Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Kerékpározás

Avatar
L4D1K
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2010.06.12., szomb. 18:50
Értékelés: 2

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: L4D1K »



Tekerés közben a váz csavarodik, a nyeregvázcsőben mocorog a nyeregcső, ha száraz, ropog.
A váz csövei vezetik a rezgéseket, azért érzed a hajtásnál...
(fel ne töltsd homokkal, pláne ólommal )


 
Mindjárt kiöntöm betonnal . Egyébként erre tényleg nem gondoltam, majd igyekszem szépen belakni a gépet. Most mentem le egy Káposztásmegyer - Váci út - Északi összekötőn át Budára - onnan meg a Szabadság Hídig a 6os bicikli úton koppanásig távolságot. Vissza a Margit-szigeten keresztül a Dagály uszoda mellett. Végig kerékpár út, többnyire teljesen jó minőség. Nem tudom miért panaszkodnak sokan h nincs út nincs út meg bunkó autósok/gyalogosok stb... Nagyon jól lehetett közlekedni, akár sietős tempóban is. Pár szakasz van, ahol megosztva van a járda a bringa úttal, ott érdemes lassabban és a gyalogosokra figyelve menni, de egyébként ilyen remek időben olyan élmény volt Buda épületeit nézni hogy akaratlanul is lassítottam. A legneccesebb a Margit Híd budai hídfő - Margit-sziget sikátoron átvergődni. Csodálom a gyalogosok türelmét. Ennyi paraszt bringást én még nem láttam. Én megszokásból a nyeregből felállva, lassan tekerve/gurulva felvettem az előttem haladók sebességét, ha volt hely lassan kerültem. Erre jön pár mangalica, aki úgy használja a csengőt mintha azzal tekerne, és tolna le engem is, meg az előttem haladó kisgyerekeseket, hogy ő sietne, meg ha látom h a csengő miatt megugranak az emberek miért nem megyek el mellettük . 30m-t kellett volna kibírniuk és mehettek volna amerre akarnak, de ők inkább végig csengették/tolták a tömeget, mert az jó...

"Elméletileg az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem."
 
Hivox [Camridge Audio 340A] & [CAV DP880A]// HiVox kábelek.

Avatar
tonee73
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 12089
Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
Értékelés: 5728
Tartózkodási hely: SO15 0SB

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: tonee73 »



Tekerés közben a váz csavarodik, a nyeregvázcsőben mocorog a nyeregcső, ha száraz, ropog.
A váz csövei vezetik a rezgéseket, azért érzed a hajtásnál...


Ja,olyan érzése van az embernek tőle mintha megrepedt,vagy eltört volna a váz...
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII

Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.

Avatar
tonee73
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 12089
Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
Értékelés: 5728
Tartózkodási hely: SO15 0SB

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: tonee73 »

Én is most kentem be egy kis szilikonzsírral,mert lájtosan nyöszörgött.Nemrég értünk haza a délutáni 50km-es kanyarból a nejemmel,egész úton idegesített.Persze az én hibám volt-csak eddig lusta voltam kivenni a nyeregcsövet.
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII

Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.

Avatar
Qr Yoda
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1198
Csatlakozott: 2009.05.13., szer. 21:44
Értékelés: 31

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Qr Yoda »



A talpammal érzem, nem az ülepemmel Holnap visszaviszem úgyis, majd átnézik. De legalább találtam egy olyan fokozatot, ahol ugyanolyan kényelmesen tudok tekerni felfele, mint egy osztrák nyugdíjas a szőlők között


 
 
Tekerés közben a váz csavarodik, a nyeregvázcsőben mocorog a nyeregcső, ha száraz, ropog.
A váz csövei vezetik a rezgéseket, azért érzed a hajtásnál...
(fel ne töltsd homokkal, pláne ólommal )

Aki nem lép egyszerre

Nem illik a rendszerbe

Avatar
L4D1K
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2010.06.12., szomb. 18:50
Értékelés: 2

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: L4D1K »



" Ülve mintha tekerés közben valami ropogna"
 
Zsírozd be a nyeregcsövet


 
A talpammal érzem, nem az ülepemmel Holnap visszaviszem úgyis, majd átnézik. De legalább találtam egy olyan fokozatot, ahol ugyanolyan kényelmesen tudok tekerni felfele, mint egy osztrák nyugdíjas a szőlők között

"Elméletileg az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem."
 
Hivox [Camridge Audio 340A] & [CAV DP880A]// HiVox kábelek.

Avatar
Qr Yoda
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1198
Csatlakozott: 2009.05.13., szer. 21:44
Értékelés: 31

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Qr Yoda »


Bespoked Bristol handmade bike show – massive gallery
 
http://www.bikeradar.com/mtb/news/artic ... lery-30538

Aki nem lép egyszerre

Nem illik a rendszerbe

Avatar
Qr Yoda
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1198
Csatlakozott: 2009.05.13., szer. 21:44
Értékelés: 31

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Qr Yoda »


" Ülve mintha tekerés közben valami ropogna"
 
Zsírozd be a nyeregcsövet

Aki nem lép egyszerre

Nem illik a rendszerbe

Avatar
L4D1K
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2010.06.12., szomb. 18:50
Értékelés: 2

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: L4D1K »


Nyah, első tapasztalat. Nagyon kényelmes, nagyon gyorsan lehet vele tekerni és meglepően könnyen. Elég fura érzés volt mindenkit kerülgetni, de szerencsére a legtöbben udvariasan lehúzódtak. A boltban ugyan megkérdeztem hogy be van e állítva, vagy nekem kell otthon,és akkor ott azt mondták hogy beállították, meg be van zsírozva olajozva etc.. hát nagyon nem így éreztem . Az első váltó még hagyján, de a hátsó nagyon nem jó, szabályosan játszanom kellett vele, hogy egy értelmes utazó fokozatot megtaláljak vele. Most vagy másképp kell váltani egy rapidfire váltókarral, vagy egyszerűen nincsenek megfeszítve a bowdenek és ezért nem lehet vele lefele/felfele zongorázni. Valamint ha felállok és erőből tekerek, valahonnan súrlódó zaj jön. Ülve mintha tekerés közben valami ropogna, úgy érzem a hajtóműből jöhet, nem tudom. A fékek nagyon jók, teszik a dolgukat, egy újjal meg lehet állni, bár sztem itt is lehetne még állítani. A teleszkóppal még játszanom kell, most elég kemény ami jó mert állva nem rúg vissza, ellenben minden úthibát megérzek. Az abroncsok meglepően jók, nagyon csendesek, sárban sem csúszkáltam velük. Most értem haza, már sötétedett, a Cateye lámpák ragyogtak.
 
Összességében nagyon tetszik, és miután rendesen be lesz állítva, nagyon frankó kis gép lesz. Lehet h nem várom meg azt a 2-300 km-t, hanem előbb visszaviszem hogy állítsák be rendesen. Bár ha tudtok adni egy linket, ahol ezeket lépésről lépésre leírják, otthon is megcsinálhatom.

"Elméletileg az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem."
 
Hivox [Camridge Audio 340A] & [CAV DP880A]// HiVox kábelek.

Avatar
L4D1K
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2010.06.12., szomb. 18:50
Értékelés: 2

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: L4D1K »



Hol vetted?


 
Itt vettem

"Elméletileg az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem."
 
Hivox [Camridge Audio 340A] & [CAV DP880A]// HiVox kábelek.

Avatar
KMT
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 966
Csatlakozott: 2011.02.25., pén. 16:25
Értékelés: 81

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: KMT »



Megvettem a Merida-t, öröm boldogság


 
Hol vetted?

Vendég

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Megvettem a Merida-t, öröm boldogság ....lenne, ha nem zuhogott volna az eső egész nap, így csak annyit tudtam vele menni hogy megnézzem jó e a méret. Kicsit szárad és végre mehetek, köszönöm a segítségeteket.
 
A bolt ahol vettem nagy rendes volt, mivel új bringa, kaptam hozzá 10e ft levásárolható kedvezményt, így egy körben letudtam az első/hátsó lámpákat, láncvédőt, prizma-t stb...illetve megkértek hogy 2-300 km után vigyem vissza, mert ingyen átnézik ill újraállítják / zsírozzák, ha kell.


Gratula hozzá, jó kerékpározást

Avatar
L4D1K
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2010.06.12., szomb. 18:50
Értékelés: 2

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: L4D1K »


Megvettem a Merida-t, öröm boldogság ....lenne, ha nem zuhogott volna az eső egész nap, így csak annyit tudtam vele menni hogy megnézzem jó e a méret. Kicsit szárad és végre mehetek, köszönöm a segítségeteket.
 
A bolt ahol vettem nagy rendes volt, mivel új bringa, kaptam hozzá 10e ft levásárolható kedvezményt, így egy körben letudtam az első/hátsó lámpákat, láncvédőt, prizma-t stb...illetve megkértek hogy 2-300 km után vigyem vissza, mert ingyen átnézik ill újraállítják / zsírozzák, ha kell.

"Elméletileg az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem."
 
Hivox [Camridge Audio 340A] & [CAV DP880A]// HiVox kábelek.

Vendég

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Ebbe pont most futottam bele, és egyből beugrott, hogy be kell másolnom ide:
 
 
 



Ez egyértelműen rossz beállitás vagy a hidraulika olaj kevés..A magura olyan mint a satu...

Vendég

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vendég »

Igazából a V fékkel sincs semmi bajom, mert egy igénytelen jószág...Kell legyen nálad 1-2 fékbovden és egy kulcs és ennyi a történet, ha véletlen elszakadna, van hozzá csere ami kis helyen elfér....Igazából az alivio sem rossz, ha kezelve van és zsirozva tisztítva normális időközönként akkor ezeknek a körülményeknek tökéletes, nem kell oda Deore LX...De mondom én is alapból a jobbat venném ha megteheti az ember, és inkább a régebbi szériákból, mert olcsóbbak

Avatar
L4D1K
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2010.06.12., szomb. 18:50
Értékelés: 2

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: L4D1K »



Ebbe pont most futottam bele, és egyből beugrott, hogy be kell másolnom ide:
 
 
 



 
Magura ból a HS33 a legendás, persze a 11 se kutya. A hidraulikus fékkel csak annyi bajom, hogy ha azzal bármi történik, nem tudom otthon megjavítani. Egy V-fékkel csak elboldogulok.

"Elméletileg az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem."
 
Hivox [Camridge Audio 340A] & [CAV DP880A]// HiVox kábelek.

Avatar
L4D1K
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2010.06.12., szomb. 18:50
Értékelés: 2

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: L4D1K »



A te felhasználási igényeidnek, mivel nem versenyzel, sokkal gyengébb váltók is tökéletesen működnének...De ez csak az én véleményem, ettől még az igényeid lehetnek magasabbak...Bár én is szivesebben ülnék egy ilyenen
 



 
Teljesen igazad van, nem fogok vele versenyezni, de akkora ugrások vannak bringa és bringa között, hogy nagyon nehéz értelmes alternatívát találnom. Nem lett volna nagy igényem, megelégedtem volna egy Alivio val szerelt géppel is, de ezek árban szinte alig maradnak el a 150es kategóriától, gyengébb fék és hajtómű/agyak kerülnek rájuk. És ahogy végig jártam a nagyobb boltokat, pont ez az a kategória, ahol szinte kivétel nélkül már csak '11 es modellek vannak, 200 felett természetesen, ami vicc ahhoz képest hogy a tavalyi modellek milyen áron mennek.
 
A felszereltségről annyit, hogy inkább egy kicsit többet áldozok rá, és remélem hogy ezek az alkatrészek is kibírnak majd 12 évet, anno mint az előző bringámon, főleg mivel ezt sem fogom kímélni

"Elméletileg az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem."
 
Hivox [Camridge Audio 340A] & [CAV DP880A]// HiVox kábelek.

Avatar
KMT
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 966
Csatlakozott: 2011.02.25., pén. 16:25
Értékelés: 81

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: KMT »


Ebbe pont most futottam bele, és egyből beugrott, hogy be kell másolnom ide:
 
Vettem egy HS11-el szerelt (off gépet, Cross trekking) és a hátsó fék iszonyatosan nyikorog ha csak finomat csúsztatom. Ezt fékbetét cserével orvosolhatom? Próbáltam én állítgatni, hogy így vagy úgy érjen hozzá a felnihez, de nincs eredmény Másik kérdésem, hogy mivel még nem mentem magurával szerelt bringával, nincs összehasonlítási alapom, de ezeknek gondolom legalább úgy kéne fogni mint egy jobb V féknek.
Mert az enyém bizony nagyon elmarad a V fékemtől.

 


Vendég

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Ezek is nagyon szépek, bár 1.3 milláért már illik is neki Mondjuk carbon vázas nem kéne ezekre az utakra
 


Vendég

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Nem tudom . A Merida-n Deore agyak, hajtómű, fogaskoszorú, első váltó illetve Deore XT Shadow hátsó váltó van, az avid fék meg ahogy utána olvastam nagyon népszerű. +5 év vázgarancia.
 
A Gepida-n Gepida agyak, Truvativ Five D hajtómű van, Deore első, LX hátsó váltóval. A Magura HS11 nagyon komoly, elég masszívnak tűnt élőben is, illetve az LX váltókar biztos jobb mint a Deore. Váz örök garancia.
 
Az acélkék és a fehér közt nehéz lenne választani, mindkét gyártó jó munkát végzett .


A te felhasználási igényeidnek, mivel nem versenyzel, sokkal gyengébb váltók is tökéletesen működnének...De ez csak az én véleményem, ettől még az igényeid lehetnek magasabbak...Bár én is szivesebben ülnék egy ilyenen
 


Avatar
L4D1K
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2010.06.12., szomb. 18:50
Értékelés: 2

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: L4D1K »



Igen a felszereltség jobb a Gepidánál, a magura fékekről nem beszélve..Meg sztem szebb is, de ez már személyes vélemény


 
Nem tudom . A Merida-n Deore agyak, hajtómű, fogaskoszorú, első váltó illetve Deore XT Shadow hátsó váltó van, az avid fék meg ahogy utána olvastam nagyon népszerű. +5 év vázgarancia.
 
A Gepida-n Gepida agyak, Truvativ Five D hajtómű van, Deore első, LX hátsó váltóval. A Magura HS11 nagyon komoly, elég masszívnak tűnt élőben is, illetve az LX váltókar biztos jobb mint a Deore. Váz örök garancia.
 
Az acélkék és a fehér közt nehéz lenne választani, mindkét gyártó jó munkát végzett .

"Elméletileg az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem."
 
Hivox [Camridge Audio 340A] & [CAV DP880A]// HiVox kábelek.

Vendég

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Már én is kinéztem magamnak, szeretnék Montiról visszaállni országútira...
 
http://www.bike-shop.hu/kerekpar/orszag ... __mix_2010

Avatar
KMT
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 966
Csatlakozott: 2011.02.25., pén. 16:25
Értékelés: 81

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: KMT »



De nálam a V fék rengeteget szakadt


 
Túl erős vagy. Hál istennek én ilyet még nem tapasznyaltam.

Vendég

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vendég »


De ne csak Cross, nézhetsz Trekking kerókat is azok is alkalmasak az általad felvázoltakra...
 
Csak példának: http://www.bicyclewebshop.com/?718,gepi ... 0-crs-2010

Vendég

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vendég »



A magurának nem sok értelme van tekerős bringára. Egy v-fék olcsóbb, megbízhatóbb, testre szabhatóbb.


Nekem nagyon pozitív élményeim vannak a magurával, Crossra nem kell jobb olyan mint a satuu...Nagyon koszos , mocskos helyre én is inkább a V féket ajánlanám...De nálam a V fék rengeteget szakadt, mig a Magurával ha rendbe volt tartva nem voltak ilyen gondjaim.
 
Ui: De jo a HAYES STROKER is

Avatar
KMT
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 966
Csatlakozott: 2011.02.25., pén. 16:25
Értékelés: 81

Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: KMT »

A magurának nem sok értelme van tekerős bringára. Egy v-fék olcsóbb, megbízhatóbb, testre szabhatóbb.

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”