Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
PRO Audio erősítők/elektronikák
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6945
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 4677
- Tartózkodási hely: Csobánka
PRO Audio erősítők/elektronikák
Szerintem nem lett túlbeszélve...
Engem azért továbbra is érdekelne miért gondoljátok azt, hogy egy erősítő nem ad ki olyan hangminőséget magából kis teljesítményen, mint egy nagyobbon..
nem vágom a logikát. persze lehet azért, mert nem értek az erősítők belső felépítéséhez és működési elveihez mélyre hatóan...
de: teszem azt vegyünk egy végfokot, használjuk teljesítménye 50 százaléka körül, ahogy fapaci írta. Szépen kapja az anyagot, a nagyobb dinamikacsúcsoknál leadja teljesítménye 50-70%-át. Aztán jön egy halkabb rész, ahol nagyságrendekkel kevesebbet. A kimenő teljesítmény nyilván a zene pillanatnyi dinamikacsúcsainak nagyságával lesz arányos.. Ezek szerint akkor pillanatonként változik, hogy milyen minőségű hangot kapunk?
elnézést a kissé vontatott és leegyszerűsített gondolatmenet miatt, lehet hogy hülyén hangzik...
Előbb jó lenne, ha átgondolnátok, miket irkáltok. Az 50%-hoz képest a 70% csak 1,5dB plusz, egy dinamikacsúcs akármilyen műfajban is sokkal több dB. Ebből az (is) következik, hogy n e m lehet egy erősítőt átlagosan 50%-os teljesítményen üzemeltetni clipping (túlvezérlés) nélkül.
Aki kiváncsi, hogy az átlagteljesítmény és a pillanatnyi teljesítmény hogyan alakul a rögzített zenékben, annak érdemes a Foobart elővenni, és bekapcsolni a View-Visualizations-VU meter és Peak meter opciókat.
PRO Audio erősítők/elektronikák
Kicsit fura megfogalmazás, de végülis igen. Egy erősítő (hangsugárzó, mikrofon, stb.) torzítása nagyban függ a kivezérléstől, hangnyomástól, de még a rá küldött jel spektrumától, frekvenciájától is. Érdemes tudni, hogy torzítás sokféle létezik, ezek egy része növekszik, másik része csökken és van olyan is, ami állandó marad a kivezérlés növelésével. És hogy tovább kuszáljam a képet, a különböző erősítő kapcsolástechnikáknál másként alakulnak ezek a torzítás változások.
És ennyi minden hülyeséggel érdemes foglalkozni
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15219
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10374
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
PRO Audio erősítők/elektronikák
Ezek szerint akkor pillanatonként változik, hogy milyen minőségű hangot kapunk?
Kicsit fura megfogalmazás, de végülis igen. Egy erősítő (hangsugárzó, mikrofon, stb.) torzítása nagyban függ a kivezérléstől, hangnyomástól, de még a rá küldött jel spektrumától, frekvenciájától is. Érdemes tudni, hogy torzítás sokféle létezik, ezek egy része növekszik, másik része csökken és van olyan is, ami állandó marad a kivezérlés növelésével. És hogy tovább kuszáljam a képet, a különböző erősítő kapcsolástechnikáknál másként alakulnak ezek a torzítás változások.
- -KP-
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5746
- Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
- Értékelés: 1551
- Tartózkodási hely: Bonyhád
PRO Audio erősítők/elektronikák
Szerintem nem lett túlbeszélve...
Engem azért továbbra is érdekelne miért gondoljátok azt, hogy egy erősítő nem ad ki olyan hangminőséget magából kis teljesítményen, mint egy nagyobbon..
nem vágom a logikát. persze lehet azért, mert nem értek az erősítők belső felépítéséhez és működési elveihez mélyre hatóan...
de: teszem azt vegyünk egy végfokot, használjuk teljesítménye 50 százaléka körül, ahogy fapaci írta. Szépen kapja az anyagot, a nagyobb dinamikacsúcsoknál leadja teljesítménye 50-70%-át. Aztán jön egy halkabb rész, ahol nagyságrendekkel kevesebbet. A kimenő teljesítmény nyilván a zene pillanatnyi dinamikacsúcsainak nagyságával lesz arányos.. Ezek szerint akkor pillanatonként változik, hogy milyen minőségű hangot kapunk?
elnézést a kissé vontatott és leegyszerűsített gondolatmenet miatt, lehet hogy hülyén hangzik...
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15219
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10374
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
PRO Audio erősítők/elektronikák
1.) Ez meg hogy jön ide?
2.) Melyik konkrét erősítőre értendő?
3.) Ezt nem értem, számomra zavaros. Hol vannak méretezési problémák?
4.) Abszolut nem sántít. Ezek szerint nem éltél még együtt 4 liter feletti kocsival és 300LE-vel.
Nem ugyanaz az érzés, mint egy 1,4-es hiperfelturbózott szenvedése. 300 LE-vel és 4 liter felett sokkal élvezetesebb 50-el menni a városban is. Elhiheted. Hogy többe kerül? Igen. Többe. De a minőségnek ára van, akárcsak a hifiben.
És valahogy eszed ágában sincs folyton bizonygatni azt, hogy mire is képes egy 4 literes 8 hengeres. Csak mosolyogsz a harmadakkora térfogatú "versenytársakon". Nekik van folyton bizonyítási kényszerük. Pont, mint a hifiben az "óriásölőknek".
1. Úgy, hogy ezt jelenti a létjogosultság.
2. Túlbeszéltük.
3. Túlbeszéltük
4. Válaszomon meglepődnél, de ez a farok(hosszabbító)mutogatás nem ide tartozik.
PRO Audio erősítők/elektronikák
Szerintem egyáltalán nem írt semmi rosszat...
én sem éreztem.
Webáruház:
http://www.avxcafe.hu/
http://www.avxcafe.hu/
- -KP-
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5746
- Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
- Értékelés: 1551
- Tartózkodási hely: Bonyhád
PRO Audio erősítők/elektronikák
Szerintem egyáltalán nem írt semmi rosszat...
PRO Audio erősítők/elektronikák
Na, pórnép...shut up!
majd mondom már neki,hogy vegyen komolyabb autót.Nálunk az asszony jár ilyen gyengus autóval.
Webáruház:
http://www.avxcafe.hu/
http://www.avxcafe.hu/
PRO Audio erősítők/elektronikák
1.) Ez meg hogy jön ide?
2.) Melyik konkrét erősítőre értendő?
3.) Ezt nem értem, számomra zavaros. Hol vannak méretezési problémák?
4.) Abszolut nem sántít. Ezek szerint nem éltél még együtt 4 liter feletti kocsival és 300LE-vel.
Nem ugyanaz az érzés, mint egy 1,4-es hiperfelturbózott szenvedése. 300 LE-vel és 4 liter felett sokkal élvezetesebb 50-el menni a városban is. Elhiheted. Hogy többe kerül? Igen. Többe. De a minőségnek ára van, akárcsak a hifiben.
És valahogy eszed ágában sincs folyton bizonygatni azt, hogy mire is képes egy 4 literes 8 hengeres. Csak mosolyogsz a harmadakkora térfogatú "versenytársakon". Nekik van folyton bizonyítási kényszerük. Pont, mint a hifiben az "óriásölőknek".
Na, pórnép...shut up!
PRO Audio erősítők/elektronikák
1.) Létjogosultsága mindennek van, amit el lehet adni.
2.) Kissé félreértettél. Egy konkrét erősítőre értendő az 50-70 %-os véleményem.
3.) Ez nem keverendő össze azzal, hogy X erősítő 5 %-os kivezérlésen nem szólhat tetszetősebben, mint Y erősítő 70 %-on. Ellenben X erősítő 50-70 %-on jobban érzi magát, mint X erősítő 5 %-on. Ahol ez nem így van, ott méretezési problémák vannak.
