Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
PRO Audio erősítők/elektronikák
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15218
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10372
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
PRO Audio erősítők/elektronikák
Ez is tökéletesen igaz! De ez nem a hifisták hibája!
Ha a felvételkor beletolják a mikrofonokat a hangszerekbe, fél méterre vannak a cipőtől, kottatartótól, akkor az is fog rögződni a felvételre, amit azok a mikrofonok éppen ott hallanak. Hogy mi élőben sosem hallunk ilyent. Hát igen. Ezért mondom, hogy a felvételek zöme elcseszett manapság. Erről nem a hifisták tehetnek. Viszont egy rendszer ha ezeket a felvételen valóban ott lévő nüanszokat nem viszi át, az egy "normális" felvételt is szűr, sőt a teljes rögzített zenei információt is. Abból sem enged át szinte semmit. Itt az a kérdés, hogy a sz@r felvételeket és a jó felvételeket egyformán sz@r-nak akarjuk-e hallani, vagy a jót jónak, a sz@rt meg annak. Ki lehet szűrni egy rendszerrel a felvételen lévő mikroinformációk zömét, de ezzel együtt magát az életet is kiszűrjük a zenéből. Amit ugye nem igazán szeretnénk. Bár nem mindenki ugyanazt keresi a zenehallgatás során.
A helyzet 573x bonyolultabb annál, mint ahogy leírtad és gondolod. Próbálj felvenni távoli mikrofonozással egy rockzenekart! Ha sikerül kielégítő megoldást találnod, szívesen fizetek a licenszért. Szimfonikus zenekarnál meg nem szokás a hangszerbe tolni a mikrofont, ott jellemzően szekciókat mikrofonoznak 2-3 m távolságból és általában felülről.
A mikrofonozás (elhelyezés, típusválasztás, kábelezés, illesztés) egy külön tudomány, ennek kitárgyalására egy komplett fórumot létre lehetne hozni, de itt felesleges lenne. Nem véletlen, hogy a hangmérnökök is szakosodnak. Van recording (fülorrgégész), mixing (belgyógyász), mastering (sebész) és FOH engineer (reumatológus), no meg a producerek. Nagyon kevesen vannak, akik minden területet magas szinten művelnek. Ezért is van, hogy a felvételek többsége több mérnökhöz köthető.
PRO Audio erősítők/elektronikák
Valóban nem sokat tökölt!
PRO Audio erősítők/elektronikák
Kéne csinálni egy PRO AUDIO-s topikot és belepakolni ezt az altopikot, meg a stúdiomonitorost, meg a Genelec-est, stb...
Béla megcsinálhatnád!
Webáruház:
http://www.avxcafe.hu/
http://www.avxcafe.hu/
PRO Audio erősítők/elektronikák
Nálam az egész stúdió technikából csak a forrás, azaz a régi szalagos magnók fogtak meg…a többi úgy, mint, erősítők, kábelek… felejtősek. …Már aki komolyabban hifizik…ez a magán véleményem.
Michell Engineering, SOtM sMS Neo, Devialet D200, és MartinLogan CLS+ 2db Rytmik Audio, canare cable
PRO Audio erősítők/elektronikák
Kéne csinálni egy PRO AUDIO-s topikot és belepakolni ezt az altopikot, meg a stúdiomonitorost, meg a Genelec-est, stb...
Béla megcsinálhatnád!
- -KP-
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5746
- Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
- Értékelés: 1551
- Tartózkodási hely: Bonyhád
PRO Audio erősítők/elektronikák
Béla ezért fizet nekem nem kis összegeket.
Ennek örömére akár ki is emelhetnénk a témát
PRO Audio erősítők/elektronikák
Megfigyeltétek milyen népszerű lett ez a topik...Már mindenki ide ír :bebebebebebe:
Béla ezért fizet nekem nem kis összegeket.
PRO Audio erősítők/elektronikák
Erre inkább a hifisták törekednek. A hegedűs cipőjének nyikorgása az esetek kis hányadában része a zenének, sok előadó kéri is ezen zörejek eltávolítását a felvételből, illetve a technika fogyatékai miatt el is szoktak tűnni. Az akusztikus hangszerek ki vannak ám találva, pont olyan hangerőt produkálnak, ami szükséges az élvezethez, illetve az emberi hallásnak is vannak olyan effektjei (pl. az elfedés), amik a központi hangeseményt hangsúlyozzák, az azt zavaró történéseket pedig kiszűrik. Általában élő koncerten sem hallod a tőled 12 sor távolságra ülő néző szívverését, vagy a karmester izületeinek ropogását.
Ez is tökéletesen igaz! De ez nem a hifisták hibája!
