Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


nemrég jutottam hozzá egy különleges kiadványhoz, egy fantasztikus Bruckner No. 5 szimfónia koncepcióhoz, a Zander vezette Boston Philharmonia előadásában:
 
Bruckner, Symphony No. 5
Benjamin Zander & Philharmonia Orchestra
Telarc 80706 cat.
RBCD/ SACD 2009
 
Disc 1
Bruckner: Symphony No. 5 in B-flat major: I. Adagio; Allegro
Bruckner: Symphony No. 5 in B-flat major: II. Adagio
Bruckner: Symphony No. 5 in B-flat major: III. Scherzo: Molto vivace
Bruckner: Symphony No. 5 in B-flat major: IV. Finale: Adagio; Allegro moderato
 
Disc 2
Benjamin Zander discusses Bruckner's Symphony No. 5: Introduction
Benjamin Zander discusses Bruckner's Symphony No. 5: Movement I
Benjamin Zander discusses Bruckner's Symphony No. 5: Movement II
Benjamin Zander discusses Bruckner's Symphony No. 5: Movement III
Benjamin Zander discusses Bruckner's Symphony No. 5: Finale
 
:kiraly:
 
kiemelkedően, sőt! messze a legimpozánsabb Bruckner No. 5 verzió, amit valaha hallottam! :foto:

Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
Robici
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1332
Csatlakozott: 2007.07.24., kedd 08:16
Értékelés: 1137
Kapcsolat:

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: Robici »

Hát ahogy elnézem a listát, lenne mit kiaknázni a kiadóknak, mert nagyon kevés felvétel jelent meg CD-n. Hátha majd egyszer valaki belevág egy Golovanov-reissue projektbe.

Avatar
Robici
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1332
Csatlakozott: 2007.07.24., kedd 08:16
Értékelés: 1137
Kapcsolat:

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: Robici »

Kösz a listát, majd alkalomadtán szemezgetek belőle.

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


...biztos, hogy fogok még vele felvételeket venni, csak a régi felvételek között én igyekszem megkeresni a legjobb átírásokat és Golovanovval a nagy, megbízható kiadók (EMI, DGG, Decca, Sony) és a kisebb, de remek átírásokat produkáló cégek (Tahra, Naxos, Biddulph, Opus Kura, Orfeo, Andante) sem nagyon foglalkoznak. Az általad belinkelt CD-k más üzletekben Lys kiadó néven futnak, de ha azt mondod, hogy jó, akkor lehet, hogy majd próbát teszek velük.
Nyugodtan mondhatjuk, hogy az "Orosz Furtwaengler" a nyugati record gyűjtők számára majd' teljesen ismeretlen. A hangreprodukció, a politikai 'éghajlat' és a rekord disztribúció szeszélyei viszonylag szűk környezetbe korlátozták csodálóit, a CD lemezek eljöveteléig.
Az alábbi lista azonban semmi esetre sem teljes, és olyan felvételekből áll, amelyeket a 'The World's Encyclopedia of Record Music' egy közeli olvasatában találunk, és amelyek digitális formátumban is megjelentek; egyebekben pedig orosz katalógusokban és rádióarchívumban fellelhetőek:
GOLOVANOV.pdf
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


...az 1812 és a Hi-Fi-sták kontextusa régi időkre vezethető vissza, amikor még valószínűleg nem olvasgatott magyar Hi-Fi-s fórumokat. Tehát, semmi esetre sem az ön személyének szólt....az akkori okfejtések, és az ágyúdörgés túldimenzionálása azokban a vitákban, illetve a rendszerek megítélésében több volt, mint nevetséges.

értem, köszönöm az értelmezést.
 
""Na, de lesz-e valaha olyan Hi-Fi láncom, amivel ugyanezt tudom elérni?""
 
:kiraly:
tudja,
ha kellően tágas hallgatói helység híján szabadtérről, mondjuk pl. a kertből indítja a megfelelő subwoofereket, akkor a teljes spektrumú orgona leképezések mellett már az ágyúdörgések, -perma mint grátisz szerepelhetnek a műsorprogramjában...
:foto:
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Vendég

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: Vendég »


ágyúdörgés túldimenzionálása
:-)
Ne féljen, maga is megtanulja tisztelni az ágyúdörgést, ha majd egyszer a csatában légnyomást kap tőle! :foto:
 
Üdv: Tüzér

:kiraly:
Na, de lesz-e valaha olyan Hi-Fi láncom, amivel ugyanezt tudom elérni?
És ha igen, akkor hadirokkantnak minősítenek?
(Vagy inkább elmeosztályra utalnak?)

Vendég

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: Vendég »


ágyúdörgés túldimenzionálása
:-)
Ne féljen, maga is megtanulja tisztelni az ágyúdörgést, ha majd egyszer a csatában légnyomást kap tőle! :kiraly:
 
Üdv: Tüzér

Vendég

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Tisztelt NJ!
 
Az 1812 és a Hi-Fi-sták kontextusa régi időkre vezethető vissza, amikor még valószínűleg nem olvasgatott magyar Hi-Fi-s fórumokat. Tehát, semmi esetre sem az ön személyének szólt.
Akik meg olvasták annak idején ezeket a polémiákat, amikben egyesek kizárólag, vagy majdnem kizárólag az említett műben hallható ágyúdörgés alapján akarták megítélni egy rendszer minőségét, „jósági” fokát, azok emlékeznek erre, és néha, „nosztalgikus” hangulatukban, tréfálkozgatnak ezen. Teljes joggal, mert az akkori okfejtések, és az ágyúdörgés túldimenzionálása azokban a vitákban, illetve a rendszerek megítélésében több volt, mint nevetséges.

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


Robici,
a Boheme eredeti RBCD-i közül Mozart Requiem-je talán az egyedüli gyengébb minőségű, de az összes többi Golovanov lemezt nyugodtan ajánlom...az említett EMI kiadvány-sorozat lemezeitől jobb minőségűek.
 
más,
nem igazán értem,
hogy a hifistákkal kapcsolatosan most 'hogyanis' állunk - az 1812 tükrében...?
nemértem, hogy Nekem szólt e a burkolt célzás...vagy egyszerű ténymegállapítás volt a témára...?
vagy neadj'Isten Doráti ill. Kunzel karmestereknek szólt az 'intelem', akik a pontos 1880-as leírat megfeleltetése mellett tették le a voksukat...ezáltal kikiáltódtak a legnagyobb hifistáknak? jó, jó, ez még viccnek is rossz...boccs! :kiraly:
 
de tényleg nem értem,
hogyan kerültek elő a hifisták, amikor semmi másról nem szólt alant a történet, -minthogy Robici hangmanipulálásra tett Mercury/Dorati/1812 megjegyzésére megemlétésre került részemről a valóságtartalom, miszerint az 1880-as leírathoz hűen kívánták/igyekeztek vezetni és felvetetni bizonyos karmesterek a darabot, adott nehézségekkel; de ehhez semmi közük a hifistáknak, uramboccsá' mert keresik a mű impresszióján kívül annak realitását...
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
i-g
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2009.06.05., pén. 19:15
Értékelés: 6

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: i-g »


Érdekes, hogy a hifisták mindig ezzel a programzenével (ágyúhangos előnyben:-) foglalkoznak, holott Csajkovszkij írt ennél sokkal jobb zenéket...
Az IGAZI hifista már továbblépett ezen, és csak ágyúdörgést hallgat Csajkovszkij zavaró bozseválása nélkül.
 


Avatar
Robici
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1332
Csatlakozott: 2007.07.24., kedd 08:16
Értékelés: 1137
Kapcsolat:

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: Robici »


No igen, több orosz zeneszerző műveinél figyelhető meg, hogy a nem orosz előadásaik inkább egyéni felfogásúak, mint autentikusak. Megmagyarázni nem igazán tudom, de valahogy egyik sem olyan teljes, kerek. Talán az Olasz Capriccio néhány amerikai lemezfelvétele kivétel valamelyest.
Ebben lehet valami, ugyanakkor Mengelberg esetén az egyéni felfogás mindennél megjelent, amit előadott.
 
És szerintem a magyar zeneszerzőkre is igaz, hogy általában jobb a hazai előadás. Ugyanakkor egy ellenpélda: bár örülök, Kocsis például mennyire szívügyének tekinti Bartók zenéjét, nekem mondjuk egyáltalán nem tetszenek az ő Bartók-felvételei. (Élőben azért jobb.) És bár erről kevesebb szó esik, a BMC-nél megjelent Mozart albuma (kis és nagy g-moll szimfónia) fenomenális, Mozartban lehet, hogy sokkal jobb lenne, kár, hogy nem készülnek vele ilyen felvételek.

Vendég

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Érdekes, hogy a hifisták mindig ezzel a programzenével (ágyúhangos előnyben:-) foglalkoznak, holott Csajkovszkij írt ennél sokkal jobb zenéket...
Pont erre utaltam annak idején, az azóta már eltűnt, aláírásomban "Ja, a zenére meg fütyülök, csak a Hi-Fi érdekel, és ágyúdörgést hallgatok.".
Persze, hogy valaki ezt felfogja, ahhoz legalább ezt a programzenét kellene ismernie, meg, a benne lévő ágyúdörgés körül folyó Hi-Fi-s polémiáról tudnia, ad absurdum, megértenie.
Ahhhhh, vannak reménytelen dolgok.

Vendég

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Azon is hallható egy szintén igen egyéni felfogású 1812 nyitány...
No igen, több orosz zeneszerző műveinél figyelhető meg, hogy a nem orosz előadásaik inkább egyéni felfogásúak, mint autentikusak. Megmagyarázni nem igazán tudom, de valahogy egyik sem olyan teljes, kerek. Talán az Olasz Capriccio néhány amerikai lemezfelvétele kivétel valamelyest.

Vendég

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: Vendég »


A század utolsó harmadát vizsgálva, nem igazán kapunk választ zenekutatók azon kérdésére, hogy a zeneszerző hallotta-e valaha az 1812 overture-t hiteles egyetértésben az 1880-as tervvel...
Érdekes, hogy a hifisták mindig ezzel a programzenével (ágyúhangos előnyben:-) foglalkoznak, holott Csajkovszkij írt ennél sokkal jobb zenéket...

Avatar
Robici
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1332
Csatlakozott: 2007.07.24., kedd 08:16
Értékelés: 1137
Kapcsolat:

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: Robici »


Hogy Csajkovszkij hogyan hallotta élőben a nyitányt, nem tudom. Nekem tetszett más előadásokban is, de nem vagyok egy nagy Csajkovszkij-rajongó, mindazonáltal szívesen hallgatom a műveit. Az előadói tradíciókról, karmesteri felfogásokról sokat lehetne írni.
 
A zenehallgatásaim során az egyik legnagyobb élmény számomra az, amikor egy már jól ismert művet olyan előadásban hallok, ami reveláció erejével hat és teljesen más felfogású, mint amiket addig ismertem. Ezen élmények egyike pont Golovanov felvételeihez kötődik, mégpedig Liszt szimfonikus költemények előadásai. Egyelőre egy duplalemezes album van vele az EMI "Great Conductors" sorozatából, de ez alapján a nagy kedvenceim között van. Az azon lévő 1812 nyitány átírása sajnos nem sikerült túl jól. Viszont az ő előadásai során a mű végén lévő "Isten óvja a cárt" dallamot politikai okokból kicserélték egy Glinka dallamra. Biztos, hogy fogok még vele felvételeket venni, csak a régi felvételek között én igyekszem megkeresni a legjobb átírásokat és Golovanovval a nagy, megbízható kiadók (EMI, DGG, Decca, Sony) és a kisebb, de remek átírásokat produkáló cégek (Tahra, Naxos, Biddulph, Opus Kura, Orfeo, Andante) sem nagyon foglalkoznak. Az általad belinkelt CD-k más üzletekben Lys kiadó néven futnak, de ha azt mondod, hogy jó, akkor lehet, hogy majd próbát teszek velük. Igazából engem annyira nem zavar a magas alapzaj, az sokkal rosszabb, amikor a zajcsökkentést túlzásba viszik és egyfajta bugyborékoló, klausztrofóbiás hangzás lesz az eredmény. Az olcsó CD-kkel én már befürödtem egyszer, soha többé nem veszek olyanokat (például a Libri könyvesboltokban lehet ilyeneket kapni, rettenetesek).
 
Golovanov, amikor egyszer az igen sajátos előadásait kritizálták, azt mondta: „Én így hallom a zenét. Ezek a fermáták, dinamikai és tempóváltások mind az én interpretációmat jelentik. Ha ezt kivenném az előadásból, az én művészetemnek a kézjegye tűnne el.” Nekem ez nagyon jól jellemzi azt az előadói tradíciót, ami sajnos a múlt század 50-es éveiben végetért (talán Furtwängler 1954-es halála lehetne a fordulópont). Szintén óriási karmester volt Willem Mengelberg, nemrég jelent meg vele egy 3 lemezes válogatás az Andante kiadónál remek átírásban és pazar csomagolásban (80 oldalas könyvecskével együtt). Azon is hallható egy szintén igen egyéni felfogású 1812 nyitány más zenei kincsekkel együtt.
 
Egyébként én nem igazán gondolok a mű által aláfesteni kívánt eseményre még egy olyan nyilvánvalóan programzenei mű esetében sem, mint amilyen az 1812 nyitány. Valahogy számomra a zene ennél sokkal absztraktabb.

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


a házimozi és hi-fi show topicból másoltam ide egy (számomra) érdekes hozzászólást - gondolom ebbe a topicba jobban passzol, és a hozzáfűznivalómnak is inkább itt van helye:
 
Robici:
"Én nem vagyok ilyen nosztalgikus hangulatú a 60-as évekkel szemben. A manipuláció akkor már teljesen bevett dolog volt. Szép példa, hogy a Mercury felvette az 1812-höz egyszer a zenekart, majd máshol az ágyúkat, majd teljesen máshol a harangot, aztán összekeverték és kiadták."
 
az 1812 Dorati/ Mercury nem biztos, hogy a legjobb példa...de roppant érdekes!
a manipuláció itt nem választási lehetőség, hanem inkább válasz egy érdekes kérdésre:
 
Tchaikovsky halotta-e valaha a hangszereket úgy ahogy megírta?
 
A század utolsó harmadát vizsgálva, nem igazán kapunk választ zenekutatók azon kérdésére, hogy a zeneszerző hallotta-e valaha az 1812 overture-t hiteles egyetértésben az 1880-as tervvel. Ez azt jelentette, hogy engedélyt kért, hogy terv szerint végrehajthassa a darabot Berlinben, de azt megtagadták. Azok az előadások, amelyeket az Egyesült Államokban és egyéb európai körutakon vezetett, látszólag komplettek voltak szimulált vagy legjobb esetben pontatlan lövésekkel, -ha lövésekkel egyáltalán.
 
Antal Dorati és Erich Kunzel az első karmesterek akik támogatták, hogy az élő közvetítésekben a lövések pontosan hűek legyenek az írott darabszámhoz, kezdve Dorati felvételének a részeként 1954-ben (mono) és 1958-ban (stereo) New Yorkban és Connecticutban, és J. Paul Barnett-tól kapott segítséggel Kunzel felvételének részeként 1967-ben Cincinnatiban, az Indianai South Bend-ben. Ezen előadások felvett verziói közül az írotthoz a leghűségesebb előadás talán a Dorati Mercury Records felvétele.
Amit Dorati használt, az egy tényleges harangjáték volt, amelyben ütésszámban és a harangok jellegükben pont úgy harangoztak, ahogy az egy zvon-hoz közel csak lehetett. A zvon csengés művészete a nagy orosz Revolution miatt majdnem elveszett. A Dorati felvétel szintén tényleges korabeli francia ágyút használt az 1812-es időszakból, és amely a United States Military Academy-n volt akkoriban a West Point-on.
 
Kunsel/Telarc, Solti/London, Dorati/Mercury és egyebek... melyik?
 
Korábban úgy tartottam, hogy a 20 nyitány között amit Tchaikovsky alkotott, nehéz olyan rossz kompozíciót találni mint az 1812. Nembeszélve arról a számos és komoly karmesteri ill. zenekari erőfeszítésről, ahogy az 1812 nyitányból az esszenciát bemutatni igyekeztek egy hangversenyteremben.
Mondhatnám hallottam majd' mindegyiket. Ténylegesen azonban szinte soha nem voltam képes, hogy egészében halljam őket, hogy többet toleráljak kábé a felénél bármilyen előadásból...mindaddig,
amíg meg nem hallottam egyik kedvenc karmesterem Nikolay Golovanov vezetését, aki az 1812 nyitányt - 1948-ban az Orosz Radio Orchestra-val - fantasztikusan adatta elő. Mikor jópár évvel ezelőtt először hallottam, a nyitó téma első akkordjainál már éreztem: ez a tökéletesen impozáns előadás! :foto:
 
Mikor Golovanov elmerült a béke közepén, áttörve a küzdelmen a szlávok értesítő dallama és a la marseillaise között, nos világosan ez AZ, ahogy Golovanov értelmezte az 1812-t, és az AMIT és AHOGY a zenekara a feladatát játszotta, -eredményezte az egyik legemlékezetesebb hallgatói tapasztalatomat amivel rendelkezem. És végül mikor Golovanov tubái 'eltörölték' a Napoleon hadsereget és majd' figyelmeztettek, akkor minden kétely elpárolgott: ez egy zseniális előadás, és nincs más ehhez fogható 1812! :kiraly:
Hozzáteszem, sohasem hallottam bármilyen más orosz szimfonikus zenekart, akármilyen karmester vezénylete alatt, ami a férfiasság, az erő, a hatékonyság, a szakszerűség és az egység olyan bámulatos szintjével tudott volna játszani.
Ez kétségtelenül az az előadás, amely a valaha készült legjobbak egyik legjobbika, - számomra.
 
Volt egy Kelet-európai kiadó (talán cseh) Boheme Music néven, ők készítettek számos nagyszerű produkciót, köztük Golovanov felvételeket. Van 12 Golovanov CD kiadványuk és mindegyik nagyszerű, hangminőségre is:
http://www.musicabona.com/search/index. ... &x=18&y=14
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


Érdekelne még a Johnson -féle szuper magnóról infó arról sem találtam semmit.
interjú George Cardas oldaláról, ami a positive-feedback többrészes interjújának töredéke...nagyon hasznos olvasmány!
 
...aki válaszol Stan Ricker:
 
Keith O. Johnson-ról:
...
...
""Dave: Stan, can you tell us a little bit about the console here and the oscilloscope?
 
Stan: This console is also like the amplifier over there that Keith built. It is entirely home made, hand made, and runs off of two separate power supplies. The monitor circuit and the preview circuit run off of one power supply, and the program circuit, that is, the amplifier circuitry that handles the signal to the cutterhead, is on its own power supply, and it will go to +40 before it clips. So, lookin' down in here [inside the console, with the top cover removed] it appears like there's not a lotta stuff in here but there's everything it needs to be absolutely exquisite and very transparent. This is the meter board, and these are the driver amplifiers for the meters. This is the program amplifier here and these are the preview and monitoring amplifiers here.
 
Keith built this when he and Tam and I were doing mastering on this lathe for Reference Recordings. This was built somewhere between six and ten years ago. He had to learn about the really intricate details of cutterheads and how flaky they really are, compared with microphone diaphragms, and even loudspeakers. Cutterheads are really bizarre, and their resonant frequencies tend to drift. Well, so do speakers. But you know, you look in there and a non-circuit person, like me, would say, "Well, it doesn't look like there's an awful lot there". But on the other hand, I know that there's everything there that had to be there, because it sounds magnificent. Just absolutely gorgeous. Those LPs that you've heard of Reference Recordings, I think especially of the Pomp and Pipes, geez, ya know, and I didn't get to cut that! Paul Stubblebine cut that on this system.
 
It's important to note that when Keith built it, this was only part of the system, because the whole system incorporated his one- of- a -kind analog tape machine as well. The characteristics of the cutter amplifiers and all that were chosen to complement the output characteristics of his tape machine, because Keith is a very astute total-systems type of person.
 
His tape machine uses very little record equalization and therefore very little playback equalization, so the group delay characteristics are very, very good. And this cutting system was designed to preserve the signal integrity all the way to the cutter stylus. So, I had no idea what the output power of the main system was until I called Keith. I moved this equipment down to Ridgecrest around the 16th of June. Some time after that I called him and asked what the max output level was. He said, "?????, plus 40 dB in the main driver amps before it craps out." And I thought, "Boy, that's got balls !" As I say, it's got its own stand-alone power supply. There's two power supplies in that box, just for the console. One power supply does the monitoring and the preview. They're critical but they're ... critical is none too strong a word to use for them compared to the signal purity that you have to have for the main, what we call the program signal. That's where you've gotta have purity to the max. All the stuff, for instance, in the Spectral amplifiers that make them famous for their absolute clarity is the same circuitry that's built into this console and is built into that driver amp and feedback device up there.""
...
...
http://www.cardas.com/content.php?area= ... ker+Part+3
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



idéztél valamit, illetve változatlanul nemértesz valamit...viszont a kettő az Én felfogásom szerint nem smakkol össze...légyszíves fuss neki mégegyszer...
 


akkor mégegyszer :
miért került feledésbe ez a korszakalkotó csoda és miért tértek át a kommersz dolgokra ha már egyszer kikisérletezték felépítették és csupán használni kellett?
 
volna-e közelebbi info , link a felvételi rendszerről , vagy bármiféle utalás egyéb felvételkészítőktől mint egy valaha elérendő szintről ?
Érdekelne még a Johnson -féle szuper magnóról infó arról sem találtam semmit.


Ki hivatkozik Kire, Mire és Miért...?
 
""As the guiding spirit of the entire Living Presence series, Ms. Cozart Fine established a library of remarkable recordings which, even today, stand among the finest ever made. The recent SACD transfers of the full three-channel recordings that had previously been mixed down to two reveals a spacious and transparent view of the performance that has rarely been equalled. Proof of this is available in the form of Stravinsky's Firebird Suite with the LSO/Dorati, an unsurpassed performance and recording, as well as with Bach's Suites for Solo Cello performed by Janos Starker. The contemporaneous RCA Living Stereo series (also recently transferred to three-channel SACDs) offered similar advantages over the more ordinary classical recordings from Columbia, EMI, Philips, and Deutsche Grammophon but rarely conveyed with the dynamics that Ms. Cozart Fine captured with her "single-point" approach.
 
In the words of John Atkinson, who was privileged to meet her in 1988, "Giants walked the earth" when Ms. Cozart Fine and her colleagues were making their ground-breaking recordings.""
 
John Atkinson
http://microgroove.jp/2009/09/rip_wilma ... _fine.html
http://stereophile.com/news/wilma_cozart_fine/
 
""Thanks to Kevin Berg of Japan Victor Corporation of America, I was finally able to do something I’ve wanted to do for a long time: a comparison between an XRCD disc and a non-XRCD disc of the same recording: Bartok’s Concerto for Orchestra, with the Chicago Symphony, conducted by Fritz Reiner [JVC JMCXR-007 and RCA 0926-61504-2].
JVC’s XRCD reissues of classic analog recordings have a reputation for exceptional sound. Some audiophiles regard them as the best digital sound money can buy. I too have found XRCDs to be consistently outstanding and I’ve bought a number of their jazz CDs over the years. Relatively few since I’m only a very occasional jazz listener. But I’ve never before been able to make a direct comparison with a “standard” reissue, and I was especially excited about this opportunity because this is not only classical music, it is classical music I particularly like.
You will know that JVC begins with analog master tapes that are remastered, digitized and manufactured under conditions that might be described as fanatical. Concerto for Orchestra is one of RCA’s earliest experiments with multi-track recording. It was originally recorded in 1954 using Neuman U-47 cardioid and M-49/50 omnidirectional microphones, summed through passive electronics, using no equalization, feeding an Ampex 300-3 half-inch tape recorder. All audio equipment, of course, used vacuum tubes in those days.
For this XRCD reissue new master tapes were made at BMG/RCA Studio in New York City from the originals, which had deteriorated. There were problems with oxide flaking, defective rewinds and material fatigue. (Think of the master tapes of great, classic performances sitting in vaults, deteriorating, developing print-through, and the apparent indifference of their legal owners who seem to have no interest in saving them to digital format.) JVC engineers used a fully restored Ampex 300-3 for the reconstruction and playback. Employing the XRCD2 process and proprietary electronics, they converted the analog master tape to 20-bit word-length binary data, storing this on a magneto-optical disc. This disc went to JVC’s Yokohama manufacturing plant, where word length was converted to 16-bits immediately before being encoded and sent to the burning laser.
 
http://www.stereotimes.com/comm062504.shtml
 
""You moved from Advision to Pye, which was more of a music-oriented studio.
Yes it was. My first mentor was a guy named Bob Auger. Bob was building Pye Studios, and it was very unusual in the sense that it was basically an American-style studio. He had a dear friend in New York named Bob Fine, of Fine Recording Studios, and Bob Auger was tremendously influenced by him. So when Bob decided to build Pye, he made it like an American studio with Pultecs, great mics and all. In fact, he went so far as to have an entire room, with big transformers, wired for 110, which was highly unusual. He thought the machines performed better at 110. We had a Neumann mobile board that was plopped down in the Studio A control room; the preamps were down on the floor, and my job was to run down and move the attenuator 10 dB, 20 dB. It was all Ampex 300 3-track. We recorded Sammy Davis Jr. in an amazing first-time midnight session. We'd go down [to Walthamstow Town Hall] and make classical recordings with a portable Ampex 3-track and three Neumann U47s. That was it; you had to figure out how to make it sound good. That influenced me tremendously; in fact, it influenced how I record drums. We did some great sessions at Pye: The Kinks, Petula Clark, all sorts of pop and rock things.""
 
Eddie Kramer
http://mixonline.com/recording/intervie ... mer_stops/
 
John Culshaw, Kenneth Wilkinson
http://www.muenster.de/~w.beinha/SE/PDF ... Stereo.pdf
 
Walter Selsted, Ross Snyder
http://www.goodsoundclub.com/PDF/Rhapso ... corder.pdf
 
stb.stb.
 
egyébként pedig ébresztő!
1956!
elég rég volt, de azt azért már csak nem tagadjuk, hogy a felvételek elkészültek...?
/ az teljesen más kérdés, hogy kinek milyen lehetősége és tehetősége van ezeket az értékeket kamatoztatni - rendszer, akusztikai környezet és összeségében know-how szintjén! /
 
ha arra gondolsz, hogy hol vannak a SpectraLab-os mérések, amelyek Számodra az akkori készülékek lételemét igazolják, - egyenlőre - nem tudok felmutatni. Roppant kevés a dokumentált mérés, sem az igazoló mérések gyakorlata, sem azok igénye nem volt akkor kiemelt prioritású.
 
mindenesetre mélyen bele kell/lehet nyúlni az internet servergyökereibe, hogy ki tudjuk húzni az infót. Tbk. a kaliforniai Pasadena 'Institute of Technology/ Music Lab' intézményének levéltárában megtalálható számos ritka és nagyon hasznos információ - példa erejével, ahogy az ottaniak rövidrezárták a supertweeter témát...lásd. a múltkori linket.
 
ha számodra ennyire érdekes, küldhetek specifikációkat a "golden age" időszakából - csak több időt kérek. Zömmel magnókról és mikrofonokról...mixelésekről. Gondolom a vágás már nem érdekel...Bár azt hozzáteszem, hogy sokszor a natív masterszalagról a 3csatornának a 2csatornás stereo mixelése nem a rögzítési oldalon készült, hanem végülis később, mikor a lakkmastert vágták.
 
a topic eredeti témájánál (is) maradva:
szögezzük le, hogy nem arról szól a történet, hogy csak azokkal a berendezésekkel lehet jót alkotni, hanem válaszoltam valamikor a 20Hz alatti valóságra...és erre felhoztam egy példát, mégpedig a Mercury Living Presence orgona felvételét.
valóságos és fogható?
hogyne! CD-n is, LP-n is (mono és stereo verzió is készült), és 1/2inch-es szalagon is.
 
mérhető és mért értékek:
az adott orgona mélyfrekvenciás kiterjesztése mért 8Hz. Teljesen irreleváns hogy hallható e vagy érzékelhető /visceral effects=belsőszervi hatások/. Szalagról és LP-ről is (rendszertől és akusztikus környezettől függően!) "felépíthető" a 8Hz körüli...könnyen mérhető és mérték is. Megint teljesen irreleváns hogy halljuk e vagy érzékeljük /visceral effects=belsőszervi hatások/. CD-ről persze más a történet (alapvetően nem SACD -és XRCD kiterjesztett a hordozó, hanem RBCD, és ezesetben IEC szabvány szerint 20Hz 'cut off', persze néhány speciális és teszt CD esetében ez lehet akár 10Hz!), ott stabilan 20Hz építhető fel, és hallható formában.
 
tehát,
semmi mást nem kell tenni, mint valamelyik hordozót beszerezni, majd a rendszerünkkel és akusztikus körülményeinkkel lehetővé tenni a mélyfrekvenciás kiterjesztést...végül méregetni! Majd kedv és elhivatottság szerint beszámolni a hallottakról.
hallható, nem hallható, milyen mélységig hallható, majd honnantól csak érzékelhető, és mely subsonicus szinttől már semmi sem érzékelhető...? Torzít, nem torzít, jó felvétel, rossz felvétel...? és végülis akkor milyen alsó és felső kiterjesztéssel és stereoképpel tudták felvenni mindezt 1956-ban...?
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
Audi80Avant
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 363
Csatlakozott: 2009.05.25., hétf. 22:12
Értékelés: 67

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: Audi80Avant »



idéztél valamit, illetve változatlanul nemértesz valamit...viszont a kettő az Én felfogásom szerint nem smakkol össze...légyszíves fuss neki mégegyszer...
 


akkor mégegyszer :
miért került feledésbe ez a korszakalkotó csoda és miért tértek át a kommersz dolgokra ha már egyszer kikisérletezték felépítették és csupán használni kellett?
 
volna-e közelebbi info , link a felvételi rendszerről , vagy bármiféle utalás egyéb felvételkészítőktől mint egy valaha elérendő szintről ?
Érdekelne még a Johnson -féle szuper magnóról infó arról sem találtam semmit.
Audio Precision System Two Dual Domain 2522
Audio Precision System One Dual Domain 322 Full ,Tektronix TDS 5052 DPO
Wandel & Göltermann SPM-12 ,Hewlett Packard 3562A TFT Signal Analyzer
Agilent 6627A Power Supply, Tektronix 7834-7L5 Audio Spectrum Analyzer




 

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



A 35mm -es mágnesfilm akkor már készen állt, a westrex hajtás tesztelés alatt volt, és 1957 év elejétől gyakorlattá is vált a mercurynál, de ezen időszak főleg már nem a Living Presence, hanem a Perfect Presence névvel illetett, és zömmel a multi mikrofonozás techikájával, telefunken (u47) és rca (44bx, bk5, km56) mikrofonokkal.
 


SAjnos én még mindig leragadtam a kezdő kérdésemnél.
Ez az egész történet számomra a Citroen DS-re hajaz, az is egy hihetetlen csoda volt még a dátum is stimmol nagyjából. A különbség hogy a kocsit gyártották is és hozzáférhető is volt.
Van erről a berendezésről valami infó a neten szivesen olvasnék róla.
Érdekelne még a Johnson -féle szuper magnóról infó arról sem találtam semmit.


 
idéztél valamit, illetve változatlanul nemértesz valamit...viszont a kettő az Én felfogásom szerint nem smakkol össze...légyszíves fuss neki mégegyszer...
 
az idézett körmondatban az 57'-es dátum, a 35mm-es mágnesfilm, a westrex ra-1551 hajtásmodell, a mercury, a living presence, a perfect presence, a multi mikrofonozás technikája szerepel, telefunken és rca mikrofonok megemlítésével...
 
ezek közöl nem értesz valamit? vagy nem hiszel valamit? vagy ezek közül nincs valamelyik? vagy esetlegesen egyik sincs?
 
vagy rosszul idéztél és feltételezem, hogy összességében elutasítod/tagadod a "régi idők fociját"??
nos ezzel semmi baj, csak teljesen más megközelítést igényel részemről, és kísértetiesen hasonlít Heidegger ellentétéhez a Bécsi Kör filozófiájával!
 
sokat vitatott és jellemző tagadás az audiophíliában:
 
"nincs hallható/érzékelhető élet 20kHz felett és kvázi 15Hz alatt SEM!"
 
elárulom,
a fenti örökzöld, heidegger metafizikája, és a bécsi kör neopozitivizmusa is ÖNMAGÁBAN megbukott!
 
http://www.cco.caltech.edu/~boyk/spectra/spectra.htm
 
Amiről nem tudunk, az nincs! de az a minimum, hogy nem hisszük el... :foto:
/a lételem egy sajátos, kontra metafizikus tagadása
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
Audi80Avant
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 363
Csatlakozott: 2009.05.25., hétf. 22:12
Értékelés: 67

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: Audi80Avant »



A 35mm -es mágnesfilm akkor már készen állt, a westrex hajtás tesztelés alatt volt, és 1957 év elejétől gyakorlattá is vált a mercurynál, de ezen időszak főleg már nem a Living Presence, hanem a Perfect Presence névvel illetett, és zömmel a multi mikrofonozás techikájával, telefunken (u47) és rca (44bx, bk5, km56) mikrofonokkal.
 


SAjnos én még mindig leragadtam a kezdő kérdésemnél.
Ez az egész történet számomra a Citroen DS-re hajaz, az is egy hihetetlen csoda volt még a dátum is stimmol nagyjából. A különbség hogy a kocsit gyártották is és hozzáférhető is volt.
Van erről a berendezésről valami infó a neten szivesen olvasnék róla.
Érdekelne még a Johnson -féle szuper magnóról infó arról sem találtam semmit.
Audio Precision System Two Dual Domain 2522
Audio Precision System One Dual Domain 322 Full ,Tektronix TDS 5052 DPO
Wandel & Göltermann SPM-12 ,Hewlett Packard 3562A TFT Signal Analyzer
Agilent 6627A Power Supply, Tektronix 7834-7L5 Audio Spectrum Analyzer




 

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: NJ_ »


...(még nem a 35mm-es mágneses filmszalaggal és Westrex RA-1551-os magnóval)
Audi,
ahogy magam idézem,
írtam is volt' jóval korábban,
mintegy jeleztem - nem véletlenül - hogy Ott van a jövő, de akkor 1956 derekán az igazság akkor is az volt, hogy egy teljesen átalakított, felgyorsított ampex volt az alany...
 
A 35mm -es mágnesfilm akkor már készen állt, a westrex hajtás tesztelés alatt volt, és 1957 év elejétől gyakorlattá is vált a mercurynál, de ezen időszak főleg már nem a Living Presence, hanem a Perfect Presence névvel illetett, és zömmel a multi mikrofonozás techikájával, telefunken (u47) és rca (44bx, bk5, km56) mikrofonokkal.
 
A 35mm-es film előnyei term. indokoltak, de annyit tudok, hogy R.C.Fine a 35mm-es cinemascope/widescreen mágnesfilm alapján vastagíttatta és perforáltatta az akkori 1/2 inch-es mercury szalagot...miért? mert a 35-ös szalagminta előbb megvolt mint az elvárásainak megfelelő tökéletes/megfelelő hajtás...****
 
3 fantasztikus felvétel az f:35d Perfect Presence időszakból:
 
Frederick Fennel conducts Gershwin a PPS6006-on, R.C.Fine New York-i 'A' Studiójából...Harold Lawrence és W.C.Fine hangmérnökök közreműködésével;
 
10 trombones like 2 pianos a PPS6001-en Hollywood-ból, Mel Chisolm és David Caroll társhangmérnökökkel;
 
Spanish Fire a PPS6025-ön, szintén New York-ból, hasonló felállásban;
 
Egyébként a mercuryt elhagyva R.C. Fine további sikereket halmozott az Everest-el, majd George Piros-al a Command Classic-al...
a nagyszerű felvételek már zömmel 35mm-es mágnesfilmre készültek westrex RA-1551 recorderrel, majd a vágás automatikus (pintch-kontroll) schully lathe-on westrex vágófejjel és ortofon tűkkel történt.
És minden a maximalista igényeihez legyártatva vagy sajátkezűleg átalakítva.
 
Kora legmeghatározóbb hangmérnöke volt.
 
**** további érdekességként,
megemlítem, hogy 1963-ban Mr. Enoch Light vadiúj Aeolian-Skinner orgonáján a New York-i Lincoln Center Philharmonic Hall-jában, Virgil Fox előadását - milyen érdekes! - ISMÉT ROBERT COZART FINE ÉS ROBERT EBERENZ VETTE FEL, de már a 35mm-es Westrex-el, és már nem a Mercury, hanem a fent említett COMMAND CLASSIC égisze alatt...és már multi mikrofonozás technikájával...
 
Ezt is érdemes meghallgatni! B)

Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
Robici
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1332
Csatlakozott: 2007.07.24., kedd 08:16
Értékelés: 1137
Kapcsolat:

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: Robici »


Ezt igazából magam is csak akkor értettem meg, amikor először demonstráltak szuper-magassugárzót (infrabasszushoz még nem volt szerencsém). Előtte én is csak mosolyogtam azokon, akik cédéjátszó és --30kHz átvitelű csöves erősítő mellett ilyen "haszontalanságokra" költenek.
CD-ről demonstrálták a szupermagassugárzót? És pontosan mit értettél meg akkor?

Vendég

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: Vendég »


De, hogy valaki hallja a 8Hz-et (és nem a rárakódó felharmónikusokat), ami már erősen az emberi hallástartományon kívül eső infrahang kategória, azzal kapcsolatban vannak némi kétségeim.
Önmagában persze hogy nem halljuk a 8Hz-es szinuszos rezgést, de ennek önmagában nincs is sok jelentősége. Ezt igazából magam is csak akkor értettem meg, amikor először demonstráltak szuper-magassugárzót (infrabasszushoz még nem volt szerencsém). Előtte én is csak mosolyogtam azokon, akik cédéjátszó és --30kHz átvitelű csöves erősítő mellett ilyen "haszontalanságokra" költenek.

Avatar
Audi80Avant
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 363
Csatlakozott: 2009.05.25., hétf. 22:12
Értékelés: 67

Melyik verzióban hallgassam az albumot?

Hozzászólás Szerző: Audi80Avant »


lehet vitatni, vitatkozni, ötletelni, gyári adatokat mutogatni...mindenki igénye szerint...


remek. igaz, ez egy nyitott fórum, de azért köszönöm Neked hogy leereszkedtél idáig, hogy ezt másoknak is megengeded.

csupán félve kérdezem meg , ha ez a szuperség létezett anno ,akkor miért nem került gyártásba merugye a 300-3 az eleve 1 studiómagnó.. igaz csak ilyen mezei célokra ...
és miért nem ezeket a fejeket használta fel a Nagra mérési ill hadászati célokra?
És miért kell vajon ott a sebességét lejátszáskor a 10edére állítani hogy értékelni tudják a legmélyebb hangokat?
És miféle mikrofon működik torzításmentesen 8Hz-en??
Mert a 20Hz alatti mérésekre rezgésérzékelőket használnak nem audio mikrofont pedig ezekszerint abban is jobb a mérnökúr által felturbózott 201 . ami gyárilag 30Hz-től indult...

" 16 Hz on and open pipe, 8 Hz on a stopped pipe (rare at this
pitch register.) "
 
SZÍVESEN! :foto:
 
de ITT most tegyük félre a viccet, és néhány dolgot ajánlok nagyon a figyelmedbe:
 
1. NE gúnyolódjunk a "mérnök úron", nagyon, nagyon rossz irányba tereli a szövegkörnyezetet, inkább ismeret gyarapításra használd a hiányosságaidat a Decca és a Mercury alapvető felvételkészítési technikáiról és módszereiről. Nagytudású emberektől nem szégyen tanulni...lenézni Őket? Méretes butaság...
Csak félve kérdezem meg, hogy mennyi eredeti LP-d (SP-d) illetve eredeti masterszalagod van a Decca-tól vagy a Mercury-tól?
További félelemmel kérdezem meg, hogy hallottál egyáltalán Tőlük eredeti első nyomású lemezeket, natív és másolatlan masterszalagokat, vagy minimum Stampereket?
 
2. Ajánlott tanulmányi kirándulás, 1.lesson:
JAV recordings 2 CD set, amelyet a Yale Egyetem gondozásában készítettek és adtak ki, a Yale egyetem orgonistája Prof. Thomas Murray demonstrálja az orgonát mint hangszert, az orgonaelemek 'munkaútját', majd kitérnek a felvételkészítésre, annak nehézségeire, és mindez a Newberry Memorial Orgonáján, a Woolsey Hall-ban.
Csak félve kérdezem meg, hogy esetleg hallottál e már erről az anyagról, amely már nemcsak érdekes és "olvasmányos" zenei anyag, hanem tudományosan publikált kitűnő értekezés is?
 
3. Ajánlott tanulmányi kirándulás, 2.lesson:
RAP CD set recording, RECAUDIOPRO...szintén azok a Hertz-ek, és a félelmeim a tananyag ismeretlenségéről...?
 
4. Melyik 'mike' tud 8Hz-et "torzítás nélkül"?
Félve kérdezem, hogy Te hogyan definiálod azt, hogy "torzítás nélkül"?
 
További félelemmel kérdezem meg, hogy hallottál e az alábbiakról:
Schoeps Mk2S omninál is, -és a Schoeps általában a CMC6-ot 20 Hz-hez specifikálja, illetve más erősítővel 30-ig részletezi;
kipróbálva és mérve a CMC6 lemegy 6-8 Hz-ig, de persze valószínűleg valamennyi gyengüléssel, viszont HPF nélkül rendelve ("linear" opció, jelölve egy # jelöléssel a számban) semmi gyengülés nélkül, és egészen 3Hz-ig már gyengüléssel megy le!
 
És olvassuk figyelmesen tovább már az ELAM Schoeps kéziratában, eredetiben:
 
""CMC microphone amplifiers normally have a gradual rolloff below 30 Hz (20 Hz in the CMC 6) to guard against infrasonic disturbances from various sources such as air movement and vibration. However, when using pressure (omnidirectional) transducers, it can be desirable to pick up frequencies below 20 Hz without attenuation. The special technology of the CMC microphone amplifiers makes this possible; on request we can deliver microphone amplifiers with response that is flat to as low as 3 Hz.
Caution must be advised with respect to infrasonics, however. Since pressure transducers can pick up very low frequencies, ventilation systems in large spaces (churches, concert halls) can create a problem. With pressure gradient transducers the risk is even greater. They are far less sensitive to very low frequency sound, but respond much more strongly to unwanted low-frequency stimuli such as air currents and solid-borne noise. Although such signals may be below the audible range of frequencies, they can overload electronic circuitry and produce severe distortion.""
 
5. Csak félve kérdezem meg, hallottál a Jecklin Disk-ről (Jürg Jecklin & Isaac Schömberg)?
Érdemes tanulmányozni a történetet Alain Blumlein binaural rögzítéstechnikájától indulva, majd eljutva - az utódgeneráció által elveit és ötleteit, tkp. fizikáját felhasználva, - a Jecklin Disk mechanizmusáig.
Hogyan használják az omni mikrofonokat a Jecklin Diskkel?
Milyen távolságban kell elhelyezni a tökéletesebb stereo tér, és az extrém frekvencia hűség érdekében...és milyen 'treble' dúsítás kiegészítés szükséges masterelésnél?
 
6. Végül félelem nélkül hozzáteszem a technika és módszer bemutatásához:
Általában a 3-csatornás felvételnél, az 1-en és 3-on az elülső mikrofonokat párosítják, és 32'-ra teszik vissza a visszhangzó mező mikrofont a hátsó faltól; majd mixelik őket, hogy bemutassák a mastering felépítésének legjobb ábrázolását.
 
Sem a Nagra, sem a hadiipar nem érdekel...nem vagyok kereskedő, és a kerskedők sem érdekelnek...nem érdekel ki mit miért favorizál és mit miért akar eladni...továbbá és végül az sem, hogy ki mit miért javít és/vagy modifikál...
Miért kellett volna a módosított Ampex 300-ast piaci termékké tenni? Azok az emberek az 50-es években, kopogós cipőben és derékra húzott tréningben is kirázták a kisujjukból a kupeceket, a kereskedőket vagy az önjelölt megmondókat...és nem igazán érdekelte őket az a szó hogy trend...csak a zene és a minőség! A végtermékeik (masterek, LP-k, SP-k, EP-k) pedig Önmagukért beszélnek, és még sok-sok évig beszélni is fognak...
és utoljára egyre kevesebb félelemmel jegyzem meg, Neked ezekről a termékekről és módszerekről a fenti hozzászólásod és kérdéseid tükrében kevés az ismeretséged...
 
plus egy alig félve feltett kérdés, hogy hallottad e egyáltalán a ACCHOS CD-t amelyről beszélgetünk, és amiről tkp. az egész történet szól??
Azt már meg sem kérdezem, hogy az eredeti első LP nyomásokat, úgymint MG50109, SR90109 vagy MG50127, SR90127 hallottad e...
Csakis azért, semmi másért, ... hogy ... AZ a 8Hz mennyire is torzít?

Vagy 9Hz, vagy inkább 10Hz? Számít hogy pontosan mennyi?
Semennyire, csak a feeling...!

nem áll szándékomban a mérnökökön gúnyolódni távol álljon tőlem. csupán kicsit sarkítva arra próbáltam rávilágítani hogy hová tűnt ez a hatalmas tehetség és miért nem használták ezt a rendszert a későbbiekben miért tértek át a filmmagnó használatára..stb
Ennyi a mondandóm lényege.
Audio Precision System Two Dual Domain 2522
Audio Precision System One Dual Domain 322 Full ,Tektronix TDS 5052 DPO
Wandel & Göltermann SPM-12 ,Hewlett Packard 3562A TFT Signal Analyzer
Agilent 6627A Power Supply, Tektronix 7834-7L5 Audio Spectrum Analyzer




 

Válasz küldése

Vissza: “Zene, amit hallgatunk”