Figyelem: a szabályzat 6.8.3.1 - es pontja alapján az adás vételi részen a "pü ment" és "válasz ment" jellegű hozzászólásokat törölni fogjuk, csakúgy mint a hely / posta adatok és ár nélkül feladott hirdetéseket.

PRO Audio erősítők/elektronikák

Vendég

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2010.11.30., kedd 11:12

Fura egy olyan lemez hangjáról beszélni és otthoni hifivel megítélni amit stúdióban, stúdiós technikával készítettek, és hallgattak vissza...Ha annyira rossz lenen az a stúdiós technika, akkor szerintem az a felvétel sem szólna úgy ahogy az elkészítették , márpedig állítólag jobb hifin jobban szól....Akkor h is van ez, én itt óriási ellentmondásokat vélek felfedezni. gondolkodik.gif gondolkodik.gif


Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2103
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 362

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: zz7 » 2010.11.30., kedd 11:11



Más a dinamikája is mint egy kis monitoroknak




 


És nem csak a kis monitoroknak, hanem bele lehet lassan venni az összes mai hifi és high-end hangsugárzót, ahogy mostanában hallom. Nagyon kíváncsi lennék mi lenne akár egy hifi kiállításon is, ha ezekből a régi klasszikus, még nem lapos hangú dobozokból kiállítana valaki egy rendszert egy neki való erősítéssel, mit hallanánk a mai high-endek nagy részéhez képest. Én nem is annyira a dinamika méretében érzem a komoly visszalépést. Valahogy az életszerűség, az élénkség hiányzik a mai hifi dobozokból, amire persze sokan rámondják, hogy azért jó mert az a neutrális. Csak aza gond, hogy élő zenénél én olyanokat nem hallok, hogy neutrális, viszont ha valami laposan szól, az géphang és nem élő.



Avatar
Jano.3
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2008.12.25., csüt. 12:23
Értékelés: 5

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Jano.3 » 2010.11.30., kedd 11:09



Ez bizony nagyon így van, szerintem is. Az egész high-end audio ma ebből él.


És ezért tűntek el az olyan jellegű hangsugárzók is mára a hifiből, amiket Te is használsz (ha jól látom). Akkor még nem volt misztifikáció, csak igényes és árukat érő minőségű hifik.




 


A hangfal akkori utmutatójában pl. sima lámpavezetékkel javasolják az összeöttetést. A belső kábel is trágya, mégis maga a hangszóró lehet olyan hogy mégsem hal bele az ember ha nincs túl jó kábelje (bár lehet jobb lenne. Mérete ellenére kevésbé érzékeny az elhelyezésre. De akkor hol maradna ajáték, a teszt, a szeánsz, ha minden doboz iylen lenne. Éhen hallnának a kiegészitők gyártói :D



Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12606
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6356
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2010.11.30., kedd 11:08



Hát ti aztán tudtok kötöszködni :D


 


A studioban feltételezhetően probálnak olyan felvételeket késziteni ami megfelelhet a hifisták kényes izlésének. Nyilván a célközönség függvéynében jobb-roszabb minőségben. Valószínű nem véletlen lapit ott a legjobb studiomonitorok mellett a polcon az Yamaha legelcseszettebb monitora :D




 


Ehhez előbb konszenzusra kellene jutniuk a hifistáknak alapvető kérdésekben, de ennek én nyomát sem látom. Második lépésként pedig komoly vásárlóerővé kellene válniuk, hogy a véleményüket figyelembe is vegye valaki a döntéshozók közül. Szerintem egyik lépés sem fog megtörténni soha szerencsére/sajnos.


 


A hangkeverő pultokon nincs hangminőség feliratú potméter, de ha lenne is, ki és milyen okból tekerné lejjebb a max állásnál? Az az elcseszett Yamaha monitor meg a világ legismertebb és legelterjedtebb doboza, aminek talán valami oka is lehet.



Avatar
Jano.3
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2008.12.25., csüt. 12:23
Értékelés: 5

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Jano.3 » 2010.11.30., kedd 11:06



Ez bizony nagyon így van, szerintem is. Az egész high-end audio ma ebből él.


És ezért tűntek el az olyan jellegű hangsugárzók is mára a hifiből, amiket Te is használsz. Akkor még nem volt misztifikáció, csak igényes és értéküket érő hifik.




 


sajnos nem nagyon lehet ma sem megfizetni, meg akkor se. De való igaz, hogy akár mindenféle vodoo nélkül is nagyon jól tudnak szólni. A felbontás is nagyon nagy, valóban elég nagy mélységekik ki lehet hallani mi is van a lemezen. Más a dinamikája is mint egy kis monitoroknak, de mondhatni otthoni hallgatásnál nincs kihasználva egyáltalán.



Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2103
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 362

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: zz7 » 2010.11.30., kedd 10:58



Egyébként a hifizés túl van misztifikálva




 


Ez bizony nagyon így van, szerintem is. Az egész high-end audio ma ebből él.


És ezért tűntek el az olyan jellegű hangsugárzók is mára a hifiből, amiket Te is használsz (ha jól látom). Akkor még nem volt misztifikáció, csak igényes és árukat érő minőségű hifik.



Avatar
Jano.3
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2008.12.25., csüt. 12:23
Értékelés: 5

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Jano.3 » 2010.11.30., kedd 10:56



A zenészek többségének teljesen más szempontjai vannak zenehallgatásnál, mint egy hifistának.




 


Nehogy azthidd! Van ismerösöm aki amellett hoyg felvételeket készit hifista is egyben. szeánszozik stb... nyilván máshogy nézi a dolgokat, de igyekszik olyna felvételt késziteni amit Marinéni otthon szivesen hallgat.



Avatar
Jano.3
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2008.12.25., csüt. 12:23
Értékelés: 5

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Jano.3 » 2010.11.30., kedd 10:54

Egyébként a hifizés túl van misztifikálva, ezért fordulok én is leginkább a studio technika fele. Kinek van idegzete hangfaltüskéket elemezni :D Vagy az nagyon ráéről lehet.


Avatar
Jano.3
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2008.12.25., csüt. 12:23
Értékelés: 5

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Jano.3 » 2010.11.30., kedd 10:51


Hát ti aztán tudtok kötöszködni :D


 


A studioban feltételezhetően probálnak olyan felvételeket késziteni ami megfelelhet a hifisták kényes izlésének. Nyilván a célközönség függvéynében jobb-roszabb minőségben. Valószínű nem véletlen lapit ott a legjobb studiomonitorok mellett a polcon az Yamaha legelcseszettebb monitora :D



Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2103
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 362

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: zz7 » 2010.11.30., kedd 10:43



Az lehet, de attól még ők is szeretnék meghallgatni rendesen azt a felvételt amit felvesznek.




 


Kérdés, hogy a stúdióban mit is csinálnak.


Zenét hallgatnak mint én otthon egyedül, vagy vizsgálnak, elemeznek, mint a hifisták, csak ők nem a hifi komponenseket, hanem a hangfelvételt.


Szerintem alapvetően más a két tevékenység, más az értelme, célja és lehet hogy éppen ezért kell sok esetben más tulajdonságokkal bíró berendezés egy otthon zene hallgató embernek, mint egy hangmérnöknek. És persze mint az összehasonlító, különbséghallgató hifistának. :)


Épp ezért gondolom, hogy aki hangfelvételeket készít, hifi berendezéseket készít, mindezt zene hallgató embereknek teszi, akik azokat meg fogják vásárolni, nagyon nem árt ha ismeri, gyakorolja azt az oldalt is, amit éppen kiszolgál. Valahogy a tisztán csak műszaki oldalról képzett és csak azt gyakorló emberek nekem sose tudtak olyan hifi berendezést kreálni, amivel szeressek otthon zenét hallgatni.



Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12606
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6356
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2010.11.30., kedd 10:42



Az lehet, de attól még ők is szeretnék meghallgatni rendesen azt a felvételt amit felvesznek.




 


A zenészek többségének teljesen más szempontjai vannak zenehallgatásnál, mint egy hifistának.



Avatar
Jano.3
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2008.12.25., csüt. 12:23
Értékelés: 5

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Jano.3 » 2010.11.30., kedd 10:41



Na ez az. Éppen ezekre gondoltam én is.


