010.04.06., kedd 13:50


Hallva ezt a hangot összehasonlítva a passzív váltós verzióval.... hát én itthon befejeztem a tekercsekkel és kondenzátorokkal való tökölést! :smile53:


Elképesztő az a könnyedség amivel így képes szólni ez a rendszer.


Egyetlen hátránya (ha ez egyáltalán az) hogy egy sztereo 3 utas rendszerhez 6 csatornányi végfok kell. Viszont így új előnyként bejön hogy pl az alkalmazásnak leginkább megfelelő erősítőt tudsz használni az egyes utakhoz.


pl szerintem ami ideális:


 


Mély: D osztályú vas nagy kakaóval, feszes mélyekkel


Közép: csöves erősítő érzelmes, lágy középhangokal


Magas: jó félvezetőssel, precíz magastartománnyal



Avatar
hotspace
Újonc fórumos
Újonc fórumos
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2009.02.21., szomb. 19:11
Értékelés: 1

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: hotspace » 2010.04.06., kedd 13:45


Olyan változásokat adott a modifikáció, hogy önmagában az megérne egy kisebb regényt.



Szívesen olvasunk regényeket :smile53:



Avatar
kalmi
Törzsgárda
Törzsgárda
Hozzászólások: 5074
Csatlakozott: 2007.08.22., szer. 17:33
Értékelés: 839

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: kalmi » 2010.04.06., kedd 13:43


A hangdobozban lévő 3 hangszóró 3 pár banánaljzatra van kivezetve (belül nincs keresztváltó) és ide vannak bekötve az erősítők kimenetei.


Minden erősítő a rákötött hangszóró által igényelt frekvenciatartományt erősíti.


A mély és közép közt 250 Hz a frekiváltás helye, a közép és magas közt pedig 5 kHz.


A szűrők jellege és meredeksége és frekije egyébként szabadon variálható a processzorban. Most 24 dB/oktáv meredekségű L-R váltót használok. Ezt szeretem a legjobban.


post-5-1270554189.jpg



Avatar
kalmi
Törzsgárda
Törzsgárda
Hozzászólások: 5074
Csatlakozott: 2007.08.22., szer. 17:33
Értékelés: 839

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: kalmi » 2010.04.06., kedd 13:38

A 6 csatornányi erősítő nálam 2 db 3 utas nagymonitort hajt. A végfokok még ideiglenesek.


Avatar
kalmi
Törzsgárda
Törzsgárda
Hozzászólások: 5074
Csatlakozott: 2007.08.22., szer. 17:33
Értékelés: 839

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: kalmi » 2010.04.06., kedd 13:35


akkor csak az aktív az igazi stúdiómonitor?

Természetesen nem, de egész más világ tárul eléd, mikor kikerülnek a passzív alkatrészek a hangszórók és az erősítők közül.


 


Mivel nekem is szakmai ártalom ez az egész, mostanában kezdek elpártolni a hagyományos értelemben vett hifizéstől, és próbálok itthon is a studiós irányba menni.


A saját itthoni rendszeremben kerülöm a passzív váltást, mert rengeteg buktatója van, és számos helyen csavarhatja el a füledet a valóságtól.


Áttértem aktív váltásra. Vettem egy DCX 2496-os DSP-s processzort aktív váltással, EQ-val, delayel, Phase variátorral, meg minden nyalánkság!


 


A CD-ből vagy a PC-ből érkező SPDIF digitális jelet kapja (persze van analog bemenete is, csak azt felesleges használni a dupla konverzió miatt). Szóval a beérkező digitális jelet több útra bontja (nálam 2X3) és elvégzi a váltást, hangszín, késleltetés és fázisszabályzást, és a végén 6 D/A konveter 6 csatornányi analog jelet készít belőle, ami 6 csatornányi erősítőt hajt, amik pedig közvetlen a hangszórókat.


 


A készülék nagyon elterjedt külföldön is, sokan használják. No persze ahhoz, hogy ez az eredetileg PA és STAGE alkalmazásokra szánt berendezés igazán briliánsan szóljon, eszközölni kell néhány átalakítást, amiket én már elvégeztem benne:


 


- 6 kimenet asszimetrikussá alakítása, kimenetenként 4 műveleti erősítő eltávolítása


- Neutrik RCA aljzatok beépítse


- Kicsatolókondik cseréje


- RCA spdif aljzat beépítése


- analog bemenőfokozatban becsatoló kodik cseréje


- speciális 6 pályás motoros alps potméter beszerelése


- távirányítású RF potmétervezérlő beépítése


 


Olyan változásokat adott a modifikáció, hogy önmagában az megérne egy kisebb regényt.


post-5-1270553737.jpg



Avatar
Tomi
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1030
Csatlakozott: 2009.01.21., szer. 06:18
Értékelés: 90

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: Tomi » 2010.04.06., kedd 11:29


Nem mindegy, hogy mire gondolunk, amikor azt mondjuk, hogy "aktív". Ha van beépített erősítő, vagy esetleg a váltója is aktív. Ha mindkettő "aktív", az a legjobb helyzet, erről temérdek szakirodalom van, ha nagyon lakonikus akarok lenni, akkor idézném Linkwitz-et:


 


"Crossovers may be implemented either as passive RLC networks, as active filters with operational amplifier circuits or with DSP engines and software. The only excuse for passive crossovers is their low cost. Their behavior changes with the signal level dependent dynamics of the drivers. They block the power amplifier from taking maximum control over the voice coil motion. They are a waste of time, if accuracy of reproduction is the goal."


potatomelon.wordpress.com


Online
Avatar
AVX
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 60612
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3251

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: AVX » 2010.04.06., kedd 10:48


amúgy én is halottam tannoy mx-t,utána missiont.a tannoy mx tényleg lassúbb volt.



Az sem sokkal jobb.


Ezektől a Jungson kis LS3/5-ös doboza is sokkal jobb.


Hamarosan megjön a Harbeth kis dobozom,így lesz mivel összehasonlítanom.


A Rogers dobozom is nagyon hasonló karakter.A MA dobozaink is nagyon studios jellegűek,de ezek sem tartoznak az olcsó dobozok közé.


Van eladó ATC aktív kis doboz szegeden.Itt hírdeti a fórumon.Az jó választás lehet valakinek.



Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12465
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6225
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2010.04.06., kedd 10:42


akkor csak az aktív az igazi stúdiómonitor?

A valódi stúdió monitorok túlnyomó többsége aktív. Bizonyára könnyebb így az elvárásokat (egyenletes frekvenciamenet, alacsony torzítás, fázislinearitás, hangnyomás, védelmek, stb.) teljesíteni.



Vendég

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2010.04.06., kedd 10:34


akkor csak az aktív az igazi stúdiómonitor?és miben rejlik a linearitás titka,pl. hangváltó,vagy a rövid jelút?


egy passzív stúdiómonitor linearitása ezek szerint lehet rosszabb,mint egy nem stúdiómonitoré?


amúgy én is halottam tannoy mx-t,utána missiont.a tannoy mx tényleg lassúbb volt.



Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12465
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6225
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2010.04.06., kedd 10:14


kinéztem egy tannoy reveal passzívot.ez mennyire jó választás?

Az nem studiomonitor, az egy rakás.... dolgoztam ilyenen pár hétig. Utáltam munkába járni.



Nálam is ez volt a helyzet Tannoy téren. Az általam ismert monitoraik katasztrófálisak, munkára alkalmatlanok. Lassúak, erőtlenek, torzítanak, összemossák a dinamikát, képtelenség rajtuk arányokat keverni.


 


Amúgy én nem nagyon hasonlítgatnám össze a HiFi és a stúdiós dobozokat, mivel teljesen másra készültek. Ugyanakkor a hifisták által stúdiósnak nevezett hangzást valójában kevesen ismerik, csak sokan mint valami misztikus dolgot emlegetik (rideg, túl részletező, stb.). A komolyabb aktív darabokon én nagy élvezettel tudok zenét hallgatni és csak vad álmaimban tudok olyan HiFi cuccot elképzelni, ami ezt (dinamikában, precizitásban, erőben...) produkálni képes.



Online
Avatar
AVX
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 60612
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3251

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: AVX » 2010.04.06., kedd 10:02


 


Genelec, ATC, dynaudio acoustics... ezek drágák.




Meg Harbeth



Avatar
kalmi
Törzsgárda
Törzsgárda
Hozzászólások: 5074
Csatlakozott: 2007.08.22., szer. 17:33
Értékelés: 839

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: kalmi » 2010.04.06., kedd 09:40


kinéztem egy tannoy reveal passzívot.ez mennyire jó választás?

Az nem studiomonitor, az egy rakás.... dolgoztam ilyenen pár hétig. Utáltam munkába járni.


Szerintem ne akarj igazi studio monitort venni, mert vagy drága lesz, vagy rossz.


 


Genelec, ATC, dynaudio acoustics... ezek drágák.


Tannoy, M-audio, Behringer... ezek meg szarok.


 


Jobban jársz, ha keresel, egy lineáris hangú állványos hifi monitordobozt, amivel együtt tudsz élni.



Vendég

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2010.04.06., kedd 07:03

kinéztem egy tannoy reveal passzívot.ez mennyire jó választás?


Vendég

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2010.04.05., hétf. 18:51

A 100.000-res studio monitor sose fog ugy szólni mint az egy misis monitor.De ha aktiv monitorokat nézegeted vannak k*rva jók amik nagyon drága high-endnek csúfolt doboznál jobb.A passzivak között is vannak nagyon komoly dobozok de ne egy 100.000res dobozzal akarj egy 1milliós hangfalat versenyeztetni.


Vendég

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2010.04.05., hétf. 16:25


és pl egy sonus faber monitor 1 millióért,hogyan viszonyul egy százezres

stúdiómonitorhoz.



Nekem van mindkettő.


Gyere el és hallgasd meg.



hát ez valóban,nem lenne rossz.és nagyvonalakban mi jellemzi ezt a két tipust


a nagy árkülönbséget tekintve?pl.szinpadmélység,tér,dinamika,részletezés figyelembevételével.



Online
Avatar
AVX
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 60612
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3251

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: AVX » 2010.04.05., hétf. 15:11


és pl egy sonus faber monitor 1 millióért,hogyan viszonyul egy százezres

stúdiómonitorhoz.



Nekem van mindkettő.


Gyere el és hallgasd meg.



Vendég

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2010.04.05., hétf. 15:07


és pl egy sonus faber monitor 1 millióért,hogyan viszonyul egy százezres


stúdiómonitorhoz.



Avatar
nehai
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1594
Csatlakozott: 2009.02.17., kedd 13:23
Értékelés: 180

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: nehai » 2010.04.05., hétf. 14:29

Talán abban, hogy a megadott adatok megelelnek a valóságnak, és a stúdió szabványba be kell férniük, átvitel, fázis stb. A high-end cuccok jórészét pedig, tisztelet a kivételnek a tipus vásárlóinak igényeihez igazítják, ami egy stúdióban nem lenne szerencsés. Persze a stúdió motyók sem szólnak egyformán, a tervezői filozófia ott is megmutatkozik.

Újdonság Next + Nano kábelcsalád... Újdonság a betápvonal előtt a kismegszakító cseréje, méret azonos 38x10mm-es biztosítékházra/biztosítékra.
http://hydrasound.hu/kapcsolat.php

Vendég

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2010.04.05., hétf. 13:47


akkor itt kérdezek.miben más egy passzív stúdiómonitor,mint egy


kétutas monitor állványos.



Online
Avatar
AVX
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 60612
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3251

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: AVX » 2010.04.05., hétf. 09:59

Már van ilyen topic


Avatar
csövi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3702
Csatlakozott: 2005.01.11., kedd 17:10
Értékelés: 658

Stúdió Hangsugárzók

Hozzászólás Szerző: csövi » 2009.02.11., szer. 10:43


Eddig még nem. s ha majd lesz valami probléma Bese Attila mester megoldja. De persze ujabbat is lehet venni. Valoszinuleg egy modern aktiv monitor hangfal plusz aktiv szub kombinacio legalabb olyan jó megoldas mint egy regi nagy darab hangfal mint amilyen az enyem. Ha egyszer ez tonkremegy, valoszinuleg ilyesmivel fogom potlni, ha keves penzem lesz. Ha meg sok, akkor egy ATC 100 aktivval. Ha meg nagyon sok pénnzem (mert ahhoz lakast is cserelnem kell) akkor 150Aktiv.



Penna által forgalmazót stúdió hangfalakat sikerült megfülelni?


Michell Engineering, Mellorn Audio, Soner Audio, STEALTH audio cabels, Harmonic Technology, Sonus Faber, 2012Mac mini


Válasz küldése

Vissza: “Pro Audio”