Figyelem: a szabályzat 6.8.3.1 - es pontja alapján az adás vételi részen a "pü ment" és "válasz ment" jellegű hozzászólásokat törölni fogjuk, csakúgy mint a hely / posta adatok és ár nélkül feladott hirdetéseket.

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12662
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6406
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2011.05.10., kedd 09:55


Próbáljunk elrugaszkodni a szokásos hifista érveléstől! A valóságos hangtér otthoni üldözése értelmetlen, mivel nincs róla hiteles információnk, másrészt általában valóban nincs rajta a felvételeken. Otthon nem "csak" zenét, hanem hangfelvételeket hallgatunk, azokon pedig mindig van valamilyen tér. Részemről teljesen mindegy, hogy ez eredeti, vagy mesterséges. Szimfonikus, akusztikus zenénél az ülésrenden nem szoktak változtatni, könnyebb műfajokban pedig a tér felépítése ugyanolyan kreatív feladat a szakember számára, mint pl. az arányok keverése. Hifistaként mi más lehet a célom, mint hogy azt halljam otthon, amit a stúdióban kikevertek? Ebben pedig benne van a térhatás is, ami valóban nem közvetlen zenei tartalom, de ilyen alapon a hangszerek hangszínezete sem az, mégis milyen furcsa lenne, ha azokat is elhanyagolnánk...


 


A zene az agyunkban, lelkünkben születik, ezért tudjuk komoly rendszer nélkül is élvezni. A HiFi a komplex hangélményen tud javítani, de annak nincs közvetlen kapcsolata a muzsikával. A szokványos hifista viták nagy része innen ered szerintem.



Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1452
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 426

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: NJ_ » 2011.05.10., kedd 09:39



Koncertterem valósága meg a hifiből jövő térhatás hasonlósága vagy különbsége?


Ezen rágódni szerintem eléggé értelmetlen dolog, két okból.


1. A szobádnak úgyis lesz nem kevés saját hangja, ami mindenképpen olyan irányba viszi el az egészet, aminek nem sok köze lesz bármiféle koncerttermi akusztikához. Akkor már sokkal hűségesebb egy jó fejhallgató, ha a hangfelvételen lévő térinformáció hallgatása a cél.


2. A kiadott hangfelvételeken nem a felvétel valósága van rögzítve akusztikus szempontból (lehetne ilyet egyáltalán?), hanem az előadás újra teremtve. Jó esetben sokkal inkább magát a rögzítendő zenét figyelembe véve ehhez és nem az eredeti akusztika visszaadását értelmetlenül hajszolva.




"A szobádnak úgyis lesz nem kevés saját hangja, ami mindenképpen olyan irányba viszi el az egészet, aminek nem sok köze lesz bármiféle koncerttermi akusztikához. Akkor már sokkal hűségesebb egy jó fejhallgató, ha a hangfelvételen lévő térinformáció hallgatása a cél."


 


NEM mindig, és NEM feltétlenül!


 


Uraim, újra és újra felbukkanó dilemma a TÉR, pontosabban a TÉRÉRZÉKELÉS fogalma. Erről is beszéltünk már korábban, és sztem magán a pontos hangmérnöki tevékenységen, főleg a Haas-hatás és a maszkírozó-elv kihasználásán és pontos alkalmazásán kívül, fórumos szempontból, sok mindent leírtuk.


 


Az első mono acetát, binaural, és korai stereo felvételeket pont a bennük kódolt ambience (környezeti) informácó tartalom tette naggyá, és az a szakértelem, ahogy a kvázi döglött akusztikájú termekben a korábban említett masking elvet és Hass-hatást alkalmazták és úm. kihasználták! A jól konstruált 2 csatornás felvételek pedig környezeti információt (ambience information) kódolnak, amit ’kinyírHAT’ a többcsatornás.


 


Alapvetően a mélység egy felvételben a visszhangzó arányának a növekedésével valósul meg a direkt hanghoz képest. Ez persze sokkal bonyolultabb eljárás. A binauralis halló készülékünk felelős leginkább a mélység érzékeléséért. A felvételeket készítő (rögzítő!) hangmérnökök még a mono felvételek idején is foglalkoztak azzal, hogy számottevő mélység valósuljon meg. A mono felvételek idején sok (nagy)zenekari felvételre használt terem (akusztikailag) halottabb volt, mint a maiak. Miért tűnik mégis úgy, hogy a mono felvételkészítés és a halott (koncert)termek jól ’együttműködtek’?? A válasznak köze van azon fent említett elvekhez, amelyek egymásra hatva működnek, azaz a maszkírozó elvhez (masking principle), és a Haas-hatáshoz.


 


Nos a fentieket abszolút figyelembe véve tervezték és konstruálták pl. a JBL 4430/35 biradialis studio monitor szériáját (2db 38cm-es 2234H woofer, és 2db 2421A radialis tölcsér a 4435-ös monitorokban) [és a JBL nyomdokain majd a Westlake, a Geddes stb. adott és kiváló monitor szériáit]. A 4430-as kisebb, és a 4435-ös nagyobb monitorhoz is volt szerencsém, amelyek kisebb és nagyobb hallgatói helyiségekben nagyszerűen építették fel a visszhangzó mezőt, minimalista teremakusztika mellett;


 


http://audio-database.com/JBL/speaker/4435-e.html


http://audio-heritage.jp/JBL/speaker/4435.html





:smile53:


>


post-19039-088914200 1305013147.jpg


Never try to teach a pig to sing. It wastes your time and it annoys the pig.


Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2103
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 362

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: zz7 » 2011.05.10., kedd 08:32


Koncertterem valósága meg a hifiből jövő térhatás hasonlósága vagy különbsége?


Ezen rágódni szerintem eléggé értelmetlen dolog, két okból.


1. A szobádnak úgyis lesz nem kevés saját hangja, ami mindenképpen olyan irányba viszi el az egészet, aminek nem sok köze lesz bármiféle koncerttermi akusztikához. Akkor már sokkal hűségesebb egy jó fejhallgató, ha a hangfelvételen lévő térinformáció hallgatása a cél.


2. A kiadott hangfelvételeken nem a felvétel valósága van rögzítve akusztikus szempontból (lehetne ilyet egyáltalán?), hanem az előadás újra teremtve. Jó esetben sokkal inkább magát a rögzítendő zenét figyelembe véve ehhez és nem az eredeti akusztika visszaadását értelmetlenül hajszolva.



Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12662
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6406
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2011.05.09., hétf. 23:26



A "legteresebb" felvételeket, a legjobb hifin hallgatva is másmilyen a térhatás, mint a koncertterem valóságában.




 


Ez egy meglehetősen más értelmű és tartalmú kijelentés, mint amit korábban írtál, nem?



Vendég

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2011.05.09., hétf. 21:34


Bátor kijelentés és persze nem igaz.

A "legteresebb" felvételeket, a legjobb hifin hallgatva is másmilyen a térhatás, mint a koncertterem valóságában. Még annak ellenére is feltűnik, hogy engem nem különösebben érdekel, maximum annyiban, hogy megtanultam használható "hifis" következtetéseket levonni belőle, oda-vissza.



Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2103
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 362

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: zz7 » 2011.05.09., hétf. 20:53



Pl. fejhallgatóval, hogy hallják a többieket és saját magukat is.




Persze a fejhallgató erre jó és ezért is van. Nem egészen erre értettem.



Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12662
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6406
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2011.05.09., hétf. 20:44



A süket szobákban sok ember számára egyszerűen még tartózkodni, létezni is kínszenvedés hosszú távon. Sokszor nem is értem hogyan képesek abban alkotni a zenészek.




 


Pl. fejhallgatóval, hogy hallják a többieket és saját magukat is.



Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2103
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 362

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: zz7 » 2011.05.09., hétf. 20:35



Egyik hangfelvételen sincs igazi tér, csak jobb vagy rosszabb mesterséges tér.




Van néhány olyan hangfelvételem, ami kétmikrofonos, Jecklin tárcsás felvétel és valódi térben készült.


Arra én azt mondanám hogy van rajta némi igazi tér is. Hallani néhány helyen, ahol a hangszer hangjai vissza jönnek a hátsó falról és még abból is valamit, hogy kb. milyen irányból milyen lecsengési különbségekkel halnak el.


Na most viszont ezt én eddig ezekről a felvételekről is kizárólag fejhallgatóval hallottam, szobában megszólaló semmilyen magasságú semmilyen hifi rendszerrel nem.


 



Hogy a zenehallgatáshoz ez mennyire nem hiányzik, annak illusztrálásaként tessék elmenni egy hangversenyre (ne az első sorba, nem osztanak ott semmit..) és keresgélni a hangszerek helyét, amolyan hifitesztelős módra:-) Természetesen becsukott szemmel, csalni nem ér! :D




Pont itt van sokszor bizonyos hifizők nagy nagy tévedése. A térből a zenéhez nem annyira a sztereó színpad megfelelő pozicionálása kell, hanem egy fajta lecsengés, természetes vagy művi, fele ilyen, fele olyan mindegy, csak a direkt információval a fülünk számára megfelelő arányban álljon. Ha ez nincs meg a zene hallgatás átmegy borzasztóba. Igaz nem sok ilyen hangfelvétel van amit majdnem hogy süketszobában vettek fel, kb. nulla lecsengéssel, effektezés nélkül. Az ilyen kb. hallgathatatlan. A süket szobákban sok ember számára egyszerűen még tartózkodni, létezni is kínszenvedés hosszú távon. Sokszor nem is értem hogyan képesek abban alkotni a zenészek.


 



Egyik hsz-odban élesen elválasztod a hangfelvétel térhatását és a zenéhez közelebb álló jellemzőket. Tévedés, a modern sokmikrofonos felvételek az eltérő futási idők miatt nyilvánvalóan megbolygatják az időbeliséget, vagyis tulajdonképpen magát a zenét. Ez az egyik oka, hogy az ósdi monó, talán még hifinek se tekinthető felvételek rendszerint "valahogy mégis" annyira élvezhetően és hallgathatóan szólnak.




Nem választottam én el szerintem annyira élesen ezt a két dolgot, hiszen erősen össze tartoznak. Csak néha más a szerepük és másra jók vagy nem jók.


Természetesen a futásidők agyon vannak keverve manapság, ebben egyet értünk. Viszont bizonyos zenei műfajokat meg kb. lehetetlen lenne másképpen egyáltalán rögzíteni. Valahol mindig a helyes kompromisszumot kell tudni megtalálni a hangmérnöknek az adott helyszínhez, eszközökhöz és főleg, leginkább magához a zenéhez.


A legrosszabb, mikor egy hangmérnök csak egyféleképpen, évtizedek óta azon az egy vonalon betanult sablonok szerint képes hangfelvételeket készíteni és minden helyszínhez, zenei műfajhoz, hangszereléshez ugyanazt alkalmazza. A legtöbb rossz hangfelvétel szerintem az ilyenektől kerül ki.


A régi hangfelvételek egyszerűen kevesebb sávon egy időben készültek, sokkal kevesebb utólagos belenyúlással. Ezért van szerintem az, hogy azok a hangfelvételek még ha szakmai füllel tele is vannak sokszor hallható hibákkal, valahol mégis természetesebbek, hosszabb távon jobb hallgatni őket. Amúgy régen is sok rossz felvétel készült, szerintem arányaiban legalább annyi mint manapság. Csak mára a jobbak maradtak fenn, maradtak úgymond használatban, lehet leginkább az audiofilek válogatós fülének és ízlésének köszönhetően.



Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12662
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6406
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2011.05.09., hétf. 20:34



Egyik hangfelvételen sincs igazi tér...




 


Bátor kijelentés és persze nem igaz. Ahogy az sem, hogy manapság kizárólag sokmikrofonos, régebben meg kizárólag 1-2 mikrofonos felvételeket készítettek. A helyzet ennél nagyságrendekkel árnyaltabb.



Vendég

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2011.05.09., hétf. 19:17


A legtöbb hangfelvételen nincs is igazi tér

Egyik hangfelvételen sincs igazi tér, csak jobb vagy rosszabb mesterséges tér. Hogy a zenehallgatáshoz ez mennyire nem hiányzik, annak illusztrálásaként tessék elmenni egy hangversenyre (ne az első sorba, nem osztanak ott semmit..) és keresgélni a hangszerek helyét, amolyan hifitesztelős módra:-) Természetesen becsukott szemmel, csalni nem ér! :D


Egyik hsz-odban élesen elválasztod a hangfelvétel térhatását és a zenéhez közelebb álló jellemzőket. Tévedés, a modern sokmikrofonos felvételek az eltérő futási idők miatt nyilvánvalóan megbolygatják az időbeliséget, vagyis tulajdonképpen magát a zenét. Ez az egyik oka, hogy az ósdi monó, talán még hifinek se tekinthető felvételek rendszerint "valahogy mégis" annyira élvezhetően és hallgathatóan szólnak.



Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2103
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 362

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: zz7 » 2011.05.09., hétf. 15:39



vagy valaki külön hallgatja a zenét és külön a teret... :D




A legtöbb hangfelvételen nincs is igazi tér, csak valami térérzetet keltő pótlék. Az más dolog, hogy a hifizők mit hallanak térnek és hogyan hallják azt a valamit jónak vagy nem jónak éppen ott, éppen arról a hangfelvételről.



Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5478
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 963

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: lehoako » 2011.04.04., hétf. 11:51



Még csak most találtam rá erre a topikra, igazán jó volt olvasni a véleményeket!


Erre kihalt ,mire ideértem.


De hogy On is legyek, érdekes dolog ez, számomra a ZENE mindig térben szól, legalábbis én még süketszobában nem hallgattam élő zenét, így elvárom, hogy otthon is ilyen-olyan térben ZENÉLJEN.music1.gif




 


Nyugi, Schumi, nem halt ki, sokunkat érdekel ez a téma (leglábbis engem mindenképpen), és vannak a közelben képzett szakkollégák, akik azért értik a dörgést.


 


Az meg, hogy nem állandóan megy az "adi-kapi", még direkt kúlos kis fílinget ad ennek a témának.


 


Igen, a tér és reprodukciója is érdekes téma, pláne, hogy együtt van-e a zenével, vagy valaki külön hallgatja a zenét és külön a teret... :D



Avatar
suminator968
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2766
Csatlakozott: 2009.11.12., csüt. 17:44
Értékelés: 1007
Tartózkodási hely: Szeged

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: suminator968 » 2011.03.30., szer. 13:00


Még csak most találtam rá erre a topikra, igazán jó volt olvasni a véleményeket!


Erre kihalt ,mire ideértem.


De hogy On is legyek, érdekes dolog ez, számomra a ZENE mindig térben szól, legalábbis én még süketszobában nem hallgattam élő zenét, így elvárom, hogy otthon is ilyen-olyan térben ZENÉLJEN.music1.gif


HANG : Tidal--OPPO 103D Fidelity Audio Reference Upgrade---LINN Kisto Pre Amp---Madrigal Audio CZ-Gel1 XLR Cable----Speaker: Dyno Esotar-SS Revelator Activ Speaker-Power Kábelek:Audio Note L—-Emanation Audio Reference 300---Füles :HD 600---

Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12662
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6406
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2011.03.19., szomb. 09:42



 


Jól lerágott téma ez, de még nem találkoztam ezzel az erőltetett aspektussal, melyben a felvétel dinamika tartalma és a slágerlistákon elért eredménye között párhuzamot keresnek. gondolkodik.gif



Avatar
Tomi
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1030
Csatlakozott: 2009.01.21., szer. 06:18
Értékelés: 90

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Tomi » 2011.03.19., szomb. 09:26



 


 


Lassan a CD-kre is rá kellene írni, - mint az élelmiszereknél - az összetevőket. RMS, DR, stb.


potatomelon.wordpress.com


Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5478
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 963

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: lehoako » 2011.03.18., pén. 11:48



A hangmérnökök etetése és megzabálása tilos!




 


Hogy is mondta Mike Myers a Macskában?


 


-"Nincs muti, nincs tapi!" 31_1_21.gif


 


post-18334-052461500 1300445253.jpg




Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12662
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6406
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2011.03.17., csüt. 17:52



Hát nem meg kell zabáááááálni?! :kiss::lol:




 


A hangmérnökök etetése és megzabálása tilos!



Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5478
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 963

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: lehoako » 2011.03.17., csüt. 16:09



Lassan könnyeket morzsolgatok e topikot olvasgatva...jesus.gif




 


Hát nem meg kell zabáááááálni?! :kiss::lol:



Vendég

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2011.03.17., csüt. 12:01



Lassan könnyeket morzsolgatok e topikot olvasgatva...jesus.gif




A Lidl-be most akciós a százas prémium dobozos,azt vedd, jó a nedvszivása. 31_1_21.gif



Avatar
kalmi
Törzsgárda
Törzsgárda
Hozzászólások: 5074
Csatlakozott: 2007.08.22., szer. 17:33
Értékelés: 840

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: kalmi » 2011.03.16., szer. 23:48

Lassan könnyeket morzsolgatok e topikot olvasgatva...jesus.gif


Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12662
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6406
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2011.03.16., szer. 22:38



Itt válhat érdekessé a véleményed. :)


 


Te melyik énedet használod - szerinted - elsősorban a felvételek megítélésénél?


 


Szerk.: Közben továbbolvasva már kifejtetted némileg...




 


A zenész gondolkodás az alap. A kedvenc zenéimet (szinte) bármin tudom hallgatni, de a gagyit semmin sem. Néhány évvel ezelőtt még alapfeltétel volt a hangmérnököknél a zenei és hangszeres tudás. Ma ez már nincs meg sajnos, ezért is születik egyre több unalmas keverésű album, de szerencsére jófajta is van bőven.



Avatar
Z.É.T. (exAtcBp)
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1556
Csatlakozott: 2008.05.17., szomb. 12:37
Értékelés: 211

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Z.É.T. (exAtcBp) » 2011.03.16., szer. 20:57



... Biztosan mást tart annak egy hifista, egy mezei zenehallgató, egy zenész és egy hangmérnök.




 


Itt válhat érdekessé a véleményed. :)


 


Te melyik énedet használod - szerinted - elsősorban a felvételek megítélésénél?


 


Szerk.: Közben továbbolvasva már kifejtetted némileg...



E-mail: abarczalaci@gmail.comTel: +36202224151



"Bárki úgy határoz, hogy az igazság és tudás ítészeként útra kél, biztos lehet benne, hogy hajótörést szenved az istenek hahotájának elsöprő viharában."



Albert Einstein



Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5478
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 963

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: lehoako » 2011.03.16., szer. 14:38



Nem ismerem ezt a lemezt, de majd beszerzem. 13 éves korom óta zenélek. :) Hogy miként hallgatok zenét, az a szituációtól függ. Megtanultam már üzemmódot váltani szerencsére a hifista és hangmérnök között, de nem ment mindig könnyen. A zenészi véna viszont sajnos/szerencsére nem zárható ki, bármilyen jól is szól egy felvétel, ha zeneileg érdektelen számomra, nem hallgatom meg.


 


Nem tudok Neked "A legjobb felvételek" listát adni, mert túl sok szempont van. Különösebb magyarázat nélkül az alábbiakat ajánlom meghallgatásra (hirtelen ezek jutnak eszembe):


 


Al di Meola - Consequence of Chaos (2006)


Pink Floyd - The Final Cut (1983)


Bozzio Levin Stevens - Black Light Syndrome (1997)


HBB - Hajtók dala (2002)


Szalóki Ági - Gingalló (2009)


Solaris - Nostradamus (1999)


Joe Satriani - Black Swans and Wormhole Wizards (2010)


 


Nem mondom, hogy hifista szempontokból a legjobbak, tehát ne rohanj a boltba, hogy na ezek aztán leszedik a fejed, de e felvételeken valamit nagyon eltaláltak.




 


Köszönöm a listát! leborulok.gif


 


Ráhajtok a darabokra!


 


És külön köszönöm, hogy "ösztönből" írtál pár lemezt, ez érdekel igazán.



Avatar
fapaci
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12662
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 6406
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: fapaci » 2011.03.16., szer. 14:03


Nem ismerem ezt a lemezt, de majd beszerzem. 13 éves korom óta zenélek. :) Hogy miként hallgatok zenét, az a szituációtól függ. Megtanultam már üzemmódot váltani szerencsére a hifista és hangmérnök között, de nem ment mindig könnyen. A zenészi véna viszont sajnos/szerencsére nem zárható ki, bármilyen jól is szól egy felvétel, ha zeneileg érdektelen számomra, nem hallgatom meg.


 


Nem tudok Neked "A legjobb felvételek" listát adni, mert túl sok szempont van. Különösebb magyarázat nélkül az alábbiakat ajánlom meghallgatásra (hirtelen ezek jutnak eszembe):


 


Al di Meola - Consequence of Chaos (2006)


Pink Floyd - The Final Cut (1983)


Bozzio Levin Stevens - Black Light Syndrome (1997)


HBB - Hajtók dala (2002)


Szalóki Ági - Gingalló (2009)


Solaris - Nostradamus (1999)


Joe Satriani - Black Swans and Wormhole Wizards (2010)


 


Nem mondom, hogy hifista szempontokból a legjobbak, tehát ne rohanj a boltba, hogy na ezek aztán leszedik a fejed, de e felvételeken valamit nagyon eltaláltak.



Válasz küldése

Vissza: “Pro Audio”