Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos 9.1.6
Moderátor: szepi0808
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
Azt hiszem kellőképpen összeismerkedtünk az CX-A5200-al és megformálódott bennem a véleményem.
Egy pár műszaki adat, amivel különbözik az 5100-től:
- SURROUND:AI (valós időben optimalizálja és elemzi a térhatású hangokat)
- ES9026 PRO x 2 (stúdió minőségű ESS DAC)
- HDMI 7 be / 3 kimenet (sajnos az előlapi HDMI bemenetet lehagyták, de cserébe kapunk egy zóna 3. kimenetet)
- DAB + (digitális rádió tuner, track nevek, művészek nevei és időjárás)
- Teljes 4K 60hz 4:4:4 átengedés (5100 max 4K 60hz 4:2:0)
YPAO RSC szépen dolgozik, jobban bekalibrálja az helység akusztikából eredő kiemeléseket illetve elnyeléseket, ebben kifejezetten jobban teljesít.
Piros natúr hangnyomásgörbe.
Zöld 5200 YPAO korrekcióval. Piros natúr hangnyomásgörbe.
Kék 5100 YPAO korrekcióval. Mint a méréseken is láthatjuk, szépen teljesít az 5200 bemérő rendszere, már kezdte kapizsgálni a mélyfrekvenciákat is, de ez mindenképpen korrekcióra szorul, ha jót szeretnék a mélyládánkból kihozni. (az Audyssey sem birkózik meg a sub hangnyomásgörbéjével, ez nem meglepő)
Piros natúr sub hangnyomásgörbe.
Zöld 5200 saját korrekcióval. Yamaha nagy előnye a Parametrikus EQ megléte a menüben, ami csak egy egység változtatása is rögtön látható a mérési eredményen. Nem kell hozzá kilépni a menüből, külön app-ról feltölteni, gyorsan lehet vele korrigálni a paramétereket. Sub EQ paraméterezésnél kapunk 4 állítási lehetőséget, de ha mondjuk egy EQ-zható sub is van a rendszerben, mondjuk egy SVS ultra, akkor összesen 7 ponton igazíthatunk a görbén. Ezt is rendbe téve + a járatási időt is beleszámítva vettem figyelembe a kapott eredményt, amit a saját véleményemre alapoztam, tehát én így hallottam.
Térleképezésben az 5100 és szerintem a Yamahákra úgy általánosságban rámondható, hogy kiválóan teljesít. Legalább is az elmúlt pár évre visszatekintve. Az 5200 ezt a nagyszerű térleképezést, egy picit űberelni is tudta + finomságokat, részletességet is tudott belevinni. Hiába magyarázom körbe, valahogy ilyennek hallottam. Nem akarja leordítani az ember fejét, nem akar megerőszakolni a hangjával, nem a hangsugárzókból szólnak az effektek, hanem a térben elhelyezve éreztem magam. Ez a finomság zenehallgatáskor is jól jött, zeneibbnek éreztem picit, mint az 5100-et. (kevés 2 csatornás zenét hallgatok inkább a többcsatornás zenéket kedvelem) Sajnos ez a finomság viszont a moziból picit el is vett. Jobban oda tette magát az 5100 véleményem szerint moziban. Azért használom a „picit” szót, mert senki ne gondoljon nagy különbségekre ez tényleg olyan műansznyi, amit így saját rendszerben meghallok, másnál biztos nem venném észre.
SURROUND:AI hangzás módot, még nem teszteltem szana-szét X és Atmos hanganyagoknál nem is látom értelmét használni. Ahol jól jöhet, az a nem objektum alapú hangkódolásnál, amikor szeretnénk használni a mennyezeti csatornákat is. Itt azt vettem észre, hogy a Neural:X jobban használta a felső sugárzókat, de térleképezésben viszont jobb a AI.
Egy pár műszaki adat, amivel különbözik az 5100-től:
- SURROUND:AI (valós időben optimalizálja és elemzi a térhatású hangokat)
- ES9026 PRO x 2 (stúdió minőségű ESS DAC)
- HDMI 7 be / 3 kimenet (sajnos az előlapi HDMI bemenetet lehagyták, de cserébe kapunk egy zóna 3. kimenetet)
- DAB + (digitális rádió tuner, track nevek, művészek nevei és időjárás)
- Teljes 4K 60hz 4:4:4 átengedés (5100 max 4K 60hz 4:2:0)
YPAO RSC szépen dolgozik, jobban bekalibrálja az helység akusztikából eredő kiemeléseket illetve elnyeléseket, ebben kifejezetten jobban teljesít.
Piros natúr hangnyomásgörbe.
Zöld 5200 YPAO korrekcióval. Piros natúr hangnyomásgörbe.
Kék 5100 YPAO korrekcióval. Mint a méréseken is láthatjuk, szépen teljesít az 5200 bemérő rendszere, már kezdte kapizsgálni a mélyfrekvenciákat is, de ez mindenképpen korrekcióra szorul, ha jót szeretnék a mélyládánkból kihozni. (az Audyssey sem birkózik meg a sub hangnyomásgörbéjével, ez nem meglepő)
Piros natúr sub hangnyomásgörbe.
Zöld 5200 saját korrekcióval. Yamaha nagy előnye a Parametrikus EQ megléte a menüben, ami csak egy egység változtatása is rögtön látható a mérési eredményen. Nem kell hozzá kilépni a menüből, külön app-ról feltölteni, gyorsan lehet vele korrigálni a paramétereket. Sub EQ paraméterezésnél kapunk 4 állítási lehetőséget, de ha mondjuk egy EQ-zható sub is van a rendszerben, mondjuk egy SVS ultra, akkor összesen 7 ponton igazíthatunk a görbén. Ezt is rendbe téve + a járatási időt is beleszámítva vettem figyelembe a kapott eredményt, amit a saját véleményemre alapoztam, tehát én így hallottam.
Térleképezésben az 5100 és szerintem a Yamahákra úgy általánosságban rámondható, hogy kiválóan teljesít. Legalább is az elmúlt pár évre visszatekintve. Az 5200 ezt a nagyszerű térleképezést, egy picit űberelni is tudta + finomságokat, részletességet is tudott belevinni. Hiába magyarázom körbe, valahogy ilyennek hallottam. Nem akarja leordítani az ember fejét, nem akar megerőszakolni a hangjával, nem a hangsugárzókból szólnak az effektek, hanem a térben elhelyezve éreztem magam. Ez a finomság zenehallgatáskor is jól jött, zeneibbnek éreztem picit, mint az 5100-et. (kevés 2 csatornás zenét hallgatok inkább a többcsatornás zenéket kedvelem) Sajnos ez a finomság viszont a moziból picit el is vett. Jobban oda tette magát az 5100 véleményem szerint moziban. Azért használom a „picit” szót, mert senki ne gondoljon nagy különbségekre ez tényleg olyan műansznyi, amit így saját rendszerben meghallok, másnál biztos nem venném észre.
SURROUND:AI hangzás módot, még nem teszteltem szana-szét X és Atmos hanganyagoknál nem is látom értelmét használni. Ahol jól jöhet, az a nem objektum alapú hangkódolásnál, amikor szeretnénk használni a mennyezeti csatornákat is. Itt azt vettem észre, hogy a Neural:X jobban használta a felső sugárzókat, de térleképezésben viszont jobb a AI.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
[/quote]
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
Köszi a beszámolót
Viszont nem lehetne fórumos neveket használni?
Tudom, hogy neked evidens, hogy ki az a Norbi, meg Csabi, de a fórumosok többségének nem annyira. Fórumos névhez jobban lehetne párosítani a mondandót. Köszi
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
Tegnap Norbi után Csabinál is voltam, ahol egy Klipsch RP rendszert kellett összelőni (RP280, RP115, Emotiva végfok, CX-A5100 proci. Itt is kemény küzdelem volt a jó eredményt elérni, de sikerült. Voltam már Csabinál egy párszor, de most nyugodtan hátradőlhet és élvezheti a rendszerét, mert kihozta belőle a legjobbat.
Nem kis belenyúlásra volt szükség, de mivel az adottságokhoz kellett belőni a rendszert, így ahhoz képest nagyon jó lett a végeredmény. Olyan alsó freki kiemelés volt, hogy erősen kellett korrigálni, hogy ne verje szét az ember agyát a 20-25Hz, emiatt a sub hangerejét sem lehetett rendesen feltolni, hogy mellebe vágóssága viszont meglegyen. Korrekció után, lehetett tolni neki :) lövések, robbanások a mellkast csapkodta, úgy, hogy az alsó freki nem tolta szét az agyunkat. Lehetne erről egy külön topikot csinálni, de időm már nem hiszem, hogy lenne rá csinálni :)
Nem kis belenyúlásra volt szükség, de mivel az adottságokhoz kellett belőni a rendszert, így ahhoz képest nagyon jó lett a végeredmény. Olyan alsó freki kiemelés volt, hogy erősen kellett korrigálni, hogy ne verje szét az ember agyát a 20-25Hz, emiatt a sub hangerejét sem lehetett rendesen feltolni, hogy mellebe vágóssága viszont meglegyen. Korrekció után, lehetett tolni neki :) lövések, robbanások a mellkast csapkodta, úgy, hogy az alsó freki nem tolta szét az agyunkat. Lehetne erről egy külön topikot csinálni, de időm már nem hiszem, hogy lenne rá csinálni :)
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
Köszönöm a jó szavakat, nem kell túlozni :) csak egy megszállott hobbista vagyok :)djmisy írta: ↑2018.12.08., szomb. 21:09Már régóta vártam hogy összeáljon a rendszer. Majd jött szepi bemérte. Hát n e m hiábe érti a dolgát!
Minden úgy szó ahogy a mesében. Köszönön a beállítást! Yamaha Avantage CX-A 5100 Arcam Diva P1000 és Fantasztikus M&K LCR 950 szett, na meg a háttérben durúzsoló gyors és pontos SVS SB 4000.
Szepi tudja mit csinál! Köszönöm abemérést és beállítást. Végszó, az elismeeő szavakat is köszönöm! Öszinte elismerő véleményt és szavakat aptam Szepitől! Egy igazi hozzáértő embert ismertem meg. Még egyszer köszi!!!!
Megmondtam neked is, hogy voltam már pár helyen az utóbbi időben, de a körülményekhez is képest, itt hallottam a számomra a legjobban tetszőt. Pedig mikor megláttam azt a hatalmas nappali-ebédlő-konyhát, hangsugárzók sem pont a legideálisabb elhelyezését + "a sub ott tetszik az asszonynak a kanapé háta mögött" Hát, megmondom őszintén, hogy nem voltam optimista. De a YPAO bemérést kiigazítva (csatorna hangerő, hangnyomásgöbék, fázis, stb) a végeredmény számomra is meglepően nagyon jó lett. Dinamika, tér, pontosság, részletesség és az SB4000 úgy dolgoztatott meg, ahogy kell. Gratula még egyszer!
Pedig volt mit igazítani a görbén:
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
A opciós lejátszásnál előhívható menüben láttam fejezett listát, de majd megnézem.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
Szia Szepi! bocs hogy zavarok,csak azt szeretném kérdezni,hogy lehet -e fejezetenként léptetni,mert azt nem találom az Egreat-en. Üdv.Sándorszepi0808 írta: ↑2018.12.06., csüt. 12:30A felirat kódolását nem állítottam még át central europa-ra, de azóta már megcsináltam :)
youtu.be/WewKLv6Z3dY
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
Már régóta vártam hogy összeáljon a rendszer. Majd jött szepi bemérte. Hát n e m hiábe érti a dolgát!
Minden úgy szó ahogy a mesében. Köszönön a beállítást! Yamaha Avantage CX-A 5100 Arcam Diva P1000 és Fantasztikus M&K LCR 950 szett, na meg a háttérben durúzsoló gyors és pontos SVS SB 4000.
Szepi tudja mit csinál! Köszönöm abemérést és beállítást. Végszó, az elismeeő szavakat is köszönöm! Öszinte elismerő véleményt és szavakat aptam Szepitől! Egy igazi hozzáértő embert ismertem meg. Még egyszer köszi!!!!
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
Ès már tènykedek is
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
Soha rosszabbat mikire Gratulálok az új cuccoshoz
"Az igazi barát szemből támad."
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
Közben jött a tèlapó is
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
Nem akartam írni az AQ tápkábelről, amit a lejátszó elé kötöttem, mert sokaknak ez a kábel történet misztikus és hisztérikus De még is csak egy szakmai fórumon vagyunk, ahol megosztjuk egymás tapasztalatait, így bátorkodom és reménykedem nem lesz meddő vita belőle. Bár már a lejátszó váltása kor a PH-n megkaptam, hogy képben ok, de hangban hogy lehet különbség a Himedia között, hát így :) Persze tudom, hogy 1 meg 0 de még is van.
Én a kábeleket soha nem erőltettem senkire, esetleg felajánlom, hogy érdemes kipróbálni már jobb rendszerekben, de én is meghúztam a határt. Ennyit szánok rá és sokkal többet nem, ha hoz hoz, ha nem, akkor így jártam, de eddig mindig hozott a minőségi kábel a rendszer finomságán, hogy így fogalmazzak.
Tehát pár óra járatás után (lenyomtam egy Zsivány egyest és a Védelmezőt) már a Védelmező 2 végén ahol a szélviharban osztották egymás a kis városban feltűnt, milyen nagy tér van körülöttem. Feltámadtak a surround sugárzók és apró részleteket is szépen kirajzolódtak. Jó, gondoltam, ha a film nem lett nagy szám az Atmost hangzást legalább jól megcsinálták
Itt megjegyzem, hogy nem is volt eszembe a kábel figyelése, inkább azért vettem, mert így nyugodtabban alszom, hogy a hálózattal jó kapcsolatot teremtettem a médialejátszóval is, mint a többi eszköznél. Kiválasztás is úgy volt, hogy megnéztem az árakat és „jó ennyit rászánok” volt.
Ezután gondoltam, van még idő a lefekvésig és belenézek a nagy kedvencembe, ami Hans Zimmer: Live in Prague (már rongyosra néztem, nem tudom megunni, így már beleégett a fülembe) Na, itt már erősen feltűnt, hogy nem a megszokott hangzás köszön vissza. Forgatom a fejem, belenézek a 5100 menüébe, de hisz ott nem állítottam el semmit, akkor mi ez a „feltámadás”, amit körülöttem hallok? Akkor szembesültem a ténnyel, hogy itt a kábel az, ami befolyásolhatja ezt az „érdekes jelenséget”. (Biztos másnál is így van, hogy ennél a koncertnél –dB kell alkalmazni, mert túl van tolva a basszusgitár. Nálam 0-ról -5-re szoktam levenni, mikor elindítom ezt a koncertet) De a „feltámadás” mellett a szokásosnál kevesebb mélyet is kapok. Rátolok 2dB, de még mindig nem ugyanazt hallom. Picit még mindig másabb, megfogottabb és feszesebb, persze ez mind pozitív irányba. Jó, megy tovább a koncentrálás a többi csatornára. Hoppá, ez részlet fel sem tűnt, ez sem, vagy nem ilyen intenzitással szólt és tetszik, amit hallok. Eddig kicsit színesebbé téve +1dB ráemelést használtam a surr. és atmos sugárzóknál, na azt most vissza is kellett vennem, hogy egységesebb legyen a hangkép. Ezután a szokásos demójelenetekbe is belenéztem Fury, Hacksaw Ridge, stb és a mély miatti furcsa dB csökkenés miatt a San Andreas-ba is belenéztem, hogy tényleg kell-e az +2dB kiemelés, nem-e túlzó, mert itt biztos, ha sok, akkor mutatja magát. De nem, végig feszes volt a mély és kívánta a nagyobb dB-t.
Tehát nálam az a kép alakult ki és úgy tudnám jellemezni ennek a kábelnek a beintegrálásával járó hangképet, hogy a mélyből elvesz, de azt feszesíti. Magas-közép tartományhoz hozzáad, kiemeli.
Érdekes, hogy képben nem tapasztaltam látványos különbséget.
Ennyit szerettem volna és megjegyzem, hogy ez saját vélemény tapasztalat, senkit ne befolyásoljon! :)
Én a kábeleket soha nem erőltettem senkire, esetleg felajánlom, hogy érdemes kipróbálni már jobb rendszerekben, de én is meghúztam a határt. Ennyit szánok rá és sokkal többet nem, ha hoz hoz, ha nem, akkor így jártam, de eddig mindig hozott a minőségi kábel a rendszer finomságán, hogy így fogalmazzak.
Tehát pár óra járatás után (lenyomtam egy Zsivány egyest és a Védelmezőt) már a Védelmező 2 végén ahol a szélviharban osztották egymás a kis városban feltűnt, milyen nagy tér van körülöttem. Feltámadtak a surround sugárzók és apró részleteket is szépen kirajzolódtak. Jó, gondoltam, ha a film nem lett nagy szám az Atmost hangzást legalább jól megcsinálták
Itt megjegyzem, hogy nem is volt eszembe a kábel figyelése, inkább azért vettem, mert így nyugodtabban alszom, hogy a hálózattal jó kapcsolatot teremtettem a médialejátszóval is, mint a többi eszköznél. Kiválasztás is úgy volt, hogy megnéztem az árakat és „jó ennyit rászánok” volt.
Ezután gondoltam, van még idő a lefekvésig és belenézek a nagy kedvencembe, ami Hans Zimmer: Live in Prague (már rongyosra néztem, nem tudom megunni, így már beleégett a fülembe) Na, itt már erősen feltűnt, hogy nem a megszokott hangzás köszön vissza. Forgatom a fejem, belenézek a 5100 menüébe, de hisz ott nem állítottam el semmit, akkor mi ez a „feltámadás”, amit körülöttem hallok? Akkor szembesültem a ténnyel, hogy itt a kábel az, ami befolyásolhatja ezt az „érdekes jelenséget”. (Biztos másnál is így van, hogy ennél a koncertnél –dB kell alkalmazni, mert túl van tolva a basszusgitár. Nálam 0-ról -5-re szoktam levenni, mikor elindítom ezt a koncertet) De a „feltámadás” mellett a szokásosnál kevesebb mélyet is kapok. Rátolok 2dB, de még mindig nem ugyanazt hallom. Picit még mindig másabb, megfogottabb és feszesebb, persze ez mind pozitív irányba. Jó, megy tovább a koncentrálás a többi csatornára. Hoppá, ez részlet fel sem tűnt, ez sem, vagy nem ilyen intenzitással szólt és tetszik, amit hallok. Eddig kicsit színesebbé téve +1dB ráemelést használtam a surr. és atmos sugárzóknál, na azt most vissza is kellett vennem, hogy egységesebb legyen a hangkép. Ezután a szokásos demójelenetekbe is belenéztem Fury, Hacksaw Ridge, stb és a mély miatti furcsa dB csökkenés miatt a San Andreas-ba is belenéztem, hogy tényleg kell-e az +2dB kiemelés, nem-e túlzó, mert itt biztos, ha sok, akkor mutatja magát. De nem, végig feszes volt a mély és kívánta a nagyobb dB-t.
Tehát nálam az a kép alakult ki és úgy tudnám jellemezni ennek a kábelnek a beintegrálásával járó hangképet, hogy a mélyből elvesz, de azt feszesíti. Magas-közép tartományhoz hozzáad, kiemeli.
Érdekes, hogy képben nem tapasztaltam látványos különbséget.
Ennyit szerettem volna és megjegyzem, hogy ez saját vélemény tapasztalat, senkit ne befolyásoljon! :)
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
A felirat kódolását nem állítottam még át central europa-ra, de azóta már megcsináltam :)
youtu.be/WewKLv6Z3dY
youtu.be/WewKLv6Z3dY
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
Erősítès az A10-hez
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,
https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
Kb. olyan mintha a lemezen lévő infó lenne a kotta, az mindenkinek ugyan az csak az nem hogy Kocsis Zoltán játszott volna belőle vagy pedig én. ( A mosoly az én zongoratudásomnak szól.)
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
Mert komoly különbségről számolt be két lejátszó közt.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
En ezt ertem, azert hoztam fel, mert van akinek nincs kulonbseg, mondjuk egy Primare es egy Dune kozt.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
De addig egy rakás dolog történik. RGB vagy YCC küldés, színmélység és/vagy chroma sub sampling difi, más a chip, más az AD is akár,... ennyire nem lehetsz amatőr, fater! vegyük úgy, hogy nem szóltál, jó? S akkor nem szemetelünk itt tovább.
Re: Szepi mozi-demószobája Dolby Atmos, DTS:X 7.2.4
Ennyire nem nezhettek marhanak, persze, h a lejatszorol beszelek. Nem ugy kene lennie, anyag beolvas, aztan kuld HDMI-n. Arra celoztam, van akinek a 20e. lejatszo is ugyanolyan, mint egy egy millios. Mert, h HDMI jon ki mindketto feneken. Ami szamokbol all. Most akkor hogyan is van ez, hozzatesznek a gepek meg par szamot, h valtozzon a minoseg?
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP