Jól gondolom, hogy a véleményedet nem a hivatkozott "Kommentár nélkül..." megjegyzéssel megosztott olasz korai barokk szerző műveinek előadására értetted, hanem a közvetlenül utána megosztott Gardiner vezényelte, histórikus Beethovenre!
Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Komolyzenei ajánló
Re: Komolyzenei ajánló
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
-
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 330
- Csatlakozott: 2023.05.31., szer. 22:16
- Értékelés: 200
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Komolyzenei ajánló
És ez itt?
youtu.be/659Z3WYywp0
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6934
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 4669
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: Komolyzenei ajánló
Erre az előadásra mondják manapság az újmagyarban, hogy túltolták a biciklit.
Szerintem Beethovennek sem tetszene. Tudom, az nem fontos...
Re: Komolyzenei ajánló
Van ilyen építészetben is.
Csopak, Szent Donát kúria.
Egy q.vanagy lyuk a földben, kb. mint a metróépítésnél, így kezdték.
Csopak, Szent Donát kúria.
Egy q.vanagy lyuk a földben, kb. mint a metróépítésnél, így kezdték.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Mark Levinson №512 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Mark Levinson №512 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
-
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 330
- Csatlakozott: 2023.05.31., szer. 22:16
- Értékelés: 200
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Komolyzenei ajánló
Említetted a kortárts zenélést a régizene kapcsán. Ez a videó szerintem rácáfol Savall szavaira. Ha nem tudnád, hogy a csembalista szerezte, elhinnéd, hogy az 1600-as évekből való? Én simán.
youtu.be/M3McY3zbdzs
Re: Komolyzenei ajánló
A youtube-ot mindenki tudja nézni.
Engem a kommentár, az majdhogynem jobban érdekelne.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Mark Levinson №512 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Mark Levinson №512 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Komolyzenei ajánló
Most is, gondolom...:))
De ez a fenti, ez a kevés számú Bach felvétel közt, ami kifejezetten gyönyörködtet.
Az előadás, talán a legjobb, amiket ismerek.
A fő vonzerő, ne tagadjuk errefelé, az viszont a hangminőség. Valami csodás.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Mark Levinson №512 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Mark Levinson №512 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
-
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 330
- Csatlakozott: 2023.05.31., szer. 22:16
- Értékelés: 200
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Komolyzenei ajánló
Egy fúgát nem felismerni, de mellette előadói instrukciókat adni Currentzisnek szerintem gáz. De véleménye természetesen bárkinek lehet, elolvassuk és a helyén kezeljük. Ezernyi példát tudnék idézni arra, hogy mi áll a kottában és mi szólal meg helyette. A Youtube tele van olyan videókkal, ahol az eredeti kéziratot is láthatjuk a hangzó anyag közben. Szerintem nem túlzok, ha azt állítom, hogy legtöbbször a maguk kényére-kedvére formálják az előadók őket, persze ennek észrevétele feltételezi a kottaolvasás és értés képességét. De ha már itt tartok, szeretném felhívni arra a figyelmet, hogy a kottaolvasás és értés képességébe az is beletartozik, hogy észrevesszük, hogy egy akkordban rossz az egyik hang, vagy ha egy tempóbeli utasítás nem állja meg a helyét, hiába is az áll az eredeti szerzői kéziratban. Tehát lehet Currentzisre mutogatni, hogy lám ott, azon a helyen nem az van írva, de mit csináljunk, ha az úgy nem az igazi, ha az úgy nem szól olyan jól? Az ideológiai körítéssel nem volt semmi munkád, mert szimplán beemelted a törzsanyagot Hurwitz fröcsögős viedójából. Copy + paste. Ami a durva személyeskedést illeti, légyszi olvasd vissza, hogy mit és legfőképp hogyan, milyen stílusban írtál Currentzis előadásáról! Igy érez egy komolyzene-szerető fórumtag 2023-ban? Tényleg?juliush írta: ↑2024.02.04., vas. 18:04A hivatkozott szakasz engem valamiért mindig fúgaszerű szerkesztésre emlékeztetett, de mint megtudtam finom, empatikus helyreigazításodból, tévedtem. Mea culpa.Sosztakovics írta: ↑2024.02.04., vas. 16:43Beethoven 5. szimfóniájának 1. tételében nincs fúga. Ha nincs fúga, nem is tud feltartóztathatatlanul építkezni...
Ettől függetlenül a hivatkozott szakaszban (vagy más helyeken) Currentzis a partitúrát követve vezényelt? Szerintem nem, de ebben is tévedhetek.
Van-e jogom önálló véleményt formálni az előadásról, de úgy általában Currentzis művészetéről és ezt megosztani? Szerintem igen, mindaddig, míg elfogadom, hogy más nem feltétlenül ért egyet vele. Tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy negatív véleményemmel a kisebbséget képviselem. Most ő a menő árucikk, olyannyira, hogy a Sony még azt a kevésbé elegáns lépést is meg merte tenni, hogy önálló, félórás lemezen jelenteti meg az Ötödiket, holott már a Hetedik is a dobozban volt. Majd az idő eldönti, hogy mennyire hagy maradandó nyomot Currentzis művészete, hányszor fognak évek, évtizedek múlva előadásaira referenciaként hivatkozni, esetleg művészettörténeti fordulópontként.
Én elfogadom, hogy számodra Currentzis Beethovenje a reveláció erejével hatott, mint azelőtt Schoonderwoerd vagy épp Haselböck, ha nem csal az emlékezetem. Én megpróbáltam esetlen eszközeimmel megfogalmazni, hogy nekem személy szerint mi is a problémám vele, leginkább az ideológiai körítéssel, megértés és elfogadás helyett azonban meglehetősen durva személyeskedést kaptam Tőled. Mint korábban, mikor egyszerűen BS-nek tituláltad a véleményemet egy Csajkovszkij előadás kapcsán.
Ha megsértettelek azzal, hogy nem osztom véleményedet, sajnálom, de ez nem változtat azon a tényen, hogy homlokegyenest ellentétes esztétikai elvárásaink óhatatlanul eltérő véleményeket eredményeznek, amelyeket jó lenne személyeskedés nélkül feldolgozni.
Bánom is én, hogy mit hallgatsz, csak ne írnál hozzá szakmainak tűnő kommenteket! Mert nekem nem azzal van problémám, hogy írsz, hanem azzal, amit írsz. Írtad azt a dolgot is Csajkovszkij kapcsán. Idézem:"...amelyben nem teng túl a hisztéria és a hatásvadászat, valahogy egyensúlyt talál a szimfónia formai következetességének tolmácsolása és az érzelmi hullámvasút között". Miféle egyensúlyt talál meg a karmester a formai következetesség tolmácsolása és az érzelmi hullámvasútaztatás között, jelentsen bármit is ez a mondat? Hogy van két tétel, amely összekapcsolódik és van kettő, amely azoktól teljesen független? Hol látsz te itt bármilyen formai következetességet Csajkovszkij részéről? Vagy te nem is látod, de Muti igen? És miért jó az nekünk, hogy nem teng túl a hisztéria és a hatásvadászat? Szerintem akkor jó, ha kellően hisztérikus. A hatásvadász dolgot nem értem, még nem futottam össze vele a műben. A hatodik szimfóniában ott tényleg van egy marha nagy bumm az első tételben, de kb ennyi.
De írhatok én bármit. Te mész a saját, de legfőképp Hurwitz feje után. Majd átgörgetem az ajánlóidat, ahogyan te is az enyéimet. Egyebet egyelőre nem tehetünk.
Re: Komolyzenei ajánló
A hivatkozott szakasz engem valamiért mindig fúgaszerű szerkesztésre emlékeztetett, de mint megtudtam finom, empatikus helyreigazításodból, tévedtem. Mea culpa.Sosztakovics írta: ↑2024.02.04., vas. 16:43Beethoven 5. szimfóniájának 1. tételében nincs fúga. Ha nincs fúga, nem is tud feltartóztathatatlanul építkezni...
Ettől függetlenül a hivatkozott szakaszban (vagy más helyeken) Currentzis a partitúrát követve vezényelt? Szerintem nem, de ebben is tévedhetek.
Van-e jogom önálló véleményt formálni az előadásról, de úgy általában Currentzis művészetéről és ezt megosztani? Szerintem igen, mindaddig, míg elfogadom, hogy más nem feltétlenül ért egyet vele. Tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy negatív véleményemmel a kisebbséget képviselem. Most ő a menő árucikk, olyannyira, hogy a Sony még azt a kevésbé elegáns lépést is meg merte tenni, hogy önálló, félórás lemezen jelenteti meg az Ötödiket, holott már a Hetedik is a dobozban volt. Majd az idő eldönti, hogy mennyire hagy maradandó nyomot Currentzis művészete, hányszor fognak évek, évtizedek múlva előadásaira referenciaként hivatkozni, esetleg művészettörténeti fordulópontként.
Én elfogadom, hogy számodra Currentzis Beethovenje a reveláció erejével hatott, mint azelőtt Schoonderwoerd vagy épp Haselböck, ha nem csal az emlékezetem. Én megpróbáltam esetlen eszközeimmel megfogalmazni, hogy nekem személy szerint mi is a problémám vele, leginkább az ideológiai körítéssel, megértés és elfogadás helyett azonban meglehetősen durva személyeskedést kaptam Tőled. Mint korábban, mikor egyszerűen BS-nek tituláltad a véleményemet egy Csajkovszkij előadás kapcsán.
Ha megsértettelek azzal, hogy nem osztom véleményedet, sajnálom, de ez nem változtat azon a tényen, hogy homlokegyenest ellentétes esztétikai elvárásaink óhatatlanul eltérő véleményeket eredményeznek, amelyeket jó lenne személyeskedés nélkül feldolgozni.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
-
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 330
- Csatlakozott: 2023.05.31., szer. 22:16
- Értékelés: 200
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Komolyzenei ajánló
Beethoven 5. szimfóniájának 1. tételében nincs fúga. Ha nincs fúga, nem is tud feltartóztathatatlanul építkezni. Ami a zenekar hangerejét illeti, semmi köze a felvételi beállításokhoz. Egy zenekar stúdiós nélkül is megszólal, ha akar. Ellenben érdemes rákeresni, hogy Currentzis zenekara hány főt számlált a hivatkozott esetben. Az előadók között találunk magyarokat is. Pl Hara Fruzsinát. Sajna ő nincs itt, hogy rendet tegyen a fejekben. A karmesterek zenei felkészültségének megítélésére nem vagyok hivatott. Bizonyára többet tudnak/tudtak, mint én. De örülök, hogy van közöttünk olyan, aki két sajtcetli elolvasásását követően máris érez magában annyi bátorságot, hogy Currentzist célba vegye és lehengereljen minket műelemző képességével. A színvonalra igazán nem lehet panaszunk.
Re: Komolyzenei ajánló
Hogy csak egy példát említsek, egyik kedvenc passzusom az első tétel végén a feltartóztathatatlanul építkező fúga, amelyben C. 5:40 körül csinál pár a partítúrában nem szereplő diminuendot(?), dinamikai pulzálást, számomra totálisan aláásva a dinamikai ívet. Minek? Az első hallgatás során számos helyen támadt hasonló érzésem, nyilván egyenként górcső alá lehetne venni.Sosztakovics írta: ↑2024.02.03., szomb. 22:05Ízléstelen manír? Hol? Dinamikai túlzás? Hol? Agonizáló mogtorpanások? Hol? Dinamikai túlzás hiánya vagy jelenléte? Hol?
Norrington felvétele egyrészt sokkal kisebb jelszinttel került rögzítésre, megfelelő hangerőn legalább annyira üt. Már amennyire a korhű hangszerek és a korabeli hangszeres játékmód rekonstrukciója, amelyre igen nagy energiát fordítottak annak idején, ezt lehetővé teszik. Ami persze a romantikus felfogáson szocializálódott hallgató számára természetellenesnek is tűnhet. Paradox módon, Currentzis maga tetszeleg a rossz romantikus beidegződésektől felszabadító hős szerepében, miközben ódzkodik a valóban korhű előadások hangzásának számunkra kényelmetlen vonásaitól, közben meg nagy ívben téve azokra a művészekre, kinek a vállán áll.Sosztakovics írta: Árnyalatnyival punnyadtabb, kicsit harsányabb, sorjásabb és kicsit következetlenebb, mint Currentzis előadása, de alapvetően mindketten egy irányba néznek. Currentzis bátrabb volt. Norrington simán bezsebelhette volna a sikert, ha nem üvölteti annyira a rezeket és nem kezdett volna el érthetetlen módon a forte hangokon látványosan diminuálni. Ez utóbbi eljárása annyira természetellenes mind hangzásban, mind hangszeres előadói szempontból, hogy egyszerűen nem esik őt jól hallgatni. Mesterkélt.
Felteszem, itt a barokkban elterjedt, hajókürt orgánumú "megafagottról" lehet szó, ami Beethoven korában talán még elő-előkerülhetett. Mert valamilyen "korhű" kontrafagott szól a histórikus felvételeken is. De ha ez C. nagy trouvaille-ja, hát legyen a javára írva nagy pozitívumként!Sosztakovics írta: A negyedik tételben megvan a korabeli kontrafagott hangja? Currentzis volt az első, aki betette ezt a szörnyszülöttet egy előadás és felvétel kedvéért a zenekarba. És ez a hangszer minden addigi hangzást borított. Ez talán Currentzis legnagyobb húzása. Hurwitz nem említette?
Bár nem tudom, hogy az általam korábban már ajánlott másik korhű ciklusban, Emanuele Krivine pálcája alatt nem ilyet használnak? (27:10 körül)
youtu.be/580mpTEaejk
Végezetül a két Maestro manifesztója, bő három évtizednyi különbséggel. Mindenki eldöntheti, melyik informatívabb, meggyőzőbb, tanúskodik mélyebb ismeretekről.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
-
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 330
- Csatlakozott: 2023.05.31., szer. 22:16
- Értékelés: 200
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Komolyzenei ajánló
" A Norrington vezényelte London Classical Players minden tekintetben felmossa a padlót Currentzis agyonhájpolt csapatával. És pokolian izgalmas felvétel Currentzis izléstelen manírjai, agonizáló megtorpanásai, dinamikai túlzásai nélkül...vagy épp ezek hiányában".
Ízléstelen manír? Hol? Dinamikai túlzás? Hol? Agonizáló mogtorpanások? Hol? Dinamikai túlzás hiánya vagy jelenléte? Hol?
Norrington megközelítése nem rossz, simán vállalható napjainkban is. Árnyalatnyival punnyadtabb, kicsit harsányabb, sorjásabb és kicsit következetlenebb, mint Currentzis előadása, de alapvetően mindketten egy irányba néznek. Currentzis bátrabb volt. Norrington simán bezsebelhette volna a sikert, ha nem üvölteti annyira a rezeket és nem kezdett volna el érthetetlen módon a forte hangokon látványosan diminuálni. Ez utóbbi eljárása annyira természetellenes mind hangzásban, mind hangszeres előadói szempontból, hogy egyszerűen nem esik őt jól hallgatni. Mesterkélt. A mesterkéltség pedig megöli a transzcendenciát. Currentzis előadása nem csak feszesebb, kontúrosabb, kíméletlenebb, hanem őszintébb és következetesebb is. Nem állítgatja kénye-kedve szerint a hangzást. Ha azt kéri, hogy szóljanak a rezek, akkor ők is megküldik a hangszert, csak éppen nem kezdik el pillanatok múlva visszafele szívni a hangszert. Azért ez hatalmas különbség, ahogyan a kezdő hangok berobbanása is. Míg Norrington finoman bekopogtat, addig Currentzis tokostól kitépi az ajtót. Hatásos antré. De kinek a pap, kinek a papné. Mindazonáltal egy olyan szimfóniáról beszélünk, amelynek a négy tétele szorosan összefügg, vagyis az első hangtól az utolsóig kellene értékelni a hallottakat. A negyedik tételben megvan a korabeli kontrafagott hangja? Currentzis volt az első, aki betette ezt a szörnyszülöttet egy előadás és felvétel kedvéért a zenekarba. És ez a hangszer minden addigi hangzást borított. Ez talán Currentzis legnagyobb húzása. Hurwitz nem említette?
youtu.be/gMoOhCh_GUM
Ízléstelen manír? Hol? Dinamikai túlzás? Hol? Agonizáló mogtorpanások? Hol? Dinamikai túlzás hiánya vagy jelenléte? Hol?
Norrington megközelítése nem rossz, simán vállalható napjainkban is. Árnyalatnyival punnyadtabb, kicsit harsányabb, sorjásabb és kicsit következetlenebb, mint Currentzis előadása, de alapvetően mindketten egy irányba néznek. Currentzis bátrabb volt. Norrington simán bezsebelhette volna a sikert, ha nem üvölteti annyira a rezeket és nem kezdett volna el érthetetlen módon a forte hangokon látványosan diminuálni. Ez utóbbi eljárása annyira természetellenes mind hangzásban, mind hangszeres előadói szempontból, hogy egyszerűen nem esik őt jól hallgatni. Mesterkélt. A mesterkéltség pedig megöli a transzcendenciát. Currentzis előadása nem csak feszesebb, kontúrosabb, kíméletlenebb, hanem őszintébb és következetesebb is. Nem állítgatja kénye-kedve szerint a hangzást. Ha azt kéri, hogy szóljanak a rezek, akkor ők is megküldik a hangszert, csak éppen nem kezdik el pillanatok múlva visszafele szívni a hangszert. Azért ez hatalmas különbség, ahogyan a kezdő hangok berobbanása is. Míg Norrington finoman bekopogtat, addig Currentzis tokostól kitépi az ajtót. Hatásos antré. De kinek a pap, kinek a papné. Mindazonáltal egy olyan szimfóniáról beszélünk, amelynek a négy tétele szorosan összefügg, vagyis az első hangtól az utolsóig kellene értékelni a hallottakat. A negyedik tételben megvan a korabeli kontrafagott hangja? Currentzis volt az első, aki betette ezt a szörnyszülöttet egy előadás és felvétel kedvéért a zenekarba. És ez a hangszer minden addigi hangzást borított. Ez talán Currentzis legnagyobb húzása. Hurwitz nem említette?
youtu.be/gMoOhCh_GUM
Re: Komolyzenei ajánló
Most komolyan???? Ébresztő!!! 1988-ból:chord_ írta: ↑2024.02.03., szomb. 09:38Itt azért az a furcsaság van, hogy csak igaza van a Currentzis-nek, hogy Beethoven esetében egy nagyon erős 'előadói szokás' kövesedett rá az elmúlt évtizedekre, itt a romantika, mint jelző többször felmerült, és ebből kilépni, lehetséges, hogy helyénvaló. Nem tudom....
youtu.be/6GRp19YRL7g
A Norrington vezényelte London Classical Players minden tekintetben felmossa a padlót Currentzis agyonhájpolt csapatával. És pokolian izgalmas felvétel Currentzis izléstelen manírjai, agonizáló megtorpanásai, dinamikai túlzásai nélkül...vagy épp ezek hiányában.
Kétszer is megadtam az esélyt neki élőben, 2018-ban egy Mahler esten, most meg a Brahms/Csajkovszkij koncerten. Nem kap harmadikat.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Komolyzenei ajánló
Egyetértünk.
Van, aki még jobban el mer szakadni a kánontól; ahogyan megyünk visszafelé, ez az elszakadás már nem csak stílusbeli finomságot jelenthet, hanem majdhogynem az alap-megközelítést.
Óriási mellényúlások, world-music összevisszaságok, feldolgozások, átköltések, mindenféle dolog előfordul.
Bölcs Alfonz cantigák: itt egy példa arra, ami nekem pl. tetszik nagyon.
Mert benne van az eredeti szellemiség.
Noa-Noa lemez, a hangminőség az egyenesen fenomenális.
Meg az artwork is.
youtu.be/sy_sW3gx1gI
Van, aki még jobban el mer szakadni a kánontól; ahogyan megyünk visszafelé, ez az elszakadás már nem csak stílusbeli finomságot jelenthet, hanem majdhogynem az alap-megközelítést.
Óriási mellényúlások, world-music összevisszaságok, feldolgozások, átköltések, mindenféle dolog előfordul.
Bölcs Alfonz cantigák: itt egy példa arra, ami nekem pl. tetszik nagyon.
Mert benne van az eredeti szellemiség.
Noa-Noa lemez, a hangminőség az egyenesen fenomenális.
Meg az artwork is.
youtu.be/sy_sW3gx1gI
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Mark Levinson №512 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Mark Levinson №512 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
-
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 330
- Csatlakozott: 2023.05.31., szer. 22:16
- Értékelés: 200
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Komolyzenei ajánló
Savall úgy értette azt a kortárs zenés dolgot, hogy hiába tudunk annyi mindent az elmúlt korok előadói szokásairól, a világ annyira megváltozott, hogy már soha nem leszünk képesek 100%-ban átlényegülni a 300 évvel ezelőtti időszakba. Mások a problémáink, a gondolkodásmódunk, az éltevitelünk, szóval ő ízig-vérig 20. századi ember. Vagyis csináljon bármit, a saját korának lenyomata mindig ott lesz az előadásaiban. Mondjuk ettől még egy Beethoven előadása lehet 95%-ban autentikus. Azért az sem kevés. Paavo Jarvi előadását meghallgatva nekem ezerszer inkább Savall, ha élhetek én is efféle lózunggal.chord_ írta: ↑2024.02.03., szomb. 09:38Miket megélünk.
Mindig érdekes, amikor egy alapvetően eltérő zenei gondolkodásból 'ül át' valaki a jóval későbbi szerzőkhöz.
Részemről, nem fogom megvenni.
Itt azért az a furcsaság van, hogy csak igaza van a Currentzis-nek, hogy Beethoven esetében egy nagyon erős 'előadói szokás' kövesedett rá az elmúlt évtizedekre, itt a romantika, mint jelző többször felmerült, és ebből kilépni, lehetséges, hogy helyénvaló. Nem tudom. Azt látom azért, hogy erős legendák léteznek, még az LP korszakból is, ezeket hopp, átlépni, az nem fog menni, mert a közönség nincs úgy átszoktatva a friss szelekhez, mint ami a régizenében megtörtént.
Amúgy Savall-nak teljesen igaza van, amikor azt mondja, hogy ő, mint előadó, ő kortárs zenét játszik. Akkor is, ha Bachot játszik, meg akkor is, ha Bölcs Alfonz cantigáit.
Currentzis új utakat keres. Neki nem tetszik, amit az elődei csináltak. Nem csinál belőle titkot. Csak ő Hurwitzzal ellentetétben nem a száját járatja, hanem összedobott egy nemzetközi szinten jegyzett zenekart és teltházak előtt osztja a saját zenei igéjét. Egy új, a jól bejáratott zenei kánontól eltérő opciót kínál. Legutóbb Kelemen Barnabás oldalán láthattuk, hallhattuk őt viszont a MüPa-ban.
Re: Komolyzenei ajánló
Miket megélünk.
Mindig érdekes, amikor egy alapvetően eltérő zenei gondolkodásból 'ül át' valaki a jóval későbbi szerzőkhöz.
Részemről, nem fogom megvenni.
Itt azért az a furcsaság van, hogy csak igaza van a Currentzis-nek, hogy Beethoven esetében egy nagyon erős 'előadói szokás' kövesedett rá az elmúlt évtizedekre, itt a romantika, mint jelző többször felmerült, és ebből kilépni, lehetséges, hogy helyénvaló. Nem tudom. Azt látom azért, hogy erős legendák léteznek, még az LP korszakból is, ezeket hopp, átlépni, az nem fog menni, mert a közönség nincs úgy átszoktatva a friss szelekhez, mint ami a régizenében megtörtént.
Amúgy Savall-nak teljesen igaza van, amikor azt mondja, hogy ő, mint előadó, ő kortárs zenét játszik. Akkor is, ha Bachot játszik, meg akkor is, ha Bölcs Alfonz cantigáit.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Mark Levinson №512 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Mark Levinson №512 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
- O_S
- Nincs visszaút
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2009.06.02., kedd 13:09
- Értékelés: 132
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Komolyzenei ajánló
Mit szóltok a Jordi Savall féle Beethoven szimfóniákhoz?
Nekem tetszenek.
Nekem tetszenek.
-
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 330
- Csatlakozott: 2023.05.31., szer. 22:16
- Értékelés: 200
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Komolyzenei ajánló
Alto említette a dagályosságot. Megmutatnám, hogy mi is az, ha már ilyen jól alakul a csevely.
youtu.be/Al5PvXXoVAI
Tisztelettel megkérdezem: ennek a fajta muzsikának és előadásmódnak mi köze van Beethoven 5. szimfóniájához?
youtu.be/Al5PvXXoVAI
Tisztelettel megkérdezem: ennek a fajta muzsikának és előadásmódnak mi köze van Beethoven 5. szimfóniájához?
Re: Komolyzenei ajánló
Nagyon szép estém van ...
youtu.be/NvGnSxxxwM4
youtu.be/NvGnSxxxwM4
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
-
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 330
- Csatlakozott: 2023.05.31., szer. 22:16
- Értékelés: 200
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Komolyzenei ajánló
Ha ez nem minőség, akkor mi?
youtu.be/nSARYtZ0Wjk
Szegény Currentzis! Ő és az együttese a lelkét kitette értetek, és ez a hála. Amikor Celibidachet megkérdezték arról, hogy a közönségnek van-e bármilyen hatása az előadására, az volt a válasza, hogy igen. A testükkel lefogják a hangot és ezzel lerontják a koncertterem akusztikáját. A top karmestereket nem foglalkoztatja, hogy mi mit gondolunk róluk. A Blöff c. filmben is megmondta a szemüveges keresztapa a reklamáló bukinak, hogyha rossz tippet kapott, ne kérje rajta számon. A kutyájától sem kérdezi meg, hogy ízlett-e neki a csont.
youtu.be/nSARYtZ0Wjk
Szegény Currentzis! Ő és az együttese a lelkét kitette értetek, és ez a hála. Amikor Celibidachet megkérdezték arról, hogy a közönségnek van-e bármilyen hatása az előadására, az volt a válasza, hogy igen. A testükkel lefogják a hangot és ezzel lerontják a koncertterem akusztikáját. A top karmestereket nem foglalkoztatja, hogy mi mit gondolunk róluk. A Blöff c. filmben is megmondta a szemüveges keresztapa a reklamáló bukinak, hogyha rossz tippet kapott, ne kérje rajta számon. A kutyájától sem kérdezi meg, hogy ízlett-e neki a csont.
Re: Komolyzenei ajánló
Finoman szólva nem vagyok túl nagy rajongója Beethovennek, de ha ezt a dagályos szimfóniát kellene egész nap hallgatnom, akkor sokkal inkább választanám a Järvi féle verziót, mint Currentzist. Vele csak még idegesítőbb lett Beethoven.juliush írta: ↑2024.02.02., pén. 18:56Mielőtt Currentzis egymagában lehántotta a műről a rárakódott évszázados hamis prekoncepciót, melyben úgy tűnik egyaránt bűnös mindenki, a histórikusok több évtizedes próbálkozásait is beleértve, elhozta nekünk a "katarzist minden szinten", elénk tárta a mű hangjegyek közötti valódi értelmét és egy teljesen új, humánus Beethoven képet festett, a Nagyérdeműnek ilyen középszerű előadásokkal kellett beérniük! Milyen szerencsésnek is mondhatjuk magunkat, hogy ilyen nagyszerű Mesterrel osztozhatunk eme izgalmas időkön!
youtu.be/I7AQeN-x_Xs
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Re: Komolyzenei ajánló
Mielőtt Currentzis egymagában lehántotta a műről a rárakódott évszázados hamis prekoncepciót, melyben úgy tűnik egyaránt bűnös mindenki, a histórikusok több évtizedes próbálkozásait is beleértve, elhozta nekünk a "katarzist minden szinten", elénk tárta a mű hangjegyek közötti valódi értelmét és egy teljesen új, humánus Beethoven képet festett, a Nagyérdeműnek ilyen középszerű előadásokkal kellett beérniük! Milyen szerencsésnek is mondhatjuk magunkat, hogy ilyen nagyszerű Mesterrel osztozhatunk eme izgalmas időkön!
youtu.be/I7AQeN-x_Xs
youtu.be/I7AQeN-x_Xs
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Komolyzenei ajánló
2.track, a második perc után, a belépés, hogy:
De tribulatione invocavi Dominum: et exaudivit me in latitudine Dominus,..
(A nyomorúságból segítségül hívtam az Urat, és az Úr meghallgatott engem)
valami különösen jó.
Az Alpha dicsőségének fénykorából.
(A borító. Azt nézzétek. Aki ezt így kitalálta, kalapomat megemelem...)
youtu.be/RMkE4qR8oCw
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Mark Levinson №512 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Mark Levinson №512 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek