Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Kerékpározás

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12196
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3630
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

avl2 írta:
2018.08.03., pén. 08:38
szuper tesztek allithatok ott össze.
pl.: erdekes a 3 különbözö szelessegü Conti, es alegszelesebbnel mertek legkisebb gördülesi ellenallast, 10%-nal nagyobb különbseg : https://www.bicyclerollingresistance.co ... i-23-25-28

legjobb es legbyengebb között 1:3-hoz viszony: https://www.bicyclerollingresistance.co ... speed-2016

na nem nekem hobbiban fontosak ezek [ott 1-nehany W mindegy nekem, inkabb megbizhatosag, defekttüres, elettartam], de vajon autogumiknal van-e ilyen reszletes teszt ?

kamionoknal a menetellenallasban komoly szerepü a gördülesi ellenallas, vastagon penzre megy, vajon ott van-e ilyen reszletes publikus teszt ?

ha mar auto: Baleno-val tapasztalataid ? mi tetszik, mi nem ?
Nekem kezd gaynús lenni,ezt a keréklobbi fizeti :D mindenkink van vékony felnije,most ránksózzák a szélesebbet. Csak a versenyzők mé mindig v3konnyal járnak. Nemré linkeltem egy cikket,ahol a végső konklúzió,ha gyorsan akarsz menni,max 23, ha a kényelem kell 25 és fölötte. Ma a bükk emelkedőin teszteltem a vékony gumit. A könnyűnek nem mondható Sram S40-el nagytányérral mentem végig(50/19-21 felfelében). Le felsőtárkány,majd vissza fel miskolc felé. Mit mondjak,edzetlenül se volt necces. Asszonynak is feltettem hátra is 22-es Conti Attack külsőt. Jobbnak érezte,mint korábban a 24-es Contival.

Baleno: csak a vigyor jut róla eszembe :) Bihar hegység, forgalom tempója,hullamvasút és fel a Pádisra. 3.5 L/100 km :DDDDD ma simán baraktam 2 bicajt hátra fektetve. Kell közzéjük szivacs. Ami meglepő, a 90LE és 120Nm baromi jól viszi fel a hegyekre. Szlovák ajtópálya meredekebb emelkedőire érdemes 120-130al nekimenni,akkor még gyorsul is felfele,de ha nekimegyek 100-al,mire felérek 80 lesz,ha nem váltok vissza. De ha fordulaton van, van ereje, nem lassúl be. 100 kör7li tempónál 3,9-4 liter, Tátrába,nagyrésut autópálya, 4,6-al zárunk általában,de hazafele már nem kergetjük,100-110. Autópályatempó,klímával 5-5,5. Városban nem tudom,nem használom. Budapesti taxis,nyáron,klímával 5litert mondott. Ilyen fogyi mellett,más nem is érdekel,csak menjen. Ami meglepő, a nem túl bizalomgerjesztő ülése kényelmes hosszú úton is.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

szuper tesztek allithatok ott össze.
pl.: erdekes a 3 különbözö szelessegü Conti, es alegszelesebbnel mertek legkisebb gördülesi ellenallast, 10%-nal nagyobb különbseg : https://www.bicyclerollingresistance.co ... i-23-25-28

legjobb es legbyengebb között 1:3-hoz viszony: https://www.bicyclerollingresistance.co ... speed-2016

na nem nekem hobbiban fontosak ezek [ott 1-nehany W mindegy nekem, inkabb megbizhatosag, defekttüres, elettartam], de vajon autogumiknal van-e ilyen reszletes teszt ?

kamionoknal a menetellenallasban komoly szerepü a gördülesi ellenallas, vastagon penzre megy, vajon ott van-e ilyen reszletes publikus teszt ?

ha mar auto: Baleno-val tapasztalataid ? mi tetszik, mi nem ?

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »


Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12196
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3630
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2018.08.02., csüt. 21:20
Országútin nem használok belsőt, a többire ott a Decathlon. :rolleyes:
Jah most jut eszembe, hogy használok Panaracert is.
A decathlonos elég strapabíró. Nekem a téliben van. Ha lenne városi cirkálóm,abban is az lenne.
A Panából egyszer kaptam egy garnitúrát,teszteljem le(csak belső) Sajna aszfaltra nem jutott ki. Feltoltam 10 barra és mikor vettem fel a gatyát, felrobbant a szobában :D leverte a külsőt is. De akkorát szólt,majdnem bexartam :D
Hülye dolog,de a jó belső sokat jelent. Olyan ez,mint amikor még senki nem hitte el,hogy két kábel nem egyformán szól :) A kerék egy komplex rendszer, aminek minden eleme számít. Az erő és az aszfalt között van mind. Egy túl vaskos belsővel a kerék veszít merevségéből. Ilyen esetben meg fölös Wattok mennek kárba.
Ezt lehet mutattam már. Vittoria és Michelin Ultralite belsők. A Michelin sokkal jobban tompítja a rezgéseket, míg a Vittoria sokkal ércesebben reagál. Lényegesen merevebb azzal a gumi. Ráadásul a Vittria van a Force-ba,ami valamivel nagyobb gumi,annak ugyanahoz a merevséghez nagyobb nyomás kellene.
https://www.youtube.com/watch?v=-auzShaM7lc
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12683
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7377
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Országútin nem használok belsőt, a többire ott a Decathlon. :rolleyes:
Jah most jut eszembe, hogy használok Panaracert is.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12196
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3630
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Hoppá.. Ma az egyik másik kerékről is levettem hátul a 24-es gumit és tettem rá 22-est. Nem ez az érdekes,hanem ilyen belső volt benne. Szerintem még a Reactohoz kaptam. Kb 5éves,kapja a 9-10 bart és semmi baja. Cheng Shin Tubes... Gondoltam valami bóvli,de amit eddig kibírt,azt mutatja, lehet olcsón jó valami. Rá is mértem, 79g.

Rákerestem és akkor állt össze,hogy CST :D
Sajna nem olcsó

https://www.ebay.com/itm/CHENG-SHIN-TUB ... 2171462166
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12196
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3630
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2018.08.02., csüt. 20:52
Érdekes, autó abroncsban nagyon szeretem a Michelint, de kerékpáron még nem próbáltam.
Nekem montin van a Country Rock. Mikor kezembenyomták,furán néztem. Aztán igen vigyorogtam,ahigy átvágot az erdőn :D
Nem egazokott minta, de nagyon gyors gumi
Kép
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12196
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3630
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2018.08.02., csüt. 20:35
revox írta:
2018.08.02., csüt. 20:28
Vinkler írta:
2018.08.02., csüt. 20:12
Ráadásul kb. 15 éve van már balck chili.
Amikor megjelent én nem bicilliztem. Már nem és még nem :) de igen,egész régi modelleknél is az van. De ami tuti,ezek kb 2 út után olyasmi tapintással bírnak,mint a régi,kiszáradt gumik. Sajnos ha túlfújod pl a Force-t, reped is a minimális barázdánál és elég hamar hazavágja egy rosszabb útszakasz. Kb 10 km-es, rosszúton szövetig levertem.
Nem véletlen lettem Tufo fun. Strapabíro, azonnal tapad. Nyomással lehet karaktert beállítani, tartós, jó a defektvédelme, méretemből adódóan meg tudom tekerni, de akinek ez mindegy, annak egyszerűen nincs jobb valasztás. Ja és nem kell bele belső. :rolleyes:
Egyébmént 30-as tempó környékén a gyorsabb gumi kb 0,5 km/h-val tud jobb átlagot. Nem mérvado. Dinamikus terhelésen, 50 körüli tempón már érdekesebb a képlet. De ha sok a hegy a távban, lehet tobbet nyerünk,hogy kanyarban jobban tapad lefelében. Gondolom a Csehek nem keveset járnak hegyre :) Nem is csoda a Tufok hangolása.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12683
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7377
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Érdekes, autó abroncsban nagyon szeretem a Michelint, de kerékpáron még nem próbáltam.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12196
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3630
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Engem meg Michekin Power Competition érdekelne. Teszteken,ahol mérik a gördülési ellenállást,elég jól szerepel, de az kicsit olyan,mint az elméleti fizika :) a valóg más.
Mondjuk érdekes. Itt lehúzzák a Contit
https://www.bikeradar.com/road/gear/art ... ted-49101/

és itt se remekel annyira. Bár,ha megnézz7k a mért futófel7let vcastagságát, jelentősen vastagabb, mint a többi. Plma Conti Attack vélhetően máshigy szerepelne, sokkal véknyabb. Ha vastag a gumi,lehet neki fújni a baromat, az a gumiréteget nem tünteti el.

https://www.bicyclerollingresistance.co ... eless-2016
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12683
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7377
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

revox írta:
2018.08.02., csüt. 20:28
Vinkler írta:
2018.08.02., csüt. 20:12
Ráadásul kb. 15 éve van már balck chili.
Amikor megjelent én nem bicilliztem. Már nem és még nem :) de igen,egész régi modelleknél is az van. De ami tuti,ezek kb 2 út után olyasmi tapintással bírnak,mint a régi,kiszáradt gumik. Sajnos ha túlfújod pl a Force-t, reped is a minimális barázdánál és elég hamar hazavágja egy rosszabb útszakasz. Kb 10 km-es, rosszúton szövetig levertem.
Nem véletlen lettem Tufo fun. Strapabíro, azonnal tapad. Nyomással lehet karaktert beállítani, tartós, jó a defektvédelme, méretemből adódóan meg tudom tekerni, de akinek ez mindegy, annak egyszerűen nincs jobb valasztás. Ja és nem kell bele belső. :rolleyes:
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12196
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3630
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2018.08.02., csüt. 20:26

Én kizárólag peremest használok, szerintem zseniális, maga az ötlet is.
Szerintem is. Persze a ragazstott másabb, de a peremes nagy találmány. Csodálkozok,hogy mások még nem ugrottak rá a témára. Mondjuk azt el tudom képzelni,hogy más gyártók a tubeless-el akarják ezt kiváltani.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12196
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3630
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2018.08.02., csüt. 20:12
Ráadásul kb. 15 éve van már balck chili.
Amikor megjelent én nem bicilliztem. Már nem és még nem :) de igen,egész régi modelleknél is az van. De ami tuti,ezek kb 2 út után olyasmi tapintással bírnak,mint a régi,kiszáradt gumik. Sajnos ha túlfújod pl a Force-t, reped is a minimális barázdánál és elég hamar hazavágja egy rosszabb útszakasz. Kb 10 km-es, rosszúton szövetig levertem.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12683
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7377
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

revox írta:
2018.08.02., csüt. 20:23
Vinkler írta:
2018.08.02., csüt. 15:56

Én Mártáéknalmszoktam venni: http://biondobike.hu/arlista/GUMI-TUFO.pdf
Eddig SOHA nem kaptam vele defeket, és az élettartama is kimagaslóan magas!
Kicsit nehéz, belószolni nem könnyű, de nálam ez nem volt akadály. 😎
Ezt tudom igazolni. Nekem edzésen nagyon fura volt a tufo. Féltávra elfogytam :D lószparádé :) Azon agyaltam, kicsit olyanok ezek a gumik,mint amit hegyekre lőttek be. Baromi jól fognak kanyarban,de egyenesen lószolgatni nehezebb velük. Nekem Elite S3 volt,sima tubular. 14 barral mentem a végén, akkor is letérdeltem. De statikus tempómenésen jó volt. Hegyre sose jutottamel vele,mert eladtam a kerékkel. A Vision Metronhoz kaptam egy S33 Prot. A lemezjátszó alatt van légpárnának. 7baron leragad, 8 baron már felüt. Érdekes. De az a legkisebb edzőszingójuk. Most Conti Sprinter szingóm van. Az 12 bar körül egész jól megy. Azért most a Vision kerékkel tennék egy próbát ismét az Elite S3-al,de kísérletezgetni drága játék ez a gumitéma,főleg a ragacsos ;peace;
Én kizárólag peremest használok, szerintem zseniális, maga az ötlet is.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12196
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3630
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2018.08.02., csüt. 15:56

Én Mártáéknalmszoktam venni: http://biondobike.hu/arlista/GUMI-TUFO.pdf
Eddig SOHA nem kaptam vele defeket, és az élettartama is kimagaslóan magas!
Kicsit nehéz, belószolni nem könnyű, de nálam ez nem volt akadály. 😎
Ezt tudom igazolni. Nekem edzésen nagyon fura volt a tufo. Féltávra elfogytam :D lószparádé :) Azon agyaltam, kicsit olyanok ezek a gumik,mint amit hegyekre lőttek be. Baromi jól fognak kanyarban,de egyenesen lószolgatni nehezebb velük. Nekem Elite S3 volt,sima tubular. 14 barral mentem a végén, akkor is letérdeltem. De statikus tempómenésen jó volt. Hegyre sose jutottamel vele,mert eladtam a kerékkel. A Vision Metronhoz kaptam egy S33 Prot. A lemezjátszó alatt van légpárnának. 7baron leragad, 8 baron már felüt. Érdekes. De az a legkisebb edzőszingójuk. Most Conti Sprinter szingóm van. Az 12 bar körül egész jól megy. Azért most a Vision kerékkel tennék egy próbát ismét az Elite S3-al,de kísérletezgetni drága játék ez a gumitéma,főleg a ragacsos ;peace;
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12683
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7377
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Ráadásul kb. 15 éve van már balck chili.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12196
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3630
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

avl2 írta:
2018.08.02., csüt. 17:12
regebben (Hans Christian Smolik regi = 20+ eves Tour, Rennrad-ban) olvastam a tanacsot: vegyünk gumit, de ne tegyük fel, kicsit (nyilvan nem sok evet) öregitsük (alljon 1-2 evet a hasznalat elött) otthon

...na, inkabb kicsit ra is kerestem, bar mikor regen olvastam, meg nem volt net ennyire elterjedve, nem is ott olvastam.

"Früher wurden Reifen in mehreren Arbeitsgängen mit Gummilösung geklebt, weswegen es nach der Reifenherstellung noch einer Mindestablagerzeit von ca. einem Jahr bedurfte (Ablüften des Lösungsmittels der Gummilösung), bis diese Reifen einsatzfähig waren. Heute werden alle Reifentypen nahezu auschließlich vulkanisiert und können sofort gefahren werden. Es hat sich dennoch herausgestellt, daß im Laufe der Zeit einige Gummibestandteile (z.B. Weichmacher) noch abdampfen, wodurch die Gummimischung härter wird (geringere Defektrate) und der Reifen leichter abrollt. Aus diesem Grunde lagern vor allem Rennradsportler gute Reifen immer noch 1-2 Jahre ab."

nagyjabol es a lenyege: regen a gumikat több retegböl ragasztottak, es legalabb 1 evet kellett varni (nem szol rola, hogy a gyartonal, boltban, otthon) - hogy minden oldoszer kimenjen belöle - es a gumi bevethetö lett.
aztan persze szinte minden gumit "vulkanizalnak" es azonnal hasznalhato. ...mégis az derült ki, hogy idövel nehany gumialkoto kiparolog, mialtal a gumikeverek kemenyebb lesz (kisebb defektveszely) es könnyeben gurul. Ezen okbol versenyzök meg mindig taroljak a gumikat 1-2 evig

fogalmam sincs a fenti igazsagtartalmarol, illetve annak az idö függvenyeben valo valtozasarol.
pl. lehet 10 eve igaz volt, ma nem. ma smolik oldalan nincs ilyesmi - legalabbis en nem talaltam. http://www.smolik-velotech.de/laufrad/07reifen.htm
A Conti Black Chilli technológiája kb ezt küszöbölheti ki. Újként olyan gyors,mint sok öreg gumi. Kell neki 1-2 út,hogy kicsit a felülete kopjon le,de aztán repeszt. De full nyersen se vészes.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12196
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3630
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2018.08.02., csüt. 15:33
Montira (bár már rég nem nyomom) és trekkingre nekem a Schwalbe gumik váltak be nagyon, viszont az országúti gumijaik valamiért messze elmaradnak az előzőektől.
Próbálta már valaki az új Pirelliket?
Montin schwalbe belsőm volt, valami ultralite. Az elég jó volt. Alföldön aszfalt és döngöltföld,erdő Michelin Country Rock,ami jól megy,csak kerülni kell a tüskéket :D aszfaltra Conti Sportcontact 1.3, heygre Geax Saguaro. Nekem drótperemes,annak erősebb az oldalfala, asszonynak hajtogatós, Ő nem kísérti a balszerencsét a kövek között :)
Országúti Schwalbe nekem van. Hegyen lefele nagyon jó. Síkon a Conti jobb,gyorsabb.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
HSRT8
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1704
Csatlakozott: 2008.02.20., szer. 20:44
Értékelés: 596

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: HSRT8 »

revox írta:
2018.08.02., csüt. 00:23
16-17 évesen már 45-46-os átlagokat tekert egyéni időfutamon :) hátha... :smile32:

https://flowcycle.hu/peak-barnabas-lehe ... sapatatol/
Remélem bejön neki majd. (gumi téma: Barnának tök mindegy milyen gumi van a kerón :D megy, mint a szél)
Aurender - Cary Audio - Nuforce - Marten Design

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

még egy kicsit rakerestem ...es az a benyomasom, hogy az angol szivesebben vett itt, igy: http://forums.roadbikereview.com/pro-cy ... 35152.html

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

regebben (Hans Christian Smolik regi = 20+ eves Tour, Rennrad-ban) olvastam a tanacsot: vegyünk gumit, de ne tegyük fel, kicsit (nyilvan nem sok evet) öregitsük (alljon 1-2 evet a hasznalat elött) otthon

...na, inkabb kicsit ra is kerestem, bar mikor regen olvastam, meg nem volt net ennyire elterjedve, nem is ott olvastam.

"Früher wurden Reifen in mehreren Arbeitsgängen mit Gummilösung geklebt, weswegen es nach der Reifenherstellung noch einer Mindestablagerzeit von ca. einem Jahr bedurfte (Ablüften des Lösungsmittels der Gummilösung), bis diese Reifen einsatzfähig waren. Heute werden alle Reifentypen nahezu auschließlich vulkanisiert und können sofort gefahren werden. Es hat sich dennoch herausgestellt, daß im Laufe der Zeit einige Gummibestandteile (z.B. Weichmacher) noch abdampfen, wodurch die Gummimischung härter wird (geringere Defektrate) und der Reifen leichter abrollt. Aus diesem Grunde lagern vor allem Rennradsportler gute Reifen immer noch 1-2 Jahre ab."

nagyjabol es a lenyege: regen a gumikat több retegböl ragasztottak, es legalabb 1 evet kellett varni (nem szol rola, hogy a gyartonal, boltban, otthon) - hogy minden oldoszer kimenjen belöle - es a gumi bevethetö lett.
aztan persze szinte minden gumit "vulkanizalnak" es azonnal hasznalhato. ...mégis az derült ki, hogy idövel nehany gumialkoto kiparolog, mialtal a gumikeverek kemenyebb lesz (kisebb defektveszely) es könnyeben gurul. Ezen okbol versenyzök meg mindig taroljak a gumikat 1-2 evig

fogalmam sincs a fenti igazsagtartalmarol, illetve annak az idö függvenyeben valo valtozasarol.
pl. lehet 10 eve igaz volt, ma nem. ma smolik oldalan nincs ilyesmi - legalabbis en nem talaltam. http://www.smolik-velotech.de/laufrad/07reifen.htm

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12683
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7377
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

avl2 írta:
2018.08.02., csüt. 15:59
Vinkler írta:
2018.08.02., csüt. 15:56
...az élettartama is kimagaslóan magas!
Kicsit nehéz, belószolni nem könnyű, de nálam ez nem volt akadály. 😎
km-ben vagy években kimagaslo az elettartama - en nem megyek sokat, lehet nalam öregszik inkabb, mint kopik

többnyire "privatban" megyek, nincs miert "belószolnom"
Mindkettőben!
Van egy 10+éves tufom elrakva tartaléknak. Ha hazamegyek megnézem, hogy ki van-e repedezve, de mikor utóljára néztem még jó volt.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

Vinkler írta:
2018.08.02., csüt. 15:56
...az élettartama is kimagaslóan magas!
Kicsit nehéz, belószolni nem könnyű, de nálam ez nem volt akadály. 😎
km-ben vagy években kimagaslo az elettartama - en nem megyek sokat, lehet nalam öregszik inkabb, mint kopik

többnyire "privatban" megyek, nincs miert "belószolnom"

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12683
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7377
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

avl2 írta:
2018.08.02., csüt. 15:44
lehet kiprobalom a Tufot. pl. innen ezt: http://www.rob4bike.com/webshop/r/tufo_ ... mes_szingo
itt is latom, de csak 21mm-est: http://zedbike.hu/termek/nev/tufo-C-S33 ... ingo/id/85

esetleg mas helyen jobb aron be lehet szerezni ?

kicsit azert tartok az atszurastol - vagy nem erzekenyebb, mint egy hagyomanyos külsö+belsö ?

repedezesben milyen ?

illetve: a mostani külsöimen mar elegge latok repedeseket, nem tudom azoktol mennyire kell tartani, vagy menjek csak nyugodtan, ...vagy egyszercsak durrr ??
Én Mártáéknalmszoktam venni: http://biondobike.hu/arlista/GUMI-TUFO.pdf
Eddig SOHA nem kaptam vele defeket, és az élettartama is kimagaslóan magas!
Kicsit nehéz, belószolni nem könnyű, de nálam ez nem volt akadály. 😎
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

lehet kiprobalom a Tufot. pl. innen ezt: http://www.rob4bike.com/webshop/r/tufo_ ... mes_szingo
itt is latom, de csak 21mm-est: http://zedbike.hu/termek/nev/tufo-C-S33 ... ingo/id/85

esetleg mas helyen jobb aron be lehet szerezni ?

kicsit azert tartok az atszurastol - vagy nem erzekenyebb, mint egy hagyomanyos külsö+belsö ?

repedezesben milyen ?

illetve: a mostani külsöimen mar elegge latok repedeseket, nem tudom azoktol mennyire kell tartani, vagy menjek csak nyugodtan, ...vagy egyszercsak durrr ??

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”