4.)Az autós hasonlat - szokás szerint - sántít, mivel a robbanó motoroknak is megvan a maguk karakterisztikája nyomatékra, fogyasztásra, hatásfokra, amik egyáltalán nem lineárisak.
1.) Ez meg hogy jön ide?
2.) Melyik konkrét erősítőre értendő?
3.) Ezt nem értem, számomra zavaros. Hol vannak méretezési problémák?
4.) Abszolut nem sántít. Ezek szerint nem éltél még együtt 4 liter feletti kocsival és 300LE-vel.
Nem ugyanaz az érzés, mint egy 1,4-es hiperfelturbózott szenvedése. 300 LE-vel és 4 liter felett sokkal élvezetesebb 50-el menni a városban is. Elhiheted. Hogy többe kerül? Igen. Többe. De a minőségnek ára van, akárcsak a hifiben.
És valahogy eszed ágában sincs folyton bizonygatni azt, hogy mire is képes egy 4 literes 8 hengeres. Csak mosolyogsz a harmadakkora térfogatú "versenytársakon". Nekik van folyton bizonyítási kényszerük. Pont, mint a hifiben az "óriásölőknek".
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15219
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10374
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
PRO Audio erősítők/elektronikák
Akkor szerinted nincs létjogosultsága a 100W-nál nagyobb teljesítményű erősítőknek?
50-70%? Érdekes megközelítés.
Ezen mit értesz?
A dinamika csúcsokban leadott teljesítmény a kivehető maximális teljesítmény 50-70%-a? (hogy némi tartalék is maradjon)
Átlag teljesítmény? Akkor mi lesz a csúcsokban? Soft clipping (hogy elviselhető legyen a túlvezérlés)? Vagy csöves kompresszió, amit az emberek 90%-a nem vesz észre? Csak, hogy de hangos. Persze, meg jó torz, amitől aztán jó hangosnak hallod.
Szerintem egy erősítőnél a teljesítmény olyan, mint az autókban. Abból sosem elég. (pláne lökettérfogatból - csak ma ez már nem divat)
Nem azért, hogy folyton a tartalék határán dolgozzon. Minél kisebb részét használod a rendelkezésre álló teljesítménynek, annál stresszmentesebb annak a leadása.
Itt az elektronikák esetében ez különösen igaz, ahol a termikus viselkedésből eredő torzítások is jelentősen befolyásolják a hangminőséget. Arról nem is beszélve, hogy a nyugalmi munkapont körül milyen mértékben kell változnia különböző áramköri paramétereknek. Ha csak néhány százalékot, annak hatása elenyésző, ha nagyságrenddel nagyobbat, akkor a mindenféle nem kívánatos szórt eszköz paraméterek befolyása hátrányos a hangra.
Létjogosultsága mindennek van, amit el lehet adni.
Kissé félreértettél. Egy konkrét erősítőre értendő az 50-70 %-os véleményem. Ez nem keverendő össze azzal, hogy X erősítő 5 %-os kivezérlésen nem szólhat tetszetősebben, mint Y erősítő 70 %-on. Ellenben X erősítő 50-70 %-on jobban érzi magát, mint X erősítő 5 %-on. Ahol ez nem így van, ott méretezési problémák vannak.
Az autós hasonlat - szokás szerint - sántít, mivel a robbanó motoroknak is megvan a maguk karakterisztikája nyomatékra, fogyasztásra, hatásfokra, amik egyáltalán nem lineárisak.
PRO Audio erősítők/elektronikák
Akkor szerinted nincs létjogosultsága a 100W-nál nagyobb teljesítményű erősítőknek?
50-70%? Érdekes megközelítés.
Ezen mit értesz?
A dinamika csúcsokban leadott teljesítmény a kivehető maximális teljesítmény 50-70%-a? (hogy némi tartalék is maradjon)
Átlag teljesítmény? Akkor mi lesz a csúcsokban? Soft clipping (hogy elviselhető legyen a túlvezérlés)? Vagy csöves kompresszió, amit az emberek 90%-a nem vesz észre? Csak, hogy de hangos. Persze, meg jó torz, amitől aztán jó hangosnak hallod.
Szerintem egy erősítőnél a teljesítmény olyan, mint az autókban. Abból sosem elég. (pláne lökettérfogatból - csak ma ez már nem divat)
Nem azért, hogy folyton a tartalék határán dolgozzon. Minél kisebb részét használod a rendelkezésre álló teljesítménynek, annál stresszmentesebb annak a leadása.
Itt az elektronikák esetében ez különösen igaz, ahol a termikus viselkedésből eredő torzítások is jelentősen befolyásolják a hangminőséget. Arról nem is beszélve, hogy a nyugalmi munkapont körül milyen mértékben kell változnia különböző áramköri paramétereknek. Ha csak néhány százalékot, annak hatása elenyésző, ha nagyságrenddel nagyobbat, akkor a mindenféle nem kívánatos szórt eszköz paraméterek befolyása hátrányos a hangra.
"Szerintem egy erősítőnél a teljesítmény olyan, mint az autókban. Abból sosem elég. (pláne lökettérfogatból - csak ma ez már nem divat)."
Divat vagy nem divat, azért szerencsére van még ahol és akik szeretik...Legyen az euro-konform BMW az amerikai DINAN műhelyéből kigurulva...utcai használatra...persze a komplett MOTOR 'KIFORDÍTVA', új motor-vezérlő elektronikával, új kipufogó-rendszerrel, új futóművel, stb.! Eszméletlen komoly...
...
Lényegében a fentiek miatt (én is) a nagy dögöket szeretem. A lehető legmagasabb dinamikus headroom-al. Az állandó példáim a régi -és még dicső évekből a KRELL KMA és NRG szériás tisztán A-osztályban 600 -illetve 400 Watt-os szörnyetegei, lazán ívheggesztőként (is) használhatóak…Persze jogos, az alacsony(abb) teljesítményűeknél néha jobb a részlet. Trade-Off…
Nem beszélve a clipping pontról és a szoba méretről. Ha nagy a szoba, a volume utolsó 3dB-e sok Watt-ot ’megeszik’…
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith
PRO Audio erősítők/elektronikák
Ha 50-60 W folyamatos teljesítményt ráküldesz egy szokványos HiFi hangdobozra, az már nem igazán nevezhető szobahangerőnek. Amúgy szerintem minden erősítő a névleges teljesítményének 50-70 %-a környékén érzi igazán jól magát.
Akkor szerinted nincs létjogosultsága a 100W-nál nagyobb teljesítményű erősítőknek?
50-70%? Érdekes megközelítés.
Ezen mit értesz?
A dinamika csúcsokban leadott teljesítmény a kivehető maximális teljesítmény 50-70%-a? (hogy némi tartalék is maradjon)
Átlag teljesítmény? Akkor mi lesz a csúcsokban? Soft clipping (hogy elviselhető legyen a túlvezérlés)? Vagy csöves kompresszió, amit az emberek 90%-a nem vesz észre? Csak, hogy de hangos. Persze, meg jó torz, amitől aztán jó hangosnak hallod.
Szerintem egy erősítőnél a teljesítmény olyan, mint az autókban. Abból sosem elég. (pláne lökettérfogatból - csak ma ez már nem divat)
Nem azért, hogy folyton a tartalék határán dolgozzon. Minél kisebb részét használod a rendelkezésre álló teljesítménynek, annál stresszmentesebb annak a leadása.
Itt az elektronikák esetében ez különösen igaz, ahol a termikus viselkedésből eredő torzítások is jelentősen befolyásolják a hangminőséget. Arról nem is beszélve, hogy a nyugalmi munkapont körül milyen mértékben kell változnia különböző áramköri paramétereknek. Ha csak néhány százalékot, annak hatása elenyésző, ha nagyságrenddel nagyobbat, akkor a mindenféle nem kívánatos szórt eszköz paraméterek befolyása hátrányos a hangra.
PRO Audio erősítők/elektronikák
Csak érdekességképpen, mert tök véletlenül egyidőben jelent meg (nekem) ez a két információ, de egy francia gyártó (Devialet), mintha mégis csinálna egy ilyen ultra "minden egyben" high-end cuccot, persze high-end áron.
Lásd az újra megnyitott Penna topikot.
Az alap Devialet használatakor az egyik RCA csatlakozás felkonfigurálható, mint vonalszintű szub kimenet. Van a youtube-on egy olyan video, ahol két Devialet fut egymásba fűzve egy SPDIF kimeneten keresztül és a gyártó tudja úgy szállítani őket, hogy a DSP-ben implementálják a digitális keresztváltást több útvonalra.
PRO Audio erősítők/elektronikák
Már találtam...
De hogy ne legyen off, ár/érték arányban nagyon jó elektronikákat gyárt a crown. 30-40 éves készülékeik fillérekért kaphatóak, tönkretehetetlen, a hangminőség megy nagyon jó.
PRO Audio erősítők/elektronikák
És a hangerőszabályzó egység 1U magas RACK dobozban:
A távirányító rádiófrekis és nem infrás, így a fürdőkádból is lehet hangerőt állítani!!!
Ilyen rack dobozt hol lehet szerezni? Mennyiért?
- -KP-
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5746
- Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
- Értékelés: 1551
- Tartózkodási hely: Bonyhád
PRO Audio erősítők/elektronikák
Ha 50-60 W folyamatos teljesítményt ráküldesz egy szokványos HiFi hangdobozra, az már nem igazán nevezhető szobahangerőnek. Amúgy szerintem minden erősítő a névleges teljesítményének 50-70 %-a környékén érzi igazán jól magát.
én sem azt mondom hogy az halknak számít, de az már bőven elviselhető kategória. főleg ha valami érzéketlen hangdobozt hajtunk...
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15219
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10374
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
PRO Audio erősítők/elektronikák
Ez még akkoris igaz, ha kb 2*200W teljesítményű végfokot használunk kb 50-60W körül? Azért az még egyáltalán nem elviselhetetlen hangerő...
Ha 50-60 W folyamatos teljesítményt ráküldesz egy szokványos HiFi hangdobozra, az már nem igazán nevezhető szobahangerőnek. Amúgy szerintem minden erősítő a névleges teljesítményének 50-70 %-a környékén érzi igazán jól magát.
PRO Audio erősítők/elektronikák
Gondolom erre vannak a peak limiterek...
Kérdés, a clipping-et jelző led-ek csak a végfokok túlhajtását képesek érzékelni, vagy azt is ha a hangfalnak sok, amit kap?
Ezek csak figyelmeztetnek a túlhajtásra egy LED visszajelzéssel.
Az összetett hangsugárzó védelem egyik része pedig figyeli az egyenfeszültségű komponenseket a jelben, és egy szint felett lekapcsolja a terhelést a kimenetről.
Ne keverjük!
A hangszóró, az elektromos hangfrekvenciás jelből mechanikus rezgést előállító alapeleme egy hangsugárzónak.
Hangsugárzó alatt értjük azt a komplexumot , ami tartalmazza a hangszórót, és a hangsugárzás javító foglalatot, ill. adott esettől függően más kiegészítő elemeket is. (váltó, belső huzalozás, csatlakozók, stb) A hangsugárzást javító foglalat lehet többek közt un. hangfal, ami "valamekkora tetszőleges geometriájú lap" hangdoboz, vagy méretéből adódóan hangláda, illetve egyéb formájú test.
Az esetek többségében nagyon helytelenül, egyesek hangfalnak hívnak minden hangsugárzót, ha nem olyan kialakítású akkor is.
Senki nem hívja a kanalat villának, vagy késnek, evőpálcikának, pedig ezek is evőeszközök. Akkor miért is hangfal a basszusreflex, zárt, TL, stb. rendszerű hangsugárzó?
- -KP-
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5746
- Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
- Értékelés: 1551
- Tartózkodási hely: Bonyhád
PRO Audio erősítők/elektronikák
Gondolom erre vannak a peak limiterek...
Kérdés, a clipping-et jelző led-ek csak a végfokok túlhajtását képesek érzékelni, vagy azt is ha a hangfalnak sok, amit kap?
PRO Audio erősítők/elektronikák
800W-os hangfalhoz 1600-2000 watt erősítőbe?
A hangsugárzókban a hangszórókat inkább az nyírja ki legtöbbször, ha kis teljesítményű erősítő maximuma közelébe vezérled. Hiába nagy terhelhetőségű hangsugárzó, a jelcsúcsok vágásakor keletkező egyenfeszt nem bírják, és lefüstölnek. Tehát nem igaz az a régi nézet miszerint erősítő teljesítmény*2-2,5-szeres terhelhetőségű hangsugárzó.
Persze ezt a dolgot is ésszel kell kezelni.
Ne keverjük!
A hangszóró, az elektromos hangfrekvenciás jelből mechanikus rezgést előállító alapeleme egy hangsugárzónak.
Hangsugárzó alatt értjük azt a komplexumot , ami tartalmazza a hangszórót, és a hangsugárzás javító foglalatot, ill. adott esettől függően más kiegészítő elemeket is. (váltó, belső huzalozás, csatlakozók, stb) A hangsugárzást javító foglalat lehet többek közt un. hangfal, ami "valamekkora tetszőleges geometriájú lap" hangdoboz, vagy méretéből adódóan hangláda, illetve egyéb formájú test.
Az esetek többségében nagyon helytelenül, egyesek hangfalnak hívnak minden hangsugárzót, ha nem olyan kialakítású akkor is.
Senki nem hívja a kanalat villának, vagy késnek, evőpálcikának, pedig ezek is evőeszközök. Akkor miért is hangfal a basszusreflex, zárt, TL, stb. rendszerű hangsugárzó?
- -KP-
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5746
- Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
- Értékelés: 1551
- Tartózkodási hely: Bonyhád
PRO Audio erősítők/elektronikák
"Which Amplifier Is Best For My Speakers?
To get the best sonic performance from your loudspeakers, QSC recommends that you power them with an amplifier that is rated for at least two times the loudspeaker's continuous power rating or equal to the loudspeaker's program power rating."
http://www.qscaudio.com/products/amps/a ... lector.htm
PRO Audio erősítők/elektronikák
Ez még akkoris igaz, ha kb 2*200W teljesítményű végfokot használunk kb 50-60W körül? Azért az még egyáltalán nem elviselhetetlen hangerő...
Mellesleg például a QSC írja azt az oldalán, hogy a hangfalunk max teljesítményéhez mérten 2-2,5x akkora erős végfokot ajánl...
800W-os hangfalhoz 1600-2000 watt erősítőbe?
- -KP-
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5746
- Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
- Értékelés: 1551
- Tartózkodási hely: Bonyhád
PRO Audio erősítők/elektronikák
Ilyen kicsi kivezérlésen egyszerűen nem tudnak bemelegedni ezek a dögök, ami nem tesz jót a hangjuknak. Ahol már elkezde(né)nek muzsikálni, elviselhetetlen hangerőt produkálnak.
Ez még akkoris igaz, ha kb 2*200W teljesítményű végfokot használunk kb 50-60W körül? Azért az még egyáltalán nem elviselhetetlen hangerő...
Mellesleg például a QSC írja azt az oldalán, hogy a hangfalunk max teljesítményéhez mérten 2-2,5x akkora erős végfokot ajánl...