Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Autós topik autósoknak
Re: Autós topik autósoknak
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12680
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Hát igen, de inkább kivárok még.Vinkler írta: ↑2019.03.06., szer. 12:20Megoldás. Magadnak hozol!Acme írta: ↑2019.03.06., szer. 12:19Nem butaság, csak ugyanúgy van olajcsere, szűrők, vezérlés stb. mint egy rendes autóban. Ha nagyon ritkán megy a benzinmotor, akadhatnak vele váratlan gondok (ismerősöm az i3-at 30.000 km-el vette, kb a második tank benzin volt benne. Van is valami nyűgje)Vinkler írta: ↑2019.03.06., szer. 11:58
A plug in nem butaság. A feleségemnek pl. elég lenne a napi rutinta tisztán elektromosan kb. 50 km, viszont nyáron le tudna vele menni mindenféle kötöttség nélkül mondjuk a Balcsira a gyerekekkel. Mellé a fogyasztása sem vészes, átlagban 4,5-6l mondjuk egy Prius esetében, de az Ampera is jó.
A régebbi Leaf akksiját jól meg kell nézni, mert azt olvasom, tapasztalom, hogy a cellák meghibásodásra hajlamosak.
Egy nepper mesélte, hogy sajnos a villanyosoknál is át lehet verni a fedélzeti komputert, és behozott Leafeknél előfordul, hogy sokkal jobb állapotúnak mondja az akksit a valósnál.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12680
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Megoldás. Magadnak hozol!Acme írta: ↑2019.03.06., szer. 12:19Nem butaság, csak ugyanúgy van olajcsere, szűrők, vezérlés stb. mint egy rendes autóban. Ha nagyon ritkán megy a benzinmotor, akadhatnak vele váratlan gondok (ismerősöm az i3-at 30.000 km-el vette, kb a második tank benzin volt benne. Van is valami nyűgje)Vinkler írta: ↑2019.03.06., szer. 11:58
A plug in nem butaság. A feleségemnek pl. elég lenne a napi rutinta tisztán elektromosan kb. 50 km, viszont nyáron le tudna vele menni mindenféle kötöttség nélkül mondjuk a Balcsira a gyerekekkel. Mellé a fogyasztása sem vészes, átlagban 4,5-6l mondjuk egy Prius esetében, de az Ampera is jó.
A régebbi Leaf akksiját jól meg kell nézni, mert azt olvasom, tapasztalom, hogy a cellák meghibásodásra hajlamosak.
Egy nepper mesélte, hogy sajnos a villanyosoknál is át lehet verni a fedélzeti komputert, és behozott Leafeknél előfordul, hogy sokkal jobb állapotúnak mondja az akksit a valósnál.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Nem butaság, csak ugyanúgy van olajcsere, szűrők, vezérlés stb. mint egy rendes autóban. Ha nagyon ritkán megy a benzinmotor, akadhatnak vele váratlan gondok (ismerősöm az i3-at 30.000 km-el vette, kb a második tank benzin volt benne. Van is valami nyűgje)Vinkler írta: ↑2019.03.06., szer. 11:58
A plug in nem butaság. A feleségemnek pl. elég lenne a napi rutinta tisztán elektromosan kb. 50 km, viszont nyáron le tudna vele menni mindenféle kötöttség nélkül mondjuk a Balcsira a gyerekekkel. Mellé a fogyasztása sem vészes, átlagban 4,5-6l mondjuk egy Prius esetében, de az Ampera is jó.
A régebbi Leaf akksiját jól meg kell nézni, mert azt olvasom, tapasztalom, hogy a cellák meghibásodásra hajlamosak.
Egy nepper mesélte, hogy sajnos a villanyosoknál is át lehet verni a fedélzeti komputert, és behozott Leafeknél előfordul, hogy sokkal jobb állapotúnak mondja az akksit a valósnál.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Online
A régebbi Leaf akksiját jól meg kell nézni, mert azt olvasom, tapasztalom, hogy a cellák meghibásodásra hajlamosak.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12680
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
A plug in nem butaság. A feleségemnek pl. elég lenne a napi rutinta tisztán elektromosan kb. 50 km, viszont nyáron le tudna vele menni mindenféle kötöttség nélkül mondjuk a Balcsira a gyerekekkel. Mellé a fogyasztása sem vészes, átlagban 4,5-6l mondjuk egy Prius esetében, de az Ampera is jó.Acme írta: ↑2019.03.06., szer. 10:40Én már hibridet nem is vennék. Mindkét világ hátrányait megkapod vele, a zöld rendszám pedig egy vicc a Q7 E-tronon. Kb. bármilyen normál autónak kisebb a valós káros anyag kibocsátása.
Early adopternek lenni drága és gyakran kényelmetlen. Én inkább kivárok. Egyelőre úgy néz ki, régi Leaf lesz majd szaladgálósnak, és marad mellé egy benzines, de gyorsan változik a piac.
A régebbi Leaf akksiját jól meg kell nézni, mert azt olvasom, tapasztalom, hogy a cellák meghibásodásra hajlamosak.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
Én már hibridet nem is vennék. Mindkét világ hátrányait megkapod vele, a zöld rendszám pedig egy vicc a Q7 E-tronon. Kb. bármilyen normál autónak kisebb a valós káros anyag kibocsátása.
Early adopternek lenni drága és gyakran kényelmetlen. Én inkább kivárok. Egyelőre úgy néz ki, régi Leaf lesz majd szaladgálósnak, és marad mellé egy benzines, de gyorsan változik a piac.
Early adopternek lenni drága és gyakran kényelmetlen. Én inkább kivárok. Egyelőre úgy néz ki, régi Leaf lesz majd szaladgálósnak, és marad mellé egy benzines, de gyorsan változik a piac.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
Jól látod a dolgot. Bárkinek akinek van a környezetemben az imádja őket. Megvannak a kényelmetlenségei a töltési hellyel, vagy idővel. Aki viszont ezzel él, az úgy tervezi eleve az életét, h jó legyen. Azt gondolom a Pesti, és környékbeliek 90% az igényeit lefedi az elektromos. Az egyik ismerős tavaly vett az asszonynak egy Amperát. A poén az lett, h a mai napig ő járkál az autóval, az X5 meg áll hátul elárvultan. Minden ügyes bajos dolgát az Amperával oldja meg. Biztos vagyok benne, h nemsokára érkezik hozzájuk komolyabb csak elektromos autó.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12680
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ezek az eletromos autók lokális közlekedére alkalmasak. Nekem az életem nagy részét lefedné jelen pillanatban, de második autónak is tökéletes. Aki naponta 100 km-en belül autózik. A Zoe es a Leaf is képes erre, klímával, fűtéssel, indexel, bizbaxal. A Tesla más kérdés, ott már belefér 200, vagy a feletti km is, mondjuk Budapest-Bécs. Ok ott vannak kompromisszumok, de egy Győri gyorstöltéssel sima liba.
Tavaly Horvtországban beszélgettem a Dán szomszédokkal, akik Tesla-val jöttek nyaralni, hogy miért, hogyan? Azt mesélték, hogy több napig utaztak lefelé és haza is úgy fognak. Megtervezték az utat. Van ahol csak ebéd és gyorstöltés, van, ahol aludtak éjszaka és kirándultak egyet és persze töltöttek. Van egy barátom is, aki rendszeresn jön haza Angliábol Tesla-val. Ő is megtervezi, nyilván tovább tart, de kivtelezhető. Ha siet, akkor repülő és bérautó. Mindenre van megoldás, meg kifogás is.
Egy dolog biztos. Csak elektromosra nem állnék át, de részben elektromosra (2. Autónak) simán. Ez tervben is van, meglátjuk...
Tavaly Horvtországban beszélgettem a Dán szomszédokkal, akik Tesla-val jöttek nyaralni, hogy miért, hogyan? Azt mesélték, hogy több napig utaztak lefelé és haza is úgy fognak. Megtervezték az utat. Van ahol csak ebéd és gyorstöltés, van, ahol aludtak éjszaka és kirándultak egyet és persze töltöttek. Van egy barátom is, aki rendszeresn jön haza Angliábol Tesla-val. Ő is megtervezi, nyilván tovább tart, de kivtelezhető. Ha siet, akkor repülő és bérautó. Mindenre van megoldás, meg kifogás is.
Egy dolog biztos. Csak elektromosra nem állnék át, de részben elektromosra (2. Autónak) simán. Ez tervben is van, meglátjuk...
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Alább kifejtettem az én adataimat. Amúgy meg kéne jegyezni, h a MOL töltés arcpirítóan drága, igazából drágább, mint az üzemanyag. Pláne, h mennyiség független. Persze tőlük talán nem is várni mást, hisz olaj a fő profiljuk. Amúgy mikor lementem Nyíregyházára a Zoe-val, Egész pontosan Pusztadobosra. Az út oda - vissza 0 forintomba került. Az 1.6b Nissan-al 20 lett volna alaphangon. Persze az utazási idő dupla annyi volt, ez vitathatatlan. A környékemen amúgy kifejezetten sok töltő van, nem 3 darab, jóval több.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Re: Autós topik autósoknak
Molnál 3000 Ft 1db gyorstöltés. 60.000 Ft évi 20 töltés. szerintem, amennyiben egy autónk van, akkor néha fogja úgy hozni a sors, hogy megy az ember nyaralni, vagy hirtelen 5 szomszédnak is megtetszett az elektromos autónk és rögtön kevésnek bizunyul az a 3 nyamvadt ingyenes töltő a közelben, mert a szemetek hamarabb hazaérnek munkából és egész estére ott hagyják az autójukat...
Ennek is ugyanúgy van egy beruházási ill. 15 év körüli megtérülési ideje!
Így van, én alpjába véve ezzel a szerencsés helyzettel számoltam túlnyomó többségben, kivétel az évi mondjuk 20 gyors töltés.
A casco többlet költségét akkor meg rakhatjuk a serpenyő másik végébe ami megint csak a normál autók javára billen költség oldalról
Én kíváncsi lennék, hogy korrekten végigszámolnád a saját esetetben, mit is mondanának a számok. 2 hasonló használt autó esetében.Tonyka írta: ↑2019.03.05., kedd 16:03Az a jó a számolgatásban, h úgy alakítod ahogy neked tetszik. Az elektromost elég nehéz kiszámolni, elég sok az ismeretlen tényező. Aki teheti ingyen tölti, természetesen nem a legdrágább villámtöltőt használja. Háromfélért adják a 8 éves Lief-et. No és még a kalapban van, h nem szívatod a város népével a káros anyagaidat. És a vezetési élménybe bele sem mentem.
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
- irishcream
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3421
- Csatlakozott: 2015.05.28., csüt. 22:11
- Értékelés: 1202
Re: Autós topik autósoknak
Nem az a kérdés, hogy megéri-e a villanyautó, hanem hogy mennyi felárat hajlandók rá áldozni az emberek (mert menő, mert jó vezetni, mert halk, mert környezetbarát, mert a szomszédnak is az van stb.) Ha csak a költségeket néznénk, mindenki 2-es Prius-szal járna, és nem lehetne látni egyetlen "prémium SUV"-ot se a városban.
A villanyosoknál legnehezebb ügy az értékvesztés, lehetetlen előre megbecsülni, hogy alakul majd (ellenben belső égésűnél szinte mindennek van elődmodellje: elég azzal összehasonlítani a használt piaci árakat)
Értékvesztést növeli:
- magasabb vételár
- új autó vásárlására adott állami támogatások
- gyorsan fejlődő technológia
- akkuk várhatóan limitált élettartama
- elhanyagolt infrastruktúra (hazánkban)
- új modellek várható robbanásszerű megjelenése
Értékvesztést csökkenti:
- adókedvezmények
- alacsony üzemanyag költség
- várhatóan alacsonyabb szervizköltség
- ingyen parkolás (nagyon igazságtalan, remélem eltörlik)
- kedvező akkucsere programok (pl Nissan Leaf Japánban)
- hype (nagy kereslet gerjesztése alacsony kínálat mellett, pl Tesla)
A villanyosoknál legnehezebb ügy az értékvesztés, lehetetlen előre megbecsülni, hogy alakul majd (ellenben belső égésűnél szinte mindennek van elődmodellje: elég azzal összehasonlítani a használt piaci árakat)
Értékvesztést növeli:
- magasabb vételár
- új autó vásárlására adott állami támogatások
- gyorsan fejlődő technológia
- akkuk várhatóan limitált élettartama
- elhanyagolt infrastruktúra (hazánkban)
- új modellek várható robbanásszerű megjelenése
Értékvesztést csökkenti:
- adókedvezmények
- alacsony üzemanyag költség
- várhatóan alacsonyabb szervizköltség
- ingyen parkolás (nagyon igazságtalan, remélem eltörlik)
- kedvező akkucsere programok (pl Nissan Leaf Japánban)
- hype (nagy kereslet gerjesztése alacsony kínálat mellett, pl Tesla)
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
Köszi! Nem kenyerem a hivalkodás Sok jó rendezvény van, a Hungaroring Classicon pl biztos kint leszünk!
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
Nagyon jól összefoglalja a cikk. Első sorban városban verhetetlenek, és a megtérülés is hamar bekövetkezik. Nekem jó lenne pl. napi max. 150 km megyek, persze többnyire inkább 60-70-et. Általában 48e. környékén tankolok havonta. Agglomerációt, és Pest déli kerületeit járom. Visszatermelés lenne gazdagon, ahogy 22kw ingyenes töltés is úton - útfélen. Persze itthon is működne a dolog, pláne ha nem üres akkuval érek haza. Nekem számítana a parkolási, és az alacsony szervizköltség is. Sajna engem is a magas vételár tart vissza. Ha lenne dobozos 150km télen is tudó háromfél környékén kapható akkor beneveznék rá. Abban viszont biztos vagyok, h a Postának, és a Csatornázási műveknek valószínűleg megéri az elektromos flotta, nem véletlen vásároltak be belőle.Vinkler írta: ↑2019.03.05., kedd 18:29Teljesen egyszerű a képlet. Akinek megfelel az elektromos autó adta lehetőség, az nyugodtan vegyen, főleg, ha környezettudatos. Akinek nem használható, mert van olyan, az ne vegyen. Ennyi.
https://totalcar.hu/magazin/2019/03/05/ ... paign=link
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6131
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5191
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ha már villanyjárgány, szintén mai, szintén Totalcar:
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/ ... lany-audi/
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/ ... lany-audi/
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6131
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5191
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Akkortekintsd 0-nak a fogyasztás költséget, és számold ki úgy. A kollléga 60ezer Ft/év-vel számolt, nem azon az 5 év alatt 300ezren fog megváltozni a matek. Nyugodtan vedd 0-ra, ha úgy neked jobban tetszik Végül is Te mondtad, hogy úgy alakítod a számokat, ahogy Neked tetszik.Tonyka írta: ↑2019.03.05., kedd 16:03Nem nagyon vágom, a számok több helyen eléggé kifogásolhatók. Régi Lief árak sem olcsók, pedig azok nem egy km. bajnokok. Az otthoni töltés 300ft/100km, persze képlékeny a dolog, mert van két kedvező díjcsomag az Elműnél. A napelemekkel működő áramtermelést nem említve. Aztán ehhez jönnek meg az elterjedt ingyenes 22kw töltés lehetősége. A leeső átírási költség, és egyéb adók. Az a jó a számolgatásban, h úgy alakítod ahogy neked tetszik. Az elektromost elég nehéz kiszámolni, elég sok az ismeretlen tényező. Aki teheti ingyen tölti, természetesen nem a legdrágább villámtöltőt használja. Háromfélért adják a 8 éves Lief-et. No és még a kalapban van, h nem szívatod a város népével a káros anyagaidat. És a vezetési élménybe bele sem mentem.
- All-in-one Hifi: NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett + B.K.Electrinics DoubleGem
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12680
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Teljesen egyszerű a képlet. Akinek megfelel az elektromos autó adta lehetőség, az nyugodtan vegyen, főleg, ha környezettudatos. Akinek nem használható, mert van olyan, az ne vegyen. Ennyi.
https://totalcar.hu/magazin/2019/03/05/ ... paign=link
https://totalcar.hu/magazin/2019/03/05/ ... paign=link
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Gratula, egyszer megnézném...
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12680
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7369
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Nagyon helyes! Akinek van egy ilyene az mutogassa csak!
Gratula, egyszer megnézném...
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Én az almát, az almával próbáltam összehasonlítani, méretben-felhasználási területben hasonló autókat vettem alapul, ezért nem kevertem ide a használt árakat. Casco-val nem számoltam, akkor még rosszabb lenne az eredmény.Acme írta: ↑2019.03.05., kedd 16:06
Jó számítás, de a magasabb költségeket részben az okozza, hogy az új Leaf 2x annyiba kerül. Aki 5M körül néz autót, annak egy használt Leaf lesz az alternatíva, és ott messze kisebb lesz a különbség. Vagy fordítva: ha 10M körül keres valaki autót, nem Juke-ot fog venni.
Nagyobb gond, hogy a villanyos mellett jó eséllyel kell tartani egy benzinest is, ha netán a Balcsinál messzebb merészkedne valaki időnként. Azt pedig már érintettünk, hogy a drága rájuk a Casco. A Teslánál 100.000 Ft HAVONTA, de az i3 is 30.000 körül van. Ennyiből elég sok benzint lehet venni. Kevés embernek éri meg ma itthon a villanyost venni, de cégautóként elképzelhető, hogy kijön a matek. (0 adó, értékvesztés leírható) Ismerősöm is így lízingeli az i3-at.
5-6 éves használt elektromossal meg megint az lesz a gond, hogy szerencsés esetben nem nálad megy tönkre az akku, de akkor is jelenkezni fog a kocsi 10-12 éves korára egy várható 2 milliós akksi csere költsége... Teslánál inkább 3 misi. Így megint a hagyományos autóknál van a költség előny.
Szóval továbbra is azt mondom, hogy nem jön ki még a matek és ez természetesen jelen pillanatban a vételárnak köszönhető.
Viszont, amint tömegében fognak megjelenni az elektromos autók és esetleg csökkenek majd a vételárak, szerintem azzal egyenértékűen fognak csökkeni/elveszni a kedvezmények. Nem lesz majd igyenes parkolás, nem lesz majd 1.500.000 Ft-os kedvezmény, valamint a gyors töltők is majd egyik napról a másikra az elején csak jelképesebbnek tűnő összegért lesznek használhatók, aztán szépen emelkedni fognak. Nem úgy működik a világ, hogy a puszta környezettudatosságot anyagilag is támogatni fogják...
Tesla is szépen emeli a töltések árát, csak erről valahogy nem annyira cikkeznek, meg nem annyira reklámozzák.
Az elektromos autózás is ugyanolyan űzlet, mint a hagyományos. A végfelhasználó így is-úgy is fizetni fog, vagy ezért, vagy azért. Csak ma még kb duplán fizet az, aki nagyon spórolni szeretne az elektromossal.
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Re: Autós topik autósoknak
Jó számítás, de a magasabb költségeket részben az okozza, hogy az új Leaf 2x annyiba kerül. Aki 5M körül néz autót, annak egy használt Leaf lesz az alternatíva, és ott messze kisebb lesz a különbség. Vagy fordítva: ha 10M körül keres valaki autót, nem Juke-ot fog venni.Szalon írta: ↑2019.03.05., kedd 14:48
Csak egy gyors példa, főként a különbségek költségeivel számolva!
Biztos vagyok benne, hogy bele lehet kötni, meg lehet olyan párosítást is találni, ahol nem ekkora a szakadék, de én most csupán egy azonos márka kb hasonló méretű autóival végeztem egy gyors számolást:
Nissan Juke
- vételár: 5.000.000
- Évi 12.000km megtétele 7.5L-es fogyasztással és 400Ft/L = 360.000Ft/év
- Parkolás: 20.000/év
5 évre összesen: 7.000.000 Ft
- Szervíz: 150.000Ft/év
Hahu szerint kb 3.200.000Ft-ért lehetne eladni 5 év múlva ezért összesen 3.800.000 Ft-ba került számunkra.
Nissan Leaf
- vételár: 9.700.000
- Évi 12.000km megtétele néhány otthoni ill. gyors töltés felárral számolva: 60.000Ft/év
5 évre összesen: 10.250.000 Ft
- Szervíz: 50.000Ft/év
Hahu szerint kb 4.000.000Ft-ért lehetne eladni 5 év múlva ezért összesen 6.250.000 Ft-ba került számunkra.
Valamint ne feledkezzünk meg, hogy a Juke esetében a fennmaradó összeget 5 évig csupán állampapírba tartva is kb 800.000 Ft hasznot realizálhatnánk, azaz 5 éves időtartamot nézve kb 3.250.000Ft-al kerülne többe egy elektromos Leaf, amin a Jukkal még további bő 100.000km megtételére elegendő üzemanyagot tudnánk vásárolni...
Nagyobb gond, hogy a villanyos mellett jó eséllyel kell tartani egy benzinest is, ha netán a Balcsinál messzebb merészkedne valaki időnként. Azt pedig már érintettünk, hogy a drága rájuk a Casco. A Teslánál 100.000 Ft HAVONTA, de az i3 is 30.000 körül van. Ennyiből elég sok benzint lehet venni. Kevés embernek éri meg ma itthon a villanyost venni, de cégautóként elképzelhető, hogy kijön a matek. (0 adó, értékvesztés leírható) Ismerősöm is így lízingeli az i3-at.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
Nem nagyon vágom, a számok több helyen eléggé kifogásolhatók. Régi Lief árak sem olcsók, pedig azok nem egy km. bajnokok. Az otthoni töltés 300ft/100km, persze képlékeny a dolog, mert van két kedvező díjcsomag az Elműnél. A napelemekkel működő áramtermelést nem említve. Aztán ehhez jönnek meg az elterjedt ingyenes 22kw töltés lehetősége. A leeső átírási költség, és egyéb adók. Az a jó a számolgatásban, h úgy alakítod ahogy neked tetszik. Az elektromost elég nehéz kiszámolni, elég sok az ismeretlen tényező. Aki teheti ingyen tölti, természetesen nem a legdrágább villámtöltőt használja. Háromfélért adják a 8 éves Lief-et. No és még a kalapban van, h nem szívatod a város népével a káros anyagaidat. És a vezetési élménybe bele sem mentem.
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP
Re: Autós topik autósoknak
Én nem gondolnám, hogy megérné manapság elektromos autót venni.Tonyka írta: ↑2019.03.04., hétf. 14:46Nah a Modell 3 légbeömlő nyílása igazán jópofa. Ahogy mondtam, érdemes újra kapcsolatba kerülnöd vele, ha van rá lehetőséged. Megértem az aggályaid, bár kissé eltúlzottnak tartom. A Tesla az egyik, hanem a leghosszabb hatótávval bíró elektromos autó. Egy BMW I3 nem mennél el talán 100km sem 15 millióért. Vannak fent videók, akár az Andráséktól, 300 km megtétele, normál sebességgel, hűtéssel - fűtéssel azért már nem nagy cucc nekik. Egy Zoe-val simán lementem Nyíregyre, és az azért nem Tesla. Mindazonáltal valóban, aki most az utakon tölti az életét, és 500-600 ne adj isten 1000 km autózik egyszerre. Azoknak valóban egyelőre kényelmetlen, és időrabló a töltögetés. Viszont akik ezen a körön kívül helyezkednek el, azoknak teljesen élhető az elektromos autózás. Ezt mutatják a szinte éves szinten duplázódó eladások, és az óriási kereslet.
Csak egy gyors példa, főként a különbségek költségeivel számolva!
Biztos vagyok benne, hogy bele lehet kötni, meg lehet olyan párosítást is találni, ahol nem ekkora a szakadék, de én most csupán egy azonos márka kb hasonló méretű autóival végeztem egy gyors számolást:
Nissan Juke
- vételár: 5.000.000
- Évi 12.000km megtétele 7.5L-es fogyasztással és 400Ft/L = 360.000Ft/év
- Parkolás: 20.000/év
- Szervíz: 150.000Ft/év
Hahu szerint kb 3.200.000Ft-ért lehetne eladni 5 év múlva ezért összesen 3.800.000 Ft-ba került számunkra.
Nissan Leaf
- vételár: 9.700.000
- Évi 12.000km megtétele néhány otthoni ill. gyors töltés felárral számolva: 60.000Ft/év
- Szervíz: 50.000Ft/év
Hahu szerint kb 4.000.000Ft-ért lehetne eladni 5 év múlva ezért összesen 6.250.000 Ft-ba került számunkra.
Valamint ne feledkezzünk meg, hogy a Juke esetében a fennmaradó összeget 5 évig csupán állampapírba tartva is kb 800.000 Ft hasznot realizálhatnánk, azaz 5 éves időtartamot nézve kb 3.250.000Ft-al kerülne többe egy elektromos Leaf, amin a Jukkal még további bő 100.000km megtételére elegendő üzemanyagot tudnánk vásárolni...
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Re: Autós topik autósoknak
Most először találtam el az eredményt! Azt gondoltam, hogy az i-Pace és al Alpine között lesz szoros meccs, és a Jaguar fog nyerni
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln