Nekünk, felhasználóknak az a jobb, ha minél több Tesla szintű gyártó, modell van jelen a piacon.Tonyka írta: ↑2019.03.01., pén. 07:52Reagálnak többen is, de csak szavak, tervek. Kételkedem abban, h 3 év alatt meg tudják valósítani az egész projektet. Az összes gyártót megfogja a termelés. Azok sem tudnak annyi elektromost gyártani akik lassan 6 éve benne vannak a dologban. Így egy ilyen új versenyző tuti vért fog izzadni, még ha a Volvo is van a háttérben. A Tesla olyan előnyt szerzett ami szerény becsléseim szerint 5-8 évig simán ki fog tartani. Addig meg a legjobb nekik, h mindenki Tesla verő autót akar készíteni. A szalagcímeken az ő nevük szerepel, nem kell ennél jobb reklám.Vinkler írta: ↑2019.03.01., pén. 07:31Úgy néz ki a Volvo-reagált leghamarabb.
http://www.origo.hu/auto/20190228-poles ... utato.html
Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Autós topik autósoknak
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12627
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Reagálnak többen is, de csak szavak, tervek. Kételkedem abban, h 3 év alatt meg tudják valósítani az egész projektet. Az összes gyártót megfogja a termelés. Azok sem tudnak annyi elektromost gyártani akik lassan 6 éve benne vannak a dologban. Így egy ilyen új versenyző tuti vért fog izzadni, még ha a Volvo is van a háttérben. A Tesla olyan előnyt szerzett ami szerény becsléseim szerint 5-8 évig simán ki fog tartani. Addig meg a legjobb nekik, h mindenki Tesla verő autót akar készíteni. A szalagcímeken az ő nevük szerepel, nem kell ennél jobb reklám.Vinkler írta: ↑2019.03.01., pén. 07:31Úgy néz ki a Volvo-reagált leghamarabb.
http://www.origo.hu/auto/20190228-poles ... utato.html
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12627
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Még egy reggeli Tesla. Azt hiszem ezek a kinti árak bőven óriási vásárlói rétegnek elérhetők. A 13.5 becsült itthoni ár már nem olyan rémisztő sokaknak.
https://villanyautosok.hu/2019/03/01/je ... asztekban/
https://villanyautosok.hu/2019/03/01/je ... asztekban/
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12627
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Hm.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12627
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Mai Tesla.
$35,000 Tesla Model 3 Available Now
The Tesla Team February 28, 2019
We are incredibly excited to announce that the standard Model 3, with 220 miles of range, a top speed of 130 mph and 0-60 mph acceleration of 5.6 seconds is now available at $35,000! Although lower in cost, it is built to achieve the same perfect 5-star safety rating as the longer-ranged version, which has the lowest probability of injury of any car ever tested by the U.S. Government.
In addition, we are introducing the Model 3 Standard Range Plus, which offers 240 miles of range, a top speed of 140 mph, 0-60 mph acceleration of just 5.3 seconds and most premium interior features at $37,000 before incentives. For 6% more money, you get 9% more range, more power, and an upgraded interior.
To achieve these prices while remaining financially sustainable, Tesla is shifting sales worldwide to online only. You can now buy a Tesla in North America via your phone in about 1 minute, and that capability will soon be extended worldwide. We are also making it much easier to try out and return a Tesla, so that a test drive prior to purchase isn’t needed. You can now return a car within 7 days or 1,000 miles for a full refund. Quite literally, you could buy a Tesla, drive several hundred miles for a weekend road trip with friends and then return it for free. With the highest consumer satisfaction score of any car on the road, we are confident you will want to keep your Tesla.
Shifting all sales online, combined with other ongoing cost efficiencies, will enable us to lower all vehicle prices by about 6% on average, allowing us to achieve the $35,000 Model 3 price point earlier than we expected. Over the next few months, we will be winding down many of our stores, with a small number of stores in high-traffic locations remaining as galleries, showcases and Tesla information centers. The important thing for customers in the United States to understand is that, with online sales, anyone in any state can quickly and easily buy a Tesla.
At the same time, we will be increasing our investment in the Tesla service system, with the goal of same-day, if not same-hour service, and with most service done by us coming to you, rather than you coming to us. Moreover, we guarantee service availability anywhere in any country in which we operate.
We’re also excited to announce that we’re implementing a number of firmware upgrades for both new and existing customers. These upgrades will increase the range of the Long Range Rear-Wheel Drive Model 3 to 325 miles, increase the top speed of Model 3 Performance to 162 mph, and add an average of approximately 5% peak power to all Model 3 vehicles.
Tesla is committed to making not just the best electric cars, but the best cars, period. And our products are the reason we continue to rank #1 in Consumer Reports owner satisfaction survey and have every single year since Tesla was first eligible to be included in 2013. Both Model 3 Standard and Standard Plus are available starting today at Tesla.com.
$35,000 Tesla Model 3 Available Now
The Tesla Team February 28, 2019
We are incredibly excited to announce that the standard Model 3, with 220 miles of range, a top speed of 130 mph and 0-60 mph acceleration of 5.6 seconds is now available at $35,000! Although lower in cost, it is built to achieve the same perfect 5-star safety rating as the longer-ranged version, which has the lowest probability of injury of any car ever tested by the U.S. Government.
In addition, we are introducing the Model 3 Standard Range Plus, which offers 240 miles of range, a top speed of 140 mph, 0-60 mph acceleration of just 5.3 seconds and most premium interior features at $37,000 before incentives. For 6% more money, you get 9% more range, more power, and an upgraded interior.
To achieve these prices while remaining financially sustainable, Tesla is shifting sales worldwide to online only. You can now buy a Tesla in North America via your phone in about 1 minute, and that capability will soon be extended worldwide. We are also making it much easier to try out and return a Tesla, so that a test drive prior to purchase isn’t needed. You can now return a car within 7 days or 1,000 miles for a full refund. Quite literally, you could buy a Tesla, drive several hundred miles for a weekend road trip with friends and then return it for free. With the highest consumer satisfaction score of any car on the road, we are confident you will want to keep your Tesla.
Shifting all sales online, combined with other ongoing cost efficiencies, will enable us to lower all vehicle prices by about 6% on average, allowing us to achieve the $35,000 Model 3 price point earlier than we expected. Over the next few months, we will be winding down many of our stores, with a small number of stores in high-traffic locations remaining as galleries, showcases and Tesla information centers. The important thing for customers in the United States to understand is that, with online sales, anyone in any state can quickly and easily buy a Tesla.
At the same time, we will be increasing our investment in the Tesla service system, with the goal of same-day, if not same-hour service, and with most service done by us coming to you, rather than you coming to us. Moreover, we guarantee service availability anywhere in any country in which we operate.
We’re also excited to announce that we’re implementing a number of firmware upgrades for both new and existing customers. These upgrades will increase the range of the Long Range Rear-Wheel Drive Model 3 to 325 miles, increase the top speed of Model 3 Performance to 162 mph, and add an average of approximately 5% peak power to all Model 3 vehicles.
Tesla is committed to making not just the best electric cars, but the best cars, period. And our products are the reason we continue to rank #1 in Consumer Reports owner satisfaction survey and have every single year since Tesla was first eligible to be included in 2013. Both Model 3 Standard and Standard Plus are available starting today at Tesla.com.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Ugye az megvan, itthon vagyunk? Vagy dobjam be az Amerikai Modell3 arakat? Van potyi kulonbseg. Itthon az Iphone csak dragabb lett evrol evre. Nem a kifuto arakra gondolok, bar a tobb eves modellek hivatalos arai is eleg gazak.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Re: Autós topik autósoknak
https://www.forbes.com/sites/gordonkell ... 5358075e5dTonyka írta: ↑2019.02.28., csüt. 22:25Az I3 az aztán jó vétel, + milláért van némi különbség a két autó közt. Remélhetőleg sikerül Musk ígérete, és eljön a 13 millás Modell 3 ideje is. Ugyan még mindig nem a középréteg autója, de csak várjuk ki a végét. Mérete, adatai alapján még így is jó vételnek számít, már akinek van rá. Amúgy meg nem kell aggódni, veszik mint a cukrot, csak győzzék gyártani, márpedig úgy tűnik tudják tartani az ütemet. A Modell 3 már így is minden értékesítési, gyártási rekordot magáénak tudhat. Az Iphone példa meg nem áll meg. Iphone, v Apple cucc sosem lett olcsóbb. A Modell 3 árát már 2x csökkentették, nem is kis mértékben.
https://9to5mac.com/2019/01/14/iphone-price-cuts/
https://www.techjuice.pk/apple-is-reduc ... -in-china/
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
Amíg ideér a 13 millás Model 3, veszek egy Kona Electricet. (Vagy egy használt Nissan Leafet járósnak, és mellé egy Porsche 997-est játszósnak)Tonyka írta: ↑2019.02.28., csüt. 22:25Az I3 az aztán jó vétel, + milláért van némi különbség a két autó közt. Remélhetőleg sikerül Musk ígérete, és eljön a 13 millás Modell 3 ideje is. Ugyan még mindig nem a középréteg autója, de csak várjuk ki a végét. Mérete, adatai alapján még így is jó vételnek számít, már akinek van rá. Amúgy meg nem kell aggódni, veszik mint a cukrot, csak győzzék gyártani, márpedig úgy tűnik tudják tartani az ütemet. A Modell 3 már így is minden értékesítési, gyártási rekordot magáénak tudhat. Az Iphone példa meg nem áll meg. Iphone, v Apple cucc sosem lett olcsóbb. A Modell 3 árát már 2x csökkentették, nem is kis mértékben.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Acme 2019.02.28., csüt. 23:08-kor.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
Olyat se vennék
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
Az I3 az aztán jó vétel, + milláért van némi különbség a két autó közt. Remélhetőleg sikerül Musk ígérete, és eljön a 13 millás Modell 3 ideje is. Ugyan még mindig nem a középréteg autója, de csak várjuk ki a végét. Mérete, adatai alapján még így is jó vételnek számít, már akinek van rá. Amúgy meg nem kell aggódni, veszik mint a cukrot, csak győzzék gyártani, márpedig úgy tűnik tudják tartani az ütemet. A Modell 3 már így is minden értékesítési, gyártási rekordot magáénak tudhat. Az Iphone példa meg nem áll meg. Iphone, v Apple cucc sosem lett olcsóbb. A Modell 3 árát már 2x csökkentették, nem is kis mértékben.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
20 és fél millió a legolcsóbb hármasért? Plusz több mint félmillió egy normálisabb színért, ha nem halottaskocsi-színt akarsz? Félmillió szállítási költség?
Tuti el fogják kapkodni...
A fingásért van felár?
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Online
Egy Panamera turbo is annyiba kerül, mint egy p100d. Nos, akkor miről beszélünk?
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12627
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Nem biztos, hogy annyira butaság.
Egy Panamera turbo is annyiba kerül, mint egy p100d. Nos, akkor miről beszélünk?
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Megjött az autók Ájfónja. Megérdemli aki kifizeti...
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12627
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
A piros fényezés és egy 20 colos kerékszett árból kijön egy használható autó.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Egy családi ház ára lazán ....Nem fognak kapkodni érte....
"Az igazi barát szemből támad."
Re: Autós topik autósoknak
Ezzel azt hiszem eldőlt, hogy veszek-e Teslát
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12627
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Magarországi Tesla árlista.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Ennyi műszer pont elég egy autóba.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Online
Nem véletlen oktatják a tűzoltókat is erősen az e autók és hibridek kezeléséről. Látod az F1-ben is brutál védőfelszerelés van a pályabíróknak, mióta hibrid éra van. A medve és az áram nem játék!
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12627
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Gumikesztyűt minden szerelőnek!
Nem véletlen oktatják a tűzoltókat is erősen az e autók és hibridek kezeléséről. Látod az F1-ben is brutál védőfelszerelés van a pályabíróknak, mióta hibrid éra van. A medve és az áram nem játék!
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
A sima CVT-t is erőltette, pakolták a hrv-be, mintha kötelező lenne, nem értem mi a baj a “hagyományos” 7-8 fokozatú automatával?
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12627
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Nem mindegy, hogy felről le, vagy leről fel...Lemmy9 írta: ↑2019.02.28., csüt. 06:09A Honda e-cvt nem semmi szerkezet. Volt tanfolyam, aludnom kellett rá. :)
Amúgy a kuplungot nem kinyomjuk, hanem benyomjuk.
A Honda kéziváltós start-stop akkor állít le, ha felengeded a kuplungot, be vagy kötve, a klíma engedi, meleg a motor, jó az akku, megetetted a disznókat stb...
A sima CVT-t is erőltette, pakolták a hrv-be, mintha kötelező lenne, nem értem mi a baj a “hagyományos” 7-8 fokozatú automatával?
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12627
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Szerncsére a CVT-t kezdik hanyagolni a gyártók.Aszpirin írta: ↑2019.02.27., szer. 22:34Az E9x és F3x szériához tartozó 3-as és 4-es BMW-k (volt mindkettőből manuális váltósom) leállítják a motort kinyomott kuplungnál, ha nem halad az autó (és ha az általad is említett egyéb körülmények megengedik). A fékpedál állapota a manuálisnál nem számít. Amint felengeded a kuplungot, azonnal indul a motor.Vinkler írta: ↑2019.02.27., szer. 22:22Nem ismerek minden típust, de amiket az elmult időszakban vezettem (krézi váltóval) azok kinyomott kuplunggal nem álltak le, csak üresben. Persze simán lehet, hogy van aki másképp csinálja, meg nyilván lehet sokat szoftveresen konfigurálni is.Aszpirin írta: ↑2019.02.27., szer. 22:17
Ebben biztos vagy? A korábbi, manuális váltós autóm (szintén indexes ) kinyomott kuplunggal is leállt, a kuplung felengedésekor indított. Nem kellett üresbe tenni, hogy leálljon.
De most automata váltós autóm van, és bár arról terjengtek elméletek, hogy lehet az automatásoknál a fékezés módjával megakadályozni a motor leállítását, nekem az soha nem sikerült, pedig egy időben próbálkoztam igazolni az elméletet...
Automatánál pedig a fékpedál veszi át ezt a szerepet. Más típusnál nem tudom, mert bár nagyon sokféle bérautót is vezettem az elmúlt évek alatt, mindig automatát kértem (szeretem a jó dolgokat, es az automata váltó jó dolog, kivéve a CVT-t, ami borzalmas - szerintem)
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6090
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5144
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Az E9x és F3x szériához tartozó 3-as és 4-es BMW-k (volt mindkettőből manuális váltósom) leállítják a motort kinyomott kuplungnál, ha nem halad az autó (és ha az általad is említett egyéb körülmények megengedik). A fékpedál állapota a manuálisnál nem számít. Amint felengeded a kuplungot, azonnal indul a motor.Vinkler írta: ↑2019.02.27., szer. 22:22Nem ismerek minden típust, de amiket az elmult időszakban vezettem (krézi váltóval) azok kinyomott kuplunggal nem álltak le, csak üresben. Persze simán lehet, hogy van aki másképp csinálja, meg nyilván lehet sokat szoftveresen konfigurálni is.Aszpirin írta: ↑2019.02.27., szer. 22:17Ebben biztos vagy? A korábbi, manuális váltós autóm (szintén indexes ) kinyomott kuplunggal is leállt, a kuplung felengedésekor indított. Nem kellett üresbe tenni, hogy leálljon.
De most automata váltós autóm van, és bár arról terjengtek elméletek, hogy lehet az automatásoknál a fékezés módjával megakadályozni a motor leállítását, nekem az soha nem sikerült, pedig egy időben próbálkoztam igazolni az elméletet...
Automatánál pedig a fékpedál veszi át ezt a szerepet. Más típusnál nem tudom, mert bár nagyon sokféle bérautót is vezettem az elmúlt évek alatt, mindig automatát kértem (szeretem a jó dolgokat, es az automata váltó jó dolog, kivéve a CVT-t, ami borzalmas - szerintem)
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12627
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
A mostani autókban a vízhőfok amúgy is csak tájekoztató jellegű adat (már amelyikben van ugye mérőműszer). Amikor nyit a termosztát már üzemmelegnek mutatja es kb. akkor változik, ha 110 fok fölé melegedett, vagy akkor sem.Acme írta: ↑2019.02.27., szer. 22:14Az enyém simán leállítja a motort 50-60 fokos olajnál (ilyenkor a vízhőfok mérő már régen üzemmelegnek hazudja a motort, ennek remélem nem dől be senki!). Minden méretezés kérdése: meg lehet úgy építeni a motort és az önindítót, hogy akármennyi hidegindítást kibírjon, de valahogy a mostani eurocent spórolós világban kétlem, hogy a hosszú élettartam számítana bármennyit is a gyártóknak. A lényeg a Szent Flottaátlag csökkentése. Én nyugodtabb vagyok, ha nem indítgatja hidegen, azt az évi pár deci benzint kibírom valahogy. (Autószerelő ismerősöm például nagyon szidja a start-stoppos autókat)Aszpirin írta: ↑2019.02.27., szer. 21:13Az enyém is.
De ez a start-stop rendszer már nem mai gyerek. Bőven futnak az utakon startstopos autók, többszázezer kilométerrel a “hátuk mögött”. Azt hiszem, ez a téma kicsit túl van lihegve. Az indexes BMW topikokban is gyakran felbukkan a téma, szépen tálalják, hogy milyen ártalmas, de még egy egyetlen olyan panaszt sem olvastam, ami szerint emiatt ment volna valakinek tönkre az autójában az önindító vagy a motor.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12627
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Azok ebből a szempontból jobbak. Ott nem is az önindító inditja a motort újra és a leállítás is időzítve történik, hogy a dugattyúk megfelelő állásban álljanak le a lehető leggyorsabb indításhoz.Aszpirin írta: ↑2019.02.27., szer. 22:20és a hibridekkel mi a helyzet?Acme írta: ↑2019.02.27., szer. 22:14Az enyém simán leállítja a motort 50-60 fokos olajnál (ilyenkor a vízhőfok mérő már régen üzemmelegnek hazudja a motort, ennek remélem nem dől be senki!). Minden méretezés kérdése: meg lehet úgy építeni a motort és az önindítót, hogy akármennyi hidegindítást kibírjon, de valahogy a mostani eurocent spórolós világban kétlem, hogy a hosszú élettartam számítana bármennyit is a gyártóknak. A lényeg a Szent Flottaátlag csökkentése. Én nyugodtabb vagyok, ha nem indítgatja hidegen, azt az évi pár deci benzint kibírom valahogy. (Autószerelő ismerősöm például nagyon szidja a start-stoppos autókat)Aszpirin írta: ↑2019.02.27., szer. 21:13
Az enyém is.
De ez a start-stop rendszer már nem mai gyerek. Bőven futnak az utakon startstopos autók, többszázezer kilométerrel a “hátuk mögött”. Azt hiszem, ez a téma kicsit túl van lihegve. Az indexes BMW topikokban is gyakran felbukkan a téma, szépen tálalják, hogy milyen ártalmas, de még egy egyetlen olyan panaszt sem olvastam, ami szerint emiatt ment volna valakinek tönkre az autójában az önindító vagy a motor.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos