Az enyém *****
Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Komolyzenei ajánló
Online
- janesz
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 673
- Csatlakozott: 2010.11.24., szer. 11:45
- Értékelés: 404
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Komolyzenei ajánló
EAD UD2000, Lavardin IT, Verity Audio Finn, Acoustic Zen, Shunyata R. Hydra, Finite Elemente Spider
Online
- ajkamici
- V.I.P.
- Hozzászólások: 1482
- Csatlakozott: 2010.04.07., szer. 16:01
- Értékelés: 809
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Komolyzenei ajánló
Hölgyek , Urak, ha valaki volt a Zeneakadémián a szombati Il Pomo D'oro - Baráth Emőke koncerten , esetleg
vélemény ?
vélemény ?
Re: Komolyzenei ajánló
Srácok, mi lett ezzel a jó kis topic-kal?
"Az orgona egy könnyű hangszer: a megfelelő billentyűt a megfelelő időben kell lenyomni,és a hangszer magától játszik." /Bach/
Re: Komolyzenei ajánló
[/quote]
No, én nem vagyok szakértő, sajnos! De azért meghallgattam. Nekem olyan, mintha egy nagyon erősen csillapított helyiségben vették volna fel és utólag tettek volna rá jó sok utózengést, mert baromi hosszú, de totál fénytelen vagy inkább élettelen a lecsengés, egyszerűen nem zeng. De azért jó szigorú vagy!
Nekem még az oboa elmegy, azért messze nem szintetizátor hang, a többi szerintem még rosszabb. Tévedés jogát fenntartom.
[/quote]
Nem szigorú vagyok hanem csak csalódott. Szeretem Albrecht Mayer felvételeit. Ezt itt annyira nem. A felvétel minősége teszi hallgathatatlanná. Van ennél durvább is pl. Patrick Bismuth legutóbbi Biber albuma. Mintha egy csarnokban vették volna fel. Nem sok esélyem van ezeket a zenészeket élőben hallani, legalább lemezről tudnám na de így...Nagy hibának tartom, hogy a világ legjobb oboistái alig vannak foglalkoztatva. Az a pár zseni lassan ki fog öregedni és csak a koncertélmények maradnak, felvételek jóformán semmi. De legalább pár értékeset meg tudtam mutatni. Azért ez is valami.
No, én nem vagyok szakértő, sajnos! De azért meghallgattam. Nekem olyan, mintha egy nagyon erősen csillapított helyiségben vették volna fel és utólag tettek volna rá jó sok utózengést, mert baromi hosszú, de totál fénytelen vagy inkább élettelen a lecsengés, egyszerűen nem zeng. De azért jó szigorú vagy!
Nekem még az oboa elmegy, azért messze nem szintetizátor hang, a többi szerintem még rosszabb. Tévedés jogát fenntartom.
[/quote]
Nem szigorú vagyok hanem csak csalódott. Szeretem Albrecht Mayer felvételeit. Ezt itt annyira nem. A felvétel minősége teszi hallgathatatlanná. Van ennél durvább is pl. Patrick Bismuth legutóbbi Biber albuma. Mintha egy csarnokban vették volna fel. Nem sok esélyem van ezeket a zenészeket élőben hallani, legalább lemezről tudnám na de így...Nagy hibának tartom, hogy a világ legjobb oboistái alig vannak foglalkoztatva. Az a pár zseni lassan ki fog öregedni és csak a koncertélmények maradnak, felvételek jóformán semmi. De legalább pár értékeset meg tudtam mutatni. Azért ez is valami.
Online
Nekem még az oboa elmegy, azért messze nem szintetizátor hang, a többi szerintem még rosszabb. Tévedés jogát fenntartom.
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5854
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7187
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Komolyzenei ajánló
No, én nem vagyok szakértő, sajnos! De azért meghallgattam. Nekem olyan, mintha egy nagyon erősen csillapított helyiségben vették volna fel és utólag tettek volna rá jó sok utózengést, mert baromi hosszú, de totál fénytelen vagy inkább élettelen a lecsengés, egyszerűen nem zeng. De azért jó szigorú vagy!RIEC írta: ↑2019.01.05., szomb. 21:34
Érdemes meghallgatni a lemezt. Ilyen oboahang nincs a természetben. Ez totál művi. Ennyi erővel szintetizátorral is felvehették volna. A zenekar is olyan fénytelen, mintha 20 méterre rakták volna a mikrofont. Signor Ricci is adott már ki velük lemezt, munkáját ízléstelenség volna összehasonlítani a DG szakembereinek ügyetlenkedésével. Az oboa is kb ennyire élvezhető - vagyis semennyire - de a csemballó mintha csak 2 méterre lenne, a theorba meg olyan lecsengéssel bír a Vivaldiban ami egyszerűen lehetetlen ilyen akusztikai térben. Döbbenet, hogy mennyire manipulálták a felvételt. Hazugság az egész és még szépnek se mondanám.
Nekem még az oboa elmegy, azért messze nem szintetizátor hang, a többi szerintem még rosszabb. Tévedés jogát fenntartom.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Re: Komolyzenei ajánló
Már 20 éve annak, hogy először halottam játszani őt. Élőben ment a tévében Beethoven 7-je Abbadóval, Mayer volt az első oboista. A koncert első felében még Schellenberger nyomta az unalmas kitartott hangokat, a Beethoven nagyvonalúan lepasszolta az újoncnak hátha belesül. Hát nem. Akkorát fújt, hogy csak lestem. Senki nem veszített Schellenberger szakmai nyugdíjazásával. Végre kicsit tisztult a zenekar. Mai napig nem értem, hogy nem zavarta Karajant az a rengeteg fölé intonált hang.
Vaughan Williams oboaversenyét inkább tőle mint Nicholas Danieltől. Daelli Rigoletto téma és variációk darabja már nem elérhető a Youtube-on de aki figyelt korábban az még itt, ebben a topikban elcsíphette a jóvoltamból. Hatalmas hangon, tisztán, brilliáns technikával játszotta el mindkettőt olyan muzikalitással amely csak ritkán adatik meg egy embernek. Aztán celebet csináltak belőle és ő szívesen élt ezzel a furcsa szereppel. Mayer főzőcskézik, Mayer a talk showban, Mayernek hangszert készítenek, Mayer az év hangszerének az ambassadora, Mayer villamoson játszik - próbálná ezt meg a 6-oson csúcsidőben -, Mayer mesterkurzást tart az USA-ban stb. stb...
A játéka is modorossá és kiszámíthatóvá vált idővel. A meglepetés rendre elmaradt. A Venice albuma ma is abszolút vállalható és hifis szempontból is nagyon jól sikerült. Decca kiadás. Aztán jött a Deutsche Gramophone korszak. Ez a lemeze is nekik köszönhető.
Mit mondjak? Rémes. A zenei rész amúgy izgalmas, olyan darabokat ad elő amelyeket ritkán hallani. Na jó a Vivaldi C-dur koncerte ez pont nem igaz. Sokan eljátszották már.
https://www.youtube.com/watch?v=cCni9RNV0j8
Ha lehet akkor inkább Xenia Löfflerrel ajánlanám.
https://www.youtube.com/watch?v=O_q2S9exsZQ
Érezzük a különbséget? Mert van. Amúgy maximális respekt Mayernak, hogy modern oboán próbál meg barokkot játszani. A lemez kísérőfüzetének végén hálát is mond a segítségért a sok segítőknek közöttük Cecilia Bernardininek, Benoit Laurentnak és Andrea Marconnak. Mayer akár hátra is dőlhetne, ő már bőven megtette amit megkövetelt tőle a haza de inkább gyakorol rendületlenül és tanul. Tanul modern hangszeren barokkul oboázni. Kényszerűség ez mert barokk hangszeren nem játszik, ugyanakkor reménytelen a vállalkozása mert azt a 8-10 barokk oboás zseni akik ott vannak a toppon egyszerűen befoghatatlanok. Technikailag és zeneileg is akkorát vernek rá, hogy csak úgy csattan. Mayer elsősorban zenekari zenész remek szólista adottságokkal de ez a barokk nem megy neki. Pedig beled apait-anyait, ott van minden hangon akárcsak Tiger Woods a lyukon, díszít ezerrel csak hát olyan életidegen módon. Ilyen díszítést a histórikusok nem használnak. Meg ilyen zenei felfogást sem. Akkor most mit tanult a histórikusoktól? Vajmi keveset. Meghallgatta őket majd ott folytatta ahol abbahagyta.
Csináltatta magának azt hiper-szuper hangszert. Mönnig.
https://www.moennig-adler.de/en/instrum ... r_moennig/
Ha csak meghallom a hangszergyártót köpnöm kell. Ezeken a sz@rokon játszott minden mo-i oboista aki ma az ötvenes éveinek közelében jár. Én is fújtam ilyen kotvadványon. Egyszer még egy vadonat újon is. Fél centivel volt rövidebb mint kellett volna amitől nem lehetett 442-re beállítani a hangszert. Ahhoz aztán faraghattam a nádat! És Mayer ezekkel összeállt hangszert fejleszteni. Sikerült is kihozniuk egy olyat amely alul, középen és fent ugyanolyan kiegyenlítetten szól megölve ezzel minden értéket a hangszerben amiért érdemes volt valaha is belefújni. Erre Mayer még rápakolt egy jó vastag faragású nádat amitől az olyan sötét hangon szól, hogy lámpát kell hozzá gyújtani. Tipikus német oboa hang. Lothar Koch is ilyet fújt fénykorában. Most már Meyer is. Eddig világszínvonalon, rendkívűl színesen, hatalmas dinamikai távlatokra képesen, ezernyi vibrálással tolta akárcsak Piet van Bockstall, most már csak ilyen unalmasan sötéten és tompán. És, hogy tetézze a dolgot rávette a kiadót, hogy a lehető legrosszabb akusztikájú teremben rögzítsék fel a darabokat + megkérte a hangmérnököt, hogy játszon kicsit a potikkal mert nehogy már természetes lecsengése legyen a hangszere hangjának.
Érdemes meghallgatni a lemezt. Ilyen oboahang nincs a természetben. Ez totál művi. Ennyi erővel szintetizátorral is felvehették volna. A zenekar is olyan fénytelen, mintha 20 méterre rakták volna a mikrofont. Signor Ricci is adott már ki velük lemezt, munkáját ízléstelenség volna összehasonlítani a DG szakembereinek ügyetlenkedésével. Az oboa is kb ennyire élvezhető - vagyis semennyire - de a csemballó mintha csak 2 méterre lenne, a theorba meg olyan lecsengéssel bír a Vivaldiban ami egyszerűen lehetetlen ilyen akusztikai térben. Döbbenet, hogy mennyire manipulálták a felvételt. Hazugság az egész és még szépnek se mondanám.
Mint modern hangszeres drukkolok mindenkinek aki nekifut a barokknak. Glaetzner vagy Boyd egész jól megoldották a feladataikat. Mayer csúnyán melléfogott. Szinte felfoghatatlan az egész. Ember! Mit csináltatok? 24/96-ban hallgattam AK120II-vel + HD600 és MR Speakers Ether C-vel.
Vaughan Williams oboaversenyét inkább tőle mint Nicholas Danieltől. Daelli Rigoletto téma és variációk darabja már nem elérhető a Youtube-on de aki figyelt korábban az még itt, ebben a topikban elcsíphette a jóvoltamból. Hatalmas hangon, tisztán, brilliáns technikával játszotta el mindkettőt olyan muzikalitással amely csak ritkán adatik meg egy embernek. Aztán celebet csináltak belőle és ő szívesen élt ezzel a furcsa szereppel. Mayer főzőcskézik, Mayer a talk showban, Mayernek hangszert készítenek, Mayer az év hangszerének az ambassadora, Mayer villamoson játszik - próbálná ezt meg a 6-oson csúcsidőben -, Mayer mesterkurzást tart az USA-ban stb. stb...
A játéka is modorossá és kiszámíthatóvá vált idővel. A meglepetés rendre elmaradt. A Venice albuma ma is abszolút vállalható és hifis szempontból is nagyon jól sikerült. Decca kiadás. Aztán jött a Deutsche Gramophone korszak. Ez a lemeze is nekik köszönhető.
Mit mondjak? Rémes. A zenei rész amúgy izgalmas, olyan darabokat ad elő amelyeket ritkán hallani. Na jó a Vivaldi C-dur koncerte ez pont nem igaz. Sokan eljátszották már.
https://www.youtube.com/watch?v=cCni9RNV0j8
Ha lehet akkor inkább Xenia Löfflerrel ajánlanám.
https://www.youtube.com/watch?v=O_q2S9exsZQ
Érezzük a különbséget? Mert van. Amúgy maximális respekt Mayernak, hogy modern oboán próbál meg barokkot játszani. A lemez kísérőfüzetének végén hálát is mond a segítségért a sok segítőknek közöttük Cecilia Bernardininek, Benoit Laurentnak és Andrea Marconnak. Mayer akár hátra is dőlhetne, ő már bőven megtette amit megkövetelt tőle a haza de inkább gyakorol rendületlenül és tanul. Tanul modern hangszeren barokkul oboázni. Kényszerűség ez mert barokk hangszeren nem játszik, ugyanakkor reménytelen a vállalkozása mert azt a 8-10 barokk oboás zseni akik ott vannak a toppon egyszerűen befoghatatlanok. Technikailag és zeneileg is akkorát vernek rá, hogy csak úgy csattan. Mayer elsősorban zenekari zenész remek szólista adottságokkal de ez a barokk nem megy neki. Pedig beled apait-anyait, ott van minden hangon akárcsak Tiger Woods a lyukon, díszít ezerrel csak hát olyan életidegen módon. Ilyen díszítést a histórikusok nem használnak. Meg ilyen zenei felfogást sem. Akkor most mit tanult a histórikusoktól? Vajmi keveset. Meghallgatta őket majd ott folytatta ahol abbahagyta.
Csináltatta magának azt hiper-szuper hangszert. Mönnig.
https://www.moennig-adler.de/en/instrum ... r_moennig/
Ha csak meghallom a hangszergyártót köpnöm kell. Ezeken a sz@rokon játszott minden mo-i oboista aki ma az ötvenes éveinek közelében jár. Én is fújtam ilyen kotvadványon. Egyszer még egy vadonat újon is. Fél centivel volt rövidebb mint kellett volna amitől nem lehetett 442-re beállítani a hangszert. Ahhoz aztán faraghattam a nádat! És Mayer ezekkel összeállt hangszert fejleszteni. Sikerült is kihozniuk egy olyat amely alul, középen és fent ugyanolyan kiegyenlítetten szól megölve ezzel minden értéket a hangszerben amiért érdemes volt valaha is belefújni. Erre Mayer még rápakolt egy jó vastag faragású nádat amitől az olyan sötét hangon szól, hogy lámpát kell hozzá gyújtani. Tipikus német oboa hang. Lothar Koch is ilyet fújt fénykorában. Most már Meyer is. Eddig világszínvonalon, rendkívűl színesen, hatalmas dinamikai távlatokra képesen, ezernyi vibrálással tolta akárcsak Piet van Bockstall, most már csak ilyen unalmasan sötéten és tompán. És, hogy tetézze a dolgot rávette a kiadót, hogy a lehető legrosszabb akusztikájú teremben rögzítsék fel a darabokat + megkérte a hangmérnököt, hogy játszon kicsit a potikkal mert nehogy már természetes lecsengése legyen a hangszere hangjának.
Érdemes meghallgatni a lemezt. Ilyen oboahang nincs a természetben. Ez totál művi. Ennyi erővel szintetizátorral is felvehették volna. A zenekar is olyan fénytelen, mintha 20 méterre rakták volna a mikrofont. Signor Ricci is adott már ki velük lemezt, munkáját ízléstelenség volna összehasonlítani a DG szakembereinek ügyetlenkedésével. Az oboa is kb ennyire élvezhető - vagyis semennyire - de a csemballó mintha csak 2 méterre lenne, a theorba meg olyan lecsengéssel bír a Vivaldiban ami egyszerűen lehetetlen ilyen akusztikai térben. Döbbenet, hogy mennyire manipulálták a felvételt. Hazugság az egész és még szépnek se mondanám.
Mint modern hangszeres drukkolok mindenkinek aki nekifut a barokknak. Glaetzner vagy Boyd egész jól megoldották a feladataikat. Mayer csúnyán melléfogott. Szinte felfoghatatlan az egész. Ember! Mit csináltatok? 24/96-ban hallgattam AK120II-vel + HD600 és MR Speakers Ether C-vel.
Re: Komolyzenei ajánló
két miskolci zenés vendégség és egy év BFZ-s bérlet után Budakalászon újra hallhattam a BFZ-s tagokból alakult Lanner Kvartettet. a "bécsi blokk" után egy vendég trombitással kiegészülve előadtak pár korai trombitaverseny (Vivadi, Telemann) 1-1 tételét, az Ave Maria zárta az estet. most is nagy élmény volt őket hallgatni. ha vki igyekszik, még talán el tudja őket csípni a hétvégén.
TV: Panasonic TX-32PX20 * DVD: LG DVX9700 * Jazz J9940 hangfalak * DD dekóder: Audio Storm 5.1 Pro * Beltéri: RADIX Delta 2000 plus * épülő alu polcsugárzó (Fountek FW168, Seas 27TBFC/G)
Re: Komolyzenei ajánló
Figyelem! Fikázás következik. Most még el lehet kapcsolni. Én szóltam.
youtu.be/VNKhd2pZY8Y
Mit hallunk a videón? Egy bájos kis klasszikus tételt a bolognai színház zenekarának oboaszólamától. Milyen jól játszanak, nem?
Hát nem. Túl gyors a tempó és ez reménytelenül megöli a nótát. A tétel elejének feszesnek és halálpontosnak kellene lennie amit aztán kellően ellenpontozhatna 00.17-től az éneklő rész remek lehetőséget teremtve a szólistának zenei fantáziájának kibontakoztatására, és tulképpen ez a váltogatás vonul végig a kb 2 perc alatt. Nem mondanám, hogy túl fantáziadús a nótácska de vmiért ezt választották az urak. Mondjuk nem íródott sok zenemű erre a hangszeres felállásra pláne nem ilyen hosszban. Gondolom az idő szorító tényező volt. És épp ez a szép a zeneművészetben mert 2 percben is lehetne lélegzetelállítót alkotni ám ez itt most ( ismét ) elmaradt.
Már az indítás punnyadt és nem is igazán érteni a tempót. Mit akarnak ezek itt? És hová rohannak egyből oly nagyon? Aztán amikor jön a szóló nem történik semmi. Az első oboistának nincs zenei mondanivalója ( mondjuk ebben a tempóban nem is lehet ). Az angolkürtösnek annál inkább viszont neki lassú a keze. A második oboista tercelget, neki itt most nem osztottak lapot. Ez nem a Beethoven trió. Pech. Persze ettől még néha játszhatnának egy tempóban meg az sem volna utolsó szempont ha néha a 3 oboista nyelve egyszerre találkozna egy záróhangnál. De hát itt sem az ujjak sem a nyelvek nincsenek összhangban. Az előadás legalja 00.55-től hallható. Ekkor már a zenei sivatagban járunk...És a végén az a fis-f@s lezárás...döbbenetes. Még az utolsó hangon sem találkoznak össze, az egyikük hamarabb ér célba.
Nesze neked olasz meló. Ez csak azért probléma mert ez a díszes társaság játszik ezen a 2018 novemberében kiadott lemezen:
https://www.prestomusic.com/classical/p ... -overtures Az első nóta a Selyemlétra nyitány. A szólista egy bizonytalan G hanggal indít majd alig bír lekötni a kétvonalas E hangról ugyanerre a G-re. Na ekkor kellett volna kikapcsolnom a lejátszót. De hát vessek magamra amiért végighallgattam az albumot. Pedig tök jó lenne úgy általában. Végtére is az ő zenéjük ez. Csak hát a zenekar is egy csomót lötyög pedig lazán és izgalmasan nyomják. Olyanok ők is mint az Alpha Romeo. Mindegyik alatt van egy olajtócsa.
Tanulság:kitűnő zenekarokat kell hallgatni. Ez csak közepes. Nem is méltatják őket az ajánlóban. Nem is lehetne.
youtu.be/VNKhd2pZY8Y
Mit hallunk a videón? Egy bájos kis klasszikus tételt a bolognai színház zenekarának oboaszólamától. Milyen jól játszanak, nem?
Hát nem. Túl gyors a tempó és ez reménytelenül megöli a nótát. A tétel elejének feszesnek és halálpontosnak kellene lennie amit aztán kellően ellenpontozhatna 00.17-től az éneklő rész remek lehetőséget teremtve a szólistának zenei fantáziájának kibontakoztatására, és tulképpen ez a váltogatás vonul végig a kb 2 perc alatt. Nem mondanám, hogy túl fantáziadús a nótácska de vmiért ezt választották az urak. Mondjuk nem íródott sok zenemű erre a hangszeres felállásra pláne nem ilyen hosszban. Gondolom az idő szorító tényező volt. És épp ez a szép a zeneművészetben mert 2 percben is lehetne lélegzetelállítót alkotni ám ez itt most ( ismét ) elmaradt.
Már az indítás punnyadt és nem is igazán érteni a tempót. Mit akarnak ezek itt? És hová rohannak egyből oly nagyon? Aztán amikor jön a szóló nem történik semmi. Az első oboistának nincs zenei mondanivalója ( mondjuk ebben a tempóban nem is lehet ). Az angolkürtösnek annál inkább viszont neki lassú a keze. A második oboista tercelget, neki itt most nem osztottak lapot. Ez nem a Beethoven trió. Pech. Persze ettől még néha játszhatnának egy tempóban meg az sem volna utolsó szempont ha néha a 3 oboista nyelve egyszerre találkozna egy záróhangnál. De hát itt sem az ujjak sem a nyelvek nincsenek összhangban. Az előadás legalja 00.55-től hallható. Ekkor már a zenei sivatagban járunk...És a végén az a fis-f@s lezárás...döbbenetes. Még az utolsó hangon sem találkoznak össze, az egyikük hamarabb ér célba.
Nesze neked olasz meló. Ez csak azért probléma mert ez a díszes társaság játszik ezen a 2018 novemberében kiadott lemezen:
https://www.prestomusic.com/classical/p ... -overtures Az első nóta a Selyemlétra nyitány. A szólista egy bizonytalan G hanggal indít majd alig bír lekötni a kétvonalas E hangról ugyanerre a G-re. Na ekkor kellett volna kikapcsolnom a lejátszót. De hát vessek magamra amiért végighallgattam az albumot. Pedig tök jó lenne úgy általában. Végtére is az ő zenéjük ez. Csak hát a zenekar is egy csomót lötyög pedig lazán és izgalmasan nyomják. Olyanok ők is mint az Alpha Romeo. Mindegyik alatt van egy olajtócsa.
Tanulság:kitűnő zenekarokat kell hallgatni. Ez csak közepes. Nem is méltatják őket az ajánlóban. Nem is lehetne.
Re: Komolyzenei ajánló
Egyre nagyobb divat, hogy egy albumra felpakolnak mindent, még a szekrénysort is. A BIS se kivétel ezalól. Ezzel csak az a baj, hogy az ember ránéz a borítóra és máris rosszul van a mennyiség láttától. A magyar táncokat és a rapszódiát le se szedtem csak a szimfóniát meg a Schubert dalokat. Először még a 3-at sem akartam mert már annyit hallottam, a könyökömön jön ki és különben is, ki az aki bármi újat tudna mondani vele? Hát ő.
https://www.prestomusic.com/classical/p ... phony-no-3
Én nem tudom, hogy a többi felvétele milyen de ez a 3. szimfónia a csoda kategóriába tartozik.
https://www.prestomusic.com/classical/p ... phony-no-3
Én nem tudom, hogy a többi felvétele milyen de ez a 3. szimfónia a csoda kategóriába tartozik.
Re: Komolyzenei ajánló
Most, hogy már csak 1 nap van hátra az évből és tudom, hogy már újabb ismeretlen albumot nem fogok meghallgatni kihirdetném az idei győztesemet. Sokáig azt hittem, hogy a Foné Records Seherezádéja megfoghatatlan aztán jött egy zongorista és bedöntött mindent.
A h-moll szonátát különösen ajánlanám a hangszer kedvelőinek figyelmébe.
A h-moll szonátát különösen ajánlanám a hangszer kedvelőinek figyelmébe.
Re: Komolyzenei ajánló
Csak semmi sport!
Igaz, hogy a zenekarnak már az első akkordja vészjóslóan punnyadt, meg hogy a nézők soraiban ott üdvözölhetjük a helyi tüdőszanatórium összes beutaltját meg, hogy a zongorista időnként artikulálatlan hangokon dudorászik a hangszere mellett meg, hogy a zongoraverseny utolsó leütött hangja után egy ezredmásodperccel már állva tombol a közönség és véresre üti a tenyerét a leírhatatlan gyönyörűségtől, mégis mindezek ellenére érdemes egy próbát tenni vele.
Koncertfelvételről van szó, jó a kiadó - jesszusom, még leírni is borzasztó ezt így -, a Schumann se qtya - gyakorlatilag napok óta nem alszom miatta -, meg úgy általában ez az a lemez amiért -15 fokban is órákig állnék sorba ha nem tudnám másként beszerezni.
Igaz, hogy a zenekarnak már az első akkordja vészjóslóan punnyadt, meg hogy a nézők soraiban ott üdvözölhetjük a helyi tüdőszanatórium összes beutaltját meg, hogy a zongorista időnként artikulálatlan hangokon dudorászik a hangszere mellett meg, hogy a zongoraverseny utolsó leütött hangja után egy ezredmásodperccel már állva tombol a közönség és véresre üti a tenyerét a leírhatatlan gyönyörűségtől, mégis mindezek ellenére érdemes egy próbát tenni vele.
Koncertfelvételről van szó, jó a kiadó - jesszusom, még leírni is borzasztó ezt így -, a Schumann se qtya - gyakorlatilag napok óta nem alszom miatta -, meg úgy általában ez az a lemez amiért -15 fokban is órákig állnék sorba ha nem tudnám másként beszerezni.
- janesz
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 673
- Csatlakozott: 2010.11.24., szer. 11:45
- Értékelés: 404
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Komolyzenei ajánló
Netán síelni vannak az urak? Addig ajánlom ezen lemezeket.
- Csatolmányok
-
- image.jpg (1.37 MiB) Megtekintve 2988 alkalommal
EAD UD2000, Lavardin IT, Verity Audio Finn, Acoustic Zen, Shunyata R. Hydra, Finite Elemente Spider
- janesz
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 673
- Csatlakozott: 2010.11.24., szer. 11:45
- Értékelés: 404
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Komolyzenei ajánló
EAD UD2000, Lavardin IT, Verity Audio Finn, Acoustic Zen, Shunyata R. Hydra, Finite Elemente Spider
- janesz
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 673
- Csatlakozott: 2010.11.24., szer. 11:45
- Értékelés: 404
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Komolyzenei ajánló
VOLT.
EAD UD2000, Lavardin IT, Verity Audio Finn, Acoustic Zen, Shunyata R. Hydra, Finite Elemente Spider
- janesz
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 673
- Csatlakozott: 2010.11.24., szer. 11:45
- Értékelés: 404
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Komolyzenei ajánló
EAD UD2000, Lavardin IT, Verity Audio Finn, Acoustic Zen, Shunyata R. Hydra, Finite Elemente Spider
Online
Re: Komolyzenei ajánló
Ha valaki egy kicsit el szeretne mélyedni a digitális technológia korai történelmében, annak ajánlom az alábbi esszét!
http://www.aes.org/aeshc/pdf/fine_dawn-of-digital.pdf
http://www.aes.org/aeshc/pdf/fine_dawn-of-digital.pdf
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
Re: Komolyzenei ajánló
Nagyon jó kisfiú lehettem idén, hogy a Jézuska bő egy héttel a hivatalos határidő előtt már az alábbi különlegességgel/ gyönyörűséggel örvendeztetett meg! A lemezen egy 24-éves ifjú titán, bizonyos Ránki Dezső játssza el súlyos évtizedek spirituális mélységét talán még nélkülözően, ugyanakkor fiatalon, ereje teljében, fizikai teljesítőképességének birtokában ifjonti hévvel és lelkesedéssel még bővelkedőn Schubert utolsó Szonátáját és 2 Impromptu-t egy tókiói stúdióban (hiába, a japánok mindig is kifinomult ízlésükről voltak híresek!!!) Ami a művészi tartalom mellett igazán érdekessé a felvételt, az a borító jobb felső sarkában megbúvó "PCM Digital Recording" felirat által is jelzett tény, miszerint ez bizony egy digitális felvétel 1975 áprilisából (nagyjából 7 évvel a CD megjelenése előtt). Kicsit utánaolvasva kiderült, hogy a Denon akkoriban 47.25kHz-es mintavételi frekvenciával és 13-bites felbontással dolgozott. A hangzó végeredmény számomra több mint meggyőző, ha nélkülözi is a modern nagyfelbontású felvételek hűségének a legvégső cseppjeit, ez nem akadályozott abban, hogy a kanapé szélére szögezve, nagy vigyorral az arcomon hallgassam végig!
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Komolyzenei ajánló
Természetesen. Gondolom olyanokkal fordul ez elö inkabb, akik nem 1-2-3 eve hallgatnak zenét.bitrograde írta: ↑2018.12.17., hétf. 13:56Történt-e már veletek, hogy - jobb híján kérdem így - kiszerettetek valamilyen zenéből, esetleg felvételből? Vagy újra meghallottatok valamit, ami valamikor hatalmas kedvenc volt, s korábban úgy hittétek, elmúlt, ám akkor - mint egy régen látott kedves esetén - egyszerre ráébredtetek, hogyan tudtátok annyira szeretni!?
Michael Nymannek a Zongoraleckéhez írt muzsikáját hallgatom, erről jutott eszembe. Többek között.
Változunk és így az ízlésünk is változik. zenéböl is.
Akár stílusok között is, de egy stíluson belül is megvan, nekem kevésbé 1 mü esetén a különbözö elöadások esetén, ott csak preferencia, szeretem, tetszem, érteni vélem szintekben érzek változást, a "teljes" kiszeretést nem annyira.
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6934
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 4669
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: Komolyzenei ajánló
A valaha kedvelt rock nótákkal (amiből azért nem volt sok már akkor sem) gyakran járok így. Meg Richter sem tetszik már néhány kivételes felvételétől eltekintve, a Beatles néhány örökzöldje is jobban tetszik ha ötletesen feldolgozzák, mint az eredeti.
- bitrograde
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2016.10.27., csüt. 11:40
- Értékelés: 1817
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Komolyzenei ajánló
Történt-e már veletek, hogy - jobb híján kérdem így - kiszerettetek valamilyen zenéből, esetleg felvételből? Vagy újra meghallottatok valamit, ami valamikor hatalmas kedvenc volt, s korábban úgy hittétek, elmúlt, ám akkor - mint egy régen látott kedves esetén - egyszerre ráébredtetek, hogyan tudtátok annyira szeretni!?
Michael Nymannek a Zongoraleckéhez írt muzsikáját hallgatom, erről jutott eszembe. Többek között.
Michael Nymannek a Zongoraleckéhez írt muzsikáját hallgatom, erről jutott eszembe. Többek között.
Audio-PC (zozoweb & mzperx) / Rotel RCD-865 (by süteményx) - RME ADI-2 FS (zozoweb PSU) - Bryston 4B - Vandersteen 2CE Signature |
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
Re: Komolyzenei ajánló
GigaWatt PC-4 EVO
Taiko Extreme DIY PC
Chord Dave + külső táp
ATC SCM 150 ASL PRO
WireWorld Platinum / Stealth V18 UNI / Sablon Audio / HydraSound
Taiko Extreme DIY PC
Chord Dave + külső táp
ATC SCM 150 ASL PRO
WireWorld Platinum / Stealth V18 UNI / Sablon Audio / HydraSound
Re: Komolyzenei ajánló
ha már említette vki az Egy kiállítás képeit, hallottam a Zeneakadémián két hete (BFTZ 165): egyedül a Bydlo tuba-szólója miatt nem volt tökéletes. régen hallottam ugyanezzel az együttessel (Pinchas Steinberg) és a bécsiekkel (Dutoit) 1-2 hónapon belül: az Opera zenekara is nagyon jó volt, inkább a vége volt zavaró, nagyon vontatottra sikeredett akkor emlékeim szerint. pár hónap múlva is lesz BFZ-n - véletlenül pont Steinberggel, de nem megyek.
TV: Panasonic TX-32PX20 * DVD: LG DVX9700 * Jazz J9940 hangfalak * DD dekóder: Audio Storm 5.1 Pro * Beltéri: RADIX Delta 2000 plus * épülő alu polcsugárzó (Fountek FW168, Seas 27TBFC/G)
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6934
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 4669
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: Komolyzenei ajánló
Ez a legjobb topik az avx-en...
de tényleg...
az összes egyet nem értéssel együtt...
de tényleg...
az összes egyet nem értéssel együtt...