Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Avatar
b_t
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2006.08.28., hétf. 10:24
Értékelés: 372
Kapcsolat:

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: b_t »


Erről a témáról akár egy blogot is lehetne írni!
 
Wait a minute...
 

http://carbon4copy.blogspot.com/

Avatar
hosszu
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1424
Csatlakozott: 2007.11.28., szer. 13:18
Értékelés: 1275

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: hosszu »


Köszi a listát, engem még érdekelne, hogy egyes rendszerek hogy néztek ki, azaz mit mivel, és ezen belül melyik rendszerek ugrottak ki valamiért pozitív, ill. negatív irányban, és miért.
Valamiért mindegyik rendszeremet, készülékemet szerettem, azonban utólag "megvilágosodva" már nem választottam volna az alábbiakat:
Orion HS480 - katasztrofálisan rossz hang
MF A308CD - az ízlésemnek hosszútávon túlságosan hideg, rideg hangkép
Oracle Delphi MKV - az ára inkább a kinézetét mint az árát tükrözi
 
Legkedvesebb készülékem:
Musical Fidelity A100s, ami egy jubileumi kiadás - ha jól tudom, 25 darab készült belőle -, a cég tulajdonosának aláírásával.
 
Legrosszabb rendszerem:
Erre azt kell, hogy mondjam, az egyik lakásom!
Egy költözésem során hiába volt a régi és új zeneszobám azonos nagyságú, elrendezésű (ajtók, ablakok száma, helye), azonos berendezésű, az újban nem lehetett zenét hallgatni. Soha nem tudtam megfejteni, mi az oka, de elviselhetetlen volt a hangzás LP-ről, CD-ről egyaránt és nem a készülékek tehettek róla. El is adtam, ajándékoztam minden készülékemet, majd onnan elköltözve nulláról kezdtem felépíteni hangrendszeremet.
 
Legjobb rendszerem:
Ha nagyon mélyen "magamba nézek", akkor is azt kell, hogy mondjam, a mostani.
Bármilyen zenén sokáig hallgatható, soha sem fárasztó, jelenlétérzetet kelt akár jazz-klubról, akár operaházról van szó, ráadásul a progresszív rock még meg is gyomroz...
 
Valaha volt készülékeimből az "álomrendszer":
CD-játszó - mindenképpen a jelenlegi (Pro-Ject RS CD/DAC/tápegység)
Hangsugárzó - mindenképpen a jelenlegi (Magneplanar 1.7), esetleg az orosz Sztatik ha stabilan működne az elektronikája
Erősítő - vagy a mostani (MF6 500i), vagy az F25/19 elő-/végfok
LP-játszó - nem választanék, inkább az LP-gyűjteményemet cserélném CD-kre
longkft.hu/audioblog/

Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4636
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 3102

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: istvan01 »



A gyári ajánlás úgy szólt - erre külön felhívták a figyelmet -, hogy Humbuster kizárólag a PPP előtt lehet(ett), így ez volt a sorrend.
Ma már egyik PS Audio készüléket sem használom.

ezt nem gyári ajánlás alapján, hanem tapasztalattal tettem a PPP után, előtte nem hatott, mivel PPP növelte meg a DC-t. Persz a DIY humbuster nem azonos a gyárival. A PPP kimenetén megjelenő többlet DC-t én kérdeztem PS audio forumon, meg akkor még ott dolgozó Juhász Attilától, de kikerülő választ kaptam, miközben én műszakilag megértettem az okát. Szóval kaptam egy csúnya maszatolást. /de tudni kell, a humbuster a hangra vajmi kevés, de inkább nemleges hatással van, abból is csak a toroidra/

Avatar
szabo_pitty
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1253
Csatlakozott: 2007.01.25., csüt. 20:20
Értékelés: 93
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: szabo_pitty »


Nagyon jó ötlet, ez a topic.Szóval, régóta hifizek, de túl sok készülék, nem fordult meg nálam. Íme a lista, amire emlékszem.
 
Erősítő:
 
Unitra ASW-303
Saba MI-150
AIWA XA-003
Yamaha AX-492
Yamaha DSP-A5
 
A két Yamaha, a mai napig szolgál.
 
Magnók:
 
Philips N2534
Akai CS-F12 kettő is volt belőle
Akai CS-F21
AIWA AD-F260
AIWA AD-R450
Yamaha K-560 
Yamaha KX-390
 
A két Yamaha, a mai napig szolgál, ha nem is napi rendszerességgel.
 
CD-lejátszók:
 
Yamaha CDX-390 (Megvan, de nincs használva, sajnálom eladni.)
Marantz CD5000 (Jelenleg, ezt használom.)
Philips CDR-770 (Megvan, de ritkán van használva.)
Volt két Technincs is, rövid ideig, egy SL-PG570 és egy SL-PG440A, illetve, egy Kenwood DP-1080.
 
Tuner:
 
Yamaha TX-492, az első és ezidáig, egyetlen.
 
Analóg lemezjátszó:
 
Technics SL-BD2 
 
Hangsugárzók:
 
Videoton DC2050E
Yamaha NS-G40
Jamo S606 5.0 szett + Jamo SW505E (Jelenlegi szett.)
 
Fejhallgató:
 
AKG K44
 
 
 
Erősítő: Marantz SR7005, Hangsugárzók: Monitor Audio Silver 200, Silver 50, Silver C150, Jamo SW505E, Magnódeck: Yamaha KX-390, CD: Marantz CD5000, LP: Technics SL-BD2, BD: Yamaha BD-A1010, TV: LG42LF652V, Hangfal kábel: Monitor Atmos Air 309 Cu, IC: Neotech KHS-154, Média-lejátszó: Dune HD Base 3D

Online
Avatar
earforce
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5798
Csatlakozott: 2009.01.21., szer. 00:18
Értékelés: 2796

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: earforce »


Kiváló ötlet a topik 
Megpróbálom összeszedni, ha nem is 100%-os pontossággal, de ahogy emlékszem:
 
Hangkártyák/DAC-ok: 
PC speaker
ESS Audiodrive
Terratec 24/96
Styleaudio összes
HiVox Lupus Junior
HRT Music Streamer II
HiVox Suricata 16/44 &192/24
HVox Lupus 1.1
Musical Fidelity M1
 
CD játszók:
Pioneer PD-5700
Technics SL PG380A
Technics SL PG480A
Technics SL PG570A
Musical Fidelity CD2
 
Tunerek:
Sony ST-S120
Fisher FM7000
Musical Fidelity T1
 
Erősítők:
Philips music center
Panasonic music center
Samsung music center
Sony TA-F235
NAD 302
Jungson JA66R
Heed Canopus
Musical Fidelity Rainbow + Typhoon * 2
Musical Fidelity F15+F22
 
Fejhallgatók:
Technics RPF-880
AKG K-301
Sennheiser HD570
Goldring DR150
AKG K450
AKG K550
AKG K701
Sennheiser PX100-II
Sennheiser HD201
Grado SR80
Sennheiser HD218
Beyerdynamic DT235
Sennheiser HD545
Sennheiser HD580
Beyerdynamic DT990 Edition 300ohm
Sennheiser HD800
Sennheiser HD600
 
Fejhallgató erősítők:
Musiland SVDAC05
Musiland Monitor 03US
Fatman iTube
Edirol UA101
AVA HP01
DIY OTL
 
Hangsugárzók:
Videoton AB1010
Wharfedale Valdus 200
Polkaudio RTi6
SoundArt W2
Dynaudio Audience 40
Quad 11L Ebony
Chario Lynx
Chario Academy Millennium I.
Magneplanar MG12
 
Sub-ok:
REL Q100E
REL Q50
REL T2
 
 
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO

Avatar
goodman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1170
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 19:54
Értékelés: 494
Tartózkodási hely: Győr

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: goodman »


Köszi, ezt is nagyon jó volt olvasni, de hosszúnak feltett kérdéseimre Tőled is örömmel olvasnék valami választ pár sorban ha van kedved hozzá.
 
Természetesen van kedvem hozzá.
 
A listák elején szereplő Videoton, Tesla, Orion készülékek és hangsugárzók abban az időben sokat jelentettek számomra.  Ma már persze csak nosztalgiával gondolok rájuk.
A következő a Technics korszak volt. Komplett tornyot sikerült összeállítanom belőlük, aztán azon belül cserélődtek a készülékek. Akkoriban nagyon menőnek gondoltam. A zenei ízlésem ekkor szint kizárólag az elektronikus (trance, house, prog house, prog trance...) műfajokra koncentrálódott, néha egy kis pop-rock.
Valamikor '97-98 táján kezembe akadt egy Sztereó Magazin, benne olyan készülékekkel, márkákkal amiről előtte még soha, vagy csak nagyon ritkán hallottam. Egyre jobban kezdett érdekelni ez a világ. Az újságot innen kezdve rendszeresen megvettem, kiegészítve a Hifi Piaccal. Minél többet olvastam, ismerkedtem a fogalmakkal, annál gyakrabban gondoltam arra, hogy ideje lenne összeállítani egy kezdő rendszert. Erre 2000-ben került sor, amikor újonnan megvettem az Onky A 9211 - Technics SL-PG 770 - B&W DM 601 S1 triót. Büszkén és kíváncsian vittem haza őket. Aztán a nagy várakozásnak és reménykedésnek csalódás lett a vége. Így utólag már tudom, hogy egyrészt nem voltak igazán összeillők, másrészt pedig még én nem voltam megérve erre. Innen egy jó ideig nem történt semmi. Az újságokat továbbra is beszereztem, rendületlenül olvastam, szívtam magamba az információkat. Időközben szép lassan a zenében is változások álltak be. Egyre jobban kezdtek kikopni az addig hallgatottak, helyükbe lépett az akusztikus, vokális zene, illetve kezdett belépni az életembe a jazz. Innentől lassan de biztosan alakultak a dolgok. Készülékek, hangsugárzók jöttek mentek. Volt amikor kényszerűségből, volt amikor kíváncsiságból és volt amikor azért, mert nem tetszett.
Kiemelni az alábbiakat szeretném.
 
Ezek tetszettek a legjobban:
 
 
Denon PMA 560 - Magnat Vintage 120
 
ION Obelisk 3 - Royd Sapphire
 
Magnum IA 170 - Royd Coniston
 
KEL 84 D.I.Y. csöves - Castle Knight 3
 
és természetesen a jelenlegi, de ez most épp átalakulóban van.
 
 
Ami nem nagyon fogott meg :
 
Onkyo A 9211 - B&W DM 601 S1
 
Musical Fidelity E10 - Royd Coniston R
 
Rotel RA 01 - Linn Index

Vendég

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: Vendég »


A rendszereimben közös pont többnyire, hogy vintage JBL köré épültek studio kábelezéssel. A kábeleket sosem misztifikáltam túl, a márkahűségem pedig a mai napig nem múlt el. 
 
 
1. PC-> Hivox Lupus DAC -> Denon PMA 320 -> Tannoy 603. 
Kis szobában egy szerethető rendszer. Nem túl hivalkodó, és kicsit szürke volt. Mondjuk elég rég volt
 
2. PC -> valamiféle studio dac -> HK 655 -> JBL L26
Tannoy után furcsa volt a JBL nyílt, nagyvonalú megszólalása. Mivel az álmom egy igazi studio JBL volt így mennie kellett. 
 
3. Sony CDP-x303ES -> Crown DC 300 -> JBL 4312
Sokáig nem volt meg. Visszatekintve a fő problémát a 4312 okozta. A hangzás túlzottan dúrva volt így együtt. További probléma, hogy akkor még azt hittem a passzív előfok jó megoldás, mert ugye nem szól bele aktív elem a láncba
 
4. HK HD 990 -> Crown DC 300 -> JBL L16
Semmi extra. Hallgatható, részletező, steril de elég semmitmondó rendszer. Együtt lehet vele élni, de nagy élményt nem adott. Átmeneti megoldás volt. 
 
5. HK HD 740 -> Sony TA-F700ES -> JBL L20T
Kellemes meleg hangzású rendszer. Sokáig nem volt meg, mert az L20T kicsi a szobámba, de játéknak nagyon jó volt. 
 
6. Parasound DAC 1100 -> HK Citation 17 -> JBL 6290 -> JBL 4311 WX
Újra stúdió vonal, ami már jól is szólt. Aztán haverom elkunyerált a 4311-et. Azóta is boldogan hallgatja, én pedig továbbléptem. 
 
7. Parasound DAC 1100 -> HK signature előfok -> JBL 6260 -> JBL L166
Abszolút továbblépés. Az HK signature jobb előfok, mint a régi citation. Sokkal. A JBL L166 is egy klasszisokkal jobb hangfal a 4311-nél. 
 
9. ugyan az a rendszer, csak időközben vettem egy JBL 4411-et ami a mai napig megvan. Pontosabb, részletezőbb hang az L166-nál. Vérbeli stúdió hangfal. 
 
 
10. Mindig is építeni akartam egy erősítőt így építettem: 
Csövesített philips cd -> Diy OTL csöves -> JBL 4411
Szerettem, de hamar rájöttem, hogy tetőtérben nyáron nem buli OTL-t üzemeltetni. 10 perc után vert a víz, így kénytelen voltam megválni tőle :(
 
11. Parasound vonal. Nagy teljesítmény, nagy hang, de kis hangerőn döglött, és semmitmondó volt. 
Nem érte meg az árát. 
Parasound dac 1000 -> HP 850 előfok HCA 1200 II végfok -> JBL 4411
 
12. Jelen. Aláírásomban látható vintage rendszer. Még nem dőlt el, hogy a JBL S99, 4411 marad, vagy egy teljesen más doboz jön helyettük. Bármi előfordulhat. Jelenleg 4 órás váltásokban hallgatom a két hangfalat
 
 
Meg még jött-ment sok minden ami olykor kritikán aluli eredmény hozott pl. exposure JBL 4411 páros

Avatar
petig1
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 618
Csatlakozott: 2013.03.24., vas. 19:31
Értékelés: 88

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: petig1 »

Hű de jó ez a topic! Örülök neki,hogy idetaláltam.Éjszaka megírom az én botladozásaimat.
Ne terjessz rólam hazugságot,cserében én sem terjesztem rólad az igazságot."Gordon Gekko"

Ha azt gondolod,hogy meg tudod csinálni,vagy ha azt,hogy nem tudod,mindkét esetben igazad van." Henry Ford"

Nincsen sem jó,sem rossz.Csak a gondolat teszi azzá" Shakespeare"

Avatar
hosszu
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1424
Csatlakozott: 2007.11.28., szer. 13:18
Értékelés: 1275

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: hosszu »



A Humbustert a PPP előtt. vagy után használod?
Én magam fabrikáltam humbustert, de a PPP után pakoltam. A PPP maga is képes enyhén növelni a DC komponenst. Ezt könnyű lemérni, PPP nélkül közvetlenül falba dugva nincs DC, PPP-val pedig megjelenik. Ezt a DC-t nem könnyű kézi műszerrel mérni, de ha van nagy toroid trafód, az hamar kimutatja a DC-t hangos búgással.

A gyári ajánlás úgy szólt - erre külön felhívták a figyelmet -, hogy Humbuster kizárólag a PPP előtt lehet(ett), így ez volt a sorrend.
Ma már egyik PS Audio készüléket sem használom.
longkft.hu/audioblog/

Vendég

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Köszi Kimber ezt a topicot. Jó olvasni.
 
Nem is tudom mennyi készülékem volt az elmúlt 10 évben.
 
2006-ban majdnem Heed Obelisk erősítővel kezdtem. Most pedig az van. Már akkor jó irányba kacsingattam..... Sajnos sok volt a tanulópénz.
 
ui. goodman remélem tettszik az Ion Obelisk 2. Örülök, hogy jó helyre került!  

Avatar
goodman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1170
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 19:54
Értékelés: 494
Tartózkodási hely: Győr

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: goodman »


Íme az én listám. Ahogy emlékszem, a sorrend időrendileg is megfelel. A kiemeltek a jelenlegi rendszerem elemei. Kábelekre és egyéb kiegészítőkre nem térnék ki.
 
Erősítők:
Videoton RA6363S receiver (ebből több is)
Technics receiverek és hm erősítők (a típusszámokra már nem nagyon emlékszem)
Onkyo  A 9211
Denon  PMA 560
NAD  C325 Bee
Jungson  JA 66
Musical Fidelity  E10
Sugden  A25
Luxman  R1500 receiver
NAD 310
ION Obelisk 3
Mission Cyrus Two + PSX
Rotel  RA 01
A&R Arcam Alfa
NAD 3020 B
QED  A 240CD
KEL 84 D.I.Y. csöves
Pioneer  A 400x
ION Obelisk 2                                
 
CD lejátszók:
Aiwa  XC 300
Technicsek garmadája (SL-P 100-tól az SL-PG 770-ig)  
Sony  CDP 470
Marantz CD 57 mkII
Harman Kardon  DVD 39
Denon  DVD 1930
Harman Kardon  HD 980
Cyrus  DAD 1  
Harman Kardon HD 990
Philips CD 618
Luxman  D 351
Pioneer  PD 7700 (jelenleg eladósorban)
udio Innovation Alto CT1  (hamarosan érkezik)
 
Hangsugárzók:
Tesla
Videotonok, Orion
Jamo Studio 105
B&W  DM 601 S1
Yamaha  NSG 40 mkII
Magnat Vector 22
Magnat Vintage 120
T+A  Triton TR2
Acoustic Research Status S20 
Gale  4i Se 
Mb Quart QL 10C
B&W  DM 305
Royd  Coniston R
Rega  Kyte
Mission  762i
Mission  M71
Ortofon  P15
Linn  Index
JPW  Sonata
Acoustic  Energy  Aegis Evo 1 
Royd S apphire
Royd  Minstrel
Royd  Coniston
JPW  Sonata
Castle  Knight 3 
Celestion  Ditton 15 
Tannoy  Mercury V1
JPW  Sonata
 
Lemezjátszók:
Tesla  NZC  150 
Tesla  NZC  431
Marantz  (a típusára már nem emlékszem)
Pioneer  PL 200
Dual  501
Omnitronic  BD 1520
Sansui  SR 4040
Thorens  TD 280 mkII
C.E.C.  BD 1000
 
Ezeken a készülékeken kívül, volt még jó pár magnóm és tunerem. Nem akarom külön felsorolni őket.       

Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4636
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 3102

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: istvan01 »



Egyéb elektronikák:
Triangle Goliath aktív frekvenciakorrektor
Audio Agile Clear CD, Audio Agile Clear 3 F hálózatiszűrők
PS Audio Humbuster egyenáram-leválasztó
PS Audio PPP

A Humbustert a PPP előtt. vagy után használod?
Én magam fabrikáltam humbustert, de a PPP után pakoltam. A PPP maga is képes enyhén növelni a DC komponenst. Ezt könnyű lemérni, PPP nélkül közvetlenül falba dugva nincs DC, PPP-val pedig megjelenik. Ezt a DC-t nem könnyű kézi műszerrel mérni, de ha van nagy toroid trafód, az hamar kimutatja a DC-t hangos búgással.

Avatar
hosszu
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1424
Csatlakozott: 2007.11.28., szer. 13:18
Értékelés: 1275

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: hosszu »


Hifi-s evolúcióm készülékcsoportonként időbeni sorrendben - amikre emlékeztem.
 
Lemezjátszók:
RFT Ziphona Granat 216
Tesla NC420
Tesla/NAD 5120
Dual 505/3
Oracle Alexandria MKIII
Oracle Delphi MKV
 
CD-játszók:
NAD ???
Micromega DUO
Copland CDA-266
Primare CD31
Musical Fidelity A308 CD
Pro-Ject CD Box RS
 
DAC-ok:
Musical Fidelity Digilog
Musical Fidelity X24-K
Pro-Ject DAC Box RS

Tunerek:
Orion ST240
Videoton RA3101
Musical Fidelity T1
 
Hangsugárzók:
Videoton szélessávú
Videoton Minimax
Orion HS200
Orion HS480
Videoton Preludium
Radiotechnika S30
StandArt 2
Statik - orosz elektrosztatikus
Spendor BC1
Triangle Minimum
Triangle Scalene 2
Magneplanar 1.4
Sonus Faber Electra Amator 2
Magneplanar MMG
Audiostatic ESH50
Shahinian Compass
Magneplanar 1.7

Integrált erősítők:
Videoton Prometheus
Unitra Mercury
Denon PMA320
Musical Fidelity B1
Musical Fidelity A100
Primare I30
Musical Fidelity M6 500i

Előerősítők:
Musical Fidelity Pre 3B
Musical Fidelity MX
Musical Fidelity MVX
Musical Fidelity F25

Végerősítők:
Musical Fidelity P170
Musical Fidelity Typhoon
Musical Fidelity F16
Musical Fidelity F19
 
Képlemezjátszók:
Pioneer CLD 990
Sony MDP 850
 
DVD-játszók:
Primare DVD-26
Primare DVD-26 HDMI

HM-erősítők:
Proton hm-processzor (hídba kapcsolt monó MF végfokokkal)
Denon DHT 1311
NAD T757
 
HM-hangsugárzók:
Celestion F-sorozat, REL T5

Egyéb elektronikák:
Triangle Goliath aktív frekvenciakorrektor
Audio Agile Clear CD, Audio Agile Clear 3 F hálózatiszűrők
PS Audio Humbuster egyenáram-leválasztó
PS Audio PPP 

Időnként utólag bevallottam magamnak, hogy "rossz irányba" mentem, de alapvetően mindig, minden készülékemen szerettem zenét hallgatni. Boldal jelöltem jelenlegi rendszerem elemeit.
Amennyiben valamelyik készülék, régen volt összeállítás, vagy a "mit, miért", bővebben érdekel titeket, szívesen írok róla.
longkft.hu/audioblog/

Avatar
mgus
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1525
Csatlakozott: 2010.02.18., csüt. 16:03
Értékelés: 377
Tartózkodási hely: Budapest

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: mgus »


Nekem ne volt ennyi készülékem az évek során de valahogy mindig azt éreztem mintha rengeteg készüléket cserélgettem volna. Nekem a hangok változtak a meglévő hangfalamban.
Mint hobbim a hifi és barkácsolás is a kettő összefonódott eléggé, rengeteg kiállításra jártam mindig csorgattam a nyálam de valahogy sosem éreztem az hogy nekem azokat meg kellene vegyem.
Nem is baj szerintem, mert így is végigjártam szerintem amit kellett és én dönthettem az adott fejlesztésről, hogy mit és mikor mit vegyek.
Mostanában már rettegek ha új készüléket iktatok a rendszerbe mert  mindig csalódást okoznak és ezért inkább nem is veszek semmit.
Nekem a barkácsolás okozta eddig a legnagyobb örömet és hogy x készülékből valami hangot elő tudtam csalogatni.
Próbáltam másoknak is segíteni bár elég sok a negatív tapasztalat is -e téren, nem ez a fő kenyér keresési formám én hobby-ból üldözöm a hangokat.
A mostani két  rendszeremen elégedett vagyok azt mondhatnám megtaláltam amit kerestem, bár mindig találok így is hibákat.
 
MaXiMusz MF3.2,Hb-Ag 200,Low end PC,SBx Titán HD,Neotech NEI-1002,
Furutech Alpha Cable,Fi-50,Fi-32 GTX-D System,AG power & Nano liquid.

Vendég

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Akkor ahogy ígértem, én is elkezdem bemutatni saját kis hifis evolúciómat, ami persze nem mindig felfelé, a jobb irányába tartott, volt sok oldal és félrelépés, meg kényszerű visszalépések sorozata, de ezzel szerintem mindannyian (legalábbis elég sokan) így vagyunk. Beillesztem ide egy korábbi, sok-sok évvel ezelőtti írásom, amit akkor követtem el, amikor Heed láncra váltottam, de előtte már akkor is bemutattam korábbi rendszereim. Lássuk tehát bevezetőként ezt a kis beszámolót.  
 
"Mindig is érdekelt, hogy hobbitársaim milyen hifis utat jártak be, vajon van-e az én utam, és másoké között hasonlóság, egyenes vonal-e a fejlődés, vagy girbe-gurba, ugyanoda vezet-e, és mi van akkor, ha a kígyó a saját farkába harap, azaz visszatérünk-e valaha a kezdetekhez. Az ötlet, hogy én is részletesen osztom meg veletek a saját történetemet onnan jutott eszembe, hogy eljött ez a pillanat is, hogy lecseréltem a hőn szeretett Epos hangfalaimat. Pedig az Epos egy nagyon jó hangfal. Ma is elsőszámú ajánlatot kap tőlem, bárki is keres ebben az árkategóriában hangfalat. Valamiért mégis mennie kellett, ez az írás erről is szól. 
 
Amikor saját keresettel rendelkeztem, tehát az igényhez lehetőség is társult lecseréltem az addig használt, amolyan jó kis belépő hangfalnak számító Preludiumomat. A jövevény, amely ablakot tárt számomra az audiofil világra Jacques Mahul laboratóriumából származott, pontosabban a Laureate névre keresztelt kis állványos hangfalról van szó. Ezt egy Dunaudió (hi-vox előd) 2x50 w-os tranzisztoros erősítővel tápláltam, a forrás egy Marantz cd, és egy rút kiskacsa volt, amiket természetesen -mint szinte annak idején minden kezdőnél- Van den Hul úr kábelei hálóztak be. Sokáig boldogított ez a rendszer, el sem tudtam volna képzelni jobbat a magam számára, vagy ha igen, akkor is házon (márkán) belül. Már ami a hangfalat és a kábeleket érinti. Amikor anyagilag kicsit fellélegezhettem és a hi-fi is átköltözött a kisszobából a nappaliba, a kis hangfal helyett egy nagy testvér érkezett, mégpedig a Cobalt 815-ös modell. Gondoltam nem csak ezen a téren lépek előre, ezért először egy fél évre a Cambridge Audio A500 és D500 páros érkezett, kábelezés terén pedig a First IC mellé a Revolution hangfalkábelt vettem meg használtan. Nagy szoba, nagy hangfal, nagy hang, mégis valami hiányzott. Ismét csere, az elektronikákat beszámíttattam, helyettük jött a Primare A20 és D20 páros.
 
Sokáig hallgattam élvezettel, de aki rendszeresen járja a kiállításokat, forgalmazói bemutató termeket, az előbb-utóbb eljut oda, hogy hiányérzete támad, és ami korábban kielégítette az igényeit, az új ismeretek hatására már nem okoz akkora örömet számára. Vajon hogyan lehet ezt a rendszert a legkisebb beruházással fejleszteni, vagy csak kicsit más hangot kicsiholni belőle? tettem fel magamnak a kérdést. Persze, a kábelezéssel, jött a kézenfekvő válasz. Ekkor dőlt le az első bálvány, a Van den Hul kábeleknek menniük kellett. Helyettük a Kimber kábelekkel próbálkoztam, ezek közül is a KCAG ezüst IC és a 8TC hangfalkábel úgy tűnt hosszú távra megoldja a gondjaimat. Hallgattam is tovább ezt a rendszert évekig örömmel. 
 
Közben átköltöztünk a jelenleg is lakott családi házunkba. (szerk.: azóta már elköltöztünk innen, de 10 évig ez volt az otthonunk) Az egyik hi-fi show alkalmával volt szerencsém megismerkedni a Dynaudió hangfalakkal, amik belopták magukat a szívembe, és ekkor dőlt le a másik bálvány. Amire sosem gondoltam volna, nem Focal vonalon léptem tovább. A Primare mellé választottam egy Contour 1.1-es hangfalat. Majd egy évig hallgattam, de valami nem akart összeállni. Ma már tudom, hogy a Primare nem volt a legjobb választás a dynohoz, akkor -bár alapvetően tetszett a hangzás- mégis volt némi hiányérzetem. 
 
Újabb csere, ezúttal nagyot léptem, és a kábelek kivételével minden ment. Az Akusztikában összevetettem a nagy Primare hangját egy fele annyiba kerülő csövessel, mégpedig a Vincent TAC 34-es-sel, ami -számomra- sokkal meggyőzőbb teljesítményt nyújtott, így haza is hoztam, mellé egy Music Hall 25.5-ös cd lejátszót és egy System Audió 1550-es álló hangfalat. 
 
Ezt az összeállítást nagyon szerettem, talán a legjobban ezzel voltam megelégedve az összes közül, ami eddig a birtokomban volt. Sajnos azonban az élet úgy hozta, hogy ezidőtájt alig volt alkalmam zenét hallgatni, és ez ugye nem kedvez a csöves erősítők birtokosainak. Este beestem, még be sem melegedett az erősítő, amikor lejárt az az 1 cd, amit alkalmam volt meghallgatni, majd bezuhantam az ágyba, és másnap megint meló. Így alig 1 év után lecseréltem egy Bodor integrált erősítőre a csövest, mivel megtetszettek a Feri műhelyében hallottak. Később a cd lejátszó is kapott egy Bodor clock tuningot, és megint bekövetkezett, amit sosem hittem volna, sok-sok év használat után lecseréltem a Kimber kábeleket, mégpedig a rendszer szinergia jegyében Bodor kábelekre. Közben ilyen-olyan kiegészítőkkel, fejlesztésekkel, hangfal átkábelezéssel sikerült olyan szinten kihegyeznem a hangzást, hogy az első hallásra nagyon meggyőző és szinte már tökéletes volt, mégsem élveztem hosszú távon a zenehallgatást rajta. Erre úgy jöttem rá, hogy munkakör váltás miatt sokkal több időm lett zenét hallgatni és ami jó volt 1-1 órás zenehallgatásra, -sőt, arra nagyon is jó volt-, az 3-4-5 órás folyamatos zenehallgatásra már nem volt megfelelő. 
 
Ekkor először lecseréltem a hangfalakat, mégpedig egy Epos M12.2-es modellre. Éreztem rögtön, hogy nagyon zenei hangfalról van szó, de valahogy nem voltak partiban az erősítővel, így elkezdtem körülnézni. Bementem a Heed Audiohoz is, ahol Huszti Zsolt jóvoltából alkalmam volt egymás után meghallgatni ugyanazon a rendszeren (Epos hangfallal) egymás után egy Roksan, egy Naim Nait 5i-t és végül egy Heed Obelisk SI erősítőt táp nélkül, majd táppal is. A sorrend is így alakult, ahogy egymás után következtek ezek az erősítők, úgy javult a hangzás is. Nem volt kérdés, hogy a Heed lesz méltó társa az Eposomnak. 
 
Csere minden fronton ismét, immár a Heed erősítő a biztos pont az életemben, a kábelek terén pedig kézenfekvőnek tűnt, -és vált be- az Epos belső kábeleként is használt DNM hangfalkábel. A cd lejátszó helyett egy öreg Marantz kapott futómű tuningot a hi-voxtól, majd egy Dactilus kártya került a Heed erősítőbe. Aztán az M12.2-est követte az utód, az M12i, ami frissebb hangú doboz mint a nagynevű előd, de idővel az is kiderült, hogy a fejlesztések során a hangfalak házon belül sem mindig előnyükre változnak, az M12i nem lett jobb doboz, mint elődje.  
 
A baj akkor következett be, amikor egy alkalommal Zsoltéknál hallottam a teljes Heed láncot, amelynek a végén az Enigma kvázi-omnidirekcionális hangfalai szolgáltatták a zenét. Ez a fajta hangzás rögtön megfogott, és azóta sem tudtam a fejemből kiverni. Meg is pecsételték valahol a lelkem mélyén szegény kis Eposzaim sorsát, mert rögtön tudtam, hogy egyszer szeretnék egy ilyen hangfalat birtokolni. Szerelem első látásra. Ettől kezdve mindig is volt egy kis hiányérzet bennem, ami nem a hangfal hibája volt, hanem az élet hozta így. Ha akkor elhozom a Naim erősítőt (olcsóbb is lett volna, mint a Heed) és nem járok többet Huszti Zsolték felé, akkor ma is boldogan hallgatom valószínűleg az eddigi kedvenc rendszeremet. De nem így alakult. 
 
Amikor valaki készüléket cserél, szerencsés esetben mindig szeretne valamiben előrébb lépni. Az új készülék érkezésekor nagy az öröm, majd hosszasabb együtt élés után az ember már megfogalmazza magának, hogy legközelebb milyen paraméterek tekintetében szeretne javulást, tehát egyre tudatosabban keres, és választ komponenseket magának. Többnyire ismert hifis frázisok szerint, azaz szeretne valamivel több, vagy megfogottabb mélyeket, tisztább magasakat, nagyobb dinamikát, transzparensebb megszólalást, testesebb hangszereket, melegebb, vagy éppen szárazabb hangzást, kinek mikor mi a fontos. Először szinte mindenki megkísérel a szeretett márkán belül feljebb lépni. Ha ez anyagilag már nem megoldható, akkor elkezdünk újra keresgélni, próbálkozni. Megint rátalálunk valamire, amiről azt gondoljuk, hogy hosszú távon megoldja a gondunkat, majd amikor nem kis erőfeszítéssel, sok nélkülözés árán birtokunkba vehetjük az új készüléket, az első eufória elmúlása után ismét rájövünk, hogy valami mégsem kerek. Az új komponens kihozza a meglévő többinek valamilyen hibáját, azaz magával húz egy újabb cserét. Sajnos csak keveseknek adatik meg, hogy teljes rendszert tudjanak venni, egyszerre, egy helyről. Amit valakik már gondosan összeállítottak, nekünk megtetszett, kifizettük, hazavittük. Ennek hiányában maradt a hosszas keresgélés, a sok buktató, tévút. Mindig valami konkrét, általunk fontosnak tartott hiányosság kompenzálása miatt keresünk tovább. Ebből a körből szinte lehetetlen kilépni.
 
Szerencsére csak szinte, de nem lehetetlen. Vannak ugyanis olyan rendszerek, ahol a készülékek tudatos tervezés következtében egymáshoz vannak hangolva. Több neves gyártó is ezen az elven készíti a készülékeit, talán a Naim a legismertebb, és Magyarországon itt van nekünk a Heed. (Persze ez nem azt jelenti, hogy ezeket a készülékeket ne lehetne más márkák termékeivel keverten használni). 
 
Sokféle elképzelés létezik a jó hangról. (szerencsére, ezért lehet eladni minden készüléket) Amikor egy barátomnál évekkel ezelőtt alkalmam volt meghallgatni egy nagy Martin Logan sztatikus hangfalat, azonnal beleszerettem a hangjába. Mivel anyagilag elérhetetlen messzeségben volt számomra ez a hangfal, nem is igen idegesítettem magam azon, hogy miért nincs nekem ilyen. (észrevettétek már, hogy sosem az elérhetetlenül messze lévő dolgok okoznak az embernek fejfájást, hanem azok, amik még elérhetőek, csak nagy erőfeszítést kíván a megszerzésük?) Tehát Martin Logan kilőve, ahogy sok más, high-end gyártó is, a méregdrága dolgaik miatt. Ugyanúgy kilőve az általam már korábban megtapasztalt Dynaudió is, amit olyan szinten áraznak, hogy nem érdemes -nekem- velük foglalkoznom. Az olcsóbb modelljeik szerintem nem olyan jók, (legalábbis -számomra- van jobb, kevesebbért is, lásd Epos), ahol pedig elkezdődik az igazi minőség hangzás (Contour 1.4-es a jelenleg futó kínálatból) az már túlmegy az én anyagi lehetőségeimen. 
 
Ezért is örültem annak, hogy rátaláltam az Epos (M12.2-es) hangfalakra. Ha korábban felfedezem magamnak ezt a márkát, sok pénzt megspórolhattam volna, mert ez egy olyan jó vétel, hogy szinte a duplájáig nemigen tudnék komoly alternatívát felmutatni (állványos hangfalak új árát tekintve). A hangja egyben van, tonálisan kiegyenlített, belekötni csak nagyon szigorúan lehet. Igazi best buy. Csak ne lenne ez a Heed Enigma... 
 
Hallgattatok már Salierit? Érdemes. Sok jó operát írt. Szinte minden tudott, amit akkoriban a zenéről, zeneszerzésről tudni lehetett. Ha Salieri nem zeneszerző lett volna, hanem egy erősítő, vagy hangfal, tehát valami hifi, akkor el lehetne mondani róla, hogy minden paraméterét tekintve jó teljesítményt nyújt, nem húz semerre sem, mérési eredményei tökéletesek. Ha tetszik, házon belül, drágában van még több, nagyobb Salieri is, azok mindenben jobbak, de már a kis Salieri is sokakat boldoggá tehet. Csak ne lenne mellette ez a bosszantó kis Mozart... Mozart, aki (ami, ha hangfalról beszélünk) valahogy mindent máshogy csinál, mindent olyan magától értetődően könnyedén. 
A nem direkt sugárzó elven működő hangfal (példámnál maradva a kis Mozart  ) hallgatásakor leveszi a válladról azt a terhet, hogy már nem a megszokott dolgokon, azaz nem a tér, dinamika, mélyek, magasok aránya, és hasonló teszteléskor hangoztatott hi-fia paramétereken gondolkodsz, hanem csak átadod magad a zene áradásának. Éppen ezért ne is várjatok tőlem kedves barátaim komoly tesztet, hogy ez a hangfal miben jobb mint az előzőek, mert mindegyik "Salieritől" különbözik. Vagy megérted, befogadod, és megszereted azonnal, vagy élből elutasítod ezt a fajta hangzást. Aki még nem tette, annak tessék egyszer meghallgatni..."  

Nagyon jó írás, köszi! 

Avatar
mgus
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1525
Csatlakozott: 2010.02.18., csüt. 16:03
Értékelés: 377
Tartózkodási hely: Budapest

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: mgus »


A video clip:



Emlékszem milyen buli volt,abban az időben. Akkor vehettem a hangfalam is prelodium b31-et, nagyon tetszett a gitár hangja rajta, szintén megvan még a konyhában kiszolgálja a rádiót.
Majd jött egy vdh clearwatter hangfalkábel és ha jól emlékszem monster összekötőkábel. Valahol a fiókban porosodnak.
MaXiMusz MF3.2,Hb-Ag 200,Low end PC,SBx Titán HD,Neotech NEI-1002,
Furutech Alpha Cable,Fi-50,Fi-32 GTX-D System,AG power & Nano liquid.

Avatar
mgus
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1525
Csatlakozott: 2010.02.18., csüt. 16:03
Értékelés: 377
Tartózkodási hely: Budapest

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: mgus »

Így kellene kezdeni valahogy 1992-ben megvettem az első erősítőmet ami sony ta-f120 volt meg a denon dcd-480 cd játszómat, akkor úgy örültem neki hogy végre van cd játszom fantasztikus dolog volt abban az időben amikor a kazetta élte világát meg az lp. A mai napig megvannak és még működnek is.Bent a munkahelyemen a bikini forgatott video klipet és a főnők megkérdezte kinek van cd játszója a válasz  nem volt kérdés csak nekem volt és kaptam ajándékba egy bikini cd-t,valahogy így kezdődött.
MaXiMusz MF3.2,Hb-Ag 200,Low end PC,SBx Titán HD,Neotech NEI-1002,
Furutech Alpha Cable,Fi-50,Fi-32 GTX-D System,AG power & Nano liquid.

Online
Avatar
galistvan
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 830
Csatlakozott: 2011.01.17., hétf. 10:03
Értékelés: 424

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: galistvan »



Az illetőben/illetőkben még az a fajta kíváncsiság sem él, hogy az említett színt alatti rendszereket elmenjen meghallgatni.
 
Bár lehet mondani, hogy nem így van,de sajnos így van ez.

Sajnos ìgy van, de azért nem mindenkire igaz. En innen Makòròl is eljárok találkozòra/showra hogy hallgassak rendszereket, ha olcsò, ha nem.

Vendég

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Ez egy érdekes téma amiről rengeteget tudna bárki is mesélni aki éveket áldozott a hifizésre. Sok hasznos tapasztalatot lehetne megosztani egymással. 
 
Sajnos elnézve a hifistákat, a problémáikat, a forum működését, hierarchiát, egymás lenézését, nyílvános "megkövezéseket" stb.. nem biztos, hogy bárki is ezt bevállalná. 
 
A rengeteg tapasztalatot gyakorlatilag elmondani sem lehet, meg sem hallgatják az embert, rosszabb esetben kiröhögik, ha bizonyos szint alatt nincs a rendszere. Ez a színt persze csak egy képzelt színt aminek a fő mércéje a márkanevek, de még inkább az árcédula. Nem a valós hang.  Az illetőben/illetőkben még az a fajta kíváncsiság sem él, hogy az említett színt alatti rendszereket elmenjen meghallgatni. 
 
Bár lehet mondani, hogy nem így van,de sajnos így van ez. 

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Hifi rendszereim (evolúciós láncok)

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Engem nem nagyon érdekelt soha egy rendszer szerénysége. Egy jól összeválogatott olcsó, de ötletes, esetleg hosszú tapasztalaton alapuló rendszer sokat elmondHAT, uganakkor láttam már sok pénzből összerakott, egymásnak feszülő komponensekből összeállított rendszert is, erősen megkérdőjelezhető hangzással. Szóval értem én a miértet, meg azt is, ha valakinek ez nem számít.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Válasz küldése

Vissza: “Hifi”