Ha a felvételkor beletolják a mikrofonokat a hangszerekbe, fél méterre vannak a cipőtől, kottatartótól, akkor az is fog rögződni a felvételre, amit azok a mikrofonok éppen ott hallanak. Hogy mi élőben sosem hallunk ilyent. Hát igen. Ezért mondom, hogy a felvételek zöme elcseszett manapság. Erről nem a hifisták tehetnek. Viszont egy rendszer ha ezeket a felvételen valóban ott lévő nüanszokat nem viszi át, az egy "normális" felvételt is szűr, sőt a teljes rögzített zenei információt is. Abból sem enged át szinte semmit. Itt az a kérdés, hogy a sz@r felvételeket és a jó felvételeket egyformán sz@r-nak akarjuk-e hallani, vagy a jót jónak, a sz@rt meg annak. Ki lehet szűrni egy rendszerrel a felvételen lévő mikroinformációk zömét, de ezzel együtt magát az életet is kiszűrjük a zenéből. Amit ugye nem igazán szeretnénk. Bár nem mindenki ugyanazt keresi a zenehallgatás során.
PRO Audio erősítők/elektronikák
Mint mondtam, elég komolyan gondolkodom rajta, hogy beszerzek egy pár 8040 vagy 8050-es GENELECET, és "sz@rok a farmra"!
Unom a kábelekkel való buzizgatást, fázis keresését, trükközéseket... csak zenét akarok hallgatni. Ennyi!
UI: Ha Béla megúnja a 8040-eket, elboltolom vele!
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15218
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10372
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
PRO Audio erősítők/elektronikák
hanem akkor miért? (a presztizsen kívül)
Egy 300 dolláros doboznál fura lenne presztizsre gondolni. Viszont - az ára mellett - vannak igen hasznos jellemzői, amik előnyösek a közeltéri monitorozásnál. Márpedig a közeltéri lehallgatást érdemes keményen megkülönböztetni, mert teljesen másra lett kitalálva. Hangfelvétel és keverés közben nem éppen a hallott csodás hangminőségen ábrándozik a hangmérnök, ahogy az autóversenyző sem a tájban gyönyörködik egy futamon.
PRO Audio erősítők/elektronikák
Ha napi 6-8-10 órán át igen komoly berendezésekkel dolgozol, belevágnál-e egy, a napközben megszokott minőséget produkáló HiFi lánc építésébe otthon? Vagy egyáltalán lenne kedved zenét hallgatni egy egész napos felvétel után? Szerintem Schumacher sem Ferrarival megy le kenyérért a sarki boltba a legjobb köridőre törekedve.
Én egyetértek ezzel,ezért is hoztam a saját példámat.
Ezért nincs nekem sem itthon komolyabb hifi cuccom,pedig ha akarnám,csak haza kellene hoznom.
Webáruház:
http://www.avxcafe.hu/
http://www.avxcafe.hu/
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15218
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10372
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
PRO Audio erősítők/elektronikák
Mernék fogadni,hogy akik hivatásszerűen űzik ezt a mesterséget,több,mint a felének otthon szinte semmi hifi cuccuk sincs.Mióta kereskedőként foglalkozom a hifivel itthon, csak egy közeltéri monitort hallgatok egy kis csövessel.Nem tudom az itteni stúdiós srácoknak milyen cuccaik vannak otthon,de ha jól tudom Kalmi sem sok pénzt áldozott erre.
Ha napi 6-8-10 órán át igen komoly berendezésekkel dolgozol, belevágnál-e egy, a napközben megszokott minőséget produkáló HiFi lánc építésébe otthon? Vagy egyáltalán lenne kedved zenét hallgatni egy egész napos felvétel után? Szerintem Schumacher sem Ferrarival megy le kenyérért a sarki boltba a legjobb köridőre törekedve.
PRO Audio erősítők/elektronikák
Nyugi,a meghajtással lesz a legkevesebb gond.Kötve hiszem,hogy attól a kis beépített Genelec végfoktól nem találunk jobbat
Hát ja, majd azért kiváncsi leszek mire jutsz. Ha van erős studiogéped arra. Vagy Jungson monoblockokra kösd szerintem
PRO Audio erősítők/elektronikák
Megfigyeltétek milyen népszerű lett ez a topik...Már mindenki ide ír :bebebebebebe:
PRO Audio erősítők/elektronikák
Sok hangmérnök meghallgatja a felvételt mezei cuccon is a mihez tartás végett, mielőtt kiadja a kezéből. De az a Yamaha szerintem nem ezért van jelen sokezer stúdióban.
hanem akkor miért? (a presztizsen kívül)
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15218
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10372
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
PRO Audio erősítők/elektronikák
bocs hogy belevau, de amennyire jól tudom minden stúdióba kell egy 'trágya minőségű' lehallgató is, mellyel kvázi reprezentálják az otthoni körülményeket, vagy nem?
Sok hangmérnök meghallgatja a felvételt mezei cuccon is a mihez tartás végett, mielőtt kiadja a kezéből. De az a Yamaha szerintem nem ezért van jelen sokezer stúdióban.
PRO Audio erősítők/elektronikák
Na jó, de ez nem aktiv. Mivel fogod meghajtani? Én korban a hozzátervezett géppel (crown dc-300) hajtottam. azzal szólt a legjobban eddig. Valami studio gépet kellene néznetek neki.
Nyugi,a meghajtással lesz a legkevesebb gond.Kötve hiszem,hogy attól a kis beépített Genelec végfoktól nem találunk jobbat
Webáruház:
http://www.avxcafe.hu/
http://www.avxcafe.hu/
PRO Audio erősítők/elektronikák
OFF:
Holnap megfülelem,hogy te idáig milyen JBL dobozt hallgattál.Összehasonlítom a Gelelec dobozzal.
Csak szólok,hogy ez itt az erősítő topic.
Na jó, de ez nem aktiv. Mivel fogod meghajtani? Én korban a hozzátervezett géppel (crown dc-300) hajtottam. azzal szólt a legjobban eddig. Valami studio gépet kellene néznetek neki.
Meg szólj majd a futárnak érjen ide legkésöbb fél 1-ig, vagy legalább hivjon fel hogy jön-e. Elvileg hiv reggel 9 óta.
PRO Audio erősítők/elektronikák
Sztem pedig senki sem fogja tudni meggyőzni a másikat, sok esetben ilyenkor kell egy békés döntetlenben megegyezni Mert ugye mindenki a saját füléhez és hallásához mérten fog véleményt alkotni, az ízlésről nem is beszélve.
Mernék fogadni,hogy akik hivatásszerűen űzik ezt a mesterséget,több,mint a felének otthon szinte semmi hifi cuccuk sincs.Mióta kereskedőként foglalkozom a hifivel itthon, csak egy közeltéri monitort hallgatok egy kis csövessel.Nem tudom az itteni stúdiós srácoknak milyen cuccaik vannak otthon,de ha jól tudom Kalmi sem sok pénzt áldozott erre.
Webáruház:
http://www.avxcafe.hu/
http://www.avxcafe.hu/
PRO Audio erősítők/elektronikák
OFF:
Holnap megfülelem,hogy te idáig milyen JBL dobozt hallgattál.Összehasonlítom a Gelelec dobozzal.
Csak szólok,hogy ez itt az erősítő topic.
Mondjuk inkább a nagyomat kellene megfülelned De azt nem adom oda Azt is azért vedd figyelembe hogy náluk is fejlődi a technika, állitólag az LSR-ek mérföldekkel jobbak. Bár a nagyomnál nem. Hátha ideér a futár Eddig nem jött, én meg lassan megyek.
PRO Audio erősítők/elektronikák
Sztem pedig senki sem fogja tudni meggyőzni a másikat, sok esetben ilyenkor kell egy békés döntetlenben megegyezni Mert ugye mindenki a saját füléhez és hallásához mérten fog véleményt alkotni, az ízlésről nem is beszélve.
PRO Audio erősítők/elektronikák
És nem csak a kis monitoroknak, hanem bele lehet lassan venni az összes mai hifi és high-end hangsugárzót, ahogy mostanában hallom. Nagyon kíváncsi lennék mi lenne akár egy hifi kiállításon is, ha ezekből a régi klasszikus, még nem lapos hangú dobozokból kiállítana valaki egy rendszert egy neki való erősítéssel, mit hallanánk a mai high-endek nagy részéhez képest. Én nem is annyira a dinamika méretében érzem a komoly visszalépést. Valahogy az életszerűség, az élénkség hiányzik a mai hifi dobozokból, amire persze sokan rámondják, hogy azért jó mert az a neutrális. Csak aza gond, hogy élő zenénél én olyanokat nem hallok, hogy neutrális, viszont ha valami laposan szól, az géphang és nem élő.
Elnézve, hogy kik, és mit állitanak ki. Lenne helye egy régi berendezésnek is. Ahogy külföldön szokott szeánsz lenni velük. Valószínűleg nagyban megosztaná a közönséget a "másságával".
PRO Audio erősítők/elektronikák
Fura egy olyan lemez hangjáról beszélni és otthoni hifivel megítélni amit stúdióban, stúdiós technikával készítettek, és hallgattak vissza...Ha annyira rossz lenen az a stúdiós technika, akkor szerintem az a felvétel sem szólna úgy ahogy az elkészítették , márpedig állítólag jobb hifin jobban szól....Akkor h is van ez, én itt óriási ellentmondásokat vélek felfedezni.
Nem rossz az a stúdiótechnika. Én eddig életemben a legvalóságosabb hangreprodukciókat mind stúdió és hangosítós rendszerektől hallottam (és nem high-endből).
De ebből még nem következik azonnal, hogy ha az otthoni zene hallgatás a cél, bármilyen de azért tipikus lakó környezetben, bármilyen hangfelvétel esetében, (mert ugye a zene az első és nem a hangminőség), akkor az ideális otthoni zene hallgató eszköz is a stúdió cucc lenne.