Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Szóval nekem a tegnapi teszt alapján az benyomásom alakult ki, hogy kár bármiféle ésszerűséget keresni a jelenségben, mármint a színek hangra gyakorolt hatásában. Ez borzasztó lehet azoknak, akik minden bemérve, megmagyarázva, megértve fogadnak csak el. Őket viszont senki sem kényszeríti arra, hogy elhigyék. Az viszont nekem eléggé fura volt, hogy a szkeptikusok közül senki sem ment el hosszú-hoz.
Nekem ez azt mondja, hogy nem a vitatott jelenség érdekli őket, hanem a konfrontáció, vagy a szereplési vágy, esetleg mindkettő.
Én kábelekkel foglalkozok, ami csak annyiban hasonlít a szin-tuninghoz, hogy kábeleknél sem mérhetők a minőséget igazán meghatározó dolgok. Erős szkepticizmussal mentem el a tesztre, de nyitottan. Engem és velem együtt 2 másik résztvevőt abszolút meggyőzött, amit hallottam. Amit alább chord írt, hogy egy berendezett szoba tárgyainak színei is nyilván beleszólnak a hangzásba bennem is felmerült a teszt során. Lehet, hogy a szobánk határozza meg bizonyos részben a rendszerünk hangját? Lehet, hogy ezért szólnak olyan rosszul a High-End Shown hallható rendszerek? Ki tudja...
Nekem ez azt mondja, hogy nem a vitatott jelenség érdekli őket, hanem a konfrontáció, vagy a szereplési vágy, esetleg mindkettő.
Én kábelekkel foglalkozok, ami csak annyiban hasonlít a szin-tuninghoz, hogy kábeleknél sem mérhetők a minőséget igazán meghatározó dolgok. Erős szkepticizmussal mentem el a tesztre, de nyitottan. Engem és velem együtt 2 másik résztvevőt abszolút meggyőzött, amit hallottam. Amit alább chord írt, hogy egy berendezett szoba tárgyainak színei is nyilván beleszólnak a hangzásba bennem is felmerült a teszt során. Lehet, hogy a szobánk határozza meg bizonyos részben a rendszerünk hangját? Lehet, hogy ezért szólnak olyan rosszul a High-End Shown hallható rendszerek? Ki tudja...
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3405
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4368
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Bocs, de ezt így ne! Ez annyit jelent, hogy ketten maradtatok az osztályban, az ofő meg az eminens.hosszu írta: ↑2018.12.17., hétf. 10:56Végre valaki gondolkodik!
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Végre valaki gondolkodik!
longkft.hu/audioblog/
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Akkor leírom - bár már többször, több helyen megtettem - VOLT vakteszt, többször is.
1. A zenehallgató nem tudta, történik-e valamilyen változtatás, és ha igen, akkor az mi.
2. Látássérült (vak) barátommal rendszeresen csináltunk a szó valódi értelmében vaktesztet. Pusztán hallás alapján megmondja (2 különböző rendszeren) melyik hangtónusú (színtónusú) kék szín került az adott helyre, és megmondja, hogy egyáltalán van-e az adott (általam legfontosabb pontoknak tartott) helyeken "kék cucc".
Egyébként, ha már "lihegsz" a vaktesztért mert kíváncsi vagy, te önmagad miért nem próbálod ki a jelenséget és miért nem "vakteszteled" önmagad? Miért nem próbálnak és "vaktesztelnek" a "sokak"? Miért nem szerzel tapasztalatot önmagad és számolsz be róla? Kérdezem, ha már tényleg érdekel a téma - mert gondolom, azért vagy "itt".
Talán azért, mert sokkal egyszerűbb és szórakoztatóbb kételkedni, megmagyarázni, valójában miért is nem jó a követelt "vakteszt"... Csak kérdezem...
Azt pedig már csak széljegyzetként írom, azért mert most nem tudjuk "kimérni", az nem jelenti automatikusan azt, hogy nincs is mit mérni. Mindössze azt mondhatjuk, jelenleg nem tudjuk, hogy a jelenség miként és mire hat, ezért nem tudjuk, hogy a ma ismert mérési metódusok közül melyiket használjuk, vagyis, mit mérjünk.
...és egy kérdés, amíg nem tudtuk mérni, addig az elektromosság sem létezett?
longkft.hu/audioblog/
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
hasonlo kicsit: szakmamban van egy jellemzö, amit merünk, es 2 nagy különbsege, mivel 2 nagy nagysag különbsege a vegeredmeny, rendkivül erzekeny lesz kis valtozasokra is.
mondjuk 100 egyseg keletkezik a motorban, de 99 egyseg még odabent el is ég, amit lehet es könnyü mérni, az a kijövö 1 egyseg.
ha a keletkezési 100 egyseget (ami nem mérhetö, mert "odabent" es rövid idöre, es igen kicsi helyeken van, ezert ez pontosan nem ismerhetö) nagyon jol, mondjuk 101-re vagy 99-re tudjuk 3D CFD modellezni/szamolni, az önmagaban igen jo reszeredmeny.
ugyanigy: az oxidalodo 99 egyseget (ami pontosan nem ismerhetö) önmagaban 98-ra vagy 100-ra modellezni, szuper pontos, kivalo.
megis: a vegeredmenyben = a bonyolult nagy munkaval (mernökevtizedek mar !!) elert eredmeny hasznalhatatlan, mert ha a 101-et es a 98-at vesszük, akkor eredmenyül 3-at ad (a valos 1.0 -nak haromszorosa !!)
ha meg a 99-et es 100-at: negativot ad, ami önmagaban is ertelmezhetetlen, de 0 barmikor adodhat a valos 1-hez kepest ez is igen pontatlan.
ezo, kék, unicum, stb.: ha ilyen erzekenysegek vannak, akkor ezek "bármi" által könnyen modosulnak (pl. hany milyen szinü könyvboritom van a szobaban, a masik szobaban; a szekrenyben a ruhak, a gyerek hany filceskupakot nem tett vissza es rezonal,....)
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Kicsit kelepce a helyzet, azért akadozik az egyetértés.
Sokan, talán én is, vaktesztért lihegnek, ha már kimérni nem lehetséges. pl. a kék.cuccot.
De ha erőt veszek magamon, és OK, lássuk, hogy mi az igazság, de nálam, mert sértődés ne legyen, de az meredeken nem érdekel, hogy egy idegen rendszerben ki és mit mutat, egy tökmás hangkarakterrel, mint a nekem pl. nem tetsző, szóval, az a gond, hogy egyszerűen nem tudom otthon vaktesztelni, mert ahhoz legalább két ember kellene.
Tehát, beteszem, elvárásokkal. amelyek:
1. úgyse működik, dejó, majd ez megírom ide, neszenektek, kamu az egész
2. jé, b@szki, ez brutál, ez működik, hogy tudtam eddig enélkül hallgatni a szettet?
És nyilván az 1. és 2. keveredése.
De a prekoncepciót egyszerűen nem tudjuk kiszedni, sehogyan sem.
Javasolt olvasmány esetleg, ide, pont, a Képlet, Barabási könyve, amelyben egy fizikus, aki borszakértő, elgondolkodott az elért eredmények meg helyezések hitelességén, csinált egy csomó tesztet, 'vakteszteket', pl. ugyanazt a bort nyomták a zsürinek, meg egy csomó más, pl. a sorrendiség, ilyenek.
A következtetés:
Azt mondja, hogy ezek a tesztek egy 'határos' minőség körül zajlanak, a nagyon felső tartományban, ahol ezért nagyon picik lesznek az eltérések, tehát a 'fizikai' szórás egyre nagyobb, a hibalehetőség exponenciálisan nő. Hifire átfordítva, a hang, amin megy a próba, legtöbbször már nagyon jó, akkor is, ha pl. nekem nem tetszik, de messze van a 'rossz', vagy a 'gyenge' hangvisszaadástól, tehát, amiről itt hablatyolunk, hogy elképesztő javulás, az igazából picike.
Szóval, az eredmény, hogy 80% majdhogynem össze-vissza ítélkezett.
10% zsürit talált, akik következetesek maradtak, mindvégig. De csak a nagyon rossz, meg a nagyon jó boroknál. Középen simán belevesztek a sodrásba...
Ez Amerika, meg Kalifornia, meg borok, de mérés volt, igazi, és az analógia az itteni témával szerintem erős.
Sokan, talán én is, vaktesztért lihegnek, ha már kimérni nem lehetséges. pl. a kék.cuccot.
De ha erőt veszek magamon, és OK, lássuk, hogy mi az igazság, de nálam, mert sértődés ne legyen, de az meredeken nem érdekel, hogy egy idegen rendszerben ki és mit mutat, egy tökmás hangkarakterrel, mint a nekem pl. nem tetsző, szóval, az a gond, hogy egyszerűen nem tudom otthon vaktesztelni, mert ahhoz legalább két ember kellene.
Tehát, beteszem, elvárásokkal. amelyek:
1. úgyse működik, dejó, majd ez megírom ide, neszenektek, kamu az egész
2. jé, b@szki, ez brutál, ez működik, hogy tudtam eddig enélkül hallgatni a szettet?
És nyilván az 1. és 2. keveredése.
De a prekoncepciót egyszerűen nem tudjuk kiszedni, sehogyan sem.
Javasolt olvasmány esetleg, ide, pont, a Képlet, Barabási könyve, amelyben egy fizikus, aki borszakértő, elgondolkodott az elért eredmények meg helyezések hitelességén, csinált egy csomó tesztet, 'vakteszteket', pl. ugyanazt a bort nyomták a zsürinek, meg egy csomó más, pl. a sorrendiség, ilyenek.
A következtetés:
Azt mondja, hogy ezek a tesztek egy 'határos' minőség körül zajlanak, a nagyon felső tartományban, ahol ezért nagyon picik lesznek az eltérések, tehát a 'fizikai' szórás egyre nagyobb, a hibalehetőség exponenciálisan nő. Hifire átfordítva, a hang, amin megy a próba, legtöbbször már nagyon jó, akkor is, ha pl. nekem nem tetszik, de messze van a 'rossz', vagy a 'gyenge' hangvisszaadástól, tehát, amiről itt hablatyolunk, hogy elképesztő javulás, az igazából picike.
Szóval, az eredmény, hogy 80% majdhogynem össze-vissza ítélkezett.
10% zsürit talált, akik következetesek maradtak, mindvégig. De csak a nagyon rossz, meg a nagyon jó boroknál. Középen simán belevesztek a sodrásba...
Ez Amerika, meg Kalifornia, meg borok, de mérés volt, igazi, és az analógia az itteni témával szerintem erős.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Miért nem írják le a frankót?earforce írta: ↑2018.12.16., vas. 21:32...
Amit a múltkor neki is feltettem telefonon kérdést hogyha ennyien jártak nála, ennyien tapasztalják a pozitív hatást, akár otthon is egymagukban tesztelgetve, miért nem nyilatkoznak?
Miért nem írják le a frankót?
Miért félnek, tartanak a köpködéstől?
Miért nem lehet kihasználni a fórum adta előnyöket?
Miért kell ennyire ellenségesnek lenni?
...
Mert bárki, aki a témakörhöz tartozó bármilyen valós tapasztalatról számol be, azonnal "megköpködik", körberöhögik, megalázzák. Ráadásul ebben a témakörben nincs olyan, hogy "frankó", ahhoz együttgondolkodásra, együtt dolgozásra lenne szükség, mert a variációk száma nagyon nagy. Hidd el, azzal az energiával, amit a "mit, miért nemre" és a csoportos és kötelező "köpködésre" áldoz a társaság, már sokkal-sokkal előrébb lennénk - te is, én is jobb minőségben élvezhetnénk rendszerünkön a zenét.
Aki erre azt írja, hogy ő bezzeg elégedett és csak zenét hallgat és nem érti, miért és mit keresünk, kutatunk, az vagy hazudik, vagy nincs "itt" mert kizárólag a zenei bemutatókat, ajánlókat olvassa - és persze tényleg elégedetten zenét hallgat.
Nekik, ezen "bezzeg-bezzeg, és csak zenét hallgató" lényeknek, akik mégis "itt" vagytok, azért feltennék egy kérdést. Kedves "csak zenehallgató" és engem ismeretlenül is "nem zenehallgatónak" tituláló és kiröhögő lények, azért ugye azzal tisztában vagytok, hogy önmagam több lemezbemutatót, lemezkritikát írtam, mint az avx lakossága összesen - tudom, ti ahelyett is "csak" zenét hallgattok...
Miért félnek, tartanak a köpködéstől?
Berci, ha téged minden alkalommal, amikor bemész ugyanabba a kocsmába és kapsz egy maflást, meddig és milyen érzéssel fogsz oda járni - még úgyis, hogy egyébként lenne ott néhány számodra szimpatikus ember, vagy éppen a kedvenc sörödet árulják?
Miért nem lehet kihasználni a fórum adta előnyöket?
B@sszus, ezt kérdezem! Miért nem oszthatjuk meg tapasztalatainkat, miért nem gondolkodhatunk együtt? Nem ez lenne a fórum feladata? Nem ez lenne mindnyájunk érdeke?
Miért kell ennyire ellenségesnek lenni?
Berci, olvasod te ezt a topikot? Tőlem kérdezed, miért kell ellenségesnek lenni?
Fuss már neki még egyszer, olvasd már végig a saját topikodat. Már a legelső érdemi hozzászólástól, valós megtapasztalás leírásától kezdve olyan ellenséges légkör veszi körbe a beírót, olyan mennyiségű lenéző, az elemi fórumetikát be nem tartó "hozzászólásban" részesül, ami tulajdonképpen érthetetlen és meghökkentő.
Tehát ha megfejted, hogy azon lények, akik kitartóan mindössze azzal növelik hozzászólásaik számát hogy egymást überelve alázzák a témakörben nyitottabb gondolkodásúakat, miért ellenségesek, majd szólj nekem is.
longkft.hu/audioblog/
- ZolaBA
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1826
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1660
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Nem véletlen, hogy minden vallás üldözi, átkozza és rendszeresen felemlegeti a hitet megkérdőjelezőket. Sokkal egyszerűbb mint kérdésekre válaszolni. Választásra lehet kényszeríteni a hívőket, majd a választás szerint más kérdéseket is egy kalap alá vonni, ezeket újra és újra gerjeszteni és végletekig növelni a hatalmat az ész felett. Nos itt is és a kapcsolódó blogokban is ez megy.
Ha lesz hitmentes Ezo topic ahhoz majd csatlakozom szívesen, innen viszont jó szándékom utolsó jeléül közkívánatra kiszállok
Ha lesz hitmentes Ezo topic ahhoz majd csatlakozom szívesen, innen viszont jó szándékom utolsó jeléül közkívánatra kiszállok
Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
OFF
Rudolf, ez szép volt, vagy inkább jellemző. Tegnap bedobtál egy acsarkodó posztot (mirefől?) ma reggel meg képtelen vagy lenyugodni, és tovább dobálózol valami vérigsértődésből kifolyólag? mert nem szaladunk színes tesztelni a barlangba, ami kiválthatja az összes ezotéria kütyüt?
Vagy nem inkább arról szól a dühös hangoskodásod, kékíteni szeretnéd a lankadó üzletmenetedet bármi áron?
ON
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Na látod Rudolf! Erről beszélek! Anno ezt elintéztem azzal hogy üljünk le sörözni. Jó Leffék között meg is beszéltük a dolgokat. Azóta nem is baszogatjuk egymást, erre te bedobod ide revansként. Kérdésedre válaszolva nem emlékszem!cables írta: ↑2018.12.17., hétf. 07:24Emlékeztetnélek Bertalan arra az első és egyben utolsó sörözésünkre kb. másfél éve, amikor odajőve az asztalhoz, ahol egy jó pohár sörrel magam előtt vártalak. Leültél, aztán miközben rágyújtottál a cigarettára, a képembe vigyorogva megkérdezted:earforce írta: ↑2018.12.16., vas. 21:32Én pedig meg fogom, ezt már beszéltük is.
Amit a múltkor neki is feltettem telefonon kérdést hogyha ennyien jártak nála, ennyien tapasztalják a pozitív hatást, akár otthon is egymagukban tesztelgetve, miért nem nyilatkoznak?
Miért nem írják le a frankót?
Miért félnek, tartanak a köpködéstől?
Miért nem lehet kihasználni a fórum adta előnyöket?
Miért kell ennyire ellenségesnek lenni?
...
Sokat szoktál idegeskedni a beírásaimon?
Már nem emlékszem, hogy mit mondtam rá, de ha valaki azért irogat be az AVX-re, hogy idegesítsen másokat, nem azért, hogy tanuljon és próbáljon megosztani saját tapasztalatokat... hát az nagyon szomorú dolog. És sajnos nem te vagy az egyetlen, jópáran irogatnak ide hozzád hasonló emberek, és miattatok nem ír be sok normális ember, akit zavar a kekeckedés és lejáratás, vagy ahogy te írtad a köpködés.
Egyébként mit keres itt ez a téma? Tényleg azért hoztad fel hogy eszkaláld azt, amit épp csitítanék?
Tényleg semmi értelme ide írogatni...
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Emlékeztetnélek Bertalan arra az első és egyben utolsó sörözésünkre kb. másfél éve, amikor odajőve az asztalhoz, ahol egy jó pohár sörrel magam előtt vártalak. Leültél, aztán miközben rágyújtottál a cigarettára, a képembe vigyorogva megkérdezted:earforce írta: ↑2018.12.16., vas. 21:32Én pedig meg fogom, ezt már beszéltük is.
Amit a múltkor neki is feltettem telefonon kérdést hogyha ennyien jártak nála, ennyien tapasztalják a pozitív hatást, akár otthon is egymagukban tesztelgetve, miért nem nyilatkoznak?
Miért nem írják le a frankót?
Miért félnek, tartanak a köpködéstől?
Miért nem lehet kihasználni a fórum adta előnyöket?
Miért kell ennyire ellenségesnek lenni?
...
Sokat szoktál idegeskedni a beírásaimon?
Már nem emlékszem, hogy mit mondtam rá, de ha valaki azért irogat be az AVX-re, hogy idegesítsen másokat, nem azért, hogy tanuljon és próbáljon megosztani saját tapasztalatokat... hát az nagyon szomorú dolog. És sajnos nem te vagy az egyetlen, jópáran irogatnak ide hozzád hasonló emberek, és miattatok nem ír be sok normális ember, akit zavar a kekeckedés és lejáratás, vagy ahogy te írtad a köpködés.
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Szerintem az lenne a legfontosabb, hogy elfogadóbbak legyünk egymással, legyünk nyitottak egymás mondandója és az új dolgok iránt, illetve addig semmit ne utasítsunk el zsigerből, amíg az ellenkezőjét saját magunk meg nem tapasztaltuk.
Személy szerint volt már pár dolog amit én is zsigerből elutasítottam, aztán a saját tapasztalás rádöbbentett arra, hogy nyitottabnak/elfogadóbbnak kell lenni, főleg ebben a hobbiban.
A kék gyöngyökkel kapcsolatosan persze én is szkeptikus vagyok, de addig sem pro, sem kontra nem foglalnék állást, amíg saját magam nem próbáltam ki.
Személy szerint volt már pár dolog amit én is zsigerből elutasítottam, aztán a saját tapasztalás rádöbbentett arra, hogy nyitottabnak/elfogadóbbnak kell lenni, főleg ebben a hobbiban.
A kék gyöngyökkel kapcsolatosan persze én is szkeptikus vagyok, de addig sem pro, sem kontra nem foglalnék állást, amíg saját magam nem próbáltam ki.
Sztereo: Bodor Audio PC - Asus Xonar STX II - AQ Wel IC - NAD M25 végfok - AQ Wel hsz kábel - Elac 249.3 front
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
Mozi: Anthem AVM60, Elac 241.3, 4 x 243.3, 2 x 2070
Füles: Acoustic Research AR-H1
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3405
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4368
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
A két párt kortesei mindaddig egy csónakban eveznek kétfelé, míg egy "rendes" tudósember nem lát fantáziát a témában és közel kikezdhetetlen módszertannal, egy nagymintás kutatatást nem végez. Egyik oldalon sincs meg a késztetés, hogy megpróbálják "átverni magukat", azaz kiszűrjék az elvárás okozta torzító hatást. Ki szokott úgy készüléket, kiegészítőt választani, hogy megkér valakit, hogy számára nem követhető/kikövetkeztethető módon és sorrendben variálja a tesztelt kütyüket és a meghallgatás körülményeit? Páran talán, a nagy többség maga kapcsolgat, cserélget, ha egyáltalán...
Az audio sámánok és a szkeptikusok egyaránt szomjúhozzák a " javulást", ami akkor érkezik, amikor kedvenc vonósnégyes felvételükön tíz év után meghallják az ötödik zenészt. Hogy ezt egy centivel vastagabb és kétszázezerrel drágább, unobtániummal ötvözött kábellel érik el, avagy a szobába behozott negyed pohár langyos víz bárki által, azonnal hallható, drasztikus és megdöbbentő hatásával... Felmerül-e a kérdés, hogy hogyan voltak képesek idáig zenét hallgatni, a korábbi, sajnálatos körülmények közt? És amit hallanak, az javulás vagy csak változás?
Talán túl sok a határozott válasz, kevés a szerény bizonytalanság. Döntést kell hozni, hogy tetszik-e a hang, mert:
- Várja a kereskedő a döntést, kell-e portéka ami az ígéret szerinti nagyságrendi ugrást hozza a rendszerünk hangminőségében,
- Leesett állú hobbytársak hüledeznek mellettünk, egybehangzóan állítva, hogy történt valami mikor AZ bekerült/kikerült,
-Már rászántuk magunkat a "fejlesztésre" és arról a cuccról kizárólag jókat olvasni,
-Akkorát lépett a digitális technika, hogy ez a régi fatengelyes dac már nem szólhat jól,
-Csak a süket nem hallja a különbséget,
-Stb...
Persze tudom, ezek csak a nálunk rosszabb fülű, befolyásolható hifistákra állnak. Legyünk velük empatikusak, lehet, hogy egyszer ők is képesek lesznek kizárni ezeket a körülményeket és olyan okosan elkölteni a pénzüket és függetleníteni az érzékelésüket az elvárásaiktól, mint mi.
Az audio sámánok és a szkeptikusok egyaránt szomjúhozzák a " javulást", ami akkor érkezik, amikor kedvenc vonósnégyes felvételükön tíz év után meghallják az ötödik zenészt. Hogy ezt egy centivel vastagabb és kétszázezerrel drágább, unobtániummal ötvözött kábellel érik el, avagy a szobába behozott negyed pohár langyos víz bárki által, azonnal hallható, drasztikus és megdöbbentő hatásával... Felmerül-e a kérdés, hogy hogyan voltak képesek idáig zenét hallgatni, a korábbi, sajnálatos körülmények közt? És amit hallanak, az javulás vagy csak változás?
Talán túl sok a határozott válasz, kevés a szerény bizonytalanság. Döntést kell hozni, hogy tetszik-e a hang, mert:
- Várja a kereskedő a döntést, kell-e portéka ami az ígéret szerinti nagyságrendi ugrást hozza a rendszerünk hangminőségében,
- Leesett állú hobbytársak hüledeznek mellettünk, egybehangzóan állítva, hogy történt valami mikor AZ bekerült/kikerült,
-Már rászántuk magunkat a "fejlesztésre" és arról a cuccról kizárólag jókat olvasni,
-Akkorát lépett a digitális technika, hogy ez a régi fatengelyes dac már nem szólhat jól,
-Csak a süket nem hallja a különbséget,
-Stb...
Persze tudom, ezek csak a nálunk rosszabb fülű, befolyásolható hifistákra állnak. Legyünk velük empatikusak, lehet, hogy egyszer ők is képesek lesznek kizárni ezeket a körülményeket és olyan okosan elkölteni a pénzüket és függetleníteni az érzékelésüket az elvárásaiktól, mint mi.
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Én pedig meg fogom, ezt már beszéltük is.
Amit a múltkor neki is feltettem telefonon kérdést hogyha ennyien jártak nála, ennyien tapasztalják a pozitív hatást, akár otthon is egymagukban tesztelgetve, miért nem nyilatkoznak?
Miért nem írják le a frankót?
Miért félnek, tartanak a köpködéstől?
Miért nem lehet kihasználni a fórum adta előnyöket?
Miért kell ennyire ellenségesnek lenni?
Természetesen jómagam is egy marhaságnak tartom ezt az egészet, de ha bármit is hallok a kéktől, akkor ígérem azt le fogom írni. Netán rohanok hobbyboltba gyöngyökért. Ha még lehet akkor kapni. Állítólag hiány van. A központból is kifogyott...
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Cikk: http://longkft.hu/audioblog/napi-megvilagosodas-2/
Részlet: " A hangszerek próbájának, a beszélgetésnek “KO-ja” pedig ekkor hangzott el – nem mindegy, hogy a hangszeren ki játszik, mert a “bejátszó” zenész meghatározza a hangszer hangját. Ezt le kell írnom még egyszer – a hangszer jelenkori hangja függ attól, hogy ki játszott rajta hosszasan a nem távoli múltban."
Tényleg így van ez? A hangszeres előadók világában akárcsak a hifisták körében sok a misztikus és a csodálatos történetre való fogékonyság és éhség. Én is szerettem olyan sztorikat hallgatni, hogy valaki nem csak a tüdejében tárolta a fújáshoz szükséges levegőt de a nyakában és a halántékában is, meg hogy S. Richter amikor fellépett Debrecenben egy leütött kitartott zongorahangon csinált crescendót ami ugyebár fizikai képtelenség de neki azért sikerült. És amikor az ember fia gyermeki lélekkel van megáldva és számára egy magasabb művészi authoritástól hallja az ilyen és ehhez hasonló blődségeket akkor azokat rendesen el is hiszi.
" a hangszer jelenkori hangja függ attól, hogy ki játszott rajta hosszasan a nem távoli múltban." A hegedű hangjára kihat az, hogy jó helyen van-e a lélek, milyen húr van rajta, milyen a hangszer alakja, mérete, anyaga, a lakkozása, a lakkozás repedezettségi foka, a lakk drágakő tartalma, milyen a vonó, milyen a szőr, milyen a gyanta, mennyi gyanta kerül a vonóra meg hogy ki játszik rajta, na de az, hogy előtte ki játszott a hangszeren hosszú ideig...azért ez így elég vad.
Egy fából készült hangszer mindig nyers 0 kilométeres állapotában. Be kell járatni. Fafúvósokra, vonósokra egyaránt igaz. Pl. a fafúvós hangszereket fokozatosan, több hét alatt szabad csak befújni mert a fa élni kezd, dolgozik, tágul, összemegy, repedésre hajlamos, nem fix a nedvességtartama és szoknia kell a rezgéseket is. Első nap csak 5-10 percet játszol rajta, majd hetenként hozzácsaphatsz + 10 percet. És ez idő alatt is csak kitartott hangozol - lehetőleg hangológéppel, hogy ne hangolódjon el a hangszer. Mert bizony a rossz befújással el lehet hangolni úgy, hogy utána már nem helyrehozható a hiba. Éppen ezért használt fafúvós hangszert senki ne vegyen látatlanban! Hegedűt se. Előbb ki kell próbálni.
Egy új hegedűnél nem lehet tudni, hogy mesterhangszer lesz-e vagy sem. Sok gyakorlás után derül csak ki. Az új hangszer vásárlása kicsit zsákbamacskához hasonlít. Elsülhet jól is, rosszul is.
Minden hangszerhez hozzá kell szokni. Hiába játszik vki a sajátján nagyon jól a másén csak bénázni fog. Olyat már láttam, hogy koncerten az oboista nádjáról letekeredett a cérna, jött a szóló, kikapta a 2. oboista hangszeréből a nádat, beledugta a saját hangszerébe és játszott tovább. De nem a komplett hangszert vette el! Pedig az lett volna logikus tudván, hogy a zenekarokban figyelnek arra, hogy a fafúvósok azonos gyártók azonos típusain játszanak a hangzásvilág kiegyenlítettsége és homogenitása miatt. Tegyük fel, van 2 Lorée Royal, mindkettőhöz ugyanakkorra hosszúságú és nagyjából azonos faragású nád készül, mégis ugyanazzal a náddal másként szól a két hangszer. De így is a nád faragásából fakadó eltérés még mindig kisebb eltérést eredményez mint a teljes hangszer cseréje. Gondolom a hegedűkkel is ez a helyzet. Hiába játszik stabilan vki a saját 4 húrosán egy másikon csak keresgélni fogja a hangokat és próbál majd nem borzasztóan hamisan játszani. Azokat is félre lehet játszani. Fa ez is, fa az is. Éppen ezért a hegedűsök nem szeretnek más hangszerén játszani még akkor sem ha azt mesterhangszernek kiáltotta ki éppen vki. Ahhoz idő kell, hogy vki átálljon és 3. végtagjaként tekintse. De az, hogy egy hegedűn mondjuk Nigel Kennedy játszott 4 évig még nem jelenti azt, hogy aki a kezébe veszi majd ő is olyan hangot fog tudni rajta produkálni. Nigel Kennedy hegedűhangot Nigel Kennedy tud. Ha jól szól a hangszere az a tiszta játékának, vonókezelésének és magának a hangszernek - saját tulajdona - köszönhető. Nem kell rajta sokat korrigálni. De aki egy gyatra hangszeren játszik és átáll egy mesterhegedűre az megszenved vele mert ismét meg kell tanulnia a hangok helyét. Egy brutál jó hegedűben nagy potenciál van és rengeteget ki lehet belőle hozni. Egy Stradivari vagy egy Guarneri del Gesu nem éppen hálás hangszer. Rengeteget kell rajtuk gyakorolni, kimondottan megizzasztják a tulajdonosaikat. Tulképpen nem a hangszer törik be hanem a zenész. Neki kell megszoknia új társát a jövőbeni közös sikerek reményében. Viszont ezek azok a hangszerek amelyek akkora hangon és olyan hangszínnel tudnak megszólalni amellyel nemzetközi karriert is el lehet elérni. Akinek nincs ilyen az rácseszett. A nemzetközi hegedűversenyek nyertesei mind ilyenekkel nyomulnak, nem a verseny után kapják meg őket. Sokáig azt hittem, hogy a Stradivari ritka mint a fehér holló, ám tavaly egy igazságügyi szakértő felvilágosított róla, hogy nem nagy szám hozzájuk jutni, ő 1 hét alatt fel tudna hajtani legalább ötöt.
Szóval befolyásolhatja-e a hangszer hangját az, hogy ki játszott rajta előtte? Igen. De inkább az, hogy játszott-e rajta egyáltalán vagy inkább csak a por lepte meg az, hogy hogyan bánt vele. Odacsapta-e az oldalát? Repedt-e a teteje? De ennyi. Attól, hogy egy nagy név játszott korábban egy vonós hangszeren még Pistike a 2. elemiből nem fogja tudni rajta ugyanolyan szép hangon eljátszani a "jó szántóvetőt". Egy hangszer vagy alapból jó vagy nem. Ha nem jó csodát nem lehet vele művelni, ha pedig mester darab akkor értő kezek között nagyon szép pillanatokkal tud minket megajándékozni.
Részlet: " A hangszerek próbájának, a beszélgetésnek “KO-ja” pedig ekkor hangzott el – nem mindegy, hogy a hangszeren ki játszik, mert a “bejátszó” zenész meghatározza a hangszer hangját. Ezt le kell írnom még egyszer – a hangszer jelenkori hangja függ attól, hogy ki játszott rajta hosszasan a nem távoli múltban."
Tényleg így van ez? A hangszeres előadók világában akárcsak a hifisták körében sok a misztikus és a csodálatos történetre való fogékonyság és éhség. Én is szerettem olyan sztorikat hallgatni, hogy valaki nem csak a tüdejében tárolta a fújáshoz szükséges levegőt de a nyakában és a halántékában is, meg hogy S. Richter amikor fellépett Debrecenben egy leütött kitartott zongorahangon csinált crescendót ami ugyebár fizikai képtelenség de neki azért sikerült. És amikor az ember fia gyermeki lélekkel van megáldva és számára egy magasabb művészi authoritástól hallja az ilyen és ehhez hasonló blődségeket akkor azokat rendesen el is hiszi.
" a hangszer jelenkori hangja függ attól, hogy ki játszott rajta hosszasan a nem távoli múltban." A hegedű hangjára kihat az, hogy jó helyen van-e a lélek, milyen húr van rajta, milyen a hangszer alakja, mérete, anyaga, a lakkozása, a lakkozás repedezettségi foka, a lakk drágakő tartalma, milyen a vonó, milyen a szőr, milyen a gyanta, mennyi gyanta kerül a vonóra meg hogy ki játszik rajta, na de az, hogy előtte ki játszott a hangszeren hosszú ideig...azért ez így elég vad.
Egy fából készült hangszer mindig nyers 0 kilométeres állapotában. Be kell járatni. Fafúvósokra, vonósokra egyaránt igaz. Pl. a fafúvós hangszereket fokozatosan, több hét alatt szabad csak befújni mert a fa élni kezd, dolgozik, tágul, összemegy, repedésre hajlamos, nem fix a nedvességtartama és szoknia kell a rezgéseket is. Első nap csak 5-10 percet játszol rajta, majd hetenként hozzácsaphatsz + 10 percet. És ez idő alatt is csak kitartott hangozol - lehetőleg hangológéppel, hogy ne hangolódjon el a hangszer. Mert bizony a rossz befújással el lehet hangolni úgy, hogy utána már nem helyrehozható a hiba. Éppen ezért használt fafúvós hangszert senki ne vegyen látatlanban! Hegedűt se. Előbb ki kell próbálni.
Egy új hegedűnél nem lehet tudni, hogy mesterhangszer lesz-e vagy sem. Sok gyakorlás után derül csak ki. Az új hangszer vásárlása kicsit zsákbamacskához hasonlít. Elsülhet jól is, rosszul is.
Minden hangszerhez hozzá kell szokni. Hiába játszik vki a sajátján nagyon jól a másén csak bénázni fog. Olyat már láttam, hogy koncerten az oboista nádjáról letekeredett a cérna, jött a szóló, kikapta a 2. oboista hangszeréből a nádat, beledugta a saját hangszerébe és játszott tovább. De nem a komplett hangszert vette el! Pedig az lett volna logikus tudván, hogy a zenekarokban figyelnek arra, hogy a fafúvósok azonos gyártók azonos típusain játszanak a hangzásvilág kiegyenlítettsége és homogenitása miatt. Tegyük fel, van 2 Lorée Royal, mindkettőhöz ugyanakkorra hosszúságú és nagyjából azonos faragású nád készül, mégis ugyanazzal a náddal másként szól a két hangszer. De így is a nád faragásából fakadó eltérés még mindig kisebb eltérést eredményez mint a teljes hangszer cseréje. Gondolom a hegedűkkel is ez a helyzet. Hiába játszik stabilan vki a saját 4 húrosán egy másikon csak keresgélni fogja a hangokat és próbál majd nem borzasztóan hamisan játszani. Azokat is félre lehet játszani. Fa ez is, fa az is. Éppen ezért a hegedűsök nem szeretnek más hangszerén játszani még akkor sem ha azt mesterhangszernek kiáltotta ki éppen vki. Ahhoz idő kell, hogy vki átálljon és 3. végtagjaként tekintse. De az, hogy egy hegedűn mondjuk Nigel Kennedy játszott 4 évig még nem jelenti azt, hogy aki a kezébe veszi majd ő is olyan hangot fog tudni rajta produkálni. Nigel Kennedy hegedűhangot Nigel Kennedy tud. Ha jól szól a hangszere az a tiszta játékának, vonókezelésének és magának a hangszernek - saját tulajdona - köszönhető. Nem kell rajta sokat korrigálni. De aki egy gyatra hangszeren játszik és átáll egy mesterhegedűre az megszenved vele mert ismét meg kell tanulnia a hangok helyét. Egy brutál jó hegedűben nagy potenciál van és rengeteget ki lehet belőle hozni. Egy Stradivari vagy egy Guarneri del Gesu nem éppen hálás hangszer. Rengeteget kell rajtuk gyakorolni, kimondottan megizzasztják a tulajdonosaikat. Tulképpen nem a hangszer törik be hanem a zenész. Neki kell megszoknia új társát a jövőbeni közös sikerek reményében. Viszont ezek azok a hangszerek amelyek akkora hangon és olyan hangszínnel tudnak megszólalni amellyel nemzetközi karriert is el lehet elérni. Akinek nincs ilyen az rácseszett. A nemzetközi hegedűversenyek nyertesei mind ilyenekkel nyomulnak, nem a verseny után kapják meg őket. Sokáig azt hittem, hogy a Stradivari ritka mint a fehér holló, ám tavaly egy igazságügyi szakértő felvilágosított róla, hogy nem nagy szám hozzájuk jutni, ő 1 hét alatt fel tudna hajtani legalább ötöt.
Szóval befolyásolhatja-e a hangszer hangját az, hogy ki játszott rajta előtte? Igen. De inkább az, hogy játszott-e rajta egyáltalán vagy inkább csak a por lepte meg az, hogy hogyan bánt vele. Odacsapta-e az oldalát? Repedt-e a teteje? De ennyi. Attól, hogy egy nagy név játszott korábban egy vonós hangszeren még Pistike a 2. elemiből nem fogja tudni rajta ugyanolyan szép hangon eljátszani a "jó szántóvetőt". Egy hangszer vagy alapból jó vagy nem. Ha nem jó csodát nem lehet vele művelni, ha pedig mester darab akkor értő kezek között nagyon szép pillanatokkal tud minket megajándékozni.
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Főúr, egy kávét kérek!
Garrard 301, Sony PUA 1600L, Benz Micro Glider (Malfox), Raspberry Pi4(Volumio), Innacoustic DAC mod., DPA VW 2 phono-előfok, DPA 6C33C SE monoblokkok, Hangsugárzó: Lua con Espressione, kábelek DIY (Schmidt Ferenc), tápkábelek (saját DIY), EWA LS-40
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Komolyan nem értem, honnan az a düh?
Kékség okozza ?
Kékség okozza ?
- Quetz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1924
- Csatlakozott: 2015.11.10., kedd 08:24
- Értékelés: 700
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Mi csak díjazzuk a sok marhaságot amit leírtok. Sokkal jobb ezt olvasni, mint a politikai híreket.
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
longkft.hu/audioblog/
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Tényleg, hogyan is lehet bárányvesével földrengést elhárítani?
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Minél "több színnel" operálsz, annál inkább közelítesz a fehér fényhez, amiben legtöbbünk zenét szokott hallgatni.
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Most vettem észre, ezt a hozzászólást nem tudom negatívan értékelni, kizárólag a "zöld" pozitív hozzáállásomat volt hajlandó regisztrálni a rendszer - ami abszolút ellentéte annak, amit ki szerettem volna fejezni és amit az ilyen játszótéri és igencsak primitív megnyilvánulás kivált belőlem!supravox írta: ↑2018.12.16., vas. 16:10Jó party lehetettcables írta: ↑2018.12.16., vas. 15:32Kellemes délutáni acsarkodást az acsarkodóknak!
Hogy legyen min acsarkodni megosztanék egy friss és elég megdöbbentő élményt. Most értem haza egy szín-tesztelésről.
Érthetelen és nagyon elgondolkozató élmény volt, hogy anyagtól és formától független színek milyen mértékű hatással vannak egy rendszer hangjára. Ráadásul fokozhatóan és visszafordíthatóan, tehát több színnel nagyobb hatás, színeket csökkentve vagy elvéve azonnal visszafelé változik a hatás. Megkérek mindenkit, hogy aki nem akarja, hogy ne higgye el, attól még topikolhat itt vidáman.
Tulajdonképpen lesz@rhatnám az egészet - és tulajdonképpen ezt is teszem - csak, hát...
Ma az alábbi beszélgetés zajlott le a "jó party-n", melynek oka kizárólag az a primitivizmus, ami "itt" egyesek (sokak) részéről jelen van:
"Ezt nagyon meg kellene írni... ez bőven van akkora élmény, akkora változás, amit pénzben nem tudnék kifizetni... mégiscsak írni kéne róla... hülye vagy én nem írok egy szót sem, nem teszem ki magam köpködésnek... írd meg te... dehogy írom... te, szerinted hányan lehetnek, akik inkább nem írják meg eredményeiket, tapasztalataikat? ...basszus, ha ezt a jelenséget sokan, több százan vizsgálnák, elemeznék, hol járhatnánk... igen, de hát ha senki nem meri megírni, ha senki sem akar konfrontálódni, akkor honnan fogják tudni azok, akiket érdekel(ne)... nem tudom, de én akkor sem merem megírni"
Ennyit az avx jelenéről. :(
longkft.hu/audioblog/
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Jövő héttől kaphatóak lesznek a színes gyöngyös régi magyar kábelek, a gyöngyök sem mai gagyi csájníz ok hanem a Magyar Lemezárugyár megmaradt készletéből kerülnek a kábelekre, kategórailépés fillérekért - hájend árakhoz viszonyítva-, aki a legjobb leendő fantázianevet elküldi, ajándékot kap!
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Rajtad kívül senki sem akar itt acsarkodni, de ha Rudolf neked ez ad erőt a vérnyomás csökkentő bogyó helyett, akkor csak nyugodtan ereszd ki, ne tartsd benn.
Merem remélni ezt a szín tesztet kettős vaktesztben folytattátok, tehát senki nem látta a színeket
azt persze nem tudom hogy lehet ezt, de pl mindenki kapott egy sötét szemtakarót, aztán szólt valami
Re: Ezoterikus, misztikus és voodooba hajló HiFi eszközök
Jó party lehetettcables írta: ↑2018.12.16., vas. 15:32Kellemes délutáni acsarkodást az acsarkodóknak!
Hogy legyen min acsarkodni megosztanék egy friss és elég megdöbbentő élményt. Most értem haza egy szín-tesztelésről.
Érthetelen és nagyon elgondolkozató élmény volt, hogy anyagtól és formától független színek milyen mértékű hatással vannak egy rendszer hangjára. Ráadásul fokozhatóan és visszafordíthatóan, tehát több színnel nagyobb hatás, színeket csökkentve vagy elvéve azonnal visszafelé változik a hatás. Megkérek mindenkit, hogy aki nem akarja, hogy ne higgye el, attól még topikolhat itt vidáman.
BodorPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref,BricastiM20előfok,ATC SCM150asl hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt ,DS audio pickupDSW003phono,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Stealth T-selected v2 usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Stax SRX9000-SRM700S
Technics SP10mk2+Glanz10Bt ,DS audio pickupDSW003phono,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Stealth T-selected v2 usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Stax SRX9000-SRM700S