Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Moderátor: Luxor Audio
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Nyugat-Dunántúl körzetében, szeretne még valaki akusztikai mérést végeztetni a közeljövőben?
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Ha nem kellően jó az idegrendszerünkhöz és hangminőség elvárásainkhoz a többi komponensünk, beleértve a szobaakusztikát, akkor jó megoldás lehet az ilyen típusú hangsugárzó.
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6945
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 4677
- Tartózkodási hely: Csobánka
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Ez már egy kicsit OFF ebben a topikban,de leírom.
A tapasztalataim alapján nem mindegy hogy hová tesszük az Enigmát,de sokkal kevésbé érzékeny az elhelyezésre mint a direkt sugárzók.És ami még a nagy előnye az az,hogy szinte mindegy hogy milyen hallgatási pozícióból hallgatjuk,mert élvezhető a szobában hallgatva mindenhol,sőt még a szobán kívül is.Úgy változik a hangzás szobán belül is mint amikor egy koncerten hallgatjuk a zenekart különböző helyekről.Mindenhol más,de mindenhol élvezhető.
A hátsó faltól kell megtalálni a nekünk tetsző tonalitását,a bázistávolság növelésével,illetve csökkentésével pedig a szobát betöltő hangot lehet növelni,illetve csökkenteni.
Nem off, mert akusztikáról van szó, hogy miért kevésbé kritikus az elhelyezés az ilyen típusú hangsugárzóknál.
Igen, kevésbé kritikus, de a végeredmény se lesz soha olyan precíz, mint ha kevésbé szólna bele a szoba.
Sajnos ezt nem lehet kikísérletezni ugyanavval a dobozzal, mert a keresztváltó kialakításában fontos szerepe van a hangszóró előlap elhelyezésének. Tehát, ha hagyományos elrendezésű álló hangsugárzót szeretnénk ugyanebből a dobozból, akkor a hangváltóban jelentős módosításokat kellene elvégezni.
Ha nem kellően jó az idegrendszerünkhöz és hangminőség elvárásainkhoz a többi komponensünk, beleértve a szobaakusztikát, akkor jó megoldás lehet az ilyen típusú hangsugárzó.
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Összegezve én azt kérdezném (félve persze), hogy nem lehet-e az, hogy legalább olyan fontos az akusztika az Enigmánál is, csak részben másként mint a direktsugárzóknál?
Ez már egy kicsit OFF ebben a topikban,de leírom.
A tapasztalataim alapján nem mindegy hogy hová tesszük az Enigmát,de sokkal kevésbé érzékeny az elhelyezésre mint a direkt sugárzók.És ami még a nagy előnye az az,hogy szinte mindegy hogy milyen hallgatási pozícióból hallgatjuk,mert élvezhető a szobában hallgatva mindenhol,sőt még a szobán kívül is.Úgy változik a hangzás szobán belül is mint amikor egy koncerten hallgatjuk a zenekart különböző helyekről.Mindenhol más,de mindenhol élvezhető.
A hátsó faltól kell megtalálni a nekünk tetsző tonalitását,a bázistávolság növelésével,illetve csökkentésével pedig a szobát betöltő hangot lehet növelni,illetve csökkenteni.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akusztika - elmélet és gyakorlat
hej ha ezeket kiadnad (minimalis, de "elegendö" magyarazattal, kiseröszöveggel), lenne nehanyunknak több erdekes oraja. ...en fizetnék is érte.
eljen a müszaki könyvkiadas - persze nem gondolom, hogy hatalmas piaca lenne, vagy anyagilag megerne.
Megjelent már egy könyvem, de nem igazán HiFi témával foglalkozik, hanem stúdiótechnikával. Több egyetemen is használják oktatási anyagként.
Akusztika - elmélet és gyakorlat
... készítettem átviteli méréseket komplett Heed rendszeren is és ott is megvolt az Enigma 10-20 cm-es eltolása okozta differencia a görbéken....
hej ha ezeket kiadnad (minimalis, de "elegendö" magyarazattal, kiseröszöveggel), lenne nehanyunknak több erdekes oraja. ...en fizetnék is érte.
eljen a müszaki könyvkiadas - persze nem gondolom, hogy hatalmas piaca lenne, vagy anyagilag megerne.
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Az omnidir. hangdobozból is érkezik hozzánk direkt hang, hiszen rálátunk a hangszóró membránokra. Sok eltérés van, de az idevágó fő különbség a függőleges előlapú hangsugárzókhoz képest az, hogy itt a közép és magas frekvenciájú hangoknál kisebb a direkt hangok aránya, hiszen nem csak felénk sugározza ezeket. Emiatt a térbeli diszperzió szélesebb és homogénebb, de az akusztika ugyanúgy beleszól a produkcióba. Néhány évvel ezelőtt egy ügyfelemnél készítettem átviteli méréseket komplett Heed rendszeren is és ott is megvolt az Enigma 10-20 cm-es eltolása okozta differencia a görbéken. A fizikában csodák nincsenek, érdemes ezt a kérdést is a helyén kezelni és nem felülni szállingózó mendemondáknak.
Köszönöm a választ!
Gyakorlatilag ugyanazt írtad le, amit én.
(Szállingózó mendemondák... Megtapasztaltam a dolgot saját füllel egyébként többször is többféle környezetben.)
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akusztika - elmélet és gyakorlat
... nem lehet-e az, hogy legalább olyan fontos az akusztika az Enigmánál is, csak részben másként mint a direktsugárzóknál?
Az omnidir. hangdobozból is érkezik hozzánk direkt hang, hiszen rálátunk a hangszóró membránokra. Sok eltérés van, de az idevágó fő különbség a függőleges előlapú hangsugárzókhoz képest az, hogy itt a közép és magas frekvenciájú hangoknál kisebb a direkt hangok aránya, hiszen nem csak felénk sugározza ezeket. Emiatt a térbeli diszperzió szélesebb és homogénebb, de az akusztika ugyanúgy beleszól a produkcióba. Néhány évvel ezelőtt egy ügyfelemnél készítettem átviteli méréseket komplett Heed rendszeren is és ott is megvolt az Enigma 10-20 cm-es eltolása okozta differencia a görbéken. A fizikában csodák nincsenek, érdemes ezt a kérdést is a helyén kezelni és nem felülni szállingózó mendemondáknak.
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Fapacinak mindig igaza van, ez nem kérdés.
Nekem annyi volt furcsa csak, hogy ugyanúgy hat az Enigmára is, mint a direktsugárzókra. Én meglepődnék, de ha azt mondjátok...
Szerintem itt senki nem kérdőjelezte meg, hogy hat-e, hisz nyilvánvalóan mindenre hat (még a turmixgép hangjára is), hanem hogy ugyanolyan módon és mértékben, mint a többire. Gondolok itt arra, hogy az egyre irányítottabb hangoknál az Enigmánál egyre kevesebb a direkt hang, hisz ez is a lényege részben. Így szerintem azokon a frekvenciákon még érzékenyebb is az akusztikára, mint a többi.
Összegezve én azt kérdezném (félve persze), hogy nem lehet-e az, hogy legalább olyan fontos az akusztika az Enigmánál is, csak részben másként mint a direktsugárzóknál?
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6945
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 4677
- Tartózkodási hely: Csobánka
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Biztosan számít az akusztika az Enigmánál is,de érdekes módon ennél nem hallom azt a drasztikus változást a hangzásban amit eddig mindig tapasztaltam más dobozoknál a fül előrébb tolásakor.Nem nevetni,kipróbálni. Két kézzel toljátok előrébb a füleiteket,és teljesen megváltozik a hangzás.Na ez az Enigmánál nem működik,és remélem ez inkább szerencse mint hátrány.
Remélni mindig érdemes...-de Fapacinak igaza van az Enigmával kapcsolatban.
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Az omnidirekcionális hangsugárzás egy szokványos megoldás akkor is, ha nem ez a legelterjedtebb megoldás az otthoni HiFi hangdobozoknál. Sok félreértés övezi, de ebbe itt nem mennék bele. A lényeg annyi, hogy az akusztikai ugyanúgy, sőt bizonyos szempontból erősebben hat az ilyen hangsugárzó produkciójára is.
Biztosan számít az akusztika az Enigmánál is,de érdekes módon ennél nem hallom azt a drasztikus változást a hangzásban amit eddig mindig tapasztaltam más dobozoknál a fül előrébb tolásakor.Nem nevetni,kipróbálni. Két kézzel toljátok előrébb a füleiteket,és teljesen megváltozik a hangzás.Na ez az Enigmánál nem működik,és remélem ez inkább szerencse mint hátrány.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akusztika - elmélet és gyakorlat
A Enigma mint omnidirekcionális hangsugárzó szerintem nem egy szokványos hangdoboz. Az egyik érdekessége a többi mellett pont az, hogy nem direktsugárzó.
Az omnidirekcionális hangsugárzás egy szokványos megoldás akkor is, ha nem ez a legelterjedtebb megoldás az otthoni HiFi hangdobozoknál. Sok félreértés övezi, de ebbe itt nem mennék bele. A lényeg annyi, hogy az akusztikai ugyanúgy, sőt bizonyos szempontból erősebben hat az ilyen hangsugárzó produkciójára is.
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Az Enigma is egy szokványos hangdoboz, annak ellenére is, hogy a hangszórói nem a hallgató felé néznek. A visszaverési pontokat úgy a legkönnyebb elképzelni, ha a szoba falait tükörnek tekintjük és a hallgatási pontból a falfelületen hol látjuk a hangsugárzók tükörképét. Néhányan pontosan így keresik meg a fontosabb pontokat, egy nagy tükröt tologatnak a szobában.
A hanghullámok rengeteg visszaverődést szenvednek el a szoba felületein. Minél nagyobb a szoba utózengési ideje, annál tovább verődik a hang, annál több visszaverődés jön létre és annál hosszabb utat jár be a hanghullám, mielőtt elhalna. Ezáltal keverednek a direkt hangok és a visszaverődések, ami rossz esetben mosott, dinamikátlan, kusza hangképet hoz létre. Ezért fontos az utózengési idő megfelelő beállítása.
A Enigma mint omnidirekcionális hangsugárzó szerintem nem egy szokványos hangdoboz. Az egyik érdekessége a többi mellett pont az, hogy nem direktsugárzó.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Nálam az Enigmával nem tudom hol lehetnek a tükröződési és visszaverődési pontok,mert nem szemből jön a hang mint általában a hangsugárzókból.Van arra valami módszer hogy megtudjuk azt hogy a hangsugárzónkból kijövő hang milyen utat is jár végig a szobában?
A pokrócos megoldást azért kipróbálom majd,köszi a tippet.Nincs bajom a hanggal,de kíváncsi vagyok lesz e változás.
Az Enigma is egy szokványos hangdoboz, annak ellenére is, hogy a hangszórói nem a hallgató felé néznek. A visszaverési pontokat úgy a legkönnyebb elképzelni, ha a szoba falait tükörnek tekintjük és a hallgatási pontból a falfelületen hol látjuk a hangsugárzók tükörképét. Néhányan pontosan így keresik meg a fontosabb pontokat, egy nagy tükröt tologatnak a szobában.
A hanghullámok rengeteg visszaverődést szenvednek el a szoba felületein. Minél nagyobb a szoba utózengési ideje, annál tovább verődik a hang, annál több visszaverődés jön létre és annál hosszabb utat jár be a hanghullám, mielőtt elhalna. Ezáltal keverednek a direkt hangok és a visszaverődések, ami rossz esetben mosott, dinamikátlan, kusza hangképet hoz létre. Ezért fontos az utózengési idő megfelelő beállítása.
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Nálam az Enigmával nem tudom hol lehetnek a tükröződési és visszaverődési pontok,mert nem szemből jön a hang mint általában a hangsugárzókból.Van arra valami módszer hogy megtudjuk azt hogy a hangsugárzónkból kijövő hang milyen utat is jár végig a szobában?
A pokrócos megoldást azért kipróbálom majd,köszi a tippet.Nincs bajom a hanggal,de kíváncsi vagyok lesz e változás.
Egy pár online acoustic calculator, köztük van az első visszaverődési pontok kiszámításához való calculator is, csak a szoba méretét a hangfal és a halgató elhelyezését kell megadni a képletekbe. Remélem segít. http://www.acoustic.ua/recommendations/800#1
CD : Ayon CD1
Amp : Pathos Classic One + Soundcare
Speak : Sonus Faber Olympica I
Cable : Audio Note AN-V, HarmonicTech Pro 11 plus
Power : PS Audio PPP, HarmonicTech Fantasy AC 10, Lessloss DFPC Original & Signature
Akusztikailag kezelt zeneszoba
Akusztika - elmélet és gyakorlat
A TV nagy üvegfelülete egy akusztikai tükör, ami pont a hallgatóra tol sok közép és magas frekvenciás visszaverődést. Próbára egy vastagabb pokróc is megteszi. Ha pozitív a hallott különbség, lehet tovább kísérletezni.
Nálam az Enigmával nem tudom hol lehetnek a tükröződési és visszaverődési pontok,mert nem szemből jön a hang mint általában a hangsugárzókból.Van arra valami módszer hogy megtudjuk azt hogy a hangsugárzónkból kijövő hang milyen utat is jár végig a szobában?
A pokrócos megoldást azért kipróbálom majd,köszi a tippet.Nincs bajom a hanggal,de kíváncsi vagyok lesz e változás.
Akusztika - elmélet és gyakorlat
a panelházban élők erről sokat tudnának mesélni. Célszerű mindig a leggyengébb láncszemmel foglalkozni, mert az határozza meg a végeredményt.
1,5 évig volt szerencsém egy kismásfeles panelban lakni. S ahogy írtad is, a fűtéscsövek mentén nagyon sok zaj közlekedett. De ami a legmeglepőbb volt számomra, hogy a szomszéddal közös falakon a konnektor aljzatok mögötti lyuk, szintén közös volt. Leszereltük az egyik aljzatot és láttam a szomszéd kanapéját. ...még jó hogy csak egy kanapét.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akusztika - elmélet és gyakorlat
A pincében alakítottam ki a zeneszobám, kb.18nm és a mennyezetet a képen láthatóan szeretném megvalósítani "hungarecoll" hasábokból/kockákból , de a födém eléggé átengedi a hangokat és alá egy rétegben valami hangszigetelést is szeretnék 230cm a belmagasság. Közetgyapot és gipszkartonnal lefedni, vagy olvastam erről a csendlapról. Van valakinek e téren valami tapasztalata?
A hangszigetelés is egy igen komplex téma, nehéz pár sorban elintézni. Lényeges jellemzője, hogy a zaj a legkönnyebb utat választja. Hiába szigeteljük alaposan a helyiségek közötti falat, ha nem megfelelőek a nyílászárók, vagy a csöveken, szellőző járatokon, kábelcsatornákban át tud menni a hang. Maga az épületszerkezet is meglepően jól tudja továbbítani a rezgéseket néha, a panelházban élők erről sokat tudnának mesélni. Célszerű mindig a leggyengébb láncszemmel foglalkozni, mert az határozza meg a végeredményt. Talán jól szemlélteti a helyzetet, ha egy több százezer forintos hanggátló ajtót résnyire nyitva hagyunk, máris nem fog működni.
Akusztika - elmélet és gyakorlat
...vagy olvastam erről a csendlapról. Van valakinek e téren valami tapasztalata?
Én rakattam csendlapot. Egyik szobában az oldalsó falra, a másik emeletiben pedig a padlófűtés rétegrendje alá. Előbbinél 2 rétegben, utóbbinál 2 réteg + filcezés + porózus lapok. Erről találsz képeket a topicomban:
http://www.avx.hu/forum/index.php?/topi ... ?p=1745690
Hogy mennyit szigetelne nálad, azt nehéz lenne megmondani. Az biztos, hogy nem rossz dolog, de ha van helyed, akkor inkább a kőzetgyapot+gipszkarton kombót javasolnám. Esetleg belevinnék egy réteg heraklith lapozást. Én a mozi válaszfalat az alábbi rétegrendben építettem meg:
http://www.avx.hu/forum/index.php?/topi ... ?p=1745716
...bár még nincs ajtóm, de már így is sejthető, hogy baromi sokat fog.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Milyen diffúzort javasolsz a tv elé tenni,és esetleg egy próbára mivel lenne célszerű letakarni,illetve milyen problémákat is okoz általában a tv üvegfelülete a hifi fölött?
A TV nagy üvegfelülete egy akusztikai tükör, ami pont a hallgatóra tol sok közép és magas frekvenciás visszaverődést. Próbára egy vastagabb pokróc is megteszi. Ha pozitív a hallott különbség, lehet tovább kísérletezni.
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Sokaknál egy nagy üvegfelülettel rendelkező TV van a hallgatási ponttal szemben. Nagyon hatásos tud lenni, ha erre egy könnyű, mozgatható diffúzort teszünk
Milyen diffúzort javasolsz a tv elé tenni,és esetleg egy próbára mivel lenne célszerű letakarni,illetve milyen problémákat is okoz általában a tv üvegfelülete a hifi fölött?
Akusztika - elmélet és gyakorlat
Sziasztok!
A pincében alakítottam ki a zeneszobám, kb.18nm és a mennyezetet a képen láthatóan szeretném megvalósítani "hungarecoll" hasábokból/kockákból , de a födém eléggé átengedi a hangokat és alá egy rétegben valami hangszigetelést is szeretnék 230cm a belmagasság. Közetgyapot és gipszkartonnal lefedni, vagy olvastam erről a csendlapról. Van valakinek e téren valami tapasztalata?
Akusztika - elmélet és gyakorlat
A diffúzorok az elnyelőkkel ellentétben elsősorban nem a helyiség utózengését csökkentik, hanem a visszaverődések szabályszerűségét bontják meg térben és időben, ezzel egy homogénebb hangteret hoznak létre, amiben kisebb mértékben lesznek jelen a hangnyomás gyengülések és kiemelések. Ezt a megtört visszaverő felületükkel érik el, amivel szétszórják a hullámokat. Működési tartományuk jól szabályozható az alkalmazott anyag sűrűségével, elnyelő és visszaverő képességével.
Krisztián fából készült diffúzora anyagából és kialakításából fakadóan elsősorban a középső oktávokban hatékony. Ha a magasabb tartomány diffúzálása a cél, akkor puhább anyagot használunk (pl. nikecell), ha a mélyebb oktávokat akarjuk kezelni, akkor keményebb anyagot és nagyobb méreteket alkalmazunk.
A diffúzorokat célszerű az elsődleges, főbb visszaverődési pontokra elhelyezni. Sokaknál egy nagy üvegfelülettel rendelkező TV van a hallgatási ponttal szemben. Nagyon hatásos tud lenni, ha erre egy könnyű, mozgatható diffúzort teszünk, de a hallgatóhoz közeli hátsó falon, vagy a mennyezeten is igen hatékonyak. Nem kell feltétlenül művi eszközökre gondolni, egy jól megpakolt könyvespolc is nagyszerű diffúzorként működik.
Nálam a HiFi szobában nincs TV középen - az a másik szoba kelléke - ill. elég sok aprósággal igyekeztem már "hangolni" a falfelületeket (szőnyeg, egyenetlen mintás álmennyezet, könyes polcok, szivacsbetét stb...) ezért nem mondanám vészesnek. A középtartomány szerintem rendben, a mély szekció szemtelenkedik bizonyos frekvenciákon. A hangsugárzók mögötti sarokban viszont már nem tudok hengert vagy egyebet elhelyezni, sajnos kicsi a szoba. E mellett ott van a "feleség tűrő faktor" is...annak ellenére, hogy rajtam van még a nadrágszíj.
KR mutatós fa diffúzorai beindították a bogarat, szépek - még a bútorainkhoz is mennének nagyjából - és akár még fokozhatnák is az élvezeteket, de sejtettem, hogy nem a mély hangok minőségén javítanának elsősorban.
Köszönöm a korrekt informálást!
.
- KR-ACOUSTIC
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2874
- Csatlakozott: 2014.03.16., vas. 11:33
- Értékelés: 1475
Akusztika - elmélet és gyakorlat
A diffúzorok az elnyelőkkel ellentétben elsősorban nem a helyiség utózengését csökkentik, hanem a visszaverődések szabályszerűségét bontják meg térben és időben, ezzel egy homogénebb hangteret hoznak létre, amiben kisebb mértékben lesznek jelen a hangnyomás gyengülések és kiemelések. Ezt a megtört visszaverő felületükkel érik el, amivel szétszórják a hullámokat. Működési tartományuk jól szabályozható az alkalmazott anyag sűrűségével, elnyelő és visszaverő képességével.
Krisztián fából készült diffúzora anyagából és kialakításából fakadóan elsősorban a középső oktávokban hatékony. Ha a magasabb tartomány diffúzálása a cél, akkor puhább anyagot használunk (pl. nikecell), ha a mélyebb oktávokat akarjuk kezelni, akkor keményebb anyagot és nagyobb méreteket alkalmazunk.
A diffúzorokat célszerű az elsődleges, főbb visszaverődési pontokra elhelyezni. Sokaknál egy nagy üvegfelülettel rendelkező TV van a hallgatási ponttal szemben. Nagyon hatásos tud lenni, ha erre egy könnyű, mozgatható diffúzort teszünk, de a hallgatóhoz közeli hátsó falon, vagy a mennyezeten is igen hatékonyak. Nem kell feltétlenül művi eszközökre gondolni, egy jól megpakolt könyvespolc is nagyszerű diffúzorként működik.
Köszönöm a profi leírást ,nekem így nem ment volna !
Elég jó fotók ,el tudnék lébecolni bármelyikben !
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Akusztika - elmélet és gyakorlat
A diffúzorok az elnyelőkkel ellentétben elsősorban nem a helyiség utózengését csökkentik, hanem a visszaverődések szabályszerűségét bontják meg térben és időben, ezzel egy homogénebb hangteret hoznak létre, amiben kisebb mértékben lesznek jelen a hangnyomás gyengülések és kiemelések. Ezt a megtört visszaverő felületükkel érik el, amivel szétszórják a hullámokat. Működési tartományuk jól szabályozható az alkalmazott anyag sűrűségével, elnyelő és visszaverő képességével.
Krisztián fából készült diffúzora anyagából és kialakításából fakadóan elsősorban a középső oktávokban hatékony. Ha a magasabb tartomány diffúzálása a cél, akkor puhább anyagot használunk (pl. nikecell), ha a mélyebb oktávokat akarjuk kezelni, akkor keményebb anyagot és nagyobb méreteket alkalmazunk.
A diffúzorokat célszerű az elsődleges, főbb visszaverődési pontokra elhelyezni. Sokaknál egy nagy üvegfelülettel rendelkező TV van a hallgatási ponttal szemben. Nagyon hatásos tud lenni, ha erre egy könnyű, mozgatható diffúzort teszünk, de a hallgatóhoz közeli hátsó falon, vagy a mennyezeten is igen hatékonyak. Nem kell feltétlenül művi eszközökre gondolni, egy jól megpakolt könyvespolc is nagyszerű diffúzorként működik.