A teljesen nyers, mondhatni valóságközeli dinamikai arányokat hordozó hangfelvételekhez nagyon jó hifi berendezés kellene, hogy az úgy rendesen le is tudjon jönni a felvételről. És persze nem csak hifi berendezés, környezet, szoba stb. is. Ami szintén ugyanolyan ritka madár.


De fordítsuk meg a dolgot. A legtöbb hangfelvétel olyan amilyen, semmi köze nincs a rajtuk lévő dinamikai viszonyoknak semmilyen élő zenei történéshez. Ha ezeket az igencsak többségben lévő hangfelvételeket lejátsszuk az első, a nagyon komoly, mindent tudó dinamikai képességekkel rendelkező hifin, ami a nyers felvételeket megjeleníteni képes valójukban dinamika szempontból is, vajon mit fog mutatni a kevert, nem természetes, csak néhány lépcsőfokból álló dinamikával rendelkező hangfelvételekkel, tehát a többséggel? Szerintem bazira meg fogja mutatni milyen a felvétel és lesz egy olyan hifi berendezésünk, ami rohadt nagy és drága, de a lemezgyűjteményből csak pár darabot fog engedni meghallgatni, mert vele a többi kb. hallgathatatlan lesz. Jó az ilyen hifi berendezés, ha a zene hallgatás a cél? Én nem hinném. Legalábbis amíg ilyen a hangfelvételek és a hifik viszonya, amilyen most.




 


Nem véletlen készültek a 70-es években szekrény nagyságú studio monitorok. Azthiszem egy olyanon már nagyjából vissza lehetett hallgatni mondjuk egy dob-szólót realisztikusan. De attól még az otthon elég necces.



Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12606
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6356
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2010.11.30., kedd 10:40



Mekkora hasznos dinamika van egy felvételen?


Most arra gondolok, hogy a leghalkabb olyan rész ami fontos, illetve még része a zenének nem biztos, hogy egybeesik a felvételen hallható leghalkabb résszel. (pl élő felvételnél valaki matat nézőtéren)


Gondolom azért a zenészek is törekednek arra, hogy az általuk előadott zene minden részlete hallható legyen, akár élő koncert, akár stúdiófelvétel.




 


Erre inkább a hifisták törekednek. A hegedűs cipőjének nyikorgása az esetek kis hányadában része a zenének, sok előadó kéri is ezen zörejek eltávolítását a felvételből, illetve a technika fogyatékai miatt el is szoktak tűnni. Az akusztikus hangszerek ki vannak ám találva, pont olyan hangerőt produkálnak, ami szükséges az élvezethez, illetve az emberi hallásnak is vannak olyan effektjei (pl. az elfedés), amik a központi hangeseményt hangsúlyozzák, az azt zavaró történéseket pedig kiszűrik. Általában élő koncerten sem hallod a tőled 12 sor távolságra ülő néző szívverését, vagy a karmester izületeinek ropogását.



Avatar
Jano.3
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2008.12.25., csüt. 12:23
Értékelés: 5

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Jano.3 » 2010.11.30., kedd 10:38



A hangfelvétel minőségére nincs közvetlen hatással a keverésnél használt kontrolrendszer, közvetetetten persze hat rá.




 


Az lehet, de attól még ők is szeretnék meghallgatni rendesen azt a felvételt amit felvesznek.



Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2103
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 362

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: zz7 » 2010.11.30., kedd 10:34



A dinamika hajhászása érthető törekvés, én is örülni tudok, ha egy felvételben 3-nál több hangerő szintet fedezek fel a hangszerek között, de ez ritka. De ha a valós viszonyok (?) elérése a cél, akkor gyakorlatilag reménytelen dolog. Azt hiszem, én még soha nem hallottam olyan készre kevert felvételt, ami magában hordozta az élő hangtörténés dinamikai viszonyait. Ez eleve kizárt is, hiszen a felvétel során használt eszközök többsége önmaga is dinamika kompresszorként működik, kezdve rögtön a mikrofonoktól. Vannak példák teljesen nyers anyagok elkészítésére (ezek körül jellemzően ott legyeskedik egy hifista), de ezeket átlagos körülmények között hallgatva nem lesznek az átlagos hallgató kedvencei soha. A kereskedelmi forgalomban kapható felvételeken naivitás élőszerű dinamikát keresni. Azt se feledjük, hogy már maga az elviselhető/tartható szobahangerő és a lakóterek alapzaja is erősen korlátolja a dinamikát.




 


Na ez az. Éppen ezekre gondoltam én is.


A teljesen nyers, mondhatni valóságközeli dinamikai arányokat hordozó hangfelvételekhez nagyon jó hifi berendezés kellene, hogy az úgy rendesen le is tudjon jönni a felvételről. És persze nem csak hifi berendezés, környezet, szoba stb. is. Ami szintén ugyanolyan ritka madár.


De fordítsuk meg a dolgot. A legtöbb hangfelvétel olyan amilyen, semmi köze nincs a rajtuk lévő dinamikai viszonyoknak semmilyen élő zenei történéshez. Ha ezeket az igencsak többségben lévő hangfelvételeket lejátsszuk az első, a nagyon komoly, mindent tudó dinamikai képességekkel rendelkező hifin, ami a nyers felvételeket megjeleníteni képes valójukban dinamika szempontból is, vajon mit fog mutatni a kevert, nem természetes, csak néhány lépcsőfokból álló dinamikával rendelkező hangfelvételekkel, tehát a többséggel? Szerintem bazira meg fogja mutatni milyen a felvétel és lesz egy olyan hifi berendezésünk, ami rohadt nagy és drága, de a lemezgyűjteményből csak pár darabot fog engedni meghallgatni, mert vele a többi kb. hallgathatatlan lesz. Jó az ilyen hifi berendezés, ha a zene hallgatás a cél? Én nem hinném. Legalábbis amíg ilyen a hangfelvételek és a hifik viszonya, amilyen most.



Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12606
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6356
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2010.11.30., kedd 10:26

A dinamika hajhászása érthető törekvés, én is örülni tudok, ha egy felvételben 3-nál több hangerő szintet fedezek fel a hangszerek között, de ez ritka. De ha a valós viszonyok (?) elérése a cél, akkor gyakorlatilag reménytelen dolog. Azt hiszem, én még soha nem hallottam olyan készre kevert felvételt, ami magában hordozta az élő hangtörténés dinamikai viszonyait. Ez eleve kizárt is, hiszen a felvétel során használt eszközök többsége önmaga is dinamika kompresszorként működik, kezdve rögtön a mikrofonoktól. Vannak példák teljesen nyers anyagok elkészítésére (ezek körül jellemzően ott legyeskedik egy hifista), de ezeket átlagos körülmények között hallgatva nem lesznek az átlagos hallgató kedvencei soha. A kereskedelmi forgalomban kapható felvételeken naivitás élőszerű dinamikát keresni. Azt se feledjük, hogy már maga az elviselhető/tartható szobahangerő és a lakóterek alapzaja is erősen korlátolja a dinamikát.


Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12606
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6356
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2010.11.30., kedd 10:09



Hogyan hallgathatná otthon nyugodtan egy hifista a felvételeket ha az videoton-on lett keverve (most csak egy hülye példa). Ezen el lehetne gondolkodni :D Nem is feltétlen tetszene sokaknak a teljesen steril hang.




 


A hangfelvétel minőségére nincs közvetlen hatással a keverésnél használt kontrolrendszer, közvetetetten persze hat rá.



Avatar
Mathias
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1465
Csatlakozott: 2005.02.02., szer. 10:07
Értékelés: 171

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Mathias » 2010.11.30., kedd 10:07


Mekkora hasznos dinamika van egy felvételen?


Most arra gondolok, hogy a leghalkabb olyan rész ami fontos, illetve még része a zenének nem biztos, hogy egybeesik a felvételen hallható leghalkabb résszel. (pl élő felvételnél valaki matat nézőtéren)


Gondolom azért a zenészek is törekednek arra, hogy az általuk előadott zene minden részlete hallható legyen, akár élő koncert, akár stúdiófelvétel.



Avatar
Jano.3
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2008.12.25., csüt. 12:23
Értékelés: 5

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Jano.3 » 2010.11.30., kedd 09:54



mikor nyitottam a topikot, engem csupán az érdekelt, hogy a hasonló árazású hifi cuccok ellenében van-e létjogosultságuk... semmi dávid és góliát voodoo... Soha nem is feltételeztem, hogy egy alsókategóriás PA végfok konkurencia egy Linn/ ML végfoknak...




 


Az alsókategóris PA berendezések nem jók sokmindenre. PA-ban is meg kell fizetni keményen a jó hangot. Akár többszázezret is használtan. Bizonyos High end berendezéseket nem fog elérni, de sokat igen, árban jó kompromisszum lehet. Ráadásul a High end sem feltétlen a valósághű előadásról szól, vagy hogy mi van a lemezen. Legalábbis egyes körökben. Eleve a jóminőségű felvételeket is el kell késziteni valamin. Hogyan hallgathatná otthon nyugodtan egy hifista a felvételeket ha az videoton-on lett keverve (most csak egy hülye példa). Ezen el lehetne gondolkodni :D Nem is feltétlen tetszene sokaknak a teljesen steril hang.



Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2103
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 362

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: zz7 » 2010.11.30., kedd 09:06



Én sem azt mondtam, hogy a természetes dinamikai viszonyokat kell reprodukálni, hanem azt, hogy a felvételen lévő dinamikai viszonyokat.


Ez sem egyszerű feladat a legtöbb rendszer számára.


 


Természetesen délutáni szunyókálásra, esti kikapcsolódásra, háttérzenélésre tökéletesen érdektelen a dolog.




 


Én meg úgy értettem, hogy a felvételek valós dinamikai viszonyait az ismerheti aki készítette. Az aki mindenféle hifiken hallgatja alig. Így nem objektív a dolog. Ráadásul a valódi dinamika és a dinamika érzet nagyon sok esetben nem jár együtt.



Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5860
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 2277

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: kaef2 » 2010.11.30., kedd 08:46


Azt hiszem, jó esély van arra, hogy mi vagyunk szinte az egyetlen high-end audióban és pro audióban egyaránt napi értékesítés szintjén jelenlévő cég a hazai piacon. Ezért mondhatni testközelből ismerjük a pro vagy high-end audio eszköz dilemmát. Néhány gondolatot talán érdemes a tapasztalataink alapján megosztani :)


 


A pro audio termékek túlnyomó részére jellemző, hogy a forma általában a funkcionalitásnak és a megbízhatóságnak van alá rendelve, a lakberendezési tárgy aspektusa a tervezésnek nem igazán fontos. A High-end audio esetében ez sokkal fontosabb és nem kevés költséggel jár.


 


A pro audio eszközök tervezésekor biztosan nem tudok olyan tervezőről, vagy cégről, aki nem tonálisan helyes és az élő zenéhez hű terméket akarna létrehozni. Olyannyira igaz ez, hogy szinte kivétel nélkül élő zenével is finomhangolják az eszközök hangzását, minden bizonnyal sokkal többször, mint ahogy ezt a high-end audio termékek gyártói megteszik. Az egyik kedvenc angol PA/studió erősítő gyártónk vezető tervezője például amellett, hogy akusztikus hangszereket is hangosítanak a próba termükben fejlesztéskor,Tim de Paravicinivel együtt alapította az EAR nevű céget anno és azóta is törekszik arra, hogy a pár wattig A-osztályú pro erősítői megőrizzenek valamit a kis teljesítményű csöves erősítők hangzásának pozitívumaiból, ezen a kis teljesítményen használva, annak ellenére, hogy ha kell ezer watt fölötti teljesítményre is képes akár több napon keresztül is egyfolytában hajtva mondjuk egy 2 ohmos impedanciájú szubot egy diszkóban.


 


A PA/studió erősítők világában, még a kategória legdrágább erősítői esetében sem jellemző a milliós ár. A DSP nélküli, két csatornás, 1000W körüli teljesítményű, nem kapcsoló üzemű tápos vagy D-osztályú erősítők között, hanem AB-osztályú erősítők nem nagyon találkoztam még milliós árúval. Olyan 6-700 ezer forint nettó ár a jellemző, viszont ezek az erősítők már biztosan érdemben kipróbálhatóak sok milliós high-end audio rendszerben is, különösen ha a hangfalak nehezen hajthatók. Az indexes audioland fórumon erre konkrét példa is található, egy pár hétig tartó kipróbálás tapasztalatainak leírása kapcsán, érdemes esetleg rákeresni.


 


Az is igaz, hogy sem az ezer watt, sem az hogy valami pro audio termék nem garancia semmire, továbbra is csak a meghallgatás után érdemes dönteni. Könnyen lehet, hogy nem fog az ember a pro vonalon olyasmit találni, legyen az erősítő vagy DAC, ami bejön neki, illetve illeszkedik a rendszeréhez, vagy a felesége beengedi a lakásba, de jó az esélye arra is hogy igen. A pro cuccok talán több kompromisszumot kivánnak meg külsejüket és meglévő rendszerbe illeszthetőségüket tekintve, miközben valószínűleg olcsóbbak lesznek, mint high-end audio társaik.



Vendég

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2010.11.30., kedd 08:37



A dinamika mérete szerintem azért nem objektív, mert a hangfelvételek alig 1%-a az, ahol természetes dinamikai viszonyok találhatók.




Én sem azt mondtam, hogy a természetes dinamikai viszonyokat kell reprodukálni, hanem azt, hogy a felvételen lévő dinamikai viszonyokat.


Ez sem egyszerű feladat a legtöbb rendszer számára.


 


Természetesen délutáni szunyókálásra, esti kikapcsolódásra, háttérzenélésre tökéletesen érdektelen a dolog.



Avatar
Tomi
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1030
Csatlakozott: 2009.01.21., szer. 06:18
Értékelés: 90

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Tomi » 2010.11.30., kedd 07:59



Ez igaz. Semmire nem garancia a több száz Watt. Egyet viszont tud mindegyik: megfelelő dinamikai viszonyokat létrehozni.


Hogy aztán a termelt torzítási komponensei miatti hangkaraktere kinek tetszik, kinek nem, már egyéni ízlés kérdése.


 




 


Ezért (is) tud majdhogynem csodákat művelni a bi- és triamplifikáció, amire mindenkit csak buzdítani tudnék. Stúdió erősítésnél bevált gyakorlat.


potatomelon.wordpress.com


Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2103
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 362

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: zz7 » 2010.11.30., kedd 07:59



A dinamika viszont egy tökéletesen objektív dolog. Egy rendszer vagy tudja, vagy nem. Amelyik nem, számomra nem alkalmas zenehallgatásra.




 


A dinamika mérete szerintem azért nem objektív, mert a hangfelvételek alig 1%-a az, ahol természetes dinamikai viszonyok találhatók. Persze sok zenei műfajban azt egyáltalán nem is lehetne megvalósítani a hangfelvételeken.


Fontos a dinamika laza leképezésének képessége szerintem is, de nem biztos, hogy minden elé érdemes helyezni, vagy minden előtt van értelme. Főleg egy átlagos lakószobában való zene csinálási cél esetében.


Ezen kívül szerintem a dinamika időbeni változásának helyes leképezése sokkal fontosabb a zene szempontjából, mint a felvételek nagy részén nem is létező és lakószobában nem is leadható méretű dinamika visszaadása.



Vendég

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2010.11.30., kedd 07:28



mikor nyitottam a topikot, engem csupán az érdekelt, hogy a hasonló árazású hifi cuccok ellenében van-e létjogosultságuk... semmi dávid és góliát voodoo... Soha nem is feltételeztem, hogy egy alsókategóriás PA végfok konkurencia egy Linn/ ML végfoknak...




 


De itt most pont arról van szó és verik az emberek fejébe, hogy igen.


És amit sokszor emlegetnek, bevésődik a tudatba akaratlanul is.


Természetesen megfelelő kontroll nélkül a köztudat azt fogadja el, amit folyamatosan tömnek a fejébe.


 


Szerinted a Harman csoport méltán elismert Crown hangosítási célra szánt erősítői vannak azon a szinten, mint ugyanennek a csoportnak a Lexicon erősítői? Vagy a Lexicon van ugyanazon a szinten, mint ugyanennek a Harman csoportnak a Mark Levinson erősítői?


Ezt senki nem gondolhatja.


Még egy autós példa: Egy Seat/Skoda sose lesz Volkswagen, az sose lesz Audi, az meg sose lesz Porche.


Természetesen jó autó a Seat is - a maga helyén.



Válasz küldése

Vissza: “Pro Audio”